Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Terneuzen verdeeld zijn.

1. Geweldig snelle service. Super vriendelijk en veranderingen op de broodjes zijn geen probleem! De broodjes zijn vers en smaken heerlijk! Top ervaring met dit bedrijf. Zij zullen voortaan een vast adres zijn om broodjes bij te bestellen!

2. A la carte gegeten, prima ontvangst, mooie zaak met geweldig uitzicht. Gerechten zijn uitstekend uitgebalanceerd, ook de tijd tussen de gerechten zijn goed. De huiswijn is zeer goed zowel wit als rood, past goed bij vis en vlees, royale glazen.
    Het vlees was ook echt medium zoals het moet zijn. De koffie was van het merk Earth wat erg lekker is. Bediening is goed bereikbaar en ziet wat er nodig is. Al met al voor ons een reden om terug te komen. Een klein minpuntje is de akoestiek in het restaurant, ik denk dat, overigens mooie houten vloer, de vloer het geluid niet zo dempt als tapijt, misschien dat ouderen wat moeite kunnen hebben met het geluid als het druk is. Al met al een aanrader om te gaan eten.

3. In het verleden hier erg lekker gegeten, maar de laatste keren zijn ons erg tegen gevallen.
    Slibtongetjes die haast niet van de graat te krijgen zijn, vlees wat niet gaar is en een omelet Westbeer waar weinig smaak aan zat. De saté met de verschillende sauzen blijft gelukkig wel heerlijk van smaak.
    Het lijkt alsof het grand-dessert een verzameling van restjes is?! Deze verschilt namelijk steeds van grote, terwijl de prijs hetzelfde blijft.

Wanneer je bij het raam zit heb je prachtig uitzicht, maar als je pech hebt mag je in het midden gedeelte plaatsnemen, waar je op de tocht zit als de deur open staat. Echter kan deze niet dicht omdat dit de route naar het lounge-gedeelte is.

Wat ook erg tegenviel was dat er moeilijk gedaan wordt over de rekening. Wanneer je met een groot of klein gezelschap bent is het totaal niet mogelijk de rekening te delen. Ook niet wanneer enkele gasten willen pinnen en de overige contant. In veel zaken is dit gelukkig nooit een probleem, maar bij de Westbeer werd totaal geen medewerking verleend. Zelfs het lenen van de rekenmachine was niet mogelijk..

4. West-Europees Terneuzen

Wat een verrassing! Wij verwachtten een simpele maaltijd toen we "wat de chef eet" bestelden, stoofvlees met frietjes. Echter werd dit prachtig geserveerd en was de smaak nog beter!

Ook het nagerecht was prima. Koffie-passie, wat veel weg had van een grand dessert, en dat voor maar 6,50.

5. Regelmatig eten we bij Da Vinci, de sfeer is er prima. Het is een prachtig gebouw, wat sfeervol is aangekleed.
    Voor 26,50 kun je een heerlijk 3 gangen menu bestellen. Er is genoeg keuze, vlees, vis of vegetarisch. Voor elk wat wils! Als voorgerecht zijn de charcuterie a la da Vinci, de vitello tonato en de gegratineerde geitenkaas echt een aanrader.

Het vissersstoofpotje en de varkenshaas zijn heerlijke hoofdgerechten, een portie is groot genoeg en goed van smaak. De huisgemaakte quiche is een verrassend lekker hoofgerecht, al was dit voor mij een te grote portie.
    Bij de toetjes zijn de panacotta en de citron-colonel (met limoncello!) onze favoriet.

De bediening is altijd vriendelijk, wat direct merkbaar is bij binnenkomst. Je voelt je echt welkom. Een enorm pluspunt vind ik de klantvriendelijkheid van de eigenaren, welke ook eigenaar van grand café-restaurant de Graanbeurs zijn.

Toen we op een avond bij de Graanbeurs wilden gaan eten en er geen plaats was, kregen we een visite-kaartje van Da Vinci, waarop werd geschreven dat we de eerste drankjes gratis kregen. Uiteraard hebben we van dit aanbod gebruik gemaakt.

Wij zullen hier nog vaak terug komen!

6. Marjolein

7. Peter van Es

Bij aankomst een hartelijk welkom. Eten bijzonder lekker, aandacht voor opmaak zag er netjes uit. Alles voldoende. Kortom, voor herhaling vatbaar.

8. Onze zoon werd 17 jaar en wilde graag bij Westbeer eten. We hebben het verrassingsmenu gekozen. Het was Toppie!!! Het was inderdaad "verrassend", geweldig. De 4 gangen waren elk een culinair hoogstandje. Veel aandacht aan de opmaak besteed, de smaak voortreffelijk. Kortom een echte aanrader. Vriendelijk personeel, overal aan gedacht, netjes gepresenteerd en goede sfeer. Een dikke 10.

9. Vandaag friet met stoverij en satésaus, een bereklauw en een kroket gehaald. Wat een aanfluiting zeg, de friet was vet en niet gaar, het stokje van de bereklauw was van binnen versplinterd en de kroket was lauw.

Dus nooit meer friet van Op de Dam.

10. DJ

We zijn er gister voor de eerste keer geweest. In de ruimte naast de BBQ was een verjaardag. Ten eerste werden we welkom ontvangen ook al waren we de enigste in de zaal voor de BBQ, want er was wat in Terneuzen te doen, maar desondanks dat we de enigste waren voor de BBQ zorgden de eigenaar en zijn vrouw en het personeel er voor dat wij het ook gewoon heel goed naar de zin hadden, super dus waar kom je dat nog tegen?

Er werd netjes uitgelegd hoe het in zijn werk ging met de barbecue. Het vlees en alles was van hele goede kwaliteit, dat proefde je gewoon en door mijn horeca verleden ben ik aardig kritisch te noemen, maar er was gewoon niks op aan te merken.

Geef ik een 8 of een 9, ik geef voor alles gewoon een 9, want we hebben heerlijk gegeten de service was super en de sfeer ook. We komen graag een keer terug!

11. Amateurs. Alles uit een microwave en weinig eten voor de prijzen, dus duur en kip bij roti was erg vet. In de meeste Chinees Indisch Javaans Surinaamse keukens staan dan ook Aziaten, dan zit het meestal wel goed.

12. Zondag heerlijk gegeten bij Da Vinci. Een heel gezellig, sfeervol ingericht restaurant. De carpaccio en de vitello tonato als voorgerecht waren heerlijk. Ook de hoofdgerechten, (scampi's, zalm en vispannetje) waren heel lekker. De tiramisu is hier altijd heerlijk, maar deze keer creme brulee gegeten. Deze was wel zwaar, maar heerlijk! Kortom, heerlijk gegeten en gezellige avond gehad, mede door de leuke bediening.

13. Gisteren (dinsdag 19-08-2014) bij dit restaurant, die overigens op een zeer mooie locatie staat, met ons viertjes gegeten. Twee volwassenen en twee kinderen van 3 en 4 jaar. Het was niet heel erg druk, precies goed eigenlijk, en we konden van het mooie uitzicht genieten op het overdekt terras. Eerst werd gevraagd of we kinderstoelen nodig hadden, maar de kinderen konden wel op een gewone stoel. Vrij vlot konden we iets te drinken bestellen, werd ook vlot gebracht.

We hebben voor de kinderen frietjes met bitterballetjes (2x €6,25) besteld en voor ons varkenshaassaté met friet (€18,75) en maaltijdsalade met onder andere kip, ananas, cashews, kerriesaus met brood (€13,25). De kinderen hadden al gauw hun bordjes voor hun neus, dus die konden aan de gang. Mooie lange borden, bakje met salade-, ketchup-, appelmoes apart. We zagen gelijk dat de frietjes eruit zagen als huisgemaakt en de bitterballen ook. De frietjes heb ik niet geproefd omdat ik niet tegen aardappel kan, maar ze roken erg lekker! De bitterballen waren krokant van buiten en de smaak was goed. Niet van die sompballen met een dun laagje krokant die nattig van binnen zijn. De kinderen kregen ook een klein doosje met kleurpotloodjes en op het papieren bestekzakje stonden aan beide zijden kleine kleurplaatjes.

Ons eten kwam ook vlot er achteraan en het zag er netjes opgemaakt uit. Ik werd er in ieder geval blij van, het was geen 'gooi- en smijtwerk' wat op onze borden lag. De saté was van varkenshaas en dat waren grote stukken op twee spiesen. Alleen de satésaus was erg dik. En een klein kuipje huisgemaakte mayonaise, lekker zacht van smaak. Mijn maaltijdsalade was ook lekker, frisse slasoorten met gerookte kip, verse ananas en kerriesaus. Ze waren wel wat zuinig met de cashews. Op de vraag of het smaakte, zei ik:"Nee...!" Maar gelijk er achteraan:"Jawel hoor, smaakt erg lekker!" De kinderen hadden wel veel frietjes, dus bleef er heel wat liggen. Ze kunnen beter vooraf even vragen of er weinig, middel of veel friet bij de gerechten moet, want het is zonde om dat allemaal weg te moeten gooien. De puntzak friet was ook een behoorlijke hoeveelheid, eigenlijk te veel voor 1 persoon.

We hebben voor de kinderen een kinderijsje (2x €4,50) besteld. Ze kregen een opgemaakt bord met een plastic pinguïn, waarin roomijs zat. Jammer dat hier geen 'eigen werk' van was gemaakt. Dat had ik bij dit restaurant wel verwacht. Mijn partner had een coupe aardbeien (€7,50) genomen en ik sinaasappel crème brûlée (€7,75). De coupe aardbeien was te duur voor wat je kreeg en de crème brûlée was echt lekker!! Leuk detail was het suikerkunstwerkje op het dessert.

Bij het afrekenen heb ik nog gevraagd of alles huisgemaakt was, en het antwoord was:"Ja." (behalve de pinguïnijsjes dan)

Vlotte bediening, kindvriendelijk, lekker gegeten, mooi uitzicht als je op het overdekt terras zit, en wij vinden het zeker de moeite waard om eens terug te komen!

14. Snackbar Terneuzen

Hans Anders

Goede kwaliteit eten. De loempia's werden met de hand gemaakt en waren daarom ook heel lekker! Bij de frituur een groot assortiment aan snacks en sauzen.

15. Jos&Corrie

Gisteren heel erg lekker gegeten, alle producten heerlijk vers, mooi restaurant, alles goed verzorgd en vriendelijke bediening, echt een aanrader, komen beslist een keer terug.

16. Erg goed, de ligging is mooi en de aankleding, het is net een plaatje uit een modeblad.

De keuken, een verademing, verse vis en een gratin op het bord en voor de barbaren onder ons losse friet. Daar kunnen veel restaurants wat van leren want friet bakken is eigenlijk niet op zijn plaats als je 15+ euro rekent voor een hoofdgerecht.

Een apart stukje verdienen de bij geserveerde groentes, geen saai slaatje zoals bij velen maar echt eten, in mijn geval gegrilde groente en ook dat was zeer goed.

Al met al een erg goede ervaring en wat mij betreft meteen een top notering op mijn persoonlijke lijstje, lekker vers en echt eten, mooie ligging, goede bediening en botweg lage prijzen voor de geboden kwaliteit.

17. Kaart ziet er al wat beter uit, maar nog steeds (helaas) niet voldoende. Leuk dat er meer snacks op de kaart staan, maar voor een eenvoudige warme lunch zijn de prijzen nog steeds te hoog. Jammer, want deze zaak heeft veel mogelijkheden. Of wordt er teveel gericht op toeristen en/of eenmalige gasten? Voor een vaste klant is het niet voldoende. Maar nogmaals, minder slecht dan het was. De goede weg is misschien gevonden?

4,5
  18. Prima gegeten, lekker, goede kwaliteit, en prima bediening.
    Gevestigd buiten het centrum, daardoor wat weinig publiek, dat maakt het wat sfeerloos.

19. Heerlijk gegeten en zeer gastvrije bediening! Echt een aanrader.

20. Het is daar gezellig en er is een goede service. En het eten is lekker en is van goede kwaliteit.

21. Vorige week bij mooi weer heerlijk geluncht op terras. De vis en paling waren heel lekker en zeer vers en ook de desserts en het kaasplankje mochten er best zijn voor een mooie prijs/kwaliteitverhouding.

22. Anoniempje

Op een warme zonnige dag na een fietstochtje langs de kreek een stop bij dit restaurant/terras.
    Een mooi, groot (rolstoel)toegankelijk terras (misschien met een beetje hulp). Genieten van mooi uitzicht in een rustige sfeer met op de achtergrond een Latijns muziekje.
    Enkel wat ik miste was, op een terras met warm en zonnig weer, een lijst met keuze uit ijscoupes, frappe, ijskoffie,... In de winter misschien een optie voor gluhwein, lemoumba bij een knapperend vuurtje uit een vuurkorf.
    Voor herhaling vatbaar!

23. Vorige maand hier gegeten met 2 kinderen. Bij binnenkomst merkte je meteen dat de eettafels vies waren en niet waren opgeruimd. Medewerkers waren niet vriendelijk. Naast de eettafel zaten de ramen vol met spinnen. Binnen en buiten echt walgelijk. Frietjes waren redelijk, alleen teveel vet. Gefrituurde snacks waren prima. Alleen was de medewerker chagrijnig en slechte service. Prijs ligt hoger dan gemiddelde snackbar in de omgeving.

24. Helft van het eten/drinken er niet bij. Personeel onvriendelijk, praat veel te zacht. Personeel ook vies bezig: zo staan ze de vloer te vegen, en zo staan ze weer in de keuken te "werken" zonder hun handen te wassen! Ik vind het een vieze, smerige bedoening waar je op deze manier ziektes oploopt. Ik bak onze burgers veel liever zelf, dan weet ik zeker dat het goed is.

1,4
  25. Wij hadden beide de makreel met tomaat en paprika. Op ons bord lagen 3 heel kleine markreelfiletjes, een kwak rode smurrie en een heel klein bakje met gemengde sla. Daarna werd er een puntzak in een houder gebracht met daarin taaie halfgare frieten. Het bakje mayo erbij was nauwelijks voldoende voor een kwart van de zak frieten. Begrijpelijk want de frieten waren toch niet te eten en hebben we dus laten staan. Op de vraag "was alles naar wens" hebben wij geantwoord dat we het zeer matig vonden. Hier deed men niets op uit. We hebben afgerekend en zijn heel snel vertrokken.
    Als een restaurant denkt voor veel geld slecht eten te kunnen verkopen aan toeristen die ze wellicht toch nooit weer zien, dan zijn ze daar bij ons in geslaagd. Beslist geen aanrader!!!

2,2
  26. We hebben verschillende malen hier geluncht en gedineerd. Over het algemeen genomen gaat het wel, maar soms zitten er behoorlijke missers tussen. De gegrilde tonijn bij de salade nicoise was droog en hard, evenals de pootjes van de parelhoen, vandaag. De smaken van de 'salade' vond ik vorige keer ook al niet echt lekker en ook de groenten op het bord en de saus konden mij niet bekoren. Gelukkig is het niet iedere keer zo dramatisch. Eergisteren at ik een heerlijke zalmfilet. De wijn is heerlijk, de view fenomenaal en de bediening vriendelijk.

27. Lekkerste friet met satesaus en lekkere ijsjes!

28. Het ziet er gezellig uit maar er staat hier dat het rolstoeltoegankelijk is, dat is het jammer genoeg niet. Je kunt niet binnen komen en niet eens op het terras.