di lunch 11:00 - 17:00 diner 11:00 - 21:00

Gasterij de Thuishaven is in Terneuzen een begrip als het gaat om een lekker bakje koffie (de Beste Koffie van Zeeuws-Vlaanderen volgens Misset Horeca), een heerlijke lunch, een gezellige High Tea, maar ook voor de vele zelfbereide – over het algemeen op de Vlaamse Keuken georiënteerde – warme maaltijden. Gasterij de Thuishaven is gelegen aan de Blokken in Terneuzen. Een kleine 300 meter verwijderd van de Westerscheldekust. De ideale locatie dus om even uit te blazen onder het genot van al het lekkers wat Gasterij deThuishaven u te bieden heeft.

di lunch 11:00 - 17:00 diner 11:00 - 21:00

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1412971953 82
1480193935 84
1520527125 90
1542038159 90

1. Zeer gezellig, heerlijk eten, alleen jammer dat het zo gauw koud wordt als de deur opengaat, heerlijke stoelen, TOP!

2. Met zo een 19 man een voortreffelijk lunch gegeten, zeer goed verzorgd.

3. Maddy en Theo

Heerlijk gegeten. Service met welgemeende lach kan eigenlijk niet beter. Aandacht voor elke klant. Kortom: voor herhaling vatbaar!

4. Erg lekker gegeten. Geen doorsnee menukaart. Saté, biefstuk met friet kan je overal krijgen. Thuis ook. Hier staan gerechten op de kaart die wij thuis niet snel bereiden. Gaan hier zeker nogmaals eten.

5. Berry Geerlings

Heerlijk eten. Bediening super goed en vriendelijk.

6. Gezellig, ongedwongen sfeer, lekkere mosselen en een geweldig kopje espresso!

7. In één woord een fantaaaastische avond gehad. Het maandmenu genomen, niets op aan te merken, zeer betrokken eigenaar, die alle moeite voor je doet om er een gezellige avond van te maken. Ik had al zeer postieve berichten gehoord, maar hier is geen woord van gelogen. Zeer zeker de moeite waard om eens te gaan eten.

8. 3 koppels uit Terneuzen

Lekker gegeten en goed verzorgd. Vriendelijke bediening stoelen zitten lekker.

9. Lekker eten, goede sfeer. De prijs gewoon goed.
    Ik had het gevoel dat de baas enorm moe was, hij gaf aan dat het de hele dag enorm druk was. En hier door kreeg ik misschien onterecht het gevoel dat als ik bv extra frietjes vroeg of nog iets te drinken en bij het dessert dat we ongewenst waren. Dit keer wou ik snel naar huis. De volgende keer mischien beter. Gewoon mischien het gevoel. Voor de rest klasse zaak.

10. Perfecte service en super lekker.

11. huijsen

Prima erg vriendelijk en heerlijk gegeten.

12. Heerlijk eten en zeer gezellig!

13. jean witte

Heerlijk gegeten, prima service in een relaxte sfeer voor een betaalbare prijs. een aanrader!

14. Petra Broere

We hebben weer als vanouds heerlijk gegeten.

15. (H)eerlijk gegeten.
    Lekker veel groenten en niet te veel zout. Verse ingrediënten.
    Prettige ontvangst.

16. Lekker gegeten, gezellige sfeer, comfortabele stoelen en ruime tafels.
    Ook goed vegetarisch gerecht: courgette, beide helften op een ander manier gevuld, erg lekker.
    Voorgerecht: kaaskroketjes, waren geweldig, ook nog een mooi versierd bord met gevarieerde stukjes frisse groente.
    Porties precies goed.
    1 persoon heeft allergieën, hiervoor is het gerecht aangepast, na telefonisch overleg van te voren.
    Goede restaurant voor zowel vis, vlees als vegetarisch.

17. Gemengde gevoelens over dit restaurant. Hartelijke ontvangst. Goede bediening. Inrichting een warrige mix van klassiek en modern. Vrij beperkte kaart maar het is dan ook een klein restaurant. Vegetarisch hoofdgerecht (geen keuze) was een bordje pasta met champignons (aangekondigd als bospaddestoelen) en truffel voor 17,50. Vleesgerechten waren wel in orde. Weinig groenten erbij. De recensies over dit restaurant zijn erg lovend maar dat hebben wij niet zo ervaren. T was het net niet.....

18. Voortreffelijk gegeten Sfeer was goed eten was goed. Heerlijk ontspannen sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar. Wij hebben hier al vaker gegeten. Ook voor een bakje koffie moet je zeker naar hier toe gaan. Een voortreffelijk team. Zeer zeker een aanrader. Top.

19. Rustig en gezellig restaurantje. Felicitaties voor de koks, je proeft dat alles met liefde is klaargemaakt. Zo lopen er niet veel rond in Terneuzen. Perfecte bediening door gastheer Ronald. Hij geeft jou correct advies. Kortom geweldig team. Wij komen zeker terug. Proficiat!

20. A. van Arenthals

Heerlijk gegeten en gedronken, goede sfeer, heel gastvrij!
    Zeker voor herhaling vatbaar!

21. Jan Huib Nas

Originele verfijnde kaart. Weinig keuze, maar wat er is is kraakvers, kwalitatief en met liefde gemaakt. Met perfect aangepaste wijnen en bieren.

22. F.J. Moeliker

Prima gegeten; goed verzorgd; prettige bediening.

23. Jos en Corrie

Voor de eerste keer gegeten bij Gasterij De Thuishaven. We hebben gekozen voor het wildmenu, ronduit voortreffelijk.
    Ook de sfeer was heel erg gezellig, de Gasterij doet zijn naam eer aan, je voelt je ook "thuis" aan de "haven".
    Ook de cappuccino was een plaatje en erg lekker.
    We komen beslist nog eens terug.
    Jos en Corrie

24. rianne dreves

Gastheer Ronald is een gezellige man. Het is of je bij hem thuis aan tafel zit. Vandaar misschien ook de naam thuishaven. Echt toppie.

25. Met 11 mensen daar gegeten en een heerlijke maaltijd gehad. Volgens de eigenaar wordt alles vers bereid en zouden we wel even moeten wachten op het eten, maar wij vonden dat het heel erg meeviel. Het eten kwam echt in een mooie regelmaat op de tafel. En het belangrijkste, het eten was van uitstekende kwaliteit. Sfeer was werkelijk fantastisch. Een hele leuke avond gehad.

26. Bedankt voor de gastvrijheid en het heerlijke eten, zo dicht bij huis een aanrader!

27. Hele gezellige sfeer en super lekker gegeten, echt heerlijk!
    Super koks, goede bediening, heerlijke wijn en koffie.
    Alles was echt geweldig.

28. Lekker gegeten in een gezellige huiselijke sfeer. Heerlijke dagverse producten uit eigen streek. Mooi gepresenteerd op je bord, kunstwerken!
    Top bediening met goed advies.
    Tot slot koffie die we nog nooit zo lekker gedronken hebben.
    Aanrader! Naam 'Thuishaven' klopt precies!

29. Heerlijk gegeten en prima sfeer. Zalige wijn van Ilja Gort.

De eigenaar kan trots zijn op zijn zaak en geweldige koks.

Komen zeker weer als we in Terneuzen wonen.

30. Lekkergegeten en prima wijn gehad. Doen we vast nog een keer.

31. Heerlijk en eerlijk.
    Jammer zo ver rijden anders kwam ik er veel vaker.

32. Zeer gastvrij en verrukkelijk! Met een goede wijn van Ilja Gort.

33. We hebben zalig gegeten, de sfeer was heel goed

34. Annemieke

We hebben op zaterdagavond met 9 personen gegeten. We hadden zo ongeveer allemaal iets anders (van chateau briand tot mosselen) en het was allemaal echt lekker. De eigenaar was op een prettige manier aanwezig en gaf er een persoonlijke draai aan.

35. Nathalie

Ronald is een gastheer waar je voor terugkomt. Het was volle bak en iedereen werd bijna tegelijk van eten voorzien om vervolgens naar de voorstelling van Wim Anker te kunnen. Alles was uiterst goed verzorgd, misschien had de picanha iets minder lang mogen liggen sudderen maar al met al kan ik Gasterij De Thuishaven zeer zeker aanbevelen. Ik kom zeker terug!

36. Kees (van Dusink Blues)

Na afloop ons optreden op het zonnige terras werden we aangenaam verrast met een overheerlijke hamburger. Nog niet eerder zo'n smaakvolle en mooi opgemaakte hamburger gehad. Bedankt Ronald: TOP!

37. Bijna elke week gaan we eten bij Ronald en zijn kornuiten.
    Iedere keer eten we er heerlijk en is het super gezellig.

38. Joel Wijbrans

Heerlijk gegeten, fantastische service!

39. B.P.S. Groenewoud

Heerlijk gegeten met uitstekende service van iemand die verstand heeft van het vak! Een eigenaar die duidelijk trots is op zijn zaak en zijn personeel! En terecht! Goed en eerlijk eten!

40. Voor het eerst met mijn man geweest. We hebben goede reviews gelezen.
    Pro: de gastheer super vriendelijk en hij creëert een goede ambiance voor de gast.

Eten maakte mij niet zo blij. We hebben biefstuk met champignon saus en friet genomen. Vlees smaakte als lever. Ik hou van lever, maar ik wilde de smaak van beef proeven. Voor 19 euro, ik wilde meer vlees en friet.

Het beste vond ik de wiener melange dat ik heb genomen.

41. super lekker gegeten!!!
    waren hier op advies van anderen naar toe gegaan dan zijn je verwachtingen al hoger maar werd zeker waar gemaakt!!!

42. Leon van Puyvelde

Over het algemeen erg lekker gegeten. Echter waarom moesten wij (die om 17.30 uur gereserveerd hadden) wachten tot bijna IEDEREEN binnen was tot wij ons hoofdgerecht kregen? Tussen voor- en hoofdgerecht hebben wij zeker 1 uur zitten wachten. Jammer. Ook vonden wij het raar dat Ronald op z'n eentje de hele zaak bediende! Hij deed dat overigens met verve, maar dit had tot gevolg dat alles niet zo vlotjes verliep.

43. We hebben daar geluncht. Vooraf doorgegeven wat we wilden bestellen, daar we niet veel tijd hadden. De gastheer is echt supervriendelijk, het eten kwam op tijd zodat we alles op het gemakje hebben kunnen eten. De broodjes waren echt super lekker. Een keer heel anders dan bij andere restaurants. Mijn vriendin had een latte Macchiato die echt superlekker was. Zeker een aanrader!

44. We gingen naar de bioscoop en daarna een hapje eten. De film was leuk. Het was Ron Goossens Low Budget Stuntman. Echt een kicken film. Daarna hadden we gereserveerd bij de Thuishaven, nog nooit geweest maar we zijn erheen gegaan wegens de goeie recensies. We werden zeer gastvrij ontvangen in een knus restaurant, mooie lampen, beetje zig zag ingericht. Spiegels aan een muur (om het restaurant groter te laten lijken, zou eigenlijk helemaal niet nodig zijn, ik zou zeggen, weg met die spiegels en hang er wat leuk artwork op), en we werden ontvangen door een zeer bevlogen eigenaar. Er was een menu wat niet op de kaart stond, en mijn vriendin wilde dat wel. Ik ging zelf voor de T-bone steak. Aangezien het menu van m'n vriendin een voorgerecht had heb ik er zelf ook maar eentje besteld, en dat waren scampies in pernod-saus. Het voorgerecht van m'n vriendin was Franse uiensoep. Beide voorgerechten waren fenomenaal. De scampies waren perfect gegaard en de saus was heerlijk. De uiensoep heb ik ook nog geproefd (het was zoveel dat m'n vriendin het niet op kreeg) en die was ook fantastisch, een lichtzoet/zoute smaak, echt geweldig. De T-bone was heerlijk gegrild en de eendeborst die m'n vriendin had was ook superlekker, al was het wel een beetje erg rood, maar omdat de eend zo vers was maakte dat niets uit, het was superlekker. M'n vriendin kreeg nog een dessert wat er uitzag alsof het in een sterrenrestaurant geserveerd kon worden en ik had als dessert een scottish coffee (irish coffee maar dan met schotse whisky) en die waren ook super. De slagroom op de coffee was niet zoet, het was gewoon echte vers gemaakte opgeklopte melk en het was een genot om zo'n scottish coffee te drinken. Het duurde wel allemaal wat lang maar de eigenaar had al uitgelegd dat 1 van z'n koks ziek was en dat het dus wat langer duurde. Dat was geen straf, het was supergezellig en we hebben heerlijk getafeld. We gaan daar zeker terugkomen.

45. De Visser

Goed uitgebalanceerd menu met het juiste wijnadvies. Verse producten en uitstekend bereid. We komen hier zeker nog eens terug.

46. Luciadecnijf

Voor het eerst hier geweest, eerder toevallig, maar zó goed meegevallen! Vergeet de markt in Terneuzen! De Thuishaven is de place to be! Super! Lekker, net (heel belangrijk) vriendelijk, gezellig. We komen terug! Jammer dat we het niet eerder ontdekt hebben.

47. Heerlijk gegeten eerste kerstdag, combinaties van producten die men niet verwacht. Zoals de gerookte paling met ganzeleverpate op suikerbrood. Ook het wijn arrangement was erg goed en lekker.

Het was in 1 woord geweldig. Complimenten voor de medewerkers in de keuken en de gastheer. Heel gezellige sfeer en heel erg ongedwongen. Zat niet aan bepaalde tijden vast.

Hebben direct gereserveerd voor 1 kerstdag 2018.

48. Heel lekker gegeten: carpaccio, paling en biefstuk.

49. En weer was het een zalig avondje uit eten. Mooie bordjes en vooral zeer smakelijk. Prachtig wild menu. De felicitaties voor de kok. Maar ook voor Ronald voor het gezellige persoonlijke ontvangst. Absoluut een aanrader. Tot de volgende keer!

50. Janny Kuperus

Voor het eerst hier gegeten. Porties ruim voldoende. Lekkere frietjes. Kaaskroketjes en scampi's vielen bij het gezelschap in de smaak. Inrichting en bediening keurig; goede uitleg bij de wijnen.

51. Heerlijk gegeten, erg gastvrije bediening, verse en mooie ingrediënten, mooi opgemaakte bordjes en voor een aannemelijke prijs. De gekozen wijn was perfect en omdat we eerst twijfelden mochten we ook een ander wijntje proeven. Kortom prima en boven verwachting! Aanradertje!

52. Eerlijk, heerlijk en hartelijk zijn de trefwoorden die passend zijn voor de bediening, de keuken en de entourage.
    Vol enthousiasme geeft de eigenaar tekst en uitleg bij de zeer goed bereide gerechten.
    We hebben erg lekker gegeten en raden deze eetgelegenheid dan ook van harte aan.

53. Als voorgerecht scampies en als hoofdgerecht lamscarré en surf & turf. Erg mooi verzorgde, mooi opgemaakte borden met vooral erg smakelijke gerechten, die door Ronald uitgebreid worden toegelicht. De koks zijn erg enthousiast gemotiveerd. De huiswijn is ook erg lekker. Ronald schijnt bekend te zijn als koffiekenner en maakt dat meer dan waar door een espresso te serveren en daarbij een soort gebruiksinstructie te geven. Ronald heeft verstand van zaken. Dit is echt uit eten. Zeker een aanrader!

54. Lekker eten voor een leuke prijs. Je voelt je er echt welkom.

55. Lekker eten en mooi opgediend. Zeer vriendelijke bediening en kok.

56. Familie Engels

Na ruim een jaar minimaal 1 keer in de week te gast te zijn bij De Thuishaven is het nu echt wel eens tijd voor een recensie. Ik kan niet anders als alleen maar tienen geven aan deze zaak, omdat ik al ruim een jaar echt met veel plezier samen met mijn zus en ouders geniet van de gastvrijheid, openheid, het heerlijke eten en de fantastische koffie. Zowel het zaalpersoneel, de gastheer als het keukenpersoneel leveren super kwaliteit voor een hele scherpe prijs. Je krijgt naar onze beleving altijd nét even dat beetje meer als wat je eigenlijk verwacht.

Vanavond hebben we weer heerlijk genoten en we zijn volledig in de watten gelegd. Asperge menu, lam met (speciaal voor ons gemaakte honing tijm saus), biefstuk en een chocolademouse die ik zelden zó lekker heb gegeten. Jullie zijn fantastisch. Tot de volgende keer!

57. M. Haak

Bij ontvangst stond de gastheer met z'n rug naar ons toe... en dat bleef ook even zo. Daarna met een handgebaar naar onze tafel voor 6 verwezen.
    Bediening was ongeïnteresseerd, niet echt professioneel.
    De gebakken paling was droog en ik had zwarte harde staartstukken op mijn bord.
    Op de vraag of alles naar wens was heb ik negatief geantwoord, ik kon nog een portie paling krijgen maar eerlijk gezegd had ik niet nog zin in een portie... de gastheer droop af.
    Ik zou toch anders omgaan met een klacht.
    We hadden dit restaurant uitgekozen aan de hand van eerdere goede recensies, helaas kunnen wij deze mening niet delen.

58. Dit en Piet Bongers

We hebben heel lekker gegeten en genoten van een uitstekende kwaliteit in een kleinschalige huiskamersfeer. Een adres dat we van harte kunnen aanbevelen

59. Mario Martens

Ronald is een uitstekend gastheer, de koks verrichtten prima werk met mooi opgemaakte gerechten, gemaakt van kwaliteits-ingrediënten. Passie voor lekker eten, tot en met de heerlijke koffie aan toe.

60. Vriendelijke ontvangst, goede keuken. Klein en gezellig restaurant. Is even weer wat anders dan de grotere buurman verderop. Dus voor herhaling vatbaar!

61. De Thuishaven is een klein laagdrempelig restaurant met een zeer vriendelijke bediening. Ook tussen de gasten onderling is een band. Het eten was eerlijk en lekker. Vergeet de hamburger niet met cheddar kaas te verrijken.

62. Lydia de Rooze

Lekker rustige locatie, alles was super verzorgd. Eten werd mooi geserveerd en was heerlijk. Kortom een grote aanrader.

63. Cor en Marjanne Zwanenburg

Zoals alle keren hiervoor: geweldig! Net of je bij een goede vriend komt eten. Sfeervol, gezellig, fijne muziek. Persoonlijke aandacht, maar niet opdringerig. Heerlijk eten, alles zelf en vers gemaakt en dat proef je. Bedankt Ronald en Amon, tot de volgende keer!

64. A.L. Bakker

Het eten is super lekker en van verse natuurlijke producten en dat komt de smaak goed van pas. Het eten wordt met alle zorg en liefde gemaakt en de service is heel goed. Zeker een aanrader om te gaan eten!

65. Heerlijk vegetarisch gegeten, complimenten aan de keuken.

66. Sofie & Mark

Onze speciale wensen werden naar tevredenheid ingewilligd. Ondanks enige externe reuring bleef de ambiance goed dankzij de gastheer. Een aanrader!

68. Mooi interieur, goeie achtergrondmuziek (is ook niet overal zo). Uitstekend eten in royale porties en aan een redelijke prijs. Ook een vlotte bediening. Niks op aan te merken dus.

69. Uitstekende keuken, zeer goede kwaliteit voor een zeer redelijke prijs. Leuke, persoonlijke sfeer!

70. Henny van Doeselaar

Heerlijk gegeten echt een aanrader! Prima bediening en een gezellige huiselijke sfeer! Echt voor herhaling vatbaar!

71. Aniek van Damme

Heerlijk gegeten vanavond bij Gasterij de Thuishaven. Als je toe bent aan een ontspannen avond met lekker eten, dan ben je hier op het juiste adres. De huiskamersfeer in combinatie een vrolijke noot op de achtergrond maakt het tot een sfeervolle en gezellige eetgelegenheid.

Pluspunt voor dit restaurant: De locatie aan het water en er wordt goed rekening gehouden met intoleranties/allergieën.

72. Marissa de bruijne

Fijn familie feest gehad. Eten was heerlijk, gevarieerd. In huiselijke sfeer

73. Lekker gegeten in een ontspannen sfeervolle zaak.

74. Zalige scampies gegeten!

75. Gezellig en goed van eten.
    Ga zo voort !
    Gr.

76. Heerlijk, gezellig, ambiance kortom een echt thuishaven gevoel!