Brasserie Westbeer in Terneuzen

1358319633 76
1448194166 71
1500620977 60
1620453688 73

1. Gecremeerd gebakken ei geserveerd gekregen. Als je nu nog niet eens een eitje fatsoenlijk kunt bakken…
    Reden werd afgeschoven op "de drukte" en er werd niet gecorrigeerd. Met gemengde gevoelens vertrokken.

4,5
  2. fam de hoop

Vanmiddag een uitsmijter westbeer gegeten. Was heerlijk, niets op aan te merken.
    Toch hebben we nog een opmerking;
    De boterhammen die geserveerd worden, zijn naar onze mening veel te dik.
    Zijn twee boterhammen, maar door de dikte zijn het 4 boterhammen.
    Als u ze dunner serveert komt dat de uitsmijter zeer ten goede.
    Verder was alles prima verzorgt, hiervoor alle lof.

3. Kristel Goossen

4. Slecht ontvangst bij binnenkomst.
    Soep van de sneukel lunch was koud.
    Er kwam ook geen excuus hiervoor.
    Porties van lunch zijn niet overdadig.
    Bij vertrek hebben we zelf maar onze jassen gezocht, wat ze gunden ons geen blik meer waardig.

6,7
  5. Heerlijk! Vriendelijk personeel, alles was vol maar ze konden het prima aan. Echt genoten!

6. Heerlijk gegeten, zeer vriendelijk en attent personeel.
    Een aanrader hier gaan we zeker nog eens terug.
    Mooie plek in de serre met uitzicht op de Westerschelde.

7. MARINUSSEN

dit was eens maar nooit meer ! Serveersters zagen ons na 25 minuten wachten op het terras nog niet zitten en we zijn toen vertrokken zonder iets te bestellen.

8. Tegenvaller!! Voorgerecht tijdens aperitief?? Smaakloze risotto zonder bospaddestoelen?? Doorgeslagen kalfsvlees, diepvries aardappelgratin. Flauwe smaken, verschillende bediening aan tafel, onpersoonlijk, vanilleijs als seizoensijs, en nog meer!! Veel te duur voor de kwaliteit die je krijgt.

2,1
  9. Alles vers/ zelfgemaakt je verwacht best wat zeker gezien de prijzen. Zelfs met een week voordien te reserveren met de vraag of we lactosevrij saté kunnen krijgen word er enthousiast ja gezegd! Wij vol enthousiasme een avondje uit krijgen we de saté zonder saté saus.... de saté saus zat melk in! Als je zo tijdig reserveer mag je toch minstens wel verwachten dat na hun enthousiast ja antwoord op de vraag lactose vrij er lactose vrije saté saus gemaakt of verzorgd zou zijn! Ook een toetje zat er helaas weer niet in.
    Een aantal maanden later toch nog een keer geprobeerd met varkenshaas. Belachelijk! Mijn partner en ik gingen beide weg met honger zo weinig vlees.... en zooo belachelijk duur voor wat je krijg. De friet is prima erg goed zelfs maar dat is het dan ook. Service zeer slecht, slecht personeel, veel te hoge prijzen en geen sfeer. Voor ons nooit meer!

2,4
  10. We komen regelmatig bij Westbeer eten, het liefst met mooi weer zodat we buiten op het terras kunnen zitten want binnen vinden we iets minder. Eten is altijd lekker, vooral de sate die ik meestal bestel. Bediening snel en vriendelijk.

11. Marijke de Block

Op 24-4 2016 gebeld met Eliza of we de volgende dag konden koffie drinken met wat lekkers. Onze groep, bestaande uit vrijwilligsters van het AZC Terneuzen en vrouwelijke vluchtelingen. Lastig voor mij in te schatten hoeveel dames. Was geen enkel probleem volgens de behulpzame Eliza.

We hebben enorm genoten, lekkere koffie en een heleboel snoeperijen. Bedankt Westbeer voor alle gastvrijheid en service namens alle dames van vele culturen.

12. Vriendelijke ontvangst en heerlijk gegeten. Mooi uitzicht op de Westerschelde.

13. Vorige week weer heerlijk gegeten in dit fantastische restaurant... genoten van voortreffelijke slibtongetjes, heerlijk gebakken! Ze vielen zo van de graat, super lekker. Geserveerd met perfect gebakken frietjes in een goede ouderwetse puntzak :p Ook het personeel doen voortreffelijk hun werk... vriendelijk en correct.

14. Jeffrey T.

De aankomst was al goed, parking was goed vol, dus dat betekent meestal veel goeds. De bediening was wel vriendelijk maar niet altijd even snel. Gelukkig was het eten wel heerlijk. We hebben lekker schelvis in de safarisaus gegeten, nog lang erover nagepraat. Die ene serveerster was echt mooi trouwens.

15. Op 11 november 2015 geluncht bij de Westbeer. De vismenu's die we bestelden, waaronder het momentmenu, waren voortreffelijk. Nagerecht was perfect. Alles werd netjes opgediend en voorzien van een uitleg. De bediening vonden wij uitermate attent en vriendelijk ondanks de drukte vanwege de Belgische feestdag.
    Rustige sfeer, geen stress en een prachtig uitzicht op de Schelde. Een heel gezellige middag gehad. We gaan er vast nog eens langs. Een aanrader.

16. De bediening erg vriendelijk. Fish and Dip voor lunch benedenmaats. Erg weinig stukjes vis op een bedje van te olieachtige sla. Te duur voor wat je krijgt. De geitenkaassalade hebben we (ook hier) wel eens beter gehad. Vrij weinig smaak aan ook. Jammer. Sterk het idee dat het minder is geworden. Iets van gezegd en kregen wel keurig excuses, dank voor de opmerking en desgewenst koffie van de zaak na.

17. Brandhof

Prachtig restaurant met een geweldig uitzicht en het eten was echt heerlijk. Je kunt er een snelle hap eten maar ook een hele avond rustig aan genieten. Top!

18. Afgelopen dinsdag bij de Westbeer geluncht. Het was hartstikke druk, wat me zeer positief lijkt. Ondanks de drukte was het personeel niet minder vriendelijk of gastvrij. We hebben heerlijk gegeten en konden op het gemakje blijven zitten voor een kopje koffie of thee. Er was meer dan voldoende keuze op de menukaart. Het enige min punt vond ik dat we de rekening netjes op tafel kregen, maar deze vervolgens niet werd opgehaald, waardoor we zelf het geld naar de kassa moesten brengen.
    Maar verder was het top en komen we hier zeker nog een keer terug.

19. Zware terleurstelling. Vooraf gebelt of een veganistisch menu mogelijk was. Over de telefoon werd gezegt dat dit totaal geen probleem is. Enthousiast gereserveert en heen gegaan. Bij binnenkomst was alles ook nog top. Werden goed ontvangen en er werd meteen verwezen naar het telefoontje. We voelden ons helemaal welkom. Eenmaal onze plaatsen toegewezen gekregen hielt het op. De ober liep weg zonder te vragen of we misschien alvast wat te drinken wilde bestellen. Daarna wanneer de kaart werd gebracht bestelde we onze drankjes. Water met een schijfje limoen, "geen probleem". Toen de drankjes werden gebracht zat er alleen helaas niks in het glas dan gewoon kraanwater. Gerechten besteld, mijn man van de kaart en ik (vegan) een salade, de kok mocht kiezen met wat, ik vermelde erg dol te zijn op walnoten en zongedroogde tomaatjes. Daarnaast bestelde we nog wat stokbrood. Het voorgerecht van mijn man werd gebracht. Samen met het stokbrood en een kuipje roomboter (even voor de duidelijkheid dat is dus niet vegan). En toen niks meer. Uiteindelijk gevraagd waar mijn salade bleef. Ober keek me schaapachtig aan. Hele bestelling was niet doorgekomen. Na 5 minuten kreeg ik toch nog een bordje waar slordig wat sla op was gelegt met komkommer en cherrytomaatjes (later op de bon zagen we dat ze hier nog €6,- voor hebben durven vragen). Het hoofdgerecht was een idee van de kok "risotto". Daar ben ik toevallig dol op en vooral als er volop gebruik word gemaakt van paddenstoelen, of dit kon? Ja maar natuurlijk! Toen het hoofdgerecht kwam was er echter geen paddenstoel te vinden. Het was een schaaltje (veel te gare) risotto in flauwe tomaten saus (waar ik om durf te wedden dat er kaas in zat) opgewarmd in de oven. Er zat welgeteld 1 schijfje champignon in. Naast de risotto zat een klein bakje met sla, zongedroogdetomaat (!?) walnoten en artesjok. De walnoten waren taai, en de tomaat droog. De artesjok was eigenlijk het enige lekkere dat ik die hele avond heb gegeten. Het gerecht van mijn man was ook droog, smaakloos en proefde alsof het veel te lang onder een warmte lamp had gestaan. Ook andere gasten waren niet tevreden. Bestellingen van vlees zonder saus die met saus werden gebracht etc. We hebben niet eens de moeite genomen voor een toetje waar we eigenlijk wel trek in hadden want alle twee kregen we ons eten niet op omdat het gewoonweg niet smaakte. De prijs die we voor deze flut avond hebben moeten betalen? €65,- als het ook maar iets hoger had gelegen had ik geweigerd te betalen. Komen hier dus never nooit niet meer terug.

20. In het verleden hier erg lekker gegeten, maar de laatste keren zijn ons erg tegen gevallen.
    Slibtongetjes die haast niet van de graat te krijgen zijn, vlees wat niet gaar is en een omelet Westbeer waar weinig smaak aan zat. De saté met de verschillende sauzen blijft gelukkig wel heerlijk van smaak.
    Het lijkt alsof het grand-dessert een verzameling van restjes is?! Deze verschilt namelijk steeds van grote, terwijl de prijs hetzelfde blijft.

Wanneer je bij het raam zit heb je prachtig uitzicht, maar als je pech hebt mag je in het midden gedeelte plaatsnemen, waar je op de tocht zit als de deur open staat. Echter kan deze niet dicht omdat dit de route naar het lounge-gedeelte is.

Wat ook erg tegenviel was dat er moeilijk gedaan wordt over de rekening. Wanneer je met een groot of klein gezelschap bent is het totaal niet mogelijk de rekening te delen. Ook niet wanneer enkele gasten willen pinnen en de overige contant. In veel zaken is dit gelukkig nooit een probleem, maar bij de Westbeer werd totaal geen medewerking verleend. Zelfs het lenen van de rekenmachine was niet mogelijk..

21. Onze zoon werd 17 jaar en wilde graag bij Westbeer eten. We hebben het verrassingsmenu gekozen. Het was Toppie!!! Het was inderdaad "verrassend", geweldig. De 4 gangen waren elk een culinair hoogstandje. Veel aandacht aan de opmaak besteed, de smaak voortreffelijk. Kortom een echte aanrader. Vriendelijk personeel, overal aan gedacht, netjes gepresenteerd en goede sfeer. Een dikke 10.

22. Gisteren (dinsdag 19-08-2014) bij dit restaurant, die overigens op een zeer mooie locatie staat, met ons viertjes gegeten. Twee volwassenen en twee kinderen van 3 en 4 jaar. Het was niet heel erg druk, precies goed eigenlijk, en we konden van het mooie uitzicht genieten op het overdekt terras. Eerst werd gevraagd of we kinderstoelen nodig hadden, maar de kinderen konden wel op een gewone stoel. Vrij vlot konden we iets te drinken bestellen, werd ook vlot gebracht.

We hebben voor de kinderen frietjes met bitterballetjes (2x €6,25) besteld en voor ons varkenshaassaté met friet (€18,75) en maaltijdsalade met onder andere kip, ananas, cashews, kerriesaus met brood (€13,25). De kinderen hadden al gauw hun bordjes voor hun neus, dus die konden aan de gang. Mooie lange borden, bakje met salade-, ketchup-, appelmoes apart. We zagen gelijk dat de frietjes eruit zagen als huisgemaakt en de bitterballen ook. De frietjes heb ik niet geproefd omdat ik niet tegen aardappel kan, maar ze roken erg lekker! De bitterballen waren krokant van buiten en de smaak was goed. Niet van die sompballen met een dun laagje krokant die nattig van binnen zijn. De kinderen kregen ook een klein doosje met kleurpotloodjes en op het papieren bestekzakje stonden aan beide zijden kleine kleurplaatjes.

Ons eten kwam ook vlot er achteraan en het zag er netjes opgemaakt uit. Ik werd er in ieder geval blij van, het was geen 'gooi- en smijtwerk' wat op onze borden lag. De saté was van varkenshaas en dat waren grote stukken op twee spiesen. Alleen de satésaus was erg dik. En een klein kuipje huisgemaakte mayonaise, lekker zacht van smaak. Mijn maaltijdsalade was ook lekker, frisse slasoorten met gerookte kip, verse ananas en kerriesaus. Ze waren wel wat zuinig met de cashews. Op de vraag of het smaakte, zei ik:"Nee...!" Maar gelijk er achteraan:"Jawel hoor, smaakt erg lekker!" De kinderen hadden wel veel frietjes, dus bleef er heel wat liggen. Ze kunnen beter vooraf even vragen of er weinig, middel of veel friet bij de gerechten moet, want het is zonde om dat allemaal weg te moeten gooien. De puntzak friet was ook een behoorlijke hoeveelheid, eigenlijk te veel voor 1 persoon.

We hebben voor de kinderen een kinderijsje (2x €4,50) besteld. Ze kregen een opgemaakt bord met een plastic pinguïn, waarin roomijs zat. Jammer dat hier geen 'eigen werk' van was gemaakt. Dat had ik bij dit restaurant wel verwacht. Mijn partner had een coupe aardbeien (€7,50) genomen en ik sinaasappel crème brûlée (€7,75). De coupe aardbeien was te duur voor wat je kreeg en de crème brûlée was echt lekker!! Leuk detail was het suikerkunstwerkje op het dessert.

Bij het afrekenen heb ik nog gevraagd of alles huisgemaakt was, en het antwoord was:"Ja." (behalve de pinguïnijsjes dan)

Vlotte bediening, kindvriendelijk, lekker gegeten, mooi uitzicht als je op het overdekt terras zit, en wij vinden het zeker de moeite waard om eens terug te komen!

23. Wij hadden beide de makreel met tomaat en paprika. Op ons bord lagen 3 heel kleine markreelfiletjes, een kwak rode smurrie en een heel klein bakje met gemengde sla. Daarna werd er een puntzak in een houder gebracht met daarin taaie halfgare frieten. Het bakje mayo erbij was nauwelijks voldoende voor een kwart van de zak frieten. Begrijpelijk want de frieten waren toch niet te eten en hebben we dus laten staan. Op de vraag "was alles naar wens" hebben wij geantwoord dat we het zeer matig vonden. Hier deed men niets op uit. We hebben afgerekend en zijn heel snel vertrokken.
    Als een restaurant denkt voor veel geld slecht eten te kunnen verkopen aan toeristen die ze wellicht toch nooit weer zien, dan zijn ze daar bij ons in geslaagd. Beslist geen aanrader!!!

2,2
  24. Gerard 25 punten

Interieur van het restaurant is modern maar warm, tafels niet te dicht op elkaar gepropt. Prachtig uitzicht over de Westerschelde.

Omdat we nog een lange avond hadden te gaan besloten we niet voor alcoholische dranken te kiezen: een colaatje en een spa blauw. Deze werden wij geacht uit de (2 verschillende) wijnglazen te drinken die bij binnenkomst al op tafel stonden. Cola uit een wijnglas..ik heb het nog nooit meegemaakt.

Wegens de drukte besloten voor alleen het hoofdgerecht te gaan, varkenshaas saté en slibtongetje met remouladesaus. Om maar voor één gerecht te gaan was ook de juiste beslissing, we hebben bijna anderhalf uur moeten wachten. Voor dit ene hoofdgerecht hebben we over de avond 3 verschillende dames aan onze tafel gehad, wat het niet erg persoonlijk maakt.
    Zowel de varkenshaas als de slibtong waren prima gebakken, kregen er friet en (ik vermoed) huisgemaakte mayonaise bij die erg lekker was, de saté echter leek wel pindakaas en de remouladesaus was echt water.

Prijs valt voor Zeeuws-Vlaamse begrippen alleszins mee.

Voor een wegrestaurant zou het prima door kunnen gaan, maar van de Westbeer hadden we wel iets meer verwacht. Helaas, zeer zeker geen aanrader.

25. Prima plek, prima bediening, goede maaltijdsalades en een prachtige en en uitzicht. De aankleding mag wat ge-update maar verder gewoon goed!

26. De entree van dit restaurant is niet uitnodigend, dat is jammer want anders waren we hier zeker al eens eerder geweest. De salade geitenkaas was heerlijk. Personeel vriendelijk. Alleen vinden wij het restaurantgedeelte erg groot, meer aandacht voor de aankleding is zeker nodig.

27. Ik ben een zeer tevreden klant!
    Lekker eten, vlotte bediening en mooie prijzen! Wel jammer van de inrichting, die is iets te open....

28. Erwin 11438 punten

Vorige week een lunch genoten bij Brasserie Westbeer.
    Een erg leuke locatie met zicht op het water en de zeevaart. Wanneer wij binnenkomen is het restaurant niet vol. Dat wordt het ook niet hoewel het wel redelijk gevuld is.
    De dame die vraagt of wij gereserveerd hebben komt wat onsympathiek over. Het lijkt wel of het ons kwalijk wordt genomen dat wij niet gereserveerd hebben. Mogelijk niet zo bedoeld maar het komt wel zo over.
    Gelukkig worden wij overgedragen aan een ander lid van de brigade die ons vriendelijk bedient. De drank en kaarten worden vlot doorgegeven. Daarbij wordt een schaaltje nootjes op tafel gezet. Een kleine geste maar erg gewaardeerd.
    We bestellen een hamburger van de chef en een uitsmijter rosbief. Ook nu laat de bestelling niet lang op zich wachten. De hamburger is goed maar altijd lastig eten. De uitsmijter is prima gebakken en heeft ruim voldoende rosbief. Jammer dat er potjes met fijn zout en peper op tafel staan. Lekkerder is toch deze zelf te malen.
    Eten krijgt een 8. De lunch was goed. Service eveneens een 8. De dame aan onze tafel was alert en deed haar werk netjes. Sfeer ook een 8. Het is een leuke locatie. Prijs kwaliteit een ruime 7. De prijzen zijn redelijk tot goed voor een lunch.
    Als lunch locatie zeker een aanrader. Wellicht gaan we eens het dinner proberen.