Apostolis in Terneuzen

Proef de Griekse passie van Apostolis!

Parkeergarage op 150 m afstand aan het begin van de straat ,dagtarief 4 euro.
    Vanaf 1800 uur en op zondag gratis parkeren op Veerhaven en Scheldekade, afstand 150 m.

• OV

Bushalte op 200 m recht tegenover Scheldetheather.

ma 16:00 - 22:00
di 16:00 - 22:00

Omschrijving

Welkom bij Grieks restaurant Apostolis. Wij zijn gevestigd in hartje Terneuzen. U kunt zich even een avondje op vakantie in Griekenland wanen terwijl u midden in het centrum van de stad van de Vliegende Hollander bent.

Ons restaurant staat bekend om zijn ongedwongen sfeer en authentieke keuken. U wordt ontvangen in een eigentijds en open interieur, de sfeer ademt Mediterrane,Griekse eetcultuur. Bij Apostolis hebben wij als doelstelling u een verrassend fijne avond te bezorgen. U kunt kennismaken met klassieke Griekse gerechten in een modern jasje of gerechten waarvan u niet eens wist dat deze bestonden. Laat u meevoeren door alle gerechten en wijnen om tot de conclusie te komen dat de Griekse keuken véél meer is dan enkel Giros of Souvlaki.

Stap uit uw dagelijkse leven en waant u zich even in Griekenland:
U zult bijna de Griekse zon op uw gezicht kunnen voelen. Yamas

• Suikervrij

ma 16:00 - 22:00
di 16:00 - 22:00

1554251966 82
1619966801 82

1. Het eten was heerlijk, niks op aan te merken! Bediening ook vlot en erg netjes. Fijne sfeer ook

2. Vriendelijke ontvangst, vlotte bediening en heerlijk gegeten.

3. Van der Velden

Griekse verleiding was niet spannend en niet Grieks. 1.ronde Tsaziki was niet op smaak. 2. Sardines moeilijk te eten ivm fileren 3. Keuze uit 3x ossenhaas. Weinig variatie dus en echte griekse gerechtjes ontbraken, zoals gyros, lam, olijven. Achteraf gehoord over de saladebar die niet zichtbaar was en bediening had er ook niets over gemeld. Jammer dat kan beter, terug naar de échte griekse keuken met gewoon brood, heerlijke rijst en kruiden.

4. Voor de 1e keer bij Apostolis gegeten. Waanzinnig goed.
    Echt alles was grote klasse.
    Hier komen we vaker!

5. Heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant met supersnelle, vriendelijke bediening!!

6. De drie musketiers

Super lekker. Mooi gepresenteerd. Zeer vriendelijke bediening. Een echt Grieks avontuur met authentieke smaken. Een aanrader voor gastronomen en foodkenners.
    Als je communiceert is er veel mogelijk bij Apostolis. Mooi interieur met prachtige olijven planken. Succes na de rotte corona periodes 👍👍👍

7. De Klein

8. Angelo Bauwens

Gewoon goed gegeten voor een goede prijs. Grilgerechten waren erg goed.
    Vriendelijk personeel. Wij komen hier zeker nog eens terug.

9. Maurice chantal

Heel lekker gegeten en snelle bediening die heel vriendelijk zijn.

10. Heerlijk gegeten, vlotte service. Fatsoenlijke prijs.

11. Heerlijk gegeten!
    Vriendelijk en het gevoel even in Griekenland te zijn. Een aanrader!

12. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, prima zaak.

13. Therese

Prima gegeten wederom! Echt lekker vijgen met kersen/caramelsaus. Vriendelijke bediening.

14. Wij hebben besteld… Mezedakia (tapaz)

het zou volgens beschrijving en serveerster een beleving zijn van Griekse gerechten voor die alles lusten.
    Wij eten door heel Europa en buitenland.
    Maar dit sloeg echt nergens op.
    De 1ste gang de beleving van voorgerechten was of slap of koud wat warm behoord te zijn.
    Een Hoegaarden wit met citroen moest je zelf van af een schoteltje uit knijpen.
    Dan de 2de gang met vis… calamaris uit het vet en vies… zalm uit de diepvries vol van water met te veel saus… en scampis of te wel wat grote garnalen verbleekt in tomaten saus.
    Ik dacht dan maar een rode wijn… de serveerster had een droge of half zoete?
    Dan maar de half zoete… bah dit mag niet het predicaat wijn hebben het leek wel suiker water… sangria smaakt nog beter.
    Toen ze vroeg is alles naar wens zeiden wij nee.
    Dat viel niet in goede aarden en konden eigenlijk niet afrekenen want hadden de 3de gang vlees nog niet gehad.
    Deze wilde wij niet meer maar betalen.
    Maar eerst moest de baas komen en die had het alleen maar over zijn goede wijn water met suiker maar niet over zijn slechte kwaliteit van eten.
    Betere wijnen kon je alleen per fles bestellen. Ook dit is belachelijk.
    Toen was de baas weg en konden wij wachten om af te rekenen. En geen enkel excuus over de slechte kwaliteit maar draaide gewoon de rekening uit.
    Wij hebben betaald!

Dit is echt het waardelooste restaurant waar wij in 40 jaar hebben zitten eten.

Het is ver beneden kwaliteit en koud.
    Dit restaurant heeft niets te maken met een Griekse keuken. Het is een vreet schuur. Zonder kwaliteit van producten.

Ik kan ook iedereen afraden om hier te eten het is werkelijk zonde van tijd en geld.

Het zou beter zijn als ze der eigen opgaven bij Gorden Ramsay om er een top restaurant van te creëren.
    Met kwaliteit producten.

15. Vriendelijke ontvangst. Ruime keuze van de kaart. Lekker gegeten, niet van die 'standaard' gerechten :-) Reden om hier nog eens terug te komen!

16. We hebben heerlijk gegeten in een gezellige sfeer. Voor herhaling vatbaar!

17. Apostolis is een uitstekend restaurant. We kregen er afgelopen zondagavond een tafel op een rustig plekje. Als verrassing kozen we voor een driegangen tapasmenu. De eigenaar kwam ons meteen vragen of we daar wel voldoende tijd voor hadden, want het klaarmaken en eten van het menu zou zeker twee uren in beslag nemen. Die tijd hadden we wel. De gangen bestonden uit een voorgerechtentableau, een ronde met vis en ten slotte een gang met vlees. Alle gerechten waren van een uitstekende kwaliteit. We hebben dan ook bijzonder genoten van dit verrassingsmenu.
    Verbeterpunten zijn de volgende: de dame die vertelde wat we op de tableaus aantroffen, sprak veel te snel en te onduidelijk, waardoor we na haar verhaal nog niet veel wisten. Lepels om de gerechten op onze borden te leggen, ontbraken. Van het 'uitkleden' van een gamba, krijg je heel vieze vingers. Een vochtig vingerdoekje was erg welkom geweest.

18. Patricia

Heel gezellig, lekker en verzorgd eten.
    Daarna nog genoten van een koffietje op het mooie terras zullen zeker nog terug gaan.

19. Eten was goed. Verder de sfeer was 0, tafel was leeg geen tafelkleed, geen azijn en olie, geen servetten en er werd geen Grieks gesproken. Verder was er geen verwelkoming of gedag zeggen en de baas was onvindbaar.

20. Bert Verberkmoes

We komen er geregeld de laatste tijd, en moet zeggen dat we het hier erg naar ons zin hebben. Het eten is prima en de sfeer is zeer goed. Ze nemen de tijd voor je en als je wat later op de avond bent kun je lekker blijven natafelen.
    Gaan zeker terug want er staan nog genoeg gerechten op die we willen proberen. Ga zo voort Apostolis.

21. Jorien brugmans

Voor de eerste keer naar Apostolis. We waren benieuwd. Het is uiteindelijk een gezellige avond geworden, met lekkere gerechten, leuke ambiance en vriendelijk personeel.
    Één minpuntje: je kan hier uitstekende wijn drinken, maar een glas ( kraan)water erbij schijnt niet te kunnen. Dat is nou weer jammer! Water wordt geschonken uit een behoorlijk dure fles van bijna 5 euro. Niet te geloven! En dat in een land als Nederland, waar we uitstekend kraanwater hebben. Hopelijk gaat dat veranderen...😊

22. DJ 232 punten

Het was bijna sluitingstijd toen we aankwamen, we mochten nog naar binnen.
    Nou dan verwacht je ook gewoon normaal behandeld te worden en je dan ook normaal te kunnen bestellen toch?
    Helaas, we kregen een half lauwe opgewarmde schaal vlees op tafel, toen we daar wat van zeiden werd er op zijn Grieks flink wat afgescholden, helaas ik kan de taal niet verstaan!
    Een man, ik vermoed de eigenaar, wilde w.s nog even zijn Zondagavond geld iets omhoog harken

Of doe het goed, of sluit anders de tent na 21.00!!
    Nooit meer dat we hier 1 voet naar binnen zetten, al kregen we het gratis. Wat een slechte tent!

23. Coel & Miranda

Heerlijk gegeten bij Apostolis. Dit restaurant onderscheidt zich van de traditionele grieken. Mals vlees en heerlijk gekruide scampies. Gezellig restaurant om te zitten en te genieten van alles wat op tafel komt. Keurige service en de chief master komt na het eten gewoon even buurten. Top in Terneuzen!

24. willeke Mandjes

Het eten was heerlijk en de bediening uitstekend.

25. Het eten is goed. Prima smaak.
    Bediening kan beter je krijgt nu het gevoel opschieten dan kan de volgende aan de tafel zitten.
    Aan de dure kant. Prijs/kwaliteit Eten prima maar de gastvrijheid en bediening kunnen veel beter.

26. Als kok kijk je anders aan tegen heel wat gerechten, en als Griekenlandfan heel zeker. Toch moet ik elke keer ik een ander Grieks restaurant bezoek melden dat het bij Apostolis in Terneuzen nog steeds beter is. Wat je hier te ten krijgt is een Michelinster, of hoge notering in andere smaakmakende opninie"s waardig. Steeds vernieuwend zoekend naar beter voor ons als klant, wat wend je nog meer??

Ik kom er steeds met een goed gevoel binnen en ga huiswaarts met een over voldaan gevoel en meer nog met een heel leuke tijd aan tafel.... Een echte aanrader

27. Het eten werd lauw gebracht en was uiteindelijk gauw koud. Het was van goede kwaliteit en dat is jammer. We waren er om kwart over 6 en stonden kwart over zeven weer buiten het restaurant. Veel te snel.

28. DM 13 punten

Dit weekend hier voor de eerste keer gegeten. Van het weekend de schotel van de kok gegeten met mijn vrouw. zeer lekker en zeker niet droog. Ook zoals je bij andere Griekse restaurants gewend bent dat het vlees allemaal hetzelfde smaakt, is hier zeker niet zo. Alles word mooi opgediend en je wordt door de bediening gewezen op de salade bar in het begin, net als de ouzo die je in het begin krijgt wanneer je gaat zitten! De bediening is zeer vlot en vriendelijk.

Mij zullen ze zeker vaker terug zien!

29. chef 75 punten

Hier vanavond gegeten, en een schotel voor 2 personen "schotel van de kok". We wisten niks van de saladebar want is ons niet gezegd. En om eerlijk te zijn "schotel van de kok" die moeten ze gelijk ontslag geven, alles maar dan ook alles wat vlees betreft was gort en gort droog. En de gyros, ik zou bijna denken dat het zo van een andere schotel kwam dat over was, of het leek erop dat het keer op keer verwarmt of gebakken was, want zat geen beetje eiwit meer in en leek wel een paar dagen oud. De steaks kurk droog en de gamba's zagen er leuk uit, gefrituurd met pel en al. En de dikke zwarte darmkanalen er nog in. Ik begrijp niet dat dat zo word geserveerd, met overal saus erop te gooien merk je het minder dat alles droog is maar dat je nog geen fatsoenlijk een stuk vlees kan grillen hoor je niet in de keuken. En op de patatjes en of rijst doen ze niks anders als grillen. De prijs is goed maar je krijgt tegenwoordig ook al geen brood met kruidenboter vooraf of een andere starter bij je ouzo. Goede prijs of niet ik had liever gewoon een €6 shoarmaatje gegeten ipv daar te eten terwijl het zo droog was als een kurk. Sorry maar dat kan je klanten kosten!!

4,3
  30. Top. 3 keer gegeten en dat was erg leuk. Goede bediening. De vegetarische gerechten gaan op een gegeven moment wel wat vervelen (feta, maar dan telkens in een ander jasje. Erg lekker maar het blijft feta). Glutenvrij was ook geen probleem. De kok komt even vragen naar de specefieken van je dieet. Salade bar vond ik wat saai, maar wel leuk dat de optie er is. Wijnen zijn voortreffelijk en de prijs/kwaliteit verhouding is ook goed. Ook was het fijn om te merken dat de bediening niet achteruit ging wanneer het erg druk werd. Die blijft van kwaliteit.

31. Rudi en Patricia

Zoals altijd, afgelopen week weer heerlijk gegeten bij Apostolis. Deze keer maakt hij voor ons een super voorgerecht met zee vruchten. Dit staat niet op de kaart maar zou een aanwinst zijn voor de liefhebber van goed en eerlijk Grieks eten. Apostolis tilt de Griekse keuken naar een hoger niveau. Gaan snel weer eens langs...

32. Kan niet anders zeggen dan dat dit een toprestaurant is. Erg sfeervol van binnen en buiten. Vriendelijk personeel en ruime keuze uit gerechten, die gewoon superlekker zijn. Kortom, een absolute aanrader!

33. Regelmatig stap ik hier binnen, de prijs en kwaliteit van het eten is gewoon goed. Niks over te klagen, als iets niet goed is zal er ook gelijk wat aan gebeuren.

De bediening is vriendelijk en biedt goede service. Komen netjes vragen of alles naar wens is. Het is geen vreetschuur, je kan er rustig op je gemakje zitten eten.

Een beter Grieks restaurant kun je niet wensen.

34. Belinda

Slechte onvriendelijke ontvangst en bediening. Er stond op de kaart met gebakken aardappelen en rijst en groenten bij mijn gekozen gerecht, maar deze heb ik niet gezien. Bij navraag bij de bediening, ging men het navragen, maar kwamen niet meer terug tijdens het eten. Te weinig eten en werd lauw geserveerd. In het kort gezegd een slechte ervaring en kom er zeker niet terug.

2,2
  35. We werden netjes ontvangen, lekkere ouzo. Na onze bestelling werden we er niet op gewezen dat we van de saladbar gebruik konden maken. We vonden al dat we zo weinig groente en sla kregen. Het eten werd niet heet maar warm opgediend waardoor het gedurende de maaltijd snel afgekoeld was. Jammer. Bediening door onervaren meiden die niet goed geïnstrueerd waren (saladbar meedelen, afrekenen weinig initiatief). We waren hier naar toe gegaan vanwege de recensies maar viel ons toch tegen...

36. Zodra je binnenkomt zit je gelijk in de Griekse sfeer en de service is prima. Het eten wat je krijgt is lekker voorbereid en zeker voor de prijs die je ervoor moet betalen.

37. Bert en Riekje

Na ons neus te hebben gestoten in deze zaak enige tijd terug, toch maar weer eens geprobeerd zeker na het lezen van de laatste recensies. En gelukkig is het ons zeer goed bevallen! Heerlijk gegeten en een uitstekende service. Prijs-kwaliteit verhouding is netjes. Zeker voor herhaling vatbaar.

38. "Met stip de allerbeste Griek van deze regio en omstreken!" Apostolos weet wat de Griekse keuken is die je vandaag in Griekenland eet en niet die van 20 jaar terug. Zo moet een gerecht zijn, fris ogend, vers, lekker en niet teveel of geen saus. Een echte aanrader voor iemand die de Griekse of Mediterrane keuken lekker vind.

39. Vandaag voor het eerst gegeten bij de "nieuwe" uitbaters. Vriendelijke service, ouzotje van het huis, zoals het hoort. De saladebar was ruim voorzien (ook met lekkere groenten zoals rode kool en wortel) en je mag pakken wat je wil. Het hoofdgerecht stond binnen no-time op tafel en zag er geweldig uit, en smaakte ook zo. Lekker smeuig, soms wil het bij de Griek nog wel eens droog vlees zijn maar hier absoluut niet. Ook een ruime portie friet, aardappeltjes in de schil, en traditionele rijst stonden op tafel. De gerechten zijn niet goedkoop maar de kwaliteit is daar dan ook naar. Al met al zullen ze ons zeker terugzien.

40. Heerlijk eten, een leuk restaurant met gezellige sfeer.
    De eigenaar is heel erg vriendelijk.
    Niets mis mee, ga ik de volgende keer weer naar toe.
    Geweldige avond gehad!

41. Ik kom hier regelmatig eten. De gerechten die ze hier maken zijn zeer lekker. De kaart veranderd ook wel eens wat een keuze altijd moeilijk maakt door de lekkere gerechten die er op staan. Een vlotte goede service is hier ook van toepassing. Prijs komt mooi overeen met het te verwachten menu wat je hebt besteld. Dit restaurant mag zich inderdaad wat exclusiever noemen door de goede sfeer en het interieur. Binnenkort weer eens langs gaan, begin alweer te watertanden als ik eraan denk.

42. Hier krijg je de Griekse keuken met vers vlees en verse vis, smakelijk bereid, geen afgemeten porties. Je kunt zelf salade nemen aan de saladebar. Bediening is vlot en prettig. Je kunt hier lekker eten in een zeer prettige ambiance.

43. Goede ervaring. Het eten was heerlijk, veel en de bediening was zeer goed en zeer vriendelijk. De moeite waard!!!

44. Een tapas avond gedaan met mijn verjaardag met 14 mensen, het viel zwaar tegen. Het eten was te weinig, het duurde te lang en de flessen wijn waren erg duur. Een andere tafel kreeg heel wat anders dan wij en verschilende mensen gingen ook eerder weg. Jammer. Een voordeel was dat er een leuke man op z'n orgel speelde.

45. Beetje omhooggevallen Grieks restaurant die pretendeert exclusiever te zijn.
    Het eten is goed van smaak maar de prijs-kwaliteit is niet in verhouding en beslist niet exclusief. Het enige wat exclusief is dat de gerechten kleine porties zijn en er meer voor wordt betaald dan in een ander Grieks restaurant.

46. J.S.S. 371 punten

Afgelopen vrijdag met een groep van 8 man gegeten. Van te voren op deze site gekeken naar recencies en dat zag er goed uit.

Bij binnenkomst een paar tafeltjes bezet en we werden achterin de zaak gezet waar nog een groep van 8 man zat.

Voorgerecht werd al vrij vlot geserveerd.
    Daarna werd de service een stuk minder.
    Drinken vragen (tot 3 keer toe gezwaaid naar de serveerster) na 30 minuten nog geen hoofdgerecht toch maar eens vragen waarop dezelfde serveerster met een diepe zucht antwoordde: ja meneer het is druk (zo vol zat de zaak niet eens en een andere groep van 6 die later binnen waren gekomen hadden hun eten nog eerder). De serveerster ging het navragen. omdat iedereen om ons heen eten kreeg na 15 minuten nog een poging gewaagd bij de serveerster en weer was het antwoord: het is druk, het komt zo. Na 15 minuten wachten (inmiddels een uur na het voorgerecht) de serveerster aangesproken dat we binnen 5 minuten op zouden stappen ging ze het weer navragen en binnen 2 minuten waren we voorzien van hoofdgerecht. Tafel die vol stond met glazen, werd niet eens gevraagd of we nog iets wilden drinken, niet 1 keer hebben de medewerkers gevraagd of het gesmaakt had.

Erg jammer maar geen Apostolis voor ons.

2,6
  47. Als je tegen apostolis zegt maak eens wat moois dan krijg je dat ook!

Paar weken terug daar met vrienden geweest.

Waren 2 kinderen bij die hebben van de kaart gegeten wat ook perfect was.

Zeker voor herhaling vatbaar.

48. Heerlijk gegeten in een rustige en sfeervolle omgeving.

Smaken van vlees en vis waren prima, niet alles hetzelfde.

Bediening was goed.

49. Jeroen Aarsen

Leuk gezellig restaurant. Leuke, jonge bediening, erg vriendelijk en behulpzaam.

De keuken is voortreffelijk, wij hadden de verrassing van de kok besteld, dit was een echte verrassing ook voor de smaakpapillen.

Een echte aanrader.