ma Gesloten

do vanaf 11:30
vr vanaf 11:30
za vanaf 11:30
zo vanaf 11:30

Het eindcijfer is 7. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1254481963 98
1319576792 77
1505562019 60
1552058326 60

1. 4 2 2024 Bij landman geweest maar niet alles naar wens. Eerst was het daar koud eten was nier naar wens vis niet goed door gebakken eten en drinken gauw lauw. Voor de corona was alles veel beter Dit hebben we nog nooit meegemaakt en komen daar best veel.

2. Lilykruger

Een visje eten is bij landman een verrukkelijk feestje.
    Wij genieten er elke keer van

3. Marjan de Groot

Woensdag 26 oktober '22 hebben we weer een keer bij Landman vis gegeten..
    We kozen voor menu TM20 voor 2 personen.
    Het was geweldig en alles was ruim voldoende.
    Compliment voor de kok.
    We komen uit de Betuwe en hebben het er graag voor over om naar Termunten te rijden uiteraard met een overnachting in Zuidlaren dit keer.
    Jammer dat wij niet zo'n geweldig restaurant in de buurt hebben.
    Volgend jaar komen we vast weer terug

4. Al jaren gaan we naar Landman,
    Super gezellig en zo gemoedelijk...
    Heerlijk menu en fijn personeel...
    Mijn pubers van 13 en 15....
    Zouden er het liefst elke dag eten
    En ik ook
    Heidy van der Beek

5. Kora de Vries

Heerlijk gegeten, voor vis liefhebbers een aanrader.

6. We aten hier regelmatig. Komen hier voor speciaal uit Emmen.
    Gister waren we er weer met vrienden, maar de kwaliteit, is niet meer als voor corona.
    Niet wat we gewend zijn zijn van Landman… jammer. En het duurde ook veel te lang.
    We gaan het het nog wel een keer proberen, en als er niks veranderd is, dan is dat de laatste keer geweest. Jammer… het is zo'n gezellige tent.
    Hoop dat jullie hier iets mee doen.

7. I.v.m. Corona moet je nu reserveren en dat is ook nodig, want het was erg druk. We hadden sliptongetjes besteld (6 stuks pp). De kant die boven lag, was goed gebakken, maar de onderkant had veel te lang in de pan gelegen en was erg droog, die kon je zo rechtop in je hand houden. Teleurstellend dus. Er was alleen wat salade bij, niet de groentes die er altijd bij geserveerd worden. Ook dit was dus teleurstellend. Elk twee wijntjes erbij gedronken, die waren veel te duur!! Niet weer dus.

3,6
  8. Vis is altijd heerlijk bereid. Prima bediening. Landman is echt een aanrader. Zaak zit bijna altijd vol.

9. Bertus Spelde

Vroeger wekelijkse gasten, kwaliteit echter eten zienderogen minder geworden.
    Na tijdje op zaterdag 25 januari 2020 weer eens heen, lekkere vis maar daar blijft het bij, weer die bittere spruiten die zo te zien iedereen laat staan, weer aangebrande aardappels (gewoon wat meer boter onder doen toch?), Kortom onkundig en amateuristisch gekook.
    Wij komen niet weer, jammer.

10. We bestelden Termuntervisschotel de luxe. Een absolute topper en aanrader. Ze zijn hier heel gewoon geen bekakt gedoe. 5 lekkere vissoorten voor een redelijke prijs 3 witte en 1 spa Royale bijlagen frietes, salade, groente en dat voor ons 2 tjes €50,00 waar vind je dat nog

11. Rademaker

12. Van der Veen

Het klopt dat het soms even duurd. Heerlijke VIs nergens smaakt de k ibbelingen beter dan hier.

13. J. Winkelman

Op een dinsdag uitstekend gegeten. En niet te druk. Ook de kleinkinderen waren zeer tevreden.

14. Na enige tijd toch weer eens een poging gewaagd. De vorige keer was op een doordeweekse dag en is circa 3 maanden geleden. Het was er niet druk. Desondsanks was de bediening zeer traag; nam de bestelling niet goed op, kwam niet terug en deed geen navraag of alles goed was. Totaal niet professioneel en het lijkt erop dat goedkope onervaren krachten hier de voorkeur verdienen. De kwaliteit is tanende.
    Zoals gezegd gisteren maar eens een nieuwe poging. Een zaterdagavond. Wederom niet druk. De kwaliteit van het eten liet te wensen over. Aardappels slappe hap en de broccoli bruin. Het leken wel kliekjes/uit de magnetron te komen. Toen we ons beklag deden wist de bediening ons slechts te vertellen dat zij er ook niets aan konden doen: geen navraag bij de kok of een passende oplossing. Het werd niet vervangen. Tot onze verrassing was de keuken al om 21uur dicht en konden we geen nagerecht (ijs) meer bestellen. Al met al wederom zeer teleurstellend. Voorlopig slaan wij Landman, die tot enkele jaren geleden voor kwaliteit stond, over.

3,1
  15. Kibbeling, lekkerbek en haring besteld. Niks bijzonders, maar het was uitzonderlijk lekker. Niet vet, verrassend anders gekruid dan we gewend zijn. Komen zeker terug.
    1 Minpuntje: moesten zelf achter bestek aan.

16. Aantal keren hier geweest om wat te eten. 1x weggegaan omdat het erg druk was en ze niet in de gaten houden wie het eerste mag plaatsnemen aan een vrije tafel. De andere 3x is het alle keren tegengevallen. Bediening te traag of je ziet ze niet weer. Eten absoluut niet bijzonder. De vis van onze visboer is voor mij 5x beter en smakelijker.

3,4
  17. Erg lang wachten op eten.
    Ons brood en drinken waren op maar werd niet gevraagd of we meer drinken wouden, had minimaal 45 min mijn glas leeg.
    Eten is wel goed alleen wat weinig.

5,5
  18. Tiny Hendriks

19. 1 Woord slecht. Met 2 kinderen 2 uur gewacht17:05/19:20 omdat ze meer tafels hebben dan ze aan kunnen eten smaakte ons niets meer kids sliepen half melding van gemaakt enige wat ze kon doen is ons glas drinken aan bieden. En ons het volledige bedrag laten betalen terwijl Derest allang klaar was erg jammer komen er eerst niet weer.

20. Heerlijk gegeten, alleen de bediening mag vaker langs komen voor het drinken.

21. Helemaal blij met het maandmenu van September 2018. Vooraf tapas, heerlijk en ziet er mooi uit. Daarna zalm met pesto en spek er om, goede combinatie, sappig genoeg, mooi toetje van 3 soorten ijs met slagroom in kleine glaasjes en daarna thee of koffie. Dikke tien van ons voor het September menu, we komen hier al jaren en altijd goed maar deze wint het voor ons.

22. HG Berghuis

Ben vandaag hollandse verse garnalen wezen halen. 6 Kg.
    Ik had eerst gebeld of deze er ook waren en naar de prijs gevraagd er werd mij gezegd dat ze net vers binnen waren gekomen.
    Aan gekomen in Temunterzijl de garnalen gekocht ze waren al voor verpakt in een zak van 1kg.
    Bij thuiskomst zijn de garnalen bijna niet te pellen breken steeds af en de schil die er om zit is ook niet stevig, of de garnalen komen uit de diepvries of ze hebben ze gemengd met verse en diepvries garnalen.
    Naar mijn inziens waren ze niet vers, ik hebben heel wat garnalen gepeld thuis, vroeger voor verwerker die in Zoutkamp zit.
    Verse garnalen pellen namelijk heel makkelijk.

2,2
  23. Willem Meffert

Via Internet het maandmenu juli gezien. Wij zijn naar Landman gegaan. Na een tijdje wachten het maandmenu juli besteld. Het voorgerecht, het hoofdgerecht en het toetje (en ook nog cappuccino) krijgen van ons een dikke 9. Heerlijk gegeten.

Alleen dat wachten, wachten en nog eens wachten. Ook de tijd tussen onze gerechten duurde veel te lang. Serveersters die wat brachten liepen met lege handen terug het restaurant in, terwijl zij bijvoorbeeld de borden op onze tafel hadden kunnen meenemen terug de keuken in. En het was niet eens heel erg druk. Al met al meer dan twee uur nodig gehad. Verder hadden wij het idee dat de mensen die binnen zaten sneller werden geholpen, wij zaten buiten.

24. Goedenavond wat een gezellig even uit eten bij jullie moest zijn, werd een teleurstelling. Mijn man en ik moesten bijna een uur op ons eten wachtten. Ik had zelf een maand menu maar voor het ijs hadden we toen geen tijd meer. Wil jullie dit toch even laten weten. Wel voor een maand menu betaald natuurlijk. Gineke Gremmer.

6,7
  25. Eerst een half uur in de wachtrij gestaan, terwijl de helft van de tafels leeg was. Nadat we eindelijk zaten, hebben we nog een uur gewacht op het eten.. helaas weet niet of het eten lekker is, want we wachten nog steeds.

.................

Het eten was lekker en genoeg! Helaas van het lange wachten...

26. Gaan vaak voor een visplate naar Landman.
    Het viel ons direct op dat de kaart veranderd is en de prijzen omhoog zijn gegaan. Mosterdsoep, waarvan wij altijd vonden dat ze de beste hadden, was dunner en minder smaakvoller.
    Je krijgt je eten op een blikken dienblad met vetvrij papier eronder.
    Prijs, kwaliteit en hoeveelheid is gedaald in onze ogen.

5,3
  27. Gingen regelmatig voor de kibbeling schotel naar landman zo ook vandaag. De wijze waarop de schotel geserveerd wordt bleek aangepast. Op een blikken presenteerblad met daarop een vel vetvrij papier waarop een beetje sla lag. Een blikken mok met daarin friet. Kibbeling los op het vetvrij papier met daarbij twee flinke plastic knijpflessen met mayo en saus. Een bijzonder vreemde wijze van opdienen . De porties leken ook kleiner. De smaak was redelijk maar ook niet meer dan dat. De friet te lang gebakken.
    Helaas vonden wij de gewijzigde presenteer vorm erg onprettig en goedkoop over komen. Dus deze reis kunnen we ons besparen in de toekomst .

28. eveline

Vandaag geweest. Eten was koud. Ik kreeg menu 27 ofzo op een dienblad met papier eronder. Het was koud en heb meer papier gegeten dan vis. Heb het gezegd, maar bediening was niet voor commentaar vatbaar. Niet fijn. Ook de termunterschotel kwam met groente en koud aan tafel.

29. Gegeten bij de Remise van Landman in termuntezijl. Zeer slecht gegeten, zowel lekkerbek als kibbeling taai, droog en zeer weinig smaak. Wij hebben de indruk dat het 2 maal verwarmd is. We hebben er 30 km voor gereden. Jammer, wij komen hier niet meer!

2,4
  30. dick bierma

prima!!!!

31. Jo 199 punten

Samen met mijn man hier een prima visschotel gehad, voor herhaling vatbaar!

32. Zondag 27 november 2016 om ca. 16.30 uur met drie personen.

In tegenstelling tot eerdere keren, was de kibbeling schotel van kabeljauw, niet de schotel die wij normaliter gewend waren.
    Over de kibbeling geen op-/aanmerkingen, maar de boerenfriet in puntzak was dramatisch slecht. De friet was lauw, slap en veel te veel frietrestjes.
    Ook de bediening liet te wensen over. Was niet attent en ondanks dat het bepaald niet druk was, duurde alles erg lang.
    De bestelde kopjes koffie na afloop, was men kennelijk vergeten, want er kwam niets.
    Nogmaals gevraagd waar de koffie bleef. Kwam toen alsnog.
    Conclusie: het kan allemaal veel beter.

6,7
  33. Bert Schaap

Zondagmiddag 2/10/2016 ca. 16:00 tafel 104.
    Nog even een lekker visje eten bij Landman. De kibbeling was van goede kwaliteit maar de Vlaamse frieten niet. Aan elkaar gekleefde klonten en zeker wel een handvol 'verbrande' frietrestjes. Teveel vond ik en deed mijn beklag bij de serveerster. Er kwam een standaard reactie "Ik zal het doorgeven'. Geen verontschuldiging of klein goedmakertje (kopje koffie?). Bij de kassa nog even weer gereclameerd, maar weer geen verontschuldiging.
    Jammer dat de kwaliteit niet voldeed aan de verwachtingen en de het getoonde begrip 0,0 was.

4,9
  34. Bediening was niet echt vriendelijk.er werd tussendoor niet gevraagd of alles naar wens was en niet gevraagd of we nog wat wilden drinken.maar...het eten was heerlijk.

35. Wir waren heute um 10.30 uhr dort und wollten uns nach Frühstück erkundigen. Man sagte uns, das sie kein Frühstück haben. Der Koch hat uns dann aber ein echt tolles Frühstück gezaubert. Dankeschön.

Vrije vertaling Eet.nu:

We waren vandaag om 10.30 uur daar en informeerden naar het ontbijt. Zij gaven aan geen ontbijt te hebben. Maar de kok heeft ons een geweldig ontbijt gemaakt. Heel erg bedankt.

36. Marco 20 punten

Afgelopen zondag 22-05 hier gegeten. Wat mij opviel was dat de afhandeling van de bestellingen ongecoördineerd verliep. Mijn bestelling portie kibbeling met ravigottesaus voldeed niet aan mijn verwachting. Er werden [te] grote hoeveelheden tegelijk gebakken die vervolgens in een grote stalen bak terecht kwamen. Gevolg: slappe met vet doorweekte kibbeling, lauw, en veel kruimels.

Ik vond de ambiance ondermaats. Tijdens mijn bezoek wel meerdere tafels vrij en toch moeite om een schone plek te vinden.

Matig.

37. Vandaag gegeten bij Landman, omdat er geen plaats meer was naar de overkant gegaan wat ook van Landman is, alwaar je niet wordt bediend maar aan de balie moet bestellen, wat op zich niet erg is maar je als het bestelde klaar is dat ook nog zelf moet ophalen. Geen groot probleem maar niet erg klantvriendelijk.

Wat mij niet zo bevalt is de prijs van een blikje frisdrank waar zonder blikken of blozen 2 euro voor wordt gevraagd en als je bij de kroketten mosterd vraagt wordt het ongevraagd over deze kroketten gesmeerd; hoeveelheid ongeveer 1 theelepeltje, prijs 35 Eurocent als je dat omrekent naar een potje zou dat potje bij benadering 15 Euro kosten. Kwaliteit van een lekkerbekje oké maar een bescheiden formaat, kroketten prima.

In het algemeen wel goed maar de prijzen van een blikje frisdrank en de mosterd zouden wel een beetje naar beneden kunnen worden bijgesteld.

38. Van oudsher vaak gehoord dat je hier de lekkerste vis kunt krijgen.... dat viel tegen. Enorm lang wachten in een ongezellige vreetschuur voor een stuk vis dat dreef van het vet. Enige positieve was dat de prijs redelijk was maar dan mag je dus van kwaliteit niet teveel meer verwachten. Rest van de dag misselijk geweest van de vette prut.

3,5
  39. Idioot druk op zondag. Geen reservering mogelijk dus mensen liepen tussen de tafels door te azen op een net vrij gekomen plekje. De bediening probeerde te helpen maar liep zich al het vuur uit de sloffen voor zittende klanten dus kon weinig betekenen.

Wij hadden zalm, kibbeling en sliptong. De sliptong waren kleine tongetjes maar men vond ze lekker. De zalm was droog. De kibbeling was zo groot als legoblokjes, omhuld met een rubberen, zoute korst. Slechtste kibbeling die ik ooit gehad heb. We bestelden 3 hoofdgerechten dus we verwachtten 3 keer het beloofde garnituur. We kregen slechts 1 keer garnituur, ook na protest. Bestel maar bij, was hun antwoord. 3 kinderportiebakjes met friet, aardappel en bloemkool die 3 volwassenen personen moesten delen. We voelden ons redelijk bedonderd. IJs was simpel, lekker maar onderhevig aan hetzelfde 'bedrog'. Het potje chocoladesaus voor 1 persoon moest gedeeld worden door 2 personen. Samengevat: een weinig prettig ervaring en dit restaurant schrappen we van de lijst.

3,2
  40. Vandaag met 4 pers bij Landman gegeten. We eten graag een kibbeling schotel, altijd goed, maar vandaag was het meer een patat schotel.. dus volgende keer maar even doorrijden. Jammer zo verlies je klanten.

41. Gisteren naar Landman geweest voor een stukje vis. Na gehoord te hebben dat dit een goed restaurant zou zijn, zijn we als afsluiting van een mooie dag hier voor een maaltijd gekomen. Het eten was goed en de prijs was dat ook.

Wat er niet goed was, was dat er een stukje plastic in het eten zat en toen ik er wat van zei, werd er niet goed op gereageerd, ja zegt de serveerster "dat kan gebeuren". Verder werd er niet op gereageerd. Toen we een drankje bestelden, kwam er een andere serveerster die zei "deze zijn van de zaak." Daarmee af.

En daarna viel het me op dat mijn bord van de onderkant stuk was en keek bij mijn partner, die was ook stuk. Die scherven kunnen dus ook in het eten zitten. Dit snap ik dus niet, redelijk goed eten op kapotte borden. Vind ik dus ook niet kunnen. Jongens, koop nieuwe borden. Kosten niet zoveel...

42. Koos Stevens

Vele keren geweest om te eten. Na teleurstellende ervaringen bij twee andere restaurants was dit een openbaring. Wij gaan eigenlijk altijd voor het maandmenu en dat is een volwaardig menu tegen een zeer goede prijs.
    Heb het restaurant bij diverse mensen reeds aangeprezen en die zijn na het eten ook vol lof terug gekomen. Gewoon ervaren en je laten verwennen want dat is het eten bij Landman.

43. Personeel vriendelijk maar koken kunnen ze echt niet. Massa is kassa.

3,4
  44. Bediening weet niets over vis, werken langs elkaar; 4 seveersters aan tafel gehad tijdens het eten. Slecht systeem, de rekening komt niet overeen met bestelde producten! Bijna 10 euro teveel in rekening gebracht. Dus let op de rekening!

1,4
  45. Je kunt hier erg lekkere vis eten
    Voor een goeie prijs

46. Henk en Ans Veentjer

Bij dit visrestaurant komen wij al jarenlang. De sfeer is er gezellig, de bediening heel vriendelijk, de prijs-kwaliteit verhouding zeker goed. Op de menukaart van Landman staat een belangrijke opmerking met betrekking tot de tijd die men moet wachten, totdat het eten wordt opgediend : een goede bereiding kost tijd....
    Men is dus gewaarschuwd!
    De zaak zit meestal vol , wat veelzeggend is, en de top kwaliteit van de maaltijd die wordt opgediend neemt inderdaad behoorlijk wat tijd, maar die blijkt wel gerechtvaardigd!
    Visrestaurant Landman is dus NIET de plek voor mensen die erg op tijd staan.

Nergens hebben wij betere visgerechten gegeten dan hier.
    Licht gebakken, of voortreffelijk gestoofd in combinatie met uitstekende garneringen die men kan bijbestellen. Me dunkt!

Een paar jaar gegeten besloten wij met Duitse buurtgenoten dit vis restaurant te bezoeken.
    Laten we maar zeggen dat het succes van de trip alle verwachtingen overtrof.
    '' Wir haben nicht gegessen, sondern gefressen.." Uit Duitse mond een groot compliment, want onze Oosterburen zijn erg kritisch ingesteld wanneer het op eten aankomt.
    Een aantal buren hebben later de weg naar Termunten weer afgelegd..

Visrestaurant Landman? Wat ons betreft : zeer aanbevolen!

47. Landman is voor ons al jaren een topper .
    Hier hebben ze echt verstand van vis bereiden .
    Prijs - kwaliteit is dik in orde hiervoor hulde .
    Beoordeel het zelf .

48. Saté zwart geblakerd verhult met smakeloze satesaus , en de grote in boter gebakken schnitzel bleek een kleine gefrituurde fabrieks schnitzel te zijn , niet te pruimen. Na de klacht te hebben doorgeven werd er niet op gereageerd en niets mee gedaan.

2,4
  49. Visrestaurant Landman is een fantastisch restaurant.
    Zowel voor jong als oud, en er is voor ieder wat wils.
    Het eten is zalig, de sfeer is gezellig en de bediening uitstekend. Voor visliefhebbers een toprestaurant bij uitstek.
    In dit restaurant al vele malen gegeten, en we zullen hier ook zeker terug blijven komen.

Ben en Jolanda Bos

50. We hebben vanavond hier heerlijk gegeten.
    Er was nog net èèn tafeltje vrij, dus erg druk.
    Zeer snelle vriendelijke bediening.
    Het eten kwam al snel en dat was heerlijk.
    Wij komen zeker terug.

51. Heerlijk gegeten voor weinig geld! Super vriendelijke en snelle bediening, ondanks dat het erg druk was.
    Wij komen hier zeker vaker!

52. Als je van vis houdt en in de buurt bent en tijd hebt, is dit restaurant zeker een aanrader. Het is even geduld hebben, soms is het enorm druk maar daar krijg je een heerlijke maaltijd voor terug. Wat je ook kiest, het smaakt uitstekend.

6,5
  53. Aanrader, als je van lekkere vis houdt!

Het is er druk en soms moet je lang wachten, maar ja kwaliteit kost tijd, het is het wachten waard! Voor een bedrag waar je om lacht!

54. w.oldenhuis

Vandaag in het visrestaurant geweest. Helaas hebben we geen eten daar gehad. Nadat er verschillende tafels, die na ons kwamen, werden bediend, heb ik een van de meisjes aangesproken. Wij wilden graag iets drinken, en iets te eten bestellen. Eindelijk kregen wij ons drinken, maar we konden nog niet bestellen, dat kwam een ander opnemen. Toen we eindelijk na een kwartier hadden besteld, hebben we gewacht en gewacht, en gewacht... De tafels om ons heen kregen allen hun eten, maar nog steeds geen eten voor ons. Na drie kwartier ben ik naar een van de bediening gelopen, en heb gevraagd of er iets was fout gegaan met de bestelling. Groepen van zes en later een groep van acht personen kregen hun eten en drinken terwijl wij nog steeds zaten te wachten. Ik kreeg te horen dat we vis op de plaat hadden besteld en dat dat wat langer duurde. Na een uur wachten hadden we nog niets, toen zijn we gaan staan hebben ons drinken betaald en zijn weg gegaan. We hebben nog eens duidelijk gemaakt dat dit niet kon. Het zou de zaak sieren dat ze ons een verontschuldiging zouden geven en misschien de twee drankjes op kosten van de zaak. Helaas was dit niet het geval en we zijn huiswaarts gegaan, boos en met een lege maag.

Met vriendelijke groet W. Oldenhuis.

1,8
  55. Albert en Truus

Prima plaats om lekker vis te eten.

Gezellig ingericht, goede kwaliteit en niet duur.

Aanrader als je in het hoge noorden bent.

56. Ga hier met regelmaat wat eten. Pak vaak de seafoodbasket. Een mandje met diverse vis en friet. Erg lekker en niet te duur.

Wel bemerk ik dat de mandjes en dus ook de hoeveelheid vaak verschilt. Soms is het royaal en soms ook wat mager, dat is wel jammer. Toch tevreden over het eten en de service.

57. mitch

58. Erikjan

Vis was over het algemeen erg lekker en goed bereid (m.a.w. niet te droog door te vroeg en overmatig zouten), hoewel...mijn gebakken paling smaakte helaas meer naar vet dan naar paling.

Heel groot minpunt waren de slappige, glazige gebakken aardappelen en vooral de stukgekookte spercieboontjes uit blik!

Vriendelijke en nette bediening.

59. Wij leggen elke zomervakantie in Termunterzijl aan.

Speciaal om ons bij Landman eens lekker te laten verwennen.

Wij heb in diverse visrestaurants gegeten, maar Landman springt er wat ons betreft boven uit.

Het gebodene ziet er altijd prima uit, smaakt heerlijk en ook niet duur.

Aardig personeel ook!

60. Hebben echt verstand van goede en verse vis. Vriendelijk personeel, prijs kwaliteitsverhouding uitstekend. Ook voor meenemen.