Visrestaurant Landman in Termunterzijl

zo vanaf 11:30

1254481963 98
1438020777 69
1506192336 59

1. Gaan vaak voor een visplate naar Landman.
    Het viel ons direct op dat de kaart veranderd is en de prijzen omhoog zijn gegaan. Mosterdsoep, waarvan wij altijd vonden dat ze de beste hadden, was dunner en minder smaakvoller.
    Je krijgt je eten op een blikken dienblad met vetvrij papier eronder.
    Prijs, kwaliteit en hoeveelheid is gedaald in onze ogen.

2. Gingen regelmatig voor de kibbeling schotel naar landman zo ook vandaag. De wijze waarop de schotel geserveerd wordt bleek aangepast. Op een blikken presenteerblad met daarop een vel vetvrij papier waarop een beetje sla lag. Een blikken mok met daarin friet. Kibbeling los op het vetvrij papier met daarbij twee flinke plastic knijpflessen met mayo en saus. Een bijzonder vreemde wijze van opdienen . De porties leken ook kleiner. De smaak was redelijk maar ook niet meer dan dat. De friet te lang gebakken.
    Helaas vonden wij de gewijzigde presenteer vorm erg onprettig en goedkoop over komen. Dus deze reis kunnen we ons besparen in de toekomst .

3. eveline

Vandaag geweest. Eten was koud. Ik kreeg menu 27 ofzo op een dienblad met papier eronder. Het was koud en heb meer papier gegeten dan vis. Heb het gezegd, maar bediening was niet voor commentaar vatbaar. Niet fijn. Ook de termunterschotel kwam met groente en koud aan tafel.

4. Gegeten bij de Remise van Landman in termuntezijl. Zeer slecht gegeten, zowel lekkerbek als kibbeling taai, droog en zeer weinig smaak. Wij hebben de indruk dat het 2 maal verwarmd is. We hebben er 30 km voor gereden. Jammer, wij komen hier niet meer!

5. dick bierma

prima!!!!

6. Jo 129 punten

Samen met mijn man hier een prima visschotel gehad, voor herhaling vatbaar!

7. Zondag 27 november 2016 om ca. 16.30 uur met drie personen.

In tegenstelling tot eerdere keren, was de kibbeling schotel van kabeljauw, niet de schotel die wij normaliter gewend waren.
    Over de kibbeling geen op-/aanmerkingen, maar de boerenfriet in puntzak was dramatisch slecht. De friet was lauw, slap en veel te veel frietrestjes.
    Ook de bediening liet te wensen over. Was niet attent en ondanks dat het bepaald niet druk was, duurde alles erg lang.
    De bestelde kopjes koffie na afloop, was men kennelijk vergeten, want er kwam niets.
    Nogmaals gevraagd waar de koffie bleef. Kwam toen alsnog.
    Conclusie: het kan allemaal veel beter.

8. Bert Schaap

Zondagmiddag 2/10/2016 ca. 16:00 tafel 104.
    Nog even een lekker visje eten bij Landman. De kibbeling was van goede kwaliteit maar de Vlaamse frieten niet. Aan elkaar gekleefde klonten en zeker wel een handvol 'verbrande' frietrestjes. Teveel vond ik en deed mijn beklag bij de serveerster. Er kwam een standaard reactie "Ik zal het doorgeven'. Geen verontschuldiging of klein goedmakertje (kopje koffie?). Bij de kassa nog even weer gereclameerd, maar weer geen verontschuldiging.
    Jammer dat de kwaliteit niet voldeed aan de verwachtingen en de het getoonde begrip 0,0 was.

9. Bediening was niet echt vriendelijk.er werd tussendoor niet gevraagd of alles naar wens was en niet gevraagd of we nog wat wilden drinken.maar...het eten was heerlijk.

10. Wir waren heute um 10.30 uhr dort und wollten uns nach Frühstück erkundigen. Man sagte uns, das sie kein Frühstück haben. Der Koch hat uns dann aber ein echt tolles Frühstück gezaubert. Dankeschön.

Vrije vertaling Eet.nu:

We waren vandaag om 10.30 uur daar en informeerden naar het ontbijt. Zij gaven aan geen ontbijt te hebben. Maar de kok heeft ons een geweldig ontbijt gemaakt. Heel erg bedankt.

11. Marco 20 punten

Afgelopen zondag 22-05 hier gegeten. Wat mij opviel was dat de afhandeling van de bestellingen ongecoördineerd verliep. Mijn bestelling portie kibbeling met ravigottesaus voldeed niet aan mijn verwachting. Er werden [te] grote hoeveelheden tegelijk gebakken die vervolgens in een grote stalen bak terecht kwamen. Gevolg: slappe met vet doorweekte kibbeling, lauw, en veel kruimels.

Ik vond de ambiance ondermaats. Tijdens mijn bezoek wel meerdere tafels vrij en toch moeite om een schone plek te vinden.

Matig.

12. Vandaag gegeten bij Landman, omdat er geen plaats meer was naar de overkant gegaan wat ook van Landman is, alwaar je niet wordt bediend maar aan de balie moet bestellen, wat op zich niet erg is maar je als het bestelde klaar is dat ook nog zelf moet ophalen. Geen groot probleem maar niet erg klantvriendelijk.

Wat mij niet zo bevalt is de prijs van een blikje frisdrank waar zonder blikken of blozen 2 euro voor wordt gevraagd en als je bij de kroketten mosterd vraagt wordt het ongevraagd over deze kroketten gesmeerd; hoeveelheid ongeveer 1 theelepeltje, prijs 35 Eurocent als je dat omrekent naar een potje zou dat potje bij benadering 15 Euro kosten. Kwaliteit van een lekkerbekje oké maar een bescheiden formaat, kroketten prima.

In het algemeen wel goed maar de prijzen van een blikje frisdrank en de mosterd zouden wel een beetje naar beneden kunnen worden bijgesteld.

13. Van oudsher vaak gehoord dat je hier de lekkerste vis kunt krijgen.... dat viel tegen. Enorm lang wachten in een ongezellige vreetschuur voor een stuk vis dat dreef van het vet. Enige positieve was dat de prijs redelijk was maar dan mag je dus van kwaliteit niet teveel meer verwachten. Rest van de dag misselijk geweest van de vette prut.

14. Idioot druk op zondag. Geen reservering mogelijk dus mensen liepen tussen de tafels door te azen op een net vrij gekomen plekje. De bediening probeerde te helpen maar liep zich al het vuur uit de sloffen voor zittende klanten dus kon weinig betekenen.

Wij hadden zalm, kibbeling en sliptong. De sliptong waren kleine tongetjes maar men vond ze lekker. De zalm was droog. De kibbeling was zo groot als legoblokjes, omhuld met een rubberen, zoute korst. Slechtste kibbeling die ik ooit gehad heb. We bestelden 3 hoofdgerechten dus we verwachtten 3 keer het beloofde garnituur. We kregen slechts 1 keer garnituur, ook na protest. Bestel maar bij, was hun antwoord. 3 kinderportiebakjes met friet, aardappel en bloemkool die 3 volwassenen personen moesten delen. We voelden ons redelijk bedonderd. IJs was simpel, lekker maar onderhevig aan hetzelfde 'bedrog'. Het potje chocoladesaus voor 1 persoon moest gedeeld worden door 2 personen. Samengevat: een weinig prettig ervaring en dit restaurant schrappen we van de lijst.

15. Vandaag met 4 pers bij Landman gegeten. We eten graag een kibbeling schotel, altijd goed, maar vandaag was het meer een patat schotel.. dus volgende keer maar even doorrijden. Jammer zo verlies je klanten.

16. Gisteren naar Landman geweest voor een stukje vis. Na gehoord te hebben dat dit een goed restaurant zou zijn, zijn we als afsluiting van een mooie dag hier voor een maaltijd gekomen. Het eten was goed en de prijs was dat ook.

Wat er niet goed was, was dat er een stukje plastic in het eten zat en toen ik er wat van zei, werd er niet goed op gereageerd, ja zegt de serveerster "dat kan gebeuren". Verder werd er niet op gereageerd. Toen we een drankje bestelden, kwam er een andere serveerster die zei "deze zijn van de zaak." Daarmee af.

En daarna viel het me op dat mijn bord van de onderkant stuk was en keek bij mijn partner, die was ook stuk. Die scherven kunnen dus ook in het eten zitten. Dit snap ik dus niet, redelijk goed eten op kapotte borden. Vind ik dus ook niet kunnen. Jongens, koop nieuwe borden. Kosten niet zoveel...

17. Koos Stevens

Vele keren geweest om te eten. Na teleurstellende ervaringen bij twee andere restaurants was dit een openbaring. Wij gaan eigenlijk altijd voor het maandmenu en dat is een volwaardig menu tegen een zeer goede prijs.
    Heb het restaurant bij diverse mensen reeds aangeprezen en die zijn na het eten ook vol lof terug gekomen. Gewoon ervaren en je laten verwennen want dat is het eten bij Landman.

18. Personeel vriendelijk maar koken kunnen ze echt niet. Massa is kassa.

19. Bediening weet niets over vis, werken langs elkaar; 4 seveersters aan tafel gehad tijdens het eten. Slecht systeem, de rekening komt niet overeen met bestelde producten! Bijna 10 euro teveel in rekening gebracht. Dus let op de rekening!

20. Je kunt hier erg lekkere vis eten
    Voor een goeie prijs

21. Henk en Ans Veentjer

Bij dit visrestaurant komen wij al jarenlang. De sfeer is er gezellig, de bediening heel vriendelijk, de prijs-kwaliteit verhouding zeker goed. Op de menukaart van Landman staat een belangrijke opmerking met betrekking tot de tijd die men moet wachten, totdat het eten wordt opgediend : een goede bereiding kost tijd....
    Men is dus gewaarschuwd!
    De zaak zit meestal vol , wat veelzeggend is, en de top kwaliteit van de maaltijd die wordt opgediend neemt inderdaad behoorlijk wat tijd, maar die blijkt wel gerechtvaardigd!
    Visrestaurant Landman is dus NIET de plek voor mensen die erg op tijd staan.

Nergens hebben wij betere visgerechten gegeten dan hier.
    Licht gebakken, of voortreffelijk gestoofd in combinatie met uitstekende garneringen die men kan bijbestellen. Me dunkt!

Een paar jaar gegeten besloten wij met Duitse buurtgenoten dit vis restaurant te bezoeken.
    Laten we maar zeggen dat het succes van de trip alle verwachtingen overtrof.
    '' Wir haben nicht gegessen, sondern gefressen.." Uit Duitse mond een groot compliment, want onze Oosterburen zijn erg kritisch ingesteld wanneer het op eten aankomt.
    Een aantal buren hebben later de weg naar Termunten weer afgelegd..

Visrestaurant Landman? Wat ons betreft : zeer aanbevolen!

22. Landman is voor ons al jaren een topper .
    Hier hebben ze echt verstand van vis bereiden .
    Prijs - kwaliteit is dik in orde hiervoor hulde .
    Beoordeel het zelf .

23. Saté zwart geblakerd verhult met smakeloze satesaus , en de grote in boter gebakken schnitzel bleek een kleine gefrituurde fabrieks schnitzel te zijn , niet te pruimen. Na de klacht te hebben doorgeven werd er niet op gereageerd en niets mee gedaan.

24. Visrestaurant Landman is een fantastisch restaurant.
    Zowel voor jong als oud, en er is voor ieder wat wils.
    Het eten is zalig, de sfeer is gezellig en de bediening uitstekend. Voor visliefhebbers een toprestaurant bij uitstek.
    In dit restaurant al vele malen gegeten, en we zullen hier ook zeker terug blijven komen.

Ben en Jolanda Bos

25. We hebben vanavond hier heerlijk gegeten.
    Er was nog net èèn tafeltje vrij, dus erg druk.
    Zeer snelle vriendelijke bediening.
    Het eten kwam al snel en dat was heerlijk.
    Wij komen zeker terug.

26. Heerlijk gegeten voor weinig geld! Super vriendelijke en snelle bediening, ondanks dat het erg druk was.
    Wij komen hier zeker vaker!

27. Als je van vis houdt en in de buurt bent en tijd hebt, is dit restaurant zeker een aanrader. Het is even geduld hebben, soms is het enorm druk maar daar krijg je een heerlijke maaltijd voor terug. Wat je ook kiest, het smaakt uitstekend.

28. Aanrader, als je van lekkere vis houdt!

Het is er druk en soms moet je lang wachten, maar ja kwaliteit kost tijd, het is het wachten waard! Voor een bedrag waar je om lacht!

29. w.oldenhuis

Vandaag in het visrestaurant geweest. Helaas hebben we geen eten daar gehad. Nadat er verschillende tafels, die na ons kwamen, werden bediend, heb ik een van de meisjes aangesproken. Wij wilden graag iets drinken, en iets te eten bestellen. Eindelijk kregen wij ons drinken, maar we konden nog niet bestellen, dat kwam een ander opnemen. Toen we eindelijk na een kwartier hadden besteld, hebben we gewacht en gewacht, en gewacht... De tafels om ons heen kregen allen hun eten, maar nog steeds geen eten voor ons. Na drie kwartier ben ik naar een van de bediening gelopen, en heb gevraagd of er iets was fout gegaan met de bestelling. Groepen van zes en later een groep van acht personen kregen hun eten en drinken terwijl wij nog steeds zaten te wachten. Ik kreeg te horen dat we vis op de plaat hadden besteld en dat dat wat langer duurde. Na een uur wachten hadden we nog niets, toen zijn we gaan staan hebben ons drinken betaald en zijn weg gegaan. We hebben nog eens duidelijk gemaakt dat dit niet kon. Het zou de zaak sieren dat ze ons een verontschuldiging zouden geven en misschien de twee drankjes op kosten van de zaak. Helaas was dit niet het geval en we zijn huiswaarts gegaan, boos en met een lege maag.

Met vriendelijke groet W. Oldenhuis.

30. Albert en Truus

Prima plaats om lekker vis te eten.

Gezellig ingericht, goede kwaliteit en niet duur.

Aanrader als je in het hoge noorden bent.

31. Ga hier met regelmaat wat eten. Pak vaak de seafoodbasket. Een mandje met diverse vis en friet. Erg lekker en niet te duur.

Wel bemerk ik dat de mandjes en dus ook de hoeveelheid vaak verschilt. Soms is het royaal en soms ook wat mager, dat is wel jammer. Toch tevreden over het eten en de service.

32. mitch

33. Erikjan

Vis was over het algemeen erg lekker en goed bereid (m.a.w. niet te droog door te vroeg en overmatig zouten), hoewel...mijn gebakken paling smaakte helaas meer naar vet dan naar paling.

Heel groot minpunt waren de slappige, glazige gebakken aardappelen en vooral de stukgekookte spercieboontjes uit blik!

Vriendelijke en nette bediening.

34. Wij leggen elke zomervakantie in Termunterzijl aan.

Speciaal om ons bij Landman eens lekker te laten verwennen.

Wij heb in diverse visrestaurants gegeten, maar Landman springt er wat ons betreft boven uit.

Het gebodene ziet er altijd prima uit, smaakt heerlijk en ook niet duur.

Aardig personeel ook!

35. Hebben echt verstand van goede en verse vis. Vriendelijk personeel, prijs kwaliteitsverhouding uitstekend. Ook voor meenemen.

36. K & J