Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Termunterzijl verdeeld zijn.

Eerst een half uur in de wachtrij gestaan, terwijl de helft van de tafels leeg was. Nadat we eindelijk zaten, hebben we nog een uur gewacht op het eten.. helaas weet niet of het eten lekker is, want we wachten nog steeds.

.................

Het eten was lekker en genoeg! Helaas van het lange wachten...

Marcin Dzikowski

Gaan vaak voor een visplate naar Landman.
    Het viel ons direct op dat de kaart veranderd is en de prijzen omhoog zijn gegaan. Mosterdsoep, waarvan wij altijd vonden dat ze de beste hadden, was dunner en minder smaakvoller.
    Je krijgt je eten op een blikken dienblad met vetvrij papier eronder.
    Prijs, kwaliteit en hoeveelheid is gedaald in onze ogen.

Gingen regelmatig voor de kibbeling schotel naar landman zo ook vandaag. De wijze waarop de schotel geserveerd wordt bleek aangepast. Op een blikken presenteerblad met daarop een vel vetvrij papier waarop een beetje sla lag. Een blikken mok met daarin friet. Kibbeling los op het vetvrij papier met daarbij twee flinke plastic knijpflessen met mayo en saus. Een bijzonder vreemde wijze van opdienen . De porties leken ook kleiner. De smaak was redelijk maar ook niet meer dan dat. De friet te lang gebakken.
    Helaas vonden wij de gewijzigde presenteer vorm erg onprettig en goedkoop over komen. Dus deze reis kunnen we ons besparen in de toekomst .

eveline

Vandaag geweest. Eten was koud. Ik kreeg menu 27 ofzo op een dienblad met papier eronder. Het was koud en heb meer papier gegeten dan vis. Heb het gezegd, maar bediening was niet voor commentaar vatbaar. Niet fijn. Ook de termunterschotel kwam met groente en koud aan tafel.

Gegeten bij de Remise van Landman in termuntezijl. Zeer slecht gegeten, zowel lekkerbek als kibbeling taai, droog en zeer weinig smaak. Wij hebben de indruk dat het 2 maal verwarmd is. We hebben er 30 km voor gereden. Jammer, wij komen hier niet meer!

dick bierma

prima!!!!

Jo

Samen met mijn man hier een prima visschotel gehad, voor herhaling vatbaar!

Zondag 27 november 2016 om ca. 16.30 uur met drie personen.

In tegenstelling tot eerdere keren, was de kibbeling schotel van kabeljauw, niet de schotel die wij normaliter gewend waren.
    Over de kibbeling geen op-/aanmerkingen, maar de boerenfriet in puntzak was dramatisch slecht. De friet was lauw, slap en veel te veel frietrestjes.
    Ook de bediening liet te wensen over. Was niet attent en ondanks dat het bepaald niet druk was, duurde alles erg lang.
    De bestelde kopjes koffie na afloop, was men kennelijk vergeten, want er kwam niets.
    Nogmaals gevraagd waar de koffie bleef. Kwam toen alsnog.
    Conclusie: het kan allemaal veel beter.

Op zaterdag "uitje" naar Termunterzijl. De omgeving er naar toe is troosteloos, kaal, leeg..... Echter als je er bent is het een lieflijk dorpje. Vriendelijke mensen en geraakt door het zien van bevings schade in dat gebied. Het was fris dus even naar Westerhuis. Vriendelijke ontvangst door personeel, vlot geholpen en lekkere "schelvis" lekkerbek (vers gebakken) gekregen. Op vraag of ze ook "verse" makreel hadden werd geantwoord, wij niet maar onze kraam op de markt in Winschoten wel. We bellen wel even en hoeveel wilt u. Zo gezegd zo gedaan en via het levendige Winschoten naar de mooie viskar (vriendelijk personeel) en de "achteruit gelegde" makrelen opgehaald. Klasse en service. Helaas is Winschoten en Termunterzijl voor ons niet naast de deur en is iedere keer 120 km rijden te gek voor woorden.Doch als ik in de buurt ben ga ik zeker langs!!!
    Puntje van aandacht: probeerde vandaag (zondag 30-10) op jullie website te komen om te kijken wat prijzen voor verse vis (.o.a. zalm, schelvis etc.) is. Helaas kom er er niet op dan wel steeds verwijzing sites die geen info geven. Doe er iets mee zou ik zeggen.

Bert Schaap

Zondagmiddag 2/10/2016 ca. 16:00 tafel 104.
    Nog even een lekker visje eten bij Landman. De kibbeling was van goede kwaliteit maar de Vlaamse frieten niet. Aan elkaar gekleefde klonten en zeker wel een handvol 'verbrande' frietrestjes. Teveel vond ik en deed mijn beklag bij de serveerster. Er kwam een standaard reactie "Ik zal het doorgeven'. Geen verontschuldiging of klein goedmakertje (kopje koffie?). Bij de kassa nog even weer gereclameerd, maar weer geen verontschuldiging.
    Jammer dat de kwaliteit niet voldeed aan de verwachtingen en de het getoonde begrip 0,0 was.

Bediening was niet echt vriendelijk.er werd tussendoor niet gevraagd of alles naar wens was en niet gevraagd of we nog wat wilden drinken.maar...het eten was heerlijk.

Wir waren heute um 10.30 uhr dort und wollten uns nach Frühstück erkundigen. Man sagte uns, das sie kein Frühstück haben. Der Koch hat uns dann aber ein echt tolles Frühstück gezaubert. Dankeschön.

Vrije vertaling Eet.nu:

We waren vandaag om 10.30 uur daar en informeerden naar het ontbijt. Zij gaven aan geen ontbijt te hebben. Maar de kok heeft ons een geweldig ontbijt gemaakt. Heel erg bedankt.

Elizabeth

De winkel zou een paar drastische veranderingen kunnen doorvoeren:

- Drinken brengen in plaats de klant laten wachten.
    - Het restaurant wat netter en frisser maken voor een gezondere sfeer. Op dit moment hing er geen leuke sfeer.
    - Duidelijkheden over het opruimen van de tafel of het laten staan voor de bediening.

- Door een foutje in de bestelling, werden wij er onvriendelijk op aangesproken. Kan dus beter.
    - De milkshakes waren erg waterig, niet lekker.
    - Klanten namen eigen drinken mee, wat geen goed teken is?
    - Er lag een dienblad op onze tafel waardoor eten lastig was, ook konden er hem niet kwijt.

Er zijn natuurlijk wel goede punten.
    - De sanitaire voorzieningen waren redelijk schoon, zowel voor de mannen als de vrouwen.
    - Mijn plate kibbeling was heerlijk.
    - De plate zag er leuk en lekker uit.
    - De prijs viel behoorlijk mee.
    - Er was een ruime keuze uit zitplaatsen.

Van alle soorten opmerkingen zijn er natuurlijk veel meer. Maar dit vond ik het belangrijkste.

Tim

Tim

Super eten, super vriendelijk en waar voor je geld. Super, elke zondag kibbeling hmmm!

Marco

Afgelopen zondag 22-05 hier gegeten. Wat mij opviel was dat de afhandeling van de bestellingen ongecoördineerd verliep. Mijn bestelling portie kibbeling met ravigottesaus voldeed niet aan mijn verwachting. Er werden [te] grote hoeveelheden tegelijk gebakken die vervolgens in een grote stalen bak terecht kwamen. Gevolg: slappe met vet doorweekte kibbeling, lauw, en veel kruimels.

Ik vond de ambiance ondermaats. Tijdens mijn bezoek wel meerdere tafels vrij en toch moeite om een schone plek te vinden.

Matig.

Vandaag gegeten bij Landman, omdat er geen plaats meer was naar de overkant gegaan wat ook van Landman is, alwaar je niet wordt bediend maar aan de balie moet bestellen, wat op zich niet erg is maar je als het bestelde klaar is dat ook nog zelf moet ophalen. Geen groot probleem maar niet erg klantvriendelijk.

Wat mij niet zo bevalt is de prijs van een blikje frisdrank waar zonder blikken of blozen 2 euro voor wordt gevraagd en als je bij de kroketten mosterd vraagt wordt het ongevraagd over deze kroketten gesmeerd; hoeveelheid ongeveer 1 theelepeltje, prijs 35 Eurocent als je dat omrekent naar een potje zou dat potje bij benadering 15 Euro kosten. Kwaliteit van een lekkerbekje oké maar een bescheiden formaat, kroketten prima.

In het algemeen wel goed maar de prijzen van een blikje frisdrank en de mosterd zouden wel een beetje naar beneden kunnen worden bijgesteld.

Van oudsher vaak gehoord dat je hier de lekkerste vis kunt krijgen.... dat viel tegen. Enorm lang wachten in een ongezellige vreetschuur voor een stuk vis dat dreef van het vet. Enige positieve was dat de prijs redelijk was maar dan mag je dus van kwaliteit niet teveel meer verwachten. Rest van de dag misselijk geweest van de vette prut.

Onlangs twee keer een vismenu besteld. Een met lekkerbekje en een met kibbeling. Warme vis hoort warm te zijn maar mijn lekkerbekje was dit totaal niet. Op zich geen ramp dus even gemeld dat mijn visje koud was. Koud? was het antwoord. Nee, niet koud wel van het koude af maar zeer zeker niet warm was mijn reactie. Nou dat maakt wel verschil werd mij verteld maar u krijgt een nieuwe. Deze werd korte tijd later ook gebracht en dit was een wereld van verschil. Gloeiend heet. Prima.
    De kibbeling van mijn vrouw was ook niet om over naar huis te schrijven. Leek wel opnieuw gebakken. Harde stukken met weinig vis binnenin. Zeker niet zoals kibbeling hoort te zijn. We hebben het maar zo gelaten. Bij vertrek gaf ik nog even een goedbedoeld compliment over mijn nu wel warme lekkerbekje. Dit had ik ook wel kunnen laten. Het antwoord van de dame was ja dat kunnen wij ook allemaal niet weten. De een wil zijn vis warm en de andere niet. Zoveel mensen zoveel wensen. Dit werd met een wegdraaiende houding gezegd. Niet echt klantvriendelijk. Een onsportieve reactie op een goedbedoeld compliment. We proberen het een volgende keer wel een deurtje verder...

Idioot druk op zondag. Geen reservering mogelijk dus mensen liepen tussen de tafels door te azen op een net vrij gekomen plekje. De bediening probeerde te helpen maar liep zich al het vuur uit de sloffen voor zittende klanten dus kon weinig betekenen.

Wij hadden zalm, kibbeling en sliptong. De sliptong waren kleine tongetjes maar men vond ze lekker. De zalm was droog. De kibbeling was zo groot als legoblokjes, omhuld met een rubberen, zoute korst. Slechtste kibbeling die ik ooit gehad heb. We bestelden 3 hoofdgerechten dus we verwachtten 3 keer het beloofde garnituur. We kregen slechts 1 keer garnituur, ook na protest. Bestel maar bij, was hun antwoord. 3 kinderportiebakjes met friet, aardappel en bloemkool die 3 volwassenen personen moesten delen. We voelden ons redelijk bedonderd. IJs was simpel, lekker maar onderhevig aan hetzelfde 'bedrog'. Het potje chocoladesaus voor 1 persoon moest gedeeld worden door 2 personen. Samengevat: een weinig prettig ervaring en dit restaurant schrappen we van de lijst.

Vandaag met 4 pers bij Landman gegeten. We eten graag een kibbeling schotel, altijd goed, maar vandaag was het meer een patat schotel.. dus volgende keer maar even doorrijden. Jammer zo verlies je klanten.

Gisteren naar Landman geweest voor een stukje vis. Na gehoord te hebben dat dit een goed restaurant zou zijn, zijn we als afsluiting van een mooie dag hier voor een maaltijd gekomen. Het eten was goed en de prijs was dat ook.

Wat er niet goed was, was dat er een stukje plastic in het eten zat en toen ik er wat van zei, werd er niet goed op gereageerd, ja zegt de serveerster "dat kan gebeuren". Verder werd er niet op gereageerd. Toen we een drankje bestelden, kwam er een andere serveerster die zei "deze zijn van de zaak." Daarmee af.

En daarna viel het me op dat mijn bord van de onderkant stuk was en keek bij mijn partner, die was ook stuk. Die scherven kunnen dus ook in het eten zitten. Dit snap ik dus niet, redelijk goed eten op kapotte borden. Vind ik dus ook niet kunnen. Jongens, koop nieuwe borden. Kosten niet zoveel...

Koos Stevens

Vele keren geweest om te eten. Na teleurstellende ervaringen bij twee andere restaurants was dit een openbaring. Wij gaan eigenlijk altijd voor het maandmenu en dat is een volwaardig menu tegen een zeer goede prijs.
    Heb het restaurant bij diverse mensen reeds aangeprezen en die zijn na het eten ook vol lof terug gekomen. Gewoon ervaren en je laten verwennen want dat is het eten bij Landman.

Personeel vriendelijk maar koken kunnen ze echt niet. Massa is kassa.

Bediening weet niets over vis, werken langs elkaar; 4 seveersters aan tafel gehad tijdens het eten. Slecht systeem, de rekening komt niet overeen met bestelde producten! Bijna 10 euro teveel in rekening gebracht. Dus let op de rekening!

Je kunt hier erg lekkere vis eten
    Voor een goeie prijs

Henk en Ans Veentjer

Bij dit visrestaurant komen wij al jarenlang. De sfeer is er gezellig, de bediening heel vriendelijk, de prijs-kwaliteit verhouding zeker goed. Op de menukaart van Landman staat een belangrijke opmerking met betrekking tot de tijd die men moet wachten, totdat het eten wordt opgediend : een goede bereiding kost tijd....
    Men is dus gewaarschuwd!
    De zaak zit meestal vol , wat veelzeggend is, en de top kwaliteit van de maaltijd die wordt opgediend neemt inderdaad behoorlijk wat tijd, maar die blijkt wel gerechtvaardigd!
    Visrestaurant Landman is dus NIET de plek voor mensen die erg op tijd staan.

Nergens hebben wij betere visgerechten gegeten dan hier.
    Licht gebakken, of voortreffelijk gestoofd in combinatie met uitstekende garneringen die men kan bijbestellen. Me dunkt!

Een paar jaar gegeten besloten wij met Duitse buurtgenoten dit vis restaurant te bezoeken.
    Laten we maar zeggen dat het succes van de trip alle verwachtingen overtrof.
    '' Wir haben nicht gegessen, sondern gefressen.." Uit Duitse mond een groot compliment, want onze Oosterburen zijn erg kritisch ingesteld wanneer het op eten aankomt.
    Een aantal buren hebben later de weg naar Termunten weer afgelegd..

Visrestaurant Landman? Wat ons betreft : zeer aanbevolen!

Landman is voor ons al jaren een topper .
    Hier hebben ze echt verstand van vis bereiden .
    Prijs - kwaliteit is dik in orde hiervoor hulde .
    Beoordeel het zelf .

Saté zwart geblakerd verhult met smakeloze satesaus , en de grote in boter gebakken schnitzel bleek een kleine gefrituurde fabrieks schnitzel te zijn , niet te pruimen. Na de klacht te hebben doorgeven werd er niet op gereageerd en niets mee gedaan.