Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Terherne verdeeld zijn.

1. Internationaal Terherne

Anja

Wij komen hier geregeld en het is altijd genieten.
    Picknickers serveert heerlijke bijzondere gerechten. De kaart wisselt geregeld en de gerechten worden met veel zorg bereid.
    De bediening is super vriendelijk en heel gastvrij. Bij dieetwensen wordt er
    goed meegedacht.
    Tot slot het bijzonder mooie plekje aan de Heerenzijl brug. Een heerlijk terras waar je kunt loungen maar ook aan tafel kunt dineren.
    Na al onze bezoeken kan ik nog steeds geen minpuntje bedenken. Gewoon enorm genieten!

2. Internationaal Terherne

Erg leuk concept en een prachtige locatie. De bediening is ook erg vriendelijk. Wel jammer dat het buiten zitten niet echt lekker zit, zeker niet als je er komt avondeten. Op een strandstoel met een soort krukje voor je word eten toch was lastiger. Ik raad aan te reserveren voor een mooi plekje.

Het eten was qua kwaliteit / prijs verhouding erg aan de dure kant.
    Een beetje een standaard keuken met standaard smaken, niet heel lekker of bijzonder. In mijn soep zat een stuk
    Een kapotte zoutmolen, ik werd bedankt voor het melden??!

We hadden er helaas meer van gehoopt. Voor ons helaas geen tweede keer eten, voor een drankje wel.

3. Internationaal Terherne

Koen Betjes

4. Internationaal Terherne

Rene en Joke Snijder

wij hadden een reservering gedaan voor 24 juni bij Koen "s gastrobar want het zag er op de site zo leuk uit.
    en de recensie"s waren heel goed. Maar het blijkt dat Koen"s gastrobar er niet meer is en daar kwamen wij achter toen we aantal keren telefonisch kontakt wilden maar het nummer niet te bereiken is. wij hebben daarop het logeeradres waar wij waren gebeld en zij vertelde ons dat Koen"s Gastrobar er niet meer is!! Dus wij hebben er niet gegeten> !!!!! Jammer want het zag er zo smaakvol uit.

5. Internationaal Terherne

Gisteren gegeten bij Koen's Gastrobar, wat een fantastische sfeer en service, je voelt je gelijk helemaal thuis! Het verrassingsmenu was heerlijk, verrassend en gezond met prachtige decoratie en zag er echt geweldig uit, complimenten voor de kok! Nog gezellig genoten van een cappuccino bij de open haard. Een aanrader, we komen zeker weer.

6. Internationaal Terherne

Al meerdere keren gegeten en het blijft genieten. Deze smaaksensaties zijn zeker aan te bevelen.

7. Internationaal Terherne

Prachtige smaakvolle gerechten!
    Heerlijk gegeten.

8. Internationaal Terherne

Geweldig gegeten. Prima bediening. Voor dat geld fantastisch

9. Internationaal Terherne

Jorna

10. Internationaal Terherne

Werkelijk fantastisch, wat een topper! We hebben hier heerlijk gegeten, alle gerechten perfect in balans. De gastheer zorgde ervoor dat het ons aan niets ontbrak. Ik had het liefst een 11 gegeven, maar de score gaat maar tot 10 helaas. Uitstekende snoekbaarsfilet, lekkere smeuïge risotto en een dessert om U tegen te zeggen. Bedankt voor de mooie avond die wij bij jullie hebben gehad.

11. Internationaal Terherne

Het begon fijn met een tong strelend combinatie van tomaat en mozzerella maar naarmate de gerechten volgden werd het steeds wat minder verrassend bijzonder. Veel, en alle vis gerechtjes, waren gefrituurd wat ik zelf minder lekker vind. De sfeer was prima en de bediening super!

Nieuwe eigenaren per 25-3-2016.
    Cafetaria Smuldorado De Pastorij.

De saté was liefdeloos en de bediening onaardig. Dat laatste vooral heel vervelend. Er was een fout gemaakt met de bestelling waardoor ons eten 20 minuten later kwam dan bij de overige tafelgenoten. De donkerharige dienster reageerde gepikeerd dat er wat van gezegd werd: we kregen geen excuus, alleen een boze blik.

14. Internationaal Terherne

We hebben lekker gegeten! Mooie gerechten en prima bediening. De wijnkaart is niet heel spectaculair, maar het arrangement bij de gerechten was ok.
    Klein minpuntje: De amuse met kroepoek en een krokantje van wortel in een van de voorgerechten smaakten nogal naar olie. Maar dat was echt het enige minpuntje.

15. Internationaal Terherne

Gezellig restaurant en heerlijk gegeten. Zeker aan te bevelen!

16. Internationaal Terherne

p.p

Met een nieuwe eigenaar, een nieuw interieur en vernieuwde lekkernijen is dit een top zaak!

Alles was prima met uitzondering van Verkoolde champignons in de sla, biefstuk doorbakken ipv medium, opgewarmde spruitjes en frituurlucht in zaak. Kritiek werd niets mee gedaan door personeel.

19. Internationaal Terherne

Goed en lekker eten, voor een lekkere lunch helemaal top!

20. Internationaal Terherne

Sfeervol, fijn en prettige ambiance. Mooie gerechten, vriendelijke medewerkers die je thuis laten voelen. Aanrader, absoluut!

Zomaar zonder reden dicht op maandag, terwijl op de website staat dat ze open zijn.

22. Internationaal Terherne

Johanna Postma

Afgelopen week bij Eetcafe Portunus gegeten. Met het mooie weer is het heerlijk om op het terras te zitten met het prachtige uitzicht over het water, echt genieten! Vriendelijke en vlotte bediening die weten waar ze het over hebben. Het eten was erg lekker. Mix grill was zeer geslaagd maar ook de zalm, snitzel met championsaus en de schotse rundersukade waren erg lekker heb ik gehoord. Bij de gerechten kregen we ook nog eens heerlijke bijgerechten zoals frietjes, sla, aardappelgratin, rabarber en worteltjes. Ook krijg je 3 soorten sauzen in flesjes (knoflook, piri piri en mayonaise).
    Ze kwamen er achter dat ik jarig was en ik kreeg een toetje met vuurwerk en ze zongen ook nog eens voor me. Erg leuk en spontaan! Als afsluiter nog een lekker afzakkertje van het huis. Dit alles voor een leuke prijs dus zal er zeker terug komen.

Belachelijk slecht! Frituurvet wat oud is, nooit vervangen! Slechte bediening, je wordt gewoon weggekeken. Koude patat enz enz. Te slecht voor woorden.

anneloes stoelwinder

Onlangs bij eetcafe Portunus wezen eten. Het was gezellig druk en er hing een ontspannen gezellige sfeer. We hebben heerlijke sliptongetjes gehad (3 sliptongen p.p.) en ook de bourgondische Tournedo was voortreffelijk. Bij de gerechten kregen we worteltjes (deze waren nog lekker knapperig), heerlijke rabarber, sla, frietjes en aardappelgratin uit de oven geserveert. Alle bijgerechten werden snel en gratis aangevuld. Als afsluiter kregen we na de maaltijd ook nog een kruidenbittertje aamgeboden van het huis. Een lekkere Kamelon Bitter als afsluiter!

Kortom, heerlijk gegeten, fijne locatie, leuke bediening, snelle service.

portunus

Niet eerder zo'n lekkere en gevarieerde high tea gegeten. Meer dan genoeg waar voor je geld. Onze ervaring met keuken en personeel is prima en de locatie is top.

Afgelopen weekend met zeilgezelschap van vijf vrienden dit restaurant aangedaan. Leuke locatie en prettige bediening. Kaart beperkt en met weinig fantasie. Assortiment dan ook nog eens niet geheel leverbaar. Voorgerecht uiensoep mocht die naam niet echt dragen. Te zout, uien ver te zoeken, geen stokbrood maar harde brokken en waar was de kaas? Hoofdgerecht, slibtong, helaas niet gelukt, met een misplaatste kruidentoevoeging die naar ons idee de van zichzelf al goed smakende tong (mits in boter gebakken!) helaas teveel heeft verpest. Misschien inderdaad een kwestie van smaak, zoals we ook van de kok mochten vernemen, die we nog naar zijn mening hebben gevraagd betreffende de wat ons betreft niet geslaagde wijze van bereiden. Toetje verder prima, maar ook niet echt spannend. Er is verder weinig keus aan restaurants in Terherne, dus wellicht geen prikkel de kwaliteit op peil te houden?

Jaap van Zeil

Zaterdag met 5 vrienden gegeten in soort kantinesfeer. De keukenprestaties; Sliptongetjes besteld. De kok meende er goed aan te doen er een kruidenstrooibus overheen te sturen. De subtiele smaak werd hiermee zorgvuldig weggewerkt. De kok, die ons weinig belezen overkwam, adviseren wij de Volkskrant van woensdag 2 september er nog eens op na te slaan op pagina V14. Aldaar leze men (en hopelijk voor onze opvolgers de kok van Portunus ook): haal de tongetjes vlot door de melk, strooi er zout en peper over en wentel ze door de bloem. Bak ze vervolgens in de (geklaarde) boter!! Succes daar in Terherne en gebruik die strooibus buiten wanneer de Friezen gaan dooien.

30. Internationaal Terherne

Gezellige lokatie midden in het dorp aan het water. Van binnen zeer smaakvol en prachtig ingericht met gezellige open haarden. Lunch was prima!