De Oude School in Ter Aar

1209626751 100
1373422065 83
1382042871 83
1519975768 79

1. Onwijs top gegeten! Goed eten met al de soorten groenten en aardappelen, ambiance, leuke muziek op de achtergrond helemaal goed. Ontvangen door een leuke gastheer en bediening! We voelde ons zeer welkom. Het was super wij komen zeker terug met z'n twaalven! Alsnog bedankt voor een super leuke avond!

2. Veel minder dan we gewend zijn. Zeer weinig groente. En een soort aardappelen. Terwijl in de reclame 3 soorten wordt genoemd. Voor 4 personen erg weinig. Dit zijn wij niet gewend. De dame blanche zonder chocolade. Zwijgzame bediening. Teleurstellend.

3. L. van Wageningen

Een geweldige ervaring, maar de verlichting mag meer gedimd voor een knusse sfeer.

4. Als 40+ hier gegeten, voelden ons veruit de jongste! Het interieur oogt ook oubollig, gemiste kans qua interieur, zo'n leuk & oud pand erg saai en suf ingericht, aankleding kan leuker, frisser en meer in het schoolthema... vinden wij!
    Bediening erg goed, vrolijk en gezellig! Eten veel en lekker. Alleen alle bijgerechten niet echt passend bij alle hoofdgerechten, bij iedere hoofdgerecht hetzelfde, rode kool bij een pasta gerecht, geen match! En veel te veel, zonde, 3 soorten groenten, 3 soorten aardappelen, pffff.
    De rekening best hoog en er stonden 2 drankjes teveel op, beetje jammer.
    Prima restaurant, maar niet ons ding.

5. We hadden weinig tijd en daar is heel gied rekening mee gehouden, ondanks dat het eten snel geserveerd werd was het heerlijk en met aandacht bereid. De bediening was allervriendelijkst en zeer ontspannen. We hebben hier heel lekker gegeten en komen zeker terug om wat langer te tijd te nemen.

6. Leuk restaurant met vriendelijk personeel, zeker voor een erg goede prijs. De kaart is leuk opgemaakt maar de gerechten zelf kunnen wel een oppepper gebruiken. Niet slecht bereid maar vooral de presentatie zou beter mogen.
    Wij laten ons er echter niet door afschrikken en komen zeker nog eens terug

7. Tja, lastig om hierover een recensie te schrijven. De prijzen zijn uiterst gunstig en de porties zeer royaal. De bediening is vriendelijk en volop gratis parkeergelegenheid voor de deur. Maar het is wel erg oubollig allemaal, niveau sudderlapjes met snijbonen en een plakje Viennetta toe. Soep vooraf met balletjes uit blik (tenminste, zo smaakte het). Je mag er voor deze prijzen en nostalgie niets over zeggen, maar ik kom niet gauw terug.

8. Zeer goed eten voor een klein prijsje en super, schoon valt totaal niets op aan te merken. Zeer vriendelijk personeel. Heel goed restaurant. Ik begrijp niet wat iemand heeft te klagen voor dit kleine prijsje, onbegrijpelijk. In een woord geweldig !!

9. Prima gegeten met een grote sortering van groente en andere lekkere dingen. Het menu voor de alphense restaurant week was prima en zeker genoeg voor ons. Bediening van erg aardig en wij hebben genoten. Dank je voor de fijne avond.
    1 tip: witte wijn en rosé zou iets kouder kunnen.

10. Slechte ervaring: vlekken in tafellinnen, stukken af van het servies, spa rood zonder prik, soep lauw, tournedos niet warm, ijskristallen van het vanille ijs (oud ijs dus, of verkeerd ingevroren). Vooraf gevraagd of de chocoladesaus van de dame blanche echte gesmolten chocola was, dit werd bevestigd. Echter bij uitserveren bleek ook dit een teleurstelling, geen echt gesmolten chocola, maar uit een potje of flesje, niet te eten. Er was nog meer mis, maar laat ik maar ophouden...
    Kortom zwaar teleurgesteld naar huis, geen aanrader.

11. N. reijmer

Wij hebben genoten van het eten, de sfeer en de bedienig.
    Wij komen vast en zeker nog eens terug.

Bedankt voor de gezellige avond en zeker tot ziens.

Nico en familie.

12. Ivonne Lunenburg

Na onze vorige slechte ervaring mbt de bediening ( januari 2012) heeft Marijke ons persoonlijk opnieuw uitgenodigd voor een diner voor vier personen. Dit keer was naast het eten ook de bediening perfect. Vriendelijk, attent, service with à smile en prima gastvrouwschap. Top! Deze avond hebben we mogen ervaren dat eten in de Oude School een prima avond uit is!

Eén vorige recensie
  13. Lars Otto

Afgelopen zondag (22/1/2012) weer eens voortreffelijk gegeten bij de oude school! Zoals gewoonlijk! Wij werden bediend door een zeer attente jongeman! Hij hield wel van een praatje en een grapje en dat maakte de sfeer compleet! Het eten was weer fantastisch! Heerlijk al die groenten die er weer werden bij geserveerd! Wij blijven hier komen!!

14. Jan en Jannie van Bodegraven

Deze keer hadden we een heel goede ervaring Marijke!!
    Het diner was perfect en bijzonder prettig bediend door Melissa. We komen absoluut terug.
    Met vriendelijke groet Jan en Jannie van Bodegraven

Eén vorige recensie
  15. De kwaliteit is weer terug sinds de prijs is verlaagd. Echt goed en voldoende, heel goed gegeten. Echt een aanrader, alleen interieur beetje uit de tijd maar wel schoon en de bediening is snel en goed. Ga er zeker meer naartoe.
    O ja, dat vergat ik haast, personeel zeer beleefd en goed opgeleid.
    Ga zo door!

16. Mede door alle positieve mails gingen wij ook weer eens naar de oude school.

De formule kenden we al wel tot tevredenheid en we werden helemaal weer blij van het eten, alleen bij het afrekenen schrokken we nogal van de prijs van € 16,50 (als diverse op de rekening) voor een klein karafje huiswijn waar net 3 glazen uitgingen.

Best pittig!

Bij navraag werden we niet zo leuk behandeld (eigenlijk min of meer genegeerd).

Jammer, want zo krijg je de indruk dat die lage prijs van € 20,11 een beetje terugverdiend moet worden.

Cor en Rineke.

17. Afgelopen week geweest en was erg gezellig.

De service en het eten was uitstekend!

We komen zeker snel weer terug, bedankt.

18. Wij hebben met zijn 4'tjes heerlijk zitten eten bij de Oude School.

Wij werden heel vriendelijk geholpen door een blonde dame die erg makkelijk een babbeltje maakte...

Het eten was perfect, en zoveel groente die je erbij krijgt en dat ook allemaal zo lekker!

Het was gewoon fantastisch en is zeker een aanrader voor iedereen!

Johannes Op 't Land.

19. Gisteren met een stel vrienden heerlijk gedineerd bij de Oude School en we waren allevier erg enthousiast over wat we voorgeschoteld kregen. We kozen voor het maand mei menu en verbazen ons er nog steeds over hoe je zó lekker kunt eten voor zó weinig geld! Het menu kostte € 20,11 (!) en alles wat op tafel gezet werd zag er prima uit, was ruim voldoende en smaakte uitstekend!

We werden de hele avond bediend door een uiterst correcte- en vriendelijke dame, waarvoor alsnog onze hartelijke dank!

Voor herhaling(en) vatbaar!

20. Een prima ambiance, met een uitstekende bediening. Als je glas leeg is wordt er alert gereageerd. De kaart is vrij uitgebreid en goed gevarieerd, zowel de vlees als visliefhebber kunnen een uitgebreide keuze maken.

Bediening zeer vriendelijk en correct.

Er worden veel bijlagen geserveerd, vele soorten groenten, salade en diverse aardappel gerechten.

Een aanrader voor iedereen die voor niet al te veel geld een een hapje wil gaan eten. (gemiddelde prijs p.p. € 50,-)

21. Wij zijn afgelopen week wel heel erg verrast, het was gewoon fantastisch wat een keus op de kaart en ook aan groente wat op tafel kwam. Ook de bediening spontaan en heel correct. We waren met z´n drieen en hebben er een heerlijk avondje vertoefd.

En dat in Ter Aar, dat verwacht je niet.

Medewerkers van de Oude School, hartelijk bedankt voor de fijne avond.

22. We zaten met vier personen een beetje opgekropt (wel midden in het restaurant) maar dat hadden wij nog als knus kunnen omschrijven als dit met het eten goedgemaakt had geworden.

Jammer genoeg konden wij pas 2 uur na aankomst het hoofdgerecht verwelkomen aan tafel om te ontdekken dat het merendeel van de dingen die op tafel gezet werden er veel beter uitzagen dan ze smaakten.

Een van onze gezinsleden vond in het vis/groente potje van het zomermenu een afgeknipt papieren oortje van een pakje, en dit werd nonchalant afgeserveerd omdat de serveerster niet wist "waar het vandaan kwam".

Één van de twee verkrijgbare vegetarische gerechten, een "wrap" voor 21 euro bleek niet echt eer te doen aan de smaakvolle groentenwrap die je zou verwachten, de inhoud van de wrap was slechts een slap hoopje inspiratieloze soepgroenten.

De groenten die bij meerdere gerechten bijgeleverd werden waren ook niet van het hoogste niveau. Wat de kok wilde bereiken met de wortelbolletjes in een schaaltje was ons onduidelijk; het was smakeloos en hadden niet de bite die je van verse wortels verwacht. Wij waren onder de indruk dat veel van de groenten niet vers waren.

Het vlees van de hoofdgerechten was in tegenstelling tot bijna alle groenten wel redelijk goed bereid, waarbij de Franse Les wèl echt aan Frankrijk deed denken met de romige kaassmaken, ham en het dunne deeg was het een ode aan de Elsasser Tarte Flambée. De Chinese Les, ossenhaas in zoete ketjap saus bevatte ook smaken van een aanvaardbare kwaliteit.

Qua prijs-kwaliteit verhouding laat dit restaurant zeer te wensen over. De prijzen zijn exorbitant hoog en getuigen van een allure om iets te zijn wat het restaurant zeker (nog) niet is.

23. Mijn ervaring was uitstekend!

De bediening is in voor een geintje! En heel erg spontaan!

Wij waren er met een drukke avond! Ook al heeft het personeel het druk! Het is er niet van af te lezen dat ze nergens tijd voor hebben!

Het eten en de kwaliteit dat je proeft was ook helemaal geweldig! Een echte aanrader is '' derde klas''

De hele avond was uitstekend verzorgd en komen hier graag nog eens terug!

24. c Bosland

We gingen de Griekse salade proberen.
    Ik verbaasde me over het kleine schaaltje wat voor me stond. Viel dat even tegen. Ik verwachte een Griekse salade. Gewoon met sla en feta en olijven, niks van dat. Verder was het wel lekker en genoeg, maar de varkenshaas en ossenhaas was weer erg weinig voor dat geld.

Verder duurde het vreselijk lang voordat we wat kregen, er zat 1 uur tussen. De drankjes veel te duur.

Bosland Wilnis.

25. Het eten was prima, maar wij moesten heel lang wachten op het eten en onze glazen stonden te lang leeg. Erg teleurstellend. Er was duidelijk te weinig personeel. Erg jammer, want wij zijn in het verleden vaak geweest en het was altijd goed verzorgd.

26. Wij waren met 8 personen en ik kan niet anders zeggen dan dat we hebben genoten van het menu 2009.
    Ik heb zelf een glutenvrij dieet en dat valt niet altijd mee voor de keuken. Natuurlijk kon ik niet alles eten wat de anderen hadden, maar dat werd op een creatieve manier vervangen (dat maak ik wel eens anders mee). De inrichting was gewoon gezellig en wij komen hier zeker terug. De bediening was in één woord geweldig, behulpzaam en meedenkend. Niets dan lof. Mensen, bedankt!

Betty de Heer.

27. Oosterwerff G.

Wij waren 22 Aug in De Oude School, het was een groot feest.

Het eten was perfect, de bediening uitstekend, zelfs het weer werkte mee, dus alle lof voor De School.

Wij komen zeker nog eens terug!

28. (Door Edwin Ransijn) In tegenstelling tot de andere bezoekers was onze ervaring zeer teleurstellend. De bediening was redelijk, maar het eten was ronduit slecht. We komen hier zeker niet meer terug. Ook de inrichting vonden we niet je van het. Je zou het beter de Oudbollige School kunnen noemen. De 'Engelse les' die wij hadden besteld was ver onder de maat.

Alles wat tijdens het hoofdgerecht op tafel was niet op elkaar afgestemd. De hele maaltijd was liefdeloos bereid. Het Duvel-glas werd bij het 2e flesje ook niet vervangen. Bovendien zaten we net voor de deuren van de keuken, deur open, deur dicht, deur open, deur dicht.

Wij vinden het een uitstekend restaurant, goeie bediening, erg vriendelijk, ook al is het heel erg druk! eten is zeer goed! voor een leuke avondtje uit eten is het echt de moeite waard!

29. Edwin Ransijn

In tegenstelling tot de andere bezoekers was onze ervaring zeer teleurstellend. De bediening was redelijk, maar het eten was ronduit slecht. We komen hier zeker niet meer terug. Ook de inrichting vonden we niet je van het. Je zou het beter de Oudbollige School kunnen noemen. De 'Engelse les' die wij hadden besteld was ver onder de maat. Alles wat tijdens het hoofdgerecht op tafel was niet op elkaar afgestemd. De hele maaltijd was liefdeloos bereid. Het Duvel-glas werd bij het 2e flesje ook niet vervangen. Bovwendien zaten we net voor de deuren van de keuken, deur open, deur dicht, deur open, deur dicht.

30. Het was mijn eerste bezoek. Kan alleen maar complimenten maken. Timing van bediening goed in orde. Maaltijden goed en verzorgd.Een aanrader !

31. Hartelijke ontvangst, goede bediening en leuke / smakelijke grechten.

32. a.eegdeman

vooral de 8 soorten groente zijn erg lekker en er wordt binnen niet gerookt

33. w Thijssen

heerlijk eten plus prima bediening, komen graag terug