Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Swalmen verdeeld zijn.

1. Chinees-Indisch Swalmen

Vandaag Afhaal Chinees gehaald.
    In eerste instantie dacht iik waar ben ik terecht gekomen… een beetje gerelateerd.
    Maar wat een lieve mensen… en nu eenmaal thuis het eten… heerlijk achteraf heb ik uit emotie moeten huilen… want ze bestaan dus toch nog de echte Chinese afhaal keuken Zoals het bedoeld is.

2. Vaker gegeten bij Maaszicht maar het was duidelijk dat de normale leiding niet aanwezig was. Er waren 2 jongedames en een jongeheer welke hard moesten werken om het allemaal gedaan te krijgen. Een dame, welke er waarschijnlijk al wat langer werkte, was de hele avond bezig met iets te regelen. Wij werden bediend door een vriendelijke jongedame die duidelijk niet voldoende was ingewerkt. Ze maakt nogal wat foutjes. Daar hebben we begrip voor maar het was te veel. Wij dineerden in het restaurant en dan mag je toch bijvoorbeeld verwachten dat men op zijn minst weet hoe een goede fles wijn geserveerd hoort te worden en dat je de gast even laat keuren of de wijn goed is. Overigens vonden wij de glazen erg klein qua omvang, smaken daarin verschillen daarin ook. Wij komen zeker weer een keer terug maar hopen dan dat het personeel wat beter begeleid wordt.

3. Prima eten in saaie hotelsetting

4. Nederlands Swalmen

Vriendelijke bediening. Ruime keus op menukaart. Eten zeer goed verzorgd en smakelijk. Lekker ouderwets genieten.

5. Nederlands Swalmen

Geweldige plaats. Lekker knus, super sfeer, en heerlijk eten. Altijd eens goed om daarheen te gaan!

6. ALS IK VISSOEP WIL ETEN DAN IS HET ALTIJD BIJ DE BOEI ASSELT-SWALMEN EEN AANRADER VOOR IEDER DIE VAN VISSOEP HOUD.
    Een kleine misser vind ik de kruiden boter niet smeerbaar dus wat eerder uit de koelkast leggen des ondanks deze kleine misser kom ik een dezer weer VISSOEP eten groetjes Sef Engelen.

7. Nederlands Swalmen

Wat een mooi restaurant.Een vriendelijke ontvangst en correct geholpen door de ober! Prima eten leuk gepresenteerd en heerlijk van smaak! Al met al een aanrader als je in de buurt bent!

8. Heerlijk gegeten!! Het was heel erg warm de dag dat wij er aten, maar de bediening bleef vriendelijk en correct. En de kok leverde topwerk. Gezellige sfeer en mooie locatie.

9. Nederlands Swalmen

Leuk restaurant. Gezellig terras, prima bediening en bijna perfect eten.

10. Chinees-Indisch Swalmen

Zeer slecht… Nog nooit zo waardeloos gegeten. Eten was koud, vlees vol met zeen, bakken half leeg. Zand in broccoli, slecht sushi en rubberen noodles. Met tegenzin opgegeten. Daarna klacht ingediend en kreeg maar liefst 2 euro korting. Eens maar nooit meer. 93 Euro weggegooid.

11. Nederlands Swalmen

J. vogels

Het is niet de eerste keer dat wij eten bij De Mert.
    Zoals steeds zijn we meer dan tevreden over het eten, de service en de sfeer.
    Ook de prijs/kwaliteit is prima.

12. Het is een heel leuk en gezellig restaurantje. De bediening is heel vriendelijk en gaat heel snel. En wat ook heel fijn is is dat er gratis WIFI is. Wij zijn met een gezin van 5 en we hebben allemaal wat anders gekozen, en het was allemaal super lekker.

13. Nederlands Swalmen

Tanja Van Beek

Zeer sfeervol en erg lekker!
    Zeer klantvriendelijk!

14. Nederlands Swalmen

Na een wandeltocht van 32 km vanuit Grubbenvorst heerlijk op terras uitgerust onder het genot van witbier van de tap. Gesmuld van saté en een schaal met warme/koude hapjes (vlees/vis). Daarna afgesloten met koffie/ verse muntthee en vlaai. En dat alles met een attente en vriendelijke bediening.

15. Nederlands Swalmen

Heerlijk zitten, goed eten en vriendelijke bediening!

16. Chinees-Indisch Swalmen

Kom hier al jaren Cinees eten afhalen.
    Het eten is super lekker vriendelijke bediening beter dan de ander hier in swalmen en niet duur.

17. Chinees-Indisch Swalmen

Weer lekker gegeten. Sfeer is goed, personeel altijd vriendelijk. Was gezellig druk.

18. Opnieuw is er een geschikt moment om met het voltallige smulteam er op uit te trekken. Dit keer viel de keuze op 't Kesjotje in Swalmen.
    Waarom dit eetcafé ons niet eerder is opgevallen weten we nog steeds niet. Afgaande op de goede recensies, maar vooral de Limburgse menukaart en het beschikbare beeldmateriaal was de keuze eigenlijk heel snel gemaakt. De gebruikte online reserveringsprovider was mij nog onbekend maar werkte verder feilloos. Dat is al een eerste geruststelling. De reservering voor 6 personen op een zondagavond werd al snel bevestigd. We waren welkom.

Op de dag zelf was het warm en het kleine terras voor het eetcafé zat al vol. De auto's konden overigens bijna voor de deur geparkeerd worden en dat is ook altijd wel fijn. De ontvangst was vriendelijk en we werden al snel naar onze plaats bij het heuse Kesjot gebracht. Het is een stijlvol restaurant. Veel historische foto's waarin onder andere het verleden van het pand aan bod komt. Zo leren we dat het café vroeger oa. Een politiebureau geweest was. Vandaar de gevangenis (kesjot) in het pand. Ik neem aan dat het nog een originele deur is waar we tegenaan kijken. Rokers kunnen zich volgens de groene 'rookstikker' in het rokershol begeven. Iets wat we overigens gedurende de avond niet gezien hebben.

Een eerste drankenrondje werd opgenomen en ook snel uitgeserveerd. Daarna was het wel even wachten. In de tussentijd konden we ons amuseren met de leuke Limburgse spreuken, de geschiedenis en de foto van de kok samen met Herman den Blijker… Dat beloofd wat.

Toen de gastvrouw de lopende couverts had afgehandeld kregen wij de aandacht inclusief de menukaarten. Voor de helft van ons gezelschap was de kaart al bekend. Ik vraag me nog steeds af of er ook een Nederlandstalige kaart bestaat… In het Limburgs is het in ieder geval erg leuk om te lezen. Zie website van 't Kesjotje zelf. Omdat de menukaart niet erg pretentieus is, staan alle (h)eerlijke bekende gerechten er op. Verwacht hier geen exotische zaken als luxe kreeft of een kangoeroesteak en dat hoeft ook helemaal niet. De keuken bewijst dat men toegankelijke gerechten als diverse soorten vleesspiesen, konijnenbout, kalfslever of zuurvlees perfect kan bereiden. We hadden een grote verscheidenheid aan gerechten maar alles, werkelijk alles, was van een goed tot zeer goed niveau. Het eten werd overigens zeer heet opgediend. Wellicht zelfs iets te heet, maar dat is altijd nog beter dan lauw of zelfs koud. De garneringen klopten en de frietjes waren goed gebakken. De spiesen hingen aan een haak boven je bord te bungelen en dat blijft toch altijd weer een leuk gezicht. Regelmatig kwam het drankenrondje voorbij en er werd 2× tussendoor gevraagd of alles naar wens was. Bij het afruimen van een gang werd hier (uiteraard) nogmaals naar geïnformeerd.

We hebben een toffe avond gehad. Voor een eetcafé zijn de prijzen iets aan de hoge kant maar je krijgt uiteindelijk wel (veel) waar voor je geld.
    Samengevat: Goed tot zelfs heel goed eten. (Carpaccio, boeren tomatensoep, uiensoep, stokbrood met tapenade, gekruide kipspies, satéspies, gekruide spies van varkenshaas, kalfslever, zuurvlees en konijnenbout en overwegend het trio van de chef als afsluiter). We zullen hier zeker nog eens terugkomen.

Aanrader!

19. Chinees-Indisch Swalmen

Vic

Onlangs hier weer gegeten, voor de tweede keer en deze keer kan ik er niet om heen: dit is een Super-Chinees! Zo fijn, zo goed, zo eerlijk. Geen fratsen, geen modern gedoe, maar een achte, authentieke, ouderwetse Chinees zoals het hoort. Het eten was voortreffelijk, ruime porties en heel goedkoop. De rode wijn is aan de zoete kant, maar toch heel lekker en bijna een soort port. Ik zou vier keer 5 sterren gegeven hebben als het er niet zo stil was. Dus nog een tip: zet een fijn Chinees achtergrondmuziekje op en dan is het PERFECT!

20. Nederlands Swalmen

Hebben bij De Mert het asperge menu genomen. Wat een geweldige combinatie van smaken. Hebben van begin tot eind genoten. Een aanrader voor iedereen. Fam.van Amelsvoord.

21. Dezeger

Zeer lekker en vlugge service.
    Vriendelijk ontvangen en nog eentje kunnen drinken na sluiting.

22. Nederlands Swalmen

Wij hebben genoten van een heerlijk aspergemenu! Ruime porties en erg lekker.
    Bijzonder aardige bediening. We hadden vergeten door te geven dat iemand van ons een lactose intolerantie heeft. Maar er werd op zeer attente wijze geïmproviseerd en meegedacht. We komen zeker terug ondanks de afstand (60km)

23. Een high tea gedaan met 7 personen. Was goed verzorgd, zag er allemaal netjes uit. Was allemaal erg lekker! Personeel kwam geregeld vragen of alles naar wens was en of er iets bijgevuld moest worden. Top bediening!

24. Italiaans Swalmen

Vandaag om 17.30u. online pizza besteld en aangegeven "zo snel mogelijk."
    Het is nu 19.26u en hij rijdt net de oprit op.
    Het is toch niet nornaal dat je 2 uur op een pizza moet wachten. Dan kun je 200x sorry zeggen en dat het heel druk is, maar ik krijg de indruk dat dit een standaard antwoord is.
    In de tussentijd ook nog 2x gebeld. De ene keer gaat hij eerst nog naar Reuver terwijl wij in Swalmen zelf wonen. De tweede keer werd ik onderbroken met de mededeling:"Hij is nu onderweg naar jou". En inderdaad arriveert hij binnen het kwartier.
    Maar, en dat moet gezegd worden, Het bedrijf dat op zijn website reclame maakt met "snelle bezorging", blijkt allesbehalve snel. Voordeel voor toekomstige klanten. Ze kunnen weer iets sneller bij jullie zijn omdat ze NOOIT meer bij ons hoeven te bezorgen.

25. Een heerlijk drie-gangen verrassingsmenu gehad waarbij de drie gangen onze verwachting beslist overtroffen. Bijzonder geslaagd.

26. Nederlands Swalmen

Olga Haas

We hebben heerlijk geluncht, goede menukaart, erg vriendelijke bediening!
    Aanrader!!

27. Nederlands Swalmen

Ron

Geweldige avond. Aspergemenu smaakte uit de kunst. Service en gastvrijheid top. Voor ons niet naast de deur, maar echt de moeite meer dan waard. Graag tot ziens…

28. Foto's van het restaurant geven geen getrouw beeld van de situatie.
    Het is een restaurant van het hotel.
    Eten was prima maar niet bijzonder. Aantal gerechten waren niet meer verkrijgbaar. Persoon die bediende deed zijn uitstekend z'n best maar moest ook receptie bemannen.

Qua gezelligheid geen aanrader maar ook op maandag moet nee ergens in Swalmen kunnen eten.

29. Mooi uitzicht fijne sfeer goede koffie en heerlijke vlaai!
    De prijs is zeer goed niet duur.

30. Peter Roumen

Vandaag hier gaan eten. Mijn vrouw en ik hadden het luxe lentemenu. Menu op zich niets mis mee, geen culinair hoogstandje.
    Algemeen : de bediening is hoogst inefficiënt en ineffectief. Wij zaten in de serre, 4 tafels waren bezet. Binnen was 1 tafel bezet. Het gehele personeel was binnen aan het werk en kwam nauwelijks in de serre. Je moest dus je kan maar afwachten om nog iets te drinken te bestellen, terwijl er maar een bezettingsgraad was van 40% met op z'n minst 4 man personeel. Dit was niet alleen vandaag zo, ook bij een vorige keer toen we hier waren.

Maar dan de klap op de vuurpijl!
    Bij het hoofdgerecht lagen roerbakgroenten op het bord. In die groenten zat bij mijn vrouw een stuk hard plastic van 2,5 cm. Die kreeg zij dus in haar mond, plastic was vlijmscherp waardoor ze een wondje in haar mond had. Bediening erbij geroepen. Die namen het bord mee naar de keuken. Bediening kwam terug met de mededeling dat dit lag aan het defecte plastic bakje waar de groenten in lagen. En met een "sorry" werd dit afgedaan. Wel kreeg mijn vrouw de keuze om een ander gerecht te kiezen, maar als de andere partner al halverwege is, is dat echt geen optie. Dus hebben we het bord weer terug gevraagd, waar de groenten vanaf waren gehaald…

Bij het afrekenen stelde men de vraag of alles naar wens was geweest. Nee dus. Uitgelegd dat we het wel heel gepast hadden gevonden dat niet de serveerster de excuses had aangeboden maar de kok of de baas. Of dat we het wel gepast hadden gevonden als we een prijscompensatie of een gratis kop koffie of zo hadden gekregen. De jongen aan de kassa besloot toen de baas (Vincent Paczek) erbij te halen. Allemachtig, wat een onbeschofte vent is dat!
    Hij bagatelliseerde het hele voorval en wimpelde het af dat er toch niets aan de hand was. We kregen te horen dat bij de rekening 1 glas cola er vanaf was gehaald. Hadden ze niet eens kenbaar gemaakt. Hij liet zijn klanten niet eens uitpraten, sprak alles tegen en liep op een gegeven moment gewoon weg. Hij was buiten bezig met de terrastegels, dat is veel belangrijker blijkbaar.

Deze kerel meende ook nog te beweren dan hij geen klanten maar gasten had… pffff niets van te merken.

Kortom mensen : GA HIER NIET ETEN!
    Gevaarlijk omdat je niet weet of er linke dingen in je eten zitten (lekker onbelangrijk), geen efficiënte bediening, en uit vorige keren (dit keer niet) is gebleken dat het eten niet altijd warm wordt uitgeserveerd.

NOOIT MEER!