Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Strijbeek verdeeld zijn.

1. Pannenkoekenhuis Strijbeek

Gerdien

Kaassoep leek meer op champignonsoep met klontjes. Toen we er wat van zeiden, zei de manager dat hij de soep wel lekker vond en dat smaken verschillen. Geen enkel begrip of tegemoetkoming. Een vreemde reactie. Beneden peil!

2. Pannenkoekenhuis Strijbeek

Prachtig restaurant gelegen in een mooie omgeving, lekker eten en leuke ondergrondse ballenbak voor de kinderen!

3. Pannenkoekenhuis Strijbeek

Als vaste klant gisteren weer geweest. Helaas gisteren slecht behandeld. Eten was niet goed, toen ik er wat van zei, zeiden ze letterlijk "je hebt het wel opgegeten". Tijdens het eten ging de muziek uit! En gingen ze rondom onze tafel vegen. Om 21.00 kreeg ik de vraag of we nog koffie wilden, zo niet dan konden ze het apparaat afsluiten. Om 21.30 werden we verzocht te vertrekken. Deze avond heeft mij 242 Euro gekost!!! En dan word je zo behandeld... Schandalig. Nee ik zal er nooit meer komen. Misschien is een cursus klantvriendelijkheid voor het personeel iets.

Eten erg lekker, gastvrijheid weinig van te merken. Volgens social deal kregen wij 35% korting op het gehele menu. Daar aangekomen was er maar 3 soorten gerechten. Een tournedos menu bestaande uit een zalm van lidl kwaliteit, wat groene sla en dressing. Daarnaast ging deze meneer ook nog onderhandelen zodat hij mij van de tournedos kon afhalen en bood slibtong aan. Mijn vrouw koos een slibtong met een grote gamba alleen de grote gamba was er niet. Vervolgens vragen wij op het einde een koffie en dan durft hij tegen zijn zus te zeggen, die overigens daar gratis aan het eten was, ze hebben een bon dus ze vragen alles. Eindafrekening 102 euro - 35% = 75 euro. 5 euro durven te vragen voor een glaasje wijn in een bistro. De wijn is trouwens van natuurazijn gemaakt of te lang open gestaan. Het hoofdgerecht was van klasse, daar hij had de tijd voor genomen.

5. Pannenkoekenhuis Strijbeek

Geen ster waardering waard! Eerst heel lang wachten totdat er een bestelling opgenomen wordt. Als het dan uitgeserveerd wordt, wil je het eigenlijk gelijk mee terug geven.

De saté is een varkenshaas in drie of vier stukken gesneden. De marinade is niet te proeven. De entrecote is zwart en de bijbehorende peultjes zijn niet eens ontvliest. Je neemt een hap en hebt vervolgens een mond vol draadjes!
    We kregen een dessert als goedmakertje van het huis. We namen een brownie. Deze brownie was meer een chocolade taartje. Je moet er echt in hakken. Een brownie is toch luchtig!

Bij het afrekenen de volgende domper, geen enkele compensatie, we hadden toch een dessert van het huis gekregen.

Kortom voor ons nooit meer!!

Gisteren, 14-05-2016, waren wij uitgenodigd om hier te gaan eten. Wat een fantastische ervaring.
    We hebben super genoten, vooral van de carpaccio, die was echt subliem, trouwens de rest ook.
    Een aanrader voor iedereen die eens echt lekker wilt eten in een ongedwongen sfeer.
    Gerrit en de kok, hulde aan jullie kookkunst!!
    Komen absoluut nog eens een keertje terug.

F.J.M. Smit

De factor menselijkheid stond hoog aangeschreven. De sfeer straalde rust uit. De kwaliteit van het eten was heel goed. We hebben zelfs gedanst op achtergrondmuziek. Echt aan te bevelen, en lekker uit in Strijbeek. Voor herhaling vatbaar. Ga zo door. Juliette en Frans (met de tandem).

Ton en Lia

Hartelijk ontvangen door de gastheer en hebben verrukkelijk gegeten. Zelfs de gerechten konden worden aangepast aan onze persoonlijke wensen. Zeer aan te bevelen.

We hebben een prima avond gehad bij Zoete Lieve Gerritje. Bij de deur werden zeer netjes en persoonlijk ontvangen. Het restaurant is sfeervol ingericht. De gerechten waren zeer verzorgd en smaakten prima. We komen hier zeker nog eens terug.

Wil Loermans

Zeer slecht. We kwamen om te lunchen. Toen we de deur openden sprong een hond tegen ons op. De bekende dooddoener volgde: "Hij doet niks." In het restaurant liep nog een hond. Toen bleek dat alleen een grote houten tafel beschikbaar was en de rest van het restaurant niet, zijn we omgekeerd. De houding van degene die ons te woord stond, was ook niet uitnodigend. Jammer dat dit voorkomt.

We hebben gisteren weer heerlijk gegeten! Prachtig opgemaakte borden en voortreffelijk van smaak. Je merkt dat hier met veel liefde gekookt wordt. Buitengewoon vriendelijke bediening, we lagen in de watten! Iedereen aan te raden om hier een hele fijne avond uit te zijn!

Een toptent in wording! Ontzettend lekker gegeten. Een bedrijf waar met liefde voor het vak wordt gewerkt en de gasten centraal staan.

13. Pannenkoekenhuis Strijbeek

Na het lopen van de smokkelaarsroute is het fijn om bij Het Smokkelaartje wat te kunnen uitrusten. Ondanks dat de keuken pas om 16.00 uur open ging was de kok (die wel aanwezig was) bereid om voor ons een lekkere pannenkoek te bakken. Voortreffelijke dunne pannenkoek. Geen dikke meelhap. De bediening was deze keer ook zeer vriendelijk. Ik heb dat wel eens anders meegemaakt. Hopelijk blijft de bediening op deze manier doorgaan. Ik kom er dan graag nog eens een keer terug.

Dirk

15. Pannenkoekenhuis Strijbeek

Erg lang moeten wachten op een viertal overigens lekkere pannenkoeken (ca 1 uur wachttijd). Bij navraag bleek dat het erg warm was in de keuken.

frans de kort

Buitengewoon hartelijk ontvangen en de kaart is niet uitgebreid, maar het eten is van bijzondere kwaliteit en niet duur. De ambiance is gezellig en de parking is groots.

Het restaurant is erg mooi. Er heerst een rustige huiselijke sfeer, wat het restaurant ook graag wil uitstralen. De stoelen zijn heerlijk zodat lang natafelen er ontspannen is. De wijnen zijn zeer heerlijk bij de gerechten. De gerechten waren heerlijk. Kom zeker terug!!

18. Pannenkoekenhuis Strijbeek

Na een wandeling koffie wafels gegegeten. De bediening was heel erg traag. Eerst kregen we de koffie en pas drie kwartier later de wafels. Deze waren van buiten veel te hard gebakken en van binnen helemaal niet gaar. Gezien de hoogte van de prijzen absoluut geen aanrader. Wij gaan voortaan weer naar restaurants in meersel dreef of Chaam.

Wij waren er met Pasen en vonden het geweldig. Heerlijk gegeten, het was een smaaksensatie. Een dikke vette 10.

In 1 woord super, echt alles, van diner, tot sfeer, tot bediening. Ik weet geen enkel punt te noemen wat beter zou moeten. Het was een geweldige ervaring.

22. Pannenkoekenhuis Strijbeek

Jose en dirk

Na een heerlijke wandeling (smokkelpad) hebben we een voortreffelijk 12 uurtje gegeten. Net een nieuwe menukaart met overheerlijke gerechten. Alles was pikobello schoon. Zelf een wastafeltje voor de kinderen. Een besliste aanrader!!

Al meerdere malen gegeten bij Ons Behaeghen en iedere keer weer is het een feestje. Het eten is van een hoog niveau maar toch toegankelijk en simpelweg super lekker. Het restaurant is prachtig en ontzettend sfeervol. Zeker met mooi weer is het terras een aanrader. Prijs/kwaliteit verhouding is heel goed, zeker de verrassingsmenu's zijn erg leuk en met speciale wensen wordt goed rekening gehouden. Gastvrouw Jolanda weet hoe ze voor de gasten moet zorgen terwijl Henry de heerlijkste gerechten maakt. Wij zullen hier zeker blijven komen.

hans van den ouweland

Eet regelmatig in Ons Behaegen en ben over het algemeen tevreden tot zeer tevreden over de kwaliteit van de gerechten.
    Jammer dat de bediening maar steeds ver achterblijft bij wat men verwachten mag bij een restaurant met toch stevige prijzen. Wel zeer vriendelijk maar erg amateuristisch.
    Wijnkaart erg matig, huiswijn goed te drinken.
    Lang wachten, wellicht bij drukte iets meer personeel in keuken ?

Wij zijn hier gisteren met zijn vieren gaan eten maar voor ons is het niet voor herhaling vatbaar. De locatie was erg mooi alleen een hele slechte service. Het duurde ruim anderhalf uur voordat we ons voorgerecht kregen, er waren dingen vergeten op bord, bediening was traag. Door de slechte service was het voor ons een eenmalige ervaring. Vooral toen we ze drie hun excuses kwamen maken maar alsnog een verkeerde rekening gaven.

The first thing we noticed about the restaurant was the noise. Everyone was seated in a small room at the back and it was so noisy. My partner and I were sitting in the centre of the room and we could barely hear one another. The service was very slow. It took about 20 minutes just to get a menu. The food was good but a bit too over-garnished. I did not need 2 small Brussels sprouts, 4 types of herbs, kiwi slices and goodness knows what else on the plate, although my pheasant serving was very small, so I suppose it helped it look larger. Some potatoes would have been good but out came a bowl of fries with mayonnaise which is fine if you are in McDonalds but not a good match for an upmarket style of dinner. The wine selection was good. The toilets were clean. The prices were reasonable (although the entree servings were small). Overall I was not impressed with this restaurant. The acoustics in the dining room mean you can barely hear anything apart from the loud hubbub of noise from other diners, and if you want something you have to wait a long time for a waiter to come.

Een absolute nul. Voor de tweede keer daar geprobeerd te eten. Wat een slecht restaurant.
    Extreem lange wachttijden terwijl het restaurant niet vol zat. Voorgerechten die niet bijzonder smaakten. Een bediening die niet het verschil tussen vlees en visbestek kende en ook nog nooit van servetten gehoord had.
    De hoofdgerechten waren of koud of aangebrand. Op onze klacht werd ons medegedeeld dat de grootouder van de kok overleden was. Niet ons probleem dacht ik.
    De volledige nota werd slecht gedeeltelijk voldaan. Hier gaan wij nooit meer naar toe.

We hadden met dit restaurant reeds kennis gemaakt op Tilburg culinair 2011 en we hadden ons voorgenomen om hier eens te gaan eten. We vonden de zomervakantie vakantie een mooie gelegenheid omdat er ook een fijn terras bij zit. Het was uitstekend weer dus de fiets was de beste optie. Het is een mooie tocht door het Brabantse land met veel natuurschoon.
    Netjes op tijd kwamen we aan bij het restaurant dat tussen de landerijen ligt. We nemen even een kijkje binnen in het royale restaurant dat knus is ingericht met een vleugje romantiek. Opvallend zijn de lampen van geweien en het grote opgezette dierenhoofd aan de wand. Verder is het meubilair zeer gemêleerd op een zodanige manier dat het past.
    Het mooie terras lonkte en we kregen een plaatsje onder de parasol. De begroeiing van de tuin is hoog en dat is deels gedaan om de moes- kruidentuin te camoufleren. Er staan verspreid aardig wat dakplatanen die deels voor schaduw zorgen op het terras. In de tuin staan twee levensgrote nagemaakte koeien en achter in de tuin staat een gebouw dat als feest ruimte dienst doet.
    We namen een witte wijn als aperitief en was keuze uit twee, zelf de Sauvignon blanc die aardig was. We kregen de kaart een lunch en een diner kaart. Na overleg gingen we voor het zesgangenmenu met voor mijzelf het wijnarrangement en voor partner die niet zoveel wijn wilde drinken een fles water. Partner wilde deze middag liever geen vlees en dit was geen probleem. We hadden tijd genoeg en het was vakantie.
    Het borrelgarnituur wordt uitgeserveerd, bleekselderij stengels met een truffelmayonaise. Hierna een bordje met twee amuses. Op een lepel een bitterbal gevuld met ossobuco die lekker vol van smaak was. In een klein schaaltje een terrine van kabeljauw en tuinkruiden en een blokje panacotta van zalm met een druppel mayonaise, lekker mild van smaak.
    Het brood kwam in een zilverkleurig trommeltje, royaal gevuld met verschillende warme broodjes. Erbij roomboter, kruidenboter, olijfolie en zout.
    De eerste begeleider werd uitvoerig door de sommelier toegelicht. Een Portugese witte wijn 2010 van het huis Kopke uit de Douro streek gemaakt van Arinto en Gouveio druiven. Subtiele neus en elegante afdronk. Op een langwerpig bordje bereidingen van kreeft met twee cilinders aardappelsalade met truffel, gekookt kwartelei, rolletjes zoetzure komkommer, druppels crème van waterkers, salade en krokante driehoekjes. De kreeft bestond uit twee stukken van de staart en twee stukken van de schaar, deze waren mooi op smaak en combineerde prima met de delicate wijn. De aardappelsalade had een rijke truffelsmaak en deze was voor de wijn wat te heftig. Op het bord was verder voldoende mogelijkheid om de combineren en af te wisselen. Een royaal geproportioneerde eerste ronde die erg lekker was.
    De Portugese wijn werd doorgeschonken en het eerste tussengerecht was een krachtige visbouillon gevuld met Hollandse garnalen en schijfjes lenteui. Mooie smaken die goed met de wijn combineren.
    Een nieuwe begeleider word gepresenteerd, een Spaanse Chardonnay 2011 van het huis Gran Feudo uit de Navarra. De wijn heeft zes maanden op hout gerijpt en tijdens het rijpen is het bezinksel wekelijks door de wijn geroerd. Een mooie uitbundige neus met in de mond bescheiden hout tonen. Het gerecht wordt op een blad vormig bord met dito groen onderbord uitgeserveerd. Op de huid gebakken zeebaars met twee blokken aardappel gratin, krokantje van lotuswortel en een saus op basis van tomaat. De vis is mooi gegaard en goed op smaak de saus is heerlijk. Zo lekker zelfs dat we naar de ingrediënten hebben gevraagd. Tomatensap wordt ingedikt met rozemarijn en Pernod en op smaak gebracht met gezouten boter. De wijn was een goede begeleider.

Uit Californië komt de Pinot Noir 2010 van Cycles Gladiator, rijp rood fruit met pittige houttoets en zachte afdronk. Erbij op een bedje van kruidenrisotto een krokant gebakken kalfszwezerik waarop wat emping en ernaast een saus op basis van grenadine. Een niet te complex gerecht met mooie smaken. De risotto is mild en de saus maakt wederom indruk. De wijn is een uitstekende begeleider die het gerecht helemaal af maakt.

De wijn voor bij het hoofdgerecht is de Argentijnse malbec 2010 van het huid Kaiken, donker paarse kleur met tonen van blauwe bessen en in de mond krachtig en rijk. Op het bord getrancheerde lamsfilet op een bedje van gesneden groene boontjes en afgewerkt met wat aardappel chips met ernaast een heerlijke dragonsaus. Als garnituur krokante aardappel balletjes en een gepofte cherrytomaat. Cuisson van het lam is prima en de saus maakt er weer iets speciaals van. De wijn is in het begin wat te pittig maar naar enkele slokjes gaat het een stuk beter in combinatie met het lam en lekkere saus.

De dessertwijn was gemaakt van laat gelukte Sauvignon blanc 2008 van het huis Errazuriz uit Chili. Een licht gele wijn met aroma van rijpe ananas en honingdauw in de mond niet te zoet met hele mooie zuurgraad, erg lekker. Op het langgerekte bord met vier verschillende kleine gerechten. Een quenelle slagroom, glaasje mango, een pannenkoekje met hierop bolletje frambozen sorbetijs met ernaast druppels aardbeiensaus en een aardbeien taartje. Mooie pure smaken waarvan de mango en het sorbetijs uitstekend aansluiten bij bij de heerlijke wijn.
    Als afsluiter nog een erg lekkere krachtige espresso zonder zoetigheden. Deze konden eventueel wel bijbesteld worden.

Bediening werd verzorgd door verschillende jonge dames en deze waren bijna geruisloos aanwezig. Onze gastvrouw (sommelier) die presenteerde de wijnen op een uitvoerige wijze. Ze wist er aardig wat van en had ook vaak leuke weetjes over de wijnbouwer of etiketten van de wijn. De uitleg van de gerechten was goed en als je wat extra informatie wilde werd het geregeld. Een prima kracht en jammer te horen dat ze niet van blijvende waarde is voor het restaurant.

Prijs kwaliteit is goed tot zeer goed, het valt op dat er een stimulans is om voor het uitgebreide menu te gaan daar het prijsverschil tussen drie en zes gangen slechts 17 euro is. De keuken is degelijk klassiek met veel aandacht voor smaak, de sausen zijn duidelijk de specialiteit van de chef en hierin zat voor mij de vernieuwing. Het was een aangename afsluiting van onze zomervakantie.

Het is even wennen maar er zijn mensen die echt luisteren naar je wensen om een bruiloft tot een succes te maken. De keuken van chef Herry is voortreffelijk. Het gastheerschap van Jolanda en haar team is warm en persoonlijk en het decor van het koetshuis maakt een feest helemaal af. Een aanrader! Karin & Fulco

Muis en Cees van suylekom ngein

Wij komen hier regelmatig met div relaties en telkens weer een feest, zowel ontvangst service en mooi eten tegen lage prijzen. Je bent hier echt nog gast zeker een aanrader. Ook kan je hier op eigen terrein mooi met je camper overnachten, met stroomaansluiting smorgens maken ze je wakker of je een ontbijt wil hebben tegen een mooie prijs. Top mensen, een voorbeeld voor de andere colega's ga zo door!