Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Streefkerk verdeeld zijn.

Marina Rijpkema

Heerlijk gegeten, een 5 gangen verrassingsmenu. Heel jammer dat het niveau van bediening het niveau van het eten totaal niet haalt. Om half 8 binnen, om half 10 pas amuse en eerste gang gehad. Hoeft niet te snel, maar dit is de andere kant.

Tips voor bediening;
    -> Als je gasten in de gang ontvangt, hang dan rustig de jassen op en loop vervolgens met je gasten mee naar het restaurant. Loop niet met een arm vol jassen met je gasten mee.
    -> Zorg voor een acceptabele tijd tussen de gerechten, niet eerst te lang vervolgens te snel omdat het anders nachtwerk wordt.
    -> Zorg voor een goede planning. Tot 2x toe stonden ze bij ons met gerechten die voor een andere tafel bestemd waren.
    -> Ruim de tafels af als men klaar is en laat ze niet te lang met een lege bord voor hun neus zitten. Afruimen van de tafels geld ook voor de mensen die al weg zijn. Komt heel ongeorganiseerd over als alles op de tafels blijft staan.
    -> Broodje vooraf prima. Als het op is, vul het bij of haal het weg
    -> Laatste opmerking en dan stop ik er mee; bordje bij de deur over gladheid prima, maar dan wel zonder schrijffouten. Hebben wij aangepast 😉

Ik hoop oprecht dat ze wat gaan doen met deze opmerkingen. Voor het geld dat je ervoor betaald, en dat is niet weinig, wil je naast goed eten ook in de watten gelegd worden. Misschien ook iets meer geld uitgeven voor goed personeel?

Bart Toonen

Een tijd niet geweest in ons geliefde restaurant. Viel toch tegen. De bediening maakte veel foutjes. Het eten viel dit keer tegen. Het valt niet mee om het niveau hoog te houden.

super goed eten. Goede sfeer. Service erg goed

Door vrienden zijn we uitgenodigd om eens hier te komen eten. Het is een drijvend restaurant wat je af en toe goed voelt els er een groot (vracht)schip langs komt varen. Het is verder heel ruimtelijk ingericht. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel geleidt. Als aperitief een lekkere frisse cava, een van de heren ging aan een fris biertje en voor de 12-jarige dame welke bij ons was stond er een lekkere alcoholvrije cocktail op de kaart.
    Als amuse kregen we een chipje met shoarma kruiden (zeer lekker en hartig), een crunch van polenta met paprika (lekker en iets milder van smaak) en... een soepje/schuimpje met ras el hanout. Hier hadden ze ook gewoon een heel bord van mogen geven... Zalig. Ik zou haast zeggen: overweeg hier eens een voorgerecht van te maken!

Uiteindelijk besloten we voor het menu "De BIB (Gourmand) van Limo" menu te gaan. Hierbij mag je van de a la carte kaart kiezen tussen een 3-tal voorgerechten & hoofdgerechten (vlees, vis & vegetarisch) en 3 desserts. Daarnaast kozen er 3 voor een wijnarrangement.
    De voorgerechten welke wij kozen:

* Gerookte zalm uit Krimpen – mierikswortel – dille - radijs – rilette van makreel
    * Geroosterd buikspek – zuurkoolsalade – kerrie mayonaise – ananas - sparerib

Allebei erg lekkere en frisse gerechten. De buikspek werd eigenlijk als een soort carpaccio geserveerd.

Als hoofdgerecht zijn we allemaal aan de eendenbout met oosterse garnituren, loempia, dumpling, zeewier & broccoli gegaan. De bout was hierbij al uit elkaar gehaald en in een balkvorm verwerkt en ook zo nog gebakken. Heerlijk mals vlees met een krokant randje. Alle onderdelen hadden flink smaak (alleen de broccoli iets minder, maar dat was te verwachten) en hoewel niet op het menu vermeld zaten er ook nog wat paddenstoelen bij: Welke ook zalig waren. Erg hartig. Had wel een fractie meer saus bij gemogen...

Als dessert gingen we voor:

* Cremeux van witte chocolade – duindoornbes – pompoen – yoghurt – 5 specerijen
    * Zanddeeg - citroencurd – cranberries – crumble van rozenbottel – panna cotta van vanille - walnoot
    * Bavarois van koffie – crunch van koffie en noten – ijs van gezouten karamel – bloedsinaasappel

Hier ging het een beetje mis: De mensen die cremeux van witte chocolade hadden besteld kregen de bavarois van koffie voor hun neus waarbij wel werd gezegd dat het de cremeux van witte chocolade was. Iemand anders kwam vervolgens het witte chocolade gerecht brengen en zette deze automatisch (zonder mededeling) bij de mensen die de koffie bavarois hadden besteld. Er werd toen wel door iemand gevraagd wat voor vrucht er op haar bord lag (ze had namelijk juist de witte chocolade besteld en daar zat geen vrucht bij. De bediening had geen idee wat het was: "Ik heb alleen te horen gekregen dat het het a la carte dessert was". Google bracht uitkomst: Bloedsinaasappel.
    Toen had er eigenlijk bij ons al een belletje moeten gaan rinkelen maar dat deed het pas na een paar happen.
    Dus de bediening er bij gehaald en deze heeft het verder wel netjes opgelost: De halve desserts zijn weer meegenomen en we kregen daarna ook de juiste uitgeserveerd. Deze waren erg lekker. De bavarois van koffie is een heerlijk samenspel van bitter, zout & zoet.

Verder ook netjes; Ze kennen een water arrangement waarbij voor 3 euro per persoon je zo veel plat/bruisend water kan drinken als men wenst. Dit werd ook netjes bijgehouden: Zodra er een fles leeg was werd er een nieuwe gebracht.

Als het om de kwaliteit van het eten en de smaken gaat is die Bib Gourmand dik verdiend.Voor 36,50 p.p. krijg je een zeer degelijk en smakelijk menu gepresenteerd. De locatie is mooi, de ambiance plezierig en de bediening vriendelijk. Maar een kleine tip: Zorg dat de bediening weet wat ze serveren (Laat het ze anders ook gewoon melden als ze het op tafel zetten) en het plaatje is af.

6. Eetcafé Streefkerk

Gisteren heerlijk gegeten bij Bistro Prik. Het was de eerste keer dat ik hier kwam en het is zeker voor herhaling vatbaar.

Bij binnenkomst direct opgevangen door Peter, die ons naar de tafel bracht en het concept van de menu's uitlegde. Wij bestelden alle drie het medium menu en dan ga je zeker niet met honger naar huis.

Uit de voorgerechten kies je drie gerechten die je in verkleinde versies tegelijk voorgeschoteld krijgt. Alle gerechtjes smaakten heerlijk, zagen er zeer verzorgd uit en volgens m'n gasten (ervaren wijndrinkers) was de rode wijn ook prima.

De hoofdgerechten zagen er verzorgd uit en naast een behoorlijke portie vlees kon je ook smullen van de verschillende soorten verse groenten.

Het concept voor de toetjes is hetzelfde als voor de voorgerechten, dus drie verkleinde versies van wat je kiest van de kaart. Eigenlijk een soort combinatie van tapas en een normale maaltijd. De gangen komen niet te snel achter elkaar, wat je de tijd geeft om gezellig met elkaar van de avond te genieten.

Kortom een zeer geslaagde avond. Peter en Bastiaan, bedankt voor jullie bijdrage daaraan.

Bij binnenkomst liet men ons staan en uiteindelijk werd ons verteld waar we konden zitten op 't terras. Na 20 minuten kwam er voor het eerst een meisje van de bediening aan onze tafel. Helaas kon er geen welkom of goedenavond vanaf en werd enkel gevraagd wat we wilde drinken. Ook dit Duurde helaas weer ruim 15 minuten en de witte wijn was lauw. Na beklag wel gekoelde wijn gekregen. Uiteindelijk na 30 minuten op een warme dag ons eerste drankje gekregen. Eten voortreffelijk, maar duurt erg lang. Bediening is kortaf, niet attent en ronduit sloom. Veel studeren/scholieren die vooral achter de bar druk zijn met babbelen en absoluut niet kijken naar de klanten.
    Thee/koffie duurde ook ruim 20 minuten na bestellen (en er waren toen nog maar een aantal tafels bezet).

Bij afrekenen is uiteraard fooi door ons gegeven, maar ook daar kon bij de medewerkster geen bedankje vanaf

Kortom : het eten kan nog zo goed zijn, als de bediening een aanfluiting is, dan is het plaatje verre van compleet.

P. van Eijken

Met gasten afgesproken in het restaurantgedeelte. En dat was maar goed ook, want hun eerdere bezoek aan Prik (de bistro) die zij als een kantine-locatie hadden ervaren, lag hen nog vers in het geheugen.

Het restaurantgedeelte ziet er prima uit. Ruimte, uitzicht en goede stoelen. De middagzon is fijn bij het uitzicht over het water, maar niet als je er door de hoge ramen tegenin moet kijken terwijl je toch middenin het restaurant zit. Lastig om het gezicht van tafelgenoten bij het felle tegenlicht nog te kunnen zien.

Maar goed, we kwamen om te eten. We konden de kaart inzien, of kiezen voor het keuzemenu. Het werd een 5-gangen keuzemenu. Daar hebben we ruim 4,5 uur over moeten doen. Meermaals werd de wijn lang voor het bijpassende gerecht kwam, al ingeschonken. Dat moet toch beter kunnen.

De gerechten waren goed bereid, maar zeker niet verrassend te noemen. De porties net aan groot genoeg. Helaas had het hoofdgerecht, hoewel prima van smaak, ook hetzelfde bescheiden formaat. De laatste gang, het minimale doorsnee dessert is het vermelden niet waard.

Iets anders wel: de prijsstelling. Voor deze minimale ervaring werd 65 euro pp afgetikt, zonder blikken of blozen.
    Vandaag kom ik er bij toeval achter, dat wanneer wij onze reservering via een bepaalde site hadden gedaan i.p.v. rechtstreeks, het ons 80 euro gescheeld had. Het was kennelijk te verleidelijk om ons daar even op te wijzen.
    Ook niet bij onze tijdige reservering.

Bij deze: Limonadefabriek het ga u beter, maar voorlopig niet tot ziens.

Goede service. Goede kwaliteit. Dat zijn wij al jaren gewoon, ook bij de vorige eigenaar, en nog gefeliciteerd met het 1 jarige bestaan. Ga zo door.
    Gr arie alblasserdam

Mathé en Cita

Wederom heerlijk gegeten in deze gezellige familie cafetaria. Keurig verzorgd eten in een nette en schone ruimte. Bedankt voor een gezellige middag! Tot gauw!

Echt een goede cafetaria. Lekker in de buurt en ook verrukkelijk lekker!

Eva van den Dungen

Fijn restaurant met een goede koks en een aardige bediening. In de zomer is het op het terras heerlijk maar ook binnen is het goed vertoeven. De gerechten zijn met veel passie bedacht en gemaakt, dat proef en zie je.

Zodra je binnen stapt is er meteen contact met de klant. Het is er schoon en goed assortiment. Ik vind het jammer dat de zaak is gesloten op zondag. Maar kan het begrijpen in verband met zondags (kerk)beleid.
    Aanrader om eens binnen te gaan en lekker te eten, probeer de loempia speciaal eens, mijn favoriet.

M. van Middelaar

Bistro Prik. Heerlijk gegeten, prachtig gelegen aan jachthaven en vanaf terras zicht op de Lek. Bediening vriendelijk, concept keuze uit meerdere kleine gerechtjes erg leuk. Enige nadeel, tijd tussen gerechten duurde lang, ook brengen van alvast wat brood, de kaart, nagerechtenkaart duurde allemaal te lang.
    Al met al, als je de tijd hebt zeker een aanrader!

Jan van der Waal

De Limonadefabriek is een uitstekend adres in de Alblasserwaard. Voortreffelijk gedineerd, heerlijke spijzen werden op tafel gezet, je ziet dat de kok liefde voor het vak heeft. Wij waren met 14 personen en als dan het bedienend personeel precies weet wie wat wil dan ben je erg goed.
    Een paar kleine opmerkingen: Het plafond is nogal hoog en van metaal, dus erg intiem is het niet, ook de akoestiek laat daardoor te wensen over, al is het geen concertzaal, toch wil je aan tafel gesprekken goed kunnen voeren en dat is wat lastig. Een ander klein detail is dat de lampen aan het plafond vol met dode vliegen zaten, dit mag wel eens schoongemaakt worden.

Cafetaria met kwaliteitsprodukten. Er wordt veel aandacht geschonken aan verantwoord frituren wat je absoluut proeft aan de goede patat.

Vriendelijk personeel! Sympathieke eigenaar die staat voor zijn werk!

Onlangs nog succesvol verbouwd! Verreweg de beste cafetaria van de regio!

Carla

Bij de reservering vond ik het al vreemd dat het eerste tijdstip waarop het nog mogelijk was 20.30 was, maar er ging - dom genoeg - geen belletje rinkelen. Op de vrijdag zelf belde ik iets voor de lunch naar De Limonadefabriek of het misschien mogelijk was dat we iets eerder kwamen, maar nee, dat ging niet. Op mijn vraag of ze soms met twee shifts werkten werd kwam een Ja. Ik had dat graag van te voren geweten, ik hou namelijk niet van shifts. De eerste ronde wordt vaak toch wat weggewerkt en bij de tweede ronde moet de zwarte brigade alle zeilen bijzetten om nog een hele ronde te draaien. Wat uiteraard ook voor de witte brigade geldt. Maar goed, misschien viel het bij De Limonadefabriek wel mee. Enkele maanden ervoor had ik de nieuwe Limo voorbij zien varen over De Lek en ik was wel benieuwd naar de inrichting, de oude Limo was charmant, maar de stoelen zaten toen bepaald niet prettig.
    Keurig om 20.30 parkeerden we en liepen we naar de deur. De letters LIMONADE blinken je al van verre tegemoet; een kennis die pal aan de overkant woont had me al verteld dat er erg veel licht was ‘s avonds.
    De entree is niet heel ruim, direct links is de garderobe, rechts is Prik, de brasserie, voor je de keuken en iets verder links het restaurant. Hoog is het er met een mooie constructie, vooral voor de zomermaanden. De tafels zijn niet gedekt, wat jammer is, want op de een of andere manier maakt het formica-achtige blad - bruin houtachtig - een wat goedkope indruk. Wel stoffen servetten overigens.
    De ontvangst was vriendelijk en men vroeg ons om nog heel even te wachten....Ai....nu viel dat wachten enorm mee, hooguit 2 minuten, maar toch, ik vond het een domper, vooral omdat we gewoon keurig op tijd waren. Het grote nadeel dus van twee shifts.
    We kregen een rond tafeltje in het midden van het nogal volle restaurants - qua tafels en qua bezetting en begonnen met een glaasje witte wijn. De huiswijn, een Mosel QbA, Reuter-Dusemund, Riesling Trocken, 2010, Duitsland. Een nogal gewone droge witte wijn.
    Erbij wat knabbels. Iets koekjes-chipsachtig, lekker hartig en een bakje met dunne plakjes droge worst, ook lekker.
    We kregen een korte uitleg over het Restaurantweekmenu, een extra gang was mogelijk. Die extra gang wilden we wel, zo ook wat water. Voor echtgenoot een fles bruisend water, voor mij een karaf ijswater, wat vriendelijk is. Een wijnarrangement bleek mogelijk, maar dat werd ons niet aangeboden, dus we bekeken de wijnkaart en kozen daaruit een Augustus, Cellers Puig&Roca 2010, een heel aardige wijn, die ik wel kende.
    Een bordje met twee kleine hapjes verscheen, de amuse dus. Op een lepel krokant spek met iets erbij, lekker en in een bakje gerookte zalm met Japans zeewier en een wortel-limoenmayonaise. Aardige amuse, licht simpel.
    Brood kwam op tafel met een miniem plakje licht gezouten boter erbij en dat werd nog enkele malen herhaald.
    De wijn werd ingeschonken en het eerste gerechtje verscheen. Zeebaars. Zeebaars zachtgegaard met structuren van aardappel, mosterd en yoghurt. Op een bedje van aardappelsalade, flink aangemaakt met mosterd en yoghurt lag een stukje zachtgegaarde zeebaars, die wel enkele zoutkristalletjes kon gebruiken en daarop een toefje gemengde salade. Ook nog wat kleine krokantjes van aardappel troffen we aan. Een nogal simpel, klein gerechtje vonden we.
    Het extra gerecht zou zijn varkenswang met buikspek, zuurkool, appel en sojasaus. De enige man in de bediening, die nogal gehaast was, zette onze borden neer met de opmerking dat dit de zeebaars was. Vol verbazing keken we naar ons bord en vroegen aan een dame in de bediening of dit wel de bedoeling was, we hadden tenslotte al zeebaars op en die leek natuurlijk in de verste verte niet op zeebaars. Het bleek gewoon de varkenswang te zijn....
    Dit vond ik een heel aardig gerechtje, de varkenswang was mooi zacht, de zuurkool - met een lichte kerriesmaak - ook prettig en de andere smaakjes vulden het geheel mooi aan, vooral de saus van soja vond ik leuk. Op de een of andere manier vond ik het een beetje weinig en mij bekroop het gevoel - ook vanwege de dubbele shift - dat er vooral geld verdiend moest worden. En dat irriteert me. Ik begrijp best dat er inkomsten moeten zijn, maar het moet wel van twee kanten komen natuurlijk. Als ik de hoofdprijs betaal, verwacht ik daar ook iets voor.
    Het hoofdgerecht was Streefkerks rundvlees, entrecote en stoof van de rib, spitskool, spelt en jus met oude wijnazijn. Op een bedje van de risotto van de spelt lag de al getrancheerde entrecote (een stukje ervan dan), ernaast wat crème van spitskool, een rolletje rookvlees waarin het stoofvlees was gerold en ook nog een gehaktballetje. Op zich een leuk gerecht zo met de drie bereidingen van het rund. Ook hier bracht een klein beetje zout iets meer smaak.
    Het dessert kwam vrij snel, dessertwijn werd ons niet aangeboden en we hadden eigenlijk ook geen zin om erom te vragen en dat was een creatie van melkchocolade, amandel, honing en yoghurt met een sorbet van peer. Precies dat troffen we ook aan op ons bord en ik moet zeggen dat ik er bijzonder weinig smaak aan vond zitten, wat natuurlijk heel jammer is.
    We vonden het wel mooi geweest en vroegen om de rekening, koffie zouden we wel thuis drinken. Bij het vertrek vroeg de mevrouw of alles naar wens was geweest en op mijn opmerking dat ik het allemaal licht tegenvallend vond eerlijk gezegd kwam de reactie ‘oh, wat jammer’, en dat was het.
    De Limonadefabriek dus.

john en anja

Zeer goede bediening en lekker en goed eten.

We wonen er vlak bij maar worden elke keer weer verrast door de nieuwe kaart en het wéér betere eten! Erik en Karin hebben er een top tent van gemaakt! Het is elke keer weer moeilijk kiezen uit het aanbod van gerechten en de originele combinaties uit de keuken zijn altijd subliem. Goede adviezen - van zowel gastvrouw Karin als de sommelier - daarbij ook voor begeleidende wijnen. Daar boven op krijg je ook nog verrassende amuses!

Bijzonder is ook dat het restaurant drijft in de haven...AAANRADER!

G vd Stelt

Heerlijk eten en mooie presentatie! Zeker een aanrader.

Dimitri

Hier kan je heel lekker eten en je hebt mooi uitzicht vanuit het terras.

Gert-Jan den Hartog

Na 5 keer nog steeds super lekker!

Alles is hier op elkaar afgestemd.

Bediening is hier tiptop in orde.

We komen hier zeker nog vaker!

Nette keurige zaak. Goede nette bediening!

De stijl qua eten is wel iets waarvan je moet houden, zeker geen standaard restaurant. Vrij prijzig, maar wel goede prijs/kwaliteit verhouding.

Jan de Bakker

Zelden zo goed gegeten voor relatief lage prijs. Prijs/kwaliteitverhouding uitmuntend! We dineerden met goede vrienden van ons. We namen een vijfgangen menu en elke gang was weer een aangename verrassing. De sfeer was warm en huiselijk met vriendelijk personeel. Erg leuke avond gehad.

Een zeer goede en kwaliteits cafetaria met goed eten en een zeer goede prijs!

Gisteravond hier gegeten. Eten is ruim voldoende, en de bijpassende wijnen erg lekker en goed gekozen.

Wat ons wel erg opviel was de opvallende aandacht voor "vaste" gasten. Wij als onbekende, nieuwe gasten werden netjes bediend maar net dat beetje gezelligheid en aandacht werd door ons wel gemist. Daarbij lieten ze wel wat steekjes vallen, m.n. op het gebied van zorgvuldigheid zoals bestek vergeten, besteld water wat niet gebracht werd.

Hier samen met mijn man gegeten en het was weer heerlijk. Wel opvallend veel vis. Zeker ook voor grotere groepen geschikt.

Locatie is leuk, alleen de inrichting iets te kil.

Wat een fantastisch restaurant. Het is echt een avondje genieten en veel nieuwe dingen proberen. De ingrediënten zijn allemaal van topkwaliteit. Heb van de vier van Limo genoten. Je wordt verrast met veel verschillende topgerechtjes met bijpassende saus / créme of schuim. Geweldig! Het eten is de top en de sfeer is gewoon goed en gezellig. Je voelt je hier helemaal op je gemak.