Rhodos in Steenwijk

Seafood - Grill - Steaks

Ruime parkeergelegenheid achter ons restaurant.
    na 1800 uur gratis parkeren, voor 1800 uur kunt u uw blauwe kaart gebruiken
    Donderdag tot 21:00 uur (koopavond)

• OV

5 min lopend vanaf het station van Steenwijk

ma Gesloten
di Gesloten

Omschrijving

Welkom in de Latijnse school
Dinner & Music Restaurant Rhodos is al sinds 2002 een begrip in Steenwijk en omgeving.
Wij presenteren u de vriendelijke Mediterraanse sfeer.Gezellig tafelen onder het genot van mooie kwaliteitswijnen en traditionele gerechten die dagvers voor u worden bereid.Dit alles in een warme en een sfeervolle entourage.
Rhodos is gevestigd in een prachtig historisch monumentaal pand waarin zich vroeger een Latijnse school bevond,van 1628 tot en met 1742.
Deze school is gesticht uit legaat van Kannunik Harmen van Swinderen ,die in 1560 overleed.
Rhodos is uitermate geschikt voor een gezellig avond met vrienden,familie of geliefde.
Ook kunt u terecht voor kleine partijen,bruiloften,catering,vrijgezellenavonden, zakendiners,private dinings of onze zeer succesvolle en gezellige Dinner & Concert avonden met elke keer een nieuwe thema. (Info www.rhodossteenwijk.nl
Tevens is er voldoende parkeerruimte achter en naast ons restaurant.
Gratis parkeren met (blauwe kaart)
Bij mooi weer is ons gezellige Mediterrane terras geopend !
U bent van harte welkom

1207704411 95
1301911645 90
1532195994 89
1689208050 89

1. Het beste eten in Steenwijk, eet hier altijd goed! Echt kwaliteit!

2. Heerlijke vis gerechten geproefd.
    Vriendelijke bediening en mooie ambiance.
    Een aanrader als je in de buurt van Steenwijk bent.

3. Een gyros schotel besteld zag er goed uit, grote zwarte schaal met veel groenten en rijst alleen de gyros zeer weinig en slecht van smaak. Extra tzaziki besteld was m ook niet. Eens maar zeker NIET meer.

4. Ben een zeer groot liefhebber van de Griekse keuken. De entourage is oké maar het eten viel tegen. Kleine porties en het vlees te ver doorgegaard, tzaziki extra kost is ook prijzig. Kortom top een Grieks restaurant in Steenwijk maar met zulke prijzen ligt het verwachtingspatroon hoog en was teleurgesteld over kwaliteit en grootte van porties. Verder vriendelijk personeel en goede parkeergelegenheid.

5. Sonia van Soolingen

6. Sonia van Soolingen

7. Emad Barsoum

8. Carolien walker

Hier vandaag voor het eerst gegeten.
    Supervriendelijke bediening.
    Heerlijk eten, geen standaard grieks.
    Heerlijk mals vlees.
    Leuke ambiance in de oude school.
    Wij komen zeker nog een keer terug deze vakantie.
    De covid 19 regels werden prima nageleefd.

9. Peter Hulsink

10. Martijn Hamer

11. Hilda Rosman

12. De Opschepper

13. Jack Custers

14. Theo

15. Alleen maar lof! Niet alleen heerlijk gegeten, maar ook de gastvrijheid was geweldig! Echt een aanrader! We komen zeker terug… en hebben al gereserveerd voor de bijzondere avond met fadozangeres Maria de Fatima.

16. Gisteravond een proeverij van drie gangen. Verrukkelijk. Kleine porties voorgerechten en hoofdgerechten voor minder dan twintig euro. Alles werd duidelijk uitgelegd. Mooie entourage (vroegere Latijnse school) en de bediening was vriendelijk en heel persoonlijk.

17. Lekker gegeten maar voor de prijs hadden we wat meer vlees verwacht. Bij het ene voorgerecht zat heel weinig brood.

18. Heerlijk gegeten, uitstekende en vriendelijke bediening. Prima gastheer!

19. We hebben ons vanavond (1 december 2018) laten verrassen met de dinershow. Met live muziek. Een op en top gezellige avond. Met een geweldig menu. Super personeel en zeer gezellig publiek. Complimenten aan de kok. Al met al een top avond. Een bedankje voor al het personeel. We komen zeker terug.

20. van Leeuwen, Terneuzen

Mijn echtgenote en ondergetekende hebben in de loop der jaren al verscheidenene Griekse restaurant en restaurants met een mediterraanste keuken bezocht. Maar van restaurant Rhodos, Scholestraat te Steenwijk hier werden wij allebei toch even stil van, zondermeer een geweldig uitgebalanceerde maaltijd. Echt genieten en de door hen geschonken retsina, krachtig, smakelijk. De bediening zondermeer top. De eigenaar die op geregeld en op discrete wijze informeert. Ik kan dit restaurant echt iedereen aanraden je zal er geen spijt van krijgen.

21. I.R. Nijholt

We hebben wederom weer lekker en gezellig gegeten. zelfs onze gasten die eigenlijk niet van deze keuken houden waren zeer enthousiast.
    Ga zo door, we komen zeker terug.

22. Goede sfeer, enthousiaste bediening, prima eten.

23. Wim Meijer

Zondag voor het eerst gereserveerd bij Rhodes. We wilden eerst ergens anders naar toe, maar uiteindelijk hier gereserveerd.
    Bij binnenkomst prima ontvangen en alle drie een wit wijntje besteld.
    En helaas viel die niet in de smaak. Eerst denk je dat het aan ons zelf ligt dus toen glazen bijna leeg waren uiteindelijk de eigenaar aangesproken. Hij pak een glas ruikt er aan en neemt de glazen mee en kom terug met dezelfde wijn en die smaakte wel. Excuses en gaf ons gelijk. Nieuwe wijn gekregen en niet betaald. Super service.
    Daarnaast was het eten erg goed, mooie gerechten en goede hoeveelheden. Veel Grieken overdrijven met de hoeveelheid en hier was het perfect. Smaak ook heerlijk.
    Lekker gegeten en ook nog eens met een goede service. Aanrader dus.

24. Wat een fantastisch restaurant! We hebben er bijzonder lekker gegeten ondanks mijn allergie, alles was mogelijk. We voelden ons ontzettend welkom! Heel vriendelijk personeel, vlotte bediening, hele goede sfeer, perfecte prijs kwaliteit verhouding!

25. Pepijnroels

Een heel warm welkom als je binnenkomt en snelle service. De sfeer is rustgevend en er is af en toe ook een optreden. De muziek is ook heel mooi in combinatie met de sfeer. Het eten is heerlijk en het is het is de prijs meer dan waard.

26. Geweldig restaurant! Stijlvol interieur, uitermate vriendelijke en behulpzame bediening, prachtig opgemaakte schotels en het smaakt ook nog eens prima! Een echte aanrader voor als u in of nabij Steenwijk bent, en zo niet, een goeie reden om die stad en dit restaurant een bezoek te brengen!

27. Fam. Raaben

30-04-2017 Leuk restaurant. Hartelijke ontvangst. Amuse vooraf. Handig: oplopende prijzen op menukaart. Vriendelijke attente gastheer zonder opdringerig te zijn. Het eten was lekker. Mijn Dame Blanche (op verzoek zonder advocaat) zag er erg leuk uit. Kortom, wij (drie personen) hebben heerlijk gegeten.

28. Marchien Both

Top service. Heerlijk gegeten
    Een aanrader

We hebben vanavond een super avond gehad.

29. Jeanine stam

We hebben hier vanavond heerlijk gegeten! Een prachtige locatie, zeer vriendelijke en bescheiden bediening en prijs kwaliteit was prima. Echt een aanrader!

30. Gabpie Brouwer

Ik woon nu 8 jaar in Steenwijk en ben al 7 jaar vaste gast. Zeker een paar keer per jaar gaan wij hier eten. Geweldige gastheer, heel lekker eten en een gezellige huiselijk sfeer. Ga zo door en jullie raken ons nooit meer kwijt.

31. Na een hartelijke ontvangst werden er direct tafels bij elkaar gezet zodat we ondanks de drukte toch lekker konden gaan zitten.

Mijn zoontje wilde graag zalm. Ondanks dat dit niet op de kaart stond, kreeg hij zijn menu met zalm!! Na een super lekkere amuse van het huis kwamen de verrukkelijke gerechten op tafel! Wat hebben wij lekker gegeten!!

Het is ver rijden maar de moeite is het zeer zeker waard!! Tot ziens!!

32. Afgelopen vrijdag hier naar binnen gewandeld en we waren onder de indruk van het prachtige pand. We kregen een welkoms amuse en de gerechten die we bestelde waren gewoon heerlijk. De bediening is verfrissend attend en we voelde ons erg welkom. Super! Komen volgende keer zo'n live avond bijwonen! Keep up the good work Rhodos!

33. Een restaurant waar we al jaren regelmatig een hapje gaan eten. Ontzettend gastvrij met vriendelijke gastheer met collega's.
    Deze keer met onze jonge kinderen gegeten. We zijn allen voor de gyros gegaan. Prettig dat het restaurant ruim opgezet is, zodat ook de kinderen wat extra ruimte hebben.
    Zoals altijd heerlijk gegeten. Echt een aanrader.

34. Robert v. G.

Mooi sfeervol monumentaal pand, vriendelijk onthaal van de bediening. Gastheer is een vriendelijk persoon die meedenkt en er alles aan doet om je tevreden te stellen. Eten was verrassend lekker.
    Restaurant Rhodos heeft een unieke smaak van de Griekse keuken. Vlees was heerlijk mals net als alle visgerechten van de grill.
    Een aanrader!

35. Super restaurant met zeer klantvriendelijke eigenaar en leuke, vriendelijke dames in de bediening. Een aanrader.

36. Vriendelijk personeel, heerlijk gegeten!

37. Andre Stokkermans

Keurige ontvangst van onze reservering via de app. We werden goed ontvangen en naar onze plaats gebracht voor 2 personen. Bediening waar menig ander restaurant nog van kan leren en het eten was top en de verzorging van het eten was ook zeer smaakvol opgediend.
    Wij zijn zeer tevreden en hebben een fantastische avond gehad.

38. Patrick de Haan

Eten was erg smakelijk. Keus uit kaart of buffet. Wij hebben voor het buffet gekozen. Service was optimaal.

39. margarita pater

Heerlijk gegeten, helemaal niks mee, en aardige mensen en een goeie sfeer. Open keuken en goed schoon.

40. Serkan Akin

41. A van Schaik

Heerlijk gegeten met kinderen en kleinkinderen. Een prettige sfeer en vriendelijke bediening. Ik had het verrassingsmenu, was erg lekker. Bij het toetje nog een speciale verrassing voor mijn verjaardag wat door mijn kleindochter was doorgegeven, dat was heel erg leuk. Had eerst totaal niet in de gaten dat het voor mij was bestemd. Kortom we hebben heerlijk gegeten en een fijne avond gehad, een aanrader.

Een moeder en oma.

42. Kom hier als buren en restauranteigenaar vaak eten. Kwaliteit is goed, gastheer is vriendelijk! Zeker een aanrader! Gr. Bob en Melissa

43. A. De graaf

Wederom heerlijk gegeten. We zijn al vaker geweest, dus nu maar eens een verrassingsmenu genomen. Ik vlees en mijn vriendin vis. Heerlijk! Allebei iets wat we niet verwacht hadden, maar erg lekker. Heel vriendelijke bediening. Wederom een aanrader.

44. Nu voor de tweede keer uit eten geweest in dit restaurant, ook dit keer was alles prima voor elkaar! De gastheer is echt heel vriendelijk en netjes en de meisjes in de bediening ook heel vriendelijk en correct. Het eten is goed in verhouding met de prijs en het restaurant ziet er geweldig uit!
    Het enige nadeel is dat het een beetje te koud is in het restaurant. Maar aangezien het een heel groot en hoog pand is, snap ik wel dat het in de koude dagen moeilijk te verwarmen is. Maar het is zeker de moeite waard om hier eens te komen eten.

45. 1001 nacht bij Rhodos: Gisterenavond een fantastische avond gehad bij Rhodos! Een vier gangen-verrassingsmenu, met keuze uit vis of vlees, gecombineerd met muziek en dans. Als verrassing traden er ook nog buikdanseressen op. Het was één groot feest, de sfeer was geweldig. De zaak zat helemaal vol en er werd volop gefeest. En dat op vrijdag avond!

Normaal kom ik hier ook vaak en het is er altijd fijn. De keuken is goed en gezond. Veel verse producten en ook goed te doen als je op je calorieën wilt letten. Alles is hier mogelijk. Maar nu was het wel een heel speciale avond. Erg leuk, ik heb er van genoten.

46. Meri de Vries

Verrukkelijk gegeten onder een prachtig groen druivendak, super aardige bediening en mugvrij!! In een woord: geweldig!!

47. Mooi restaurant en inderdaad een hartelijk ontvangst. De ons aangeboden amuse van bosvruchtenmousse zag er mooi uit en smaakte echt heerlijk! Dat maakte dat we ons verheugden op de andere gangen. Het serveren van het voorgerecht duurde wat lang, maar het smaakte goed alhoewel niet heel bijzonder. En i.p.v. warme gegrilde groeten waren ze eerder lauw tot koud. Het hoofdgerecht kregen we na heel lang wachten en was ronduit niet goed. De smaak wel maar het vlees was gort en gort droog... en dit terwijl het de specialiteit van de kok was. Daar hadden we ons dus echt iets anders bij voorgesteld. Wel werd er elke 10 minuten gevraagd of we nog iets wilde drinken, dat kwam op mij wat opdringerig over en het stoorde me na verloop van tijd behoorlijk omdat ons gesprek iedere keer werd onderbroken. Eerlijk gezegd had ik het prettiger gevonden als er niet zo ontzettend veel tijd tussen het serveren van de gangen had gezeten. Het personeel was wel heel erg vriendelijk.

48. gusta snoek

Zeer hartelijke ontvangst. Enorm sfeervol restaurant, met prima (!) bediening. De gerechten worden uitgelegd, indien nodig (ik had een verrassingsmenu vegetarisch en heb me, inderdaad, zeer laten verrassen: het was heerlijk!). Er wordt genoeg ruimte gegeven tussen de gangen, om de behoorlijke porties te kunnen laten zakken, zodat je klaar bent voor een nieuwe uitdaging: zijnde het volgende gerecht! Geen opdringerigheid hier: de tafels worden goed in de gaten gehouden, maar op een positieve wijze. Na afloop krijgt iedere klant even persoonlijk aandacht en wordt een prettige voortzetting van de avond toegewenst!
    Voor mij, na jaren hier te komen, nog steeds favoriet! Door de gerechten nu op een andere manier op te dienen en na een enorme verbouwing, die de ruimte meer sfeer geeft, is het positieve gevoel bij dit restaurant, nog positiever geworden... voor mij kan het niet beter. Ik voel me er van begin tot eind welkom!!
    Gusta

49. Alles klopte, zeer vriendelijke bediening, de eigenaar is een echte gastheer, de sfeer gezellig, het eten verrukkelijk. Eerder Mediterraanse dan specifiek Griekse specialiteiten (sis köfte is wat mij betreft meer Turks dan Grieks...), maar dat mag de pret niet drukken. Stifado is natuurlijk wel Grieks en ik heb die vaker in Griekenland gegeten, maar deze was top. Afblussen met een heerlijk koel glas Patraiki Retsina. Echter aanrader en als we de volgende keer weer Steenwijk aandoen: op naar Rhodos!

51. anita de bode

Lekker betaalbaar eten. Sfeer prima.

52. Jan Ebbelink

Erg goede gastheer, zeer goed eten en voldoende variatie op de menu kaart.

53. Lisa Elvira

Altijd een warm welkom! Voor ons was het echt een feest om hier het jubileum van mijn ouders te vieren, een onvergetelijke mooie avond. Verrukkelijk was de Meze van de nieuwe kaart, de manier om van alles wat te proeven! Stuk voor stuk zalig en met zoveel zorg bereid en gepresenteerd, net als de hoofdgerechten. Met de gastvrijheid en de service was het voor ons een onvergetelijke avond en kijken ernaar uit om meer te proeven van de leuke kaart! Bedankt Rhodos!

54. 20-09-2014 hier gegeten. 1 uur moeten wachten op het voorgerrecht en bijna nog 1 uur op het hoofdgerecht. De zaak was echt niet vol, dus aan de drukte kan het niet gelegen hebben. Het eten is echt prima, personeel vriendelijk, maar zo lang wachten op je eten is echt niet normaal

55. Carlijn

Heerlijk gegeten bij Rhodos in Steenwijk! Gezellige sfeer! Zeer vriendelijke, snelle en alerte bediening. Het eten was ook heerlijk! Lekker mals vlees ook. Als we dichterbij woonden, waren we vaker langs gekomen. Top!

56. Ondertussen ben ik nu een aantal keer bij Rhodos uit eten geweest en elke keer was een zeer prettige ervaring! De live-avonden bieden naast heerlijjk eten ook nog eens goed vermaak! Zowel de vlees als vegetarische gerechten worden met aandacht bereidt en dat is prettig om te zien. Er is genoeg keus en de bediening geeft goede informatie over de kaart. Bij binnenkomst heet de gastheer je een warm welkom en maakt tijdens de avond graag een praatje met zijn gasten, iets wat je niet vaak meer ziet! De bediening is zeer behulpzaam en overziet de verschillende tafeltjes goed zodat je vaak niet lang hoeft te wachten.
    Al met al elke keer weer een prettige ervaring!

57. teleurgestelde gast

Na aankomst om 18.35 prima ontvangen met opname van een drankje en de menu kaart. Vijf minuten later twee gerechten besteld. Tot zover prima, echter om 19.40 nog geen eten. Diverse stelletjes om ons heen inmiddels al wel. Vervolgens wordt er ons meegedeeld dat vanwege extreme drukte, (lees : 8 tafels met vier man bediening.. ) we nog geen eten hebben maar dat dit alsnog binnen 10 minuten klaar is. Uiteindelijk kregen wij om 20.10 ons eten. De gyros was doorregent met vet en ongekruid. We zijn opgestaan en vertrokken, wij komen hier nooit weer! Wat een teleurstelling.

1,8
  58. Marieke

Een gezellige sfeer en een prima kaart. Er wordt prima gekookt en alles wordt vakkundig, maar heel relaxed op tafel gezet. Voor de zonnige dagen is er ook nog een goed terras. Kortom: helemaal top!

59. Goede gastvrijheid, sfeer is niet warm, prijs en kwaliteit is prima.

60. Wat een heerlijk restaurant om uit eten te gaan! Het eten is verrukkelijk, zowel de vegatarische als niet-vegetarische gerechten, alles heeft een eigen smaak en de smaken vullen elkaar mooi aan.
    De gastheer is bijzonder attent; zonder té nadrukkelijk aanwezig te zijn geeft hij het gevoel, dat je een bijzondere welkome gast ben, ook al zijn er nog veel meer aanwezigen. Ook de andere medewerkers zijn plezierig in de omgang, rustig, adequaat, opgewekt, heel prettig, een warm bad!

61. Met vrienden hier een perfecte avond gehad. De ontvangst is erg hartelijk, de gastheer geeft je een hand en stelt zich voor, dit kom je bijna nergens tegen. Het plezier waarmee het personeel werkt en de vriendelijkheid geven je het gevoel dat men zich inspant om je een leuke avond te bezorgen, en dat doen ze zeker. Ze vragen tijdig of alles naar wens is of als er nog een drankje geserveerd moet worden. De gerechten zijn erg goed, zoals ze zelf zeggen Grieks met een twist. Alles was prima op smaak, lekkere kruiden en lekkere grillsmaak. Normaal vind ik kip een niet zo spannend stukje vlees, maar was hier heerlijk gegrild, subliem. Ook de huiswijn is prima, geeft aan dat men voor kwaliteit kiest. Al met al een Griek die met kop en schouders boven het gemiddelde uitsteekt.

62. Net weer thuis na een geweldig avondje uit bij Rhodos in Steenwijk. Heerlijk gegeten van het buffet (is erg mooi geworden met de open keuken, leuk om de koks aan het werk te zien). Om 18.30 uur begonnen met een glaasje ouzo en om 22.00 uur afscheid genomen van een voortreffelijk gastheer met zijn team.
    Een dikke pluim voor jullie allemaal!! Wij komen zeker terug.

63. Wij zijn echte griek gangers, we vinden het heerlijk!! voor het eerst in dit mooie, gezellige restaurant geweest waar we hartelijk zijn ontvangen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nergens zo lekker heb gegeten als hier, het vlees super mals en precies goed gekruid, zeker niet te veel en ook niet te min....
    Personeel super vriendelijk en hartelijk...... al met al een echte aanrader voor als je in het noorden van het land bent.....wij gaan er zeker nog eens terug

64. Eric en Esther Jorissen

Gisteren bij de Griek gegeten, was weer heerlijk
    We eten meestal van het buffet in het weekend, nu een keer à la Carte op vrijdag.
    Was heerlijk en vers.
    Maar wat zo leuk is, is dat ze weer aan het vernieuwen zijn, buffet verplaatst en open keuken, ziet er zo mooi uit.
    Ga een keer proberen en je komt echt thuis.

65. Het eten en drinken was van uitstekende kwaliteit. Erg smaakvol en zeer goede kwaliteit vlees. De sfeer in de zaak was erg goed.Qua uitstraling en de zeer correcte bediening v/h personeel dragen hieraan bij. De bediening is werkelijk top. Men legt bij elk gerecht precies uit waar het gerecht uit samengesteld is. Is zeer accuraat met de bediening, zonder opdringerig te zijn. Heel veel aandacht voor de klant. De prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. Behoort tot de middenmoot qua hoogte van de prijs, de kwaliteit is zeer hoog.

66. Ik kom al jaren bij restaurant Rhodos en ga elke keer tevreden naar huis. Restaurant Rhodos is veel meer dan even uit eten gaan. Vanwege de geweldige inrichting, heerlijke eten, erg gastvrije personeel en mooie muziek in het restaurant beleef je jezelf werkelijk op vakantie in Griekenland. Het open buffet in de weekenden is elke keer gevarieerd en super lekker. Het personeel is zeer attent en staat altijd open voor een gezellig gesprek. Restaurant Rhodos beschikt tevens over een mooi terras waar je lekker kunt genieten met het mooie weer.

Het is voor mij niet de vraag of ik terug ga, maar wanneer ik weer ga;).

Groeten, Mustafa.

67. Ria Vermaat

Wij zijn helemaal gek van de Griekse keuken. Maar die van Rhodos is echt super: veel variatie, goede prijs/kwaliteit verhouding, vriendelijke en vlotte bediening en een sfeervolle omgeving. Juist de buffetvorm maakt het voor smulpapen extra aantrekkelijk. Ook onze laatste gasten willen volgend jaar graag weer mee.

68. Zeer vriendelijk personeel.
    Goed eten.
    Zeer goede omgeving.
    Als we in steenwijk zijn, gaan we er zeker weer terug.

69. Heerlijk gegeten net alsof we weer op Rhodos waren. Kwaliteit eten komt zeker in de buurt van wat we daar op het eiland hebben gegeten. Service van de bediening was uitstekend even als de sfeer. Vooral het monumentale pand waarin ze gevestigd zijn is super mooi van binnen. Mooie grote ramen die veel licht naar binnen laten. Alle oudheden zijn mooi bewaard gebleven. In de zomer met het mooie weer komen we zeker een keer terug om een keer in de tuin te eten onder de druivenstruiken. Vanuit hier het is iedereen aan te raden om daar te gaan eten en wij komen zeker een keer terug. Alle mensen die het restaurant als een succes maken ga vooral zo door.

70. Wij waren een weekendje in een hotel in de buurt,en in Steenwijk op zoek naar een restaurant.
    We kwamen terecht bij Rhodos, zeker geen verkeerde keuze.
    Hartelijke ontvangst en een leuk ingericht restaurant.
    Eerst een ouzo, en dan maar zoeken.
    Uitgekomen op de Rhodos schotel voor twee.
    Drankje erbij, een Mythos en een rode Imyglio.
    Even praatje maken over het etiket op het flesje, (die spaar ik, en geen probleem flesje mee).
    Eten was prima en goede portie, bediening prima in orde vrolijk en niet opdringerig.
    Even nog een vermelding over een bijgerecht (Krithakaki)
    nog nooit in een restaurant gehad, maar wel overheerlijk.
    Als je in de buurt bent zeker een aanrader, zo goed dat wij de dag erna nogmaals zijn geweest.
    Jammer dat het zo ver van huis is
    Groetjes Greet en Bert (Delflt)

71. Yvonne 243 punten

Een avond theater met vooraf heerlijk eten bij de Griek!
    Bij binnenkomst werden we verwelkomt met een glaasje ouzo. Het was er erg druk dus gelijk om de kaart gevraagd en verteld dat we naar het theater gingen.
    Heerlijk genoten van het voorgerecht, een schotel met verschillende hapjes. En toen begon helaas het lange wachten... Uiteindelijk 1 uur en 3 kwartier na binnenkomst kwam ons hoofdgerecht wat we binnen 10 min naar binnen moesten werken om op tijd in het theather te kunnen zijn.
    Ontzettend jammer want de hoofdgerechten smaakten heerlijk en de entrecote was om te zuigen. Al met al heerlijk gegeten maar erg jammer dat we er door de lange wachttijd niet erg van hebben kunnen genieten.

72. Jan en Agnes Bovenkamp

Het is voor ons nooit de vraag `waar gaan we eten` maar `wanneer gaan we weer naar De Griek`! Al jaren. Super eten en altijd een warm welkom. En altijd even vragen hoe het met onze meiden is. Deze mensen verdienen met recht een 10.

73. Een Grieks restaurant, gevestigd in een voormalige Latijnse School, omstreeks 1700. De entourage is het eerste pluspunt. Het tweede pluspunt is de zeer correcte en vriendelijke wijze waarop de gasten worden ontvangen en worden bedient. Derde pluspunt is het eten. Prima bereid en geserveerd op mooi opgemaakte borden. Ook daar is aandacht aan besteed.
    Redelijk aan de prijs, maar wel lekker.

74. Vanavond 19 april 2012 bij Rhodos gegeten. Vooraf als welkomst drank een ouzo'tje, maar ze hebben ook "gewone" glaasjes. Heerlijk smaakt dat bij het binnenkomen. Onze oudste dochter genoot van de tonijnsalade en de hierbij geserveerde rosé. Topkwaliteit uit: Frankrijk! De Griekse retsina bij het diner smaakte ook prima. Wat anderen al schreven, zeer gastvrije bediening. Inderdaad het is niet meer nodig naar Griekenland af te reizen. Heerlijk gekruide gerechten, niet de laffe "Hollandse" smaak die je vaak in een Nederlands Grieks restaurant proeft. De tzaziki, heerlijk gekruid. Onze Rhodos schotel werd in een doorzichtige ovenschaal opgediend waardoor je de gezellige waxinelichtjes ziet branden. Je zit lekker ruim en je hebt direct zicht op de open keuken waar de heerlijke maaltijden worden bereid. Een aanrader voor de echte Griekekenland ganger/eter! Ga zo door mensen van Rhodos!

Bob en Marit uit Utrecht

75. Maureen uit Lelystad

Ik ben gisteren met een vriend uit Friesland in Steenwijk gaan eten.. super! We hebben toch vele Griekse restaurants gehad, maar voor mij is dit de mijne. De gastheer was echt een heer van het begin tot het end. Het eten was verrukkelijk, het personeel heel gedienstig en vriendelijk, en de sfeer heel relax.. top restaurant.
    Ga daar eten en je hoeft niet meer op vakantie te gaan, Griekenland is dichter bij dan je dacht!

76. Gister gegeten, Bifteki en gerecht met gegrilde kip. Pluspunten gegrild gehakt, kip en aardappeltjes deze waren lekker, Salade wat gewoontjes. Bediening vriendelijk en behulpzaam.
    Giros was niet lekker van smaak, dit aangegeven bij bediening maar zij dachten dat het de kruiden waren, waar ik mijn twijfels over heb. Rode wijn werd koud geserveerd. Dessert ijs met flensje was heerlijk.

77. Marcel & Mirjam

Onze zaterdag avond afgesloten in het gezellige sfeervolle restaurant Rhodos. Heerlijk gegeten en zeer gastvrij personeel. Zeker voor herhaling vatbaar!

78. Vrijdag na NK Sprint gegeten bij Rhodos. Ontzettend gastvrij personeel en heerlijk eten.
    We hadden de Kreta schotel en tonijn van de Gril.
    Leuke zaak met parkeermogelijkheid dichtbij.
    Een eigenaar die oprecht blij is dat je bij hem te gast bent. We komen zeker terug.

79. Henk Hartman

Vanavond hebben we als gezin weer genoten van het buffet: ruime keuze uit heerlijke vooraf- en vlees-en visgerechten (waarin regelmatig gevarieerd word). Gastvrije bediening weer: je wordt op je wenken bediend en er is altijd ruimte om even bij te praten. Toch weer een beetje het Griekenland-vakantie gevoel gekregen in Steenwijk. Dat vind ik knap op 18 Dec. bij 4 graden boven 0!
    Het was weer een genot om bij Rhodos aan te schuiven!

80. Afgelopen Zaterdag meegedaan met het Griekse buffet.
    In een woord, het was geweldig.
    Ruime keuze, lege bakken worden snel bijgevuld en een hele goede kwaliteit van de gerechten!
    Komen zeker nog een keer terug voor het Griekse buffet, maar ik verwacht dat A La carte eten er net zo goed is.
    Ga zo door!!

Martin en Bea

81. Henk en Marjan Stam

Was weer geen vraag voor ons waar we zouden gaan eten, het wordt toch gewoon Rhodos. Wat een smaakervaring, geweldig. Hebben toch verschillende Griekse restaurants geprobeerd maar als we in Steenwijk logeren dan gaan we naar Rhodos en als het aan ons ligt gaan we gewoon 3x achter elkaar, zo heerlijk is het eten en de bediening is uit de kunst en erg vriendelijk. Zo mixen wij 2 menu's door elkaar, is helemaal geen probleem.

82. We zochten een Grieks restaurant en kwamen zo bij Rhodos terecht. Een prima restaurant, smaakvol ingericht, schoon, vriendelijke en vlotte bediening, en last but not least het eten was voortreffelijk, vers, goed van smaak en prima bereid. Als we weer eens in de buurt van Steenwijk komen gaan we er zeker weer eten.

83. Wij zaten in de buurt in een hotel en zochten een gezellig en goed restaurant. Via deze site kwamen we bij restaurant Rhodos terecht. Wij hebben ons zeer welkom gevoeld door het personeel. Vriendelijke en vlotte bediening. Het eten was formidabel, mooi geproportioneerd en smakelijk bereid. Een echte aanrader als u hier in de buurt bent!!

84. Anton & Annette

Vanwege onze vakantie in de buurt van Steenwijk, zijn we toevallig bij restaurant Rhodos terechtgekomen. Volgende keer, zou het geen moeite zijn om 50km om te rijden om hier nogmaals te kunnen eten. Het eten, de service, sfeer was in één woord, voortreffelijk!
    Als je van vis houdt, dan is nr.53 van de kaart “Paris & Helena” zeker een aanrader.

85. Onlangs gegeten met familie!
    Heerlijk, smakelijk, voldoende en gezellig!
    Echt een aanrader. Alles dagvers!!!

86. Onlangs wezen eten. Gekozen voor het buffet. Niets mis mee, smaakte heerlijk. Alleen jammer dat er geen sauzen e.d. waren en dat je die apart moest bestellen EN dat je er apart voor moet betalen. Bediening was ook prima, gastvrij en gaf uitleg over het buffet.

87. Ayella en Daan

Heerlijk gegeten. We hadden de Rhodos schotel met 5 verschillende soorten grieks vlees echt een aanrader! En de service die we kregen van de bediening was ook fantastisch!

88. Ik ben er laatst weer een keer wezen eten en ik was er niet meer geweest sinds de verbouwing. Het ziet er allemaal netjes en mooi uit. Vooral de kroonluchters zijn erg mooi en passen er goed bij.

De bediening en het eten was weer voortreffelijk. Het was allemaal weer top in orde.

89. Op maandag 13 juni zijn we bij Rhodos gaan eten en we hebben er geen spijt van! Het restaurant zit in een oud gebouw maar is gezellig aangekleed. Men draait wel de hele tijd Griekse muziek, maar dat hoort bij een Grieks restaurant. De bediening was prima en het eten heerlijk (Kreta schotel). Ook het toetje (dame blanche) zag er leuk uit, smaakte ook prima, maar mijn chocoladesaus heb ik liever op het ijs en in grotere proporties. Nu was er een bloem mee op het bord getekend.

90. Als wij met vakantie zijn in Drenthe gaan wij meerdere malen eten bij Rhodos. Deze keer waren we verbaasd over de totale nieuwe aankleding van de zaak. In èèn woord schitterend.

Over de ontvangst -bediening en het buffet zijn we meer als tevreden, echt klasse. We hopen er nog vele malen van te kunnen genieten. Een echte aanrader dus.

91. Afgelopen donderdag samen met twee vrienden wezen eten (voor de zesde keer, voor het eerst sinds de verbouwing). Bij binnenkomst viel de vernieuwde entree direct op. Prachtige zachte mediterraanse kleuren voor de muren en mooie zithoeken geplaatst door het hele pand. Echt een verbetering. De nieuwe krronluchters passen perfect bij het interieur en het eten was als vanouds... Heerlijk! De bediening zag er uniform en professioneel uit en handelden hiernaar. Kortom een topavond!

92. 8 a 9 jaar terug hadden wij voor het eerst de ervaring met de nieuwe eigenaar van Rhodos en toen was het een beetje tegem gevallen, van de week zei ik tegen mijn vrouw "laten we het nog eens proberen" en vanavond heeft Rhodos onze verwachtingen overtroffen.

Suuper geweldig en zeer klant vriendelijk, kleine kanttekening was dat het voorgerecht iets te lang duurde maar het was zeker de moeite waard en we komen zeker vaker terug.

Ga zo door!

93. Na diverse eerdere recencies gelezen te hebben besloten wij om hier te gaan eten op Zaterdag 21 mei, na een bezoekje aan Giethoorn. De eigenaar en zijn personeel zijn inderdaad zeer vriendelijk en gastvrij. We kregen vooraf een glaasje ouzu en hebben daarna het buffet genomen met een heerlijke imiglykos (rode wijn).

Het eten was zeer goed, heel vers en werd op tijd netjes aangevuld. We misten alleen een echt Grieks ovengerecht zoals Mousaka, gevulde tomaten of stifado maar dat mag niets afdoen aan de rest wat er lag, want nogmaals alles was heel lekker. De volgende keer dat wij in de buurt zijn gaan wij zeker weer eten bij Rhodos.

94. Wij hebben laatst het buffet uitgeprobeerd. Een erg leuke manier om kennis te maken met de Griekse keuken! Alles wordt netjes uitgelegd en je wordt vriendelijk behandeld. Bediening aan tafel is zeer snel.

Het eten smaakte heerlijk, zoals altijd. Een aanrader!

95. Leo en Gulia

We waren meegenomen door vrienden die daar min of meer "stamgasten" zijn. Een voortreffelijk buffet met genoeg keuze uit diverse heerlijke gerechten. Naast de voortreffelijke ambiance verdient ook de persoonlijke aandacht van de gastheer een pluim. Aanrader!

Leo en Gulia uit Spijkenisse.

96. We kunnen er wel een heel verhaal van maken, maar het is gewoon super bij Rhodos.

Je voelt je er echt thuis, fijne bediening.

En je eet er echt heerlijk, alles heerlijk met verse producten, super koks daar.

Ze zijn het interieur nog gezelliger aan het maken, dus dat gaan we binnenkort weer even bekijken, wat we helemaal niet erg vinden.

Ga zo door!

97. Het was in 1 woord fantastisch.

Goede kwaliteit van het eten, personeel super. Ja, kan er eigenlijk niet meer over zeggen.

98. Ontzettend heerlijk gegeten in dit prachtige restaurant met goede bediening! Echt een aanrader! Als we in de buurt zijn, weten we waar we moeten zijn als we lekker willen eten en een gevoel van gastvrijheid willen ervaren.

Volgende pagina