Op 8 december 2014 zijn onze deuren geopend aan de Markt in Steenwijk.
In het voormalige gerechtsgebouw zult u een sfeervol grand cafe vinden, waar jong en oud zich op zijn gemak zal voelen.
7 dagen in de week van ’s morgensvroeg tot ’s avonds laat staan wij voor u klaar om u gastvrij te ontvangen in de huiskamer van Steenwijk. Of u nu komt voor een kopje koffie, lunch of een smakelijk diner, alles is mogelijk. Daarnaast denken wij ook graag met u mee op het gebied van bruiloft, vergadering, feest of catering.

• Veganistisch

3. Betalen American Express Master Card Visa pin

1518191914 76
1520962290 76

1. Super lekkere zalmsalade gegeten!
    Top!!!

2. Wilden op het terras gaan zitten in de zon. Vroegen de ober om een tafeltje bij het bankje te mogen zetten. Mocht niet. Als we een tafeltje wilden moesten we maar in de schaduw gaan zetten. Klantvriendelijkheid heeft deze ober nog nooit van gehoord. Kennelijk wil men geen klanten op het terras.

3. Je kan er lekker eten en drinken. Niet alleen buiten is lekker zitten, maar binnen ook gezellig. Bediening waar je leuk gesprek mee kan hebben.

4. Spontane werkbespreking. Heerlijk buiten op de loungebank. Echt een aanrader om eens "buiten" te werken.
    Altijd prima bediening en de koffie "de Rechter" is altijd een traktatie...

5. Dineke Bruinsma

Kerstdiner 2e kerstdag met een uitstekende keuze en prima bediening. Wij hebben heerlijk gegeten en het was reuze gezellig!!

6. Lekker eten in een prachtige locatie. Jammer dat er veel lawaai was en dat we naast een deur zaten die veel open ging en daar door veel tocht.

7. Rob en Femmy van Wijngaarden

Wij hebben gisteren weer genoten. Dit keer van een heerlijk (3-gangen) diner! Complimenten voor de keukenbrigade, Mooi opgemaakte borden en heerlijke smaken! En natuurlijk hebben we ook genoten van de gezellige sfeer, de attente en vriendelijke bediening, de lekkere wijn en het bier en de altijd uitstekende espresso. De vernieuwde kaart is weer zeer uitnodigend, dus tot een volgende keer.

8. Lekker gegeten, na heerlijke broccolisoep en als hoofdgerecht smakelijk speenvarken genoeg gehad aan bakje koffie. Ook mijn medegasten waren enthousiast over wat zij hadden besteld, en de rode wijn die werd geschonken is goed. De bediening is vriendelijk en muziek stond gelukkig op waardes dat je gewoon met elkaar kunt praten. De menukaart is tov vorige keer verbeterd qua keuze en prijs.

9. Wicher poelstra

Zowel een lunch als een diner genoten in de afgelopen weken bij de heren van de rechter. Het pand is sfeervol gestyled, qua bediening helemaal top. Je voelt je welkom. De huisgemaakte lamspastrami was heerlijk, de entrecote lekker mals en perfect gegaard. Goede wijn en na een brownie van pure chocolade maakten het voor mij compleet. Ik ga hier vaker komen.

10. Annet en Steve

Na vele positieve geluiden uit familie en vriendenkring te hebben gehoord was mijn nieuwsgierigheid wat betreft "De Heren van de Rechter" toch wel gewekt. Afgelopen weekend dan eindelijk een tafel gereserveerd en ik moet toegeven dat de lovende kritieken van familie en vrienden volledig terecht waren. Bij binnenkomst werden we vriendelijk welkom geheten en naar onze tafel begeleid. Anders dan wat ik hier lees was er de hele avond aandacht van het bedienend personeel voor ons ondanks dat het erg druk was. Het eten was goed op smaak en perfect gegaard wat betreft het speenvarken en de entrecote (beide een aanrader). De bijgerechten konden we zonder extra kosten bijbestellen toen dit op was. Heerlijke wijn gedronken en als dessert de huisgemaakte tiramisu besteld. Wederom ontzettend lekker! Voor ons een reden om zeker nog eens terug te komen naar dit bijzonder sfeervolle pand.

11. Een aantal keer per jaar zijn we in Steenwijk voor familiebezoek en afgelopen weekend hebben voor het eerst sinds de heropening weer met onze familie bij de Rechter gegeten. Het is een prachtige zaak geworden met heerlijke comfortabele stoelen en de sfeer is als vanouds.
    We hebben heerlijk gegeten, met op de kaart een aantal oude bekenden maar ook lekkere nieuwe gerechten, onze complimenten aan de kok! Voor het dessert van huisgemaakte tiramisu komen we absoluut terug.

12. Gisteren lekker geluncht bij de Heren. Ondanks gezellige drukte, vlot en vriendelijk geholpen. De salade huisgerookte zalm en het broodje lamspastrami zijn zeker aanraders. Moet zeggen dat de nieuwe dinerkaart er ook goed uitziet, we komen die binnenkort zeker uit proberen.

13. Donderdag gegeten bij de heren. Voorgerecht was heel erg vlak van smaak, de Carpaccio zat geen smaak aan. De hoofdgerechten waren ook niet heel erg lekker. Het vlees was droog en het gerecht was erg duur. Jammer, van de buitenkant leek het een heel leuk restaurant, de binnenkant was ook erg mooi, maar dat zag je niet terug in de gerechten.

14. J.W. Smit

Heerlijk gegeten, aardig en behulpzaam personeel. 1 minpuntje, bij het eten werd alleen een bakje met niet zulk geweldig aangemaakte sla neergezet. De frites waren lekker en de vis ook prima maar een schaaltje met broccoli of boontjes had het "af" gemaakt.

15. Gretchen

Deze Heren kunnen niet tippen aan "De Rechter" van weleer. Het pand is prachtig geworden, maar wat een waardeloze bediening. Je moet veel te lang wachten voor je iets krijgt, ik had iets te drinken besteld met een broodplank erbij, maar de koffie was al een kwartier op voor het brood kwam.
    De tweede keer was voor een lunch en was het best druk. We namen plaats en iedereen om ons heen kreeg de kaart of zijn eten. Er werd niet eens naar ons gekeken. Toen ik achter de bediening aanging voor een kaart zei hij doodleuk dat hij ons wel had zien zitten, maar geen tijd had, eerst de andere klanten want het was zo druk?! Zeg dat dan even in plaats van ons te negeren. Na 10 minuten zijn we weggegaan, voorlopig geen Heren meer!

16. Een feestje voor het hele gezin plus familie en vrienden gevierd. Koffie met gebak, borrelhapjes en buffet erbij. Helemaal top! Wat begrijpt dit bedrijf wat klantbeleving is. Nu nagenieten op de bank.

17. Een paar keer per jaar kom ik in Steenwijk en ik ben vorige week met mijn gezin voor het eerst weer eens gaan kijken en eten in dit pand. Daarbij wil ik eerst een kritische noot geven aan de mensen die hier een recensie plaatsen. Het bedrijf is echt geen 1 waard, want een 1 staat voor mij gelijk aan een ramp. Een 10 daarentegen is het ook zeker niet waard. De mensen die alleen maar tienen geven moeten haast wel goede vrienden of personeel zijn. Een 10 is fantastisch en op en top sterrenniveau. Volgens mij hebben de heren dat bij lange na nog niet. Zelf ben ik niet heel erg enthousiast, maar daarom geef ik niet meteen een 1. De mannen moeten, volgens ons, nog veel verbeteren. Slecht en nors kijkend personeel, te dure producten en weinig variatie. Een vleesschotel voor 22 euro? Personeelsleden die niet opletten? En het lange wachten geeft voor mij aan dat het nog niet goed is. Vandaar mijn onvoldoendes. Wel een mooie zaak. Advies: Zorg voor beter personeel en maak de kaart wat spannender en goedkoper. Succes heren. Volgende keer sla ik jullie een keer over en kom volgend jaar graag terug.

18. Gisteravond overheerlijk gegeten met een groep van 8 vrienden. We hebben ons laten verrassen door de chef en dat mag hij vaker doen! Het personeel was aandachtig (ondanks dat het erg druk was) top! We komen snel weer!

19. Nare ervaring gehad helaas. We kwamen voorheen hier heel vaak toen was alles top. We waren erg benieuwd hoe het nu was. De inrichting is echt prachtig! De bediening was heel slecht. Onervaren maargoed dat komt nog wel. De manager hielp ook mee maar daar hoeft de rest geen voorbeeld aan te nemen. Bestellen en het brengen van drinken/eten duurde een eeuwigheid. De manager keek niet op of om als je je hand op stak terwijl hij wel andere klanten hielp. Als we uiteindelijk zijn aandacht hadden werd er niets gedaan waar we om vroegen. We hadden het gevoel alsof we niet welkom waren heel naar.

20. Leuke avond gehad. Heerlijk gezeten, maar de prijs-kwaliteit was niet erg goed. Vlees best droog gebakken, bleke, slappe friet... Duurde ook best wel lang. Alles nog niet onder controle hier had ik het idee...

21. Paul Krisman

Vanavond bij "De Heren" gegeten. In één woord, heerlijk! Lekker eten, heerlijke wijnen en een prima bediening, top!

22. Super! ! Bediening moet even op elkaar ingespeeld raken, maar dat is logisch. Ziet er goed uit, complimenten!

23. Tot nu toe twee keer bij De Heren van de Rechter mogen dineren. De eerste keer met een grote groep, de tweede met 6 personen. Beide keren waren voor ons een echt feestje! Vriendelijke en vlotte bediening, vooral onze complimenten aan Jop! Heerlijk mals bereide gerechten, goed op smaak en daarnaast fijne wijnen. Het heeft nog altijd die gezellige sfeer, een plek waar je zowel een kopje koffie drinkt als lekker uit eten gaat. Geen poeha, gewoon leuke mensen en goed eten en drinken. Steenwijk heeft zijn huiskamer terug, maar dan wel een heel mooi gerestylde! Complimenten en ga zo door!

24. Twee weken geleden wilden wij met zijn vieren gaan eten in De Heren van de Rechter van Steenwijk. Wat viel ons dat tegen!

De bediening liep een beetje rond, liep elkaar in de weg en waren niet alert op de gasten. De menukaart was niet bijzonder, weinig keus en bovendien erg aan de prijs. De zalm was niet meer warm, we hadden er bovendien lang op moeten wachten. Een karafje water kon niet worden gebracht, men wilde slechts flessenwater verkopen. Na enig aandringen kregen we toch zowaar een glas water.

Vroeger was het een eetcafé maar nu wil het een restaurant zijn, met poeha! De porties waren klein en leken nog kleiner op de waanzinnig grote borden! Het stoofpotje met wild was lekker, maar op de vraag wat precies het wild was bleef de ober het antwoord schuldig. Enige beleefheid tegen de gasten mag toch wel verwacht worden.

Wij komen hier niet meer terug!

25. Sfeervol, vrolijke vriendelijke medewerkers en heerlijk gegeten. Een aanrader.

26. Ook wij zijn hier geweest met mijn vrouw en vrienden. Onze welgemeende complimenten voor jullie bedrijf. Het ziet er goed uit en mijn respect voor het harde werken. Alleen denk ik dat de plank compleet is misgeslagen. Kleine porties eten en te weinig bediening. Daarnaast zijn de prijzen veel te hoog. Zonde, want mensen moeten terugkomen. Wij gaan de volgende keer ergens anders eten.

27. Wij wilden in de heropende Rechter lunchen. Spreken daar af, het ziet er gezellig uit. De koffie wordt opgenomen en uitgeserveerd. We willen ook lunchen maar geen enkel personeelslid komt de bestelling opnemen. Pas lang nadat de koffie op is, komt er iemand vragen of we willen eten. Dit lijkt me vrij logisch zo rond 12.30 en iedereen om ons heen werd wel gevraagd en bediend. Jammer. Had er meer van verwacht.

28. De heren van de Rechter

Goede dag bezoekers Eet.nu,

Onderstaande reacties zijn geen bevindingen van gasten bij de Heren van de Rechter. Al deze reacties zijn bevindingen van bezoekers die het voormalige bedrijf aan de Markt 72 in Steenwijk hebben bezocht. Voorheen was hier het restaurant De Rechter van Steenwijk gevestigd. Na een fatale brand is op deze locatie De heren van de Rechter afgelopen 8 december 2014 geopend. Het nieuwe bedrijf heeft een volledig nieuw interieur en kwaliteitsbeleving. Wij hopen dat u mogen begroeten in ons prachtige bedrijf en dat u zelf onze kwaliteit ondervindt.

Met vriendelijke groet,

De heren van de Rechter