De Bovenmeester in Steenwijk

1479681902 87
1512220479 83
1519451273 82

1. Hannah de Vries

Super lekker gegeten van het 4-gangen verrassing menu met (naar wens) een heerlijke steak tartaar als voorgerecht. Service is top en de sfeer is erg gezellig!

2. We hadden goede berichten gehoord, dus het leek ons leuk onze trouwdag met een goed etentje af te sluiten. Helaas werd dat een beetje een tegenvaller. Het vele personeel is best vriendelijk hoor, maar we ervoeren meer als klant behandeld te worden dan als gast. We moesten erg meedenken met het personeel. Bijvoorbeeld om ons de menukaart aan te reiken als je vanwege de warmte buiten het aperitiefje drinkt. Het is daarnaast vervelend dat je telkens iemand anders aan je tafel krijgt. Het kontakt was meestal vluchtig en kort, soms lang wachten op drankjes, terwijl het personeel uitgebreid kletst met gasten die kennelijk vaker komen. Qua eten: beperkte porties, vlakke smaak. De lamsnek voor mijn vrouw was vooral vet. Niet smakelijk. De sfeer in het restaurant houdt ook niet over. Vrij kaal met slechts enkele elementen die herinneren aan de schoolfunctie. Meer het gevoel van een stationsrestauratie, zeg maar. Kortom, wat een feestelijke afsluiting van onze trouwdag had moeten zijn, mondde uit in een teleurstelling. Voortaan zoeken wij wel leukere én betere restaurantjes uit in Steenwijk...

3. Heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. Genoeg keuze, prijs kwaliteit heel goed en aardige bediening. We gaan de Bovenmeester zeker aanraden bij vrienden en familie!

4. Als het 3-gangenmenu indicatief is voor de smaaksensatie van de rest van de menukaart dan... Chapeau.
    Fantasievol opgemaakte gerechten en eigenlijk het belangrijkste... de smaak was heel erg goed. Goed gebalanceerd in smaaknuances en goed opgebouwd.
    Onze complimenten.

5. Lekker gegeten, leuke bediening! Komen zeker nog eens terug. Verrassend verrassing diner

6. We kwamen zomaar aanwaaien, op advies van anderen. Het was druk maar er was nog plek buiten voor 2 personen (gezien het weer was binnen eten ook geen optie). De kaart van de Bovenmeester is klein maar gevarieerd. Het personeel is vriendelijk, niet opdringerig. Er was geen vaste tafelbediening en dat kan mogelijk een aandachtspuntje zijn voor het geheel. Maar dat is dan ook het enige minpuntje op deze avond.

Keurig rekening houdend met dieetwensen, geen overvolle borden maar voldoende van alles, vriendelijk personeel en zeer smaakvol. Wat wil een mens nog meer?

7. Waanzinnig lekker gegeten, heerlijke wijnen voor een redelijke prijs. Deskundige bediening, en dat in mijn oude lagere school. Een grote aanwinst voor de regio!

8. wout Jongman

Ontzettend fijn restaurant. Eten is verfijnd en erg lekker. Bediening is goed maar niet te formeel. Je wordt uitstekend ingelicht wat je te eten krijgt. Het verrassingsconcept maakt de beleving nog groter. Een uitstekende avond gehad. Kom zeker nog een keer terug.

10. Jan Ebbelink

Zeer mooi en nieuw restaurant. Perfecte bediening en zeer goed eten. Personeel herkent je als je eerder bent geweest en houdt rekening met voedsel intolerantie.

11. Misschien met te hoge verwachtingen gekomen?

Bediening, aardige mensen, attent, helaas vergeten ze ons te vertellen wat de vangst van de dag is. Amuses, aardig, beetje slap. Wel heerlijk knapperig brood met olie en boter.
    Voorgerecht van mijn partner, prima in orde. Voorgerecht van mij was te koud om de tonijn echt goed te proeven. Het zou van alles kunnen zijn.

Hoofdgerecht van mijn partner niet genoeg zout en peper, laf. Mijn hoofdgerecht daarentegen, veel te zout, waardoor het oneetbaar was. Ik heb het teruggestuurd naar de keuken, waarna een prima gerecht terug kwam dat echt heel lekker was.

Maar eigenlijk gingen we met een 'goh wat jammer' gevoel weer naar buiten.

12. De Bovenmeester heeft een leuk en vooral lekker lunchconcept: minibroodjes en -salades. De broodjes waren uitstekend van smaak. Met name de fenegriekkaas met perenmosterd was een heerlijke combinatie. De minisalade met gamba's en wasabimayonaise was een ware smaaksensatie (wel een tikje te zout). Prima bediening, alert, maar niet té aanwezig. Rustige aankleding en een ontspannen sfeer. Dikke aanrader. We zijn hier zeker niet voor het laatst geweest.

13. In 1 woord geweldig. Het 4 gangen verrassing menu gehad met een wijn arrangement. Heilbot met langoustines en paling met een fantastische saus was voor mij de topper. Dit alles voor een prijs kwaliteit verhouding die je niet vaak meemaakt. Super wijnen erbij. Wij komen zeker weer!

14. Jeroen Kiewiet

15. Voor de eerste keer dit restaurant bezocht.. geweldig!! Smaakvol interieur en fijne stoelen. Zeer correcte en professionele bediening, deskundig advies bij de gerechten en de bijbehorende wijnen. We hebben genoten van elk gerecht welke door Thomas steeds aan tafel werd uitgeserveerd. Nogmaals, dikke plus voor het hele team van De Bovenmeester. Echt een aanrader!

16. We hebben heerlijk gegeten. Goede bediening, gezellige sfeer. Wij gaan zeker nog een keer.

17. Familie Kuperus

Op 31-8-2013 hier een bruiloft gevierd met 75 personen. I.v.m. internationaal gezelschap (diverse eetge-woonten) vooraf wensen en mogelijkheden besproken. Daarover een fijn gesprek en prima offerte vooraf gekregen en tijdens het feest klopten alle afspraken, tot de tafelversiering toe, en werden aanpassingen ter plekke geregeld. Achteraf van alle gasten alleen complimenten over eten, bediening, aankleding en sfeer. Enige aanwezige "fijnproevers" (waar toe ik ook mijzelf reken) waren ook lovend over de kwaliteit. Wij konden gebruik maken van de binnen- en buiten ruimte en gasten konden aan tafel bediend worden of zelf eten halen binnen en buiten (grill/ barbeque). Chapeau, chapeau en dank jullie wel.

18. We hebben het 3-gangenverrassingsmenu gegeten, en lekkerder verrassingen hadden we ons niet kunnen wensen. Elk gerecht was verrukkelijk! En de bediening was ook uitstekend.

19. diepjes 153 punten

In onze vakantie geluncht bij de Bovenmeester. Een paar tafels binnen bezet en het terras was leeg i.v.m. tegenvallend weer. Mooi restaurant met een fijne sfeer. We moesten erg lang op ons drinken wachten en dat vonden wij een absolute minpunt was bijna van plan om op te stappen. Het eten was goed. De kleine gerechten waren erg leuk en lekker. Wat ons opviel was dat de bediening geen horeca achtergrond had en dat was te zien en we hadden verwacht dat dat in ieder geval aanwezig moest zijn omdat we veel positieve reacties horen in Steenwijk. Ze was wel heel vriendelijk. Dat willen we wel even benadrukken.

20. Vorige week tijdens een zomerdag op het terras gezeten van de bovenmeester. We waren met 6 volwassenen en 2 kinderen. Wat een ontzettend leuk restaurant! Onze kinderen hebben leuk kunnen spelen in de speelhoek, waardoor wij als ouders de tijd hadden om heerlijk bij te kletsen.
    Het eten was heerlijk en divers. Erg leuk de kleine gerechtjes die we hadden gekozen. Een lust voor het oog en de smaak was erg verrassend. Zelden zo'n goede lunch gehad. De bediening was erg vriendelijk, gastvrij en had goede productkennis. Dit allemaal heeft ervoor gezorgd dat wij een super middag hebben gehad. Wij komen weer terug en kunnen dit iedereen aanraden.

21. Moira Winter

Net verzorgd interieur maar lakse bediening. Voorgerecht met vis en vlees smaakte vervelend gemengd en zout/zuur prominent aanwezig en bevatte een salade die later identiek terugkwam als garnituur op tafel. Hoofdgerechten vis, en vlees drie stuks zonder uitzondering ongelofelijk zout en het lamsvlees daardoor bijna niet te eten. De bestelde steak bevatte twee enorme zenen. Werd geserveerd op houten blok (andere op verwarmde borden) maar omdat twee van de vier hoofdgerechten later kwamen koelde de steak begrijpelijk nogal af door de wachttijd. Geen reactie van personeel na attendering op de zenen. Restaurant was aanbevolen door een van de tafelgenoten na eerdere positieve ervaring maar dit was een totale ontgoocheling. Bij afrekenen dit alles nogmaals doorgegeven "ze zou het bespreken met de keuken" maar verder geen reactie ondanks nette fooi die je dan toch maar geeft uit fatsoen. Geen zout/peper/olie op tafel. Restaurant pretendeert meer dan het waarmaakt. Dikke onvoldoende.

22. Judith Hoogendoorn

Na eerder heerlijk gegeten te hebben bij de Bovenmeester, was ons bezoek van deze week een ontgoocheling. Drie van de vier voorgerechten waren van onbestemde smaak. Een vegetarisch hoofdgerecht was beschamend simpel: schijfjes groenten en aardappel. Van een tweede hoofdgercht was de vis niet helemaal gaar. De nagerechten waren laf van smaak, het bij het vegetarische menu horende voorgerecht was zelfs niet te eten. Het leek o.a. oud. Er werd door de serveerster nauwelijks op gereageerd.

23. JAN 11 punten

Prima gegeten afgelopen week. Mooie zaak, mooi ingericht.
    Kaart is ook goed met voor elk wat wils. Sommige porties iets aan de kleine kant.
    Bediening moet wel wat sneller worden en meer gericht op de klanten.
    Uitserveren van 1 tafel duurt soms te lang, supplementen komen later.
    Ook laat men bij binnenkomst(en later) gasten wat te lang zitten zonder alvast
    bestelling op te nemen. Bij een vol restaurant is huidige bediending te krap!

24. Vandaag voor het eerst bij de bovenmeester gegeten. De ontvangst was prima. Klantvriendelijkheid prima. Eten was echt heerlijk. We gaan er zeker nog een keertje eten. Echt aan te raden om er te gaan eten.

25. Al meerdere malen hebben wij bij De Bovenmeester geluncht en gedineerd. Alle keren, dat we er geweest zijn, was de ontvangst allerhartelijkst. De sfeer in het restaurant is geweldig. Zeer vriendelijke en attente bediening. Leuke inkijk in de keuken met hardwerkende koks. Het eten wordt met liefde bereid en smaakt altijd overheerlijk, wat je ook neemt. Altijd een uitstekende kwaliteit voor een zeer betaalbare prijs. Zo lekker kan niet elders in Steenwijk en omgeving gegeten worden. Wij kunnen iedereen aanraden eens hier te gaan eten. Wij weten zeker dat u dan weer terug zal komen om weer andere lekkere menu's te proberen. Daarom begrijpen wij niet dat er van de tot nu toe 7 recensenten er 2 zijn die dit restaurant een onvoldoende geven. Deze mensen kunnen beter naar een snackbar gaan en dit mooi ingerichte en toekomstig sterrenrestaurant mijden. Eigenaars, laat je door deze mensen niet ontmoedigen en ga door op de ingeslagen weg. Wij komen in ieder geval op korte termijn weer lekker bij jullie eten.

26. Voor het eerst bij Bovenmeester gegeten.
    Niets anders dan lof voor wat deze mensen hier neer hebben gezet!
    Alles klopt. Goede sfeer, de warmte van de open haard, zeer vriendelijke bediening en het eten van een bovengemiddelde kwaliteit voor een zeer betaalbare prijs.
    Wij komen hier zeker weer, een absolute aanrader.

27. Liefhebbers

Binnenkomend zag het er zeer goed uit, leuke ingedekte tafels, met andere woorden dit beloofd wat
    We vragen of we kunnen eten, daar moest voor worden overlegd maar geen probleem we konden plaats nemen aan de hoge tafel.
    Daar zittende viel ons op dat de bediening meer met de garderobe bezig was als met de gasten die er al zaten.
    Na enige tijd werd ons gevraagd wat we wilden drinken en we vroegen om de wijnkaart, wijn besteld en direct daarna kregen we de kaart.
    De kaart verplicht je zowat om een menu te nemen, maar je kan als je goed leest ook apart bestellen.
    Alles met een ster moet je meer voor betalen, er wordt gesuggereerd dat dat enkele gerechten zijn maar nee het zijn alle gerechten op 1 of 2 na.
    Na een poos wachten kwam de helft van de gerechten door. Eerst weer mensen uit de jas helpen. Dan de patatjes en de rest zou 5 minuten later komen. Dit kan toch absoluut niet.

Jammer want we wilden voorproeven voor een kerstmenu met ca. 25 personen.

28. Heerlijk gegeten. De tijd tussen de eerste 2 gangen was erg lang en tussen hoofd en na was nog geen 5 minuten. Dit mag meer verdeeld worden. Personeel mag wat klantgerichter zijn. Voor de rest wel een aanrader.

29. De bediening was niet attent, drankjes werden niet of te laat geserveerd. Portionering te klein van alle gerechten.

30. Heerlijk gegeten. Een 3 gangen verassingsmenu met lekkere wijnen.

31. Fantastisch gegeten. Mooie bijpassende wijnen. Jan Nijland is een zeer getalenteerde chef. Topkwaliteit menu's zonder poespas, eerlijk en herkenbaar eten tegen een zeer schappelijke prijs. Absolute aanrader!

32. Leeuwenburgh

Heerlijk, gegeten, prima bediening, gezellige entourage, goede sfeer, ga zo door