Nieuwste foto's in Steenhuize-Wijnhuize

Laatste updates in Steenhuize-Wijnhuize

1. Patrik Van de Voorde's profielfoto
    Patrik Van de Voorde heeft een recensie geschreven voor Alexandre

Vriendelijk gemoedelijke ontvangst door de gastvrouw, ze nam ons mee naar een romantische kamer met mooie centrale 18de-eeuws schouw/open haard en gedempte verlichting (vandaar het zo cosy/romantisch aanvoelde). Na twintig jaar groeien mag dit gerust een gastronomisch restaurant genoemd worden, dat is duidelijk. De Chef biedt de keuze tussen een sharing menu en een degustatiemenu 'Alexandre'. Dit maal gaan we voor het menu.

We starten met hapjes waarin de chef zijn vakkennis etaleert met creatieve smaken, deze stimuleren de eetlust.

We starten met
    ➡️Carpaccio 'canneloni) metparmezaan / foie een frisse mooie combinatie. Volgende gerechtje
    ➡️Tarbot koolrabi / garnaal dit met een sausje (van de *vis* van het jaar (garnaal))!! Echt een topper van een sausje.
    ➡️Kalfswang aubergine / risotto Belgische klassieker smeltend op de tong.

Het hoofdgerecht was
    ➡️Jonge eend maïs / eekhoorntjesbrood dit werd aangepast en ➡️vervangen door vis bij reservatie voor twee persoon door vis keuze van de chef. Beiden zeer smakelijk en beeldig op het bord gebracht.
    ➡️Kazen geselecteerd door Zot van Kaas met superlekkere fruitconfituur en toast

Dit bereid ons voor op de prima twee dessertjes
    ➡️Witte chocolade vijg / nougat & ➡️Perzik yoghurt / walnoot Het vormde echt een prima afsluiter van een gezellig diner.

Spijtig dat de chef zelf geen praatje kwam maken aan tafel.
    Conclusie: 👌👌aanrader voor levensgenieters, ook deze met een goede eetlust.