Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Steendam verdeeld zijn.

1. kristof

Ik vind dit persoonlijk één van de beste restaurants van het noorden. Super lekker eten, lekkere huiswijnen, elke maand een lekkere maandmenu en geweldige service, vriendelijk onthaal, waar je zeer rustiek kan zitten met een warme sfeer! Zeer lekker eten voor een zeer scherpe prijs en wel te bedenken dat alles vers wordt gemaakt. En je wordt gelijk verwend met een schitterende amuse! Zeker de moeite waard om er heen te gaan! Enige minpunt is misschien dat er iets meer saus bij mag, voor de rest echt super lekker eten en daar draait het volgens mij om!

Groetjes.

Belgische bourgondiër.

2. Er zitten 2 nieuwe eigenaren op en die hebben het pand van binnen een compleet nieuw interieur gegeven. Het ziet er super uit.

En ben er gisteren voor het eerst weer wezen eten na voorgaande jaren er met een kwaad gezicht en slecht eten vandaan zijn gekomen. Gisteren er weer gaan eten, nieuwe ronde nieuwe kansen en kan niet anders concluderen dan dat het nou meer dan perfect was! Het vlees was super goed bereid, de groenten en overige bij gerechten waren ook super van smaak! En wat ook niet onbelangrijk is, ze gebruiken weinig zout naar mijn idee! Een goed bereid gerecht heeft immers ook niet veel zout nodig.

3. Met Kerst gegeten in de Rietkraag, al met al een ruime voldoende. Hans de kok doet goed zijn best om er weer iets lekkers van te maken, dat was dus nu ook weer gelukt. [alleen die doek op de schouder :-( ]

Het restaurant had wel een paar graadjes warmer gekund, maar goed dat we ons warm hadden aangekleed.

We komen zeker nog een keer terug.

4. Het is er echt heerlijk om te eten!

Waren hier weleens vaker geweest en kwamen er rond en dik weer uit, ha, ha.

Zeker een aanrader!

5. Ik heb er gegeten met wat collega's en we hadden er ook een rondvaart en wat ander vermaak en zelfs een thema avond bij. En dit hebben we samen met Hans de eigenaar allemaal besproken en bedacht. Het is ons allemaal goed bevallen niets op aan te merken. Perfect.

Ik kom hier zeker een keer weer.

6. Op het eten is niks aan te merken, maar dan de bediening....

Hadden een personeels uitje, ze zouden voor ons een thema avond verzorgen. Niks van het het hele thema weer gezien.....

Alleen eten wat in de richting kwam...Hadden een all in prijs afgesproken, bleek er achteraf niet veel in te zitten....

Zelfs de koffie niet, werd ter plekke het bedrag omhoog geschroefd...

De avond zou tot ongeveer 23:00 uur duren met een lekker muziekje dr bij....Niks hoor, geen muziek gehoord, buffet werd om 20:45 afgeruimd en om 21:15 werd er ijs voor je op een bordje gekwakt... En tot ziens maar weer...
    En dan de bediening, alleen de eerste tafel werd goed verzorgd. De rest van de tafels moest zelf achter zijn drinken aan er is niet een keer een meid langs geweest te vragen of er nog wat moest wezen.... Flink verdiend aan z'n all in prijs....
    Geen aanrader dus!

3,7
  7. Ik heb hier meermalen gegeten, want als je hier eenmaal gegeten hebt, kom je er vanzelf terug. Al het eten wordt vers klaargemaakt en daar dit enige tijd vergt, staan de gerechten niet binnen 5 minuten op tafel. De eigenaar/kok Hans weet je steeds weer te verrassen met zijn smakelijke creaties. De bediening onder leiding van gastvrouw Tineke is informeel, maar zeer correct. Als het glas leeg is wordt er direct gevraagd of je nog wat wil drinken. Ook wordt er een goede uitleg gegeven over de ingrdienten die in het eten verwerkt zijn. De prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde, menig restaurant kan hier een voorbeeld aan nemen.

8. Ina Bats

Als regelmatige zeer tevreden klanten, wil ik toch graag het volgende even kwijt. Hemelvaartsdag verheugden we ons samen met onze kinderen en kleinkinderen van 3 en 5 jaar, op weer zo'n smakelijk etentje. Wij, als volwassenen hadden al een voorgerecht gehad, onze kleinkinderen niet. Wij konden dan ook wel even wachten, maar het heeft mij erg begroot dat onze kleinkinderen 2 uur hebben moeten wachten op een patatje... Want uiteindelijk hadden die nog niets gegeten.

Dit moeten we wel eerst even een beetje vergeten zijn, voor wij weer komen eten.

9. Laatst nog een keertje een kans gegeven. Was er redelijk druk, en dat vernam je gelijk aan de bediening. Behoorlijk gestrest en dat werkte weer door naar de keuken. Lang gewacht op het eten. Nog langer op de drankjes. Moest wenken om de aandacht te krijgen zodat we een 2e konden bestellen. :( Niet slim... Nieuwe kaart? Leuk, maar is hetzelfde als de eerste volgens mij. Dit was voor ons de laatste keer!

10. Uitzicht is geweldig!

Maar verder niet ons ding.

Traag, weinig smaakvol, jammer.

11. Bediening is erg goed, interieur is net zoals bij oma thuis en wat er op tafel komt is erg goed, nooit taai en zo.

Gewoon lekker mals en vooral smaakvol.

Kortom, ik zou zeggen de enige plek aan het Schildmeer waar je goed, gezellig en lekker kan eten.

We komen zeker weer!

12. We hebben vanavond vanaf 4 uur tot 8 uur 's avonds heerlijk gegeten daar. Super, alles opgemaakt, koud en warm buffet. Heerlijk rustig daar gezeten, zonder drang van nu moet je weg, er komen er nog anderen. Heerlijk. Kok petje af. Weer super voor elkaar hoor. Complimenten. Tot volgend jaar weer hoor, wij komen weer.

13. Mijn ervaringen : vriendelijke bediening, heerlijk (vers) eten. Dat vertel ik ook ter plekke!

Gewoon gezellig uit eten, lekker glaasje erbij, geweldig!

Enneh, niet onbelangrijk, niet te duur.

14. Ik vond het gewoon slecht! De bediening is gewoon dramatisch, wachten en nog eens wachten. En het eten is dan niet eens gaar..

Pluspunt = mooie open keuken en leuke kinderhoek.

Is het een aanrader, nou ik kom er niet weer!

15. Laatse keer was het er niet echt druk. Was een beetje ongezellig daardoor. Gebeurd wel vaker hoor ik. Bediening is echt ver onder de maat! Eten was wel redelijk. Daarom dus wel een goeie prijs/kwaliteit verhouding. Gaat denk ik wel weer een poosje duren dat ik er kom.

6,1
  16. De keuken is hier echt geweldig!

We komen hier regelmatig, maar elke keer weer zijn we vol lof over het eten.

De bediening is oplettend en vlot.

Tevens zijn ze zeer kindvriendelijk! Wij nemen onze 3 kids hier graag mee heen (en ze vragen er soms zelf om!)

Bij binnenkomst een kleurplaat met potloodjes.

Als we weg gaan even grabbelen in de oude melkbus.

Van de buitenkant oogt het misschien niet zo super, maar als je er eenmaal hebt gegeten kom je zeker weer terug!

Het uitzicht is overigens ook helemaal geweldig, zo over het Schildmeer!

17. Ik kom hier al meerdere malen en elke keer is het eten weer top en super bediening.
    Ik persoonlijk vind dat je echt waar krijgt voor je geld en het is in vergelijking met andere restaurants in vele gevallen goedkoper en beter!

Afgelopen zondag heb ik wild zwijnehaas gehad en het was uitmuntend en dat voor het luttele bedrag van 15 euro!

Ga zo door!

18. Karel de Vries

Ik heb laatst heerlijk gegeten bij dit mooie bedrijf aan het Schildmeer. Ik ben zeker van plan om nog eens terug te komen. Ook erg vriendelijke bediening en een kok die zijn gezicht nog eens even laat zien. Heb er de zeilvis gegeten, heerlijk stukje witvis. Ook de zelfgemaakte kiprouleau als voorgerecht is zeker een aanrader. Als nagerecht heb ik de chocoladetranen genomen. Heerlijk! Leuke namen bij de gerechten. Enige mindere puntje was het feit dat we alleen zaten in het restaurant. Maar verder dik in orde!

19. Heerlijk!

Er heerst een prettige en gezellige sfeer in het restaurant.

De bediening is zeer vriendelijk en laat de klant koning zijn.

Jammer dat er geen wijnkaart was, maar die wijn die ons werd gegeven was heerlijk!

De tijd tussen de gerechten door was goed. Je kon het even laten zakken en er was genoeg tijd om bij te praten met de familie. De gerechten zelf waren van zeer goede kwaliteit. Vooral de Tiramisu is aan te bevelen. Na-tafelen was geen enkel probleem. Je had niet het gevoel dat je weg moest gaan (wat bij veel restaurant vaak wel het geval is)

De prijs kwaliteit verhouding is keurig. Voor een goede maaltijd vind ik het niet erg om iets meer te betalen.

Wij komen zeker weer!

Tot snel.

20. Afgelopen zondag avond samen met mijn vriendin, verveling slaat toe, wat gaan we doen?
    Wij met z'n twee naar de Rietkraag. Mijn verwachtingen waren niet erg hoog, want ik vond het een beetje slecht uit zien van buiten.

We waren binnen en ik vond het een erg profesionele uitstraling hebben. Gezellige bediening en een open keuken, wat ik persoonlijk erg aangenaam vind.
    Begonnen met amuse, wat prima smaakte. Daarna heerlijk maand menu gegeten.

Ik vond het bij de Rietkraag heel erg lekker!.

Het is wel iets duurder, maar kwaliteit merk je ook wel degelijk.

Overigens kan je daar prima 3 uur tafelen. Maar wil je dit niet, geef dat dan even door.

Greetz Willem.

21. simon

22. Wat een slechte service zeg, niet te filmen.
    Het eten gaat nog wel, weliswaar veel te duur voor het gebodene, maar wel goed bereid.
    Maar de bediening is dramatisch : wachten, wachten en nog eens wachten.
    En dat terwijl de zaak nog maar halfvol was, moet je eens komen als het wel vol zit.
    Eerst een kwartier wachten tot er eens iemand kwam om te vragen of we wat wilden drinken. Na een uur kwam er eens een amuse en pas na twee uur wachten hadden we ons hoofdgerecht.
    We hebben het risico maar niet genomen een nagerecht te bestellen, hebben betaald, geen fooi gegeven.
    Nog wel even aan de bediening gemeld dat dit toch echt niet kon, maar de mevrouw had slechts uitvluchten.
    Hier komen we zeker niet terug.

23. Eigenaar Hans is erg vriendelijk en heeft plezier in het bereiden van goed eten. Leuke kinderhoek en open keuken. Afwisselende kaart! Aanrader.

24. maartje

Vanuit het restaurant zicht op de keuken. Correcte service, goede kennis van het personeel en heerlijk eten!

Een aanrader dus.

25. geert-jan en roelinde

Rustige atmosfeer met het mooie schildmeer achter je, leuke vriendelijke bediening, heerlijke zeilvisfilet gehad, nooit eerder van gehoord maar smaakt voortreffelijk en chocolade tranen als nagerecht een heel mooi en lekker nagerecht. Echt een aanrader!

26. fam. uit Appingedam

Eten was goed en genoeg, maar moesten er zondag wel twee uur op wachten.

27. Martin & Erika

We hebben hier heerlijk gegeten, complimenten aan de kok, de bediening zeer vlot en vriendelijk, zeer gezellig restaurant aan het schildmeer.

28. Niet alle gerechten op voorraad. Slechte bediening door niet representatieve dames, zelfs al eens een glas wijn over me heen gehad (kleding wel vergoed). Je moet vaak heel lang wachten op je eten. Kritiek op het eten wordt niet doorgespeeld aan de keuken.

29. Met 8 personen gegeten en ondanks het gegeven dat de zaak heel vol was, werden wij zeer vlot bediend.

We zullen dit adres verder verspreiden : er is geen betere reclame dan van mond op mond.

30. Bediening zeer onvriendelijk en het eten opgewarmd en gewoon niet lekker kunnen beter naar de mac donalds gaan.

Het mooie van boei 12 is wel het uitzicht.

2,4