Eigen parkeerplaats

Treinstation Stavoren

In de kleine Hanzestad Stavoren vindt u dit bijzondere restaurant. Door velen genoemd als de moeite waard om voor in de auto te stappen of voor òm te varen!

Graag bezorgen de gastheer en gastvrouw, gekleed in Schotse stijl, u een ontspannen avond in prettige ambiance. Zij bieden mooie à la carte gerechten geïnspireerd door Schotland, maar zoveel mogelijk gemaakt met producten uit de omgeving. Geniet bijvoorbeeld van whiskygerijpte, huisgerookte rundercarpaccio, een malse Ribeye steak met Haggis van regionaal lamsvlees en een echte Sticky Toffee Pudding.

Bekend is dit restaurant ook door de meer dan 400 soorten Schotse Single Malt Whisky; mooi gepresenteerd in de knusse Whiskybar. Natuurlijk is dat best lastig kiezen, maar de gastheer adviseert u graag bij het maken van uw keuze.

Dit alles komt bij elkaar in de specialiteit van dit restaurant; een 5 gangen Whiskydinner, waar bij elke gang een passend glaasje Whisky wordt geserveerd. Voor de liefhebber is dit een echte, avondvullende, belevenis.

4. Betalen Visa Master Card pin

1303197812 99
1328542047 89
1419781292 93
1450194374 95
1460332068 94
1511020538 92

1. Merije Brehen

Wederom heerlijk gegeten en gedronken!

2. Bijzonder, zeer bijzonder.. Fraaie stadsboerderij, mooie aankleding, heerlijke Schotse keuken en een geweldig assortiment aan Schotse Whisky's.. Plezierige en zeer deskundige begeleiding. De Whisky's kun je in kleinere glazen krijgen, zodat je meerdere voortreffelijke smaakcombinaties kunt (laten) creëren tussen de diverse lekkernijen en bijpassende mooie Whisky's.
    Wij hadden vooraf 'Bread and more' met oa huisgerookte roomboter (in de tuin) en het gerookte vleesgerechtje, als hoofdgerecht hadden we de wildschotel, Zwijn op z'n Schots, met veel garnituur, en alles smaakte opperbest, jawel, uit de kunst.
    Enfin, nog gesellig wat nagezeten bij het namaak-open-haard-vuur met een lekker bakkie koffie en wederom uiteraard zo'n heerlijk mini-glaasje Whisky.
    Ja hoor, een waardig (verjaardags)feestje, zeer welgeslaagd en zeker voor herhaling vatbaar, aanbevelenswaardig, vooral voor wie eens iets anders wil dan gangbaar, bijzonder jaja.. (en de trein is op korte loopafstand te bereiken, haha). Nogmaals onze dank en complimenten, sjoddy.

3. anneke diepstra

Dit betreft het herfst arrangement, voor de 45 euro viel het me erg tegen, echt koud, niet duidelijk wat de bedoeling was, geen groente, alleen een salade. Weinig plek,
    30 euro was een betere prijs geweest. Maar het eten was super lekker.

4. Heerlijk gegeten en een gezellig, vooral als de lichten branden, restaurant.
    Het was de eerste keer dat we hier aten maar beslist niet de laatste keer.

5. Hebben in deze mooie en gezellige boerderij heerlijk gegeten. Wij voelden ons echt te gast.

6. Met 4 personen hier gegeten tijdens een bezoek aan de haven met de boot. Alles wat op tafel kwam was van topniveau. Prima restaurant, een echte aanrader.

7. Het was een zeer leuke ervaring om daar te eten. Wij reserveren altijd omdat mijn zoon glutenvrij moet eten. En dat was heel goed geregeld. Niet alles kan wat op de kaart staat maar ze zijn heel nauwkeurig. Dus heerlijk ontspannen gegeten. Ik ben een Schotland freak dus het is een echte aanrader! Ik kom gauw nog een s terug mijn man verwennen met een whiskey diner!

8. john kruythof

9. Deze week twee keer hier gegeten. Donderdag 9 en zaterdag 12 juli. Wat lekker. De soepen waren heerlijk (preisoep en champignonsoep). Ik had een heerlijk varkenshaasje en mijn partner een uitstekende ribeye. Lekkere betaalbare wijnen. Uitstekende bediening en een prettig sfeertje. Ook staan er 400 soorten whiskey's. Kortom wat ons betreft een aanrader.

10. Jop

12. Voor de verandering eens op eerste kerstdag uit eten. Na een jaar mijn vriend proberen te overhalen om bij dit geweldige restaurant te komen eten, is het vandaag gelukt. Door alle lof van mij, redelijk spannend of de verwachtingen nog haalbaar waren, maar de verwachtingen zijn meer dan overtroffen.

Bij binnenkomst een warm onthaal met een aperitief en een amuse, waar speciaal werd rekening gehouden met mijn vegetarische wensen. Erg leuk was de menu kaart met eigen naam erop.

Tussen het tweede gerecht en hoofd gerecht werden we verrast met peren ijs & framboossaus.

Het hoofdgerecht werd royaal aangevuld met voor elk wat wils, aardappeltjes, salade, spruitjes en een stoof peertje. Mocht er meer aangevuld willen worden was dit mogelijk.

Ieder gerecht werd overtroffen door de volgende. 4 gangen en allemaal verrassende top gerechten, zeker voor de niet vlees eters een fijne ervaring maar ook voor de vleeseters.

Kenmerkend voor dit restaurant zijn de gerookte gerechten, subtiel gerookt, iets waarvoor je beslist wilt terug komen.

Kortom: Echt een aanrader voor iedereen die een restaurant zoekt waarin hij verrast wil worden & puur wil genieten.

13. Bert Bout

Een bijzonder restaurant. Uitstekende keuken, gezellige sfeer, vriendelijke en correcte bediening en aangename prijzen. We hebben als hoofdgerecht meerval gegeten, die was echt heerlijk. We gaan zeker terug komen, een aanrader voor een ieder die bijzonder en betaalbaar wil eten!

14. Heerlijk restaurant, lekker de ruimte dus goed met elkaar kunnen praten. Rustige ambiance zonder overheersende muziek. Vriendelijke bediening, echte liefhebbers en zoals altijd .... dat merk je en dat proef je! Dit kan ik iedereen aanbevelen.

15. Pieter en Alie Terpstra

Buitengewoon aardige bediening. Het gebodene was van uitstekende kwaliteit en tegen een aantrekkelijke prijs. Een aanrader en iets om te onthouden. Komen graag nog eens terug.

16. Een onverwacht restaurant in een plaats als Stavoren. Voortreffelijke keuken, ambiance en uitermate gastvrije ontvangst. Een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar iets bijzonders met een voortreffelijke prijs-kwaliteitsverhouding voor het gebodene.

17. Voor de derde keer bij de koebrug geweest en ook ditmaal weer voortreffelijk.
    Voorafgaand aan het diner, hebben mijn vriend en ik deelgenomen aan 'whisky on the water'; een whiskyproeverij op een mooie praam, waarbij Siebe een aantal prachtige flessen whisky en heerlijke, bijpassende hapjes mee aan boord had genomen. Zo hebben we huisgerookte boter mogen proeven, die tot op het laatste moment in het meegebrachte rookoventje zijn smaak kon ontwikkelen. Werkelijk heel bijzonder en superlekker.
    Bij terugkomst schoven we aan in het restaurant om verder te kunnen genieten van mooie gerechten van de vernieuwde kaart. Vooraf 'bread for two'; een broodplankje met knapperig vers brood, maldon zoutvlokken en onze favoriet, huisgerookte olie als dipper. Vriendlief is een groot liefhebber van Haggis, dus uiteraard mochten de Haggis springrolls (loempiaatjes) niet ontbreken. Vervolgens een goed stuk vlees, vergezeld van een keur aan bijgerechten. Ikzelf vind de huisgemaakte coleslaw erg lekker. Als afsluiter voor mijn vriend nog een mooi glas whisky en voor ondergetekende het after eight ice. Met goedgevulde buikjes en weer een mooie eetervaring rijker togen we huiswaarts.
    Dit is en blijft ons favoriete restaurant!
    Mocht je in de buurt van Stavoren zijn, dan kan ik het zeker aanraden om hier eens te gaan eten. Je zult er geen spijt van hebben.

18. van Meersbergen

Mijn zonen en schoonzoon hebben mij verrast met een etentje.
    Je moet Marja, dat is mijn vrouw, meenemen want het is wel een eindje rijden vanuit West-Friesland en je krijgt wisky bij je eten. We vertrokken vroeg in de middag, kwamen onderweg al in de juiste stemming met het druilerige weer en kwamen aan in een bijna verlaten regenachtig, koud en winderig Stavoren.
    Kan dit nog wat worden? Maar toen kwamen we binnen..... Wat een geweldige sfeer en wat een prachtige verzameling wisky's. Een kleintje vooraf, Heerlijk! Met de achtergrondinformatie van de in Schots kostuum gestoken eigenaar smaakte die nog beter. Dan het diner met de prachtige gerechten en de daarbij passende wisky's. Werkelijk geweldig. Een echte aanrader voor iedereen die van wisky en lekker eten houdt. Wij gaan in ieder geval nog vele keren naar de andere kant van de plas.

19. Judy, Sander, Evelien en Joost

We hebben een heerlijke avond gehad! De heren zijn echte whisky-liefhebbers en hebben naar hartelust kunnen proeven tijdens het heerlijke whiskydiner. De eigenaars zijn zeer vriendelijk en gastvrij en leggen graag alles uitgebreid uit. We hebben ons erg welkom gevoeld. Een aanrader: als desert de Sticky toffee pudding!

Het is ontzettend de moeite waard om een bezoek te brengen aan Stavoren en wanneer je daar bent, is er niets leuker in onze ogen dan de dag af te sluiten met een diner bij dit prachtige, authentieke restaurant!

20. De hele avond was een hele leuke ervaring en het eten was erg lekker. De wachttijden tussen de gerechten vonden we wel erg lang duren en toen we ons nagerecht op hadden heeft het zeker nog een half uur op tafel gestaan nadat we klaar waren. Toen we éénmaal de rekening wildden lukte het niet om (oog) contact te maken met iemand uit de bediening. Dit heeft de pret niet mogen drukken en we hebben echt een hele leuke avond gehad, zeker wel een aanrader en daarom dat we ook gelijk een waardebon hebben gekocht voor onze whiskeyliefhebbende broer.

21. Tijdens een reis langs de Schotse whisky stokerijen werd ons een restaurant aanbevolen in eigen land.
    Dit was een goed advies, want we kwamen bij de Koebrug.

Een geweldig restaurant met een uitstekende selectie whisky.
    Vooral het whiskey dinner was erg fraai in elkaar gezet.
    Heerlijke gerechten met complementaire whiskey.
    Een zeer prettige ervaring waar de passie en liefde voor het restaurant sterk naar voren kwamen.

Siebe en Stefanie, bedankt voor de leuke avond.

22. Arthur 474 punten

met 2 kinderen wezen eten, naar volle tevredenheid!

een aantal gerechten wordt eerst gemarineerd in een heerlijke whisky...en daar wordt het niet minder van...vooral de runder carpaccio werd daardoor nog voller van smaak.

de bediening was uiterst correct, en traditioneel gekleed.

dit is een omrij-restaurant, waar ik graag nog een keer (zonder kids) terugkom en er een hele avond wil doorbrengen...met de ene lekkernij na de ander...aansluitend buiten op het terras een sigaartje met 1 (of meer) van de 400 verschillende whisky smaken die de zaak rijk is....

aanwinst voor Friesland!!

23. Een sfeervol restaurant met erg lekker eten. De bediening in Schotse kleding was heel leuk en erg aardig. Indien wij weer in de buurt komen, gaan wij hier zeker eten. Een echte aanrader!

24. Erg gezellig restaurant, leuke bediening en heerlijk gegeten! We kwamen er min of meer toevallig terecht, maar het was absoluut de moeite waard.

25. Hier moet je eten als je in Friesland bent! Gelukkig wonen wij er ook nog dus kunnen we vaak aan tafel plaatsnemen.

Echte schotse gerechten en zo ongelooflijk lekker! En dan de bediening: in een woord: super en natuurlijk in Schotse kleding! Er wordt duidelijke uitleg over de gerechten gegeven en echt, het is heerlijk! Vooral de huisgemaakte chutneys en relishes en ja, eigenlijk alles. En zeker nemen: de huisgemaakte sticky toffee pudding (dessert).

Een regelrechte aanrader voor degenen die ook wel eens wat anders willen!