Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Stavoren verdeeld zijn.

1. Bert van Diggele

Met 4 personen gegeten op zaterdag 20 augustus.

3 personen hebben "redelijk"gegeten - gebakken lever en een geitenkaasje.

De bediening was voorkomend en correct.

1 persoon was beslist ontevreden met een bremzoute gebakken paling - aan de keuken gemeld via de serveerster maar beslist geen adequate reaktie : "aan de zoute kant maar de meningen zijn verdeeld" Al met al een vervelende ervaring.

Geen aanbeveling voor een volgende keer - jammer.

4,5
  2. Zelden zo slecht gegeten. De soep kwam uit blik, de salade met tonijn bestond uit wat sla met uit een blikje geschepte tonijn erop. Voor een extra broodje werd 1,5 euro gerekend, een klein glaasje wijn was 3,95! Hier komen we nooit meer terug.

2,1
  3. Heerlijk gegeten voor een redelijke prijs.

Wat stijve bediening maar leuke locatie.

Komen zeker een keer terug.

4. 2 weken geleden ben ik samen met mijn vriendin wezen eten. Pizza en spareribs. De pizza vond mijn vriendin echt slecht en de spareribs, ik heb ze wel beter gehad, dan zegt ik het nog vriendelijk. We zeiden er wat van, dat werd niet echt gewaardeerd, als blikken konden doden waren we nu dood geweest.

1,9
  5. We legden tijdens een rondje zeilen over het IJsselmeer aan in Stavoren en kwamen voor het eerst bij de Hobbelschuit terecht. We zijn er inderdaad andere keren voorbij gegaan omdat we er niet veel van verwachtten. Echter met internet altijd in de buurt en even opzoeken waar je goed kunt eten was onze interesse gewekt.

Hier hebben we geen spijt van gehad.

GEWELDIG! Wat hebben wij er heerlijk gegeten en wat waren wij verbaasd. Verrukkelijk en verrassend eten (Hobbelschuit) in een misschien wat mindere ambiance of smakeloos eten in een mooi uitgedost en aangekleed restaurant.

Wij hebben in verschillende landen de heerlijkste gerechten gegeten in onmogelijke restaurantjes, gedreven door families die wisten wat goed eten was. Wij hebben ook voor veel geld gegeten in zgn uitmuntende en prachtige restaurants waar we achterover sloegen van de prijzen en met een kater naar buiten gingen omdat we smakeloos hadden gegeten.

Het jonge (gedreven) stel heeft zo zijn eigen filosophy wat betreft het restaurant en ook nog mooie toekomstplannen.

Wij vonden de bediening ZEER vriendelijk en hebben een leuk gesprek gehad met de eigenares. Wij hebben bovenal heerlijk gegeten met prachtig uitzicht over het IJsselmeer.

Wij komen voortaan als we Stavoren aandoen zeker weer terug. Top. Top.

6. Een sfeervol restaurant met erg lekker eten. De bediening in Schotse kleding was heel leuk en erg aardig. Indien wij weer in de buurt komen, gaan wij hier zeker eten. Een echte aanrader!

7. Echt lekkere mosselen gegeten zonder sausjes, zoals het hoort.

Ik heb als extra een mosterdstip gevraagd en kreeg het op tafel.

Het eten werd vlot geserveerd.

8. Restaurant is toch wat teveel eer. Prima ding voor snelle hap, uitgegroeide snackbar zeg maar. Ook vwb bediening. Pizza's kun je beter aan de Italiaan overlaten (eigenlijk helemaal niet in Stavoren gaan eten). Helemaal op toeristen gericht en dat blijkt uit alles. Nogal onsympathieke bediening maar de vakantiehulpjes doen hun best.

9. Eindelijk eens ergens waar ik ijsselmeerbot kan eten.

Heb dit vroeger thuis veel gehad.

Op de orginele manier klaar gemaakt dus zonder veel poespas en de smaak van de vis blijft goed behouden.

Kortom ik waande me weer even in mijn jeugd.

10. Tijdens ons weekje Friesland bezochten we Stavoren en kwamen bij dit hotel in de serre terecht voor een kop koffie en zo ontdekten we het dagmenu: Zalm in mosterdsaus geserveerd met gebakken aardappeltjes, frietjes, gewokte groenten en sla voor 14,50 euro. We besloten ook maar een hapje te blijven eten. Geweldig lekker, in combinatie met de enorme vriendelijke bediening raden wij een bezoek aan dit restaurant van harte aan.

11. Nach umfangreichen Renovierungsarbeiten jetzt noch gemütlicher. Von der Terrasse und auch aus dem Restaurant heraus ein herrlicher Ausblick auf das Geschehen an der Schleuse. Sehr gutes Preis-Leistungsverhältnis mit sehr nettem und freundlichem Personal. Die Speisekarte ist umfangreich und das Essen sehr schmackhaft und reichlich.. Wenn es bei starkem Andrang mal ein bisschen dauert......herrlich, dann kann man noch ein wenig länger bleiben! Für meine Frau, meine Kinder und mich der bevorzugte Platz in Stavoren.

12. Anderhalf jaar geleden bij toeval hier gegeten en toen aangenaam verrast door de kwaliteit van het eten. Nu bewust weer een bezoekje gebracht met 2 kinderen en het was weer erg lekker. De bediening was prima. Ambience van een eetcafé, maar culinair steekt het er ver boven uit! We komen er zeker nog eens terug!

13. Erg gezellig restaurant, leuke bediening en heerlijk gegeten! We kwamen er min of meer toevallig terecht, maar het was absoluut de moeite waard.

14. Wietse B. Ligthart

Met het bier tegenwoordig niets mis. Heerlijk eten voor een eerlijke prijs. Een aanrader wanneer u in Stavoren bent!

15. Ervaringen waren goed maar helaas, nu niet meer. Service slecht, simpel eten, arrogante bediening en niet meedenken met de wensen van de klant. (Klein kindje die graag pannekoek wil maar niet krijgt omdat het na 17.00 uur is. Hoe groot is die moeite?) Restaurant ziet er van binnen en buiten veelbelovend uit. Helaas, je komt bedrogen uit.

5,1
  16. Het eten was goed, maar dat was het enige. Vuile wijnglazen, botte bediening tegen de kinderen, die apart moesten eten anders kon de kok het niet aan. Vieze kapotte toilet zonder handdoekjes. Wij denken dat er nog veel andere, meer gezelligere eetgelegenheden in Stavoren zijn.

17. Heerlijk gegeten. Praatje gemaakt met de chefkok/eigenaar, erg aardig en gedreven met zijn vak bezig, net als de bediening. We gaan zeker weer in het Hearehus eten als we in Stavoren zijn.

18. H

Een super heerlijke lunch op het terras :-)

Echt genieten dus!

..... totdat ik het toilet bezocht: géén wc-papier, géén zeep en géén handdoekjes!

19. Nieuwe eigenaar, heerlijk!

20. Ben er al vaak geweest en zal er zeker blijven komen.

21. Na een vraag/vergissing van onze kant over de rekening, werd de bediening zeer onvriendelijk. Je kan er ook op een normale nette manier mee aankomen zoals het hoort.

Geen aanrader, en komen er niet meer.

22. fam. mulderij

Eindelijk eens goed, origineel gegeten in een fijne ambiance.

23. Martin Kooij

Afgelopen zaterdagavond bij de Hobbelschuit gegeten met 8 vrienden, waaronder enkele kritische Bourgondiërs uit Maastricht. Het oordeel was unaniem positief: in de keuken staat een kok, die met passie kookt. Heerlijk gegeten. Prettige ambiance. De bediening gereserveerd vriendelijk.

24. Remco & Jansje

Afgelopen dinsdag hier gegeten. Was lekker rustig. Vlotte bediening. Lekker gegeten. Klasse gewoon. Voor herhaling vatbaar!

25. Heerlijk gegeten. De ossehaaspuntjes zojn een aanrader. Blijft een van mijn favorieten in Stavoren. Eerst buiten een paar pilsjes gedronken en na een seintje binnen verder getafeld.

26. Ik heb hier gegeten met 3 vrienden en het eten was echt dramatisch. Het was koud, patat die amper gefrituurd was en het vlees was veel te droog! We kwamen om 19.00 uur aan en kregen ons eten om 20.15uur. Bediening was erg onvriendelijk en ging tegen ons schreeuwen toen wij zeiden dat we het niet goed vonden.

1,7
  27. Mooie locatie, vriendelijk personeel. Het duurde wel even voordat we onze kibbeling kregen, maar dat kwam vast door het drukke weekend. Heerlijke kibbeling gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar!

28. Uitstekende ervaring. Leuke en vlotte bediening. Er werd voor ons binnen gedekt en we kregen een seintje toen het eten klaar was. Lekker gegeten, goede kok. Niet duur. Samengevat: absolute aanrader!

29. I Nelis

Geweldig lekker eten met goede verse pruducten, man in de bediening(eigenaar) erg vriendelijk.

Kortom aanrader!

30. Arjan Evers

Heerlijk eten, net iets anders dan anders. Vrolijke bediening en een topkok! Echt een aanrader voor een heerlijke avond uit eten!