Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Stavoren verdeeld zijn.

Olga Jacobs

Heerlijk gegeten met zijn 4 en zaterdag 28 oktober 2017.
    Gezellig gezeten, heerlijk gegeten.
    Fijne kaart, en prachtig opgemaakte borden.
    En nog n heerlijk toetje.
    Vriendelijke bediening, kortom n aanrader.

Zeer onvriendelijke kok/eigenaar, kon niet even iets besproken worden over de gerechten, voelde ons niet welkom en alle vis kwam zo uit de frituurpan uit de aangelegen snackbar die aan de lucht te ruiken lang niet verschoond was.

3. Nederlands Stavoren

Gereserveerd een aantal dagen voor er te willen lunchen met vrienden waarvan 1 x gluten vrij. Helaas was er een salade waarbij er geen gluten vrij brood aanwezig was terwijl dit wel op de kaart stond aangegeven. Bij tuiskomst de bon gekontroleerd. Bleeker nog een fristie op de rekening te staan die helemaal niet genuttigd was

Konden niet uit de kaart kiezen als niet de gehele tafel dit deed. Dan plate service of pizza. Eten was goedkoop maar ook zeer slecht. Diepvries en frituur.

5. Nederlands Stavoren

Als je 1,5 uur moet wachten op een tarbot die je besteld hebt en deze vervolgens uitverkocht is en je hebt daar geen moeite mee dan zou ik daar gaan eren. Vervolgens een brutale bek van de serveerster. Ga er niet meer heen

Az

Heerlijke lamskoteletten gegeten. De dames vis. Uitstekend porties en goed bereid. Daarnaast waren de frieten en de groenten heerlijk klaargemaakt en in voldoende porties en met saus. Eventueel bij te vragen als er te weinig was.
    Personeel met humor en een uitstekende service. Toen later bleek dat ik mijn pet had laten liggen en deze per post werd nagestuurd was voor mij het plaatje compleet.
    Gewoon een oergezellig havenrestaurant met no nonsens kwaliteit!

Rein de Goede

Ontzettend leuke locatie. Knus en gezellig. En het eten is van zeer goede kwaliteit. De bediening is zeer vriendelijk en attent.

8. Nederlands Stavoren

Een hele gezellige tent waar we graag gaan eten als we met de boot in Stavoren komen. Vaak druk, dus nu gereserveerd. Prima geregeld. We komen hier graag terug.

AdG

Merije Brehen

Wederom heerlijk gegeten en gedronken!

Erg gezellig en mooi restaurant, heerlijk gegeten en zeer vriendelijk personeel. Een aanrader!

K. Wobma

Knus, gezellig en lekker gegeten.
    Zeer vriendelijk personeel.

lia Kloostra

Lekker gegeten en een lekker speciaal biertje gehad. Kortom een super gelegenheid voor een hapje, drankje en wat gezelligheid.

Bijzonder, zeer bijzonder.. Fraaie stadsboerderij, mooie aankleding, heerlijke Schotse keuken en een geweldig assortiment aan Schotse Whisky's.. Plezierige en zeer deskundige begeleiding. De Whisky's kun je in kleinere glazen krijgen, zodat je meerdere voortreffelijke smaakcombinaties kunt (laten) creëren tussen de diverse lekkernijen en bijpassende mooie Whisky's.
    Wij hadden vooraf 'Bread and more' met oa huisgerookte roomboter (in de tuin) en het gerookte vleesgerechtje, als hoofdgerecht hadden we de wildschotel, Zwijn op z'n Schots, met veel garnituur, en alles smaakte opperbest, jawel, uit de kunst.
    Enfin, nog gesellig wat nagezeten bij het namaak-open-haard-vuur met een lekker bakkie koffie en wederom uiteraard zo'n heerlijk mini-glaasje Whisky.
    Ja hoor, een waardig (verjaardags)feestje, zeer welgeslaagd en zeker voor herhaling vatbaar, aanbevelenswaardig, vooral voor wie eens iets anders wil dan gangbaar, bijzonder jaja.. (en de trein is op korte loopafstand te bereiken, haha). Nogmaals onze dank en complimenten, sjoddy.

Van der Zee

Ben erg tevreden!
    Daarom deze recensie. Ben met mijn zoontje hier een pannenkoek wezen eten. Daarna had ik nog trek, en ook nog een portie kibbeling besteld. Maar het leukste van alles was, mijn zoontje kreeg een klein presentje. Het maakte hem helemaal blij, en dan wordt moeders dat ook!

Peter Fokkema

Vandaag hier voor de lunch naartoe gegaan met twee jonge kinderen. Kort gezegd: een grote teleurstelling.

Voor de kinderen een pannenkoek met verrassing gekozen: opgewarmde kleffe pannenkoek met als verrassing een kleurplaat met potloodjes ( wij zijn restaurants gewend waarbij dit standaard wordt aangeboden, maar dat is niet overal het geval).

Dieptepunt was de "kibbeling". Vet, het vocht droop er uit en duidelijk diepvries. Was ronduit smerig en dit werd door de dame die ons bediende bevestigd (die het zelf ook niet echt kibbeling vond). Bediening kon hier niks aan doen.

Kibbeling uiteindelijk niet opgegeten en niet betaald. Coulance van de eigenaar kwam in eerste instantie niet verder dan één portie niet aan te slaan, maar hier zijn we uiteindelijk niet akkoord mee gegaan.

Toiletruimte was ook niet schoon, je plakte er bijna aan de vloer vast.

Positief:
    De koffie was wel lekker, locatie is ook goed ( mooi uitzicht).

Voor de buitenlandse review lezers:

Good location, bad food quality. The fried fish "kibbeling" is really bad
    Gute lage, Slechtes Essen. Kibbeling hier hat nichts mit Kibbeling zu tun.

anneke diepstra

Dit betreft het herfst arrangement, voor de 45 euro viel het me erg tegen, echt koud, niet duidelijk wat de bedoeling was, geen groente, alleen een salade. Weinig plek,
    30 euro was een betere prijs geweest. Maar het eten was super lekker.

Heerlijk gegeten en een gezellig, vooral als de lichten branden, restaurant.
    Het was de eerste keer dat we hier aten maar beslist niet de laatste keer.

Super vriendelijk personeel, echt heerlijk gegeten. Eerlijke prijs.
    Kibbelingen van echt stuk vis gemaakt met knapperig korstje. Flinke porties, ook de kinderplates. Voldaan van tafel gekomen.

20. Nederlands Stavoren

Heerlijk gegeten bij De Potvis. Het speciale Hanze menu was uitstekend en zag er oogstrelend uit. Royale portionering!
    Vriendelijke en snelle bediening ondanks de drukte. En bovenal een prachtig uitzicht!

21. Nederlands Stavoren

Weinig eten voor een stevige prijs, niet voor herhaling op onze lijst.

22. Nederlands Stavoren

Helaas weinig positiefs te melden. We werden verward ontvangen wel plaats geen plaats en de stoelen op het terras zijn niet geschikt voor een lange zit. Onze jongste 11 jr bestelde mosselen maar de wijn was niet goed doorgekookt!! Erg slecht en de serveerster maakte er voor die tijd nog een grapje over. De kip was niet goed gaar en de porties karig.

Familieweekendje weg

Met een groepje gegeten bij de Posthoorn. Ziet er gezellig uit en we worden vrolijk begroet.
    Daarna gaat het mis: Een drankje wordt verkeerd gebracht. En hoewel wij hier geen problemen mee hadden, kreeg de bediening hier onderling woorden over. Niet echt prettig sfeertje.....
    Door de drukte duurde alles wat langer, maar op zich is dat geen probleem. Toen de hoofdgerechten werden bezorgd bleken de porties spareribs koud te zijn: niet afgekoeld na het grillen, maar echt koud: dus vergeten op te warmen (in de magnetron?). Dit meteen gemeld.
    Het overige eten was wel warm en ook lekker. De spareribs werden terug genomen en kwamen later, nadat de rest bijna was uit gegeten, inderdaad opgewarmd met bord en al terug.
    Bij het betalen van de rekening was er geen enkele vorm van tegemoetkoming in wat voor vorm dan ook.
    Al met al:
    Overig eten: best lekker
    Aankleding en inrichting : best sfeervol.
    Onderlinge sfeer tussen de medewerkers, het oplossen van/ tegemoetkomen in het probleem van de koude spareribs en en het feit dat spareribs worden opgewarmd: teleurstellend. (Slogan op het restaurant: "ambachtelijk vers en betaalbaar")

24. Nederlands Stavoren

H.Bosman

Een topper!! Altijd weer genieten!!

Eind november 2015 zijn mijn partner en ik hier wezen eten. De bediening was heel traag en had alleen maar oog voor de bargasten. We zaten constant te wachten tot iemand langs kwam, terwijl we al lang lege glazen hadden. Ook al zwaaiden wij dan nog werd het niet gezien. Het eten was veel te zout. Jammer, mooie plek, de volgende keer gaan wij verder kijken dan alleen vlakbij de haven.

Wytske Heida

Op 28 december wilde ik een hapje eten. Echter na een kwartier was er nog steeds niemand geweest om de bestelling op te nemen. Ik heb mijn jas maar weer aangedaan en uitleg gegeven aan de persoon die op dat moment stond af te rekenen. Hij beweerde mij niet gezien te hebben. Logisch, hij was druk in de keuken met allerlei potten en pannen. Overigens heb ik de ober wel gezien, hij miste dus duidelijk het overzicht. Hij gaf me het advies een recensie te schrijven. Veel positiefs kan ik helaas niet melden, al blijft het een prachtige plek om te zijn.

Hebben in deze mooie en gezellige boerderij heerlijk gegeten. Wij voelden ons echt te gast.

Tijdens een motortrip even geluncht bij dit restaurant. Eten prima, bediening prima, snelheid prima. Weinig op-en-aanmerkingen, maar ook weinig bijzonders.

Op het terras staan wel windschermen, maar die deden te weinig op het moment en plaats waar wij zaten. En ik miste lekkerbekjes op de menukaart ;)

carla van den hout

Bij storm en regen binnengevallen in november. Zin in een visje - als doorgaans vegetariër een hoge uitzondering. Er stond 1 lunchgerecht met vis op de kaart, dat was heerlijk. Supervers! Prettige sfeer binnen ook, mooi interieur. Aanrader!

De nieuwe eigenaren hebben er een knus restaurant van gemaakt waar eten van streekproducten hoog in het vaandel staat.
    Vers gebakken brood, huisgemaakte kruidenboter, zeer royale mixed grill, alles was even lekker. Dat vergezeld door een leuke en vlotte bediening maakt dit tot een heerlijke eetervaring.
    Mijn complimenten!