Restaurant Zorba de Griek is sinds 1995 een begrip in het centrum van Spijkenisse en omstreken. Makies Douskas is de trotse eigenaar/gastheer en draagt er persoonlijk zorg voor dat het de gasten aan niets ontbreekt. Voor fine dining, topwijn, gastvrijheid en gezelligheid bent u bij restaurant Zorba de Griek aan het juiste adres. Ons doel is om de gast zich thuis te laten voelen in ons restaurant. Wij willen zoveel mogelijk aan de wensen van de gasten voldoen. Kortom dat is Griekse gastvrijheid!

1192753523 90
1347921959 83
1362028180 84
1481931062 72
1517196616 75

1. Werkelijk niets te klagen. Het was erg druk, maar dat deed niets af van de kwaliteit van het eten en van de snelheid/vriendelijkheid van het personeel. Het was sfeervol, vlot en (erg belangrijk) erg lekker!

2. Otto 18 punten

Eten was prima. Het restaurant ziet er leuk uit. Wat ik jammer vond dat de serveerster die ons bediende nogal chagrijnig en nors over kwam. Ze had waarschijnlijk haar dag niet. Ze hoeft mij echt niet om de nek te vallen maar een beetje vriendelijker zou toch wel leuk zijn. De rest van het personeel was gewoon aardig.

3. Het restaurant oogt erg leuk. Eten was in orde en de sfeer verder prima. Wat tegenviel is dat de bedieing erg houterig op mij overkwam. Bij het betalen gaf ik fooi en werd er ook geen 'bedankt' gezegd. Het is jammer dat dit restaurant met dit soort kleine details de mist in gaat wat heel makkelijk te verhelpen is.

4. Het eten en de bediening was perfect. Ik raad het iedereen aan om daar te gaan eten.

5. Jeanette

Was goed eten sfeervol gezellig. Top een echte aanrader op moederdag alle moeders kregen een roos erg leuk attent.

6. Zaterdagavond druk in het voorste gedeelte, dus echt rumoerig. Wij zaten in het achterste gedeelte dat veel rustiger was. Goede ontvangst en werden snel bediend. Eten was weer heerlijk en meer dan genoeg. Bij het weggaan nog een hand schudden met de eigenaar, leuke avond gehad.

7. In de zomer van 2016 al een mindere ervaring hier gehad qua service, toch nu weer een kans gegeven.
    Service echt belabberd, bestelling opgenomen, drinken komt niet, voorgerecht bijna op, nog geen drinken, dit aangegeven duurt het nog 10 minuten voordat er drinken komt. Voorgerecht wordt niet afgenomen, mensen die na ons kwamen hadden al hoofdgerecht... Kortom besloten om na ruim een uur aan tafel gezeten te hebben weg te gaan, wat een leuk avondje weg had moeten worden wordt zo goed verpest.
    Jammer, de eigenaar doet echt zijn best daar ligt het niet aan, het eten is ook niet slecht dat is het niet. Zijn vrouw viel ons in de zomer toen ook tegen en nu weer qua service en klantgerichtheid, haar enthousiasme is ver te zoeken.

8. Weer prima en lekker gegeten, prima service, deze keer m'n 94-jarige moeder in rolstoel tot aan de tafel begeleid en ook met naar buiten gaan alle hulp gekregen. Top service, zo kunnen we haar makkelijk meenemen.

9. Marion den hartog

Heerlijk gegeten en goede en vlotte bediening

10. Deze beoordeling gaat over de "service" bij Zorba.

Wij hadden via een SBS programma "shopping en lifestyle" gehoord over Zorba in Spijkenisse.

Dhr Douskas sprak daar als eigenaar, maar ook als gastheer.

Wij zijn dan ook afgelopen week bij Zorba geweest. Dat gastheer schap hebben wij niet ervaren!!
    Zoals eerder in hun beoordelingen Priscilla en Cees ook al vertelden, hebben wij ook ervaren.

De eigenaar/gastheer dhr. Douskas is ook bij ons diverse keren voorbij gekomen, zonder ons maar met een blik waardig te keuren, terwijl andere gasten persoonlijk aan hun tafeltje benaderd werden door dhr. Douskas. Dat waren dan misschien wel vaste gasten of bekenden. Ik noem dat met een bekend hollands gezegde ( misschien niet bekend in Griekenland ) ouwe jongens krentenbrood.

Jammer dat de eigenaar/Gastheer dhr. Douskas dus volgens ons en eerdere recencies niet ook aan toevallige nieuwe bezoekers dezelfde gastvrijheid geeft als aan de vaste klanten, bekenden enz.

Astra

11. Nog een extra feitje op de voorgaande beoordeling, wat mijn vrouw opgevallen was. De bediening en attentheit van het personeel was, zoals al vermeld goed, maar de eigenaar is wel een aantal keren langs ons tafeltje gelopen, zonder maar ook even te informeren, smaakt het, nog iets te wensen enz. terwijl, dat zullen dan wel "vaste" gasten geweest zijn, deze persoonlijk werden verwelkomd door de eigenaar. Ook werd aan hun tafeltje door de eigenaar dan een persoonlijk gesprekje gemaakt.

Misschien een kleinigheid, maar toch, behandel ALLE gasten, vaste klant of een nieuwe eter met dezelfde behandeling. Dit dus voor de eigenaar.

Cees

12. Enige tijd geleden samen met mijn man wezen eten op onze trouwdag. Wat een flop. Wat een bijzondere avond moest zijn eindigde voor ons in een avond met irritatie. We kwamen hier juist omdat we hadden gehoord dat de klantvriendelijkheid hier groot zou zijn. Nou... Voor vaste klanten en vrienden/familie dan zeker? De eigenaar zelf heeft niet eens naar ons gekeken, laat staan iets gezegd. Er is ons geen ene keer gevraagd of alles naar wens was, ons eten liet lang op zich wachten en het bestelde toetje hebben we nooit gekregen. We zijn opgestaan en vertrokken. Dit was mijn eerste ervaring met een Grieks restaurant in Nederland en meteen de laatste!

13. Heerlijk gegeten en een gezellige sfeer met goede bediening.

14. Frank&Lisanne

Lekker eten en super gezellig met goede service

15. 34 griekse goden en godinnen zijn nedergedaald uit Olympus om dit etablissement te bezoeken. Ze hebben een fantastische avond gehad! Ieder vond het eten en drinken en de service geweldig. Restaurant zorba: food fit for the Gods!

16. Mr. Zana

18. In tijden niet zo goed gegeten! Wat een mooie stukken vlees met heerlijke smaak! Goede bediening! Aardig en sociaal. Zelfs de koffie is echt heerlijk hier!

19. Ik begrijp niet wat mensen zo geweldig vinden aan het eten hier. Het is best oké, maar ik heb Grieks echt wel beter geproefd, en dan bedoel ik niet alleen in Griekenland zelf. Het restaurant is wel erg leuk ingericht, en het personeel is heel beleefd en alert.

20. Zo hoort een Grieks restaurant te zijn. De inrichting is leuk en gezellig, de bediening is vriendelijk en netjes en de sfeer is relaxed. Het eten is van een hoog niveau.

Complimenten voor deze keurige Griek.

21. Gerda Goossens

22. Fred Seker

Wij zijn er zaterdag 18 mei voor het eerst wezen eten met een gezelschap van 7 personen. De ontvangst was zeer hartelijk en wij werden netjes naar onze plek gebracht. Het was er gezellig druk en ondanks dat werden wij vlug geholpen. Na het heerlijke voorgerecht, gevulde druivenbalderen, volgde het hoofdgerecht. Dat was voor mij een stoofschotel met lamsvless en de andere gasten hadden een mixed grill. Het was in een woord geweldig. Wij hebben heerlijk gegeten en komen zeer zeker nog een keertje terug.

23. We zijn op 26 augustus-2012 gaan eten in dit restaurant. Het was er erg gezellig en druk. Wij hadden niet gereserveerd maar ze hadden nog wel plaats voor ons. Wij hadden beide een hoofdgerecht gekozen. 1 mixed grill en 1 souvlaki super. Deze beide gerechten waren heerlijk alleen voor een normale eter (dat zijn wij beide) was het toch wel erg weinig. We hebben dan toch een nagerecht genomen en toen hadden wij genoeg gegeten. Voor ons waren beide gerechten gezien de hoeveelheid te duur.

24. Irma van Bokkem

25. Bij dit restaurant ga ik regelmatig eten en je wordt erg goed behandeld en dit is niet voor niks al een paar keer het beste restaurant van Spijkenisse

26. Super vriendelijk personeel. Eten was top.
    Niet duur voor zulk goed eten.. Zeker een aanrader

27. Ada den Haan

Eet de laatste vier jaar erg vaak bij Zorba. Het eten is voortreffelijk, ik ben een kleine eter maar geniet van wat er op mijn bord ligt. Compliment aan de bediening die ook in drukke tijden altijd erg vriendelijk blijft en op alle vragen vriendelijk antwoord geeft. Prijzen zijn erg redelijk en de sfeer is erg fijn. Kortom: een restaurant om nog vaak terug te komen. met name door de intieme sfeer en vriendelijkheid.

28. M. van Lier

29. Op zaterdag 30 juli gegeten. Wij waren voor het eerst in Zorba. De zaak zat tjokvol. Veel keuze mogelijkheden en de borden worden goed gevuld. Smaak was erg flauw. Gelukkig zat er tzaziki bij de gerechten waardoor wij het door het eten konden mixen. Als je mayonaise bestelt verwacht je het niet het in voorverpakte vorm te krijgen. Dit kwam erg armoedig over. Je zit tenslotte in een restaurant en staat niet buiten bij een patatzaak. (Heren)toilet is nodig aan renovatie. Prijs is okay, personeel vriendelijk, maar wij zullen er niet gauw meer komen.

30. Op 7 jan. j.l. hebben wij - ter ere van de verjaardag van mijn partner - samen met vrienden heerlijk gegeten.

Er was een menu samengesteld van allerlei Griekse voorgerechten en hoofdgerechten. Een Griekse tapas avond dus. Wij komen zeker terug. Het was heerlijk, leuke bediening en gezellig.

Tot de volgende keer.

31. Constante kwaliteit voor een schappelijke (niet goedkope!) prijs.

Ons vast adres voor Spijkenisse e.o. voor een Grieks restaurant!

Prettige bediening, vlotte service!

32. Op 26 december gegeten. Voorgerecht van garnalen. Garnalen waren net ontdooid en op een bordje gekwakt.

Hoofdgerecht van Ossehaas (menu1) vlees was lauw. Alleen de patat was warm.

33. Al jaren een topper. Constante kwaliteit en top service.

P.S Als je al 15 jaar eigenaar bent van een zaak kan je het niet maken om zoals in eerdere recencies te schrijven dat de zaak al vele verschillende eigenaren gehad heeft.

Deze zaak is een topper gebleven door jarenlange ervaring en liefde voor het vak.

Ga zo door.

34. Op zaterdag 18 oktober het 40jarig jubileum van mijn man hier gevierd, het eten was erg lekker en veel. Door de drukte ging het wel een beetje mis met de bestellingen. Maar het blijft een aanrader. De sfeer was goed, bediening erg vriendelijk. Komen hier al tig jaar, en inderdaad andere eigenaars gehad in de loop der jaren. We komen zeker hier terug.

35. Top restaurant!

Heeeerlijk eten, erg vriendelijke bediening, goede service en dit alles voor een goede prijs!

Zeker een aanrader!

36. Onlangs heb ik hier heerlijk gegeten: leuke bediening, uitgebreide kaart, erg goed eten en drinken en een gezellige locatie. Een aanrader dus!

37. Lekker eten, snelle bediening en betaalbaar.

38. Sfeervol restaurant met heerlijk eten en een uitstekende service!

Altijd goed en lekker!

39. Bijzonder goed gegeten, prettige bediening en gezellige sfeer. Ik als nieuwkomer in Spijkenisse zal hier absoluut vaker te vinden zijn. Klasse!

40. Teleurstellend! Ik kom hier al meer dan 15 jaar maar de kwaliteit loopt hard terug.

Sla zonder feta of olijfje!

Gefrituurde aardappels die nog rauw zijn.

Hoeveelheid vlees is schrikbarend kleiner geworden.

Mij zien ze niet meer!

41. Bediening was goed. Eten gaat wel. Vlees was niet erg mals. Kruidenboter was veel te hard. Garnituur was niet veel, alleen gefrituurde aardappeltjes en wat sla. Al met al redelijk gegeten.

42. Jammer, dat een zo sfeervol restaurant geen kans ziet om originele Griekse gerechten te serveren met een Griekse kok in de keuken. Als Griekenland kenners bij uitstek gekozen voor authentiek Griekse grechten en dat viel erg tegen. Men zal hier moeten kiezen voor de populaire toeristen gerechten en niet voor de authentiek Griekse! De pikilia die we bestelden kwam in zijn geheel uit blik en had weinig smaak! Duidelijk dat we hier niet meer terugkomen!

43. Heerlijk eten en gezellig, wij komen hier vaak en graag.

44. Gisteravond heerlijk gegeten. Voorgerecht van warme en koude visspecialiteiten, hoofdgerecht gemengde vis-en vleesschotel. Beide voor 2 personen. We zaten echt lekker vol, maar heb daarna toch de galaktoboureko genomen. Niet meer gegeten sinds vakantie 6 jr geleden. Dus, hou het op de kaart.

45. Goed eten, goede bediening, maar in het weekend is het veel te druk en de bediening wordt dan minder goed.

46. Erg lekker en ook best veel wat je krijgt. Soms erg lang wachten totdat je geholpen wordt. Vriendelijk personeel. Een aanrader.

47. Mijn absolute favoriete restaurant.
    Kom er al zeker een jaar of 20. Is een paar keer van eigenaar veranderd, maar de kwaliteit van het eten en de sfeer is altijd hetzelfde gebleven.
    Helemaal top, kan het iedereen aanraden!

48. Het eten is er heerlijk. Vriendelijk personeel. Gezellige muziek en sfeer.

49. van gijsel

50. Erg gezellig restaurant goed personeel goede bediening en het eten is er heerlijk voor een redelijke prijs.

51. kleinepier

wij komen er al jaren en het eten is er heerlijk en altijt heel gezelig en goede wijn

52. Zeer goed eten werkelijk uitmuntend. dit is een echte aanrader.

53. Fam de Visser

al jaren zeer gewaardeerd restaurant,gezellige sfeer,zeer vriendelijk personeel en het eten is voortreffelijk,wij komen er heel regelmatig met plezier.