Restaurant Olijf in Spijkenisse

Als je maar geniet naar goed Mediterraan gebruik!

ma vanaf 16:00
di lunch vanaf 12:00
wo lunch vanaf 12:00
do lunch vanaf 12:00
vr lunch vanaf 12:00
za lunch vanaf 12:00
zo lunch vanaf 14:00

Olijf loopt over van passie… Passie voor heerlijke kleine hapjes uit de temperamentvolle Mediterrane keuken, passie voor mooie wijnen, maar vooral passie voor het tot in de puntjes verzorgen van haar gasten. Kom bijzonder genieten, gewoon in Spijkenisse…!

ma vanaf 16:00

1350206807 65
1419791338 70
1441201962 74
1451907275 70

1. Het was zeer stil tijdens de lunch. De service was snel en goed.
    Ik bestelde een sandwich met forelfillets, geroosterde courgette en tomatenjam. De sandwich bestond uit een opengesneden broodje met daarop een paarblaadjes rode sla, slasaus, 4 toefjes tomatenjam en 4 kleine rolletjes van courgette gevuld met iets van roomkaas met een ieniemini donker stukje erin. En een hoopje chips. Ik vroeg waar de forelfillets waren. Die bleken in de rolletjes (diameter ongeveer 2 cm en 3 cm hoog) te zitten in de vorm van “salade”. De beschrijving op de kaart vond ik niet overeenkomen met wat ik kreeg. Gelukkig stelde ze voor wat anders te bestellen. Ik bestelde t zelfde als mijn vriendin, dan wist ik tenminste wat ik zou krijgen.
    Verwacht dus geen forelfillets als je forelfillets op brood bestelt, want je krijgt hoogstens een beetje kruidenkaas die naar forel zou moeten smaken.

2. Heerlijke lunch gehad, afwisselend.

3. Paula Beukers

Nog 3weken geleden gehoord, was de prijs €19.50 En bij reservering niks gezegd 20% duurder met 4pers is dit wel€16
    Slechte zaak om dit zo te doen.

4. Wil beskers

Ook tegen ons werd niks gezegd dat de high wine verhoogd was bij reservering 16 euro verhoogd voor vier personen niet normaal

5. Faulkner

Prijs van high wine plotseling verhoogd met maar liefst 20 % zonder iets te zeggen bij de boeking en op de site van de olijf staat ook nog steeds €19,50😠 Zeer slechte zaak. Zo raak je je klanten kwijt.

6. Ben 143 punten

Heerlijk eten. Beetje weinig verlichting op de tafeltjes, waardoor het moeilijk is om de menukaart te lezen. Gemakshalve maar een drie-gangen tapas genomen. Wel een beetje jammer, maar de tapas smaakte heerlijk.

7. claudia

Wij hebben heerlijk gegeten vandaag bij de olijf. Wij vonden het eten heel erg lekker. Zaten heerlijk achter op het terras. Bediening uitstekend. We werden op onze wenken bediend, olijf ga zo Door! Wij komen op zeker terug. Ik werk zelf al 22 jaar in de horeca meestal heb ik wel iets aan te merken , nu gewoon in 1 woord goed! Deze recensie is dik verdiend!

8. Zaterdagavond voor mijn vaders 90ste verjaardag hier gegeten, eten was niets op aan te merken, maar de rest wel. Hadden afgesproken om aan een van de ramen te zitten met een tafel van 9 personen, geen punt zei o.a. Sandra de eigenaresse. Wij kwamen een zaterdag, nee ging niet, toen hebben ze ons op een vreselijke plaats gezet qua tafel. Als iemand naar het toilet moest, moesten 3 personen opstaan om de ander er door te laten. Je kon je benen bijna niet onder de tafel krijgen en ook met het eten moesten wij het zelf doorgeven. Met de hoofdmaaltijd heb ik geweigerd om dit te doen, hebben ze het over de hoofden van onze andere gasten gedaan.

De tafel was zo klein dat we de lege spullen zelf maar op de grond hebben gezet, ze keken ernaar maar weghalen ho maar. De opschep lepels kwamen toen we al klaar waren. Koffie met een borreltje erbij was ook een ramp, de koffie was al op en toen kwamen de glaasjes pas. Toen om 20.30u kwam de bedrijfsleider en zei "nou jullie boffen want diegene die na u deze tafel zou nemen is niet komen opdagen, dus u kan nog een koffie nemen". Kregen we wel van hem, maar het idee dat je aan een tijd gebonden bent... hebben hier ook niets over gezegd, dan had ik hier helemaal niet gegeten. Dit was toch al de eerste en laatste keer. Ze zien me alleen nog maar op het terras als het zonnetje schijnt.

9. Vanmiddag heerlijk genoten van een high wine, zalige hapjes en wijnen voor een leuke prijs, vriendelijke bediening en wat zeker een vermelding waard: is een kan met heerlijk fris water standaard op tafel (daar kunnen nog veel restaurants een voorbeeld aan nemen!).

Zeker voor herhaling vatbaar!!

10. Zeer vriendelijk, lekker eten, helemaal niet duur

12. We zijn nu hier meer dan 8 keer geweest, eten goed in prijs/kwaliteit, je moet je gedachten niet plaatsen naar een alleen een vleesrestaurant of eetcafé, dan kom je bedrogen uit. Eten in proporties, tapas is mediterraans met veelzijdigheid aan vlees-vis-vegetarisch. Service is prima, kan altijd beter maar ze leggen uit wat je op je bord hebt, of je het in 2 keren geserveerd wil hebben, en of het smaakt of naar wens is etc.

De sfeer is goed kaarsje hier openhaardje daar geinig ingericht met hoge en lage tafels, met volle bak gezellig druk met mensen die door mekaar praten. Voor rust kan je altijd naar de toilet natuurlijk! Je kan ook nog lekker na tafelen. Kortom een heerlijk restaurant.

13. 2e kerstdag heerlijk gegeten bij de Olijf, een gezellige Kerstsfeer, vriendelijk personeel, prijs/kwaliteit gewoon goed!

14. Vanavond gegeten bij de Olijf. Mijn vriend en ik gingen er een beetje met gemengde gevoelens heen door alle mindere recensies over dit restaurant. We hebben de gok toch maar gewaagd dankzij onze liefde voor tapas. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt niet begrijp waar al de slechte recensies vandaan komen. Wij werden bediend door ontzettend vriendelijk personeel, er werd netjes verteld wat alle gerechtjes inhielden en last but not least was het eten ook nog eens ontzettend lekker én veelzijdig. Ondanks dat we echt genoten hebben, vonden we het redelijk prijzig (tja, studenten..). Wel echt een aanrader en komen hier zeker nog eens terug!!

15. Ik heb vorige week in dit tapas restaurant gegeten in Spijkenisse. Ik heb nog nooit zo slecht gegeten, zo weinig. Bijna geen tot geen vlees en zat op een plek waar je gewoon met je muts op moet zitten, zo koud continu die deur open.

16. Wij hebben diverse keren in dit restaurant gegeten, en de eerste paar keer waren wij zeer positief. Hoewel het de laatste keren al wat minder was zijn wij onlangs nog 1 maal geweest. Dit viel echt ontzettend tegen. Wij hadden diverse tapas-hapjes besteld en het personeel gaf aan dat het handiger was om dit in 2 keer te serveren (ivm kleine tafel).
    De eerste ronde kwam vrij snel, maar de 2e ronde niet. Wij moesten steeds echt roepen als we iets te drinken wilde. Na bijna een uur kwamen ze ons vragen of we nog iets wilde eten, toen we aangeven allang besteld te hebben, werd er onvriendelijk gereageerd. Uiteindelijk na nog een drankje (helemaal niets van het huis ondanks het ongemak) kwam gang 2. Hierbij zaten ook grote garnalen. Deze waren onmogelijk op te pellen en smaakte niet goed. Ze kostte wel 12 euro! Omdat we haast hadden hebben we afgerekend (80 euro!!) en zijn we weggegaan. Bij het afrekenen nog aangegeven dat we het jammer vonden hoe het is gegaan, maar hierop kwam geen reactie!
    Erg jammer, hier komen wij niet meer terug..

17. Leuk aangeklede zaak zijn regelmatig geweest om lekker samen of met gezelschap een hapje te doen. Enkele weken terug een ervaring waarbij het bij ons verbruikt is en ook niet meer zullen komen. Denken niet aan de "vaste" klanten maar aan het massa gebeuren ! Grote teleurstelling en ons en een ieder die mijn mening vraagt zal je der niet meer zien.

18. Wij zijn hier met onze Fam. Wezen eten om een verjaardag te vieren. We hebben erg lekker gegeten.. En gekozen voor het 3 gangen verrassingsmenu. En aangeven wie geen vis of vlees lust. zit voor iedereen wel wat lekkers bij ! Veder aardige bediening.. Gaf goede uitleg over het eten. En er hangt een gezellige sfeer in het restaurant. En i.v.m de verjaardag hadden ze het toetje voor de jarige nog wat op geleukt ! Wij komen hier zeker nog eens terug !!

19. Ik vond het een heel gezellig restaurant. Ik was samen met mijn schoonouders van rond de 80 jaar. Het eten was heel goed, maar het had wel iets respectvoller gemogen. Ik had ruim op tijd geboekt en toch kwamen we met deze oudere mensen op hoge krukken te zitten. Dat moet niet kunnen vind ik.
    Ik vond het jammer dat dit niet beter geregeld was en als het dan echt niet anders kon hadden ze met een rondje van de zaak al heel wat goedgemaakt. Toen ik meldde dat ik dit jammer had gevonden werd er schouderophalend gereageerd. Kortom het eten prima, aan de service zijn er nog verbeter punten. We komen nog een keer terug, hopelijk doen ze ook iets met deze commentaren.

20. Eten is niet zo goed. Smaakloos, alleen de aardappeltjes zijn lekker en de viskoekjes. De rest is een ellende.
    Service is ook niet goed.

Eten wordt wel snel opgediend.

21. Heel gezellig en lekker eten.Ook de wijn is heerlijk.
    Gastvrij en gezellig en heerlijke muziek.
    Hier gaan we nog eens terug.

22. Heb hier recentelijk gegeten, maar ik was niet onder de indruk. De service en sfeer zijn wel redelijk, maar het eten valt helaas een beetje tegen. Het is namelijk veel te zout. Misschien een ideetje voor de kok om de klanten zelf het zout op het eten te laten doen?

Overigens is de prijs relatief duur als je kijkt naar wat je krijgt.

23. Peter Blok

Lekker verschillende tapas gegeten, we waren wat vroeg, maar was geen probleem. Heerlijke variatie aan smaken & goede wijn daarbij, goed opgemaakt ook. Zeker een aanrader na bv. een dagje shoppen!

24. Wij hebben met drie vriendinnen een gezellig avondje olijf geboekt!! Binnen gekomen blij verrast door alle gezelligheid! Heerlijk gerechtjes gegeten en zalige wijn gedronken. Maar dan komt de afknapper!! Willen jullie van je tafeltje afgaan en aan de bar gaan zitten er wachten andere gasten. Dit werd gevraagd op een moment dat we net zo lekker zaten na te genieten en na te tafelen. We kregen wel een bakje koffie of thee van het huis hiervoor. Aan de bar werden we neergezet op een plaats waar het personeel het liefst had dat je de barkruk onder de bar liet staan en je jezelf tegen de barplaat aandrukt omdat het anders een te nauwe doorgang was. Er werd regelmatig geïrriteerd gedaan omdat we in de weg zouden zitten. Heb dit als zeer ongastvrij ervaren.. vertelde ook bij het afrekenen dat dit een avondje uit voor ons was waar we tenslotte toch ook 120 euro met z`n drieën voor neer leggen. Dus dit is voor mij niet voor herhaling vatbaar!!! Zonde van zo`n geweldige mooie zaak met zo`n hele leuke kaart!!

25. Waren vanavond uitgenodigd door een vriend die 65 jaar werd, heerlijk gegeten, hele fijne sfeer en bediening die geweldig was.

26. Wij eten hier heel vaak! Eten is altijd goed en de sfeer ook. Verder worden we altijd goed bediend en is het personeel altijd vriendelijk. Ook is het restaurant geschikt voor kinderen, voor de kinderen hebben ze kleurplaten en patat met bijv frikandel of kroket. Jammer dat mensen altijd wat te zeuren hebben! Wij begrijpen niks van de negatieve reacties

27. Leuk restaurant, lekkere gerechten. Paar minpuntjes.. waar is de Spaanse Cava? Is er wel maar staat niet op de kaart. Ik mis teven de Spaanse sfeer in het restaurant.. het is tenslotte toch een tapas restaurant! Zet eens een lekker Spaans muziekje op om te beginnen. Verder moest ik vragen om iets bij de koffie na ons diner.. dat is toch iets wat jullie zelf bij een kopje koffie moeten serveren.. dat chocolaatje of de zelfgemaakte boterkoek.. al met al wel lekker gegeten!

28. Zeer slecht restaurant.

Wij waren hier een tijd terug wezen eten, maar de gerechten vielen vies tegen(zeker gezien de prijs die ervoor wordt gevraagd).

De gamba's waren erg droog en door en door gaar. Ook al iets teveel afgekoeld.
    Vier rijstenkoekjes, waarvan ze elk een andere smaak hadden. Het enige wat overeen kwam is dat ze allemaal niet lekker waren.
    We wilden nog meer bestellen maar deze gerechten vielen zo tegen dat we daarna maar ook zijn weggegaan.

Hier over mijn beklaag gedaan bij de bediening, maar die kon het duidelijk niet veel schelen. Moest overigens ook om bestek vragen toen we het eten al hadden. Had ook een keer een drankje besteld en niet gekregen, moesten ze achteraf nog van de rekening af halen.

Dit restaurant is zeker een afrader.

29. Bij toeval hier terecht gekomen en hebben geweldig gegeten. Vegetarische schotel en visgerecht. De desserts waren helemaal top! Een echte aanrader om met vrienden hier te eten. Wij komen zeker terug, al is het niet naast de deur voor ons.

30. Wij waren gisteren bij Olijf. Ben al een aantal keren geweest en altijd tevreden. Deze keer hebben wij het 3 gangen menu genomen, wat een grote teleurstelling. Dit heeft niets met tapas te maken. Heel weinig en saaie gerechten. Gezien het absoluut niet druk was had de kok zich iets meer uit mogen leven. Wij zitten niet te wachten op een stuk komkommer met zalmmousse of een rijstkoekje, wij willen Spaanse tapas. Ook vind ik het vreemd dat als je verteld dat je van gambas houdt, je deze niet krijgt. Vind ook als je in totaal 2 kleine stukjes vlees en een stukje tonijn als hoofdgerecht krijgt dit niet in verhouding staat met de prijs. Ik vind dat een verrassingsmenu een spiegel van het restaurant moet zijn en ik hoop niet dat dit het geval is. Wij komen nu zeker niet terug.

31. Porties aan de kleine kant, tapas die warm hadden moeten zijn waren aan de koude kant. Bediening was rommelig.

Al met al een tegenvaller!

32. Vandaag voor het eerst geweest en we hebben nu zeker spijt dat we niet eerder geweest zijn.

Wat een leuk restaurant, heel leuke gezellige bediening, goede uitleg over het concept.

Zeer leuk interieur.

Gewoon doen, wij komen zeker terug.

33. Evelien

Geweldig restaurant, leuke sfeer, leuk concept.

Er is een ruime keuze uit gerechten, maar ook de menu's zijn erg goed te doen.

Als je eens wat anders wilt, dan moet je zeker hierheen gaan!

34. Heel leuk, mooi ingericht restaurant. Het eten was erg goed, zowel de fajitas als de verschillende tapas. Vriendelijke bediening, en de toiletten zijn perfect schoon en netjes, ook erg belangrijk. Een aanrader!

35. Dit is zo bijzonder. Mensen die dit heel vaak doen zullen wel denken, overdrijf niet zo, maar ik had dit dus nog niet eerder gedaan. (1x in Rotterdam maar dat was ff snel snel)

Ik vond het een verrassing voor mijn smaakpupillen.

We hadden een ruime keuze door de kok samen laten stellen, want wij wisten echt niet wat het allemaal was, vreemde namen enz. Nouwww het was ge-wel-dig!

En super gezellig, iets heel anders.

36. Leuk verzorgd restaurant met een gezellige sfeer. Wij namen het tapasmenu, wat lekker en betaalbaar is.

37. jeffrey

38. Aaardig restaurant met een ruime keus van gerechten. Kan geen duidelijke omschrijving geven van het soort restaurant. Het houdt het midden tussen een tapas bar en mediterrane keuken, maar ook gerechten die wij niet konden plaatsen wat beteft origine. Tijdens ons bezoek werd er niet gezongen.