Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Spier verdeeld zijn.

1. Internationaal Spier

Anna Maria Jansse

Heerlijk gegeten met de kinderen, ondanks de drukte geen lange wachttijden. Bediening uitstekend en vlot. Fijne angus biefstuk, smaakvol! Aanrader zijn ook de maaltijdsalades, erg lekker. Alles in verhouding, je gaat zeker niet met honger de deur uit.

2. Internationaal Spier

We hadden een gift for you bon, vonden dat leuk van onze kinderen.
    Maar viel erg tegen.
    We kregen een slechte kale tafel, vlak bij de wc en uitgang, koud dus.
    Alle gangen dreven in de saus!
    Je moest je gambas of vlees zoeken tussen de saus.
    De saus over onze Angus steak stonk gewoon, volgens ons uit een pakje en tegen bederven aan! Heel overheersend.
    Wat goed was, was de aangeboden amuse.
    Een soepje, prima! Patat, en dessert.
    Verder viel het zwaar tegen.
    Herman den Blijker zou hier zijn handen vol hebben om hier verse en goede producten in te voeren!

3. Internationaal Spier

Sinds de heropening in april nu twee keer gegeten bij het Schortinghuis. Leuke kaart, goed eten, goede bediening. Voor vegetariërs is de keuze erg beperkt; ook voor hen een wisselmenu erbij is wat mij betreft welkom.

4. Internationaal Spier

Marian de Rijk

Wij hebben pas een 3 gangen diner genoten met 27 personen in de Ridderzaal. In 1 woord geweldig! Wat hadden ze het goed voor elkaar in de keuken! Het liep op rolletjes en alles was echt heerlijk! De bediening ook een geweldige pluim! Ze waren zo vriendelijk en gastvrij! We voelde ons meer dan welkom! Wij willen de eigenaar bedanken en hem veel succes wensen met dit fijne restaurant!

5. Internationaal Spier

Prima plek voor onderweg om koffie of iets anders te drinken te nemen. Menukaart is erg mager en biedt voor lunch en diner te weinig mogelijkheden. Geen keuze voor het brood, niet iedereen houdt van zwaar Drents brood. Normale soepen is niet verkrijgbaar. Kwaliteit is prima, fantasie ontbreekt echter.

6. Internationaal Spier

2e Paasdag heerlijk gegeten bij Schortinghuis.. Het is gezellig en sfeervol, de bediening is vriendelijk en goed. De menukaart is verrassend en biedt een ruime keuze. Wij kozen voor gestoofde varkenswangen. Vond het wel een beetje eng klinken, nooit eerder gegeten maar het was verrukkelijk. De kok laat wel zien wat hij kan en waar hij trots op mag zijn. Heerlijk gaar en mals! Ik raad het iedereen aan. We komen graag terug want die gestoofde varkenswangen willen we zeker nog eens eten maar we zijn ook erg benieuwd naar de andere gerechten op de kaart.

7. Internationaal Spier

Rens Boer

Afgelopen week weer eens samen met mijn vriendin gegeten in het Schortinghuis. Vanwege de heropening waren wij zeer nieuwsgierig.
    Het heeft ons zeer bevallen, voor- hoofd- en nagerecht waren overheerlijk en de porties waren goed. De sfeer doet fijn aanvoelen en de het ziet er van binnen leuk uit.
    Mijn complimenten gaan ook zeker naar de bediening, deze was ondanks de drukte zeer attent en erg aardig!

Al met al was het een geslaagde avond. Terug komen doen wij zeker!

8. Internationaal Spier

Van de week hier gegeten met mijn ouders en vriend met de flyer voor de nieuwe opening. We hebben heerlijk gegeten! De nieuwe eigenaar legt de lat een stuk hoger dan de vorige. Ik had knofloosoep, varkenswangen en appel-peer crumble na. In een woord heerlijk!! Vooral de varkenswangen waren heel mals!
    Ook de bediening was vriendelijk en fris. Ze zijn pas een week open, maar het was nu al boven verwachting. Wij komen zeker weer!

9. Internationaal Spier

Frans van Saagsvelt

We hebben zaterdagavond gegeten bij Van der Valk in Spier, keurig ontvangst, mooi gedekte tafel, vlotte bediening met oog voor detail en voortreffelijk gegeten. We waren uitermate tevreden en komen terug.

10. Internationaal Spier

Met een groep hier gegeten en het viel erg tegen. Pasteitje geitenkaas besteld. Dit bleek 2 plakken diepvriesbladerdeeg met 2 plakken geitenkaas, en dit als hoofdgerecht. Het was erg droog. Daarnaast zag de groente en garnituur er niet fris uit, leek niet vers.
    Bediening was niet alert en attent. Hier gaan we niet weer eten.

11. Internationaal Spier

Peter vd Lind

12. Internationaal Spier

Goed eten! Zowel steak als mosselen waren goede kwaliteit en voldoende. Het kader is verzorgd, maar niet sfeervol.

13. Internationaal Spier

Driekus

Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening maar... wat duurde het ontzettend lang. Pas na 5 kwartier het voorgerecht!!

14. Internationaal Spier

Eten was te gaar, kip droog, broccoli doorgekookt.

15. Internationaal Spier

De eerste kerstdag genoten van een kerstbuffet. Bij binnenkomst zwaar verrast door de sfeer van de zaal waarin we hebben gegeten. Aan de buitenkant hadden we dit zeker niet verwacht. Alles is in een oude, kasteel-achtige stijl. Heel ruim opgesteld, we hebben geen enkele last gehad van andere gasten. De kinderen hadden veel ruimte om te rennen en te spelen. Boven was er animatie geregeld, de kinderen konden er spelen, knutselen, tekenen en zelfs geschminkt worden.
    Bedienend personeel was vriendelijk en kon een grapje waarderen (en maken).
    Het kinderbuffet bestond uit patat en bittergarnituur (waarvoor tezamen één opscheplepel beschikbaar was, klein puntje van kritiek). Appelmoes en mayonaise, dat vond ik zelf wat aan de 'ongezonde' kant. Mijn zoon van nog geen 3 eet namelijk ook graag groente.
    Gelukkig bood het overige buffet een voldoende keuze aan alles en allemaal van prima kwaliteit, gevarieerd, goed warm en steeds aangevuld.
    Uitgebreid nagerechten-buffet, waarbij veel meer beschikbaar was dan we op konden...
    Bij het afrekenen bleek dat de drankjes allemaal willekeurig op rekening leken gezet. Er klopte werkelijk geen snars van. Na wat moeizaam rekenwerk is alles netjes berekend zoals het hoort. Al met al een prima ervaring.

16. Internationaal Spier

Afgelopen weekend een paar daagjes geboekt in het Van der Valk te Spier. We besloten de zaterdagavond hier te eten, en dat was een teleurstelling.

Het personeel was duidelijk niet in staat om deze drukke avond naar behoren af te wikkelen. Lange wachttijden en voor-, hoofd- en nagerechten die met veel onderling tijdverschil worden uitgeserveerd.

Wij hadden het wildschotel stoofpotje als hoofdgerecht. Een regelrechte teleurstelling. Droge hompen vlees in een suddersaus, geserveerd met al even droge aardappelpuree en cranberry gelei, aangevuld met een puntzak patat. Géén salade, géén groente, niets. Toen we daarom vroegen (overige gerechten werden hier wel van voorzien), reageerde men zeer verbaasd. Met moeite kon er een schaaltje rauwkost vanaf.

Dit restaurant is absoluut de minste die we ooit bij Van der Valk getroffen hebben. Het buffet ontbijt is uitstekend.

17. Internationaal Spier

Oostervink

Meerdere keren hier gegeten tot volle tevredenheid. Bediening perfect, eten voortreffelijk: kortom een aanrader; vorig jaar bij warm weer op het mooie terras gegeten. Deze zomer gaan we daar weer genieten; met zoutarm wordt rekening gehouden. Bedankt!

18. Internationaal Spier

Hier onderweg gegeten. Leuke menukaart, vriendelijk personeel en een gezellige sfeer!

19. Internationaal Spier

Henk en marlike huisman

Goede Hollandse keuken. Met warme ontvangst.

20. Internationaal Spier

We werden eerst in de eethoek gezet... geen leuke tafel, het was enorm druk. We konden zonder problemen in de lounge zitten met dezelfde kaart. Bediening enigszins gemaakt en ongeïnteresseerd... zelf toen de koffie aan het eind na 20 minuten nog niet op tafel stond een mager excuusje. Toen we wilde pinnen, bleef ze weer staan bij mensen die ze kende, met pinautomaatje in haar hand. Toen we opstonden om dan maar ergens anders af te rekenen, rende ze achter ons aan. Jammer... het eten was prima maar de nasmaak... mwohhh.

21. Internationaal Spier

pik

22. Internationaal Spier

Enige tijd geleden hier gegeten, eten was bijzonder lekker. Dit niveau had ik zelfs niet verwacht, maar het broodje vooraf kwam nog na dat het hoofdgerecht werd uitgeserveerd, dat was jammer. Sfeer was goed, bediening ook.

23. Internationaal Spier

Zeer matig gegeten. Voor de tweede keer niet goed. Heb een rode biefstuk besteld, kreeg een doorbakken. Zalm was droog en van smaak niet goed. Sliptong was droog en niet mooit gebakken. Frietjes vet. Broccoli te gaar en worteltjes verschrompeld. Hebben dit ook gemeld. Heel jammer. Ter compensering hoefden we de drankjes niet te betalen maar daar ging het niet om. Wel prettige sfeer en goede service. Nu nog de keuken verbeteren.

24. Internationaal Spier

Vanavond met mijn partner hier heerlijk gegeten.
    Ruime porties aan bijgerechten en een goede prijs kwaliteits verhouding.
    Complimenten voor de serveerster (Daniëlle Tol) een vlotte en vriendelijke dame!

25. Internationaal Spier

Rijnbeek

Ik heb hier al verschillende malen gegeten. Telkens op een ander tijdstip, in een ander seizoen. Zelfs een keer een High Tea, erg lekker en uitgebreid. Ook de kegelbaan is een aanrader. Gezellig en steeds voorzien van een drankje of een hapje. Top-locatie

26. Internationaal Spier

Gijs

Wij weten wel wat kwaliteit en lekker eten is, vooral na een dag fietsen in Drenthe.

Gisteravond bij van der Valk in Spier gegeten. Alle tafels waren om 19.00 uur bijna bezet, druk dus. Wij snappen nu waarom.

Er worden volle glazen geschonken, smaakvolle soep. Het dagmenu zeetong was prima, ruim voldoende twee soorten aardappels, heerlijke twee soorten warme groenten en voldoende sla.

Nagerecht keuze prima, maar niet meer aan begonnen, ons buikje was vol. En dat alles voor een uitstekende prijs / kwaliteit verhouding.

27. Internationaal Spier

Jonathan Dickhof

Met 7 personen zijn we hier gaan steengrillen en het was zalig! Heerlijk vlees, salades, frites, etc.
    We zijn echt niets tekort gekomen. Dit lag ook aan de zeer goede bediening die steeds alles netjes aanvulde. We hebben geen een keer wat hoeven vragen want alles gebeurde gewoon!
    Er hangt een goede sfeer in het restaurant en zoals je kunt merken hebben we genoten.
    Zeker een aanrader!!

28. Internationaal Spier

Komende vanuit Noord Nederland en onderweg naar huis wilden we (echtpaar met hondje) onderweg een hapje eten. Besloten om te stoppen bij het mooi gelegen van der Valk restaurant in Spier ( Drenthe). Tot onze verbazing en verbijstering kregen we te horen bij de receptie dat we niet welkom waren in het restaurant met ons hondje. De receptioniste gaf aan dat honden na 17.00 uur geweerd werden in het restaurant maar wilde desnoods nog wel met de manager gaan overleggen. We voelden ons echter niet welkom meer en besloten om maar door te rijden naar een restaurant waar onze hond meer dan welkom was.

29. Internationaal Spier

Heerlijk gegeten in een goede sfeer. Je voelt je hier nog echt gast.

30. Internationaal Spier

Het eten was oké maar de sfeer liet te wensen over. Een chagrijn van een vrouw liep er rond. Nee, dit was eens maar niet weer. We voelden ons ietwat ongemakkelijk.