Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Spankeren verdeeld zijn.

2x geweest maar 2x teveel. Sinds de nieuwe kok, is het er echt op achteruit gegaan! Nooit meer!!

Hr & Mevr Verhagen

Als vanouds weer genoten van onze lunch. Wij stoppen hier ieder jaar, op weg naar ons vakantieadres. Het bevalt ons hier al 20 jaar prima.

Lekker gegeten, alleen de onderlinge communicatie kan beter. De serveerster van onze tafel deed haar werk, maar ondertussen kregen we ook van de gastvrouw dezelfde vragen, of het smaakte of we drinken wilden of nog wat extra garnituren, wat we dan al bij onze serveerster hadden doorgegeven.

Prijs is aan de maat, € 28,50 voor biefstuk vinden wij behoorlijk.

Komen zeker een maal per maand, eten uitstekend, bediening uitstekend, gewoon gezellig!

Heerlijk gegeten de soep is heerlijk van smaak ossenhaas perfect gebakken heerlijk mals vlees we komen hier zeker nog terug
    Ik ben de kok zelf nog een complimentje wezen geven

3 Gangen menu was wel te doen. Niet veel keuze. Bospaddenstoelensoep vooraf was lekker. Kwarktaart met bosvruchten als toetje niet nemen. Het is net of je boter met veel suiker eet. Heb ik laten staan, terwijl ik erg van toetjes hou. Wij komen hier zeker niet meer terug. De dame van de bediening was erg sacherijnig en ook niet erg representatief. Volgens mij was het de eigenaresse zelf. (Goed voorbeeld!) Een vriendelijk gezicht aan tafel vinden wij namelijk erg belangrijk. Je gaat uit eten voor de gezelligheid en niet om weggekeken te worden. Erg jammer.

AJ van Eijk

Geen goede plaats in het restaurant ondanks de reservering, bij een grote groep, veel lawaai, trage bediening, dat was jammer.

Heerlijk gegeten. Gezellige sfeer. Prachtig uitzicht zodat je bijna vergeet om te eten. Komen zeker weer.

Wij gaan er regelmatig heen. We herkennen de slechte recencies dan ook niet die hier vermeld staan. De sfeer is gezellig de bediening goed en vriendelijk en het eten is heerlijk.

Diny van Engeland

Voor het eerst bij "de Luchte" gegeten, met mijn familie 1e Kerstdag brunch van 12.00 tot 14.30 uur, we waren met 9 personen. Het buffet was voortreffelijk, er was echt van alles ook voor mij als vegetariër was er gelukkig genoeg keuze bij alle gerechten. Alles werd steeds weer aangevuld. Het ijs/pudding buffet was ook super! Gezellige sfeer inclusief kerstmannen, muziek en voldoende tijd om rustig te eten. Bediening was heel attent en vriendelijk, ook gastvrouw/eigenaresse kwam steeds langs of alles naar wens was, heel goed. Prijs/kwaliteit is tevens erg goed, een echte aanrader!

Vega proever

Hier geluncht met collega's. Salade met geitenkaas is heerlijk! Jammer dat de bediening erg traag is. Zelfs toen we de enige bezette tafel waren schoot het niet op. Waren van plan om nog een kopje koffie na te nemen, maar moesten zo lang wachten tot we konden bestellen dat we maar zijn gegaan. Lekker gegeten, maar vanwege de bediening niet nog een keer.

Don Peijters

Het eten is best aardig, maar wat een onfatsoenlijke mensen. Geen lach, geen zin, kan niet, wil niet. Nee nou niet echt een goede sfeer en service.

Wat een heerlijk restaurant, gastvrije mensen en goed eten. Ik zelf had als voorgerecht een heerlijke huisgemaakte soep. Mijn vrouw had een Dordogne genomen, en vond deze ook heerlijk smaken. Als hoofdgerecht hadden wij chateau briand genomen. We lieten ons verassen want dit hebben wij al in meerdere restaurants gehad die ook erg goed waren. Maar deze chateau was echt voortreffelijk. Een fantastische manier van presenteren. De gastvrije gastheer maakte deze aan onze tafel klaar, en had hier een mooi verhaal bij. Gewoon op en top.

We hebben eerste kerstdag om 18:00 een tafel gereserveerd, maar om 17:35 kregen we een telefoontje dat er om 18:00 geen tafel zou zijn maar om 19:00. Dus wij om 19:00 erheen, nog geen tafel, maar om 19:25 pas. Dit is geen service en zo ga je niet met klanten om. Daarom een dikke 1.

Emmy Kramer-Stekelenburg

Gisterenmiddag, 26-12, kerstbrunch meegemaakt. Een grote teleurstelling. Het eten had weinig tot geen smaak/was niet vers. Buffet werd erg snel opgeruimd.

Kortom echt geen aanrader!

Eten was redelijk tot goed! Maar de bediening heb ik geen goed woord voor over!! Eigenaresse zelf in bediening gehad, maar wat een chagrijnige vrouw! Ongevraagd je drinken aanvullen, erg kortaf! En dan nog maar te zwijgen over het opmaken van de rekening, wat een drama!! Nee voor ons eens, maar nooit weer.

Wat hebben wij hier heerlijk gegeten, echt een aanrader. Lekker verse eigengemaakte groentesoep en de aardappeltjes vielen ook goed in de smaak. Zeker voor herhaling vatbaar.

Leuk en sfeervol restaurant! Zit er altijd goed vol, en dat is allereerst een goed teken. Heb er nu 2 x gegeten, en het eten smaakt er altijd prima. Voldoende bijgerechten prijs kwaliteit is goed.

Kom er vaker!

Onverwachts kwamen wij in deze zeer gastvrije herberg.
    Wij hebben zeer lekker gegeten en genoten van de ambiance. De bediening was erg vriendelijk en vooral de Italiaanse huiswijn was erg lekker.
    Als we weer in de buurt zijn komen we zeker weer even aan!

Wij hebben bij Herberg de Luchte meerdere malen mogen genieten van heerlijke diners en brunches met het hele gezin! Altijd worden we vriendelijk welkom geheten, je krijgt meteen een "thuis" gevoel. Gezellige kaarsjes aan, de openhaard aan goede achtergrondmuziek, heerlijk! De kwaliteit van het eten is goed, er zijn vaak wisselende gerechten en het is nooit te veel gevraagd als je iets aangepast wil hebben! Je hebt echt het gevoel dat je welkom bent. Een aanrader voor jong en oud!

J. van der Grift

Wij hebben hier op aanraden van kennissen heerlijk gegeten.Zowel de bediening als de met zorg uitgekozen wijnen verdienen bij ons een zeer grote pluim.
    Alle gerechten waren met zorg en aandacht bereid.
    In deze herberg is alles zo als het wezen moet met als kernwoorden:
    Vers, verzorgt, attent, schoon, gastvrij en betaalbaar.
    Ga zo door, wij komen zeker terug en zullen anderen ook aanraden om deze gezellige herberg eens aan te doen! TOP....

S. van Deursen

Eten is ondermaats! We werden bij aankomst ontvangen en het leek op het eerste gezicht een gezellig restaurant met een leuke sfeer. De bediening was goed. We hebben een voorgerecht gegeten dat redelijk was (niet super geweldig, maar ook niet slecht) daarna kwam het hoofdgerecht. Ik had vis, maar de smaak was ver te vinden waardoor het overduidelijk was dat deze uit de vriezer kwam! Mijn vriend had een gerecht met hertenbiefstuk dat, ondanks dat we erg lang hebben moeten wachten, niet warm was. Een vriendin had entrecote en deze had net als de vis ook weinig smaak. Qua eten valt het dus echt tegen. Ik ga hier dus niet meer heen. Zeker omdat je in de omgeving van Spankeren ( Dieren / Ellecom) bij meerdere restaurants heerlijk kan eten!

Prima restaurant, goede sfeer, vriendelijke bediening.

De mosterdsoep is echt een aanrader, erg lekker.

De chateaubriand is voortreffelijk, het flamberen en de sausbereiding aan tafel maken het een mooi spektakel.

Herman Bos

Ben heel tevreden. 100 procent lekker gegeten, wijn was voortreffelijk, bediening geweldig, echt een goede keuken. Het was wel erg druk, doch heel gezellig. Moeten uitbreiden om nog meer mensen gelukkig te maken.........

De bediening bij 'Herberg de Luchte' is zeer vriendelijk. Ondanks de drukte namen ze de tijd om een praatje te maken. De ober kon goed vertellen over de wijnen en raadde ons een heerlijke Australische shiraz wijn aan.

Als hoofdgerecht namen we de specialiteit van het huis: chateau briand. Een klassiek gerecht en heerlijk bereid. Het restaurant is bezig met veel interactie met de gast. Chateau briand, cerise flambee en zeetong aan tafel fileren. Helemaal geweldig.

Wij komen terug!

de zorzi

heerlyk gegeten bediening zeer vriendelyk

familie Meulendijk

In het begin van de avond erg gastvrij maar na het hoofdgerecht werd de tafel niet afgeruimd en werden we niet meer geholpen. Onze twee kinderen (6&4jaar) wilden graag nog een ijsje toe maar we zijn opgestapt. Pas toen we onze jassen aanhadden en op waren gestaan werd de tafel afgeruimd en konden we betalen. Is dit gastvrij te noemen??? Helaas dus geen extra inkomsten meer door 4X nagerecht en nog 2x koffie toe!!

Ten Have

Als vanouds........HEERLIJK !!!

We een fantastische avond gehad. Heerlijk gegeten en zeer goede bediening ondanks de drukte.
    Zeker het omrijden waard !!!
    Alles vers en heerlijke wijnen

Jan Hendriks

We hebben heerlijk gegeten alles smaakte vers en lekker. de opmerking die wij willen maken is dat er op de Irich koffie geen echte slagroom zat, wat het wel was weet ik niet ik denk room, verder alles super bediening zeer aardig en netjes , de slagroom nog aanpassen en dan is het een tien !!!