't Kleijn Geluck in Son

1362023494 95
1383819449 92
1449207312 91
1481901244 92

1. Het was een bijzondere ervaring, gastvriendelijk, heel veel heerlijke kleine gerechtjes. Goede uitleg en heerlijke smaken en alles een lust voor het oog.

2. Het was gewoon in een woord perfect… Verassende heerlijke gerechten met een bijzondere twist waarvan je niet wist dat dat zo kon. Zeer vriendelijk personeel. Toprestaurant!

3. Zijn al verschillende keren bij jullie geweest, was altijd heel erg goed.

4. adriaan 74492 punten

Gereserveerd voor de zondag lunch. Het terras was ingedekt maar het kwik gaf een temperatuur boven de 30 aan waardoor het binnen met de airco aan toch wel iets comfortabeler was. We kregen een tafeltje aan het raam in het onlangs gerestylede restaurant. Het is duidelijk strakker ingericht met langs de wand op verschillende plaatsen lamellen, waarachter flessen wijn. Het plafond is donker geworden en de vloer licht wat ‘s avonds een ruimtelijker effect geeft. De bar is minder prominent aanwezig, in de muur twee wijnkasten en je kunt de chef in de keuken aan het werk zien, leuk.

Als aperitief een frisse Albariño 2017 van Leira Reyero die goed beviel. Ernaast drie bereidingen van kikkererwt, keurig gepresenteerd. Om te starten dunne krokantjes van kikkererwt met een dip van piccalilly. Cakeje van kikkererwtenmeel met een mousse van piccalilly en gemarineerd zilveruitje. En een makaron van het vocht van de kikkererwt waartussen een crème van bloemkool. Lichte smaakjes.

De tweede ronde bestond uit een hapjes trio met als rode draad de asperge. Een stukje geroosterde asperge met dotjes limoen gel. Broodsoufflé met nootmuskaat waarop tartaar van asperge met toefje crème van eigeel. Om af te sluiten een luchtig cakeje van asperge in de vorm van een canelé.

Bij het warme broodje drie smeerseltjes, een licht gezouten roomboter in de vorm van een legosteen, een luchtige crème van hazelnoot met pompoenpitten en een crème van biologische oude kaas waarop zoutkristallen.

De eerste begeleider werd keurig door sommelier Mark van Beek gepresenteerd. Een Vinho Verde gemaakt van de inheemse Loureiro van Maria Bonita, sappig en fris met een toets van citrusfruit. Uit de keuken een tweetraps gerecht. Om te starten een bitterbal gevuld met een ragoutje van langoustine. Op het bord drie bereidingen van langoustine, een crème, tartaar en een licht krokant gebakken staart. Op de tartaar plakjes dun gesneden avocado met dotje citrusgel, ernaast toefjes avocadocrème, zoetzure groentjes en stukje geschroeide little gem. Het staartje was mooi hoog op smaak en prima van textuur (daar de andere zijde nog ietsje glazig was). De tartaar was delicaat, de wijn sloot hierbij keurig aan, prima. (8,5)

Verder met de Gran Trio Bianco van San Marzano uit Salento met Fiano in de hoofdrol. Ernaast een bedje van witte asperges waarop een op de huid gebakken doradefilet, en blokje gnocchi waarin korenaar asperge, ernaast verse doperwten, streepjes crème van doperwt en knoflook en een vinaigrette van mint, aan tafel afgewerkt met een beurreblanc van rijstwijn. Het huidje van de dorade was lekker krokant, de vis was nog een beetje sappig en hoog op smaak, in het garnituur mediterraanse toetsen die door de wijn versterkt werden. (7,5)

Over naar rood met een Barbera Appasimento van Cascina Ghercina uit Piemonte, geconcentreerd met ronde tonen van rijp kersenfruit en zijdezachte tannines. In een diep bord een crispy zwezerik waaromheen palmhart, bamboescheuten, kousenband en seroendeng, aan tafel afgewerkt met een saus van garam marsala. De zwezerik was rauw gebakken met een dun laagje bloem in een notenbotersaus, van binnen mooi zacht maar wel een klein bij smaakje (dat aan uitgebakken spekjes deed denken), wat origineel en lekker was. Een gedurfd garnituur van Aziatische smaakjes ernaast dat goed combineerde, waarnaast de wijn wat frisser werd, erg lekker. (8,25)

Voor bij het pièce een biologisch gemaakte Nemausa van Patience, mooie zuren met aangename kruidigheid. Het gerecht kwam afgedekt met een “stolp” van gedroogde knolselderie op tafel. Eronder een blokje lamsfilet met verschillende structuren van knolselderie. Blokje gepekelde knolselderie, compote en gelei van knolselderie, verder nog gebakken anijschampignons, dotjes gel van duindoornbes en krokantje van koffie, aan tafel afgewerkt met een krachtige eigen saus gekruid met koffie. Het lam was ietsje doorgegaard en mooi op smaak, ruim voldoende afwisseling met het garnituur. Prima frisse accenten door de duindoorn en de saus was een echte smaakversterker. (8)

Het predessert was een partje van citroen dat gemaakt was van limoncello met een dun jasje van witte chocolade. Leuk gepresenteerd op een citrusknijper.

De dessertwijn was een Chileense laat geoogste Sauvignon 2015 van Morandé, geconcentreerd met tonen van perzik en abrikoos. Chef Rick presenteerde het dessert. Verschillende structuren van blauwe bes met Gentse neus (Cuberdon), ganache van yoghurt, quenelle vanille-ijs en anijs-cressjes. Een hoofdrol voor de blauwe bes met frisse smaken waarnaast de wijn keurig in balans was. (7,75)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een drietal lekkere friandises.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd met in de hoofdrol de ervaren sommelier Mark van Beek.

Samengevat kan ik stellen dat er een stap is gemaakt, veel aandacht voor de beleving door leuke presentaties en de gerechten zijn iets complexer en verfijnder geworden. We hebben er weer van genoten, bedankt.

5. Rick

6. Johanna 778 punten

Bij een bijzondere gelegenheid hier met een grote groep gedineerd. Vooraf een keuzemenu samengesteld. Vriendelijke en gastvrije ontvangst. Er werden direct verschillende amuses geserveerd, voor elk wat wils! De keuze voor het voorgerecht en hoofdgerecht werd opgenomen en de bediening bleek hierin zeer flexibel te zijn als je bijvoorbeeld van een ander gerecht het garnituur wilde hebben. Beide gangen werden begeleid door heerlijke, bijpassende wijnen. In alle rust werden alle gasten tegelijk bediend. Nadat de tafels afgeruimd waren kon de keuze voor het nagerecht worden doorgegeven. De avond werd afgesloten met koffie/thee en friandises. We hebben hier heerlijk gegeten, zijn keurig netjes bediend, groot compliment voor het team van Kleijn Geluck!

7. Riet 12 punten

Wat een gezellige avond gehad.
    Goede bediening met zeer goede uitleg van menu en de wijnen (mark).
    Iedere gang was een verrassing geweldig om te zien maar zeer zeker ook de smaak en ook de wijnen die wij geserveerd kregen bij het heerlijke eten.
    Jultie zullen ons zeer zeker meer zien.
    Een geweldige avond gehad op culinaire gebied.

8. Bekkie Doornweerd

Prettig ontvangen, met persoonlijke aandacht. Goede uitleg keuze en heerlijk gegeten.

9. Wat een heerlijke gerechten! Uitstekende bediening, prima ambiance. We gaan veel uiteten, maar dit hebben we nog zelden ervaren en dat voor die prijs. De keuken wist ons zeer te plezieren en de bediening zorgde voor zeer passende wijnen. We hebben genoten!

10. Barend Maaskant

We kozen voor het 4-gangen verrassingskeuzemenu.
    Het eten was voortreffelijk. Gang na gang (een stuk of 8) de lekkerste hapjes.
    Gevraagd om om ons beiden niet hetzelfde voor te schotelen, waardoor we konden genieten van een grote variëteit.
    Was er al eerder geweest en ben zeker van plan terug te gaan.

11. Fons van Griensven

Super gegeten. Zeer goed rekening gehouden met allergieën. We komen zeker terug.

12. natee

13. Kim raaijmakers

Super gezellig, heel lekker eten. Nu al een keer of 6 wezen eten en iedere keer weer heerlijk.

14. Nergens anders zo heerlijk culinair genoten! Lekker eten, gezellige intieme ambiance, vriendelijke service en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeer zeker een aanrader! Hier ga ik in ieder geval vaker naartoe om te genieten.

15. De verjaardag van mijn lief en mijn pensionering. Een dubbele reden om dit te vieren bij ons favoriete restaurant in Son.
    Tja, ik heb al vaker over deze culinaire tempel geschreven en kan eigenlijk niet anders dan concluderen dat service en kwaliteit hier nog immer hoog in het vaandel staan.
    Chef-kok Richard weet op onnavolgbare wijze de meest originele amuses en gerechten uit de hoge koksmuts te toveren, die door de uiterst vriendelijke en bekwame medewerkers met een duidelijke uitleg geserveerd worden.
    Alles maar dan ook echt alles is hier tot in de puntjes verzorgd. Na een gezellige avond valt de rekening heel erg mee en dat is de uiteindelijke bonus.
    Kortom, een rots in de Sonse branding als het gaat om constante hoge kwaliteit in een prettige sfeer die achteraf ook zeer betaalbaar blijkt.

TOPAANRADER!

16. Voor de vijfde keer hier gaan dineren, met vijf volwassenen en weer was het top. Wat een creativiteit, wat een vriendelijkheid, wat een heerlijke gerechten. Wij komen zeker weer terug als de portemonee het toe laat!

17. Geweldig lekker eten en een hele vriendelijke, gastvrije bediening. Prijs kwaliteit is meer dan goed. Maar ook het enthousiasme, de verrassende elementen in het menu en de aanbevolen wijnen, maakt het voor ons echt een top restaurant.

18. Heerlijk gegeten, echt super. Veel hapjes vooraf en ook bij koffie, heerlijke bijgerechtjes. Mooi opgediend en heerlijke bereiding. Ook de bediening is erg sympathiek, met aandacht voor de klant.

19. wijninga

20. Gisteren hier voor de 1e keer geweest.
    Je wordt in de watten gelegd met dat heerlijk eten.
    (zeker apart was een van de amuses, in een klein bloempotje geserveerd, dat zag er erg leuk uit)
    Het is een gezellige zaak, met aandacht voor de gast.
    We hebben allemaal onze eigen smaak, dus we kunnen niet voor andere spreken.
    Maar mocht je dit restaurant willen proberen, gewoon doen en laat het je overkomen.

21. Stef van den Wijngaard

Op aanraden van vrienden wezen eten. Het eten was geweldig. Jammer dat de bediening niet helemaal op de hoogte was van de geldende regels: borden over de tafel aanreiken, wijn links inschenken terwijl het glas rechts staat, etensresten van de borden schrapen bij de tafel enz. Dit kan in zo'n restaurant natuurlijk niet. Dat was erg jammer.

22. Paul

23. Piet & Francine van de Laar

Het was een sublieme avond op 9-12.
    De gasten waren allemaal uiterst tevreden en daar ging 't om.
    Het menu was uit de kunst.
    Bedankt!

24. Martin Koenen

We hebben vrijdagavond met 4 personen voor het eerst bij het Kleijn Geluck in Son gegeten. Fantastisch in een woord. De kok en de staf weten wat verwennen is. Avondvullend! Aanrader.

25. Thijs en Hennie

Voor het eerst dit restaurant bezocht. Een heerlijke onbevangen ambiance, de gastheer/vrouw stellen je meteen op je gemak met een hartelijke ontvangst. We hadden het 4 gangen verrassingsmenu genomen. Heeeeerlijk gegeten. met wat extra tussendoortjes bracht het al gauw op 6 gangen. Wijnkeuze is uitstekend. prijs/kwaliteit is prima. We komen zeker hier vaker terug. Een echte aanrader

26. Leuk en vooral heel smakelijk restaurantje in Son. De kok paste zijn recepten aan voor iedere dieet behoefte. Het eten smaakte heerlijk. Als je je smaakpapillen wilt verwennen, dan zul je toch een keertje hier moeten gaan eten.
    We hadden het verrassingsmenu, en dat was inderdaad verrassend met lekkere gerechten (en tussenhapjes).

27. Geweldig gegeten! Er is voor iedereen wat wils en het is topkwaliteit. Ik ben er al meerdere keren geweest en koos alle keren het verassingsmenu en stel dat je iets niet lust krijg je gewoon iets nieuws.

Omdat ze niet regelmatig drinken kwamen vragen stond je wel eens droog.

Kortom toprestaurant en reserveer ver van tevoren want anders kun je er niet terecht.

28. Afgelopen vrijdag weer heerlijk gegeten en gedronken. Ik heb al zeer vaak gegeten in dit fantastische restaurant en velen aangeraden dit te doen. De voorlaatste keer en dus ook vrijdag een volledig wijn arrangement erbij genomen. Als het eten al een tien is, dan zou je willen dat er meer punten te vergeven waren als je het verwen menu in combinatie neemt met een wijn arrangement. Wat een combinaties! Dank weer voor het verzorgen van een avond die in het teken stond van een culinaire ontdekkingstocht. Anthony

29. Weer gegeten bij kleine geluck en het blijft een feest. Als Service hoger zou kunnen dan 10 zou ik dat invullen. Helemaal top. Zij weten wat verwennen is. 6 gangen keuze menu met wijn arrangement, plus nog amuses en spoom voor minder dan € 200 met z'n tweeën. Geld meer dan waard.

30. Ellen 243 punten

Heerlijk gegeten en op mijn verzoek kreeg ik heerlijke gerechten met lam en vis en mijn man met div. soorten vis.
    Personeel is zeer attent en vriendelijk en de div. amuses en de spoom (die niet worden berekend) maken het helemaal af. De presentatie is erg leuk en de kwaliteit is top.
    Zeker voor herhaling vatbaar!

31. Jacques

32. R van Herpen

Afgelopen zaterdag ontzettend lekker gegeten bij 't Klein Geluck, de sfeer is een beetje saai maar dit ben je snel vergeten na de heerlijk gerechten en amuses en niet te vergeten de viendelijke en behulpzame bediening. Ze zien mij zeker terug. Alvast smakelijk eten..!

33. Erik Frijters

Gisteren met 2 personen heerlijk gegeten. 2 maal het verrassingsmenu. Vooral de hapjes tussen de gangen door zijn een welkome lekkere afwisseling. Brabantse kwaliteit is geen extra kosten voor water of brood en uitstekende prijs voor lekkere gerechten. Wij hadden na het viergangenmenu meer dan genoeg gegeten. We komen hier graag snel met vrienden weer terug. Bedankt voor deze fijne avond.

34. Restaurant bezocht zaterdag 17 december 2011 met onze kinderen en ouders.

Wij kozen het 4-gangen verwenmenu en het was wederom genieten. We gaan er nu maandelijks terug en nemen geregeld onze 2 kinderen mee. Voor de kinderen is het ook echt smullen en ze mogen zelf zeggen wat ze lekker vinden.

Wij mochten plaatsnemen op prachtige en comfortabele nieuwe stoelen.
    Het verwenmenu was echt subliem. Prachtige gerechten, mooie combinaties en heerlijk van smaak.

De bediening van Astrid en Ruud is bijzonder gastvrij en professioneel. Ook onze complimenten voor de Topkok Richard. Allemaal een dikverdiende 10.

35. Arthur.Luijben

36. We hebben genoten van het heerlijke eten, mooi en verrassend opgediend. De sfeer is goed en gastvrij.

Wij komen graag weer eens eten!

37. Een avondje eten bij het Kleijn Geluck is altijd weer een feest.

Wij komen heel graag steeds weer terug.

38. Goede ontvangst. Voldoende ruimte tussen tafels en prima zittende stoelen. Deskundige bediening en uitleg van gerechten.2 witte en 4 rode huiswijnen dus voldoende. Keuze van wel of juist geen uitleg van de gerechten vooraf. Uitstekende keuken met mooi opgemaakte amuse en voorgerechten. Prima en hoog op smaak hoofdgerecht. Goede timing en steeds in overleg bij het serveren van de gangen.

Goede prijs/ kwaliteit verhouding. Mooi rustig cremekleurig tafel linnen. Prima rustige sfeer. Muziek was slechts van korte duur en voegt ook niets toe. Beter weglaten dus maar. Een herhalings bezoek is zeker aan te raden. Men is daar goed bezig. Groet, thijs.

39. Frank en Ria Stoots

Een eetsensatie bij uitstek. Heerlijk van smaak en oogstrelend opgediend door vriendelijk en deskundig personeel. Een echte aanrader als je eens culinair verwend wilt worden.

Deze ontdekking deden wij op 2 juni 2011.

Komen graag nog eens terug met vrienden.

40. Rob van Tuijl en Familie

Wij hebben zondag 29 mei bij jullie gegeten en het was uitermate goed. Zowel het eten, de manier van opdienen, de service, noem maar op. Dit alles maakte het tot een geweldige avond. De prijs kwaliteit verhouding klopt helemaal, misschien wel meer dan dat.

Groeten en tot een volgende keer.

Familie van Tuijl, Eindhoven.

41. Sandra 27 punten

Vanaf oktober zijn we er nu een paar keer geweest, en het is iedere keer weer geweldig!

Gisterenavond zijn we ook weer in de watten gelegd: het eten is super, de medewerkers zijn heel erg vriendelijk, als gasten voel je je hier echt thuis, echt een aanrader!

42. In een woord geweldig.

En de amuse was verrukkelijk.

43. Wij hebben van de verrassings menu genoten, vooral de persoonlijke bediening vonden wij erg fijn. De kaas trolley was een echte verrassing. Wij zullen jullie aanbevelen bij vrienden en kennissen.

44. Het verwenmenu is een absolute aanrader. Heerlijk eten (aparte gerechten, kleine kunstwerkjes, goed op elkaar afgestemd), lekkere wijn en een prima bediening! Zeker voor herhaling vatbaar. We laten ons dan graag weer verrassen want waarschijnlijk is alles wat deze kok maakt heerlijk.

45. Toos en Hans van Heesch

5 januari zonder reserveren binnen gestapt. De sfeer is meteen goed en we durven het daardoor aan een verwenmenu te bestellen. Vanaf dat moment worden we op een geweldige manier, telkens opnieuw, culinair verrast.

Hier wordt eten gewoon een fantastisch avondje uit. Echt 'een feestje'!

Toos en Hans.

46. Na een eerste uitstekende ervaring enige tijd geleden, vandaag opnieuw dit restaurant bezocht. Wederom voortreffelijk gegeten. Prima ontspannen bediening. Keurig gedekte tafels, de hele avond wordt ook water geschonken en voor iemand die vegetarisch eet een echte aanrader. Zo kan het dus ook. Bijzondere gerechten, heerlijk van smaak. Complimenten aan de kok!

47. M Bouwhuis

Wat een heerlijk avondje uit bij 't Kleijn Geluck!

Het eten was uit de kunst: mooi opgediend en heel erg lekker. We werden bovendien verwend met allerlei kleine tussengerechtjes. Ik ben vegetarisch en heb niet vaak zo lekker en bijzonder gegeten in een restaurant.

De obers zijn alert, attent en zeer goed geluimd.

Al met al: een dikke tien!

48. Ik had bij het afrekenen een opmerking willen maken, maar het is er niet van gekomen.

Ik heb het erg gewaardeerd (naast het heerlijke eten en de vele extra's), dat jullie:

a. Gewoon water (blijven) schenken.

b. Geen Spa blauw opdringen.

c. Niets daarvoor in rekening brengen.

Ik heb dat wel eens anders gezien.

Aangezien ik de BOB was voor die verjaardagsavond van mijn man, kon ik dat zeer waarderen.

49. Wij zijn hier 15 juli wezen eten. We kozen voor het vier gangen verwenmenu. En verwend zijn we zeker, krijgen van mij een 10.

Komen zeker terug en het is ook een aanrader.
    Alles was hier heel goed en heel lekker gegeten.

Marcel.

50. Michel Olivers

Afgelopen zondag 30 mei met 4 personen gaan dineren. We mogen zeggen dat ondergetekende met echtgenote vaker in gerenommeerde restaurants gaan dineren. Hier zijn we evenwel volkomen verrast door een prettige ontvangst, uitstekende bediening en service. 2 personen het 4-gangenmenu en 2 personen het verwenmenu. Niets op aan te merken, heerlijke goed bereide gerechten, in een woord geweldig.

Al wonen we niet in de buurt, we zullen hier zeker nog terugkomen.

51. Voor de zoveelste keer hier wezen dineren, met vijf volwassenen en weer was het "af". Wat een creativiteit, wat een vriendelijkheid maar vooral: wat een heerlijke gerechten en verwennerijen! Ook een erg persoonlijke bediening, op een sympathieke manier.

We kozen voor het vier gangen verwenmenu. En verwend zijn we zeker..........

Nog even en dan kunnen we ook weer eens op het terrasje eten, onder de nieuwe luifels en, indien nodig, met terrasverwarming.

Tot gauw en dank voor de heerlijke avond!

52. Het eten is voortreffelijk, verder een geweldige bediening.

Prijs/kwaliteit is echt in orde!

53. m vermeulen

Hier moet je zijn als je even helemaal culinair verwend wil worden.

54. Wij zijn hier voor het eerst gaan eten dit weekend, met 5 personen. Ontvangst, bediening en service is uitstekend. Wij hadden allen gekozen voor het 4 gangen menu. Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Eten was goed bereid. De droge witte wijn die wij gedronken hebben bij het eten was heerlijk.

Pluspunt is ook dat het water tijdens het eten niet betaald hoeft te worden, extra service! Tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend.

55. Elke keer weer zijn we zéér tevreden over het eten, de bediening en de service. De prijs/kwaliteit verhouding is prima. Als klant wordt je nog echt ouderwets verwend. Kortom genieten!

Het enige (hele) kleine minpuntje: de uitstraling van het restaurant is een beetje gedateerd.

56. Rob Roelink

Het is een groot geluk om je in't Kleijn Geluck culinair te mogen laten verwennen.

57. Marco Jansen

Heerlijk gegeten met mijn ouders, broer en schoonzusje.

Fijne bediening, zeer attent betreffende wensen qua diëten! Je kunt een dieet zo gek niet bedenken of ze hebben een oplossing.

Strakke aankleding, lekker eigentijds. Fijne ronde tafels, zodat je met een groep contact met iedereen hebt.

58. Heerlijk gegeten,erg fijn dat er alleen ronde tafels zijn.Restaurant mag gezelliger aan gekleed worden. Medewerkers erg vriendelijk.Voor herhaling bezoek vatbaar.

59. A van den Boomen

Heerlijk gegeten het verrassingsmenu met een aantal colega's , als afscheids etentje het was uitstekend.en erg lekker goede bediening en zeker voor herhaling vatbaar.

60. Vorige week met een groep wezen eten daar. We waren het er allemaal over eens dat het ""toppie"" was.
    Het eten was heerlijk, de bediening perfect. Gewoon heel huiselijk en supergezellig.
    De bediening was zeer goed,leuk, heel persoonlijk, aandacht voor iedereen.
    Met recht een aanrader.

61. Uitgekiende menu's, Frans geïnspireerd met een Oosters tintje. Je kunt je met een gerust hart laten verrassen. Niet te veel, niet te weinig, zeer originele gerechten, veel afwisseling, niet te zout en vooral erg lekker. Kortom, perfect. Het pand is niet zo sfeervol, maar het restaurant is des te gezelliger, mede door de leuke bediening.

62. Toevallig tegen dit restaurant aangelopen, erg prettige verassing."5 gangen "huiskamermenu" genomen; alles, van begin tot eind, zeer smakelijk en verzorgd. Bediening zeer attent, een echte aanrader. Jamer dat ze niet in een sfeervoller pand zitten.

63. We hebben een heerlijk 6 ganen diner gekregen. De gerechten zagen er leuk uit en smaakte goed. Zelfs na het grand dessert kregen we nog allerlei lekkere dingen! Zelf hou ik erg van de koffie mét de slagroom! Chapau

64. het waren kleine maar bijzonder lekkere gerechten(ik heb de verrassing 4 gangen genomen) het waren misschien maar 4 kleine gerechten maar ik echt wel voldoende op en heb mijn avond afgeloten bij hen met een heerlijke koffie amaretto en die is me tevens heel erg goed bevallen. ik vindt dit echt een aanrader als je in buurt bent en wil dineren.