Dinsdag en woensdag open op afspraak.

Ons Jongens in Someren

1345207738 84
1352220194 86
1408319844 92
1464419495 95
1471431951 92
1481950635 94

1. De recensies van dit restaurant zijn zeer positief dus dit was een reden dat we kozen om hier te eten. Daarnaast had ik de eigenaar op radio 538 gehoord omdat er een mooie prijs was gewonnen. We kozen voor een 5-gangen verrassingsmenu. Mijn vrouw is vegetarische en eet geen vlees en vis. Ook voor haar hadden ze echt hun best gedaan. Het eten was geweldig. Echt een aanrader om hier eens te eten. Klein restaurant, wat het juist uniek maakt! We gaan zeker nog eens terug!

2. Chef Jan van Hout heeft onlangs de Brabantse voorronde gewonnen waardoor hij onze provincie vertegenwoordigd in de finale voor ‘European Young Chef Award’ in Barcelona. Voor ons een mooi moment om weer eens uitgebreid te gaan proeven. Met het reserveren blijkt nog steeds alles mogelijk, prima!

Als aperitief een cava die goed beviel en die tevens de eerste begeleider was. Het borrelgarnituur bestond uit een schaaltje opgewarmde nootjes en een drietal keurig gepresenteerde hapjes. Een krokant gebakken donut van aardappel, krokantje met epoisses waarop toefjes mayonaise met kimchi, en een krokant kussentje van five spices met erop een toefje humus. Goede smaken.

Het eerste gerecht werd gepresenteerd op een leiplaat. Als basis een mousseline van bloemkool met erop een plak geroosterd buikspek waarop roosjes van bloemkool met reepjes ansjovis en een drietal flinke croutons. Lekkere hartige toetsen waarnaast de cava goed combineerde met zijn frisse tonen. (8.8)

De tweede begeleider werd keurig door Jan gepresenteerd, die zich inmiddels meer in wijnen heeft verdiept. Een Sloveense Tokata 2012 van Edi Simcic gemaakt van Furlanski Tokaj, rijk en complex met tonen van peer en amandel, erg lekker. Op een half rond gebogen bord een hele mooie presentatie. Geschroeide langoustines, stukjes top Joselito ham, dunne plakjes verse spekboon en een quenelle crème van pompoen (hoog op smaak). Aan tafel afgewerkt met een saus met foie (verrassend). De delicate langoustine kwam naast de meer uitbundige smaken iets in de verdrukking maar het eindresultaat mocht er zeker zijn. De heerlijke wijn sloot naadloos aan, genieten! (9.5)

We vervolgden met een Italiaanse Chardonnay 2013 van Selin d'Armari gemaakt in een rijke stijl en gerijpt op nieuw Frans eiken. In een azuurblauw schaaltje langzaam gegaarde heilbotfilet die nog even in de pan was geschroeid. Ernaast in soja aangezette kiemzaden, twee blaadjes sla, lekkere tomaat stucturen en een romige kreeftensaus. De heilbot was lekker sappig en delicaat. De zaden gaven een bite maar hadden ook een lekkere smaak. De saus zorgde voor de koppeling naar de rijke chardonnay. (9.4)

In het glas een droge Duitse Wachenheimer Riesling 2014 van het huis Dr. Burklin-Wolf (Pfalz). Heerlijk aroma, in de mond niet te fris met een bescheiden oily toets. Uit de keuken een exclusief gerecht. Op 65 graden gegaarde eendenlever, met een brander afgeschroeid was. Keurig in hapklare blokjes getrancheerd met ertussen twee partjes groene appel. Ernaast een gerookt stukje aal met erop stukjes pistache, bolletje gel van biet met erop een fijne brunoise van courgette en een saus van oester. De lever had een stevige textuur en was mooi op smaak. De combinatie met de aal en de rode biet is inmiddels klassiek te noemen. De oestersaus gaf de combinatie een subtiele ziltige toets. De wijn ging blinken naast al die mooie smaken, een schot in de roos, verrassend! (9.7)

Nu het moment waarvoor we mede gekomen waren, het winnende gerecht. Als begeleider was een Spaanse Alcanta 2014 geselecteerd, gemaakt van Monastrell en Tempranillo. Uit de keuken een mooie presentatie in zwarte schaaltjes. Cilinders van farce van kip, stukken peterseliewortel, toef aardappel mousseline met erop een stukje mos (leuke toets), gebakken stukken koning oesterzwam (eryngii) en rolletjes van courgette gevuld met prei, heerlijk. Aan tafel afgewerkt met een saus op basis van cepes geschonken uit een reageerbuisje. Een hele goede smaken combinatie. De kip had een zachte textuur met een subtiele bite en was hoog op smaak, met voor mij net ietsje teveel zout. De wijn was net ietsje te krachtig voor de smaken in het gerecht om een goede begeleider te zijn. (9.2)

Voor het pièce was een Spaanse Romanico 2011 van het huis Teso La Monja geselecteerd. Heerlijk aroma met tonen van zwart fruit, verfijnd in de mond met in de afdronk een stevig bittertje. Op het bord, gepekelde, 12 uur gegaard, in de oven gelakt, keurig getrancheerde lamsnek met ernaast een crème van pastinaak, snijboon, mini witlof, romanesco, baby mais, krokant gefrituurde chips van cassave en een romige eigen saus. De nek had een hele mooie cuisson, met het garnituur kon ruim voldoende worden afgewisseld. De wijn was keurig in balans en het bittertje in de afdronk werd door de saus geëlimineerd. (9.3)

De dessertwijn was een bekende van domein Lafage. Een Muscat de Rivesaltes met mooie lichte kleur en de typische Muscat toets. In het azuurblauwe schaaltje cilinders flan van appel en citroen met erop kogels van pompoen gemarineerd in limoen (verrassend), bolletje ananas met kaneel (verrassend) en gekarameliseerde popcorn. Verder twee truffels van witte chocolade met kokos en quenelle yoghurtijs met roze peper. Goede smaken met twee smaakbommetjes waarnaast de wijn redelijk tot goed combineerde. (9)

Bediening was zeer goed verzorgd. Jan had er handjes bij in de keuken waardoor er beduidend meer tijd was om gezellig kletsen en terug te koppelen.

Prijs-kwaliteitverhouding was zeer goed tot uitstekend, zevengangenmenu €60,-, wijnarrangement €34,50 en de espresso koste €2,75.

Samengevat kunnen we stellen dat de keuken aan het doorontwikkelen is. Iets complexere bereidingen met hele goede smaken en sausen. Ook op het gebied van begeleidende wijn is er progressie gemaakt, neemt niet weg dat het nog niet helemaal een foutloos parcours was. Het restaurant blijft een aanrader voor de fijnproever en levensgenieters. Wij worden fan, en voegen het restaurant graag toe aan onze favorieten lijst.

3. Heel erg lekker gegeten. Fantastische chefs en een geweldige gastvrouw die ons begeleidde.

4. Wij hebben met 12 personen top gegeten. Wijn spijs prima in balans. Vooral de smaakpatronen waren super. Zeker dat smaak lepeltje appelmoes was zeer rijk van smaak. Ga zo door Ons Jongens.

5. Wederom een geweldig culinaire ervaring in een gezellige en ongedwongen sfeer, we blijven maar terug komen. Tot de volgende keer!!

6. Heerlijk gegeten, bediening perfect en de sfeer prima dus we komen zeker nog vaker terug. Succes!

7. France en Jan

Vanavond lekker gaan eten bij Ons Jongens, geweldig lekker en beslist voor herhaling vatbaar. Ook zullen wij dit geweldige kleine restaurantje aanbevelen bij onze kennissen.
    Alles was perfect, het eten, de bediening en de totale ambiance.
    Complimenten.

8. Dit restaurant met wat vrienden bezocht. We hebben inderdaad een prima verzorgde avond beleefd. Een jong enthousiast team, heerlijke gerechten en een goede sfeer.
    Het is een klein en knus restaurant, waar het menu van de chef wordt aangeboden (geen a-la-carte). Laat je er zeker niet door weerhouden, de aangeboden menukeuze is fantastisch.
    Restaurant zit in het betere segment qua kwaliteit/prijs etc.

9. We hebben heerlijk gegeten bij Ons Jongens. We zaten in de buurt bij een B&B en zochten een restaurant waar we lekker konden eten. Via Iens kwamen we terecht bij Ons Jongens en daar is dat zeker gelukt.
    De medewerkers zijn vrij jong, maar dat gaat niet ten koste van het eten of de service. Soms is het misschien iets onbeholpen, maar keurig uitgevoerd.
    Ze serveren een vast menu, maar houden hierbij goed rekening met je wensen en de opmaak ziet er goed uit. Per gang krijg je een andere smaak brood, maar bij het hoofdgerecht een 4e stukje brood is wel wat veel van het goede.
    Alle smaken en combinaties waren prima. Per gang kregen we een toelichting van wat je kreeg.

10. De Golfers

Zijn met 8 personen gaan eten bij ons jongens allen voor de eerste keer en het was top, allen zeer tevreden. Komen zeker terug. De golfers.

11. Het eten was heerlijk en ze wisten sommige ingedriënten verrassend te verwerken maar wel met een heerlijke smaaksensatie. Het was top!

12. Een jong team dat deze kwaliteit brengt. Echt super! Zeer goede gerecht keuze met moderne bereidingen. Veel oudere chefs kunnen hier nog iets leren. Ga zo door en blijf leren dan wacht er een jullie en mooie toekomst. Wij komen zeker terug.

13. Onlangs een gezellige avond gehad bij ons jongens. Een zeer verrassend menu, prachtige opgemaakte borden en de smaak was overweldigend. Verrassende combinaties. Heel vriendelijk persoonlijk jong personeel. Koks laten zich regelmatig zien. Ze gaan ons zeer zeker vaker zien in dit knusse restaurant. De klant is hier zeker koning.
    Ga zo door!!

14. Op zondagavond om 8 uur gereserveerd, aangekomen bij het restaurant blijkt het nagenoeg helemaal vol te zitten, dus onze reservering is niet voor niets geweest.
    Klein restaurant waarbij persoonlijk contact hoog in het vaandel staat. Regelmatig staat de bediening bij je aan tafel en zelfs de kok komt enkele malen aan tafel om de gerechten toe te lichten.
    Goede keuzemogelijkheden uit de wijnkaart.
    Voor de prijs / kwaliteit verhouding geef ik een 10, niet omdat deze in balans is, maar omdat je meer kwaliteit krijgt dan dat de prijs doet vermoeden.
    Over het eten kunnen we heel duidelijk zijn, prachtige smaken, super bereidingen, verrassende combinaties en vooral heel erg lekker.
    Een aanrader voor iedereen.

15. Zeer goed, en voor herhaling vatbaar.

16. Na de positieve berichten hierbij ook een wat mindere, waaruit men leer kan trekken.
    Vorige week hier gegeten, bij binnenkomst werd er een apperatief aangeboden hetgeen deed vermoeden dat deze gratis was, helaas op de rekening stonden twee Spumante Rosato voo 5,50 euro.
    Na dit glaasje toch maar een biertje besteld gevolgd door een flesje wijn en een karaf water.
    Voor het water werd 5 euro in rekening gebracht.
    Er was geen menukaart dus we moesten maar afwachten wat we te eten kregen, op zich helemaal niet erg maar wat het kostte moesten we maar raden.
    De geserveerde porties waren smaakvol maar erg klein.
    De serveerster vroeg of we er wat frietjes bij wide hebben, wat resulteerde in een extra van 3 euro.
    Na inzagen van de koffiekaart waarbij geen prijzen stonden twee kopjes koffie besteld met een Amaretto en een Tia Maria..
    Nu wil ik niet zitten muggeziften maar,laat duidelijk weten of het apperatief van het huis is of niet.
    Doe er standaard frietjes bij, en zorg voor een correcte menukaart.
    Verder veel succes in jullie restaurant, we komen misschien nog wel een keer.

17. Ruud 15 punten

Heerlijke avond gedineerd. Kleine restaurant helemaal vol. 5 gangen menu met wijnarrangement. Amuses waren leuke verrassingen. Gerechten op orde, smaakvol en met de nodige creativiteit gemaakt of opgediend. Asperges op 3 wijzen bereid, mosterdsoep wat te stevig, bloemkool met ui en bloedworst (!), prachtige skrie, met appelmoesbolletje in gelei als mondvermaakje. Geen rare fratsen met wijnen uit nieuwe wereld, maar passende wijnen ui Europa. Dessert was mooi smaakfeestje. Veel passie, zorg en creativiteit, wat de zelfgemaakte pepermunt bij vertrek illustreert. Wij gaan zeker vaker eten en genieten bij Ons Jongens.

18. fiona verbruggen

Wat een positieve ervaring! Heerlijke gerechten die ook nog eens als een plaatje op je bord liggen,
    een enthousiasme waar je blij van wordt, en voor een prijs waar je zeker nog eens voor terug komt.
    Kortom: een grote aanwinst voor echt liefhebbers van culinair genieten!

19. Ricky en Frank

We hebben een tijd geleden bij Ons Jongens gegeten en zijn zeer tevreden. Leuk om deze twee jonge koks zo gepassioneerd bezig te zien. Prachtige gerechten en mooi geserveerd alsof je bij een sterrenzaak aan het dineren bent. Het wijnarrangement was een toevoeging aan het menu. Mooie wijnen die met een mooi verhaaltje geïntroduceerd werden.
    Zeker de moeite waard om eens naar Someren-Eind te rijden en je daar door Ons Jongens te laten verrassen.
    We komen snel weer eens terug!

20. Twee zaterdagen op rij bij Ons Jonges gegeten en 2x een zeer positieve ervaring. Ons Jongens (Dennis en Jan) geven blijk van ambitie, kwaliteit, mooi smaak palet en een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Voor herhaling vatbaar en wel op korte termijn!!

Ondanks het feit dat ondergetekende vaak buiten de deur eet, is dit restaurant een zeer welkome afwisseling, waarbij een totaal pakket geboden wordt dat ster waardig is.

Ga zo door!!