Dinsdag en woensdag open op afspraak.

Ons Jongens in Someren

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1394252018 91
1420527272 92
1464319362 95
1551903542 90

1. Restaurant Ons Jongens wordt steeds populairder, hierdoor moest er in de weekeinden steeds vaker nee worden verkocht. Tijd dus voor een flinke uitbreiding. Het Restaria werd omgebouwd tot een modern restaurant, het oude gedeelte doet nu dienst als lounge. De buitengevel is een geheel geworden, het logo komt er op bij betere weersomstandigheden. De menukaart is uitgebreid met een gastronomisch menu waarin chef Jan zijn creativiteit helemaal kwijt kan.

We mochten een tafel uitkiezen en het werd een ronde aan het raam. Als aperitief een Franse Sauvignon van Tarani die goed beviel. Ernaast een hapjes trio. Een toastje met een bombe van eekhoorntjesbrood, limoen en steranijs afgewerkt met wat zwarte truffel, erg lekker.
    Op een schijfje granny Smith een pannacotta van kokos met groene curry afgewerkt met zwarte sesam, mooie textuur en aangename pikant toets.
    Als laatste een mini kroketje van gevogelte waarop toefjes crème van garam masala, lekker hartig.

De eerste begeleider werd beknopt toegelicht, een Pinot Grigio 2016 van Castella di Buttrio gemaakt in een ronde stijl met subtiele kruidigheid. Uit de keuken een hele mooie fleurige presentatie. Twee stukken keurig gegaarde kreeftenstaart op een fijne brunoise van chorizo en aardappelkaantjes, ernaast dotjes crème van avocado met subtiele noten toets, dotjes crème van ratatouille, zoetzure wortelrolletjes, gekarameliseerd tomaatje, krokante rolletjes gevuld met groene curry en een schuimige kreeftenbisque, aan tafel afgewerkt met een vinaigrette van chorizo. Verfijnde mediterraanse smaakjes waarnaast de wijn keurig in balans was. (8,75)

Verder met een witte blend 2015 van Pazo Casanova uit de Ribeiro (voornamelijk Treixadura) vol en rond met tonen van citrus fruit. Uit de keuken wederom een mooie presentatie. Rode mul gebakken op aardappelschijfjes met ernaast stukjes groene asperge, stukjes gerookte paling, dotjes crème van pastinaak en beuken cressjes, aan tafel afgewerkt met een schuimige beurreblanc. De mul was lekker sappig, de aardappel keurig krokant. De paling in het garnituur maakte de wijn duidelijk wat frisser, genieten! (8,5)

Uit Italië een Spѐra 2016 van Siddura gemaakt van Vermentino, geconcentreerd en complex met een aangenaam bittertje. In een mooi schaaltje een compacte presentatie. Als basis een verrassend lekkere zuurkool van ui op een crème van aardpeer, eromheen stukken licht krokant gebakken zwezerik afgewisseld met stukken gebakken oesterzwam. Het geheel was afgewerkt met paaltjes van granny Smith en witlof voor een frisse bite en eromheen een vleesjus opgemonteerd met stroop voor de zoete toets. Aan tafel aangevuld met schaafsel van zwarte truffel. Een prima smakencombinatie met mooie texturen. (8,5)

Voor bij het pièce een dikke verfijnde Laudari Chardonnay 2016 van Baglio del Cristo di Campobello uit Sicilië, heerlijk! Op een wit bord een dikke bruingebakken tarbotfilet bedekt met schaafsel van zwarte truffel, eromheen een krans van romanesco, gemarineerde mini tomaatjes, bundelzwammen en chipjes van kervelwortel, aan tafel aangevuld met een beurreblanc verrijkt met bieslook, truffel en basilicum. De tarbot had een mooie cuisson, prima afwisseling met de smaken in het garnituur, de wijn maakte het feestje compleet. (9)

Als afsluiter nog een krachtige espresso.

Bediening was goed tot zeer goed verzorgd met een hoofdrol voor de chef die zelf zijn gerechten presenteerde.

Samengevat kunnen we stellen dat het nieuwe concept een schot in de roos is. De luxe ambiance maar vooral het gastronomische menu met verfijnde gerechten van luxe ingrediënten spreken ons erg aan. De begeleidende wijnen waren keurig geselecteerd. Wij blijven fan.

2. Afgelopen zaterdag met z'n tweetjes naar Restaurant Ons Jongens. We hebben gekozen voor het 5 gangen suprisemenu en een lekkere wijn uitgezocht. We hebben onze vingers afgelikt bij elk gerecht. Ronduit heerlijk gegeten. De chefkok kwam elk gerecht persoonlijk toelichten aan tafel. Een van de betere restaurants in de regio als je het mij vraagt. Zonder twijfel een aanrader als je (zonder kids) heerlijk wilt eten.

3. De recensies van dit restaurant zijn zeer positief dus dit was een reden dat we kozen om hier te eten. Daarnaast had ik de eigenaar op radio 538 gehoord omdat er een mooie prijs was gewonnen. We kozen voor een 5-gangen verrassingsmenu. Mijn vrouw is vegetarische en eet geen vlees en vis. Ook voor haar hadden ze echt hun best gedaan. Het eten was geweldig. Echt een aanrader om hier eens te eten. Klein restaurant, wat het juist uniek maakt! We gaan zeker nog eens terug!

4. Heel erg lekker gegeten. Fantastische chefs en een geweldige gastvrouw die ons begeleidde.

5. Wij hebben met 12 personen top gegeten. Wijn spijs prima in balans. Vooral de smaakpatronen waren super. Zeker dat smaak lepeltje appelmoes was zeer rijk van smaak. Ga zo door Ons Jongens.

6. Wederom een geweldig culinaire ervaring in een gezellige en ongedwongen sfeer, we blijven maar terug komen. Tot de volgende keer!!

7. Heerlijk gegeten, bediening perfect en de sfeer prima dus we komen zeker nog vaker terug. Succes!

8. France en Jan

Vanavond lekker gaan eten bij Ons Jongens, geweldig lekker en beslist voor herhaling vatbaar. Ook zullen wij dit geweldige kleine restaurantje aanbevelen bij onze kennissen.
    Alles was perfect, het eten, de bediening en de totale ambiance.
    Complimenten.

9. Dit restaurant met wat vrienden bezocht. We hebben inderdaad een prima verzorgde avond beleefd. Een jong enthousiast team, heerlijke gerechten en een goede sfeer.
    Het is een klein en knus restaurant, waar het menu van de chef wordt aangeboden (geen a-la-carte). Laat je er zeker niet door weerhouden, de aangeboden menukeuze is fantastisch.
    Restaurant zit in het betere segment qua kwaliteit/prijs etc.

10. We hebben heerlijk gegeten bij Ons Jongens. We zaten in de buurt bij een B&B en zochten een restaurant waar we lekker konden eten. Via Iens kwamen we terecht bij Ons Jongens en daar is dat zeker gelukt.
    De medewerkers zijn vrij jong, maar dat gaat niet ten koste van het eten of de service. Soms is het misschien iets onbeholpen, maar keurig uitgevoerd.
    Ze serveren een vast menu, maar houden hierbij goed rekening met je wensen en de opmaak ziet er goed uit. Per gang krijg je een andere smaak brood, maar bij het hoofdgerecht een 4e stukje brood is wel wat veel van het goede.
    Alle smaken en combinaties waren prima. Per gang kregen we een toelichting van wat je kreeg.

11. De Golfers

Zijn met 8 personen gaan eten bij ons jongens allen voor de eerste keer en het was top, allen zeer tevreden. Komen zeker terug. De golfers.

12. Het eten was heerlijk en ze wisten sommige ingedriënten verrassend te verwerken maar wel met een heerlijke smaaksensatie. Het was top!

13. Een jong team dat deze kwaliteit brengt. Echt super! Zeer goede gerecht keuze met moderne bereidingen. Veel oudere chefs kunnen hier nog iets leren. Ga zo door en blijf leren dan wacht er een jullie en mooie toekomst. Wij komen zeker terug.

14. Onlangs een gezellige avond gehad bij ons jongens. Een zeer verrassend menu, prachtige opgemaakte borden en de smaak was overweldigend. Verrassende combinaties. Heel vriendelijk persoonlijk jong personeel. Koks laten zich regelmatig zien. Ze gaan ons zeer zeker vaker zien in dit knusse restaurant. De klant is hier zeker koning.
    Ga zo door!!

15. Op zondagavond om 8 uur gereserveerd, aangekomen bij het restaurant blijkt het nagenoeg helemaal vol te zitten, dus onze reservering is niet voor niets geweest.
    Klein restaurant waarbij persoonlijk contact hoog in het vaandel staat. Regelmatig staat de bediening bij je aan tafel en zelfs de kok komt enkele malen aan tafel om de gerechten toe te lichten.
    Goede keuzemogelijkheden uit de wijnkaart.
    Voor de prijs / kwaliteit verhouding geef ik een 10, niet omdat deze in balans is, maar omdat je meer kwaliteit krijgt dan dat de prijs doet vermoeden.
    Over het eten kunnen we heel duidelijk zijn, prachtige smaken, super bereidingen, verrassende combinaties en vooral heel erg lekker.
    Een aanrader voor iedereen.

16. Zeer goed, en voor herhaling vatbaar.

17. Na de positieve berichten hierbij ook een wat mindere, waaruit men leer kan trekken.
    Vorige week hier gegeten, bij binnenkomst werd er een apperatief aangeboden hetgeen deed vermoeden dat deze gratis was, helaas op de rekening stonden twee Spumante Rosato voo 5,50 euro.
    Na dit glaasje toch maar een biertje besteld gevolgd door een flesje wijn en een karaf water.
    Voor het water werd 5 euro in rekening gebracht.
    Er was geen menukaart dus we moesten maar afwachten wat we te eten kregen, op zich helemaal niet erg maar wat het kostte moesten we maar raden.
    De geserveerde porties waren smaakvol maar erg klein.
    De serveerster vroeg of we er wat frietjes bij wide hebben, wat resulteerde in een extra van 3 euro.
    Na inzagen van de koffiekaart waarbij geen prijzen stonden twee kopjes koffie besteld met een Amaretto en een Tia Maria..
    Nu wil ik niet zitten muggeziften maar,laat duidelijk weten of het apperatief van het huis is of niet.
    Doe er standaard frietjes bij, en zorg voor een correcte menukaart.
    Verder veel succes in jullie restaurant, we komen misschien nog wel een keer.

18. Ruud 15 punten

Heerlijke avond gedineerd. Kleine restaurant helemaal vol. 5 gangen menu met wijnarrangement. Amuses waren leuke verrassingen. Gerechten op orde, smaakvol en met de nodige creativiteit gemaakt of opgediend. Asperges op 3 wijzen bereid, mosterdsoep wat te stevig, bloemkool met ui en bloedworst (!), prachtige skrie, met appelmoesbolletje in gelei als mondvermaakje. Geen rare fratsen met wijnen uit nieuwe wereld, maar passende wijnen ui Europa. Dessert was mooi smaakfeestje. Veel passie, zorg en creativiteit, wat de zelfgemaakte pepermunt bij vertrek illustreert. Wij gaan zeker vaker eten en genieten bij Ons Jongens.

19. fiona verbruggen

Wat een positieve ervaring! Heerlijke gerechten die ook nog eens als een plaatje op je bord liggen,
    een enthousiasme waar je blij van wordt, en voor een prijs waar je zeker nog eens voor terug komt.
    Kortom: een grote aanwinst voor echt liefhebbers van culinair genieten!

20. Ricky en Frank

We hebben een tijd geleden bij Ons Jongens gegeten en zijn zeer tevreden. Leuk om deze twee jonge koks zo gepassioneerd bezig te zien. Prachtige gerechten en mooi geserveerd alsof je bij een sterrenzaak aan het dineren bent. Het wijnarrangement was een toevoeging aan het menu. Mooie wijnen die met een mooi verhaaltje geïntroduceerd werden.
    Zeker de moeite waard om eens naar Someren-Eind te rijden en je daar door Ons Jongens te laten verrassen.
    We komen snel weer eens terug!

21. Twee zaterdagen op rij bij Ons Jonges gegeten en 2x een zeer positieve ervaring. Ons Jongens (Dennis en Jan) geven blijk van ambitie, kwaliteit, mooi smaak palet en een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Voor herhaling vatbaar en wel op korte termijn!!

Ondanks het feit dat ondergetekende vaak buiten de deur eet, is dit restaurant een zeer welkome afwisseling, waarbij een totaal pakket geboden wordt dat ster waardig is.

Ga zo door!!