Dinsdag en woensdag open op afspraak.

Ons Jongens in Someren

1356971993 85
1362062154 90
1519857151 92
1591119408 87

1. Alweer ons vijfde bezoek. Een restaurant dat door de twee broers is gestart als een soort hobby project maar inmiddels is uitgegroeid naar een volwaardig restaurant. We mochten een tafel uitzoeken in het modern ingerichte restaurant, prima.
    Het gastronomische menu is (helaas voor ons) weer van de kaart verdwenen, deze heeft plaats gemaakt voor een klein a la carte gedeelte. Het chef’s menu blijft populair.

Als aperitief een Sauvignon Blanc die anoniem op tafel kwam en goed beviel. Ernaast twee hapjes in een schaal gedecoreerd met winterlandschap. Op een lepel een platte cilinder cremeux van bospadenstoelen in een olie van bieslook afgewerkt met uitgebakken spekjes, erg smaakvol.
    Op een dop van walnoot een olijvenkoekje met crème van kikkererwt en plakje zwarte olijf, mooi hoog op smaak.

De eerste begeleider werd beknopt gepresenteerd. Uit Zuid Frankrijk een Cadireta 2018 van Domaine Lafage, een romige chardonnay. Ernaast een luxe rauwkostsalade met de groentjes van Bijzonder Brabants uit Deurne. Centraal in boter gegaarde stukjes kreeft met crosne, waarop een fijne brunoise van Joselito (36 maanden). Eromheen platte cilinders koolrabi gemarineerd in dragon, kervel en basilicum, plakjes komkommer, snijboon, beukenzwammen, dotjes avocadocrème, toefjes mayonaise gekruid met de marinade, beuken cressjes en hartige krokantjes. Alles samen eten was voor mij niet het lekkerst dus eerst genieten van de rauwkost waarna de heerlijke delicate kreeft met Joselito. (7,75)

Verder met een Côtes du Rhône de La Truffière van La Ferme du Mond, een complexe blend met een hoofdrol voor de Grenache Blanc. Op het bord een klassieke presentatie. Een bruingebakken grietbotfilet op een bedje van zuurkool, waarop lobbig schuim van pastinaak met stukjes walnoot. Ernaast schijfjes rode biet, knolselderij en gebakken plakjes koningszwam in een schuimige saus van steranijs. Goede cuisson en mooie volle smaken met goede maakbalans, de wijn ontwikkelde een subtiel bittertje in de afdronk. (8)

Door met een hele lekkere Chardonnay 2015 uit de Bourgogne van Vincent Latour. In het schaaltje als basis een aardappel mousseline aangemaakt met Epoisse waarop bruin gebakken anijschampignons, oesterzwammen en shiitake met dikke plakken gestoofde prei. Hierop een rode mulfilet op zuurdesem gebakken, eromheen een jus de veau, schuimige beurreblanc en olie van groene kruiden. Aan tafel afgewerkt met royale portie vers geraspte wintertruffel. Een winters gerecht met volle smaken die prima combineerden. De frisse tonen van de wijn maakte de beleving compleet, genieten. (8,25)

Over naar rood met de Narassa 2017 van Lafage gemaakt van over rijpe Grenache noir en Syrah, rond, vol en soepel. Op het bord twee flinke medaillons van gekonfijte lamsnek overgoten met de eigen jus en afgewerkt met aardappelkaantjes. Ernaast “taartjes” van zoete aardappel, dotjes crème van pompoen en geroosterde groentjes (witlof, groene asperge en spruitjes). Even later kwam er een lepel met de bekende appelmoes volgens oma’s recept. Keurige bereidingen met pure smaken die prima combineerden waarnaast de volle wijn keurig in balans was. (8)

Bediening was goed verzorgd met Brabantse gezelligheid.

Samengevat kunnen we stellen dat we de stijl van de chef zien evalueren naar een meer traditionele Franse stijl met keurige bereidingen en volle smaken, waarnaast de lekkere Franse wijnen goed aansluiten. We voelde ons weer helemaal in de watten gelegd, bedankt.

4 vorige recensies
  2. Afgelopen zaterdag met z'n tweetjes naar Restaurant Ons Jongens. We hebben gekozen voor het 5 gangen suprisemenu en een lekkere wijn uitgezocht. We hebben onze vingers afgelikt bij elk gerecht. Ronduit heerlijk gegeten. De chefkok kwam elk gerecht persoonlijk toelichten aan tafel. Een van de betere restaurants in de regio als je het mij vraagt. Zonder twijfel een aanrader als je (zonder kids) heerlijk wilt eten.

3. De recensies van dit restaurant zijn zeer positief dus dit was een reden dat we kozen om hier te eten. Daarnaast had ik de eigenaar op radio 538 gehoord omdat er een mooie prijs was gewonnen. We kozen voor een 5-gangen verrassingsmenu. Mijn vrouw is vegetarische en eet geen vlees en vis. Ook voor haar hadden ze echt hun best gedaan. Het eten was geweldig. Echt een aanrader om hier eens te eten. Klein restaurant, wat het juist uniek maakt! We gaan zeker nog eens terug!

4. Heel erg lekker gegeten. Fantastische chefs en een geweldige gastvrouw die ons begeleidde.

5. Wij hebben met 12 personen top gegeten. Wijn spijs prima in balans. Vooral de smaakpatronen waren super. Zeker dat smaak lepeltje appelmoes was zeer rijk van smaak. Ga zo door Ons Jongens.

6. Wederom een geweldig culinaire ervaring in een gezellige en ongedwongen sfeer, we blijven maar terug komen. Tot de volgende keer!!

7. Heerlijk gegeten, bediening perfect en de sfeer prima dus we komen zeker nog vaker terug. Succes!

8. France en Jan

Vanavond lekker gaan eten bij Ons Jongens, geweldig lekker en beslist voor herhaling vatbaar. Ook zullen wij dit geweldige kleine restaurantje aanbevelen bij onze kennissen.
    Alles was perfect, het eten, de bediening en de totale ambiance.
    Complimenten.

9. Dit restaurant met wat vrienden bezocht. We hebben inderdaad een prima verzorgde avond beleefd. Een jong enthousiast team, heerlijke gerechten en een goede sfeer.
    Het is een klein en knus restaurant, waar het menu van de chef wordt aangeboden (geen a-la-carte). Laat je er zeker niet door weerhouden, de aangeboden menukeuze is fantastisch.
    Restaurant zit in het betere segment qua kwaliteit/prijs etc.

10. We hebben heerlijk gegeten bij Ons Jongens. We zaten in de buurt bij een B&B en zochten een restaurant waar we lekker konden eten. Via Iens kwamen we terecht bij Ons Jongens en daar is dat zeker gelukt.
    De medewerkers zijn vrij jong, maar dat gaat niet ten koste van het eten of de service. Soms is het misschien iets onbeholpen, maar keurig uitgevoerd.
    Ze serveren een vast menu, maar houden hierbij goed rekening met je wensen en de opmaak ziet er goed uit. Per gang krijg je een andere smaak brood, maar bij het hoofdgerecht een 4e stukje brood is wel wat veel van het goede.
    Alle smaken en combinaties waren prima. Per gang kregen we een toelichting van wat je kreeg.

11. De Golfers

Zijn met 8 personen gaan eten bij ons jongens allen voor de eerste keer en het was top, allen zeer tevreden. Komen zeker terug. De golfers.

12. Het eten was heerlijk en ze wisten sommige ingedriënten verrassend te verwerken maar wel met een heerlijke smaaksensatie. Het was top!

13. Een jong team dat deze kwaliteit brengt. Echt super! Zeer goede gerecht keuze met moderne bereidingen. Veel oudere chefs kunnen hier nog iets leren. Ga zo door en blijf leren dan wacht er een jullie en mooie toekomst. Wij komen zeker terug.

14. Onlangs een gezellige avond gehad bij ons jongens. Een zeer verrassend menu, prachtige opgemaakte borden en de smaak was overweldigend. Verrassende combinaties. Heel vriendelijk persoonlijk jong personeel. Koks laten zich regelmatig zien. Ze gaan ons zeer zeker vaker zien in dit knusse restaurant. De klant is hier zeker koning.
    Ga zo door!!

15. Op zondagavond om 8 uur gereserveerd, aangekomen bij het restaurant blijkt het nagenoeg helemaal vol te zitten, dus onze reservering is niet voor niets geweest.
    Klein restaurant waarbij persoonlijk contact hoog in het vaandel staat. Regelmatig staat de bediening bij je aan tafel en zelfs de kok komt enkele malen aan tafel om de gerechten toe te lichten.
    Goede keuzemogelijkheden uit de wijnkaart.
    Voor de prijs / kwaliteit verhouding geef ik een 10, niet omdat deze in balans is, maar omdat je meer kwaliteit krijgt dan dat de prijs doet vermoeden.
    Over het eten kunnen we heel duidelijk zijn, prachtige smaken, super bereidingen, verrassende combinaties en vooral heel erg lekker.
    Een aanrader voor iedereen.

16. Zeer goed, en voor herhaling vatbaar.

17. Na de positieve berichten hierbij ook een wat mindere, waaruit men leer kan trekken.
    Vorige week hier gegeten, bij binnenkomst werd er een apperatief aangeboden hetgeen deed vermoeden dat deze gratis was, helaas op de rekening stonden twee Spumante Rosato voo 5,50 euro.
    Na dit glaasje toch maar een biertje besteld gevolgd door een flesje wijn en een karaf water.
    Voor het water werd 5 euro in rekening gebracht.
    Er was geen menukaart dus we moesten maar afwachten wat we te eten kregen, op zich helemaal niet erg maar wat het kostte moesten we maar raden.
    De geserveerde porties waren smaakvol maar erg klein.
    De serveerster vroeg of we er wat frietjes bij wide hebben, wat resulteerde in een extra van 3 euro.
    Na inzagen van de koffiekaart waarbij geen prijzen stonden twee kopjes koffie besteld met een Amaretto en een Tia Maria..
    Nu wil ik niet zitten muggeziften maar,laat duidelijk weten of het apperatief van het huis is of niet.
    Doe er standaard frietjes bij, en zorg voor een correcte menukaart.
    Verder veel succes in jullie restaurant, we komen misschien nog wel een keer.

18. Ruud 15 punten

Heerlijke avond gedineerd. Kleine restaurant helemaal vol. 5 gangen menu met wijnarrangement. Amuses waren leuke verrassingen. Gerechten op orde, smaakvol en met de nodige creativiteit gemaakt of opgediend. Asperges op 3 wijzen bereid, mosterdsoep wat te stevig, bloemkool met ui en bloedworst (!), prachtige skrie, met appelmoesbolletje in gelei als mondvermaakje. Geen rare fratsen met wijnen uit nieuwe wereld, maar passende wijnen ui Europa. Dessert was mooi smaakfeestje. Veel passie, zorg en creativiteit, wat de zelfgemaakte pepermunt bij vertrek illustreert. Wij gaan zeker vaker eten en genieten bij Ons Jongens.

19. fiona verbruggen

Wat een positieve ervaring! Heerlijke gerechten die ook nog eens als een plaatje op je bord liggen,
    een enthousiasme waar je blij van wordt, en voor een prijs waar je zeker nog eens voor terug komt.
    Kortom: een grote aanwinst voor echt liefhebbers van culinair genieten!

20. Ricky en Frank

We hebben een tijd geleden bij Ons Jongens gegeten en zijn zeer tevreden. Leuk om deze twee jonge koks zo gepassioneerd bezig te zien. Prachtige gerechten en mooi geserveerd alsof je bij een sterrenzaak aan het dineren bent. Het wijnarrangement was een toevoeging aan het menu. Mooie wijnen die met een mooi verhaaltje geïntroduceerd werden.
    Zeker de moeite waard om eens naar Someren-Eind te rijden en je daar door Ons Jongens te laten verrassen.
    We komen snel weer eens terug!

21. Twee zaterdagen op rij bij Ons Jonges gegeten en 2x een zeer positieve ervaring. Ons Jongens (Dennis en Jan) geven blijk van ambitie, kwaliteit, mooi smaak palet en een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Voor herhaling vatbaar en wel op korte termijn!!

Ondanks het feit dat ondergetekende vaak buiten de deur eet, is dit restaurant een zeer welkome afwisseling, waarbij een totaal pakket geboden wordt dat ster waardig is.

Ga zo door!!