Het Wapen van Someren in Someren

Welkom bij het Wapen van Someren!

Welkom bij Grand café “het Wapen”, gelegen in het hart van Someren.

Geniet met vrienden, familie of collega’s van een heerlijke lunch of diner op ambachtelijke wijze bereid. Of kom gezellig borrelen en maak gebruik van onze uitgebreide borrelkaart.

• EV-oplaadpunt

1371975691 71
1467012049 62
1486019321 61

1. Pieter Maas

Vandaag overheerlijke, super kwaliteit spareribs gegeten! Heerlijk van smaak, goed gegaard en ruim voldoende. Daar kom ik zeker nog n keer voor terug.

2. men. 10135 punten

Het eerste drankje kwam na 15 minuten.
    . De soep ging snel…
    meer dan een uur later was er een nieuw iemand (jongeman)in de bediening die kwam vragen of we nog wat wilde drinken Héhé dat hadden we niet meer verwacht.
    De jongen ging ook de vieze tafels schoonmaken.
    Intussen 1.5 Uur na de soep kwam het eten eraan.
    Eigenlijk waren we het kotsmoe Dat wachten in een vieze " verf geur" leek erop dat ze geschilderd hadden.

De Spearsribs waren redelijk.
    Ze moesten hot zijn dus niet en zonder smokingsaus. Die zat er dan wel bij.
    Het kalfsblokjesvlees iets minder van smaak en weinig van aantal.
    De groente waren zielig weining.
    Maar wel veel friet.

Toen maar snel betaald anders ging het weer zo lang duren.

Gelukkig kwam deze jongeman helpen anders was het hier een fiasco geworden met 7 klanten binnen.

Ook jammer dat er erg weining op de menukaart staat.

Weer een ervaring rijker.

3. Gister met 3 personen bij Het Wapen van Someren wezen eten. De ober raadde de dagschotel aan, een varkenslende uit een josper oven. Deze heb ik genomen, en was echt heerlijk!! Correcte bediening, goede sfeer en super grill gerechten! Hier gaan we zeker vaker eten.

4. Heerlijk geluncht. Verrast door een kan niet kiezen lunch... Heerlijke tomatensoep. Weer een gerechtje en daarna een raam met nog meer lekkers. Gemoedelijke sfeer met vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar!

5. Inge van Kemenade

Waardeloze prijs/kwaliteit, kleine kaart en altijd onderbezet qua personeel.

6. Leon meesters

Auto geparkeerd in het centrum van Someren en vervolgens naar Het Wapen van Someren gegaan om te lunchen. 2 drankjes besteld en 2 sandwiches. Drankjes kwamen snel, maar de sandwiches bleven maar weg.
    Verschillende malen richting bediening gekeken zo van waar blijft het, maar geen reactie. Na 45 minuten kwam de bediening ons vertellen dat de bestelling niet was aangekomen in de keuken.
    Als we de bestelling lieten doorgaan dan kregen we een consumptie gratis.
    Op onze vraag hoe lang het dan nog zou duren, kon ze geen antwoord geven. Omdat we geparkeerd hadden met een parkeerschijf moesten we terug naar de auto.
    De drankjes moesten we afrekenen maar verder geen enkele toezegging om op een ander moment eventueel met korting te komen lunchen.
    Ook de excuses waren minimaal.
    Natuurlijk heb ik het bedrijf een mail gestuurd hoe wij ons na het bezoek voelde.
    Maar hebben nooit een reactie mogen ontvangen.
    Wil je de koude douche, ga dan naar Het Wapen van Someren en neem uit voorzorg een paar boterhammen mee als je in de wacht gezet wordt.

7. Belachelijk lange wachttijd aleer je eindelijk iets te eten krijgt. Aanbeveling: breng een lunchpakket mee om de honger te stillen.

1,7
  8. Truus Maas

Zaterdag j.l. met 8 personen gegeten bij 't Wapen van Someren. We hadden voor het all-in menu gekozen met borrelplank, 5 verrassingsgerechten en onbeperkt drank voor 4 uren. In 1 woord geweldig!!! De borrelplank zeer verrassend en super lekker.
    Het 5 gangen menu ook fantastisch! Zag er heel mooi uit en was overheerlijk. De drankjes werden ook heel goed aangevuld, heerlijke bieren van de tap. Bediening ook heel goed. Gezellig en avondvullend en zeker voor herhaling vatbaar!!

9. Op 11 augustus 2015 hier gegeten. Een gedenkwaardige dag te gedenken met ons vieren. 175 kilometer enkele reis gereden. Het duurde een uur voordat het voorgerecht kwam. 1 soep was veel te pittig. Werd vervangen. Het stokbroodje kwam toen de soep bijna op was. De black angus steak was 180 gram in plaats van 250 gram. Werd toch voor 250 gram gerekend. De steaks werden well done geserveerd terwijl medium besteld was. Op de site leek de menukaart leuk voor ons maar ik had beter bij de vacatures kunnen kijken! Kortom; we hadden hier niet naar toe moeten gaan. Koken zelf beter. Komen hier niet meer terug!

10. Goed gegeten. Gerechten waren erg lekker en soms verrassend. Interieur een beetje rommelig. Personeel vriendelijk.

11. Hier een hele dag gezeten en gedronken, heel slecht geserveerd en assiociale werknemers. We werden nauwelijks geholpen en kregen na het eten een rekenmachine om onze eigen rekening uit te rekenen. Ronduit belachelijk. Eten was verder niets op aan te merken.

12. Jim reinders

Hele middag hier gezeten, werd totaal geen aandacht aan ons besteed, meerdere malen zelf moeten vragen of we mochten bestellen... Vervolgens bij de rekening werd een rekenmachine gegeven toen we vroegen of we apart mochten betalen, we moesten het zelf uitrekenen! Kortom ga hier nooit meer terug.

13. Al 2x wezen lunchen bij deze zaak. Erg gastvrij, snel en correct geholpen. Ook het eten was er snel en de kok maakt van het bord een feestje. Zeker voor herhaling vatbaar.

14. vd kemenade

Afgelopen week met 4 man onbeperkt menu gepakt: allemaal kleine gerechten voor een leuke prijs.

Leuke opmaak van borden en niet te grote porties. Bediening was goed en we hoefden niet te lang te wachten op de gerechten.

Conclusie: een leuke restaurant met vriendelijke personeel. Hier komen we zeker vaker terug!

15. Ben hier al eens vaker wezen eten direct na werktijd. Het was niet druk dus men had alle tijd en aandacht voor ons! Dus de service was prima maar we vroegen ons wel hoe het zou zijn als het vol zou zijn... Het concept met de kleine hapjes (net als bij de sushi bar) vind ik leuk bedacht. Het leuke is dat je van alles wat kunt eten en proeven op deze manier. We hadden ook het wildmenu en persoonlijk hou ik daar dan weer wel van. De hapjes zijn goed van maat en kwaliteit, leuk bedacht en zeer smakelijk. Ik zag dat ze ook avonden hebben met muziek en eten ook heel leuk lijkt me. Kortom ik ga hier zeker vaker eten.

16. Voor de 6e keer geweest maar dit was helaas de laatste keer. Erg lang wachten voor je de kaart kreeg of je mandje brood. Na een dag werken hadden we namelijk honger en het was niet druk dus? Alleen maar wildgerechten op de kaart waar ik niet van hou, dus vlees heb ik niet gehad en eigenlijk niemand in mijn gezelschap. Ook vergeten ze om je bestelling op te nemen en dat geeft je geen fijn gevoel met het concept dat hun bieden, onbeperkt kleine gerechten.. maar als ze niet komen tja! We moeten toch 250 euro aftikken, niet veel maar toch geld dacht ik zo. Erg jammer, er lijkt iets verandert te zijn maar weet niet wat!? Groetjes Gerlene

17. Angelique

Gisteravond met vrienden gegeten bij het Wapen. Onbeperkt a la carte.. goede formule met allemaal
    heerlijke smaakvolle gerechtjes. Het restaurant zat vol, maar toch een super vlotte en vriendelijke bediening. Gezellig zitten en waar voor je geld. Zeker voor herhaling vatbaar.

18. De bediening is traag en de porties van het eten zijn veel te klein. Wel betaal je er de hoofdprijs voor. Het gaat erg vaak mis met de bestellingen maar een excuus hoef je niet te verwachten. We hebben er een keer soep bestelt en deze waren ze vergeten. Pas na een uur kwam de soep eraan, zonder excuus.
    Conclusie, je betaalt te veel en krijgt te weinig. Erg jammer want het eten smaakt wel goed maar mij zien ze me hier na verschillende slechte ervaringen niet meer terug. Als het eenmalig was kan het gebeuren, maar het is consequent slecht.

19. Sinds de nieuwe eigenaresse er is, is de zaak er met grote sprongen op vooruit gegaan. Wel prijzig, maar dan kun je het beste een menu nemen.

20. Al meerdere malen onbeperkt gegeten. Nog iedere keer voldoende gerechten kunnen bestellen, wel steeds bij het uithalen al gevraagd of we de keuze voor de volgende gang konden doorgeven. Gerechten worden netjes gepresenteerd, smaak in orde, niet heel speciaal. Meerprijzen voor redelijk veel gerechten vind ik jammer. Prijzen van dranken in orde (€14,25 voor een fles wijn MET karaf water). Bediening wisselend.

21. Afgelopen maandag gegeten bij t wapen. Prijs kwaliteit is zeer goed, in 3 uur tijd keer of negen besteld. Dat is nog eens eten voor een betaalbare prijs en eten en bediening was van een goed niveau!
    Wij komen zeker nog vaker terug.

22. Nu twee keer hier gegeten. Het concept is leuk, doch best prijzig. De uitvoering laat echter echt te wensen over:
    - Om zeven uur gereserveerd, om tien uur gegaan, slechts vier à vijf keer bestelling opgenomen. Moet erbij zeggen dat het wel druk was, maar daar kun je op rekenen als er wat georganiseerd wordt in het dorp. Bovendien zijn de gerechten een stuk kleiner dan wanneer je gewoon van de kaart besteld, omdat je zogenaamd 'onbeperkt' eet, maar al met al is het dus meer 'beperkt'.
    - Personeel kende de gerechten van de kaart niet: geen idee wat dat is mevrouw. En daar konden we het dan mee doen. Erg slecht!
    - Zelf een aantal keren navraag moeten doen naar reeds bestelde drankjes.
    - Voor veel gerechten moet nogal wat worden bijbetaald. Zeker omdat de bestellingen niet continu doorgaan vind ik dit erg slecht.
    - zeker wanneer het druk is mag de tijdsbeperking best worden opgeheven, zeker als je het niet voor elkaar krijgt om te doen wat je belooft.

Al met al was ik een stuk goedkoper af geweest als ik gewoon à la Carte had gegeten en dan nog is dit niks meer dan een gewoon eetcafe, waar je komt voor de gezelligheid/drankjes en niet voor het goede eten..

Tot slot een complimentje: eindelijk een restaurant waar je gewoon een glas water bij je wijn krijgt zonder dat daar kosten aan verbonden zijn.

23. Afgelopen week bij het wapen gegeten. Het was lekker en gerechten (onbeperkt) waren goed op smaak.. Ik vind het alleen jammer dat er op de kaart nog te veel gerechten een supplements prijs hebben.!! Dat maakt het allemaal wel erg duur en vind dat een onderbreking van je diner. Normaal is er een hoofdbediening of de eigenaar aanwezig maar dat was dit keer niet, en ik moet mijn complimenten uitspreken over hoe goed ze het gedaan hadden!!! Ze kwamen optijd aan tafel en het bestellen ging vlot...(heb het regelmatig anders meegemaakt hier). De sfeer was goed en uiteraard wat ik gegeten heb goed op smaak. Daarnaast vind ik het ook jammer dat de website niet up to date, asperge menu staat er nog steeds op bijvoorbeeld. Dit zijn wel zaken waar ik erg op let als ik ergens ga eten...het is toch een soort verassing wat je aantreft als je uiteindelijk gaat reserveren. Misschien tip voor het management; als je tafels indekt voor diner zorg dan voor alle vaste atributen op tafel en misschien wat meer aaneding dan alleen servet en bestek...(geen plantje,peper/zout etc) daarnaast tip; zorg dat je website in orde is en geef de bediening van maandag 22/7 een compliment!! Ik kom regelmatig en zal ook blijven terugkomen maar wilde dit graag even kwijt.

24. Geen goede prijs/kwaliteit verhouding voor sate met atjar en gemengde salade, kregen klein potje atjar met een paar blaadjes sla erop, nou dat noemen we geen gemengde salade. Vroegen mandje brood vooraf kregen we meteen een tafel vol brood. En bovendien we moesten een uur op ons eten wachten, dus GEEN aanrader.

25. Annelies Daniles

We hadden met zijn vieren gekozen voor het onbeperkt menu, we waren er om 19.15 en om 22.00 hadden we 6 gerechten gegeten. Perfect verzorgd, veel aandacht aan de gerechten besteed! Wij gaan nog eens terug.

26. Afgelopen weekend hebben we hier met een gezelschap gekozen voor het onbeperkt eten voor een vast bedrag.

De gerechtjes van de kaart smaken goed en zijn origineel.
    Het duurde echter wel even voordat het volgende gerechtje werd uitgeserveerd.
    Na anderhalf uur hadden we pas 3 gerechtjes op, terwijl we de gerechtjes vrij snel op hadden omdat het kleinere porties zijn.
    Als je voor het onbeperkt eten gaat, kun je dus het beste vroeg op de avond komen.

De bediening let er wel goed op of je voldoende drank hebt.
    Verschillende serveerster kwamen ons vlak na elkaar vragen of we nog een drankje wilde bestellen.
    Het zou beter zijn als de serveersters onderling zouden communiceren over bij welke tafel ze net zijn geweest om een drankbestelling op te nemen.

27. Paul van Rixtel

28. H van de Moosdijk

Wij hadden gekozen voor het onbeperkt bestellen voor een vast bedrag.Dus van elke gang kon je meerdere gerechten bestellen.
    De teleurstelling zat hem in het feit dat de tijdsduur tussen de bestellingen wel erg ruim was.Twee keer bestellen in de eerste twee uur. En aangezien dat de portie`s kleiner waren dan normaal was dit niet voldoende voor deze tijdsduur.Dus je bent gewoon afhankelijk hoe vaak ze op komen nemen.Drank opnemen is geen probleem (dit komt er natuurlijk apart bij)
    Het klinkt allemaal mooi maar hun kunnen de kosten ( voor hun)op deze manier van gerechten opnemen binnen de perken houden.De kwaliteit van het eten was goed.

29. Rene Manders

Het nieuwe menu met allerlei hapjes is echt een aanrader. Komen zeker terug.

30. Ik heb hier twee keer gegeten en ben twee keer niet overtuigd. Een bord spaghetti bolognaise voor 14 euro? Dan verwacht je toch meer dan een "potjessaus". De bediening is vriendelijk, maar het eten ondermaats.

31. Leuke ambiance en lekker eten! Onbeperkt a la carte. Erg goed.

32. Goed gegeten,lekkere gerechten, (nieuwe formule,all you can eat)vriendelijke bediening, voor herhaling vatbaar!

33. Lekker gegeten bij het wapen van someren. Borden zagen er ook goed uit. Bedienster was lekker vlot! Sfeer was alleen iets minder, had het drukker verwacht op een zaterdagavond wat later op de avond.

34. Ik ben nu twee keer gaan eten bij 't Wapen. Het was in 1 woord helemaal super. Beide keren met een grotere groep, 1 x met 12 personen en 1 x met 22 personen. Eten werd tegelijk opgediend en was warm.

Zowel het voor, hoofd als nagerecht was helemaal goed.

De bediening was erg vriendelijk en goed van tempo. Ook hing er een erg leuke sfeer. Kortom, ik heb een leuke avond gehad. Ik ga zeker nog vaker terug!

35. Vandaag 31-03-2011 ( na vele etentjes bij jullie, al jaren) bij jullie kopje koffie genuttigd. (om ca: 16.00)
    Op dat moment vreselijke bediening> lang wachten. Telefoneren en kletsen met ? was veel belangrijker dan de klanten adequaat bedienen. Jammer...... was altijd een leuke zaak om naar toe te gaan!

36. Het eten bij het Wapen is geweldig nu er een nieuwe eigenaar in zit. Echt fantastisch, jammer alleen dat de kaart nog een beetje klein is. Maar er komt zoals ze zeiden nog een niewe over een paar weken. Ik ga die zeker even uit proberen. Service was ook echt perfect.

37. Weer eens bij het Wapen geweest. Italiaans keuzemenu. Ik was verrast, super gegeten! Hebben volgens mij de boel weer helemaal op de rit. Ook de bediening weer met ervaren krachten. Super, wij komen vaker!

38. Lekker gegeten, goede sfeer. En de prijs te duur? 25 euro voor 4-gangen met vrije keuze uit de kaart. Top!

39. Het eten en drinken is prima maar het is gewoon te duur en het ziet er allemaal gewoontjes uit!

40. Leuke zaak, eten is prima, maar de prijs/kwaliteit verhouding klopt inderdaad niet. Jammer, daar zouden ze makkelijk iets aan kunnen doen. Een simpele kipfilet/snitzel kan ook heel lekker zijn.

41. Slechte prijs/kwaliteit verhouding!

6 tot 9 euro voor een broodje? Hallo, zijn ze gek of zo?
    Niks bijzonders, beleg erop, kaas eroverheen, effe in de oven, handje sla erbij en een schijf ananas uit blik.
    8 of 9 euro voor 2 stukken toast met wat beleg erop?
    13 tot 15 euro voor een salade?

Het eten is OK, maar niks bijzonders, met name voor de lunch vond ik het vreselijk duur.
    Wij komen niet meer terug, ondanks dat de bediening prima was en het eten OK.
    Maar de prijzen slaan echt nergens op.

42. Marianne

Ik lees hier het bericht van Kim en sta er echt van te kijken.

Ook ik ben afgelopen zaterdag met de kennedymars bij het Wapen van Someren geweest. De bediening was snel en vriendelijk. Ze stonden duidelijk met genoeg personen achter de grote bar en er liepen ook nog obers rond die het drinken kwamen brengen. TOP!

43. Heb er vorige week gegeten, het was super. Leuke kaart, veel verschil met vorig jaar. Wij waren echt tevreden. Mijn vrouw had de scampi's, vond ze heerlijk en zeer goed op smaak. Ik had zelf de tournedos met sukade, was ook goed op smaak en voor mij precies de juiste hoeveelheid. Zeker als je bekijkt hoeveel je erbij krijgt!

Het Wapen is echt een aanrader!

44. Kim 19 punten

Altijd een leuke zaak geweest, maar de laatste tijd is de goede service ver te zoeken.

Laatst geluncht en bestelde de altijd zo lekkere salade met kip! Helaas was de kip amper tot niet te vinden. De prijzen gaan omhoog maar wat je er voor terugkrijgt word steeds minder. Prijs /kwaliteit verhouding is dus ook niet meer goed.

Met de Kennedymars afgelopen zaterdag zat er totaal geen beleid achter de bar. Iedereen liep door elkaar en deden maar wat, vervolgens dus lang wachten aan de bar voordat je eindelijk je drankje had!

Als je op het terras zit let de bediening niet goed op, je kunt lang gaan zitten wachten totdat je eindelijk eens iets kunt bestellen. Ze zijn niet altijd even vriendelijk. Dit geldt uiteraard niet voor alle medewerkers bij 't wapen van Someren.

Ze zijn op dit moment onprofessioneel bezig en als ze doorgaan zullen ze veel gasten gaan verliezen.

45. Leuke zaak, gezellig terras, vlotte bediening.

We hebben er streetfood gegeten, in een woord HEERLIJK.

Komen zeker nog een keer terug.

46. Lunch is altijd goed geweest, maar de laatste paar maanden is het echt waardeloos. Zwarte tosti's en panini's. Sandwich die uit elkaar valt, omdat de toast veel te lang onder 't rooster heeft gelegen. Behalve de wat 'oudere' dames is de rest van het personeel waardeloos.

We waren 'vaste gasten' maar ons zien ze er niet meer.

1,7
  47. anne 181 punten

Gisterenavond op terras gegeten. Heel gezellig overigens. Waren met 4 pers. Stokbroodje met saus van het huis. Tomatensoep was perfekt en goed van temperatuur.3 pers. hadden een salade (smakeloos en volgens mij was de kip en zelfs de sla geteld). De zalm was redelijk maar gedeeltelijk ook aangebrand. Misschien kwam dit omdat het redelijk druk was met eters. Of het verkeerde moment? We waren 116,- Euro armer en zijn met honger van tafel gegaan.

48. heerlijk gegeten er is voor ieder wat wils. voor jong en oud is het daar toe doen

49. super goede bediening