Tong Fong in Soest

1393501960 67
1455121914 82
1469620726 70
1484119539 72

1. Gisteren weer een keer gegeten bij Tong Fong. Buiten ruim 30 graden, binnen heerlijke temperatuur. Was weer prima voor elkaar. Royale keuze aan gerechten, alles snel en goed warm opgediend. Vriendelijke bediening en een prettige ambiance. We komen er graag...

2. Wat een enorme klantonvriendelijke, lompe en krenterige houding van de eigenaars. Ik ben ontzettend teleurgesteld en de eigenaars hebben zich hiermee in mijn ogen zo onverschillig naar mij als klant gedragen dat ik hier niet meer zal gaan eten.

De sushi is op zich prima, het kleine stukje zalm was te droog, evenals de pekingeend. Maar dat terzijde. Ik zal het ook niet hebben over de sfeerloze inrichting die wel iets verbeterd is, maar nog steeds scheuren in het zeil/laminaat? Dit ziet er zeer onverzorgd en armoedig uit. En ook niet dat de serveersters verder niets vertellen over wat ze (vlot) voor je neerzetten of je zelfs maar eet smakelijk wensen.

Wat er is gebeurde is als volgt. We zitten net, hebben een biertje en 7-up besteld en de serveerster komt alleen met dat op haar dienblad naar ons toe. Ze doet iets fout en ik krijg het bier over me heen en ik ben aan 1 kant behoorlijk nat. Natte broek en natte trui. Heerlijk... wel meteen excuses van de serveerster en ik ben vervolgens 10 minuten bezig in het toilet om weer een beetje op te drogen. Niettemin blijft het nat en stink ik naar het bier. Geen prettige manier om te gaan eten, maar oké.

Op het toilet vertelt de serveerster dat het drankje van het huis is. Dat vind ik nogal karig want ik heb net wel een glas bier over me gehad. Ik verwacht dan dat de drankjes van de avond wel voor rekening van het restaurant zullen zijn. Tenslotte zit ik met kleding die nat is, vies en stinkt. Daar wordt dan niet meer op terug gekomen en we spreken een andere serveerster aan. Die moet dat overleggen met de eigenaars want daar is ze niet toe bevoegd wat logisch is natuurlijk. Dan komt serveerster nummer 3. Die vertelt dat de eigenaars niet genegen zijn om de drankjes te betalen voor de avond, maximaal 2 drankjes kunnen we op kosten van het restaurant krijgen. Nou drinken wij niet zoveel en dat is prima. Alleen de uitleg waarom is wel erg stuitend. Want volgens de eigenaars van Tong Fong loop je als je uitgaat eten nou eenmaal een risico om een drankje over je heen te krijgen en dan moet je eigenlijk niet zeuren als dat gebeurt. Kom ik nou van een andere planeet of is dat daadwerkelijk normaal dat je een drankje over je heen kan krijgen als je uit gaat eten en dat moet worden gezien als het risico van de eter?? Wat als je kleding is geruïneerd? Kosten voor jezelf want bij Tong Fong moet je dat dus gewoon verwachten? Een ongeluk kan altijd, maar dat wikkel het dan wel netjes af en niet zo lomp, onverschillig en krenterig en niet afwimpelen op het slachtoffer. En dan niet meer dan 2 drankjes, want meer kan er niet vanaf. Wat ontzettend krenterig en zeker ook als dan bij het afrekenen blijkt dat mijn eerste 7-up gewoon op de rekening staat. Want het komt er achteraf op neer dat alleen het biertje dat ik over me heen heb gekregen van het huis was en de rest gewoon voor eigen rekening als ik niet verder actie had ondernomen.

Kortom bij Tong Fong moet je rekening houden met het over je heen krijgen van een drankje en dat drankje is dan van het huis. Fijn he. Wij gaan hier niet meer eten want zo goed is het ook niet, maar een ieder is wel gewaarschuwd!!

3. Hier afgelopen jaar meerdere malen gegeten (all-you-can-eat) en iedere keer was super!

4. Zondag eten gehaald, Koe Loe Kai kon je met een bijl niet door krijgen, de babi pangang veel te vet en ook de bami veel te vet. Ik vond het super slecht, zonde van de euro's.

5. Wij vonden het fantastisch, heerlijk gegeten, vriendelijke bediening! We komen zeker en keer weer! We geven een 9!

6. Pieter Schilder

Ik had hier gisteren gegeten, het eten was top en de bediening was ook heel vriendelijk! Aanrader!

7. Gisteren heerlijk gegeten bij Tong Fong! De bediening is super vriendelijk en de het eten smaakt zeer goed. Van buiten ziet het restaurant er niet heel aantrekkelijk uit, maar van binnen is het sfeervol. Vaak zitten de tafeltjes in all you can eat restaurants op elkaar opgepropt, maar hier hadden we alle ruimte. Kortom, echt een aanrader!

8. Merkwaardig dat bijna iedereen zo enthousiast is over dit restaurant. Wij hebben het dan zeker niet getroffen. De bediening is correct maar schuift wat afgemeten en plichtmatig door het pand. Zijn ze moe?
    Ik bestelde een zoetzure tomatensoep die bij de eerste hap vanwege een darmaandoening die ik heb voor mij te pikant bleek te zijn. Ik veronderstelde dat het kwam door de gember die je vaak in dit soort soepen aantreft en heb dat beleefd meegedeeld aan de bediening. Het meisje nam met begrip de soep weer mee. Later, kennelijk door de baas gestuurd, kwam ze wat verongelijkt zeggen dat er geen gember in zat. Nou goed, dan niet, maar moet ik een welles-nietes spelletje aangaan terwijl ik die soep niet eten wil vanwege de scherpte, ook al zit er geen gember in... Zo goedkoop vind ik trouwens 40 Euro voor een kleine rijsttafel (tamelijk klein) voor 2 personen nou ook weer niet. En de smaak? Vers, maar veel meer ook niet.
    Er is hier trouwens een merkwaardig fenomeen aan de hand. Wij hebben ook wel eens afgehaald hier en dan krijg je voor de helft van de prijs tweemaal de hoeveelheid mee dan als je het in het restaurant eet. Dat is een factor 4!

9. Vanavond verrassend heerlijk gegeten bij Tong Fong... Van de buitenkant af verwacht je er weinig van. Maar wat een heerlijk all you can eat concept. Sushi vers en heerlijk van smaak. De eend en gebakken garnalen in zwarte bonen saus. Perfect! Service goed en mooie prijs. Bedankt!

10. Deze week voor het eerst gegeten. Aan de buitenkant zou je niet zeggen dat er zo'n goed restaurant zit. Wij hebben voor het "All you can Eat" menu gekozen. Hiermee kan je 2,5 uur onbeperkt gerechtjes eten. Van sushi tot chinese gerechten, wok etc. Per ronde kun je 3 gerechtjes per persoon bestellen. De bediening is vriendelijk, behulpzaam en snel.

Ook worden je bestellingen snel bereid, waardoor je dus aardig wat rondes kan doen. De porties zijn ruim voldoende en de smaak is super!

Aanraders:
    - Sushi
    - Kipspiesjes
    - Soep

Binnen is het leuk ingericht en een deel van de gerechtjes wordt in dezelfde ruimte bereid.

Tip: Er komen daar ook mensen bestellingen afhalen aan de bar (geen last van gehad). Als je dat niet fijn vindt, kun je ook achterin gaan zitten.

Kortom een zeer goede keuze en we komen zeker nog eens terug.

11. Op zaterdagavond hebben we hier heerlijk gegeten. We hadden niet gereserveerd, maar gelukkig was er nog een tafel beschikbaar. Na korte tijd was elk tafeltje bezet, dus Tong Fong is geliefd in Soest. De sfeer is goed maar niet hoogdravend. Wij hebben voor all you can eat gekozen. De gerechtjes werden gelukkig niet te snel op tafel gezet, dus rustig genieten van de lekkere hapjes. Personeel is erg vriendelijk. Al met al een goed en schoon restaurant. Voor herhaling vatbaar!

12. fam Moerman

De beste afhaal-chinees die we kennen. Zowel wat smaak betreft als wat de totale verzorging aangaat.
    Ook kun je er goed dineren. De porties zijn soms een beetje krap aan de maat. De kwaliteit is ook hier prima. Bediening uitstekend.

13. Erg lekker gegeten, vooral de sushi.
    Aardige bediening.
    Zeker voor herhaling.

14. Juliette

Aangenaam verrast. Wij hebben vaker het concept all you can eat meegemaakt. Maar bij dit restaurant was alles veel verser dan bij andere all you can eat restaurants. Keuze in sushi is iets minder groot, maar de kwaliteit daarentegen is super. Zeer spontaan, aardig en hulpvaardig personeel. Zeker een aanrader en dit alles voor een mooie prijs!

15. Helaas negatief, we komen hier al jaren, speciaal voor de uitstekende mongoolse gerechten, maar nu, gekozen voor populaire all you can eat formule, waren de mongoolse gerechten onder de maat, de nasi was gemaakt door wat groente en vlees (minimaal) door het rijst van de sushi te roeren en ontzettend veel wortels en paprika.

16. We hebben heerlijk gegeten. De sfeer is prima. Wij hebben voor all you can eat gekozen. De gerechtjes werden gelukkig niet te snel op tafel gezet, dus rustig genieten van de lekkere hapjes. Personeel is erg vriendelijk. Al met al een goed en schoon restaurant. Voor herhaling vatbaar.

17. Rob 30 punten

Voor een file op de A28 uitgeweken en dan maar in Soest op zoek naar een restaurantje. Eerst even eetnu.nl op de mobiel checken. Chinees restaurant Tong Fong, staat geen waardering bij. Dan zelf maar uitproberen. Het restaurant straalt weinig sfeer en gezelligheid uit, maar persoonlijk vind ik dat hooguit wat minder. Als het eten maar goed is. De keuze viel op 3x Babi Pangang, geen spijt van gekregen. Het vlees en de saus werden apart geserveerd, waardoor de diverse smaken goed tot hun recht kwamen. Ik had er mihoen bij gekozen en deze was ook erg geslaagd. De sambal was volgens mij huisgemaakt en de zuivere smaak maakte het genieten compleet. Authentiek, eenvoudig en puur. Als je bereid bent door de entourage heen te kijken, zou ik dit Chineesje zeker eens uitproberen.