Parkeergelegenheid op eigen terrein.

Uitzonderingen

Open

• 1e Kerstdag – 25 dec
  • 2e Kerstdag – 26 dec

Gesloten

• Kerstavond – 24 dec
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

In het historische pand waar 't Luykje gevestigd is, wordt al vanaf begin negentienhonderd het horecavak uitgeoefend. De gemoedelijke en informele sfeer zijn kenmerkend voor 't Luykje, evenals de alom bekende Luykje gerechten; de spies van een meter, onze spare-ribs, oma's stoofpotje, de 'seizoensgebonden' mosselpan, kaasfondue, saté schotels,steaks en diverse visgerechten. Verder kunt u een keuze maken uit de gerechten van onze steeds wisselende specialiteitenkaart.

Trefwoorden passend bij 't Luykje zijn: een gezellige bar, mooi terras, overdekte en verwarmde rookruimte, ruime parkeergelegenheden, afhaalmogelijkheden van al onze gerechten en dagelijks geopend. Ook bieden wij ruimte voor groepen tot ca. 70 personen. Informeer vrijblijvend naar alle mogelijkheden.

Wilt u toch liever thuis eten, dan biedt 't Luykje u de mogelijkheid om alle gerechten van de menukaart te bestellen. U belt uw wensen aan ons door en spreekt een tijd af waarop u het eten komt afhalen en 't Luykje zorgt er voor dat de bestelde maaltijd voor u klaar staat.

Verder heeft 't Luykje speciaal voor mensen die wel willen genieten van al die heerlijke gerechten, maar in kleinere porties, de 'Kleine Buyken' kaart in het leven geroepen. Diverse heerlijke en bekende 'Luykje' gerechten, in een kleiner formaat, maar met even veel zorg in de keuken voor u bereid én net zo lekker.

't Luykje is dagelijks geopend vanaf 17:00 uur. De keuken is geopend van 17:00 tot 21:30 uur.

Credit-cards accepteren wij helaas niet, maar u kunt bij ons natuurlijk wel pinnen.

Voor rokers hebben we een fraaie overkapping met verwarming op het terras. Daar kunt u ongestoord genieten van uw sigaretje tussendoor.

Na slechte ervaringen in het verleden zien wij ons genoodzaakt om geen honden toe te laten.

• Rookruimte

1368196856 88
1451920216 77
1509204620 83

1. P Bekkers

Gisteren heerlijk gegeten bij ‘t Luykje.
    Goede service en een gezellige ambiance!
    Mijn vrouw had sate orientaal, waren twee spies met elk 150 gram sate, ze waren heerlijk. Ik zelf had een spies ‘t Luykje maar liefst 500 gram mals en heerlijk vlees, het spek had van mij wat langer gebakken gemogen.
    Daarna ieder nog een Dame Blanche met een overschot aan warme chcolade saus, had wat minder gemogen want die hoeveelheid saus heb je echt niet nodig.
    Kortom een 9!

2. M. van Laar

Als vanouds, helemaal geweldig. Echt weer een avondje samen uit!

3. Was super geregeld en super lekker gegeten.

4. Heerlijk maandmenu op. Zoals gezellige ongedwongen sfeer.

5. Goed en lekker gegeten. Gezellige sfeer. Prima service.

6. A de Graaf

Toen we aan kwamen vonden we dat er wat druk op stond. Wat toch stoort. Later was het beter Het was heel gezellig, en we hebben heerlijk gegeten. We komen zeker terug.

7. Wat hebben we heerlijk gezeten en gegeten gister avond. De sfeer was super en de bediening ontzettend vlot en vriendelijk. Niemand van ons heeft met een leeg glas gezeten, de hele avond. Wij komen snel weer terug.

8. Vriendelijk ontvangen, eten prima op smaak, maar je hebt je mond nog niet leeg of je bord, glas of koffiekopje wordt al weggehaald.

9. De sfeer is vanaf dat je binnenkomt totdat je weer weggaat prima. Je voelt je daar direct thuis.
    De service is goed, beleefd maar toch ook huiselijk.
    Het eten zag er goed uit op het bord en smaakte prima. Ik had een varkenssate en deze was prima gaar. Het fruit wat erbij zat was vers gesneden, heerlijk.
    Weer een top ervaring rijker.

10. Lekker eten voor een mooie prijs in een ontspannen sfeer! Altijd goed!!

11. C.Boshuizen

Het eten was zeer smakelijk maar de porties zijn erg royaal. Na het voorgerecht (geitenkaas) zat ik al met een volle maag!

12. Sandra Tromp

Heerlijk gegeten. Niet duur. Vriendelijk personeel.
    Alleen werd alles snel weer afgeruimd. Kreeg het gevoel snel eten want dan kan de volgende aanschuiven.

13. Jolanda

Wij hebben buiten heerlijk op terras kunnen eten wat een mooie sfeer heeft.
    We hadden 4 verschillende voorgerechten die top waren.
    Daarnaast had een vriend de T bone steak die er super uitzag en smaakte.
    Mijn vriendin en man hadden de mixed grill en aan vlees hoef je niet te zeggen dat je te kort komt. Zelf een kleine saté die ook heel lekker was gewoon ouderwets van kipfilet waar ik erg van hou.
    Dessert ging er helaas niet meer in, maar koffie en thee na is ook een lekkere optie met een bonbon erbij.
    Al met al top gegeten zeker een aanrader voor iedereen.

14. Jacomien

We hebben heerlijk gegeten bij 't Luykjd. Goede en snelle service! We komen zeker nog eens terug.

15. Was alweer een tijd geleden dat we bij 't luykje gegeten hebben als vanouds heerlijk gegeten en de bediening zeer vriendelijk.

16. van der Kruijf

Lekker eten, goede porties.

17. Ben Holleman

Zeer goede bediening en goede service.

18. Leuk restaurant, altijd lekker druk, goede keuken met gevarieerde menukaart, heerlijk gegeten, prima bediening en service.

19. Erg fijne avond gehad met heerlijk eten!

20. Het eten was heerlijk! Erg veel vlees waardoor je weinig ruimte meer hebt voor de bijgerechten.
    Bij het hoofdgerecht was iets mis gegaan in de communicatie met de keuken, en moesten iets langer wachten. Dit werd keurig opgelost door ons even een drankje aan te bieden.
    De prijs na afloop viel reuze mee, en hebben dus veel, goed en lekker gegeten voor (vinden wij) weinig geld!

21. Heerlijk en gezellig gegeten

22. Top tent, heerlijk eten en plezierig personeel

23. Top restaurant!
    Leuke bediening en een hele gezellige gemoedelijke sfeer.
    Eten bij 't Luykje is elke x weer een feestje.
    De saté is een aanrader!

24. Zoals gewoonlijk weer super lekker gegeten

25. We hebben prima gegeten, gezellig restaurant en vriendelijk personeel! Komen zeker terug!

26. N. De Vries

Na wat ik in de gooi en Eemlander gelezen had over het luikje met een 8+ dacht ik dat moet goed zijn. Vond het niet goed. Niet slecht. Maar een 8+. Verre van dat.

27. Was weer heerlijk en erg gezellig!!

28. Prima maaltijd, goed bereid en lekker, meer dan voldoende en zeer vriendelijke en relaxte bediening. Na de maaltijd even gewacht voor een kopje koffie en dat was ook helemaal goed, heerlijk en goede heet met een heerlijke bonbon erbij.
    I`ll be back :-)

29. Danielle

Top restaurant. Super gezellig en super eten. Je krijgt meer dan genoeg. Zeker voor herhaling vatbaar.

30. rrrobb 2892 punten

Op een mooie zomerse avond gingen we op zoek naar een leuk restaurantje in Soest waar je buiten kon zitten. We zijn eerst langs een aantal van die restaurants langs gereden en er waren er twee waar onze keuze opviel. Een tapas en 't Luykje. Bij de tapas was het (kleinere) terras al vol dus gingen we voor 't Luykje. En dat is ons goed bevallen. Een leuke, vlotte en attente bediening. Een interessante kaart met leuke en vriendelijk geprijsde gerechten. En heerlijk buiten zitten in een gemoedelijke sfeer. Ik koos voor de grote spies die origineel werd opgediend in een soort stellage. Heel veel goed bereid gegrilled vlees voor een vriendelijke prijs. En voldoende sausjes en frietjes erbij. Mijn partner had de slibtong picasso en dat was ook een prima keuze. Leuke ervaring en een restaurant om zeker nog eens terug te komen als we in de buurt zijn. Al heb ik het binnen niet gezien.

31. Fijne bediening, heerlijk gegeten

32. De Saté viel erg tegen. Leek wel voorgekookt.

33. Tdeheij@gmail.com

Gezellige tent, ruim eten. Alleen akoestiek niet fijn. Om echt met iemand te praten is het te luidruchtig.

34. Pietde Bruin

Prettige ontvangst en heerlijk gegeten

35. Was heel goed en gezellig en daarna naar het filmhuis aan de overkant, we hadden een heel gezellige avond.
    Leuk idee, maak er een combi van, eten en film!!

36. Tyler Brennan

We hebben heerlijk gegeten, de tent was vol maar het eten was er verbazingwekkend snel! De service was gewoon super en het eten is natuurlijk ook geweldig.

37. Fiet Bergsteijn

Zoals altijd prima om daar te zijn. De sfeer, de bediening heel gezellig. Goede uitleg over het eten. Heel gezellig gehad. De jongeman kwam geregeld kijken of alles goed was of dat er iets leeg was, fijne bediening.
    Kom graag weer eens terug.

38. Weer even terug in Soest. Super lekker gegeten en een prettige bediening. Goed bezig Thijs en medewerkers.

39. Het was tijdje geleden dat we waren geweest!
    Maar we vonden dat het nog lekkerder was dan voorheen!
    Vriendelijk en vlotte bediening!

40. Fenna Bijsterveld

Waar staat er nog een kaasfondue op de kaart? We hebben er van genoten. Speciaal voor mensen die dit thuis, om welke reden dan ook, niet maken is dit een heerlijk gerecht. Op de kaart houden!

41. Prima gegeten, kan het eenieder aanbevelen.

42. Ed van Renswouw

Leuk restaurant. Vrolijk, goed eten!

43. Ruime porties, vriendelijk personeel. Lekker tempo zit erin...

44. Kristel, Robert en Ella

Lekker eten, vlotte bediening en dit alles in een aangenaam kader.

45. Geweldig restaurant. Heerlijk eten en drinken en ik werd ook nog een goed geholpen. De zang avonden zijn altijd gezellig!

46. Perfect restaurant als je gewoon lekker wilt eten.

Geen opsmuk of tierelantijnen, gewoon heerlijk eten in een gemoedelijke sfeer, met uitstekende bediening.

Voor ons een thuiswedstrijd maar familie en vrienden uit andere windstreken spreken graag met ons af om te eten in 't Luykje!

47. Met broers, zwagers en schoonzussen voor het eerst hier gegeten. Het was allemaal prima voor elkaar. Het eten prima en het personeel vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.

48. ronald de ruijter

Wat een super gezellige tent is dit toch, en het eten is voortreffelijk. Toppie.

49. Heerlijk gegeten bij het Luykje. De seizoensgerechten (asperges) waren heerlijk, ook het hoofdgerecht was lekker, en in traditie afgesloten met de coupe het luykje. We hadden al een poosje niet meer bij het luykje gegeten, maar het eten is en blijft goed. Goed en vriendelijke personeel, ook voor de kinderen.

Aandachtspunt is wel dat de WIFI-beschikbaarheid waarmee wel wordt geadverteerd belabberd is. Kinderen nog even een half uurtje langer stil houden met een tablet zit er met deze belabberde kwaliteit helaas niet in.

50. Manuela & Jouri

Weer heerlijk gegeten bij 't Luykje. Spareribs zijn geweldig, echt een aanrader en ook de sate bali is altijd goed. Vriendelijk personeel en alles voor een goede prijs. Tot de volgende keer!

51. Gerard en Annet

Niet voor de eerste keer wezen eten bij 't Luykje en ook nu weer niet teleurgesteld. Gezellige ontvangst en prima bediening. Mijn man gaat altijd voor de spareribs die bijna van het bot vallen, zo mals. Hij weet dat een grote portie teveel is, maar dat is geen probleem vanwege de spontaan aangeboden doggybag. Ook het vlees van de spies is heerlijk van smaak en boterzacht. Speciale aandacht verdienen de echt heel warme frieten, die krijg je niet vaak.
    Kortom, we hebben weer heerlijk gegeten en het zal zeker niet de laatste keer zijn.

52. Prima restaurant waar wij al jaren komen, gezellige sfeer en lekker eten. Bediening is vriendelijk. Houden zo!

53. Goed, mijn sathé was zeer goed en de (pittige) saus was erg lekker. Mijn vrouw had de slibtong en de vis was zeer smakelijk, maar de aardappeltjes zwommen in de botersaus. Volgende keer apart bestellen. De cappuccinno was helaas slap, we vroegen wat sterkere koffie, dus met wat minder melk maar dat is een beetje mislukt. Verder leuke, vriendelijke en enthousiaste bediening.
    Volgende keer komen we zeker terug.

54. Je kan er heerlijk eten. Vriendelijk personeel, goede service.

55. Zeer leuk en gezellig restaurant waar je goed en lekker kunt eten. Zeer vriendelijk personeel. Een restaurant om aan te bevelen dus.

56. Ik moest de afgelopen weken meteen aan Restaurant 't Luykje denken toen in de landelijke pers het gebruik van de 'doggybag' in restaurants gepromoot werd! Een fenomeen waar dit restaurant al vele jaren bekend mee is. Door de grote porties die hier geserveerd worden blijft er wel eens wat over, zeker bij de heerlijke spareribs, en men staat dus niet vreemd te kijken dat je het restant mee naar huis wil nemen. En als je toch niet met een 'doggybag' over straat wil, hebben ze een tweede service: de 'Kleine Buykenkaart'; wel genieten van veel gerechten, maar dan in een net iets kleinere portie!

Wij komen al jaren regelmatig in 't Luykje en dat is natuurlijk niet voor niets zo, maar omdat we het er gezellig vinden, goed en vriendelijk bediend worden, nooit lang hoeven te wachten, er van alles mogelijk is bij speciale wensen (dank je keukenbrigade!) en ik nu al weer uitkijk naar de wildspecialiteiten.
    Wij vinden 't Luykje een aanrader met een uitstekende kwaliteit - prijsverhouding.

57. Wij eten regelmatig buiten de deur en hebben echt genoten van dit restaurant. Keurige snelle vriendelijke bediening, gezellige sfeer, eten van zeer goede kwaliteit, en ruim voldoende waarbij er zelfs werd aangeboden het restant mee te nemen omdat wij het allemaal niet op konden. Een absolute aanrader!!

Fred en Tiny

58. Ik wil de gebruikers van deze site graag eens wijzen op het Luijkje.
    Als je eens in een hele ontspannen omgeving lekker wil eten, dan kan ik jullie dat van harte aanbevelen. Vooral de spareribs zijn onovertroffen. Maar ook voor een heerlijke biefstuk kun je hier prima terecht. Kortom vriendelijk, gezellig en lekker. Mvrgr. Anton

59. Gewoon niet wat we ervan verwacht hadden. Droge stukken vlees op een spies. Onvriendelijke bediening. Toetje de tiramisu was daarentegen lekker. Was de laatste keer dat we daar geweest waren. Er zijn voor dat geld betere en gezelligere restaurants.

60. Ik kom hier al jaren. Is altijd top. Als ik uit eten ga is dit altijd het eerste restaurant waar ik aan denk. Heerlijk eten, niet te moeilijk, lekker veel, goede service en het is er altijd gezellig.

61. In één woord, waardeloos. Kan er niet anders van maken. Bij ontvangst al waren we niet welkom, we waren 15 minuten te vroeg en dat lieten ze ook merken ook. We hebben een uur op ons voorgerecht moeten wachten, nou dan is mijn trek al verdwenen. We vroegen om stokbrood, één stukje pp, schandalig. Nee, hier zie je ons niet meer terug.

62. Vandaag voor het eerst geweest en helaas ook voor de laatste keer! Voor 4 personen de topperschaal besteld. De prijs hiervan is inderdaad een topper! Veel te duur voor wat je krijgt! 4 champignons in bierbeslag, een bakje met olijven, een bakje met mini garnalen die in het vet dreven, 2 bakjes met een heel klein beetje carpaccio en 4 rolletjes met veel te zoute tonijn uit blik en een flinterdun plakje zalm. Kortom 4 tapas. En de prijs hiervoor is 55 euro! Ronduit schandalig. De hoofdgerechten zijn niet bijzonder. De bediening is netjes en de sfeer is gezellig.
    Prijs/kwaliteit klopt absoluut niet.

63. Wij zijn de laatste jaren diverse keren hier geweest. Er is een nieuwe kok of de oude had er deze avond ( door de hitte) geen zin in, maar het was dit keer slecht. Als je besteld hebt komt niet veel later een bakje met daarop een aantal eenvoudige sausjes en een bakje sla... een paar verlepte blaadjes met daar bovenop verkleurde reepjes appel, geen dressing o.i.d. De spare ribs zijn prima, maar het vlees op de spies (small) is allemaal droog. De bijgeleverde aardappels en frietjes lijken helemaal nergens op. Wat is er nu moeilijk aan om een paar mooie verse frieten te bakken? een slechte snackbar doet het beter.
    Het ijs is lekker maar er zit een chocolade saus bij die door het verwarmen draderig en zeer plakkerig is en daardoor niet lekker.
    Jammer maar er zijn in Soest restaurants die het op dit moment veel beter doen.

64. Prettige bijkomstigheid is dat dit restaurant vanaf 29 oktober ook op maandag open is! De reservering en ontvangst was gelijk aangenaam door de vriendelijke dames in de bediening. We werden vlot geholpen en het menu buiten de kaart om werd keurig uitgelegd. De gerechten zagen er zorgvuldig uit, de pauzes tussen de gangen was prima en ook de service aan tafel.Attente bediening en prima eten!

65. Gisteren hier gegeten.
    Perfect in alles.
    Superservice, heerlijk eten, attent met drankjes bestellen.
    Op basis van de conference van Lebbis (zie youtube.com zoek op lebbis, gastvrij) kun je hier terecht!!
    Een dikke tien!!