Kwalitaria Nieuweweg in Soest

Wij beschikken over een groot aantal parkeerplaatsen.

Op nog geen 30 meter bevindt zich een bushalte (lijn 22) en op 300 meter bevindt zich station Soest zuid.

Kwalitaria Nieuweweg laten bezorgen?

1. Laat ik voorop stellen dat er over het eten weinig te zeggen valt. Over het algemeen prima voor elkaar. Wel zijn de kartonnen doosjes waar de patat soms in wordt verpakt niet even fijn omdat de patat er soms wat nat en slap uit komt. Soms ook verpakt in zakken en dat is dan gewoon goed. Met name de friet is lekkerder dan elders.

Dit is helaas niet de reden voor deze recensie. Afgelopen weekend was ik bij de kwalitaria aan de Nieuweweg en viel mij een aantal dingen negatief op. Als eerste straalt er nooit echt vriendelijkheid van het personeel af. Het komt altijd meer over als een 'moet-je' dan dat men er plezier in heeft om daar te werken. Klanten worden amper aangekeken en welkom heten of vriendelijk benaderen is er zelden bij. Helaas is dit in veel horeca schering en inslag.

Afgelopen weekend was echter erger dan normaal. Er kwam tijdens mijn bezoek een telefonische bestelling binnen. Nadat er werd opgehangen waren de woorden van de dame achter de toonbank: 'wat een mongool'. Aangezien het niet druk meer was in de zaak kon ik deze woorden van het meisje achter de toonbank letterlijk verstaan.

Een aantal minuten later maakte een jongen die achter de frituur stond de opmerking naar de dame achter de toonbank: 'Voor jou staat hij altijd direct in de houding'. Nu laat ik even achterwege waar men op doelde, maar dat mag een goede lezer verder duidelijk zijn.

De minachting van de klanten: 'wat een mongool' en seksueel getinte opmerkingen als bovenstaande kunnen echt niet. Jullie moeten je schamen.

Ik ga in de toekomst (hoe lekker de friet ook) naar een andere zaak.

2. Alberik

Ik heb er echt nog nooit iemand zien lachen. Niet met elkaar of naar de klant toe. Ook als ik mijn eten mee krijg, word ik meestal niet aangekeken. Als me dit nog 1x gebeurt, kom ik er niet meer.