De Smickel in Soest

1208058534 90
1320933564 75
1420529178 81
1500205670 65

1. Heerlijk gegeten vooral erg leuk voor de kinderen die er heerlijk kunnen spelen. De pannenkoeken waren erg lekker en niet duur gezien de kwaliteit. Kom er zeker terug!

2. Pannekoeken waren erg machtig, slechts de helft van ons kreeg ze op, eten verder redelijk ok. Wel erg duur voor een pannekoekenhuis. Service heel erg slecht, eerst half uur wachten voordat bestelling opgenomen werd, maar we werden wel stipt op tijd verzocht weer te vertrekken. Op behoorlijk onvriendelijke wijze. Verder heel erg rumoerig binnen. Er zijn veel betere pannekoekenhuizen in de buurt.

3. Voor de eerste keer hier geweest met 2 kleinkinderen 9 en 10 jaar oud. Lekker gegeten, bediening voor een pannenkoekhuis ruim voldoende. De kinderen hadden het goed naar de zin. Op de terugweg naar huis gaven ze spontaan te kennen hier weer naar terug te willen. Als je goedkoop wilt eten is dit niet het geschikte restaurant, maar betaal liever iets meer om met een goed gevoel naar huis te gaan. Altijd zijn er dingen die voor verbetering vatbaar zijn, hierom niet hoger als een cijfer 8

4. Een aantal jaren terug waren de pannenkoeken nog lekker.
    Tegenwoordig zijn ze duur en niet te eten.
    De leiding schuift kritiek onder de mat en zijn ons niet tegemoet gekomen na wat klachten.
    Dus wij bakken onze eigen pannenkoeken wel en nog lekker ook

5. E. Demmenie

Heel snelle en vriendelijke bediening. Prima pannenkoeken.

6. Duuk Geldof

Het eten is altijd goed. Gezellige intieme kerstsfeer. Leuk voor kinderen. Onze plek was wat krap bemeten. Zeer veel keus! Parkeren wordt een flink probleem.

7. Heerlijk gegeten, vlotte bediening. Panza's zijn origineel

8. Tot 2012 was het een goed pannenkoekenrestaurant. Dit jaar 3 keer geweest maar alle drie de keer werkelijk super slecht gegeten. Pannenkoeken lijken wel karton en ook nog eens koud. Prijs kwaliteit verhouding is ver te zoeken.

9. Pannekoek

Zelde zo'n slechte service gehad! Na een uur wachten pas een pannekoek, druk? Nee, andere mensen moesten ook lang wachten, reactie was een magere sorry. Uiteindelijk pannenkoek echt niet gaar, wel van de rekening gehaald maar een excuus? Nee dat kon er niet vanaf. Na 1 uur en 45 minuten gewacht te hebben, zelf maar opgestaan en de rekening gaan halen. Zeer slechte service, helaas de derde keer op rij. Nooit meer voor ons dit!

10. Ik zeg niet doen! Slechte pannenkoeken die veel en veel te duur zijn. Wij zijn hier gisteren geweest en hadden pannenkoeken besteld en het was totaal smakeloos... Je moet het eens proberen een stukje "naturel". je proeft helemaal niets. De pannenkoeken mix zat totaal geen smaak aan en voelde als rubber. Er werd gevraag of alles gesmaakt had en toen zeiden wij nee niet echt, maar een reactie is ver te zoeken van het personeel...

Mensen ga hier niet naar toe, het smaakt echt niet... Zonde van je geld.

11. H.Verdouw

Zoals altijd gezelig druk, vlotte bediening en lekkere pannenkoeken!

12. Ondanks de knusse inrichting voelt het hier niet bepaald knus.

De prijs staat totaal niet in verhouding met het gebodene, 'De Smickel' is veel te duur voor een pannenkoekenrestaurant. De kaart beloofd heel wat maar daar blijft het dan ook bij..

Jong, ongeïnteresseerd personeel. Ergens in de toko zal wel een tegeltje hangen met de tekst 'inpakken en wegwezen'.

Zonder Albert Heijn bon waren we hier nooit naar binnen gegaan. En zelfs met zo'n bon gaan we hier geen tweede keer meer naar toe.

Teleurstellend!

13. Wij komen al een jaar of 6 bij de smickel. Altijd heel erg tevreden geweest en we kwamen hier graag. Het afgelopen jaar een keer of 3 geweest. In december 2014 geweest en toen was het een hele teleurstelling. Smakeloze pannenkoeken en slechte bediening.

In juni 2015 weer geweest want de vorige keer kan een keer wat minder zijn geweest, we waren altijd tevreden! Deze keer was het weer niks, er werd op een plek in de tuin aangewezen in de volle zon, terwijl we gezegd hadden dat we een plek in de schaduw wilden. Bij het bestellen konden we geen pannenkoek met soyamelk krijgen, dat hadden ze niet, ze konden wel een pannenkoek met water maken. Niet onze voorkeur, maar je moet toch wat... Totaal smakeloos weer. Mijn man koos de "zomer", een pannenkoek met aardbeien, vanille-ijs en slagroom, ik had een pannenkoek met alleen aardbeien gekozen vanwege mijn koemelkallergie. Bij betalen bleek mijn pannenkoek duurder te zijn dan die met vanille-ijs en slagroom erbij. We hadden toen al betaald en konden geen geld terugkrijgen. Wel een tegoedbon. Dat maar aangenomen.

Gisteravond vanwege deze tegoedbon toch de smickel een laatste kans gegeven. Nu hadden ze wel soyamelk. Deze keer een spek pannenkoek genomen. Deze heb ik niet opgegeten, hij was echt vies! Veel te vet, smakeloos en echt flinterdun. Als compensatie boden ze me een kopje koffie aan. Leuk geprobeerd, maar ik zat toch nog met een rammelende maag. Bij betalen vroeg de gastheer of het had gesmaakt. Ik heb eerlijk gezegd wat ik ervan vond en dat ik het jammer vind dat het zo veranderd is sinds 4-5 jaar geleden. Volgens die beste meneer kon het echt niet anders zijn want er was niks veranderd en het zou wel aan ons liggen... Nou mijn excuses, maar dat zeg je niet tegen een klant... Wij komen hier nooit meer terug. Pannenkoeken zijn flink duur, dat hadden we er een aantal jaren terug voor over maar nu zeker niet meer! Prijs-kwaliteit verhouding is hier echt ver onder de maat!

14. Wat een geweldig pannenkoekenrestaurant. Ga hier zeker weer heen met de kids. Heerlijke pannenkoeken, die ouderwets in de pan worden gebakken. De sfeer is top, aangezien het een oude boerderij is, waar gewoon nog zand op de grond ligt en een vijver met vissen midden in het restaurant. Buiten een springkussen en nog meer speelgelegenheid voor de kids. Aardige meisjes in de bediening. Al met al een leuke avond gehad!

15. Heerlijk gegeten. Sfeer is knus en gezellig. Goede bediening, we werden iedere keer snel geholpen en ze waren erg aardig tegen de kinderen.
    Prijs is perfect in combinatie met de sfeer en het lekkere eten.

We komen zeker terug.

16. Ik zeg niet doen! Slechte pannenkoeken die veel en veel te duur zijn. Klachten worden niet serieus genomen. Wij zijn hier gisteren geweest en hadden pannenkoeken besteld een met kaas en annnas en het was totaal smakeloos. De pannenkoeken mix zat totaal geen smaak aan en de kaas was jong en smakeloos. Dit hebben wij gemeld omdat mijn vrouw nog geen kwart pannenkoek op had. Er werd gevraag of alles gesmaakt had en toen zeiden wij nee niet echt. Met deze klacht waren wij ook bij de kassa en daar werd er gezegt dat smaken verschillen en dat het aan ons lag! Nou sorry, ik zeg niet doen!!

17. Een pannenkoek voor €18,- moet wel heel erg lekker zijn!!! Hij was ook wel lekker. Maar met z'n vieren waren we €100 kwijt inclusief twee drankjes en een eenvoudig ijsje. Sorry. Dat kan echt niet bij een pannenkoekenhuis. Deze prijzen zijn belachelijk. De goedkoopste "special" pannenkoek was €12 en daar zat alleen maar tomaat en kaas op. Een "margarita" dus. Niemand betaalt €12 voor een pizza margarita behalve als hij op de universiteit heeft gezeten. Dus ook niet voor een pannenkoek. Dit was de goedkoopste die we hadden besteld. De bediening was best aardig maar niet super attent. Een pannenkoek werd verkeerd gemaakt (lactosevrij besteld maar niet geleverd, slechte zaak). Vroeger was dit een top restaurant, maar het is ze naar hun kop gestegen.

18. Gisteren veel te veel betaald voor een werkelijk oneetbare spekpannenkoek. Taai, droog, en dat tegen een recordbedrag van 8,80. In een vroeger stadium van het 40-jarig bestaan was dit misschien ooit een goed pannenkoekenhuis, maar hier moet je echt niet heen gaan.

2,1
  19. Robèrt van Rijswijk

Gisteren geprobeerd bij de Smickel te eten, we hadden gereserveerd en waren stipt om zes uur met zes personen bij het restaurant. Drankje, bestelling genoteerd en wachten, wachten.... Maar eens vragen, zo gek druk was het niet en hoe moeilijk kan het zijn om zes pannenkoeken te bakken? Weer vragen.. Om half acht hebben we de tent zonder te eten verlaten.
    Cijfer De Smickel : een 1!

20. Jorinde

Wij komen hier ongeveer één keer per drie maanden, maar hebben er nog nooit niet-lekker gegeten! De bediening bestaat voornamelijk uit scholieren en studenten, maar dat past prima bij het type restaurant. Het is hier meestal erg druk, reserveren is daarom erg aan te raden!

21. Vandaag met 2 gezinnen er gegeten, was erg gezellig en heerlijk pannenkoeken en panza's gegeten. Kinderen konden heerlijk spelen en de bediening was super: Na het hoofdgerecht zijn kids gaan spelen, voor het bestellen van het dessert is de bediening gewoon bij de kinderen, 4 stuks, persoonlijk langs geweest om te vragen welke smaak ijs ze wilden hebben. Zo kindvriendelijk, echt een aanrader!

22. Marcel

Regelmatig kom wij hier eten en heb nog nergens pannenkoeken gegeten die lekkerder waren. Echt heerlijk, goed gevuld en zeer ruime keus! Gezellige ongedwongen sfeer, kortom, top!

23. Al zo vaak geweest, maar blijft echt super leuk. Ik hou er van. Je hebt super veel keuze. En bediening is erg goed. Zeker een aanrader, en het is echt wel heel kindvriendelijk.

24. Vandaag met de kleinzoon naar de Smickel. We waren hier natuurlijk al eerder geweest en werden ook nu zeker niet teleurgesteld. Vriendelijke en snelle bediening, leuke surprise voor de kinderen en zeer smakelijke pannenkoek. Wat ook plezierig is, is het niet opdringerige beleid om om de haverklap te vragen of je nog wat te drinken wil. Ook leuk voor pannenkoekliefhebbers zonder (klein) kinderen.

25. Leuk! Lekker! Gezellig! Wel erg veel geld voor wat je nou werkelijk bestelt.

26. bolleboom

Na jaren weer geweest het is niet meer zo goed als het was van kinds af aan geweest. Bij lange na niet meer zo goed. Belletjes systeem werkt niet constant moeten wachten. Maar zelf bediening aangehouden. Jij wacht en intussen staan de hangjongeren te dollen bij de keuken. De kok liep achter iemand aan met een soort planten spuit. ze staan te stoeien en te schoppen naar elkaar, op pennen te kluiven en letterlijk uit hun neus te eten. Alj je iemand erop aan spreekt over de gang van zaken dan halen ze de schouders op. En jij maar vertellen dat jouw kind van 12 zich netjes moet gedragen in het restaurant. Mag ik even lachten. En vier grote plakkenham op je pannekoek is ook iets teveel van het goede. Jammer Jammer echt heel Jammer.

27. Prima restaurant, snelle service en lekkere pannekoeken! Op de tafel staat een soort belletje waar je op kunt drukken als je wilt bestellen of afrekenen. Alleen gebruikt om af te rekenen, maar dit werkte prima. Binnen een paar minuten hadden we de rekening op tafel.

We gaan vaak hiernaartoe, vanwege de ongedwongen sfeer en de ruime keuze in pannekoeken. Uiteraard is het wel een rumoerig restaurant door alle kinderen die er zijn, maar dat vind ik helemaal niet erg en het is ook wel te verwachten in een pannekoekenrestaurant.

28. Vies, niet afgewassen glas gekregen, duurde lang voor een nieuwe werd gebracht. Na afloop twee keer een verkeerde (te hoge) rekening gekregen. Reactie van de chef:"Kan gebeuren" i.p.v. Even sorry te zeggen. Kortom: slechte service.

29. Yvon

30. Erg leuk en sfeervol restaurant, leuke puzzels voor de kinderen op de placemat aan tafel en mooie vissen in de vijver. De kinderen hebben zich goed vermaakt tot de pannenkoeken kwamen. Die smaakten prima!

31. Komen hier minstens 1 maal per jaar en het blijft goed. Geweldig dat dit restaurant goed blijft. Heerlijke pannenkoeken. We rijden er 30 km voor, maar het blijft de moeite waard.

32. Wunderbar, romantisch und überzeugend.

Ein volles "Dankeschön" aus Hamburg für die nette Bedienung, das vorzügliche und reichhaltige Essen zu angemessenen Preisen.

Wir waren voll zufrieden, werden es weiterempfehlen und wiederkommen. für uns war der einzige Schwachpunkt eine fehlende deutsche Speisekarte. Macht weiter so Ihr Falko.

33. Een geweldig restaurant, lekkere pannekoeken en goede bediening.

Zeker de moeite waard om heen te gaan!

34. Kinderpannekoeken smaken nergens naar (waterig). Onze kinderen houden erg van pannekoeken maar lieten deze staan. Hartige pannekoeken veel te zout. Afgezien van grappige inrichting, zeker geen aanrader.

35. Het is er erg gezellig. De pannenkoeken waren heerlijk.

Ik kom er alleen niet vaak genoeg.
    En het is kindvriendelijk.
    Vanavond ga ik hier eten en ik neem de zelfde pannenkoek als altijd, de Egyptische.

Groeten van Anouk, 10 jaar

36. Naar mijn mening zit De Smickel in de top 3 van pannenkoeken restaurants!!! misschien zelfs nr.1 maar ben niet naar allemaal geweest;-)

37. Lekker, maar een beetje lang wachten. Het is een gezellige sfeer. Voor kinderen vooral heel erg leuk! (wel is er een vijver zonder hekje)

38. Pannenkoek was net rubber, wijn was echt slecht. Bediening had weinig tijd

39. Hoe bedoel je: kindvriendelik? Een vijvertje zonder hekje eromheen.

40. Beste pannekoekenrestaurant dat ik ken. knusse sfeer, met vijvertje en visjes. Kindvriendelijk. erg ruime keuze uit de pannekoeken, vooral de hartige zijn heerlijk!

41. rossana harzing

heerlijke pannenkoeken de lekkkerste tot nu toe....jammer dat ze zo wer van ons af zitten !!!zodra dat we in de buurt zijn gaan we altijd daar eten