Stoof in Sneek

Wereldse smaken - Ouderwets lekker

Corona informatie

bestellen via email of telefoon

Na 4,5 jaar Harlingen opende restaurant STOOF op 1 maart 2017 zijn deuren in Sneek. Door de bundeling van vakmanschap, creativiteit en hun eeuwige zoektocht naar “lekker” ontwikkelden Wil van den Bos, Anja Lageveen en Len van der Wende, het Stoofconcept onder het motto “Wereldse smaken, Ouderwets lekker” .
Restaurant STOOF is uitgegroeid tot een aanwinst voor culinair Friesland en vele liefhebbers uit onze provincie maar zeker ook van buiten onze “grenzen” hebben inmiddels hun weg gevonden naar het Restaurant. De vele lovende reacties die wij , met name die over onze STOOFPROEVERIJ, mochten ontvangen is voor restaurant STOOF dan ook een aanmoediging zo door te gaan

• Buffet: € 22,50

1499207038 91
1520130452 91
1561977281 92
1566161964 93

1. Wij hebben hier met een groep van 11 pers gegeten. Wij hadden de proeverij van stoofpotje. Wat was het lekker en wat word het leuk gepresenteerd. En de bijgerechten waren ook echt lekkers vers en smakelijk. Bediening was vriendelijk en attent. Wij komen hier zeer zeker nog een keer terug. Een aanrader vooral met een groep.

2. Gerda Beuckens

Dit is ons favoriete restaurant. Eten is altijd van topkwaliteit en met onze wensen wordt altijd rekening gehouden. Personeel is zeer kundig en altijd vriendelijk en behulpzaam.

3. Aanrader!
    Erg gezellige sfeer, vriendelijke bediening, het eten was heerlijk, wij kozen voor de proeverij. Om ons heen kozen er nog veel meer gasten voor een proeverij en het viel ons op hoe divers de proeverijen geserveerd werden. Een praatje met de kok leerde ons dat ze bij Stoof maar liefst uit 150(!) stoofgerechten overal ter wereld vandaan een keuze maken.
    Ook het dessert was heerlijk en prachtig om te zien.
    Complimenten aan Stoof!

4. Geweldige service, huisgemaakte gerechten veel kennis over ingrediënten en toevoegingen! Fantastisch!

5. Zeer gastvrij ontvangen, en bovendien heerlijk gegeten!

De medewerkers hebben ontzettend veel kennis en over de gerechten, en lichten deze met veel passie toe. Een beleving op zich!

Wij komen hier absoluut weer terug. Zeker een aanrader!

6. J van der Oest

Geweldige bediening, heerlijk eten, zeer goede sfeer. Top!!!!

7. edawg en noatakh

Valentijns special was erg leuk, proeferijtje van vega dingetjes. Erg genoten en we komen zeker terug!

8. Hedzer Brouwer

Fantastisch gegeten.
    Sfeer was zeer relaxt.
    En de bediening was zeer goed.

9. Hans en Reina Braak

Heerlijke Valentijn gerechtjes gegeten met als toetje een leuke attentie.

10. Wat een leuk restaurant, gastvrij ontvangen, heerlijk gegeten (proeverij)
    Super team dat met veel plezier hun werk doen!

11. Nico Bootsma

Dit is denk ik wel het beste restaurant van Sneek. Erg goed gegeten!

12. Thea van Barlingen

Super lekker gegeten. Gastvrij onthaal, ook voor het hondje. Enthousiaste uitleg over de gerechten. Sfeervolle ruimte met ruim bemeten zitplaatsen, wat ik erg fijn vind. Niet zo krap op elkaar als in sommige andere restaurants. Wij komen terug!

13. Verrassend. Aardig personeel. Ze weten ook van de achtergrond van de gerechten, erg leuk.

14. Hoewel altijd kritisch, ben ik zeer te spreken over de sfeer, het personeel én natuurlijk de heerlijke de proeverij.
    👍🏻👍🏻

15. Gisteren met twee personen bij Restaurant Stoof in Sneek gegeten. Beiden een stoofschotel genomen met voor mij vissoep vooraf. Aangenaam verrast door de kwaliteit van het eten. Zeker een aanrader. Heerlijke stoofpot tegen een aangename prijs. De bediening was uitstekend. Hier komen we terug!

16. Hele gezellige inrichting en gastvrij personeel. De stoofpotjes waren heerlijk!

17. Anneke Jansen

Prima gegeten, leuk idee om een stoofproeverij te doen met het gezin: heerlijke stoofpotjes. Ruim voldoende porties, tegen betaalbare prijs. Zeker aan te raden. Het idee van de ruimte tussen de tafels is prettig, omdat alles dan voldoende plek heeft. Het gesprek met de overkant is zo wel wat lastiger.

18. Gezellig restaurant, lekker eten en erg vriendelijke bediening.

19. Super lekker, vriendelijk en gezellig weer!
    We komen er graag voor uit Amersfoort naar Sneek rijden. Tot de volgende keer weer.

20. Een absolute aanrader en wat een leuk concept, stoofpotjes van over de hele wereld. We hadden met 2 personen een proeverij gekozen en kregen vier verschillende stoofpotjes. Je mag ook nog de keuze maken tussen, vlees, vis, vegetarisch of een mix daarvan. Bovendien krijg je 5 bijgerechten. Het was echt meer dan genoeg en bijzonder smakelijk. Een enthousiaste bediening die goed wist te vertellen wat ieder gerecht inhield. En ik zou nog zeker voor een desert gaan, origineel en lekker. Dus ben je in Sneek, ga hier dan lekker eten.

21. De term van het restaurant genaamd Stoof, is ietwat verwarrend. Dit suggereert dat er alleen maar stoofpotjes te krijgen zijn. Dit is echter niet het geval.

Er zijn fijne lunchgerechten verkrijgbaar. Goedgevulde wraps, frisse maaltijdsalades en rijk belegde Italiaanse/boere-bollen. De hete-kipversie is een persoonlijk favoriet. Maar alles is goed op smaak e er is geen behoefte om naar het zout en/of pepervaatje te grijpen. De lunch stond ook verrassend snel op tafel, wat altijd fijn is tijdens een lunch.

Zoals altijd, hangt er een gemoedelijke sfeer. Deze zaak heeft een bepaalde sympathie in zich, waardoor je terug blijft komen. Ga zo door!

22. Eddie Trinks

We hebben met z’n vieren heerlijk gegeten.
    De proeverij van verschillende stoofpotjes was divers en verrassend.
    De bediening heel vriendelijk en accuraat.
    Echt een aanrader!

23. Agnes Meijer

Heerlijk gegeten met z'n vijven bij Stoof! Proeverij gehad zodat je zelf niet hoefde te kiezen en toch van alles kon proberen. Super uitleg van de bediening over hoe alles in z'n werk gaat en vervolgens over de inhoud van de verschillende stoofpotjes. Echt een goede prijs kwaliteit verhouding. Er zijn genoeg restaurants in Sneek die veel meer vragen en waar het eten niet zo goed is als hier. Echt authentiek eten, heerlijk. Een echte aanrader!

24. Heerlijk gegeten en zeer vriendelijk personeel. Een aanrader.

25. Gerrit van den Berg

Dit was echt een avondje uit eten. Alles was goed. Prettige bediening.

Nog een tip, borden warm. Blijft het eten op het bord langer warm.

26. Wim en Mariel

Plezierige ontvangst...goede koffie...goed glas wijn. Stoofpot proeverij heerlijk, chef durft te koken. Goede prijs kwaliteit verhouding.

27. Nagy 149 punten

Wij komen uit Limburg en hebben via eet.nu deze eetzaak gevonden. We waren hierbij afgegaan op de goede recensies.
    Deze recensies klopten precies. Dit is nou nog eens een zaak die weet hoe het hoort: glaasje water bij de koffie, vriendelijk personeel, alles vers ( maar dan ook echt alles vers bereid: zelfs de latte machiatto werd aan tafel gemaakt! En ook het bijbehorende koekje was huisgemaakt) brood vooraf bij de prijs inbegrepen en heerlijke gerechten waarbij je meer dan voldoende krijgt!! We vinden het erg jammer dat deze zaak niet dichter bij huis ligt, want anders zou dit zeker een vast adres worden.
    Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding!!
    De foto’s spreken voor zich: als u in de buurt bent: neem plaats en laat u verwennen door alles wat deze zaak te bieden heeft.
    We willen, mede dankzij deze zaak, in de toekomst terugkomen naar Sneek!
    Sandra en Gyöngyi uit Geleen

28. Petr Fuka

An interesting idea executed wonderfully. I recommend the tasting menu if you are visiting with a group. The staff is friendly and attentive, always ready to oblige.
    We made Stoof a traditional part of our Dutch vacation and we've been coming back every year. It's always been perfect.

29. Het was verrassend en heerlijk. Voorgerecht was bij stoofproeverij niet nodig geweest. Was achteraf beetje veel. Maar niet minder lekker!

30. Wat een enthousiasme. We hadden 1 (kritische)veganist in ons midden. De veganistische proeverij was een heel groot succes, vooral door het enthousisme waar de ober ons alles vertelde over het totstand komen van deze wereldgerechten. We hebben genoten en komen zeker terug. Bedankt.

31. Chris du Gardijn

Heerlijk gegeten van de proeverij met 6 verschillende stoofpotten met salades, groenten, huisgesneden frieten, rijst en couscous.
    Het was op deze zaterdagavond niet zo druk in dit leuke restaurant.
    Sommige producten zouden iets pittiger of uitgesprokener van smaak mogen zijn.

32. Geweldig genoten van een vegan stoofproeverij! Echt heerlijk! Absolute aanrader als je vega of vegan wilt eten.

33. Lekker en gezellig gegeten op een fijne plek in het centrum van Sneek.

34. J. Eerhard

Het was voor ons de eerste keer dat wij bij Stoof aten (en daarmee ook het concept). Het personeel heeft alle aandacht voor de klant, is erg vriendelijk en attent. We hebben heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant en waren het er over eens dat dit zeker voor herhaling vatbaar was!

35. Evelyne Werkman

We hebben heerlijk gegeten van de vegetarische proeverij. Allemaal heerlijke gerechtjes met veel variatie in smaak. Het personeel heeft alle tijd voor je en is super vriendelijk en relaxed. Dus een aanrader!

36. Op 3 maart 2019 met z'n vieren uit eten geweest bij Stoof. Wij waren vroeger regelmatige bezoekers van Stoof in Harlingen, maar in Sneek waren we nog niet geweest. Wat een leuk en sfeervol restaurant is het! We werden er weer gastvrij ontvangen door het vriendelijke personeel. Uit de menukaart kozen we twee maal een vegetarische stoof, en de stoof proeverij voor 2 personen. Het smaakte inderdaad zoals het motto van de zaak: wereldse smaken en ouderwets lekker. Complimenten voor de kok!

37. Heerlijk gegeten van de stoofproeverij. Heerlijk dessert.
    Gezellige sfeer.
    Vriendelijke en kundige bediening.
    Zeker een aanrader!

38. Prima eten in een gemoedelijke ontspannen sfeer. Goede uitleg over het eten.

39. Heerlijk gegeten.
    Vriendelijk en kundige bediening.
    Gezellige huislijke sfeer.
    Kwaliteit prijs verhouding zeer goed.

Een echte aanrader.

40. Heerlijke ervaring! Zowel qua smaak als gastvrijheid. We voelden ons direct heel welkom en hebben genoten van de kennis en anekdotes van het personeel, ze leken er allemaal plezier in te hebben.
    De proeverij was fantastisch, met heel verschillende smaken. Het was leuk om te merken dat de 'buren' een andere proeverij hadden dan wij, zo blijft het telkens een verrassing. Het is een stukje rijden, maar we komen allemaal graag weer.

41. Heerlijke proeverij gehad met 6 personen, was genoeg om lekker vol van te worden. Nog een bijzonder nagerecht maakte de avond compleet. Zeker voor herhaling vatbaar.

42. Sandra Smidt-de Haan

Heerlijk gegeten, mooi concept die verschillende stoofpannetjes met gerechten uit de hele wereld! Zeer vriendelijke bediening, de mensen deden erg hun best om het ons naar de zin te maken, niet echt nodig want de smaak was al overtuigend genoeg. Echte aanrader!

43. Karin van den Elsaker

Verrassende stoofgerechten met zeer vriendelijke bediening en gezellige ambiance.

44. Vrijdag 4 jan hier binnengelopen en we zijn zeer aangenaam verrast.
    De bediening is zeer vriendelijk en meedenkend.
    Het eten was voor ons nieuw en zeer goed bevallen,we hadden een proeverij, ook het dessert viel zeer goed in de smaak.
    Dank voor een hele fijne avond.

45. Al is eten goed, de ambiance tezamen met het enthousiasme en trots waarmee personeel over hun restaurant maar in het bijzonder over hun ‘keuken’ vertellen, maakt eten pas echt perfect. Een aanrader voor een mooie avond met ‘geëntertaind uitleg en eten’ en dus een perfecte avond.

46. Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening. Een aanrader!

47. Een heerlijke plek. Hele fijne warme bediening. Het eten was prima en uniek in zijn soort. Niet alles was mijn smaak, de ene houdt van wit en de ander van zwart, maar mijn partner heeft enorm genoten. Maar zeker een aanrader. Uniek concept.

48. Wij hadden twee verschillende proeverijen waarvan een veganistisch.
    Het was allemaal heerlijk!
    De bediening was heel vriendelijk!

49. We hebben weer heerlijk gegeten bij Stoof, het was voor ons al de 3e maal dat we bij Stoof te gast waren. Wanneer we daar weer in de buurt zijn gaan we er zeer zeker weer heen. Dit restaurant is zeker aan te bevelen en de gerechten zijn heerlijk.

Als u eens iets anders wilt eten is Stoof een echte aanrader.

Eén vorige recensie
  50. Het is een erg leuk concept, er hing een goede sfeer en er was volop keuze. Wij hebben een proeferij gekozen waarna de kok een combinatie van 4 stoofpotjes maakt. Dit samen met een ruim assortiment aan bijgerechten zorgt voor een voldaan gevoel. Zeker een aanrader.

51. Eten smaakte prima. Echter wel teleurstelling dat er meerdere dingen op waren. Zoals visstoof en het bier...

52. Heerlijk gegeten! Waanzinnig smaakvol en gevarieerd (we hadden een proeverij). Echt een aanrader! Personeel ontzettend vriendelijk en gastvrij.

53. Als je van lekker eten houdt en een goede service en sfeer moet je hier een keer gegeten hebben om het zelf te beoordelen.

54. H. de Boer

Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel. Goede keuze geweest op onze trouwdag.

55. Wat een leuk restaurant! Met een groep van 12 personen hier gegeten en de proeverij besteld. De medewerkers vertellen vol passie over hun restaurant en alle gerechten. Ze waren lief voor de kinderen en heel betrokken. Het eten was heerlijk en we gaan hier zeker nog eens vaker eten!

56. We hebben ons lekker laten verrassen met verschillende stoofpotjes. Lekkere afwisseling van smaken en prima porties. Prettige bediening.

57. Freya en Eric

Super vlotte bediening en er werd fijn mee gedacht. Zo bleek het voorgerecht dat ik wilde ook in iets grotere portie te kunnen. Zowel de wrap als t stoofgerecht smaakten prima. Gelukkig hadden we nog een plekje voor het hemelse nagerecht, dat er ook prachtig uitzag!!! Buiten een heerlijk plekje aan het water, binnen sfeervol ingericht, en ook nog lekkere muziek. Kortom: een echte aanrader! Tot de volgende keer.

58. Hanneke Schouten

We waren met zijn tienen en hebben erg lekker gegeten van allerlei stoofjes. Komen zeker nog eens terug.

59. Zeer gastvrij ontvangen, no nonsens,
    Lekker eten, ruime porties.
    Gevarieerd en smakelijk!
    Gezellig in de stad, maar net even op een wat rustiger gedeelte.
    Dus met een lekker kletsend gezelschap, TOP!

60. Leuk concept en een vriendelijke bediening. We hebben de proeverij van stoofgerechten gehad. Hierbij is perfect rekening gehouden met de glutenallergie.

61. Liesbeth

Erg vriendelijk personeel, uitstekende bediening. Goede uitleg over mogelijkheden.

62. Uitstekend restaurant!
    Prijs kwaliteit meer dan goed.
    Proeverij is aan te bevelen!

63. Sjoukje

Twee keer gegeten bij Stoof en twee keer genoten van een heerlijke proeverij. Bijzonder aardige bediening. Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend!

64. Annelies

Met een grote groep van 11 personen heerlijk gegeten.
    Allemaal verschillende stoofjes van vis, kip, rund, en groente. Vegetarische stoof was ook heerlijk. Wel als voorgerecht soep gehad maar dat had niet gehoeven. Er was ruim voldoende.
    Lekker met couscous als bijgerecht en prachtig servies.
    Hier komen we zeker weer.

65. Fam. Ottens

Heerlijk gegeten! Gewone Nederlandse kost, maar net even anders klaar gemaakt. Bediening was erg vriendelijk. Absolute aanrader!

66. Teveel verschillende smaken en zo gekookt dat er van de originele smaak weinig overblijft. Het runderstoofpotje was wel erg lekker voor ons dus geen proeverij meer maar 1 stoofpotje.

67. Wij hebben hier met 4 personen van de stoofproeverij met voor en nagerecht genoten. Wat een smaakexplosie van al die heerlijke verschillenden stoofpotjes van over de hele wereld. Weer iets anders dan anders. Ook voor en nagerecht erg lekker en mooi opgemaakt. De hoeveelheid is meer dan voldoende en de prijs is uitstekend. Je merkt de liefde en enthousiasme van de eigenaren en personeel voor hun gerechten en bedrijf. Restaurant netjes en sfeervol. Goed bereikbaar. Ook voor mensen die vegetarisch of glutenvrij willen eten. Wij komen ZEKER weer eens eten. Wij hebben het er de volgende dag nog weer over gehad hoe lekker wij gegeten hadden.

68. Jan Coen Wierda

Lekker eten, goed concept. Zeer vriendelijke bediening.

69. Y. Pranger

De proeverij is een aanrader! Alles goed op smaak en een mooie opeenvolging van smakelijke stoofgerechten vanuit alle hoeken van de wereld.

70. Het eten was heerlijk, voldoende, divers, goed verzorgd en de service was top.
    Voor herhaling vatbaar!

71. Leuke tent, leuke bediening, eten is goed en meer dan genoeg!

72. Rond half zeven werden met wat hulp van de eigenaar om de rolstoel binnen te krijgen een lekker menu van preisoep en een lekker stoofmenu voor geschoteld en daarna een lekker toetje van ijs en warme kersensoep heerlijk gegeten en gezellig. En van de andere grote groep was oma jarig en hebben we met zijn allen even voor haar gezongen. Wat zeer door oma gewaardeerd werd. Kortom voor herhaling vatbaar.

73. Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening.

74. Heerlijk gegeten!!
    Zeker een aanrader.
    Gezellige sfeer en uitstekende service.
    Ga zo door! Wij komen zeker terug en zijn benieuwd naar een volgende stoof proeverij uit de wereld keuken

75. Nu meerdere keren gegeten met gezin maar ook met ouders en vrienden. Het eten is altijd weer super lekker en ze zijn erg gastvrij. Leuke tent, echt een aanrader!

76. Geweldig, wat hebben wij hier gisteravond heerlijk gegeten. De bediening was hartstikke goed, leuke sfeer, en het eten was uitmuntend! Een dikke pluim voor de kok én de bediening!

77. Gezellig, goed eten, goede prijs. Vlees of vegetarisch het is allemaal even lekker.

78. Yoram Gooijer

Wij zijn gastvrij ontvangen, hebben heerlijk gegeten! En er was meer dan genoeg. Muziek op de achtergrond was top.

Was zeer goed.

79. Heerlijk gegeten! We komen zeker terug.

80. S.bloemhof

Zo heerlijk gegeten dus zeker aan rader.

81. Bert de Jong

Geen standaard restaurant. Laat je verrassen met verschillende stoofjes.

82. Fam Horstman/Koeleman

Voor de tiende keer ons jaarlijkse familie etentje bij Stoof gehouden. Negen keer in Harlingen en nu voor het eerst in Sneek. Heerlijk gegeten en ontzettend gastvrij ontvangen(zoals altijd). Bij de stoofproeverij staat er voor elk wat wils op tafel. Ook een aanrader met kinderen! Ze zijn van 15.00 uur tot 19.00 zoet geweest! Heel ontspannen sfeer, erg gezellig!

83. Heerlijke stoofgerechten uit de hele wereld, vlot & correct geserveerd. Dit alles voor een prima prijs.

84. Voor het eerst samen met vriendin binnen gestapt bij Stoof. We werden vriendelijk ontvangen. Kozen de Proeverij; kregen uitleg aan tafel over de verschillende stoofpotjes; echt heerlijk gegeten.

We komen zeker nog eens terug!

85. Erg leuk restaurant met bijzondere gerechten! Aanrader als je toevallig in Sneek bent!

86. B.van der Wal

Goede uitleg bij onze stoofpot proeverij en er was genoeg variatie. Lekker gegeten.

87. Heerlijk gegeten bij stoof, de proeverij is een aanrader. Laat je verrassen!

88. M. Galama

Heerlijk gegeten! Eens totaal iets anders! Aanrader!

89. We waren er voor het eerst, Len begroette ons hartelijk en we mochten eerst buiten een drankje doen met lekker stokbrood, daarna werd het wat frisjes en gingen we binnen zitten direct bij de openslaande deuren. Bleef toch een lekker briesje binnenwaaien.
    Het eten was erg verrassend! We wisten eigenlijk niet wat we konden verwachten dus hebben we een proeverij gedaan van vlees, en ik zelf vegetarisch. Nou is de keuze uit vegetarisch bij de meeste restaurants erg beperkt, maar bij Stoof - heerlijk! Vindingrijk, verschillende smaken en erg lekker! Ook de vleesstoofpotjes lieten niet te wensen over, voor elke smaak wat. Wij genoten volop en rolden bijna de zaak uit, zo lekker was het. Ook de toetjes waren verrassend en lekker, mooi bedacht en mooi gepresenteerd.
    Als ik dan toch iets "negatiefs' zou moeten zeggen: de serveerster mag nog even naar de stoofpotjes kijken om uit haar hoofd te weten wat ze serveert, maar zelfs dit was niet erg storend.
    De sfeer zat er bij onze (en de damesbuurtafel) goed in. We hebben genoten. Bedankt voor het heerlijke eten Anita en Len! Wij komen zeker weer.

90. Y.Bosma

We hebben genoten van het eten, de bediening en de sfeer.

91. Erg leuk, genoeg eten, gezellige bediening, prijs prima een aanrader!!

92. We hebben gekozen voor de proeverij om kennis te maken met stoof, het was lekker en meer dan genoeg.

93. Susanne

Heerlijk eten, vriendelijke ober. Er is echt passie voor hun heerlijke gerechten

94. Teders

Zeer verrassend. Een aanwinst voor Sneek. Heerlijke stoofgerechten uit de gehele wereld met goede uitleg.
    Onze eerste keer, maar zeker niet de laatste!

95. Heerlijk gegeten. Service was prima! Sfeer vond ik wat minder. Het zag er prima uit, maar het voelde niet gezellig. Nog geen huiskamergevoel zeg maar. Wat wel bij de stoofpotjes zou passen.

96. Fam. Silvius

Erg lekker gegeten
    Vriendelijke medewerkers
    Fijne rustige sfeer
    Leuk concept
    Betaalbaar
    Dus we komen terug!

97. Fam.seinen

Een aanwinst voor Sneek! Plezierige bediening. Gezellige sfeer in het restaurant. Tafels op een mooie afstand van elkaar. En dan het eten: heerlijke smaakcombinaties, verrassende gerechten!

98. Deze maand heb ik zeer prettig gedineerd bij Stoof met een groep. De service tijdens het diner was uitstekend. De verschillende stoofgerechten die geserveerd werden waren erg gevarieerd en smaakvol.

99. Zondag 1ste paasdag heerlijk gelunchd. Van tevoren even gebeld of het mogelijk was om stoof gerechtjes te krijgen. Dit was geen probleem. De proeverij genomen, 4 stoofjes die een ware smaak beleving gaven van de verschillende ingrediënten. De eigenaar vertelde dat hij wel 120 verschillende recepten had. Dus we komen zeker terug. De recepten komen van over de gehele wereld vandaan. Dit restaurant een goede aanwinst voor Sneek. Proficiat.

100. Henk Doevendans

Uitstekend gegeten. De Stoofproeverij is een aanrader!

Volgende pagina