Stoof in Sneek

Wereldse smaken - Ouderwets lekker

Na 4,5 jaar Harlingen opende restaurant STOOF op 1 maart 2017 zijn deuren in Sneek. Door de bundeling van vakmanschap, creativiteit en hun eeuwige zoektocht naar “lekker” ontwikkelden Wil van den Bos, Anja Lageveen en Len van der Wende, het Stoofconcept onder het motto “Wereldse smaken, Ouderwets lekker” .
Restaurant STOOF is uitgegroeid tot een aanwinst voor culinair Friesland en vele liefhebbers uit onze provincie maar zeker ook van buiten onze “grenzen” hebben inmiddels hun weg gevonden naar het Restaurant. De vele lovende reacties die wij , met name die over onze STOOFPROEVERIJ, mochten ontvangen is voor restaurant STOOF dan ook een aanmoediging zo door te gaan

• Buffet: € 22,50

1520368604 91
1521200795 91
1522032986 91
1526193943 91

1. Een restaurant genaamd 'Stoof' ga je uiteraard heen om een goede stoofpot te proeven, hoewel je er ook een tournedos, een gebakken visfilet kan krijgen en er ook voor een goede lunch terecht kan. Bij een restaurant dat zichzelf 'Stoof' noemt, ga je uiteraard voor de proeverij van stoofpotjes. Het is leuk om meerdere hoofdgerechten, (ondanks dat het dan stoofpotjes zijn) te proeven.

De eerste keer dat we er waren was vlak na de opening. Hoewel de smaken een voldoende waren, verwacht je van een stoofpot wel meer uitgesproken smaakkarakters. Blijkbaar moest alles nog zijn plek vinden en zijn we er nog een aantal keer geweest. De smaken zijn sindsdien toch wel verbeterd en zijn nu toch wel 'goed' te noemen. Jammer is dan wel, wanneer je een soep besteld, je diezelfde basis (die overigens goed smaakte) weer terugproeft in één van de geserveerde stoofpotjes.

De stoofpotjes worden geserveerd met passende garnituren en de hoeveelheden zijn dusdanig dat je met een voldaan gevoel weer het pand verlaat. Dat pand is van binnen sfeervol ingericht met wandschilderingen die de sfeer ten goede komen. Leuk detail zijn de petroleumstelletjes waar vroeger een stoofpotje op bereid werd.

Maar vooral de 'service' springt er boven uit. Als binnenkomertje ontvang je gratis (zonder meerprijs) een plateau brood met kruidenboter, tapenade, olijfolie en zeezout, waardoor je je al erg welkom voelt. Elke keer doen ze hun best om bij de proeverij weer andere stoofpotjes te serveren, die we de keer daarvoor nog niet gehad hebben. Omdat we vaker geweest zijn, ontvangen we als waardering een stoofpotje extra, klasse. Het karafje water en de proeverij van nagerechten (met heerlijk boerderij-ijs) maakt dat de service werkelijk top is. Daar valt eigenlijk niks meer aan te verbeteren.

Mensen en personeel van de Stoof, bedankt voor een gezellige, geslaagde en smakelijke avond.

2. Annelies

Met een grote groep van 11 personen heerlijk gegeten.
    Allemaal verschillende stoofjes van vis, kip, rund, en groente. Vegetarische stoof was ook heerlijk. Wel als voorgerecht soep gehad maar dat had niet gehoeven. Er was ruim voldoende.
    Lekker met couscous als bijgerecht en prachtig servies.
    Hier komen we zeker weer.

3. Fam. Ottens

Heerlijk gegeten! Gewone Nederlandse kost, maar net even anders klaar gemaakt. Bediening was erg vriendelijk. Absolute aanrader!

4. Teveel verschillende smaken en zo gekookt dat er van de originele smaak weinig overblijft. Het runderstoofpotje was wel erg lekker voor ons dus geen proeverij meer maar 1 stoofpotje.

5. Wij hebben hier met 4 personen van de stoofproeverij met voor en nagerecht genoten. Wat een smaakexplosie van al die heerlijke verschillenden stoofpotjes van over de hele wereld. Weer iets anders dan anders. Ook voor en nagerecht erg lekker en mooi opgemaakt. De hoeveelheid is meer dan voldoende en de prijs is uitstekend. Je merkt de liefde en enthousiasme van de eigenaren en personeel voor hun gerechten en bedrijf. Restaurant netjes en sfeervol. Goed bereikbaar. Ook voor mensen die vegetarisch of glutenvrij willen eten. Wij komen ZEKER weer eens eten. Wij hebben het er de volgende dag nog weer over gehad hoe lekker wij gegeten hadden.

6. Jan Coen Wierda

Lekker eten, goed concept. Zeer vriendelijke bediening.

7. Y. Pranger

De proeverij is een aanrader! Alles goed op smaak en een mooie opeenvolging van smakelijke stoofgerechten vanuit alle hoeken van de wereld.

8. Zondag 25 Februari bij restaurant de Stoof geweest, ter ere van mijn 60e verjaardag met 6 personen. We werden zeer hartelijk ontvangen en onze jassen werden aangenomen en netjes weg gehangen. Waar maak je dat nog mee? Vervolgens kregen we een boeiende uitleg over het eten en de keuzes.
    Echt heel lekker gegeten een echte aanrader en we gaan er zeker vaker eten. Een top restaurant! 👍👌👏

9. Het eten was heerlijk, voldoende, divers, goed verzorgd en de service was top.
    Voor herhaling vatbaar!

10. Leuke tent, leuke bediening, eten is goed en meer dan genoeg!

11. Rond half zeven werden met wat hulp van de eigenaar om de rolstoel binnen te krijgen een lekker menu van preisoep en een lekker stoofmenu voor geschoteld en daarna een lekker toetje van ijs en warme kersensoep heerlijk gegeten en gezellig. En van de andere grote groep was oma jarig en hebben we met zijn allen even voor haar gezongen. Wat zeer door oma gewaardeerd werd. Kortom voor herhaling vatbaar.

12. Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening.

13. Heerlijk gegeten!!
    Zeker een aanrader.
    Gezellige sfeer en uitstekende service.
    Ga zo door! Wij komen zeker terug en zijn benieuwd naar een volgende stoof proeverij uit de wereld keuken

14. Nu meerdere keren gegeten met gezin maar ook met ouders en vrienden. Het eten is altijd weer super lekker en ze zijn erg gastvrij. Leuke tent, echt een aanrader!

15. Geweldig, wat hebben wij hier gisteravond heerlijk gegeten. De bediening was hartstikke goed, leuke sfeer, en het eten was uitmuntend! Een dikke pluim voor de kok én de bediening!

16. Gezellig, goed eten, goede prijs. Vlees of vegetarisch het is allemaal even lekker.

17. Yoram Gooijer

Wij zijn gastvrij ontvangen, hebben heerlijk gegeten! En er was meer dan genoeg. Muziek op de achtergrond was top.

Was zeer goed.

18. Heerlijk gegeten! We komen zeker terug.

19. S.bloemhof

Zo heerlijk gegeten dus zeker aan rader.

20. Bert de Jong

Geen standaard restaurant. Laat je verrassen met verschillende stoofjes.

21. Fam Horstman/Koeleman

Voor de tiende keer ons jaarlijkse familie etentje bij Stoof gehouden. Negen keer in Harlingen en nu voor het eerst in Sneek. Heerlijk gegeten en ontzettend gastvrij ontvangen(zoals altijd). Bij de stoofproeverij staat er voor elk wat wils op tafel. Ook een aanrader met kinderen! Ze zijn van 15.00 uur tot 19.00 zoet geweest! Heel ontspannen sfeer, erg gezellig!

22. Heerlijke stoofgerechten uit de hele wereld, vlot & correct geserveerd. Dit alles voor een prima prijs.

23. Voor het eerst samen met vriendin binnen gestapt bij Stoof. We werden vriendelijk ontvangen. Kozen de Proeverij; kregen uitleg aan tafel over de verschillende stoofpotjes; echt heerlijk gegeten.

We komen zeker nog eens terug!

24. Erg leuk restaurant met bijzondere gerechten! Aanrader als je toevallig in Sneek bent!

25. B.van der Wal

Goede uitleg bij onze stoofpot proeverij en er was genoeg variatie. Lekker gegeten.

26. Heerlijk gegeten bij stoof, de proeverij is een aanrader. Laat je verrassen!

27. M. Galama

Heerlijk gegeten! Eens totaal iets anders! Aanrader!

28. We waren er voor het eerst, Len begroette ons hartelijk en we mochten eerst buiten een drankje doen met lekker stokbrood, daarna werd het wat frisjes en gingen we binnen zitten direct bij de openslaande deuren. Bleef toch een lekker briesje binnenwaaien.
    Het eten was erg verrassend! We wisten eigenlijk niet wat we konden verwachten dus hebben we een proeverij gedaan van vlees, en ik zelf vegetarisch. Nou is de keuze uit vegetarisch bij de meeste restaurants erg beperkt, maar bij Stoof - heerlijk! Vindingrijk, verschillende smaken en erg lekker! Ook de vleesstoofpotjes lieten niet te wensen over, voor elke smaak wat. Wij genoten volop en rolden bijna de zaak uit, zo lekker was het. Ook de toetjes waren verrassend en lekker, mooi bedacht en mooi gepresenteerd.
    Als ik dan toch iets "negatiefs' zou moeten zeggen: de serveerster mag nog even naar de stoofpotjes kijken om uit haar hoofd te weten wat ze serveert, maar zelfs dit was niet erg storend.
    De sfeer zat er bij onze (en de damesbuurtafel) goed in. We hebben genoten. Bedankt voor het heerlijke eten Anita en Len! Wij komen zeker weer.

29. Y.Bosma

We hebben genoten van het eten, de bediening en de sfeer.

30. Erg leuk, genoeg eten, gezellige bediening, prijs prima een aanrader!!

31. We hebben gekozen voor de proeverij om kennis te maken met stoof, het was lekker en meer dan genoeg.

32. Susanne

Heerlijk eten, vriendelijke ober. Er is echt passie voor hun heerlijke gerechten

33. Teders

Zeer verrassend. Een aanwinst voor Sneek. Heerlijke stoofgerechten uit de gehele wereld met goede uitleg.
    Onze eerste keer, maar zeker niet de laatste!

34. Heerlijk gegeten. Service was prima! Sfeer vond ik wat minder. Het zag er prima uit, maar het voelde niet gezellig. Nog geen huiskamergevoel zeg maar. Wat wel bij de stoofpotjes zou passen.

35. Fam. Silvius

Erg lekker gegeten
    Vriendelijke medewerkers
    Fijne rustige sfeer
    Leuk concept
    Betaalbaar
    Dus we komen terug!

36. Fam.seinen

Een aanwinst voor Sneek! Plezierige bediening. Gezellige sfeer in het restaurant. Tafels op een mooie afstand van elkaar. En dan het eten: heerlijke smaakcombinaties, verrassende gerechten!

37. Deze maand heb ik zeer prettig gedineerd bij Stoof met een groep. De service tijdens het diner was uitstekend. De verschillende stoofgerechten die geserveerd werden waren erg gevarieerd en smaakvol.

38. Zondag 1ste paasdag heerlijk gelunchd. Van tevoren even gebeld of het mogelijk was om stoof gerechtjes te krijgen. Dit was geen probleem. De proeverij genomen, 4 stoofjes die een ware smaak beleving gaven van de verschillende ingrediënten. De eigenaar vertelde dat hij wel 120 verschillende recepten had. Dus we komen zeker terug. De recepten komen van over de gehele wereld vandaan. Dit restaurant een goede aanwinst voor Sneek. Proficiat.

39. Henk Doevendans

Uitstekend gegeten. De Stoofproeverij is een aanrader!

40. T. Brouwer

We hebben 17 april jl. heerlijk bij de Stoof in Sneek gegeten. We werden gastvrij onthaald. Van te voren hebben we aangegeven dat er 1 persoon glutenvrij eet, en hier is goed op ingespeeld. Voor herhaling vatbaar!

41. D.Visser

Wat een aanwinst voor Sneek! Heerlijk gegeten, diversiteit aan stoofpotjes door te kiezen voor de proeverij. Zeer goede uitleg aan tafel door de gastheer, prijs/kwaliteit verhouding is top. Wij komen hier zeer zeker nog een keer terug.

42. Koen Betjes

43. Lia 13 punten

Met de hele familie bij stoof gegeten. Wat een heerlijk eten daar. We hadden de proeverij, een hele tafel vol pannetjes met fantastische stoofgerechtjes. Daarna nog een toetje, de griekse yoghurttaart was een plaatje en smaakte net zo goed als het eruit zag. De eigenaren van dit nieuwe restaurant zijn bevlogen en enthousiast en zeer gastvrij. En ook de inrichting was erg sfeervol, ze hebben er echt wat moois van gemaakt. Stiekem alvast even naar de lunchgerechten gekeken, daar kom ik zeker voor terug. Jullie hebben er een klant bij! Bedankt voor een fijne avond.

44. Hoekstra

Heerlijk gegeten. Echt een aanrader. Restaurant is ook gezellig ingericht.
    Tip voor de bediening: let op de drankjes. Bij binnenkomst 10 minuten aan tafel gezeten voordat er gevraagd werd wat we wilden drinken. Ook moesten we vragen om een tweede drankje.

45. Gekozen voor een proeverij van verschillende stoofpotjes, we kregen ook stoofpotjes die niet op de menukaart stonden. Heerlijk gegeten! Goede Spaanse rode wijn er bij en als afsluiter een voortreffelijk chocolade dessert! Wij komen snel weer eens terug.

46. Bergsma

Wij hebben een proeverij gedaan, inclusief voorgerecht en nagerecht.

Allereerst een ontzettend hartelijke en gastvrije bediening. Het restaurant ziet er prachtig uit, ruim opgezet, open en met mooie inrichting.

Als voorgerecht hadden we heerlijke pasteitjes. Onze hoofdgerechten bestonden uit vier verschillende stoven: vegetarische stoof met vergeten groente, visstoof van meerval, coq au vin stoof en de Irish beef stew van de menukaart. Stuk voor stuk unieke smaaksensaties. Bijgerechten bestonden uit huisgemaakte frieten, rijst, tagliatelle, groenten en rauwkost. Alles werd geserveerd in kleine stoofpannetjes, die net als de borden een mooi design hebben. Als nagerecht hadden we Griekse yoghurttaart die er met smaak in ging.

Je krijgt een ruime hoeveelheid eten. Wij kregen het niet op, maar niet getreurd: je kan het in een doggybag mee naar huis krijgen om later nog lekker van te smullen!

De leus 'Wereldse gerechten, ouderwets lekker' doet absoluut recht aan restaurant Stoof! Een aanrader voor iedereen, ongeacht je smaakvoorkeur. De kok kent meer dan 100 stoofgerechten van over de hele wereld, er is voor ieder wat wils!

Bij deze is Stoof een van mijn favoriete restaurants in Sneek geworden.

47. Voor eerste keer, maar wel voor herhaling vatbaar.