Onder de Linden in Sneek

Genieten van lokale specialiteiten in het hartje van Sneek

Op 3 min loop afstand max 3 uur parkeren. Op 5 min loopafstand 24 uur parkeren.

Bus en trein op 10 min lopen.

di vanaf 10:00
wo vanaf 10:00
do vanaf 10:00
vr vanaf 10:00
za vanaf 10:00
zo vanaf 13:00

Serre restaurant ”Onder de Linden” is een eigentijds restaurant gevestigd in een monumentaal pand in het bruisende hart van Sneek.

U kunt bij ons heerlijk lunchen in de serre of bij mooi weer op het terras, de lunchkaart biedt verrassende koude en warme gerechten.

Voor het diner kunt u een keus maken uit ons “Serre keuzemenu“ bestaande uit 7 voor-,7 hoofd- en 7 nagerechten, u kunt natuurlijk ook ά la carte dineren.

Ook voor een heerlijk kopje koffie met gebak, of een gezellige borrel kunt u bij ons terecht.

De serre is uitermate geschikt voor een verjaardag partijtje of een high tea.

Onze gerestaureerde bovenzaal met dakterras leent zich uitstekend voor een privé diner- warm/koud buffet of een vergadering met alle mogelijke audiovisuele middelen.

• Buffet: € 29,50

do vanaf 10:00
vr vanaf 10:00
za vanaf 10:00
zo vanaf 13:00

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1194776613 80
1201849937 79
1208923262 80
1322096455 80
1428196323 83

1. Jolien Sikkes

Van cappuccino tot lunch tot à la carte diner prima ervaringen! Je hebt een mooi plekje in de serre met uitzicht over de Marktstraat. Het personeel is heel vriendelijk. Zoals overal, gaat er soms iets niet helemaal goed, maar hier losten ze het altijd prima op en dat maakt het dan weer meer dan goed.
    Aanraders zijn het cranberry-monchou gebak en voor de lunch de tomatensoep.
    Zomers kun je hier heerlijk in de zon op het terras zitten.

2. Voor mijn zwangere zusje hadden we met een aantal vriendinnen als verrassing een high tea geregeld. Doordat ze eerder bevallen is, hebben wij met fantastische medewerking van Onder de Linden de high tea in het ziekenhuis gehouden. Alle overheerlijke hapjes en thee Konden we meekrijgen naar het ziekenhuis en daar hebben we lekker gesmuld!

3. Anneke de jong

Eerst maar het positieve gedeelte, erg gezellig op het terras, en lekkere patatjes. Maar dan helaas het negatieve, biefstuk niet rare en met erg veel slechte stukken en een salade die al helemaal slap en geel was. Direct wat van gezegd en het enige wat er wordt gezegd is we halen 1 glas wijn van de rekening, beetje jammer. De febo is hier tegenover dus zo maar even een kroketje scoren.

4. Wij hebben afgelopen weekend hier heerlijk gedineerd. Wij begonnen allebei met de mosterdsoep, die was prachtig opgemaakt en heeft onze verwachting overtroffen. Voor de keuze van de hoofdgerechten vertelde de serveerster over de specialiteiten van de dag, maar wij vonden dat dit met nog net iets meer passie enthousiasme kon, maar verder hielp ze ons wel enorm vriendelijk. Wij kozen voor de lamsschenkel en de slibtong. Beide waren ze goed op smaak en opnieuw met zorg opgemaakt, want het oog wilt natuurlijk ook wat! Toen wij de zaak verlieten werden wij door zo goed als alle medewerkers begroet en een fijne avond toegewenst, erg fijn!

5. Mooi terras op prima locatie. Helaas lang moeten wachten op het eten en het lukte niet om soep en uitsmijter gelijktijdig te serveren. Al met al een matige ervaring dus wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar.

6. Wij hebben afgelopen zondag een hele aangename avond bij Onder de Linden gehad, met als conclusie dat je hier moet zijn geweest. De zalm was minder maar verder waren de gerechten, oa kalfstoof en lamschenkel, uitstekend. Het personeel laat je welkom voelen zoals je thuis dit ook probeert bij je gasten.

7. Veenstra

Het duurde erg lang voordat wij iets kregen. De bediening had weinig humor. Proeverij vooraf was erg weinig voor die prijs. Vlees was lekker. Aardappels en twee groenten karig en niet lekker.

8. p gerlsma

Vlees was koud, en te klein. Alleen sla als groente, wat ook niet smaakte. Bediening was goed.

9. Jana hrudova

Lekker eten, gezellig en zeer vriendelijke bediening.

10. Goede sfeer, fijne ontvangst, heerlijk gegeten en prima prijs! Een aanrader!

11. Het eten was prima. Goed op smaak en zeker de gebakken aardappeltjes waren heerlijk. Waar ik mij zeer aan stoorde was de overdreven toon waarop de ober ons bejegende en dat werd alleen maar lachwekkender "Leuk dat jullie bij MIJ komen eten". "Dan ga IK iets heerlijks voor jullie maken". Alles alsof hij een eenmanszaak runde. Het werkte bij ons op de lachspieren. Die avond waren er veel 'ongelukjes ' met vallende bierglazen en servies, maar de bediening die wij troffen was wel heel erg overtrokken.

13. peter vroegh

Prima bediening, Maar het eten is niet echt om enthousiast van te raken. Slappe aardappeltjes, fantasieloze salade, droog vlees. Vlees is wel van goede kwaliteit. Als je brood vraagt als starter, kom dan niet aan met twee mini stukjes brood, dat kan echt gastvrijer. Prijs is prima in orde.

14. Gerard Jansen

Na besloten te hebben dit jaar wat eerder te starten met het vieren van Valentijn, hadden wij dhr Wicher Wind gevraagd of wij bij hun terecht konden.
    Geen probleem! U bent van harte welkom. En dat klopte! Ik en mijn geliefde zijn echt volkomen in de watten gelegd, en verbluft geraakt door het heerlijke eten.
    Er was een speciaal menu samen gesteld voor deze mooie dag. Mocht u eens in de buurt zijn, of bent u opzoek naar gastvrijheid sfeer en uitzonderlijk eten dan bent u hier absoluut op uw plaats! Absoluut een aanrader...

15. Ondanks dat wij tijdens de druk bezochte Sneekweek kwamen, toch lekker gegeten en goed geholpen. Jammer dat vantevoren niet is verteld dat op het terras de drankjes in plastic zouden komen en van een beperkte kaart te bestellen is. Uiteindelijk naar een mooi plaatjes bij het raam verhuisd.

16. Prima gegeten, precies wat je verwacht. Leuke bediening.

17. Rob Bootsma

Uitstekend gegeten met kinderen en kleinkinderen. 3-Gangenmenu voor € 27,- met keus uit volledige kaart, was de prijs meer dan waard. Complimenten voor de bediening. Alert, zeer vriendelijk en met oog voor detail.
    Wij komen zeker terug.

18. Froukje Boersma

Reeds derde maal aan het begin van het vaarseizoen naar dit restaurant. Gegarandeerd gevarieerd menu, uitstekende bediening en ook gisteren weer heerlijk gegeten!

19. Wat een huiselijke sfeer komt je tegemoet. Stoelen met goede leuningen binnen althans ervaren. Het week-menu heeft ons goed gesmaakt en de bediening was heel prettig. Betrokken en deskundig! Je proeft dat iedereen een warm gevoel voor de zaak uitstraalt. Wij waren er voor de tweede keer, maar zeker niet voor de laatste maal. Hoe zal het zomers zijn buiten?

20. Voor ons is Onder de Linden een van de beste restaurants waar we hebben gegeten. We komen dan ook geregeld langs. Het eten is van goede kwaliteit, de bediening super vriendelijk en uitleg over de gerechten goed.

21. Heerlijk gegeten van de nieuwe kaart met heerlijke bijpassende wijnen.

22. van der Bijl

Ontvangst uitstekend. Drie van de vier personen vonden het eten goed. Onze 4e gast had sliptongen besteld, deze waren heel erg droog en eigenlijk niet de prijs waard. Aangezien wij met een invalide persoon dit restaurant bezochten was het erg jammer dat bij het vertrek niet even met de jassen geholpen werd.

23. Ik schrijf deze recensie omdat dit restaurant dat verdient. Gisteren met zn 4'en wezen avond eten. Het eten was super super lekker! alles was perfect. De timing tussen het voor hoofd en na gerecht was ook precies goed. Niet te vergeten het vriendelijk personeel dat er rond loopt. Super vriendelijk!!! precies zoals het hoort te zijn in een restaurant

24. Ben er op zaterdag 21 september 2013 geweest met nog iemand erbij. We hebben er heerlijk gegeten. Sfeer was hartstikke goed, bediening was uitstekend.

25. Kom er zeker 3x per week voor lunch en soms voor diner of gewoon op terras. Er is geen beter restaurant op het gebied van gastvrijheid van personeel in Nederland. Je kunt hier in ieder geval op goede stoelen zitten en krijgt hier kwaliteit. Absolute aanrader.

26. Hendrik 122 punten

Een fantastisch restaurant gelegen aan de markt in Sneek. De sfeer is geweldig en je kunt hier heerlijk eten. Mijn advies is om te kiezen voor een driegangen diner, waarbij je heerlijk de hele avond kunt tafelen.

27. Rob Derksen

Goed restaurant, het wildmenu was voortreffelijk, evenals de vis. Het vegetarische menu was goed, de keuze beperkt. Desalniettemin aanbevelenswaardig.

28. Prima ontvangen, zeer gastvrij.
    Het eten was heerlijk, het was een prettig sfeertje en de prijs viel ons reuze mee!

29. Jacqueline en Wilem Burggraaf van Blokland

Dineren in Sneek? Al jaren komen wij dineren bij het restaurant Onder de Linden in Sneek. De bediening is goed. Bij Onder de Linden verstaan zij de kunst om je tegemoet te treden in zowel vriendelijkheid als hoffelijkheid, het vakmanschap staat hoog in het vaandel geschreven, de producten zijn van hoog niveau en ambachtelijk bereid, de keuken streeft naar hoge kwaliteit en de gerechten, tezamen met de aankleding, zijn een tikkeltje haute cuisine. De wijnen worden vakkundig geselecteerd en ieder keer weer op de juiste wijze geadviseerd. Onder de Linden vormt daarbij een schitterende ambiance, voor gasten een beleving op zich en iedere keer weer is alles tot in de puntjes verzorgd. Het is een restaurant voor fijnproevers, en daarom een aanrader en dus voor ons het beste restaurant van Sneek!

30. Roy & Angelo

Hier gisteren heerlijk gegeten. De diamanthaas is echt heerlijk, een aanrader! vica versa voor de proeverij en chocolade droom. Het restaurant is erg sfeervol en smaakvol ingericht, alhoewel soms aan de krappe kant. Bediening is netjes en oprecht geïnteresseerd.

Al bij al: super!

PS. driegangenmenu (serremenu) is de moeite waard.

31. Heerlijke gerechten en een enthousiast en opmerkzaam team.... Aanrader!!

32. We werden prima geholpen, lekkere wijn, heerlijke lamsbout...prima kwaliteits verhouding. Kan je goed heen om een makkelijk hapje te eten...kaart is niet uitgebreid maar wat je krijgt is prima in een ontspannen sfeer.. en het is er ook goed voor kinderen.

33. We hebben er heerlijk gegeten, prima uitleg en alles was keurig verzorgd. Ook vriendelijk personeel. Wij komen zeker terug.

34. Hebben hier een high tea gehad, en was echt héérlijk! Verschillende hapjes, keurig servies, uitleg over theesoorten, en een hele goede bediening. Prima voor die prijs!

35. A.DUURSMA

36. De broodjes waren hier super

37. We hebben lekker op het terras gezeten even wat drinken.

Wat een gezellig restaurant/terras.

Bediening is goed.

38. Leuk ontvangen en lekker gegeten.

Direct na binnenkomst stond er een mandje met vers brood, kruidenboter en pesto op tafel.

Vervolgens heb ik genoten van de zomerse proeferij, met geitenkaas, portdruiven, gamba's en parmaham, erg lekker en mooi gepresenteerd.

Vervolgens een pannetje met gekookte mosselen gegeten. Deze waren zo lekker, dat het zonde was om de meegeserveerde saus er bij te eten. De er bij gedronken witte huiswijn smaakte voortreffelijk.

Als dessert ijs met aardbeien. De aardbeien waren mooi klein en rood van binnen, zoals een goede aarbei moet zijn. De bediening was zeer goed, lekker losjes, maar wel correct.

Men weet hier hoe men het een gast naar de zin moet maken en men zal mij hier dan ook zeker vaker zien.

39. Een mooi licht restaurant. Prachtig plafond van glas in lood en in stijl gedecoreerd.

Bediening prima, vriendelijk en vrolijk. Iets te familiair, maar het is maar waar u van houdt.

Het eten is prima. De slibtong iets te veel roomboter, waardoor niet te al te krokant. Prima restaurant voor een redelijke prijs.

Goede plaats voor famieliediners. Lokatie prachtig met een mooi overzicht over de verlichte hoofdstraat van Sneek.

40. Ik kom hier regelmatig met mijn oma om te lunchen. De broodjes zijn echt super en rijkelijk belegd. De sfeer is goed en de inrichting is luxe. Het ziet er zeker niet oubollig uit.

De locatie is ook helemaal top, vooral in de zomer kun je lekker op het terras zitten. Dicht bij de winkelstraten.

Kortom een echte aanrader.

41. Familie Burggraaf

Een karakteristiek, hoogstaand en toch familiaal restaurant gelegen op een schitterende locatie. De keuken is excellent. Iedere keer weer wordt het eten vakkundig en zorgvuldig bereid. Het getuigt van kennis van zaken, een goede kwaliteit en steeds vaker ontdekken wij diverse kenmerken van de haute-cuisine! Onder de Linden toont het lef haar professionele grenzen te verleggen zonder de gastvrijheid geweld aan te doen. De bediening blijft klantgericht, toont daarbij een hoge mate van betrokkenheid en weet die te combineren met professioneel gastheerschap. Kortom: we komen er graag!

42. Familie de Boer

Gezellig restaurant op een mooie locatie. Eten is van goede kwaliteit en smakelijk bereid. Alles wordt netjes gepresenteerd op een mooi servies. De bediening is vlot en ondanks de gezellige drukte waren er nauwelijks wachttijden. Samengevat: een zeer geslaagde keuze waar alles goed was. Zelfs de toiletten waren fris en schoon. Kortom echt waar voor je geld!

43. Een half uur wachten op een broodje kroket is hier doodnormaal. We zijn als de dood om meer te bestellen want dan moeten we de slaapzakken en wekker meenemen.
    Dat wachten is een drama hier. De lokatie is uitstekend en het eten: ook niks mis mee.

44. Juist geweldig om hier te zitten!
    Leuke bediening, prachtig opgemaakt restaurant met prachtige bloemstukken.
    TOP

45. leo de nijs

Redelijk en degelijk eten in een wat oudbollige omgeving