Klein Java in Sneek

Als u van LEKKER indonesisch eten houdt !

di vanaf 17:00

1472022827 92
1519295277 92
1538204258 89

1. angel

2. Kom er net vandaan. Heerlijk gegeten. Moesten wel wat langer wachten maar alles wordt vers bereid. Alles wordt in kleine schaaltjes gebracht maar gek genoeg was alles genoeg. Wilde je wat aanvullen, geen probleem. De smaak is super. Precies zoals mijn moeder t maakte. Vriendelijke bediening. Tafels stonden ruim van elkaar. Het was heel druk dus een kakofonie van jewelste. Zijn we niet meer gewend. Maar leuke ambiance. Voor herhaling vatbaar
    Raad t iedereen aan. En oja, ze doen aan corona check. Wel zo safe

3. Doxie Willems-Nugteren

Zoals altijd, geweldige sfeer, smaken, bediening.

4. van Zadelhoff

Gezellige ambiance en erg lekker gegeten. Absoluut een aanrader.

5. Mijn ervaring met Klein Java is erg slecht, het eten was aardig maar dat is dan ook het enige positieve. De bediening is erg onvriendelijk tot aan het arrogante aan toe. Als je als gast iets wilt kan je de ober wenken tot je een ons weegt, ondanks dat hij slechts op 2m afstand staat, hij is Oost-Indisch blind. Wij hebben ieder geval vroegtijdig afgerekend en zijn opgestapt en ieder geval niet voor herhaling vatbaar.

6. Prima gegeten vooral het hoofdgerecht was prima, het voorgerecht en vooral de soep was niet heet. Prima bediening en het is prettig tafelen. Je moet de tijd nemen maar dat staat ook op de menukaart. Wij komen terug.

7. Na een wijle weer een hernieuwde kennismaking bij klein java. Het interieur is smaakrvol en ruimer geworden nu het houtsnijwerk verwijderd is. Mooi open met palmen. We kozen voor rijsttafel bandung, een excellente klassieker. Alle gerechtjes een duidelijk andere smaak en mooi gegaard. Vooraf een krokant smaakvol loempiaatje met nogal pittige saus. De service blijft wat achter bij de mooie rijsttafel. Enige minpunt is dat hoewel er een hete rechaud onder stond de schaaltjes de warmte niet opnemen en doorgeven :en een kwartier was alles lauw tot koud.

3 vorige recensies
  8. Heerlijk gegeten in een leuke sfeer. Prima bediening!

9. W Elzinga

Voortreffelijk gegeten!

10. ERG lekker

Heerlijk gegegeten, goede bediening in sfeervol restaurant. Vraagt om vervolg.

11. Vrijdagavond 3 juni gegeten met 2 personen. Kwamen om 21:30 nog binnen en was geen probleem om nog te eten. Zeer vriendelijk ontvangst en echt indisch gegeten, super uitgebreid en echt heerlijk. Niets was te veel en kreeg ook uitgebreide toelichting van de rijsttafel. Als echte liefhebben van indisch eten komen wij hier zeker weer een keertje terug.

12. Vandaag, 6-3-16, speciaal vanuit Den Helder naar Sneek gereden omdat de mond op mond reclame hier in Den Helder Hoge verwachtingen opwekte over het eten en de klantvriendelijkheid bij Klein Java. De kilometers rijden waren het dubbel en dwars waard. Perfecte smaak, vriendelijke bediening wij zullen hier zeker regelmatig terug komen. Super!

13. Wie had nu verwacht dat je uitgerekend in Sneek twee avonden na elkaar perfect vegetarisch zou kunnen dineren? Na een heerlijke avond bij een andere zaak, besloten wij de Indonesische keuken te proberen.
    Prima ontvangst, je voelt je hier echt te gast. Omdat ikzelf flexitarier ben, wilde ik graag een visje bij de vegetarische rijsttafel. Geen probleem!
    De enige (kleine) dissonant was de garnalen-kroepoek die werd geserveerd bij een vegetarische rijsttafel, maar ook dit werd, na melden, perfect opgelost met een prima vegetarische versie.
    Werkelijk elk gerechtje van de rijsttafel was perfect en duidelijk met verse ingrediënten bereid. Wij hebben genoten!
    En de prijs? In verhouding met de kwaliteit zeker niet te hoog!

14. Hier een tijdje geleden wezen eten en was zeer onder de indruk van onder andere het eten en vooral de service. Geweldig ontvangen, en bij het verlaten werden de jassen voor ons gepakt. Misschien is het raar dat ik het zeg, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt, maar dit soort details onthou je wel, super!

15. marij

16. Dennis

17. Bij Klein Java is het altijd prima eten en drinken. Heerlijke rijsttafels, goede wijn.
    Marcel is een perfecte gastheer!

18. Dennis

19. Kurig

20. Afgelopen wekend hier gegeten, helaas waren de gerechten net niet af. Soto ajam miste de verfijnde smaak, de rijsttafel saté kon ons ook niet overtuigen, en bij het mango ijs werd een plak onrijpe mango geserveerd. Erg jammer.

21. Osinga

22. René Plantenga

Na een prachtig "swinging Sneek" genoten van dit geweldige restaurant!
    In 1 woord samengevat: Geweldig.

Wij komen zeker terug.

23. Ronald Postma

Eten was prima. Gezellige ambiance. Service personeel uitstekend. Klein Java restaurant is echt een aanrader! Top kwaliteit!

24. Joop en Toos Boshuisen

Alleen maar tienen voor dit restaurant. Het eten was van hoge kwaliteit; de bediening zeer vriendelijk en deskundig. Onze reis van uit Zeeland was alleen al voor deze eet belevenis de moeite waard. Kunnen we een ieder van harte aanbevelen.

25. Sabina Kuik-Bergsma

Gisteravond in Klein Java gaan eten. Het was top. Een sfeervol restaurant. Vriendelijke ontvangst (o.a. jas aannemen) en en prettige bediening. Een kleine maar fijne menukaart. Kregen als amuse een smakelijk loempiaatje. We hebben voor het SIR menu gekozen. Een perfect gemaakte Saté Udang, daarna een rijsttafel Jakarta en een smakelijk verrassingsdessert. De rijsttafel was perfect. Vis, vlees, gevogelte, verschillende satésoorten, een knapperige roedjak, zelfgemaakte sambal, enz. De gerechten hadden allemaal hun eigen authentieke smaak. Goed gekruid waar nodig, pittig waar nodig en ruim voldoende. Een lekkere witte wijn die er goed bijpaste. Hun spekkoek was heerlijk van smaak. Mango en gemberijs zalig.
    Tja, het was dus heerlijk allemaal. Echt een aanrader! Wij komen zeker terug.

26. Voor de tweede keer bij Klein Java gegeten. Wat een ervaring! De smaak is authentiek, beter dan menig ander Indonesisch restaurant waar we hebben gegeten. De prijzen lijken wat hoger te liggen, maar de kwaliteit is er ook naar. Mijn vrouw komt uit Java en heeft hier dan ook het gevoel weer even thuis te zijn.

Helaas wonen we niet in de buurt, anders zouden we vaker hier gaan eten!

27. Marcel van de Pol

28. Tanja 656 punten

Gisteren met mijn moeder hier wezen eten. We kregen een mooie tafel en werden hartelijk ontvangen.

Op advies van de eigenaar een Klein Java menu besteld om kennis te maken met de Indonesische keuken. Goede uitleg gekregen over de gerechten. We hebben écht heerlijk gegeten, de porties waren precies genoeg. Heerlijke kruiden; de geuren en kleuren komen je tegemoet. Vlees lekker mals.

De geschonken wijnen bleven ook overeind bij de pittigere gerechten.

Ik kom hier zeker nog eens terug!

29. Super goed restaurant met heel vriendelijke bediening. Een absolute aanrader.

30. Heerlijk genoten van de rijsttafels. Ook een vegetarische rijsttafel is aanwezig, die voortreffelijk was. Zeer uitgebreid, en het personeel is vriendelijk. De ambiance is niet heel luxe, maar wel prima.

31. Het eten is hier een parel op de tong. Die rijsttafel Jakarta was echt super. Wat een fijnproeverij!

32. Mijn ervaring is niet te omschrijven.

Mijn eerste kennismaking met Klein Java was wel bijzonder.

Na een middagje winkelen en ergens een klein kopje koffie nuttigen hadden wij wel zin een goede maaltijd.

De stad uitlopende liepen wij langs Klein Java. Een kreet van verlangen en verzuchting, zei tegen mijn vriendin dat wij "hier" moeten stoppen en ruik wat je ruikt, geniet om te genieten, met de ogen dicht. De geur van thuis, bij mijn ouders, de keuken van moeder, de huiselijkheid, de gastvrijheid en veel meer. Lyrisch? Hoe kom je erbij, het lijkt of ik thuis ben. We hebben de avond goed gevuld en een goed gesprek met een ieder gehad, de beleving zoals je het beleven moet hebben. Een thuis om weer terug te komen. En zo volgen er meerdere bezoekjes met mijn dochters, vrienden en familie en "Oma". Oma zat rustig in het hoekje bij de keuken, genietend van mensen om haar heen.

De geur van Bogor, de bloemen, de kruiden, alles past in mijn verleden. Zonder een moment van twijfel stappen wij binnen.

Lieve mensen, dank jullie voor de goede zorgen en wij hopen meerdere keren "thuis" te kunnen komen op "Klein Java".

Sampai Bertemu,

Manuel.

33. Laura

34. Wij hebben hier met zijn zessen met 2e kerstdag van een heerlijk kerstmenu genoten. Met een fles Pinot Grigio begonnen we met een heerlijk sate van tonijn, wat een hele goede combinatie was! Vervolgens een heerlijke soto en als hoofdgerecht een heerlijk Javaanse rijsttafel; heerlijk! En als dessert was een verrassing ; een flensje van pandan en gula djawa met vanille ijs ook dat was smullen...
    Het was een ontzettend leuke gezellige avond met een goede sfeer. De bediending van Klein Java is erg gastvrij en vriendelijk en verzorgd! We komen gauw weer langs.....
    Van mij krijgen ze een dikke 10!

35. Wederom met 1ste kerstdag naar Sneek gegaan en weer gegeten bij Klein Java.

We hadden gereserveerd, en dit bleek een heel klein tafeltje ergens achterin te zijn. Jammer dat men ons daar niet voor gewaarschuwd had.

Nette bediening en het eten was goed, echter op een halve meter afstand zat een vrij grote groep die heel erg luidruchtig was en waarvan de mensen constant heen en weer liepen en de hele tijd tegen de tafel en stoelen stonden aan te stoten. Jammer dat de bediening niet wat alerter is op dit soort dingen.

Over het eten kunnen we positief zijn, echter een voorgerecht voor 14.50 met 4 kleine hapjes per persoon was wel schandalig duur. Rijsttafel was top, value for money.

Tijdens het eten besloot de groep af te rekenen en bleef daarom 15 minuten boven op onze tafel staan waarbij jassen en tassen in het eten terecht kwamen.

We hebben de mensen netjes gevraagd of men ons misschien een beetje ruimte kon geven maar dat werd met een grote mond beantwoord, waar we ons mee bemoeiden.

Ook de bediening die dit duidelijk kon zien heeft hier niks van gezegd.

Na nog een keer vragen aan de bediening deed men er weer niks aan. Pas toen de groep weg was kwam men excuses aanbieden. Echter voor ons was het wel enigszins verpest.

Wij waren voor de bediening niet meer te zien, niemand kwam vragen of we nog iets wilden drinken. Ook bij het weggaan stond men ons wat aan te kijken maar niemand zei netjes gedag.

Al met al lekker gegeten, maar we gaan er niet weer heen. Het is toch jammer dat zo'n restaurant daardoor klanten verliest. Wij kwamen er met enige regelmaat.

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  36. Wederom hier weer heerlijk gegeten.

Eén vorige recensie
  37. Wat kun je hier zalig eten!

Alles smaakte mij zo goed.

En al jaren constante kwaliteit.

Groot compliment.

38. Enkel tienen! Elke keer heb ik er weer zo 'n een hekel aan als die cijfers op deze site gegeven worden.

Als redelijk actieve en oplettende recensent met zo 'n 35 / 40 beoordelingen ben ik juist achterdochtig bij zo 'n hoge score.

Ik ben om. Java is echt geweldig. Je voelt en (vooral) proeft de kennis, zorgvuldigheid en liefde van/voor de Indische keuken en dat vertaalt zich zeker niet in exorbitante prijzen.

Misschien een gelukje voor hun. Het was nog koud vandaag want op het terrasje zie ik ons nog niet zitten want: teveel onrustige (maar niet verkeerde) horeca vlakbij en tevens een doorgaande weg waar het verkeer langs het terras raast. Hier kan ik dus niet een eerlijk oordeel over geven maar dat proberen we nog wel een keer uit.

Conclusie: genieten kan hier met volle teugen.

39. Komen regelmatig eten in dit restaurant.
    Het eten is geweldig en de bediening erg gastvrij
    Prima restaurant topkwaliteit

40. de driesjes