DE DRIE WIJZEN in Sluis

Op de Groote Markt, voor de deur zijn betaalde parkeerplaatsen aanwezig.

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 20:00

do lunch 12:00 - 15:00

1261997279 80
1319087187 43

1. Bettenof WILLY

Ik heb niet gegeten bij De drie wijzen. Ik had een bon van Groupon, maar dat is niet afgegeven wegens stopzetting.

2. guido galle

Wij komen hier al jaren en altijd zijn ze er zeer vriendelijk (al waren we meer dan een half uur te laat op de afspraak).
    Zeer goede kwaliteit/prijs verhouding.
    We komen zeker nog terug!

3. Ronny Amandels

Gisterenavond gaan eten ,na een dagje fietsen,het was na 20u en mijn vrouw had genoeg met de garnaalkroketten . Die kon ze niet krijgen omdat ze geen hoofdgerecht bijnam,en dat was niet de bedoeling om zo laat nog een menu te eten.Dan nam ze maar de asperges met zalm .We gaan al vele jaren uiteten maar zo'n klantonvriendelijkheid hebben we nog nooit meegemaakt ,voor ons was dat de allerlaatste keer dat we daar binnengingen.Ik heb navraag gedaan bij andere mensen en niemand heeft dat ooit tegengekomen .

4. L de Putter

Een gezellig, erg goed restaurant aan de achterkant van de markt in sluis. Omdat het niet in de loop zit is het er redelijk rustig. Wij hebben er heerlijk gegeten. Een aanrader voor wie van vis houdt.

5. Afgelopen vakantie verbleven wij in het heerlijke Zeeuwsvlaanderen. Vroeger kwamen we daar al toen de Kids nog heel klein waren en heel af en toe zakken we graag nog eens af naar dit gedeelte van de Zeeuwse Eilanden. Normaal genieten we enorm van de Zeeuwse gastvrijheid maar dit keer hebben we een behoorlijk nare nasmaak in onze mond gekregen van een horecaonderneming zonder ook maar een hap gegeten te hebben. Tijdens de avondmarkt in het pittoreske Sluis besloten we om een heerlijke maaltijd te nuttigen bij restaurant de drie wijze. Waarschijnlijk kan de eigenaar van dit restaurant zich niet verplaatsen in de problemen die zijn of haar gasten heeft na een ingrijpende maagoperatie. Mijn vroyw gaf dit aan bij de serveerster en vroeg of ze een ( toch wel prijzig ) voorgerecht kon krijgen. Dit was absoluut uitgesloten daar dit tegen het principe van de baas was. We wilden niet de vervelenste gasten zijn en besloten dan maar om 2 hoofdgerechten voor mijzelf en onze dochter te bestellen met de duidelijke mededeling dat mijn vrouw dan wel met ons mee zou eten. Komt er vervolgens een meisje voor 2 personen dekken, toen knapte er echt iets bij mijn vrouw. Ze wilde direct de rekening hebben daar ze geen seconde langer hier wilde blijven. Voor we vetrokken hebben we nog wel ons ongenoegen kenbaar gemaakt.

Omdat ik het hier niet bij wilde laten heb ik toch nog even de moeite genomen om een klacht bij de baas neer te leggen middels een nette e-mail. Helaas is deze uitbater of uitbaatster (Ik kreeg een naamloze email) sterk in het voor leugenaar uitmaken van een ontevreden gast waarbij hij of zij zich ook niet schaamde om er aan toe te voegen dat Nederlanders nou eenmaal probleem makers zijn. Een domme reactie die ik niet kan plaatsen in deze context. Maar zegt wel genoeg over hoe deze uitbater (ster) denkt over zijn of haar gasten.
    Uiteindelijk een klein advies voor iedereen; Kom je ooit in het verder wel gezellige Sluis bedenk je dan 2 maal voor je tijdens het diner in dit restaurant wilt gaan eten want de baas ziet gasten met afwijkende dieet eisen liever gaan dan komen.
    Eet smakelijk.

6. Renard Jean Paul

Maandag middag 30 juni 2016 gaan eten met Groupon bon. Ontvangst en bediening was oké. Het voorgerecht, zijnde een vissoepje, was goed. Het hoofdgerecht scampi's daarentegen viel tegen: 8 kleine scampi's in een groot bord saus zonder brood of iets. Al bij al is de prijs te hoog voor wat we op ons bord kregen. Niet voor herhaling vatbaar.

7. Midden oktober, mooi weer en lekkere honger. Het terras bij De Drie Wijzen sprak ons meteen aan. Leuke en gastvrije bediening. Ik bestelde rib-eye, en mijn vrouw een potje mosselen van het huis. Daar moeten we eigenlijk geen woorden aan vuil maken. Perfect! Zegt het voort. We hebben nog lekker in de zon zitten nagenieten van deze gastvrije zaak.

8. Roger Mertens

We hadden 2 Groupon vouchers gekocht en reserveerden via internet. Geen bevestiging, maar ook geen autoreply ontvangen dat de zaak gesloten was. Bij ons bezoek op het tijdstip van reservatie hing er een bericht dat de zaak gesloten was. Toen de zaak terug open was terug gereserveerd via internet. Weer geen antwoord. De voormiddag van onze reservatie 2 maal met het restaurant gebeld. Zij konden geen autoreply instellen!!! Wij hadden maar moeten telefoneren met kosten voor een internationaal gesprek tot gevolg. Nooit zo onvriendelijk, onbeleefd en arrogant behandeld geweest. Uitbater klapte telefoon dicht.

9. Ze waren druk aan het werk op het terras bij De Drie Wijzen. En omdat het eigenlijk een beetje rommelig was hebben ze wijselijk besloten om maar niet open te gaan. Dat was vorige week. Maar nu vandaag waren ze het glas aan het plaatsen. Mooi!!! Het terras is volgens ons misschien wel een van de mooiste van heel Sluis. Lekker ruim geworden, veel glas en strak in de zwarte lak gezet staal. De terrasverwarming komt later werd verteld, en aangezien de zomer in aantocht is, is dat nu ook nog niet nodig. Maar nu, wat gaan we eten?. We hebben gekozen voor een pure rundvlees hamburger. Heerlijk en genieten was dat. Lekkere frietjes erbij en weer een reden om dit hier te vermelden.

10. We wilden graag met zijn 3en lunchen. Toen we aan een tafel wilde gaan zitten kwam er van binnen een oudere serveerster die op een onvriendelijke manier aan ons vroeg wat we kwamen doen. We vertelde dat we graag iets wilde drinken en een broodje ofzo wilde eten, ze vertelde meteen dat ze geen broodjes had en liever Belgen als klant had want die eten een warme maaltijd. Dus met andere woorden... we waren niet welkom. Ik heb nog nooit zo'n klant-onvriendelijke serveerster meegemaakt.

11. Wat een afknapper! Wij werden hier zéér onvriendelijk behandeld, vooral dan onze kinderen! We kwamen hier om 4uur wegens regenweer een koffie en pannekoek eten, maar we werden op een zeer arrogante manier toegeblaft dat we eigenlijk niet zo erg welkom waren, omdat de kinderen zogezegd teveel lawaai maakten! Ze zaten op hun stoel naar de Ipad te kijken (die op stil stond) en met hun speeltjes te spelen op tafel, dus geen wilde rondrennende bedoeningen. Buiten ons was de zaak leeg, dus van de andere klanten storen was ook geen sprake... Wij komen veel in Sluis, maar volgens ons is dit het meest kindonvriendelijke restaurant van Sluis!

12. Ik heb hier heel goed gegeten, ze hebben sinds kort een nieuwe kaart, met weliswaar duurdere gerechten dan voorheen, maar de kwaliteit is top!
    Een zeer goede tournedos, en de tarbot waren subliem! Petje af en ga zo door!

13. angelique

We aten hier met 4 personen; duidelijk geen restaurant voor grote eters...alles was mondjesmaat of te weinig, we hebben 3 keer bij moeten vragen. De beloofde 250 gram paling? Daar was het bord bij meegewogen zeker?

14. Het was al veel te lang geleden dat ik er met mijn familie ben geweest.
    Tijd om er weer eens naar toe te gaan. Lekkere mosselen gegeten tijdens het meerdere malen per jaar georganiseerde mosselfeest. Een lekker potje mosselen voor maar € 10,90. En waarom betalen we dan € 25,00 bij sommige andere restaurants?? Ik weet het wel hoor: Wij eten onze mosselen altijd bij De Drie Wijzen. Lekkere mosselen voor een "crisisprijsje".

15. Tjonge, jonge, wat een afknapper zeg, dit restaurant. Hier werden we echt niet wijzer van. 1 gerecht kwam maar niet af (vergeten).

Het andere zat de verkeerde saus op en als je er wat van zei, werd er niet eens fatsoenlijk op gereageerd.

Hier komen we dus echt niet meer, er is in Sluis keus genoeg lijkt mij.

16. Afgelopen zondag voor de eerste keer hier gaan eten.

Wat een afknapper!

Mijn man had een tong besteld van 250 gram en ik de scampi's a la "De drie wijzen".

Het tongetje waaide bijna van het bord en de garnering was waardeloos, een berg tuinkers! Mijn scampi's bleken 6 kleine scampi's te zijn in een enorm bord saus. Daarbij een schaaltje te kort gebakken frites en een fantasieloos slaatje. Komkommerschijven en plakjes tomaat met ei op sla met slasaus. Ze kwamen vragen of alles naar wens was. Mijn man zei dat hij het tongetje wel erg klein vond. De reactie was: Dan had u maar een grotere moeten bestellen.

17. Om de paar jaar komen we in Sluis. Vaste gang is naar De Drie Wijzen. Echte horecamensen en goed eten. Laatste keren de tarbot op Siciliaanse wijze gegeten. Super goed.

Johan.

18. Mijn vrouw en ik zijn enkele weken geleden bij de Drie wijzen beland voor een lunch.

Beiden paling besteld, voor mijn vrouw in de room en voor mijzelf gebakken. Het duurde wel erg lang voordat het geserveerd werd (drie kwartier). De gebakken paling was erg vet en te zout, ook tekort gebakken, waardoor hij bijna niet van de graat te krijgen was.

De frites werden pas 10 minuten later geserveerd, toen heb ik aangegeven dat de paling niet genoeg gebakken was, maar omdat ik toen al twee stukjes op had, wilden ze daar niets meer aan doen. Een ongepaste reactie, zeker nadat alles al zo lang duurde.

Voor ons blijft dit bij een eenmalig bezoek.

19. Vlotte bediening, doch een rare manier van werken.

Slechts mosselen voor 1 persoon (nog geen leverancier gezien vandaag?), terwijl personen na ons vlot mosselen kregen.

Hoeveelheden in verhouding tot prijs.

20. Jan en Katrien

We hebben hier 's middags heel lekker gegeten voor een eerlijke prijs, gezellig, vriendelijke bediening. Geen haute-cuisine, maar dat hoeft helemaal niet voor ons. Ik zou deze zaak zeker aanraden aan vrienden.

21. Ik ben er al meer geweest. Toen vond ik het best wel een mooie zaak met goede gerechten. Maar wij zijn er afgelopen weekend weer ns geweest, dat was even schrikken. Het interieur is geheel opnieuw gestyled. En mooi joh. Ohhhhhhhhhhhhhh prachtig. Warme kleuren, mooie strakke verlichting en dan al die lijsten aan de wand. Heel gezellig. Een (hernieuwde) aanwinst. Als ik een advies mag geven. Beste mensen ga er maar binnen, en het is gelijk gezellig.

22. heyvaert hubert

Aangename en gezellige sfeer met vriendelijke bediening en goede no nonsens keuken.

23. Kijk, dit is nou een zaak waar je je direct thuisvoelt. Geen haute-cuisine maar dat hoeft ook niet. Lekkere gerechten voor een uitstekende prijs. Een aanrader wat mij betreft. Correcte bediening, snelle en vakkundige keuken, wat wil een mens nog meer.
    Op het gezellige terras aan het plein bij het belfort is het goed toeven. De meisjes van de bediening snellen af en aan. Een mooie zaak aan een mooi plein. Ga het maar ns proberen. Op mijn advies.