Let op: het zalencentrum is wel open

Restaurant Est! in Slochteren

1. P.F.Jansen

Op 5 februari met 3 personen meer dan voortreffelijk gegeten in restaurant Est in Slochteren. Wij hebben ieder 3 gerechten gekozen uit de menukaart. De avocado's waren uitstekend van smaak met een rijke vulling. Eén van ons gezelschap koos voor de Boeuf Stroganoff, aangezien dit gerecht nauwelijks nog aan tafel bereid wordt, maar hier bij Est kwam de chef zelf aan tafel om dit gerecht te serveren. De andere gast genoot van een sappig gegaard parelhoen en de laatste disgenoot koos voor de zalmfilet, die goed was bereid, maar wel enigszins aan de ruime kant.
    Voor het nagerecht werd gekozen uit de menukaart, maar toen gevraagd werd of de chef wellicht ook Crépes Suzette zou kunnen bereiden (eens in een ver nostalgisch verleden op menige menukaart aanwezig), werd hierop tot onze grote blijdschap positief gereageerd. Het werd ook nu weer feestelijk bereid aan tafel en smaakte voortreffelijk.
    Andere gasten zagen hoe de chef-kok zo bekwaam dit gerecht aan onze tafel bereidde en even later zagen we hem ook aan die tafel het gerecht serveren. In welk restaurant kun je deze (bewerkelijke!) gerechten nog op de kaart vinden? Nu, dat kan bij Est in Slochteren!!
    Hier mee wil ik benadrukken, dat eten bij Est een feest is. De bediening is voortreffelijk en attent en het restaurant heeft een zeer aangename ambiance.
    Als enig minpuntje zou ik willen noemen, dat de gasten bij binnenkomst niet worden verwelkomt en de jassen zelf moeten zien kwijt te raken. Dit zou beter kunnen.

2. Vandaag onze eerste ervaring met dit restaurant. Vriendelijke en betrokken medewerkers, geven je een welkom en gezellig gevoel. Het eten was absoluut heerlijk, verse vis, groenten en alles tot in detail gepresenteerd en zeer smaakvol. Zoals wij zeggen "met liefde gemaakt". Een absolute aanrader.