Boven de Rivieren in Sleeuwijk

1220109183 69
1368219122 83
1422077281 82
1469203171 82

1. Heerlijk gegeten en gedronken in dit mooie restaurant. Alles is perfect geregeld met vriendelijk personeel en hele mooie gerechten, welke zeer verzorgd op tafel komen. Eén minpunt is de akoestiek. Je wordt op een gegeven moment echt horendol. Zeker als het volle bak is. Dit komt volgens mij doordat er weinig geluiddempende materialen aanwezig zijn. Ik heb ook wel eens gehoord dat met vilt oid onder de tafels een eind oplost. Mijn tip: doe daar wat aan en je krijgt 5 sterren.

2. Zondagmiddag genoten van het vier gangen verrassingsmenu ter ere van het tien jarig bestaan. Echt een aanrader, ware het niet dat dit de laatste zondag was dat het menu op de kaart stond. Alles was heerlijk. De bediening vriendelijk en perfect. Hier viel helemaal niets op aan te merken.

3. Pluspunten: goede prijs / kwaliteit verhouding. 4 gangen € 25,00.
    Borden prachtig opgemaakt
    Vooraf olijfjes, augurkjes, brood met boter en tapenade, en een amuse van het huis!
    Goede porties.

Minpunten:
    Erg lang moeten wachten op het nagerecht. Na het hoofdgerecht vroeg de bediening of het nagerecht meteen mocht door komen. Wij hadden geantwoord ja graag, want we moeten nog een uur naar huis rijden. Na een half uur gevraagd waar het nagerecht bleef? Ze zijn er nu mee bezig was het antwoord. Na nog een half uur wachten kwam het nagerecht eindelijk. Het was duidelijk te zien dat deze avond iedereen het 4 gangen menu had en dat ze dus pas aan de nagerechten begonnen als alle hoofdgerechten uitgeserveerd waren.

Wat we ook wat jammer vonden is dat je nagenoeg geen groenten/ salade krijgt. Alleen onder het hoofgerecht lag wat rode kool.

Toch zou ik dit restaurant zeker wel aanraden. Prachtige knussen zaak boven de rivier gelegen en zoals al vermeld een goede prijs/ kwaliteit verhouding.

4. Afgelopen zondag hier het 4-gangen menu gegeten. Vooraf mocht je zeggen wat je niet lust (rauwe/koude vis) en helaas kregen we chiviche van zeebaars. Rauwe vis dus, want gegaard in zuur was het ook niet echt. Jammer.

Wat ik wel leuk vond waren de extraatjes wat je kreeg: olijf, augurk, zakje met brood en boter/tapenade. En een erg moderne opmaak van de borden en vriendelijk personeel. Natuurlijk zit je er ook erg leuk met uitkijk op de rivier.

5. Regelmatig bezoek wij dit restaurant. Leuke sfeer. Attente bediening. Prijs/kwaliteits verhouding goed. Leuke kaart die recentelijk uitgebreid is.

6. Zonder aan ons de keuze te laten moesten we op het terras plaatsnemen, waar ondanks het mooie weer een stevige wind stond. Niet aangenaam dus en toen we vroegen of we ook binnen konden zitten, werd hier door de eigenaar niet echt gastvrij op gereageerd. Omdat alle deuren en ramen binnen tegen elkaar openstonden stond daar een constante tocht. De eigenaar geeft de indruk op de automatische piloot te werken dat is jammer. Het 5 gangen verrassingsmenu was ook niet meer zo bijzonder als andere keren. Dit alles heeft er helaas voor gezorgd dat dit restaurant niet meer zo speciaal is voor ons.

7. Wederom lekker gegeten. Met het verrassingsmenu dingen gegeten die ik waarschijnlijk niet zou hebben uitgekozen, maar ik heb er geen spijt van gehad.

8. Ik eet hier vaak met mijn gezin of met de familie. Meestal nemen we het verrassings menu, dat is altijd heerlijk! Het eten is hier altijd super lekker!! De bediening is altijd erg vriendelijk! Ik vind dit echt een top restaurant. Het uitzicht en de sfeer vind ik ook erg goed, en heel mooi. De prijs vind ik ook zeer zeker bij de kwaliteit passen van het eten en waar je zit. Als je hier eet, dan kan je nergens over klagen!

9. zaterdag 06-01hier weer eens gegeten. Deze keer a la carte. Alles was weer top.

10. Afgelopen vrijdag hier met 7 man heerlijk gegeten. Het 4 gangen verrassingsmenu was van een zeer hoge kwaliteit en het wijnarrangement sloot hier heel goed op aan. De Bib Gourmand is geheel terecht! Vriendelijke en professionele bediening in een hele nette smaakvolle setting. Misschien dat er in de toekomst iets meer op de constantie van hoeveelheden kan worden gelet (mijn kabeljauw in het tussengerecht was dubbele portie van mijn buurman). Maar in lange tijd nergens zo goed gegeten en voor zo'n degelijke prijs. Wij komen zeker terug!

11. Prima en smaakvolle locatie, we waren hier voor de eerste keer op uitnodiging van onze dochter en haar vriend, we bestelden het 4-gangen verrassingsmenu, er werd gevraagd of je bepaalde gerechten liever wilde voorkomen en bij elke gang werd keurig verteld wat er op je bord lag. Het zag er super uit, mooie decoraties op de borden lekkere amuse vooraf, koffie met digistief en leuke attentie's, alles op 'n smaakvolle manier geserveerd. Kortom een èchte aanrader, onze complimenten.

12. ad de jong

Kerst bij Bovenderivieren.. wat een aanrader, nog nooit zo voortreffelijk gegeten.. ik kan alleen maar zeggen: personeel ontzettend bedankt ! de bediening was erg vriendelijk,deed goed hun best.. en de borden zagen er uit als kleine schilderijtjes.. wat een werk..1 min puntje: iets meer kerstsfeer in de zaak zou leuk zijn! maar dat is smaak..

13. Een echte aanrader dit restaurant. Spannend eten en een goede sfeer. Het verrassingsmenu is al vaak genoemd hieronder en inderdaad bijzonder. Mijn vaste keus.

De reacties over de bediening begrijp ik niet goed. De eigenaar is buitengewoon aardig, onthoud wie je bent en wat je dronk bijvoorbeeld (ook na langere tijd). Zijn personeel heeft over het algemeen een horecaopleiding en werkt hard en is attent. Soms is bij drukte het inderdaad daardoor wat langzaam, maar nooit storend.

Maar boven alles: hier eten is genieten van prachtig eten. Echt iets om je op te verheugen!

14. Mostert

Vroeger vaak lekker gegeten. Echter al eens afgeblaft tijdens koffie met gebak met de familie. Toch nog eens proberen op een mooie zomeravond op het terras. Hadden we niet moeten doen: na 20 minuten het drinken, na 30 minuten de kaart, na 50 (!) minuten de bestelling opgenomen. Eerst de boter, kwartier later het brood. Na anderhalf uur het het voorgerecht, na 2 uur en een kwartier (echt waar!) het hoofdgerecht waarvan 1 verkeerd. Zeer onproffesioneel personeel. Probeerde het verkeerde hoofgerecht gewoon te slijten door te zeggen dat het zeebaars was terwijl het kabeljouw was!! Toen hebben we de keus gegeven: met 5 minuten het juiste gerecht of de rekening. Wat volgde geloof je niet: hij vroeg of mijn vrouw alvast een leeg bord wilde!!?? Een leeg bord? Nee de bestelde vis graag. Reactie: dat gaat nog wel even duren. Het voorgerecht en drinken afgerekend en vertrokken. Volgens biedt je gewoon je excuses aan, maakt supersnel eten klaar en biedt iets te drinken aan maar helaas deze hork (Marcel) die zegt de eigenaar te zijn weet niet hoe het hoort. Nooit en nooit meer dus. Voor alle duidelijkheid: het was mooi weer, het was druk maar van alle kanten hoorden we mensen klagen dus het ligt niet aan ons. Meneer heeft niet in de gaten dat hij onze avond verknoeit (2e keer) en dan ook nog glashard 31 Euro laten afrekenen!! Thuis een pak yoghurt op.

15. Ons favoriete restaurant waar we regelmatig lunchen op zondag.
    Prachtig gelegen, mooi uitzicht. Vriendelijke bediening en bovenal heerlijk eten.
    Aanrader!!!

16. Astrid van Kalkeren

Eerlijk is eerlijk:
    onze bar slechte ervaring (qua bediening en service) is gisteren glansrijk gerevancheerd. We hebben met de hele familie heerlijk gegeten en de service en bediening was top. Leuk! We komen zeker terug.

17. Al meerdere malen heb ik mogen genieten van het heerlijke eten, de goede wijnen, de vriendelijke service en de mooie locatie. Iedere keer weer wordt ik verrast met een heerlijk chef choice menu. Mocht je heerlijk uit eten willen en waar voor je geld krijgen, dan moet je zeker hier een keer naartoe gaan!

18. Eline en Erik

19. Vrijdag 9 november een zakenlunch gehad, en op aanraden de snoekbaars genomen. Heerlijk gewoon, ook de amuse was heerlijk. Ook de bediening was prima, oplettend en attent. De sfeer vind ik persoonlijk wat kil, maar verder prima voor elkaar hier.

20. G Vd Stelt

Altijd lekker eten. Het verassingsmenu is een aanrader. Altijd vriendelijk en behulpzaam. Toptent!

21. Gisterenavond gegeten met 8 personen. Het mooie van dit restaurant is dat wanneer of met wie je ook komt het altijd goed is. Goede kwaliteit voedsel en goed bereid. Ondanks dat het restaurant vol zit besteed de keuken erg veel aandacht aan de gerechten zodat het niet alleen voortreffelijk smaakt maar er ook prachtig uitziet. De bediening doet er vervolgens alles aan om je met een tevreden gevoel naar huis terug te laten keren. De fatsoenlijke prijs is de strik die het cadeau afmaakt.

22. Heb hier al meerdere keren gegeten en altijd voortreffelijk!

Eten bij een jachthaven geeft een extra leuk tintje.

23. Heerlijk gegeten, niets op aan te merken. Misschien wat meer variatie op de menu kaart voor 's avonds! Chocola toetje was eindeloos!

24. Gefeliciteerd met de Bib Gourmand (verzorgde maaltijden voor een schappelijke prijs) Ale er één restaurant dit verdient is het wel BovendeRivieren. Ga zo door en de gasten blijven terugkomen.

25. fam van dijk ,fam donker

Heerlijk gegeten, alles was met zorg klaargemaakt.

En werd opgediend op verwarmde borden.

Vanaf het voorgerecht tot aan de koffie hebben we genoten. Wij gaan hier zeker terug komen.

Gr. fam Vandijk en Donker.

26. Super! Leuke informele trendy tent waar je heerlijk kan eten. Met mooi weer op het heerlijke terras. Hier proberen ze de gast echt te verwennen. Het verrassingsmenu heeft mijn voorkeur, samen met de vaak mooie wijnen die hierbij geschonken worden. Niet voor niets dus een vermelding in de SpecialBite 2011.

27. Hier al meerdere malen gegeten, zowel lunch als diner. Werkelijk nog nooit iets op aan te merken gehad, goed eten en een goede bediening! Verrassings menu is me nog nooit tegen gevallen. Mooie en leuke locatie. Kortom: heel goed voor een normale prijs.

28. We dachten 14/11 lekker te gaan eten, nadat we veel goeds hadden gehoord over dit restaurant. Het eten was op zich wel goed, maar de bediening was helaas niet professioneel.

We namen een verrassingsmenu, waarbij was gevraagd of we iets niet wilden hebben. Mijn vrouw is zwanger, ze wilde dus geen rauw vlees. Geen probleem, bij het 1e gerecht kreeg ze ook netjes iets anders.

Bij het hoofdgerecht kreeg ze een entrecote, maar ze wilde geen rauw vlees. Het bord ging terug en iets later kwam dezelfde entrecote terug, maar nu in 3 dunne droge doorbakken plakken. Dus weer de ober geroepen. De kok gaf aan dat een entrecote nu eenmaal droog wordt als je deze doorbakt. Wat een rare reactie en verrassing!

We kregen geen excuses, alleen een geïrriteerde ober die de rest van de avond zijn best deed om ons etentje te verpesten. Nadat de rest de (heerlijke) entrecote al op had, kreeg ze na aandringen nog wel gamba's, maar om garnituur moesten we ook nog vragen. Helaas, wat een domper :-(

29. Meerdere malen hier gegeten en de eerste slechte ervaring moet met nog komen. Eten en drinken aan de goedkope kant geprijst, zeer zeker tegen de geboden kwaliteit. Ik kom er zeker nog een aantal malen terug.

30. High Tea was te zoet en ondanks melding vegetariërs bij reservering, niet berekend op vegetariërs.
    De vis was nog snel van de sandwiches afgehaald, waardoor alles naar vis smaakte.
    Er was geen gewone thee, alleen met smaakjes.

31. In dit restaurant kan men nog veel leren. Een aantal tips:

- Denk vaker aan 'de kracht van het weglaten'. één of twee smaken op een bord is voldoende.

- Probeer obers aan te nemen die hun vak écht leuk vinden en naturel een verhaal kunnen vertellen, zonder de overdreven glimlach en beleefde grapjes.

- Voor de 'gewone' eter is er weinig te bieden, alleen maar speciale producten voor fijnproevers.
    Dit betekent niet dat u een frikandel met appelmoes op de kaart moet zetten, maar een mixed grill oid. zou prettig zijn.

32. h.g. sterkenburg

Mooie lokatie in jachthaven van Sleeuwijk, met uitzicht op de luxe jachten die aldaar liggen afgemeerd.. Goede kwaliteit tegen normale prijzen. Prachtig terras waar het goed vertoeven is met de heerlijke wijnen die er worden geserveerd!

33. Wij komen hier vaak, gezellige sfeer, keuken is altijd goed. en een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. De bediening is vriendelijk, en vakkundig.

34. We hebben laatst gegeten bij "boven de rivieren" en we komen binnenkort weer terug. Werkelijk heerlijk vers eten, plaatjes om te zien. Leuke bediening die je goed kunnen adviseren. Het voelt echt als een verwennerij als je hier gaat eten

35. We hebben hier een paar keer gegeten. Goede keuken. Erg leuk: verrassingsmenu op dinsdag.

36. Ik heb hier ondertussen al weer een aantal keer gegeten zowel s'middags als s'avonds en vind het hier erg gezellig en heb er tot nu toe altijd heerlijk gegeten.

37. na 1 keer wel gezien, te akoestische ruimte en onvriendelijke eigenaar