Bistro de Heerlijckheid in Sleeuwijk

1370020769 80
1437194680 87
1516582029 79

1. Jeannette Schreuders

Meerdere keren hier gegeten. Kwaliteit erg wisselend.
    We hadden niet gereserveerd, maar, hoewel het heel druk was, werd er toch een tafel voor ons gereed gemaakt. Later kregen we zelfs nog een andere taffel, omdat we aangaven dat het in het looppad wat onrustig was, waarvoor onze waardering.
    Aspergesoep, ribeye en carpaccio waren prima. De schol Picasso was niet lekker. Saus lag over de vis. Was niet fijn met fileren. Vis gedeeltelijk rauw, waarvoor excuses werden aangeboden. Erbij geserveerde prutje,vet en niet smakelijk. Jammer!
    Je kunt hier beter de "gewone" gerechten bestellen. Misschien moet de kok zich ook niet aan andere dingen wagen, zeker niet als het druk is.

2. Wij zijn hier al een paar keer geweest. Is gezellig ingericht. Zeer vriendelijke bediening. Goede kaart met lekkere spijzen. Aanrader!

3. marco 24 punten

Aanrader in de regio. Altijd goed, altijd gezellig en vriendelijk personeel.

4. Het 50 Jarig huwelijksfeest van mijn ouders gevierd bij de Heerlijckheid. In 1 woord: Geweldig !! We kregen een zeer gezellige ruimte toegewezen, die we konden sluiten met schuifdeuren op momenten dat we ons even wilden afzonderen. Mijn ouders mochten zelf ook van te voren aangeven hoe ze de ruimte ingericht wilden hebben. Wij konden 's avonds een beamer gebruiken en mochten zelfs 's middags al komen om alles klaar te zetten. Tjonge wat was het personeel behulpzaam ! Niets was teveel gevraagd. Echt top ! Ook 's avonds was de bediening zo gezellig, zo goed en zo behulpzaam!! Het eten was allemaal heerlijk en meer dan voldoende. Ook het welkomstdrankje en het feestelijke drankje tussen de gangen door, vielen zeer in de smaak bij iedereen ! :)) De bediening probeerde het ons allemaal heel erg naar de zin te maken. Je hoopt natuurlijk op een onvergetelijke avond, nou dat is zeker gelukt ! Nogmaals, ook zeker namens mijn ouders, heel erg bedankt hiervoor !

5. Raymond verdoorn

Ik heb hier met kerst eten besteld voor thuis. Omdat ik een moeilijke eter ben heb ik gevraagd of ik kon bestellen van de gewone kaart, in plaats van kerstmenu. Dit was geen enkel probleem, dus zeer flexibel.
    Ze hebben vlees en aardappelen voorgebakken, dus hoefde het alleen maar op te warmen. Het eten was echt heel lekker volgend jaar weer!!

6. Ontzettend lekker gegeten bij bistro De Heerlijckheid. Ruime keuze op het menu en het was allemaal heerlijk. Goede en vriendelijke bediening en een erg betrokken eigenares die aan het einde van de avond kwam vragen of we een leuke avond hadden gehad. Ik ga er zeker nog een keer naartoe!

7. Vanavond heerlijk gegeten bij 'De Heerlijckheid'. Eten was erg lekker en precies de goede hoeveelheid.
    Vriendelijk personeel en goede bediening.
    Kortom: We hopen er zeker vaker te gaan eten!

8. Prima eten, mooie en vooral lekkere gerechten!

9. Eline en Erik

10. Afgelopen Zaterdag hier een hapje gegeten, carpaccio vooraf wat ook het parade paardje is van de bistro en niet voor niks is onze mening. Ook het hoofdgerecht(scholfilet en voor mijn man struisvogelbiefstuk) was prima, groente op het bord, gebakken aardappels en grote frieten in een apart schaaltje. Lekkere mayo erbij voor de echte hollander. Vriendelijke bediening en ondanks dat het druk was vlot geholpen, allemaal wel wat aan de jonge kant maar niet storend. Voor ons een geslaagde avond, binnenkort gaan we met een grote groep van 20 personen hier weer eten, hoop dat het weer zo'n geslaagde avond wordt.
    We hebben trouwens buiten gezeten omdat het mooi weer was, verrassend terras aan de achterzijde van het restaurant. Dit hadden we niet verwacht omdat aan de voorkant ook een terras zit wat aan de rijksstraatweg grenst.

11. Gisteren (03-09-2011) gezellig met vrienden wezen eten bij De Heerlijckheid in Sleeuwijk.
    We hebben heerlijk buiten op het gezellige terras gezeten en ondanks de warmte en drukte heerste er een ongedwongen sfeer en het personeel was erg vriendelijk.
    Er is een uitgebreide kaart met een aparte viskaart met dagverse vis..We hadden Chateau Briand en de slibtong en wat een aanraders...er was meer dan genoeg en er word zelfs nog gevraagd of je meer frietjes of gebakken aardappels wil..
    Nou we hebben super gegeten en komen zeker vaker terug!!

12. 03-09-2011 gegeten in Sleeuwijk bij de Heerlijkheid.
    Als voorgerecht hadden we een proeverij van vis en vlees. Gevraagd geen garnalen, gamba's enz. erbij te doen.
    Wat zien we er tussen zitten: het zag eruit als garnalen maar men zei dat het rivierkreeftjes waren. Wat wij ook niet lusten. Daarna tongFILET besteld (erg duur) maar wat blijkt, er zit nogal wat graat in, en dat bij filet. Bij onze opmerking daarover deed men daar zeer luchtig over. Het was wel een mevrouw van 79 die die graat elke keer in haar mond had.
    We bestelden dé-café, maar die was net niet voorradig. Dus dit is zeker niet voor herhaling vatbaar. Had als gebaar voor alle fouten, een gratis drankje aangeboden!

13. Zelden zo lekker gegeten. Alles super warm opgediend zoals het hoort te zijn. Sfeer ook erg leuk. Personeel loopt zich de klaplaserus.

Erg vriendelijk en snelle service.

Voor mij is er 1 minpunt, het restaurant is voor ons te ver weg! Erg jammer, we komen nl uit Twente. Mochten we ooit weer in deze buurt vertoeven dan komen we hier zeker terug!

14. G vd Stelt

Lekker eten in een gezellige sfeer! Lekker verschillende soorten brood vooraf en kaart aangepast op het seizoen. Ga zo door!

15. Kort maar krachtig, echt heerlijk gegeten... Alleen moesten wij wel lang wachten tussen de verschillende gangen, maar moet gezegd, het was erg druk deze avond.
    Kortom een echte aanrader, chapeau.

16. Gezellig ingericht restaurant, erg sfeervol.

Veel keus op de menukaart. In vergelijking met andere restaurants geen standaard menukaart, maar ook weer niet uitzonderlijk aparte dingen op de menukaart (m.i. gelukkig). Eten is werkelijk fantastisch! Prima klaar gemaakt en erg lekker. Zo ook de wijn.

Bediening is erg vriendelijk en zorgen ervoor dat het je naar de zin is. Komen ook regelmatig vragen of alles naar wens is.

Kortom: een echte aanrader en een perfecte prijs/kwaliteitsverhouding.

17. Wij hebben afgelopen zondag 17-10-10 hier gegeten en het was perfect.

Het viel mij op dat ze een hele uitgebreide menukaart hebben met een aparte viskaart (dag vers), erg leuk. Momenteel hebben ze een wild kaart, wij hadden keus genoeg. Mijn vriendin nam vis, ik kon niet zo goed kiezen. Heb vervolgens aan chef-kok Erik Knoop gevraagd of hij iets lekkers wilde bereiden, dat was geen enkel probleem. Uiteindelijk kreeg ik een trio van vlees. (struisvogelbiefstuk gegratineerd met kaas en ham, hertenbiefstuk en kalfsentrecôte) Dit was echt zo fantastisch lekker. Als dessert hadden we een chocolade palet voor 2 personen. We kregen een grote schaal op tafel en er zat van alles op. Chocolade brownie, choc. plaat, mousse, ijs, choc. bol met aardbeien parfait, erg verfrissend. Wij hebben het erg goed naar onze zin gehad. Personeel van de bediening wist alles keurig uit te leggen. We kregen veel aandacht. Erg leuke sfeer, we zaten in het nieuwe gedeelte.
    Ik zal het zeker aanraden bij andere mensen. In 1 woord: geweldig!

18. Tieneke

Afgelopen zaterdag prima gegeten. Na een dagje dobberen in de Biesbosch werd ons dit restaurant door de eigenaresse van het botenverhuurbedrijf aangeraden. En het was super!

Heerlijk gegeten, redelijk vlotte bediening en ruime keuze aan gerechten. Verrassend broodmandje met diverse tapenades; net even anders dan anders. Aangezien we nog een eindje moesten reizen namen we alleen het hoofdgerecht. Maar daar hebben we dubbel en dwars van genoten. Vooral de hoeveelheid groenten viel ons op; zowel gekookt als gefrituurt en dan ook nog salade. Het viel allemaal zeer in de smaak. Toen we na het hoofdgerecht om de rekening vroegen reageerde de bediening een beetje geschrokken; was het niet snel genoeg of had het niet gesmaakt? Niets van dat alles; het was super, maar we moesten op tijd weg.

Echt een aanrader; lekker, gevarieerd, gezellig en betaalbaar.

19. Vorig jaar met mijn vriendin wezen eten! Zowel de kwaliteit als de kwantiteit van het eten waren perfect. Ook over de bediening heel tevreden; vriendelijk en hulpvaardig met kennis van zaken.

20. Kim 72 punten

Geweldig, 3x gegeten en alle 3 de keren zijn we behandeld als VIP's!

De uitleg over hun gerechten was perfect, inderdaad jong personeel maar geen indruk gekregen dat ze de kaart niet kenden, integendeel want onze vragen konden direct worden beantwoord.

Elke keer was er veel seizoensgebonden eten op de kaart en elke keer de gerechten heerlijk klaargemaakt.

De eerste keer gegeten met een groep, een keer met de familie en de laatste keer met mijn partner.

Het is gezellig, schoon, gastvrij en het eten is verrukkelijk!

21. Afgelopen zondag met 6 personen heerlijk gegeten in dit restaurant. Inderdaad veel jong personeel, vonden dit niet storend. Tenslotte moet iedereen het vak leren.

Kortom, heerlijk gegeten en komen er zeker nog een keer terug.

22. Ik ben na een teleurstellend bezoek ( 1 jaar geleden) nogmaals bij De Heerlijckheid geweest en ook deze keer wisten het personeel en de keuken mij in geschokte toestand het pand te doen verlaten.

Allereerst is het gebruik van slechte bedieningskrachten voor ieder restaurant funest, maar hier doen ze daar een schepje bovenop.

Mensen die niet op de hoogte zijn van de gerechten op de kaart, het morsen van saus op kleding van de klant tijdens de bediening (uiteraard zonder direct excuus) en het telkens weer opnieuw moeten vragen of de drankjes wellicht konden worden bijgevuld!

Het bestelde eten kwam met redelijke snelheid uit de keuken, maar daar was dus ook een reden voor;

Aangezien de bediening het niet nodig vond om te vragen "hoe" wij onze biefstukjes wilden werden deze gemakshalve maar "rare" opgediend en pas na een opmerking tussen twee tafelaars kwam de bediening met de oplossing "hij kan nog wel even terug naar de keuken hoor".

Ja, natuurlijk we sturen ons eten wel even terug naar de keuken voor?!?

Groenten waren koud, en ruim onvoldoende om 12 mensen (hint) te voorzien, maar geen nood, de bediening haast zich naar de keuken om nog een schaaltje bij te halen uit de inmiddels koude au bain marie.

Bij de gamba's met groente krijg je overigens geen groente en rode wijn wordt uit de waarschijnlijk enig aanwezige fles aan tafel geschonken. De witte wijn had meer keuze en werd zowaar wel als fles geserveerd, maar een wijnkaart is mij geheel ontgaan. Het dessert was een mengeling van bizarre ingredienten welke soms verrassend smaakten, echter door de diversiteit van smaken ook tot smerige combinaties kon leiden..

Tenslotte:

Ik kan hier nog een flinke lap tekst schrijven over het bezoek van onze groep, dat doe ik niet om u niet oeverloos te vervelen.

Mijn advies aan het restaurant is echter probeer de boel daar weer onder controle te krijgen en ga serieus met elke klant om.

Op dit moment kan ik iedereen die er over denkt te gaan van harte aan bevelen dit niet te doen.

23. Teleurstellend.

Hoge prijzen, erg druk en vreemde gerechten.

Zo kregen wij bij alle voor- en hoofdgerechten geraspte wortel geserveerd, dat terwijl er al wortel bij het gerecht zat. We waren allemaal die wortel bijhoorlijk zat.

Verder was het erg druk, liep het personeel zo druk heen en weer dat ze je niet opmerkten en waardoor je een gestresst gevoel kreeg. Daarnaast waren de prijzen vrij hoog.

Voor ons was het een teleurstellend bezoek.

24. Lekker eten en ook berekend op vegetariërs. Als je het vraagt maken ze ook gerechten buiten de kaart om. De vegetarische pasta's op het menu worden alleen in veel te grote porties geserveerd.

25. van Vliet

Wij hebben hier al een paar keer gegeten. Het is bij ons in het dorp dus kan je er makkelijk op de fiets heen.

Helaas is het eten niet altijd even goed. Soms hebben we er wel lekker gegeten maar regelmatig was er bij 1 van ons iets niet in orde. Bijvoorbeeld dat de staart van de vis aan de onderkant zwart was en de kipfilet veel te rood van binnen. Zo waren er nog meer van die dingen.

Wanneer je er iets van zegt wordt dat daar niet echt gewaardeerd. Ze kunnen niet met kritiek omgaan. Wij hebben besloten dat we hier niet meer gaan eten.

26. Wij komen regelmatig een hapje eten en het smaakt altijd lekker.

Bediening is netjes en aardig. Vaak wel druk maar ze raken nooit in paniek.

Eric en lisette hebben er een leuke bistro van gemaakt.

27. van den enden

Super! goed eten tegen eerlijke prijs. Goede bediening en super sfeer. Wij gaan er altijd met veel plezier eten

28. goed eten voor weinig geld, hele gezellige sfeer en Zeker de moeite waard om eens te gaan eten!