The Duchess in Sittard

Honest seasonal cooking with an emphasis on great service

The Duchess is een restaurant in hartje Sittard, in het markante, uit 1652 daterende pand Den Tempel. The Duchess serveert lunch en diner van woensdag t/m zondag. Het is de ideale plek om de tijd te nemen, terwijl u geniet van onze seizoensgerechten en onze grote selectie aan Gulpener bieren, wijnen en warme dranken.

Wij werken met lokale boeren en kwekers die veel zorg dragen aan hun producten. Ons seizoensgebonden menu biedt een hoge kwaliteit, pretentieloze gerechten, die beide geruststellend zijn en smakelijk.

Is het voor een speciale gelegenheid of is het een gewone doordeweekse traktatie; we zorgen graag voor de perfecte gelegenheid. Bel ons of kom gezellig even langs.

We kijken er naar uit u te mogen verwelkomen in ons restaurant.

Ben & Claar

“Geweldig eten, super bediening, en dat voor een mooie prijs!”
― Eefje

“Je proeft de passie en de uitstekende service maakt dat je je meteen thuis voelt”
― Raymond van den Broeke

“Great atmosphere, great service and superb food”
― Jaimy

“Pure smaak, zeer goede kwaliteit, bijzondere gerechten”
― Josan en marielle op 7 maart 2015

“Alles zelf gemaakt van plaatselijke producten, maar met Engelse recepten.”
― Marita Beckers

“wonderful culinary art and warm-hearted kindness.”

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1415196745 85
1417200574 88
1419204403 88
1421208233 89
1423212062 90
1427219721 91
1479319288 92

1. Heerlijk! We hadden allemaal verschillende gerechten zodat we konden proeven. Alles was echt héél erg lekker. Geukkig had ik zelf het allerlekkerste… de whipped feta vooraf en daarna de supergoed gebakken, malse beef. Mmmm!
    En dan de sfeer. Claar geeft je zo'n hartelijk gevoel van welkom zijn, zo warm en gastvrij, dat is op zich al waard om erheen te gaan. Daarbij opgeteld de fijne omgeving en het lekkere eten… Super!

2. Het was een perfecte avond met lieve vrienden, een culinaire verwennerij van een bezielde kok en idem service.
    Bedank.

3. Heerlijke lunch gehad. Broodje vers gerookte zalm besteld en dat een smaaksensatie veroorzaakt. Gastvrouw is een prachtige dame die verstand heeft van hetgeen in de keuken gemaakt wordt. Vriendelijkheid en gastvrijheid op een mooie locatie in hartje Sittard. Absoluut de moeite waard om eens vaker naar toe te gaan. De koffie met zelfgemaakte truffel of koekje is zo lekker dat een 2e kop snel besteld is. De opzet van de tafeltjes, de rustige sfeer met een licht achtergrondmuziekje zorgt voor voldoende privacy.

4. Heerlijk gegeten bij the Duchess. Zeer verrassend eten! Erg puur en smaakvol. Een pareltje verborgen in Sittard.

5. Dit was een perfecte match tussen heerlijk eten en privacy voor mijn gasten. Daar kun je mee scoren, zeker met buitenlanders.

6. Udo Dehner

Dit Restaurant staat al sinds enkele jaren bovenaan op onze lijst van geprefereerde restaurants. Dat heeft te maken met de verrassende en uitzonderlijke smaak combinaties die Ben altijd weer weet te creëren. Gecombineerd met de lokale verse producten die hij gebruikt, de vriendelijke en goede service van Claar en de overige medewerkers evenals het ambiente in het historische pand waarin het restaurant us gevestigd, is het altijd weer een genot om er te gaan lunchen of dineren.

7. We wilden graag een high-tea, maar ik wist niet, dat je dat bij de reservering had moeten doorgeven. Dus hebben we een zalm salade gegeten. Heerlijk en lekker gezond, want er zaten zelfs oer-groenten in. Ook de latte machiato was heel lekker. De bediening was heel behulpzaam en vriendelijk. We komen vlug terug voor een high-tea.

8. Guus Klinkers

Lekker gegeten en goede bediening. Ik vond het prettig dat het ruim is opgezet. Ik ga zeker nog eens terug

9. Afgelopen vrijdag weer heerlijk gegeten bij the Duchess, het restaurant bij het Tempelplein. Wij komen hier regelmatig en het eten is gewoon heel goed. Altijd. We komen hier voor de high tea, lunch en diner. De kwaliteit van het eten is elke keer, zonder uitzondering, van hetzelfde hoge niveau. Maakt niet wat we kiezen van de kaart, elk gerecht valt in de smaak. De bediening is ook erg vriendelijk, warm, met een persoonlijke benadering. Ook de kok maakt regelmatig een praatje met zijn gasten. We zullen hier nog vaak komen.

10. Anja Mantel

Het eten bij The Duchess was wederom fantastisch. Heerlijke gerechten die uitgeserveerd worden door een vriendelijke bediening. Echt de moeite waard, altijd verrassend.

11. Maurice Lemmens

We voelden ons vanaf binnenkomst zeer welkom en hebben er in een fijne ambiance voortreffelijk gegeten. Extra leuk dat chef Ben persoonlijk een praatje kwam maken; zijn passie is "voelbaar". Complimenten aan het team en dank voor een hele fijne avond uit.

12. Zeer aangenaam restaurant. Mooi pand, knusse inrichting. Hartelijk personeel. Heerlijke Engelse gerechten. Kortom, een heerlijke avond gehad in alle opzichten. Wij komen een keer terug!

13. I absolutely love the atmosphere, menu, and staff every time that I come here. I have not found better quality and menu items anywhere close to what The Dutchess continuously showcases.

14. Altijd een feestje om hier een hapje te eten. Diverse keren geluncht en gedineerd en de gerechten zijn overheerlijk, met liefde en toewijding bereid. We moeten snel eens het Engelse ontbijt gaan proeven.... Tot snel.

15. Iris van Nispen

Fijne avond uit! Leuke bediening.
    Goed bereid eten, met een verrassende Engelse slag.
    Komen zeker terug!

16. Anieke Schoffelen

Geweldige ervaring gehad bij Duchess. Het personeel erg vriendelijk. Een kleine kaart met bijzondere gerechten. Echt een voorbeeld van hoe keuzes te maken.
    Heerlijke gerechten en als afsluiter nog zelfgemaakte truffelchocolade.
    De chefkok kwam nog aan tafel en dat maakte de avond compleet.

17. Natacha van Acker

Soep was niet zo super maar OK. Hoofdgerecht jammer vispannetje had koud. Een bepaalde smaak van de soep kwam terug in het vispannetje. Niet zo geslaagd, sorry.

18. Rob de Haas

Voor de eerste keer hier gelunched. Was echt super. Eerlijke, verse producten.
    Heb hier een van de lekkerste salades (salade van de chef met gepekelde zalm) die ik ooit heb gegeten gehad.
    Na deze ervaring gaan we van het weekend het diner proberen. Zijn zeer benieuwd en na de heerlijke lunch is de verwachting hoog.
    Kortom zeer aan te raden.

19. Fantastisch gegeten en gedronken. Goede verse ingrediënten en met passie klaar gemaakt.
    De truffels zijn een aanrader :)

20. Erg lekker gegeten. Goede keuze aan gerechten en verrassend.

21. Eindelijk een restaurant met Echte Britse keuken, en hoe! Formidabele gin formule, heerlijke voorgerechten, fantastische hoofdgerechten en als pièce de resistence top desserts! Op en top Brits! Gemaakt door een vakman. Dit alles in een super ontspannen sfeer met geweldige service. Zo moet eten in een restaurant zijn!

22. Prima ambiance.
    Goed gegeten. Vooral verrassend zeer smakelijke vergeten groentes.
    Aanrader.

23. Wij hebben zeer en zeer genoten van de ambiance en het fantastische eten.

Bravo, The Duchess!

24. Hr. en Mevr. Houx-Heijne

Twee avonden voortreffelijk gegeten. Originele gerechten, met zorg bereid en fraai opgediend. Voor herhaling vatbaar als we vanuit Twente nog eens zuidwaarts reizen. Riky en Piet Houx, Losser

25. j.p.leonard

Vriendelijke bediening, lekker gegeten.

26. Jos Frijns

Correct gastheerschap, helaas wist men niet wat een KIR was,
    werd gecompenseerd met frisse rosé.
    Maaltijd naar tevredenheid.

27. Geweldig. Het eten niet 0815, maar bijzonder, en ook bijzonder lekker. Service vriendelijk, eigenaar /kok komt ook langs en bespreekt wat je eet. Super lokatie. Ga er snel weer heen.

28. Zeer goede en kundige service.
    Lekker eten.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

29. Gina van Mulken

Heerlijk eten in een hele rustige sfeer binnen of buiten super vriendelijke bediening die geduldig uitleg geeft over wat er op het menu staat en ook nog heerlijk betaalbaar een dikke 10 van ons

30. M Schmenger

Heerlijk geluncht in een aangename sfeer.
    Als afsluiter een sticky toffee pudding gehad.
    Hemels.

31. Verrassend, lekker en vriendelijk een bijzondere avond voor ons.
    Dankzij de recensies hier terecht gekomen.

32. hanneke Jacobs

Even laten weten hoe lekker wij gegeten hebben. Alles was top: de sfeer, de bediening en het eten. Van voorgerecht tot dessert echt genoten. Hier zullen wij vaker komen.

33. Kwalitatief goed maar niet onze smaak.

34. Maroesjka

Wij hebben genoten van onstart etentje. Voor ons is het echt een geweldig uitetentje. Een vorstelijke tractatie. De lamskroon was geweldig. Ik had de Pie van lemon chicken en mushrooms. Guido en Amal zorgden beiden dat je super werd bediend. Ben en Claar in de keuken.
    Het is echt een aanrader om hier te eten.

35. Super fijne bediening. Zeer persoonlijke benadering en heerlijk eten van de Engelse Kok.

36. De engelse sfeer wordt goed geetableerd, zowel in de bereiding van de maaltijd alsmede de drank. Vriendelijke service onder de druivenranken.

37. Ik kreeg een super initiatie in veganistisch uit eten gaan. De kok spaarde tijd noch moeite om culinaire hoogstandjes te serveren waarbij mijn smaakpapillen van de ene verrassing in de andere tuimelden. Ik had werkelijk geen idee dat er ondanks de "beperking" in ingrediënten zo'n uitgebreid palet aan smaken, zo'n scala aan verschillende texturen mogelijk was... Met passie voor zijn vak beluistert hij graag de wensen van zijn gasten en vertaalt ze bijzonder creatief... Zalig! De liefde van een vrouw gaat beslist ook door de maag!
    Het kader combineert stijl met gemoedelijkheid. De bediening is heel correct, vriendelijk en past zich aan aan jouw tempo... De kok komt bij je aan tafel, geeft tekst en uitleg, beluistert feedback... En afrekenen gebeurt met de glimlach, naast de gebruikelijke valuta uiteraard! ;)
    Niet gauw spreek ik enkel in superlatieven, maar hier moet ik wel... Absolute aanrader!

38. Gyselinck

Lekker eten, aangename sfeer en vriendelijk personeel! Een aanrader in Sittard.

39. Reintje

Mooie locatie, gastvrije en prima service met liefde voor het vak, alles goed verzorgd, mooie borden, pure smaken, heerlijk stukje vis gehad met verrukkelijke beetgare vergeten groenten.
    Een fijne avond en heel lekker gegeten. Een absoluut aanrader.

40. Super goed gegeten, heel vriendelijk personeel en een hele fijne omgeving om lekker rustig te genieten van je diner. Echt een aanrader!

41. Heerlijk geluncht tijdens een familie bijeenkomst. De plek is mooi, het eten was erg lekker, goed klaar gemaakt en uitstekende bediening.

42. F.Janssen

Redelijk.
    Vriendelijke bediening - verder niet heel bijzonder.
    Er zijn betere restaurants in de regio - zeker geen 9+ zoals zoveel recensies hier.

43. M. de Boer

Een goede chef hoef je vandaag de dag niet meer met een lampje te zoeken. Er zijn er velen en dat is een goede zaak. Echter de combinatie met een persoonlijke en alerte service dat is een heel ander hoofdstuk. The Duchess weet zowel Kwaliteit (chef) en Service met hoofdletters te combineren. Chapeau!!!
    Sfeer is goed maar het mocht net een klein een beetje meer cachet hebben.
    ik kom terug dat is zeker.

44. Fantastisch gegeten en gedronken, wat een heerlijke oase om te genieten van creatieve en heerlijke gerechten, mooie bijpassende wijnen (ook per glas!!!) en heel gastvrije en sympathieke bediening.
    Citaat Otto: lekkerste lamsvlees ooit gegeten!!!

45. Esther Joosten

Eten was heerlijk en een leuke bediening.

46. Wederom heerlijk gegeten in een rustig, sfeervol restaurant! De bediening is gastvrij en zeer vriendelijk. Absoluut een aanrader!

47. Zoals bij mijn eerdere etentjes bij Ben en Claar heb ik wederom zorgeloos genoten van een heerlijk lactose-vrij diner incl. een toetje. Ben zoekt altijd naar bijzondere sauzen en maakt daarbij gebruik van heerlijke specerijen. Maar ook de toetjes zijn altijd heerlijk en bijzonder. En dan de gastvrijheid! Persoonlijk, vriendelijk en met een passie voor puur koken. Een aanrader voor iedereen!

48. Prima geluncht.
    Super advies en bediening.
    Leuk om kennis te maken met de kok.
    Heerlijk toeven in historisch Sittard.
    Kortom: geweldig.

49. Aan te bevelen, prima restaurant

50. Het was heerlijk!, wat een superkok.
    We hebben genoten. Niets is standaard
    en alles is vers. Zeker een aanrader.

51. Rene rosier

Eerste kennismaking in ons sfeervol sittard. Fijne bediening, jeugdig vriendelijk en informatief. Eten is prima. Zeker een aanrader.

52. Ton 83 punten

We hebben genoten van alle gangen die we hebben genoten. Voorgerechten - bacon en geienkaas -heel creatief opgemaakt en smakelijk. Als hoofdgerecht het vlees van de dag- zacht gegaarde kalfslende - smaakte ook prima, waarbij de 'vergeten groenten' apart waren toegevoegd. Het kaasplankje en pudding van de dag maakten het culinaire feest compleet. Het gaat hier niet om kwantiteit maar om kwaliteit.

53. Het eten was erg goed. Hele pure smaken, hoge kwaliteit en duidelijk verse producten. Enige "minpuntje" was dat er voor mijn gevoel meer groente bij mocht. Hoewel het overheerlijke groenten waren, had ik graag extra gehad, dus eigenlijk een compliment.

54. Heerlijk gegeten bij The Duchess! Vooraf een heerlijke zalmmouse. Als hoofdgerecht een voortreffelijke kabeljauw met "vergeten groenten" en als dessert een perfecte cheesecake met bosbessen.
    Top!

55. Het was wel heel stil in het restaurant, het leek wel of iedereen mee luisterde want voor de rest zei niemand iets of werd er gefluisterd. Erg jammer, Engeland heeft toch super leuke muziek.

Voor de rest was het goed.

56. Heerlijk gegeten in een sfeervolle historiche omgeving

57. Heerlijk gegeten en leuke locatie, aanrader voor een avondje uit en om nog eens terug te komen

58. Erg lekker en verrassend gegeten. Alleen de inrichting komt de creatieve gerechten niet ten goede.

59. M Beckers

Lekker eten, vriendelijke bediening.

60. Onlangs wederom van een heerlijk diner genoten bij the Duchess in Sittard. Het eten is van erg goede kwaliteit, een van de betere restaurants in Sittard. Sla de restaurants aan de markt over en loop richting Tempelplein waar dit geweldige restaurant is te vinden. De bediening is bovendien gastvrij en het restaurant sfeervol. Wij sluiten ons aan bij de vele uitstekende recensies die dit restaurant al heeft weten te verzamelen.

61. Vandaag genoten van een geweldige high tea bij The Duchess in Sittard. Het restaurant ligt een beetje verscholen, maar is bij het Tempelplein, het smalle straatje tussen de bloemenzaak en de brillenzaak, zeg maar. Het eten is lekker en vers bereid. De thee van goede kwaliteit (niet de standaard theezakjes, maar echt verse thee). Het restaurant is sfeervol, schoon en het personeel vriendelijk. Sowieso de beste high tea die ik tot nu toe heb gehad, en voor een heel gangbare prijs. Zoals gezegd ligt het restaurant wat verscholen, hoe we hier terecht zijn gekomen? Zoek maar eens op high tea in Sittard; de uitstekende recensies spreken voor zich, en zijn absoluut waar. Wij komen snel weer terug.

62. We zijn voor de 2de keer samen hier lekker gaan eten en hebben aangegeven dat de chef ons mag verrassen met wat hij maar verzint. Alles is goed, dus deze gok durfde we met alle vertrouwen te nemen. En wederom hebben we genoten van de gerechten, je proeft de liede voor het koken. De bediening was ook weer op en top geregeld!

63. Erg lekker gegeten! Ambiance goed, leuke niet te formele bediening en een Engelse kok die op het nog een leuk praatje kwam maken! Komen we zeker terug

64. Geweldige avond gehad, van begin tot eind tot in de puntjes verzorgd. Hoge kwaliteit, goede timing tussen de gerechten, sfeervolle ambiance, al met al een absolute aanrader!

65. Patricia Salvino

Heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.

66. Gastvrij ontvangen, we werden verwacht en dat maakte het welkom meer dan hartelijk. De gastvrouw benadert haar gasten met gepaste egards. De menukaart is overzichtelijk en de suggestie van de dag wordt duidelijk uitgelegd. Het eten was van sublieme kwaliteit. Speels, fantasierijk en bijzonder smakelijk.
    Ons gezelschap bestond uit 3 personen. We waren alle 3 van mening hier graag terug te komen.

67. Excellent and honest food, which is a selection of ingredients from the Limburg region. The vegetables are not just a side dish but a significant contributor to taste, texture and color. Ben is very passionate about his cooking and use of local ingredients. Claar and her staff are very competent and kind.
    Personally I'm not a big fan of the music being that present in the restaurant. The personality and ambition of the cook aren't fully reflected in the ambience of the restaurant.

68. We hebben genoten van de heerlijke, bijzondere gerechten. De kleine menukaart was een verademing en maakte het kiezen makkelijk. Vlees en vis waren van zeer goede kwaliteit en de bijzondere groentes verrassend.

69. Verstappen

Heerlijk eten. Klein en gezellig in een prachtig oud pand. Bediening formidabel. De maaltijden zijn heel speciaal.

70. Victoria de Bruijn

Wat hebben we vanavond heerlijk gegeten bij the Dutchess in Sittard, vlak bij het Tempelplein.

Voorheen zat hier restaurant den Tempel. Het is dat het niet gepast is om de borden af te likken, anders hadden we dat zeker gedaan. Ik had een verrassend voorgerecht met spek, bietjes, mais puree en popcorn. Daarna een super-mals kipje met de zachtste puree die ik ooit gegeten had met een heerlijk sausje. Ondanks dat we eigenlijk al vol zaten hebben ze ons nog kunnen verleiden met een cheese cake (op niet amerikaanse wijze).

Het ziet er binnen in het historische pand fantastisch uit en na onze maaltijd hebben we nog een zeer gezellig gesprek gehad met de kok en onze gastdame (echtpaar en eigenaars) waarbij ook werd verteld dat elk gerecht met streek producten wordt bereid en die liefde voor de omgeving en het vak proef je ook terug.

Je moet hier niet naartoe gaan als je enkel het geijkte zoekt als spaghetti bolognese of kipsaté, maar voor een geweldig lekkere maaltijd. Dit restaurant is de moeite waard om buiten je comfortzone te gaan.

Ons ga je hier zeker terug vinden.

71. Heerlijke lunch gehad. Vers gemaakte gepekelde zalm op een knapperige broodje met verse salade. En een broodje pulled pork (krulvarken). Gezellige, warme en rustige sfeer met leuke gastvrouw die veel kan vertellen over de bereidingwijze van het eten. Kwaliteit staat hoog in het vaandel en de produktkennis is goed. Voor ons de eerste keer dat we hier gegeten hebben, maar zeker niet de laatste keer.

72. Netjes, vers, goed bereid.
    Beetje saai, clean, sober zowel het eten als de ruimte en de bediening.

73. Marco Roling

Mooie en originele gerechten en een ontspannen sfeer. Aanrader!

74. Met mijn schoonzus van een heerlijke hig tea genoten! Alles zelf gemaakt en heerlijke thee, voor herhaling vatbaar

75. Salvador Sanchez Diez

Afgelopen vrijdag 25 november 2016 voor het eerst in dit restaurant geweest op advies van vrienden. Eerst indruk bij binnenkomst is al uitstekend. Mooi restaurant met een zeer gemoedelijke en vriendelijke uitstraling.
    Wij zijn deze avond niet teleurgesteld. Uitstekende bediening door een zeer vriendelijke en kundig personeel met een beperkt maar kwalitatief uitstekende menukaart, waarin dag specials staan die dagelijks wijzigen naar gelang het aanbod van de plaatselijke leveranciers. Alle gerechten die we hebben besteld waren van een zeer hoge kwaliteit, een aanrader als voorgerecht zijn de garnalen in steranijs bouillon.
    Prima wijnen en prijs kwaliteit zeer acceptabel gezien de geleverde gerechten.
    Ben de chef-kok is een zeer vriendelijke man die je graag van advies voorziet indien je zelf geen keuze uit de menukaart kan maken.
    Een ding is zeker wij komen zeer zeker terug, lang geleden dat wij zo genoten hebben van ons voedsel.

76. Mooie gerechten met veel lokale ingrediënten zoals oerwortels, aardpeer en rund van de plaatselijke boer. Ben en zijn vrouw zijn heel vriendelijk en open. Zorg dat je die paar extra stappen vanaf de markt zet om in dit mooie en gezellige restaurant te gaan eten.

77. Geweldig!! Op een zondag ochtend op zoek naar een leuk restaurantje, deze blonk uit, dus vanuit Rotterdam die kant op gereden en overtrof elke verwachting! Mooi pand, super vriendelijke eigenaren die gezellig een praatje met je maken, echt een aanrader! Wil niet teveel verraden, maar de foto is van een voorgerecht, water loopt me weer in de mond!

78. Fantastisch! Super goed eten, mooie ingrediënten, goede kwaliteit, bijzonder en klassiek.

79. A great evening. The food was excellent, well presented and very tasty. The staff were attentive, especially the owner who was very friendly and really made us feel welcome. We will certainly go back.

80. Marleen Thijssen

Een mooie, duurzame én lekkere ervaring om hier te gaan uit eten! Aparte gerechten met veelal 'vergeten groenten'. Je ziet en proeft dat alles met passie voor voedsel is klaargemaakt door de sympathieke Engelsman Ben. Het eten hier past ook prima in een dieet: niet vet, geen overdreven grote porties en vooral veel groenten. Het is niet goedkoop, maar je krijgt wel waar voor je geld. Er zit behoorlijk veel tijd tussen de gangen, maar zo ben je ook echt een avondje uit! De sfeer is gemoedelijk en je hebt veel privacy aan tafel. Gastvrouw Claar is erg vriendelijk en kan op al je vragen antwoord geven. Echt een aanrader!

81. De gerechten waren allemaal zeer smakelijk, zeer verse ingrediënten en pure smaken. Vooral het nagerecht (sticky toffee pudding) was om je vingers bij af te likken! Het zou alleen lekker zijn geweest als er nog wat brood bij het voorgerecht werd geserveerd. Een van ons had geen voorgerecht besteld en had dus helemaal niks. Verder prima service en een fijne ongedwongen sfeer!

82. Joke van Beek

Heerlijk verrassend gegeten!

83. This was really a great experience! The food was superb and exceeded (the already high) expectations. The friendliness and professionalism of all staff made this a perfect evening.

I will certainly come back :-)

84. Jacq Tummers

Gezellige sfeer / mooie locatie
    Prima prijs - prestatie verhouding. Aanrader als he eens wat anders wilt

85. Prima restaurant en heerlijk gegeten. Leuke ambiance. Prijs/kwaliteitverhouding goed. Echte aanrader.

86. Desiree Sieben

We hebben heel lekker gegeten. Goede bediening en een vriendelijke gastvrouwe. Naderhand nog leuk gekletst met de kok. Kortom, we komen vast en zeker terug.

87. Tineke konings

Heerlijk gegeten, bij het voorgerecht zou wat brood lekker zijn geweest,ik had de salade met spek, en jammer genoeg was de cappacino wat aan de lauwe kant,maar voor de rest heeeeeeeerlijk!!

88. Het menu aanbod is wat karig. 5 voor en 5 hoofdgerechten. Maar klaargemaakt door een chef met liefde voor zijn vak.

89. We komen op regelmatige basis voor de lunch bij The Duchess. Altijd heerlijk, altijd een feestje door de bijzondere gerechten en de vriendelijke bediening. We hebben met ons trouwfeestje een op maat gemaakte lunch genuttigd met de getuigen en familie. Ben heeft zich helemaal uitgeleefd in de keuken. Het was fantastisch.

Ook het diner van afgelopen donderdag was wederom een feestje voor onze smaakpapillen.Met name de "vergeten groenten" die gebruikt worden en de kwaliteit van het vlees is fantastisch. Niets is standaard en de bereiding is zeer zorgvuldig en afgewogen en bijna alles van regional bodem!! We gaan zeker snel weer. Een aanwinst voor Sittard dit restaurant.

90. Super lekker gegeten, eerlijk eten verrassende smaken. Heerlijk op het terras genoten!

91. Super gegeten. Wij waren met 9 man, daarom moesten wij van te voren aangeven wat wij wilde eten. Voornamelijk de dagspecialiteiten geprobeerd. Het waren allemaal wat specialere gerechten en super lekker.
    De gerechten vind ik persoonlijk niet goedkoop, maar wel waardig voor het eten wat je krijgt.

Eén opmerking, wij zaten beneden en vond de aankleding/sfeer van het restaurant erg standaard en simpel.

92. Gewoon super goed, we gaan er a.s zaterdag eten met de familie, Wij zien er weer naar uit .....

93. Onlangs zijn wij bij The Duchess in Sittard geweest voor een high tea. Onze verwachtingen waren, gezien de goede recensies op internet, hoog. Maar deze zijn volledig waargemaakt! Wat een pareltje. Het eten was uitstekend. De kok kwam, in het Engels, uitleggen wat de gerechten waren, waar de producten vandaan kwamen en dat hij het recept van de (overigens geweldige) scones van zijn oma heeft. Duidelijk een kok met passie voor zijn vak. De bediening is ook uitermate vriendelijk en het restaurant ziet er ook gezellig uit. Tafeltjes waren, in tegenstelling tot veel restaurants, niet te dicht bij elkaar gezet, erg prettig. Kortom: een geweldig restaurant waar wij nog vaak terug zullen komen!

94. Dinner at the Dutchess was amazing as usual. We all tried a starter, a main course, and a dessert. I couldn't say which course was my favorite because they were all wonderful. The ambiance was fantastic and the service was wonderful. Claar and Ben run a first class establishment that you will return to time and again.

95. Goed en gezellig gegeten op het terras. Relaxte sfeer. Mooie locatie. Pure gerechten en dranken, heel smaakvol.

96. Moreno

97. Hans en Mieke

Heerlijk gegeten in een sfeervolle omgeving. De ontvangst en bediening is ontspannen en deskundig. De menukaart is uitgebalanceerd, voor elk wat wils. Verrassende gerechten met vergeten groenten, smaakvol gepresenteerd en puur van smaak. Een aanrader!

98. Betty Scipio

Heerlijk gegeten, prettige bediening die voldoende uitleg geeft over de menukaart. Zeer zeker de moeite waard om er te gaan eten. Wat wij zeer op prijs stelden was dat de kok zelf aan ons tafeltje kwam vragen of we tevreden waren over het eten en bij een vraag van ons over een bepaald gerecht de tijd nam om het een en ander te vertellen. Echt een aanrader.

99. Het eten was erg lekker. De kaart is niet extreem uitgebreid maar voor elk wat wils, ook vegetarisch. Timing tussen de gangen is prima en de service vriendelijk. Het eten vond ik erg lekker, met uitstekende prijs/kwaliteit!

100. Erg goed gegeten. Je krijgt waar voor je geld, zeker niet te duur voor wat je krijgt. Top! Wij komen terug.

Volgende pagina