Sol in Sittard

Nu ook op maandag geopend !

Tempelplein.
    Paardestraat.
    ODA-parking.

Alle richting Markt.

SOL, Steaks & GrilL vindt u aan de sfeervolle Markt in Sittard. Gevestigd in één van de smalste historische pandjes.

Bij binnenkomst trekt de open keuken met een smeedijzeren houtskoolgrill de volle aandacht. Deze houtskoolgrill vonden we in Barcelona en is zeer populair bij de beste Spaanse restaurants. Niet gek dus dat deze grill een hoofdrol vervult op onze menukaart.

Op onze kaart treft u de mooiste vleessoorten aan van Amerikaanse Angus, Ierse Shannon en Hollandse dikbil: rib-eyes, entrecotes, ossenhaasfilets en een prachtige rib roast en T-Bone. Bij ieder gerecht mag u zelf de begeleidende saus en bijgerechten bepalen.

De kaart van SOL is uitgebreid en biedt naast alle steaks een grote keuze aan fingerfood, voor-, na- en visgerechten. De echte specialiteit is natuurlijk de selectie mixed grills.

SOL Steaks & GrilL is niet groot en daardoor knus en gezellig. Wel bevelen wij daarom aan even te bellen voor een reservering.

Buiten eten kan ook : SOL beschikt tevens over een terras aan de Markt. Op onze 1e etage vindt u tevens een sfeervolle ruimte voor gezelschappen tot 25 gasten.

Tot ziens bij SOL !

1379222006 75
1413482085 78
1467319351 78
1482002242 82

1. Lekker gegeten, leuke bediening en leuke en gezellige sfeer. Top.

2. We bestelde een mixed grill, 4 hoofdgerechtjes, alles werd tegelijkertijd geleverd, toen we het laatste gerecht aten, was het al koud, hierna vroegen ze of we koffie wilden, we probeerden de avond wat rekken door naar een dessert als kaas te vragen, het antwoord van een Solomedewerkster was: misschien! Toen zijn we gegaan, thuis zagen we dat er een dessertkaart aanwezig was, we stonden binnen 1 uur weer buiten! Niet gezellig, eerder treurig!

3. Na een jaar weer eens bij Sol gaan genieten van de tapaskaart.
    Het was in een woord genieten.
    De tapas waren zeer lekker en heerlijk bereidt in de Josper Grill.
    Bediening was zeer attent en vriendelijk.
    De prijs is wel wat aan de stevige kant, maar de sfeer en de gerechten maken dit (deels ) goed.
    Dit is en blijft voor ons een van de favoriete restaurants in Sittard.

4. José Bisschoff

Heerlijke tapas gegeten, veel keuze in vlees en vis.
    Zeker een aanrader.

5. Heerlijke tapas, gezellige sfeer, vriendelijke bediening.
    Allin prijs voor de tapas is prima, helaas valt het door de drank altijd weer duurder uit dan je eigelijk wil.

6. Frans Luiten

Gezellig, ongedwongen en lekker eten.

7. Heerlijk gegeten bij Sol op 1e Kerstdag! Gezellige sfeer en top bediening!

8. Simone Hamers

Wij hebben hier heerlijke tapas gegeten. Ruime keuze en werkelijk alles even lekker! De sangria van het huis is ook een aanrader ;-)

9. Lekker gegeten, vriendelijke bediening.

10. J.kammenga

Lekker gegeten en voldoende keuze ook binnen het a la carte menu. Vriendelijke bediening. Prijs kwaliteit is oke.

11. Irene Stelten

Was een top avond, lekker eten, fijne sfeer, super bediening. Al met al een geslaagde zaterdagavond.

12. Giel van Kaam

Eten viel tegen. Visschotel was lauw. Voor dat geld viel het echt tegen.
    Presentatie ook niet echt goed. Weinig smaak helaas.
    Scampi was super gaar en dat hoort gewoon niet.

13. Haegeman Luc

Leuke formule waarbij je kan kiezen uit een aantal grillgerechten die heel lekker klaar gemaakt zijn. Zeer fijne bijgerechten. Absoluut de moeite waard om uit te proberen. Bij een volgend bezoek aan Sittard proberen wij zeker het tapasmenu uit.

14. MysterieGuest

We werden warm ontvangen en naar onze tafel geleidt, hier wordt ons rustig de kaart uitgelegd, nu zat er een groep bij ons in de buurt dus wij verwachten dat ons eten later kwam maar verrassend kwam het eten optijd aan. Personeel was zeer vriendelijk en de sfeer was goed. Ik zal het zeker aanraden aan bekenden 👍🏻

15. Priscilla callemeijn

We hebben tapas gegeten. Alles was heerlijk en royale porties.

16. Rob Hendriks

Eten was heerlijk, vond het wel wat prijzig.

17. Onbeperkt tapas menu blijft een aanrader. Bediening was vriendelijk en alert.

18. Heerlijk eten voor een mooie prijs. Voldoende keuze, aandacht voor de klant en leuk dat ze je weer herkennen als je terug komt hè Veronique 😉

19. Carla Vrancken

Heerlijk ontspannen avond gehad. Tapas gegeten. Super vers, verrassend. Ook fijn dat je steeds rondes krijgt van max 2 gerechtjes p.p. En niet alles in 1x. Een aanrader.

20. Heb al eens smaakvoller bij Sol gegeten! Heb het idee dat er minder aandacht aan de Tapas gerechten besteed wordt.

21. We komen hier vaker, pas geleden de onbeperkt tappas geprobeerd, heerlijk!
    We gaan hier ook vaker terug komen.

22. Heerlijk gegeten en gedronken! De sangria is heerlijk bij de gerechten.

23. Familie Wolfs

Gewoon weer overheerlijke gerechtjes met volle smaak !

24. We hebben super heerlijk gegeten bediening heel vriendlijk, ons tafel beetje aan klein kant maar snel opgelost met tafel erbij te zetten.

25. We zaten op de bovenste etage. Duidelijke uitleg gehad over het concept. Uiteindelijk gekozen voor tapas. Eerste ronde duurde erg lang voordat we het eten kregen, uiteindelijk wilde we het briefje waarop onze wensen stonden al inleveren alleen mochten we dit niet en pas als het eten opwas. Drinkrondes werden vergeten of duurde ook erg lang voordat deze bezorgd werden. Voor ons heeft het geen meerwaarde om hier nog eens terug te komen.

26. We hebben weer heerlijk gegeten zoals altijd bij Sol, voor herhaling vatbaar.

27. We waren met 5 man en hadden gereserveerd. Bij aankomst stond onze tafel al klaar. De bediening was vriendelijk en stond " aan". De uitgekozen gerechten waren stuk voor stuk smullen en de tijd tussen bestellen en eten was prettig te nomen. Al met al weer een fijne avond uit...

28. Nino van bree

Laat ik beginnen met waar ik mij persoonlijk en ook ons gezelschap het meeste aan ergerde was de methode waarop wij tapas konden bestellen, "ON"beperkt tapas was eenmaal daar toch beperkt, wij waren met een gezelschap van 9 man en we mochten maar per ronde beperkte variatie bestellen, deze werden dan ook nog is geleverd op het zelfde bordje waardoor ook verwarring ontstond. De beperkte variatie leiden meer tot stress dan een lekker ontspannend avondje weg en gezellig eten.

Verder de locatie waar wij met 9 man zaten was om het in de trans van "on"beperkt te houden toch aardig beperkt. Ik bedoel ik vind af en toe lekker knus niet erg, maar op de schoot van mijn buurman en buurvrouw te moeten gaan zitten en elleboog knokkend te gaan eten gaat mij persoonlijk te ver. Daarnaast zaten we nog op geen meter afstand van de wc's dus hadden we "gezellig" iedereen wel een keer over de vloer en verstoord werden tijdens het eten door nu eenmaal menselijke behoefte. Beter gezegd geen locatie om je gasten neer te zetten. Het laatste wat me erg stoorde tijdens het dineren was toch wel de onaangename temperatuur de daarboven toch wel boven de 30 graden uitstak. Ik bedoel maar een airco is daar zeker geen overbodige luxe! Helaas was die niet aanwezig!

Nu gaan we over is kijken naar het eten, dat was al met al redelijk in orde. Helaas dat de schelpen waren iets te ver waren en hier en daar een darmkanaaltje bij de gamba's. Helaas ook weer dat je bij onbeperkt tapas moet bijbetalen voor sommige gerechten, geen probleem maar dat maakt het toch stiekem ook iets beperkter. En tot slot het natuurlijk het toetje, wij zijn altijd heel benieuwd naar lekkere toetjes en willen daar dan ook graag een aantal proberen. Helaas werden deze beperkt tot 1 toetje en anders was het bijbetalen indien u nog andere toetjes zou willen bestellen. Laat maar zitten wij pakken wel 1 toetje en we hadden keuze uit honing met ananas en karamel als ik het mij goed herinner.

Voor ons is dit niet voor herhaling vatbaar.

29. De tafels zijn erg klein, het is erg warm en er zijn te veel regels aan de tapas verbonden. Je keuzevrijheid voor 'onbeperkt' tapas is echter vrij 'beperkt'. Je gaat onbeperkt tapas eten zodat ieder iets kan bestellen wat 'ie zelf lekker vindt, maar mag maar 6 verschillende gerechten per ronde bestellen, ongeacht de grootte van het gezelschap. Het eten wordt ook samen geserveerd, dus je moet zelf het eten verdelen. De schelpen te ver en er zaten er nog darmkanaaltjes in de gamba's. De uienringen waren erg magertjes gepaneerd en erg vet en de zoete aardappelfriet was slap. Je mag ook maar 1 toetje bestellen. Het personeel is wel erg vriendelijk, maar het duurt erg lang voordat het personeel de tafel afruimt. Het is niet voor herhaling vatbaar.

30. Erg lekker eten, vriendelijke bediening

31. Janneke

Heerlijk gegeten en vriendelijk geholpen. Er werd echt moeite gedaan om het ons naar de zin te maken. Ik raad iedereen aan hier eens te gaan eten. Het vlees smaakt echt verrukkelijk!

32. Goede bediening en lekker eten!

33. Claudia

Verassend lekker. Geen standaard tapasgerechtjes.
    Echt heerlijk eten om samen te delen. Lekkere wijn
    enig minpuntje is dat bij sommige gerechtjes een bijbetaling is.

34. Lekker eten. Anders dan andere tapas tentjes. Service prima, echter rond half 10 kregen we de indruk dat ze graag wilden sluiten doordat ze herhaaldelijk vroegen of we al een keuze gemaakt hadden (4x komen vragen) en telkens kijken of we het briefje al ingevuld hadden. Dat vonden we minder.

35. Mijn vriendin en ik zijn er nu 3 keer geweest en afgelopen vrijdag is het ons tegen gevallen. Het terras zat over de hele avond vol en binnen zaten 3 of 4 tafels maar de keuken kreeg het niet onder controle.Wij hadden de tapas en hebben Redelijk lang moeten wachten tussen de gerechten door ( halfuur tot drie kwartuur), we hebben van half 7 tot 10 uur gezeten. Nu houden wij wel van lekker lang tafelen,maar om half 10 hadden wij weer honger. De gerechten vonden wij erg vlak van smaak, veel smaakte het zelfde. Erg jammer want in het verleden was dit ons favoriete steak house. De bediening was heel vriendelijk en heel vak bekwaam. Er was nogal wat rumoer op het terras omdat we niet de enige waren die lang moesten wachten, maar ze gingen hier goed mee om.

36. familie Storms

We vonden het eten vlak van smaak , de service was top ook vriendelijk personeel en de prijs veel te duur voor de kwaliteit wat jullie serveren.
    Voor ons niet meer voor herhaling vatbaar.

Mvrgr fam.Storms

37. Nagy 50 punten

Gisteren voor de derde keer het heerlijke tapas menu gegeten. Van 17.00 uur tot 23.00 uur op het terras gegeten en gedronken!! Super genoten van alle lekkere onbeperkte hapjes!! Super, relaxed personeel. Wij komen 8 juli met vrienden sowieso weer terug, maar dat zal zeker niet de laatste keer zijn.

38. Pascal Dreuning

Weer heerlijk gegeten. De Tapaskaart is echt een aanrader.

39. Zoals altijd super lekker en goeie bediening!

40. Arno Mewissen

Lekker gegeten. Vriendelijke bediening.

41. heerlijk gegeten, zeer gastvrije bediening. De sangria was iets te zoet, en wij hebben het liever met rode wijn.
    De tapas was heerlijk, zou iets spaanser mogen.

42. Heerlijk gegeten en een gastvrije bediening.

43. Bergmans

Gezellige avond met good food and a nice wine
    Ramon je was een toppie kokkie

44. Joyce de Vos

Tapas is erg lekker! Een aanrader.

45. Heerlijke tapas wederom. Wel iets in prijs verhoogd. Lekkere huiswijn en zeer vriendelijke bediening

46. Goede ambiance en heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel. Komen zeker terug.

47. Bas en Pauline

Toch wel duidelijk één van de beste tapas restaurants in de buurt. Is langzamerhand toch wel ons lievelingsrestaurant aan het worden. Gepassioneerde kok waarbij je letterlijk in de keuken kan kijken en iedere gerecht met heel veel passie en smaak gemaakt wordt. Absoluut een dikke aanrader

48. Heerlijk gegeten in n sfeervolle omgeving

49. Familie Bovens

We hebben heerlijk genoten van het tapas menu. Op deze manier konden we allerlei verschillende gerechten proberen met veel variatie. Het personeel is zeer vriendelijk, het restaurant is een echte aanrader.

50. Tim Claessens

Gezellig restaurant. Vriendelijk personeel. Als je van lekker eten houdt, zou ik hier zeker gaan uiteten. Genoeg keuzes. Wat echt een aanrader is op de kaart is de All you can eat tapas. Je kan zoveel mogelijk rondjes tapas eten als je wilt. Prijs hiervan is €27.
    Gisteren hier weer wezen uiteten en het was zeker de moeite waard.

51. Op aanraden van de serveerster en onze eigen voorkeur gekozen voor het onbeperkt Tapas menu. We hadden een tafeltje voor 2 personen vlakbij de trap richting de keuken. Ondanks het personeel dat veelvuldig langskwam hier eigenlijk geen last van gehad. Alle gekozen gerechten zowel met vlees, vis en die zonder vlees of vis smaakte goed tot zeer goed. Wat drank betreft vond ik de standaard witte huiswijn niet zo lekker en ben ik hierna overgegaan op de Chardonnay.

Zeker een tweede bezoek waard

52. Heerlijk tapasgerechtjes gegeten.

53. Heerlijk mixed grill gegeten, vlees en vis hadden iets warmer mogen zijn. Na een opmerking daarover werd vlees nog even opgewarmd. Prima opgelost. Bediening was perfect, vriendelijk en oplossingsgericht.

54. Heerlijke tapas gegeten.

55. Afgelopen weekend weer een keertje bij ons favoriete restaurant gaan eten! Wat hebben we weer genoten van een heerlijk avondje tapas!! Helemaal top verzorgd en enorm vriendelijke bediening! Hopelijk tot snel en we zullen dit keer tijdig reserveren. 😉😁

56. Wat zeer facties waren ons briefje kwijt van de eerste ronde. Wij vroegen na zeker een half uur waar blijft ons eten en ronde twee kregen wij als eerste gepresenteerd. Wat er fout kon gaan, ging fout. Weet niet of wij nog eens komen eten?
    Misschien als jullie het goed maken met een etentje van de zaak voor 3 personen, want dat waren wij, zouden wij het wel nog eens willen proberen en kijken of het nu wel goed gaat.

57. Heerlijk gegeten, goede service, een echte aanrader!

58. Zoals altijd: prima kwaliteit, ontspannen bediening, prima prijs/kwaliteitsverhouding en een absolute aanrader voor een veelzijdige maaltijd.

59. Danielle Szlanina

Super lekker gegeten en top bediening...zeker aan te raden en voor herhaling vatbaar!

60. Anouk Rutten

Ontzettend leuke bediening, vriendelijk en spontaan. Eten ook erg lekker en vooral niet te grote porties zodat je genoeg kan proeven. Wij hebben gekozen voor het all you can eat tapasmenu en een hele fijne en lekkere avond gehad!

61. Afgelopen zaterdag bij Sol gegeten.
    Gekozen voor het tapas menu.
    Het eten was heerlijk!
    De bediening super vriendelijk.
    Echt genoten van de avond een echte aanrader.

62. ingrid pluijmakers

Heerlijk gegeten, de bediening gewoon echt vriendelijk.

63. Ben Sartorius

Vrijdagavond 16-02 met 6 personen gegeten en keus gemaakt voor Tapas van de chef.
    Eten was prima en goed gedoseerd. Bediening was uitstekend! Kwamen niets te kort, plezierig in omgang en niet opdringerig.
    Zeker voor herhaling vatbaar!

64. Heerlijk gegeten, top bediening. Snelle bediening en dus ook snelle koks die het goed weten te organiseren. Ondanks dat de zaak tot de nok toe gevuld zat en het dus aanpoten was voor de bediening straalden zij rust uit en waren zij vriendelijk, attent en klantgericht. Chapeau!!

65. Heerlijk gegeten met eerlijke ingredienten, lekkere smaken en verrassende combinaties.
    Met een grote groep boven gezeten, leuke ruimte, gezellige sfeer
    Fijne bediening

66. Heerlijk gegeten. Lekkere tapas gerechten.
    Zeer aan te bevelen. Gezellige en knusse sfeer.

67. Wederom heerlijk gegeten in dit gezellige Spaanse restaurant. Deze keer niet gekozen voor de tapas maar voor de mixed grill met voorgerecht.
    De bruchettas vooraf waren wat aan de harde kant, maar de combinaties waren heerlijk. Ook het brood met olijven en diverse tapenades waren zeer goed.
    Het hoofdgerecht, de mixed grill, was heerlijk gegrild met de bekende Sol grillsmaak. Alleen de lamskoteletjes misten wat kruiding. De bief daarentegen was werkelijk top.

Kortom een goede keuze voor een lekker avondje tafelen.
    En voor ons zeker niet voor het laatst.

68. Echt heerlijk gegeten! De vegetarische mixed grill smaakte super en de portie was voldoende! De vlees mixed grill smaakte ook erg goed, maar de portie had iets groter mogen zijn (grote eters). Dessert crème brûlée was erg lekker. Bediening vriendelijk en alert.

Wij komen snel terug.

69. We hebben perfect gegeten. Alles was naar wens.

70. Heerlijk gegeten, leuke sfeer en vriendelijke bediening echt een aanrader. Wij komen zeker nog een keer terug !!

71. Lekker gegeten, leuke sfeer en spontane bediening

72. We hebben erg lekker gegeten! Onbeperkt tapas was een succes! Personeel was erg vriendelijk en een vlotte bediening. We gaan er zeker nog eens eten.

73. Heerlijk met de kinderen gegeten. Veel keus, ook voor onze vegetarier

74. Heerlijk gegeten. Op het menu voor iedereen wat wils. Hetgeen wat je krijgt zeker waar voor het geld. Zeer vriendelijk en gezellig personeel!

75. Tapas menu was lekker, maar de porties waren veel te groot waardoor je niet veel verachillende dingen kunt proberen. Ik geef de voorkeur aan echt kleine gerechtjes zodat je meerdere dingen vd kaart kunt proeven want het aanbod is erg groot.

76. Jack en Jolan

Gewoon top daar!! Het eten, het drinken, de bediening, de gezelligheid... gewoon top dus

77. We komen er regelmatig, altijd lekker en leuke bediening!!

78. Michelle Geelen

Heerlijke avond gehad!

79. Weer een geweldige ervaring bij Sol. Dit keer de tapas genomen en
    deze was erg goed. Veel keuzes, aparte dingen en snelle en vriendelijke
    service.

80. Heerlijke tapas. Vlees erg goed. Heerlijk grand dessert. Leuke bediening. Kortom leuke avond uit!

81. Roger Dohmen

Goed Eten. Prima sfeer. Lekker Biefstuk medium met peperroomsaus. Heerlijk desert. Crème Brulee met zelfgemaakt IJS.

82. Top, heerlijk eten, komen hier graag.

83. Prima restaurant. Lekker gegeten. Zeker een aanrader.

84. M. Helmes

Lekker gegeten, veel variatie en vriendelijke bediening.

85. Jessen-Stoots

Hele smakelijke tapas. Snelle vriendelijke bediening.

86. Danielle offermans

Heerlijk! Zijn echte Tapas liefhebbers....
    Meestal krijg je overal hetzelfde.
    Maar hier echt aparte heerlijke tapas van kwaliteitsproducten! Super fijne bediening.
    Zeker voor herhaling vatbaar

87. Lekker gegeten. Gezelligheid moet jezelf ook wel een beetje maken, maar sfeer is goed. In het begin duurde het wat lang voordat we de tweede ronde kregen bij all in tapas. Maar dat werd later goed gemaakt! Gerechten waren lekker.

88. Familie Wolfs

Het onbeperkt tapas menu was heerlijk... mooie en smaakvolle gerechtjes. Een échte aanrader!

89. Desiree leistra

Heerlijke tapas gegeten

90. Lekker eten gevarieerd en fijne bediening

91. Hilde coumans

Alweer heerlijk gegeten, gezellige bediening, open sfeer, heerlijk. 😊

92. Wat is deze zaak vooruitgegaan! Heerlijk eten was het altijd al maar het plaatje klopt steeds meer.
    Lekker genoten op het terras van heerlijke mix grills

93. Hans springintveld

Lekker gegeten leuke bediening. Lekker knus. Goed eten, niks op aan te merken, kortom perfect.

94. Vriendelijk personeel, snelle bediening. Eten was lekker (grill). De porties waren ten opzichte van de prijs aan de kleine kant, zowel de kinder- als de gewone porties. Jammer...

95. Geweldig is een understatement, alles is gewoon meer dan goed! We hebben tapas gegeten en alles was ontzettend lekker. Bediening super vriendelijk en de rekening viel mee :-)

96. Wij zijn al paar keer geweest en elke keer is het eten weer lekker!! Wij doen altijd onbeperkt tapas en ze hebben genoeg keuzes en alles even lekker, soms als het wat drukker is kan het zijn dat je iets langer moet wachten maar wij komen er graag om even lekker samen te genieten van een avondje uiteten! Personeel is ook altijd vriendelijk!

97. Raf en Heidi

Aangenaam verrast door de nieuwe tapaskaart van Sol. Heerlijke gerechtjes voor een hele mooie prijs. De sangria van Sol is een absolute aanrader. Tot snel!

98. Tip, communicatie over wachttijd kan beter. En ietwat weinig ruimte tussen de tafels! Een al vriendelijkheid dat wel!

99. Geweldig lekker gegeten op onze girls night out.
    Super tapas en de sangria Sol evenzo.
    Tot nu toe elke keer lekker gegeten tegen een goede prijs, met fijne service.
    Zeker weer voor herhaling vatbaar.

100. Zoals altijd prima. Geslaagde "tapas"formule, prettige laagdrempelige zaak die zeer de moeite waard is.

Volgende pagina