Tempelplein.
    Paardestraat.
    ODA-parking.

Alle richting Markt.

SOL Grill vindt u aan de sfeervolle Markt in Sittard. Gevestigd in één van de smalste historische pandjes.

Bij binnenkomst trekt de open keuken met een smeedijzeren houtskoolgrill de volle aandacht. Deze houtskoolgrill vonden we in Barcelona en is zeer populair bij de beste Spaanse restaurants. Niet gek dus dat deze grill een hoofdrol vervult op onze menukaart.

Op onze a la carte kaart treft u de mooiste vleessoorten aan van Amerikaanse Angus, entrecotes, ossenhaastfilets en spareribs. Bij ieder gerecht mag u zelf de begeleidende saus en bijgerechten bepalen.
Daarnaast serveren wij ook een tapaskaart met een rijkelijk assortiment vis,vlees en vegetarische gerechten, van deze kunt u ook onbeperkt genieten. Veel keus en voor ieder wat wils.

SOL Grill is niet groot en daardoor knus en gezellig. Wel bevelen wij daarom aan even te bellen voor een reservering.

Buiten eten kan ook : SOL beschikt tevens over een terras aan de Markt. Op onze 1e etage vindt u tevens een sfeervolle ruimte voor gezelschappen tot 25 gasten.

Tot ziens bij SOL !

1302119937 73
1391993521 75
1520384355 81
1552482063 84

1. Eten was prima en ambiance was ook ok. Alleen de bediening liet te wensen over. Vaak niet opletten of we nog iets wilden drinken, als we bestelling hadden geplaatst qua drank duurde het heel lang voordat we het kregen, terwijl de zaak bijna leeg was. Personeel vond het wel erg gezellig om samen aan de bar te praten in plaats van klanten te bedienen.

2. Was een tegenvallende ervaring, sfeer van het restaurant was uitstekend en de serveerster die ons in het begin bediende was erg vriendelijk. Aan het einde van de avond werden wij echter bediend door een man en deze was van een bedroevend niveau. Iets op tafel neerzetten en vriendelijk zijn was er niet bij het was meer het betere gooi en smijtwerk. Het eten was prima maar ook niet meer dan dat. Dit was voor ons eens maar nooit meer.

3. Lin peeters

Op donderdag 5-3 hebben we gegeten bij Sol. We waren om half 8 binnen. Tot 10 uur hadden we de tijd om gerechtjes te bestellen aangezien de keuken op dat tijdstip dicht gaat. We hebben p.p. 4 gerechtjes kunnen bestellen aangezien we op ieder gerechtje minimaal 30 minuten hebben moeten wachten. Hierdoor gingen we met honger naar huis. Daarnaast werd ons een drankje van het huis beloofd aangezien we op een redelijk sfeerloze plek moesten zitten aangezien er een foutje was gemaakt. Dit gratis drankje hebben we niet gekregen. Jammer..

4. Te vol restaurant waardoor je te dichtbij elkaar zit en elkaars gesprekken kunt volgen, kreeg een beetje het prop gevoel. De bediening was vriendelijk! Het eten vonden wij niet spectaculair, zeker qua kwaliteit/prijsverhouding viel het ons behoorlijk tegen. Een menukaart voor tapas werkt in onze beleving niet, het was een vieze vette menukaart om vast te houden. Beter is een voorgedrukte placemat met alle gerechten erop en blaadjes om in te vullen waar alles al op staat gedrukt en je alleen hoeft aan te kruisen. Het enige advies wat ik aan dit restaurant nog zou willen geven is dat ze eens naar andere restaurants zouden moeten gaan om vergelijking te maken en ideeën op te doen.

5. Sandra De Gregorio

Heel gezellig om te zitten en heel goed gegeten.

6. Heerlijk gegeten! Goede gerechten van de grill. Smaakvol gepresenteerd. Mooie en gezellige avond. Zeker de moeite waard om terug te komen!

7. Leuke avond gehad bij Sol. Gekozen voor het tapas menu all you can eat. Grote keuze aan gerechtjes. Allen goed bereid. Vriendelijke bediening. Zelf vond ik de Sol satay een aangename verrassing. Heerlijke saus en mals vlees. Verder was de Tonijn te lang gebakken en erg droog, jammer. Caesar salade met anchovis vlgs de kaart die zoek was.
    Verder niks aan te merken, het was allemaal zeer goed. We komen zeker terug.

8. Mirjam en Jan

Het was een heel ontspannen avond in een warme gezellige en ontspannen sfeer. Goed eten, superfijne en vriendelijke bediening. Een soort familierestaurant sfeertje, echt top deze avond!

9. Het is een klein, smal zaakje waardoor het best rumoerig was toen alle tafels waren bezet (we hebben bekenden gezeten). Maar buiten dat... Heerlijk gegeten!! Super vriendelijke bediening, en daarbij genoeg keuze bij het onbeperkt tapas eten. Zo goed bevallen dat ik de volgende reservering alweer geboekt heb!

10. Wederom heerlijk gegeten bij Sol!
    Zeer vriendelijke en snelle bediening.
    Wij komen zeker weer terug!

11. Alles heel lekker, vriendelijke bediening. Het is alleen redelijk krap, en de akoestiek is niet zo goed waardoor je erg goed meekrijgt wat er naast je gezegd wordt.
    Maar het eten was heel prima en er zat voldoende tijd tussen, niet teveel niet te weinig.

12. A. Derhaag

Eten was lekker, maar niet uitzonderlijk. Qua sfeer mag er meer passend versierd worden. Service was prima. Prijs van de onbeperkte tapas was wel wat prijzig, zeker als je nog het dessert los moet betalen.

13. Het eten was heerlijk. Veel variatie en met zorg bereid. Ieder gerechtje is vers en niet opgewarmd. Bediening is aardig. Kortom het was goed verzorgd.

14. Een heerlijk sfeervol relax tapas restaurant. Prima bediening en vooral heerlijke smaakvolle tapas gerechtjes. Zeker een aanrader voor heerlijke tapas in de regio Sittard-Geleen.

15. Eten was heel lekker, ging er spontaan kleine dansjes van doen op mijn stoel. We gingen voor de mixed grill ipv de tapas en er werd rekening gehouden met speciale wensen.
    Bediening was heel vriendelijk.

16. Goed eten met prettige bediening. Was een avondje genieten op een mooie locatie aan de Markt in Sittard.

17. Pedro Maas

Heerlijke gerechten, mooie zitplaats pal voor bovenste raam met schitterend uitzicht op de markt van Sittard. Enige minpuntje: 2 x was de bediening onze bestelling vergeten, wel compensatie ontvangen. TOP! Extra leuk was het verjaardagstoetje voor onze 59-jarige vriend.

Eén vorige recensie
  18. Lekker gegeten. Veel verschillende soorten, goed klaargemaakte, tapas. Wel rumoerig door smalle ruimtes. Zeker een aanrader.

19. Reinier Voogd

Het was weer prima, als vanouds. Een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

3 vorige recensies
  20. Lekker eten wel prijzig

21. Simone Hamers

Wij hadden gisteren iets te vieren en hebben dat gedaan middels een etentje bij Sol. We kiezen daar altijd voor de tapas. We hebben wederom heerlijk gegeten, het was supergezellig versierd voor Kerst en ook de bediening was weer top. Als ik dan al een nadeel kan noemen, is het de prijs. Deze vinden wij aan de hoge kant. Maar goed, daarvoor kun je wel heerlijk eten!

Eén vorige recensie
  22. Heerlijk tapas gegeten, vriendelijke service ondanks de gezellige drukte en een fijne sfeer! Wij komen zeker nog eens terug!

23. Marja de Rooij

Heerlijk gegeten, het was wel warm beneden maar dat mocht de pret niet drukken.

24. Carla van Balen

Top restaurant, heel lekker gegeten en vriendelijk personeel. Leuk concept met mix grill. Komen zeker terug als we in de buurt zijn.

25. A. Perini

Zeer lekker gegeten. Bediening was goed en zeer vriendelijk.

26. Tapas. Je krijgt niet exact wat op de kaart staat. Je krijgt iets wat er op lijkt.
    Vriendelijk personeel.

27. Sander

28. Heerlijk gegeten, oplettend en vriendelijk personeel en je zit niet lang te wachten op je gerechten. Genoeg keuze en heerlijke gerechten. Gezellige sfeer, enige Tip sommige tafeltjes mogen wel iets meer uit elkaar je kan nu moeiteloos elkaars gesprekken horen.

29. Snelle en vriendelijke bediening en heerlijk gegeten! We hebben een goede en gezellig tapas avond gehad!

30. We hebben heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance 😊
    Zeker voor herhaling vatbaar.

31. Lekker gegeten, leuke bediening.

32. Voor het eerst bij Sol Grill geweest, vriendelijke en goede bediening, goede uitleg en.
    Lekker eten.Beslist een aanrader.

33. Savelkoul

Eten was lekker en vriendelijk personeel.

34. De bediening kwam ietwat onhandig en onervaren over. De prijs van het onbeperkt tapas eten was niet echt mild. Zeker gezien er bij diverse gerechten nog eens een extra bijtelling gold. Echter wat we allemaal te eten kregen was heerlijk.

35. Dave 34 punten

Op buitenterras genoten van de heerlijke tapas. Zeer goede en vriendelijke bediening. Voor ons was dit niet de eerste keer bij Sol en het smaakte al weer naar meer, dus zeker niet de laatste keer. Klein verbeter puntje : parasol op buitenterras (marktplein) zou fijn zijn.

Eén vorige recensie
  36. In één woord verrukkelijk.We hebben onbeperkt tapas gedaan, maar alles was heerlijk! Er is genoeg keuze en het varieert van vlees tot vis tot vegetarisch. De toetjes waren ook erg lekker en de bediening was top!

Eén vorige recensie
  37. Al voor de derde keer hier gegeten : wat hebben we weer genoten wat een aardig personeel en prima kok Gr uit Heemskerk.

38. Opnieuw heerlijk tapas gegeten voor een goede prijs. Leuk, die nieuwe kleine toetjes! Wij komen zeker weer terug!

39. De bediening was fantastisch. Goed advies wat betreft koelste plekje en meeste privacy. Lekkere gevarieerde tapas. Goede timing tussen diverse gangen. Bediening nam de tijd voor advies. Lekkere toetjes.

40. Prijs kwaliteit niet optimaal. Eten is prima maar niet super.

41. We waren erg laat gearriveerd, de keuken was eigenlijk gesloten maar we konden toch nog aanschuiven. Dat was zeer fijn!! We werden superleuk aardig en voortvarend geholpen door Okki. Een fijne avond gehad. Dank!!

42. M Smeets

Wat was dat lekker en gezellig, bij Sol. De tapas gerechtjes die je er krijgt zijn van uitstekende kwaliteit en er is heel veel keuze. Hier gaan we zeker snel nog een keer naar toe!

43. Claudia Beckers

Met 4 personen heerlijk buiten gegeten. Een zeer geslaagd avondje bij Sol.

44. Melanie stein

Goed en heerlijk gegeten, leuke bediening.

45. Corrie van der Gugten

Heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer.

46. Leenders

Gisteren met 4 personen gaan eten, een echte teleurstelling. 1 persoon moest al alleen het voorgerecht eten omdat ze deze "vergeten" waren. Alle 4 hadden we het grill menu met vooraf aangegeven deze in 2 etappes te serveren zodat we niet koud zouden eten. Dit was geen probleem en het staat zelf op de menukaart dat men dit doet. Desondanks werd alles in één keer op de veel te kleine tafel geserveerd. Verschrikkelijk en we hebben dan ook eea terug laten gaan, zodat we niet koud zouden eten. Helaas toch, zowel in de eerste als tweede etappe, die ze ongevraagd kwamen serveren, waren gerechtjes lauw. Niets zo erg om je eten koud te moeten nuttigen. Helaas, wij komen niet meer en zullen ook anderen Sol niet aan bevelen, jammer.

47. suzan 17 punten

We hebben lekkere tapas gegeten. Echter zaten we op de bovenste verdieping die erg warm, en vol was. Waardoor je niet rustig, ontspannen kon dineren.

48. Onbeperkt tapas is lekker en goed.
    Wij hadden de keuzes van de chef.
    Het is ook genoeg.
    De sfeer is wel goed, alleen is het erg vol en daardoor wat krap. Niet geheel comfortabel. Het was ook wat te warm.
    De service is verder prima.

49. Leon beumers

Heerlijk gegeten goed verzorgd heel netjes.
    Kortom voor herhaling vatbaar. Inmiddels ook al paar keer geweest.

50. Mark Filippo

Heerlijk gegeten en prima sfeer! Doordat de Kennedymars die dag was, was het natuurlijk wat drukker op de markt dan normaal, maar dat maakte het ook gezellig.

Bij het afrekenen was een fout gemaakt die we de dag erna pas zagen. Dit is na het sturen van een mail direct gecorrigeerd, dus ook prima service!

51. Gezellige avond gehad en super heerlijk gegeten.
    Vriendelijk personeel.
    Binnen was het best warm door de grill maar dat mocht de pret niet drukken.

52. Eva Ramaekers

Alle tapas waren heerlijk! En de sol sangria is echt de lekkerste sangria ooit!

53. Ramakers

Heerlijk gegeten en super vriendelijke bediening.
    Komen zeker terug 😊

54. Altijd vriendelijk en deskundige bediening… kwaliteit van gerechten als altijd prima!

55. Door de drukte is het soms een beetje ongezellig, omdat je elkaar vaak niet eens kunt verstaan.
    Ook is de bediening minder goed als normaal door de drukte. Ingevulde blaadjes moet je om vragen om mee te nemen.

Snap uiteraard wel dat het kwam doordat het druk was, dus respect voor de medewerkers van de avond!

56. We hebben lekker en goed gegeten.
    Hele fijne bediening!
    Volgende keer eten we Tapas, zag er ook goed uit!

57. Carin van Goethem

Wij hebben lekker gegeten, de wijn was heerlijk👍

58. Het is oké. Wij vonden het eten eerder café niveau en dus niet restaurantwaardig. De gamba's zijn grote roze garnalen, de schelpjes komen duidelijk uit de diepvries en zijn erg taai, de varkenshaas was droog, en de tortillachips is overbakken met muffe kaas en een soort kruidensausje. Het lamspiesje was lekker maar was dan wel weer op bijbetaling. De witte huiswijn is zurig, we hadden spijt dat we een fles hadden genomen. Het was geen lekkere wegdrinker. Voor een middag op het terras met een losse tapa is het prima, maar voor een avond lekker tafelen slaan wij voortaan over.

59. Heerlijk gegeten van de onbeperkte tapas. Vriendelijke bediening.

60. Wij hebben heerlijk gegeten bij Sol. We zaten op mooie plek aan het raam en de serveerster was erg gastvrij en aardig. Gezellig en sfeervol ingericht en erg lekkere gerechtjes.

61. Heerlijke gegeten, uitstekende service, ruime keus, porties zijn juiste (niet te grootte) hoeveelheid, we zijn er in 3 maanden nu 2 keer geweest (met 4-en) en gaan er zeker vaker terugkomen. Enig minpuntje, het is er wel erg rumoerig (lawaaierig binnen).

Eén vorige recensie
  62. Lekker gegeten, goede bediening.

63. Weer heerlijk gegeten bij Sol Grill. Een echte aanrader.

2 vorige recensies
  64. Lovende recensies zorgden ervoor dat we tijdens ons weekendje Sittard naar Sol kwamen. Daar hebben we zeker geen spijt van. Heerlijk tapas gegeten, gevarieerde kaart, lekkere gerechten. Sfeer was goed, personeel zeer vriendelijk. Kortom we hebben genoten.

65. Donderdag 07.02.2019 hier gegeten met 14 personen. Het ontvangst was prima. De sfeer was goed. We hebben goed gegeten en lekker gedronken. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

66. Desy Mercks

Zoals altijd was het weer heerlijk en gezellig! Tot snel, Desy

67. B.Vinclair

Super gegeten en vriendelijke bediening.

68. Anniek Latour

Heerlijk gegeten met de vriendinnen! Een verrassingstappas menu gedaan de hele avond genoten van het eten en wat een lekkere toetjes!

Eén vorige recensie
  69. Gezellig om te zitten en lekker om te eten.
    Verwacht geen specials, maar doorsnee.
    Vermijd om boven gaat te zitten het kan er zeer rumoerig en storend zijn.
    Personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam.

70. Leon van Birgelen

Lekker tafelen voor een schappelijke prijs. Vriendelijk bediening.

71. Heerlijk eten, super goed vlees en lekkere zelf te kiezen bijgerechten.
    Vriendelijke bediening.

72. Onbeperkt tapas. Erg lekker gegeten. De hapjes bleven maar komen.

73. Het eten (tapas) was heerlijk. Echt een aanrader!
    We waren alleen erg verbaasd dat serveerster zelf voorstelde om het door ons te betalen bedrag af te ronden naar boven met 2,50 euro… :| Dit is voor mij echt not done!

Verder prima eten, tapas maar dan net een beetje anders. Heerlijk van de houtskoolgrill en leuke entourage.

74. Rien Leppens

Gemoedelijke gezellige sfeer. Hele vriendelijke medewerkers. Wat natuurlijk ook belangrijk is: de kwaliteit van het eten. Wij hebben met 4 personen tapas gegeten. Dit was geweldig. De enorme ruime keuze en alles, maar dan ook alles perfect en smakelijk bereid en opgediend.
    Een echte aanrader en zeker voor herhaling vatbaar.

75. Henry Odink

Goed restaurant, eten super, vriendelijk personeel.
    Al met al een dikke 10.
    Gr

76. Heerlijk gegeten, prima service. Puntje v aandacht is de koffie. Zeker voor herhaling vatbaar!

77. Friedrichs

Geweldig gegeten, was onze eerste keer: Top! Zaten aan de laatste tafel met zicht op de verlichte markt, super gezellig met geweldige gerechten en lekkere drankjes, nogmaals Top.

78. Petra van Oppen

Weer heerlijk gegeten. Onbeperkt tapas arrangement, altijd goed! Goede en vriendelijke service.

79. Onbeperkt tapas.
    Slechte bediening.
    Bij bestelling drank heel erg lang wachten.
    Duurt half uur eer je je gerechtje op de tafel hebt.
    Half uur eerder als vermeld op website mag je je laatste keer bestellen om het vuur van de bbq bijna uit is.
    Kunnen de drukte niet aan.

80. Belinda en Ton

Super lekker gegeten.
    Vond wel dat je heel dicht op elkaar zat.

81. Gister de eerste keer gegeten bij restaurant Sol op de markt in Sittard.
    Aangenaam verrast! Gezellige sfeer met leuke zorgzame bediening. We zaten op de tussenverdieping en konden zo naar de open keuken beneden kijken. We hebben mixed grill gerechtjes gegeten, zo kon je van alles wat proeven. Wij komen zeker terug,

Groet John

82. Onbeperkt tapas. Het was heel erg lekker! Veel zelf gemaakte producten. Bij de koffie zat ook een heerlijk zelfgemaakt soort van chocolade amandel koekje/bonbon.. Heerlijk! De spinazie tapas vonden we allebei een beetje aan de zoete kant.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

83. Personeel heel vriendelijk. Gekozen voor Tapas. Voordat ze de eerste bestelling komen opnemen duurt het lang, heel lang. Eerst 3 x terug voor drankjes. Bier op de kaart niet op voorraad. Raden ze een ander biertje aan. Kost dit achteraf 3x zoveel. Jammer....
    Na 2e ronde kwamen ze iets sneller de gerechtjes opnemen. Het is smaken verschillen want de ene helft van het gezelschap vond het lekker, maar de andere helft was niet echt te spreken over de smaak. Het zag er wel allemaal netjes en mooi uit.

84. Wij zijn altijd super tevreden! Vaak geweest en komen gewoon weer terug. We zouden het alleen stukken makkelijker vinden als de gerechten nummertjes krijgen😉!

2 vorige recensies
  85. Heerlijk gegeten met vriendinnen, de tapas is top! De bediening is super gezellig en maakte deze avond echt af. Het was gister erg druk dus wel even reserveren van te voren denk ik.

86. Nathalie Daniels

Het vlees van de houtskoolgrill smaakt heerlijk! Maar ook de overige gerechten zijn prima. Alles is vers en goed bereid. De tapas is een aanrader!
    Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Ik kom hier geregeld en ben nog nooit teleurgesteld.
    Enig minpuntje is de hoeveelheid aan schaaltjes en bordjes waarop de gerechten worden geserveerd. Het servies is mooi, maar een overvolle tafel is niet prettig...

87. M.van der zee

Sorry voor jullie maar we vonden het toch wel tegenvallen.
    Het eten was koud, de bediening was matig en je zit er als haringen in een ton.
    Na het eten werd er niet gevraagd of we nog iets na wilde en dat is toch raar.

88. Eten is altijd zeer goed. Wij zijn al meerdere malen geweest en kiezen eigenlijk altijd voor tapas, maar ze hebben daarnaast ook nog een andere zeer uitgebreide kaart. Prijs - kwaliteit is echt top, gezellig restaurant, bediening altijd vriendelijk. Zeker een aanrader!

89. Lekker gegeten, zeer veel keuze. Moeite om te kiezen al tussen 3 gangen menu of tapas. Laat staan daarna tussen alle gerechten. Mooie zaak en lekker eten. Prima!

90. Heerlijk tapas gegeten, veel variatie en prima porties!

91. We hadden een onbeperkt tapas arrangement geselecteerd door de chef. Zeker een aanrader. Het personeel is heel erg klantgericht. Wij gaan zeker nog een keer terug.

92. Heerlijk tapas gegeten op het terras. Het personeel is heel vriendelijk en bekwaam. Het eten zelf is heerlijk en je kan er ook eeb lekker drankje bij doen. Wij hebben genoten en komen zeker terug. Top!

93. Marco Jansen van den Doormalen

Heerlijke avond gehad qua kwaliteit eten en sfeer. Zeer vriendelijk personeel. Zeer schappelijk voor wat betreft kinderkorting i.g.v. tapas.

94. Ronny Houben

We hebben super lekker gegeten, gewoon top.

95. Eten was erg lekker.
    Min punt vindt ik dat je alles veel te snel krijgt en dan ook nog 2 gerechten te gelijk.
    Voor dat je het eerste op hebt is het 2de koud.
    Min punt veel te lang moeten wachten op onze drankjes.
    Volgens mij die dag te weinig man in de bediening.

96. Lekker gegeten goede service en dat op een warme zomeravond… top SOL.

97. Ophelders

Heerlijk gegeten hebben onbeperkt tapas gegeten hele avond van 17:00/22:00uur.
    Bediening zeer vriendelijk en goed.
    Aanrader voor iedereen.

98. We hebben heerlijk gegeten. We kozen voor onbeperkt tapas van de chef.
    De bediening was super.
    Een regelrechte aanrader!

99. Genoten van het heerlijk eten, drank en vriendelijk personeell.

100. Heerlijke avond gehad woensdag en super bediening, alles is mogelijk.
    Wij vroegen om een glas kraanwater, ivm het warme weer kan je dat bij de wijn wel gebruiken, geen probleem, nog leuker er kwam een fles kraanwater met een glas ijsklontjes (niet hoeven te betalen)
    we gingen als laatste weg en hadden nog een leuk gesprek met Nancy en hebben haar zelf de complimenten gegeven voor het lekker eten en leuke gemoedelijke bediening, top!

Volgende pagina