Sol in Sittard

Nu ook op maandag geopend !

Tempelplein.
    Paardestraat.
    ODA-parking.

Alle richting Markt.

SOL, Steaks & GrilL vindt u aan de sfeervolle Markt in Sittard. Gevestigd in één van de smalste historische pandjes.

Bij binnenkomst trekt de open keuken met een smeedijzeren houtskoolgrill de volle aandacht. Deze houtskoolgrill vonden we in Barcelona en is zeer populair bij de beste Spaanse restaurants. Niet gek dus dat deze grill een hoofdrol vervult op onze menukaart.

Op onze kaart treft u de mooiste vleessoorten aan van Amerikaanse Angus, Ierse Shannon en Hollandse dikbil: rib-eyes, entrecotes, ossenhaasfilets en een prachtige rib roast en T-Bone. Bij ieder gerecht mag u zelf de begeleidende saus en bijgerechten bepalen.

De kaart van SOL is uitgebreid en biedt naast alle steaks een grote keuze aan fingerfood, voor-, na- en visgerechten. De echte specialiteit is natuurlijk de selectie mixed grills.

SOL Steaks & GrilL is niet groot en daardoor knus en gezellig. Wel bevelen wij daarom aan even te bellen voor een reservering.

Buiten eten kan ook : SOL beschikt tevens over een terras aan de Markt. Op onze 1e etage vindt u tevens een sfeervolle ruimte voor gezelschappen tot 25 gasten.

Tot ziens bij SOL !

1298602050 69
1320762330 74
1420483590 77
1520204850 81

1. Heerlijk eten, super goed vlees en lekkere zelf te kiezen bijgerechten.
    Vriendelijke bediening.

2. Onbeperkt tapas. Erg lekker gegeten. De hapjes bleven maar komen.

3. Het eten (tapas) was heerlijk. Echt een aanrader!
    We waren alleen erg verbaasd dat serveerster zelf voorstelde om het door ons te betalen bedrag af te ronden naar boven met 2,50 euro… :| Dit is voor mij echt not done!

Verder prima eten, tapas maar dan net een beetje anders. Heerlijk van de houtskoolgrill en leuke entourage.

4. Rien Leppens

Gemoedelijke gezellige sfeer. Hele vriendelijke medewerkers. Wat natuurlijk ook belangrijk is: de kwaliteit van het eten. Wij hebben met 4 personen tapas gegeten. Dit was geweldig. De enorme ruime keuze en alles, maar dan ook alles perfect en smakelijk bereid en opgediend.
    Een echte aanrader en zeker voor herhaling vatbaar.

5. Henry Odink

Goed restaurant, eten super, vriendelijk personeel.
    Al met al een dikke 10.
    Gr

6. Heerlijk gegeten, prima service. Puntje v aandacht is de koffie. Zeker voor herhaling vatbaar!

7. Friedrichs

Geweldig gegeten, was onze eerste keer: Top! Zaten aan de laatste tafel met zicht op de verlichte markt, super gezellig met geweldige gerechten en lekkere drankjes, nogmaals Top.

8. Prima service, snelle, goede en vriendelijke bediening, eten wordt net zo snel of langzaam geserveerd als jij je bestelling inlevert. Dat gaat dus uitstekend. We hadden het tapas concept, allemaal even lekker.

9. Weer heerlijk gegeten. Onbeperkt tapas arrangement, altijd goed! Goede en vriendelijke service.

10. Onbeperkt tapas.
    Slechte bediening.
    Bij bestelling drank heel erg lang wachten.
    Duurt half uur eer je je gerechtje op de tafel hebt.
    Half uur eerder als vermeld op website mag je je laatste keer bestellen om het vuur van de bbq bijna uit is.
    Kunnen de drukte niet aan.

11. Belinda en Ton

Super lekker gegeten.
    Vond wel dat je heel dicht op elkaar zat.

12. Tapas gegeten. Heel veel keuze uit vlees, vis en vegetarische kaarten. Gerechten heel verfijnd klaargemaakt. We hebben echt genoten. Zeker een aanrader. Neem de tijd want je kunt bestellen per 2 tapas. Dit betekent dat alle gerechten net klaargemaakt zijn als je het voorgezet krijgt. Echt lekker en een rustig tempo.

13. Gister de eerste keer gegeten bij restaurant Sol op de markt in Sittard.
    Aangenaam verrast! Gezellige sfeer met leuke zorgzame bediening. We zaten op de tussenverdieping en konden zo naar de open keuken beneden kijken. We hebben mixed grill gerechtjes gegeten, zo kon je van alles wat proeven. Wij komen zeker terug,

Groet John

14. Onbeperkt tapas. Het was heel erg lekker! Veel zelf gemaakte producten. Bij de koffie zat ook een heerlijk zelfgemaakt soort van chocolade amandel koekje/bonbon.. Heerlijk! De spinazie tapas vonden we allebei een beetje aan de zoete kant.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

15. Personeel heel vriendelijk. Gekozen voor Tapas. Voordat ze de eerste bestelling komen opnemen duurt het lang, heel lang. Eerst 3 x terug voor drankjes. Bier op de kaart niet op voorraad. Raden ze een ander biertje aan. Kost dit achteraf 3x zoveel. Jammer....
    Na 2e ronde kwamen ze iets sneller de gerechtjes opnemen. Het is smaken verschillen want de ene helft van het gezelschap vond het lekker, maar de andere helft was niet echt te spreken over de smaak. Het zag er wel allemaal netjes en mooi uit.

16. Wij zijn altijd super tevreden! Vaak geweest en komen gewoon weer terug. We zouden het alleen stukken makkelijker vinden als de gerechten nummertjes krijgen😉!

17. Heerlijk gegeten met vriendinnen, de tapas is top! De bediening is super gezellig en maakte deze avond echt af. Het was gister erg druk dus wel even reserveren van te voren denk ik.

18. Nathalie Daniels

Het vlees van de houtskoolgrill smaakt heerlijk! Maar ook de overige gerechten zijn prima. Alles is vers en goed bereid. De tapas is een aanrader!
    Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Ik kom hier geregeld en ben nog nooit teleurgesteld.
    Enig minpuntje is de hoeveelheid aan schaaltjes en bordjes waarop de gerechten worden geserveerd. Het servies is mooi, maar een overvolle tafel is niet prettig...

19. M.van der zee

Sorry voor jullie maar we vonden het toch wel tegenvallen.
    Het eten was koud, de bediening was matig en je zit er als haringen in een ton.
    Na het eten werd er niet gevraagd of we nog iets na wilde en dat is toch raar.

20. Eten is altijd zeer goed. Wij zijn al meerdere malen geweest en kiezen eigenlijk altijd voor tapas, maar ze hebben daarnaast ook nog een andere zeer uitgebreide kaart. Prijs - kwaliteit is echt top, gezellig restaurant, bediening altijd vriendelijk. Zeker een aanrader!

21. Lekker gegeten, zeer veel keuze. Moeite om te kiezen al tussen 3 gangen menu of tapas. Laat staan daarna tussen alle gerechten. Mooie zaak en lekker eten. Prima!

22. Jaren niet meer bij Sol geweest maar afgelopen zondag tapas gegeten. Wat was dat heerlijk! Niet de standaard tapas maar echte heerlijke kleine gerechtjes met aparte smaken bij elkaar maar super goed gemaakt! Wij komen zeker weer terug!

23. klein, maar supergezellig restaurantje. de bediening was vriendelijk en kwamen geregeld kijken of we nog wat wilden, ondanks dat we onbeperkt tapas hadden genomen. soms heb je bij onbeperkt eten restaurant wel eens dat er - of een beperkte tijd aam zit - of ze hebben weinig aandacht voor je. waardoor het onbeperkt toch beoerkt aanvoelt. maar dat was hier abdoluut niet het geval. ook de tapas waren overheerlijk. hebben sommige dingen genomen omdag we wisten dat het lekker zou zijn, maar ook veel dingen uit nieuwsgierigheid. maar alles was erg lekker. kortom, dit restaurant is het zeker waard om nog eens terug naartoe te gaan, en zeker een goeie tip voor eens naar binnen te lopen en aan te schuiven.

24. Heerlijk tapas gegeten, veel variatie en prima porties!

25. We hadden een onbeperkt tapas arrangement geselecteerd door de chef. Zeker een aanrader. Het personeel is heel erg klantgericht. Wij gaan zeker nog een keer terug.

26. Heerlijk tapas gegeten op het terras. Het personeel is heel vriendelijk en bekwaam. Het eten zelf is heerlijk en je kan er ook eeb lekker drankje bij doen. Wij hebben genoten en komen zeker terug. Top!

27. Marco Jansen van den Doormalen

Heerlijke avond gehad qua kwaliteit eten en sfeer. Zeer vriendelijk personeel. Zeer schappelijk voor wat betreft kinderkorting i.g.v. tapas.

28. Ronny Houben

We hebben super lekker gegeten, gewoon top.

29. Eten was erg lekker.
    Min punt vindt ik dat je alles veel te snel krijgt en dan ook nog 2 gerechten te gelijk.
    Voor dat je het eerste op hebt is het 2de koud.
    Min punt veel te lang moeten wachten op onze drankjes.
    Volgens mij die dag te weinig man in de bediening.

30. Lekker gegeten goede service en dat op een warme zomeravond… top SOL.

31. Ophelders

Heerlijk gegeten hebben onbeperkt tapas gegeten hele avond van 17:00/22:00uur.
    Bediening zeer vriendelijk en goed.
    Aanrader voor iedereen.

32. We hebben heerlijk gegeten. We kozen voor onbeperkt tapas van de chef.
    De bediening was super.
    Een regelrechte aanrader!

33. Genoten van het heerlijk eten, drank en vriendelijk personeell.

34. Heerlijke avond gehad woensdag en super bediening, alles is mogelijk.
    Wij vroegen om een glas kraanwater, ivm het warme weer kan je dat bij de wijn wel gebruiken, geen probleem, nog leuker er kwam een fles kraanwater met een glas ijsklontjes (niet hoeven te betalen)
    we gingen als laatste weg en hadden nog een leuk gesprek met Nancy en hebben haar zelf de complimenten gegeven voor het lekker eten en leuke gemoedelijke bediening, top!

35. Joyce de esch

Het eten was heerlijk en de bediening was goed, snel en vriendelijk.

36. Heerlijke avond gehad, heerlijke gerechten en super bediening! Top!

37. Schoenmakers

Lekker tafelen met de tapas-formule. Relaxed en prima van smaak.

38. Goed eten. Fijne sfeer.
    Prima avond.

39. Jolanda

Lekker gegeten heerlijke tapas van goede kwaliteit!

40. Ine Schmeits

Gezellig, enthousiaste bediening, heerlijk eten en over heerlijke sangria!
    Zoals altijd een super avond gehad!
    Top en zeker weer tot een volgende keer!

41. Hier is het echt genieten! De hele avond uit een ruime kaart heerlijke tapasgerechten gegeten. Voor ieder wat wils: vlees, vis, vegetarisch. De sfeer is lekker ongedwongen en fijne spontane bediening. Tip: even reserveren!

42. Het was onze eerste keer bij SOL en zeker niet de laaste.
    We hebben heerlijk gegeten de bedienen was zeer vriendelijk.
    De SOL sangria is 1aanrader.
    Zeker 1keer de moeite waard.

43. Gezellige avond met goed eten. Aanrader!

44. Heerlijk eten, heerlijke wijn, fijne ambiance & super vriendelijk personeel. Top!

45. Ingrid Janssen

Was een leuke en gezellige avond met lekker eten en drinken en super vriendelijke bediening. Een echte aanrader!!

46. Lekker eten en vriendelijke bediening

47. Heel gezellig en vooral heel erg lekker.

48. Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel en een super plaats toegereikt gekregen.

49. Marie Frietman

Heel gezellig, veel keus. Dat maakte het moeilijk om te kiezen, maar er was zo wel voor elk wat wils.

50. Gezellig etentje, heerlijke grill gerechten!
    Minpuntje:
    Mijn vlees/ vis was koud.

51. Alles naar wens en overheerlijk.
    Dankjewel.

52. Onvriendelijke bediening, waarbij er discussie ontstond over de prijs voor kinderen van het onbeperkt genieten menu. Kind van tien jaar moest in eerste instantie de volle prijs betalen. Vervolgens kwam de boodschap dat het voor de helft kon maar dan moest hij wel maar echt weinig eten. Dit kan je als ouder niet van te voren inschatten. Gastvrouw bleef kijken wie wat heeft gegeten waarop op het einde de boodschap kwam dat de volle mep betaald moest worden. Een zeer onprettige ervaring en laatste keer dat we hier zijn gaan eten.

53. Peter Vossen

Goed eten, leuke sfeer.
    Soms vergeten ze je of heeft men het te druk.
    Al met al heel leuk.

54. We hebben heerlijk gegeten bij Sol, vriendelijke hulpvaardige bediening👍.

55. Marjo Willems

Wij hebben heerlijk gegeten en het personeel was erg vriendelijk. We kommen zeker nog eens terug.

56. 14-4 Weer heerlijk gegeten bij Sol in een ongedwongen sfeer. Veel keuze, zelfs in de vegagerechten.
    Grappig dat er verschillende soorten Sangria waren.
    Nagerechten waren ook lekker, crème brûlée (gigantische portie) was een topper.

57. Daisy Savelkoul

Lekker eten, aardige bediening. Top!

58. Vriendelijk personeel goed gegeten.

59. Willems

Heerlike tapas in een gezellige ambiance met betrokken gepassioneerd personeel.

60. Peter Schmeits

Woensdagavond vanaf 18 uur onbeperkt tapas menu gekozen. Heerlijke combinaties en smaakervaringen. Een mooie kaart met verschillende smaken vor ieder wat wils. Fijn, gastvrije en kundig bedieningspersoneel. Hier komen we zeker nog eens terug. Een echte aanrader voor tapas liefhebbers.

61. Pedro Maas

Heerlijk gegeten met mijn ouders en echtgenote. Zelfs mijn vader heeft met zeer veel smaak gegeten, ook al was hij niet bekend met de tapas-gerechten. Echt een aanrader en ook vriendelijk personeel met veel persoonlijk geduld. En wat moet het personeel een hoop trappen lopen tijdens hun serveerwerk. CHAPEAU!!

62. Wederom ontzettend lekker gegeten! Alles is vers en gewoonweg smaakvol! Aanrader!

63. Heerlijke avond gehad, voldoende variatie in tapas gerechten. Wachttijd tapas bestelling is prima!

64. Zoals altijd lekker en gezellig. De nieuwe tapasjes zijn ook een aanrader, zeker risotto kroketjes. Tot snel maar weer! Gr Desy.

65. We hebben erg lekker gegeten in 'n gezellige ontspannen sfeer met gezellige muziek en 'n leuke bediening!
    We komen zeker terug!

66. Eten was lekker, jammer bij 3 klein gerechten wordt de helft koud!

67. Het was heerlijk!
    Tapasgerechtjes waren lekker, zeer divers en portiegrootte was ook prima. Alleen de champignons werden maar met 2 geleverd, we hebben maar aangenomen dat de serveerster onderweg honger had of er een paar was verloren 😉.

68. Eten was lekker, wij hadden 3 mixed grill en alles kwam tegelijk en was gauw koud, dat was.
    Jammer en ben je wel gauw klaar. Voor mijn darmen zat er teveel olie overheen, maar daar kunnen zij niets aan doen. Wel heel vriendelijk personeel.

69. Callemeijn

Fijne sfeer en heerlijk gegeten. Mix gril gehad. Volgende keer gaan we voor de Tapas.

70. Het is een smal, maar hoog restaurant waardoor je op 3 verdiepingen gezellig en sfeervol kunt zitten om een hapje te eten.

We hadden het menu van de chef gekozen met 6 personen, dus er kwamen verschillende soorten tapas op tafel. Van vlees tot vis tot een heerlijk soepje. Een iemand had aangegeven vegetarisch te zijn en ook hier werd goed op gelet.

We waren allemaal erg tevreden. Zeker een aanrader.

71. Heerlijk gegeten en genoten van overheerlijke smakelijke tapas. Vriendelijk personeel. Gezellige sfeer. Wij komen zeker nog eens terug.

72. Lekker gegeten, leuke bediening en leuke en gezellige sfeer. Top.

73. We bestelde een mixed grill, 4 hoofdgerechtjes, alles werd tegelijkertijd geleverd, toen we het laatste gerecht aten, was het al koud, hierna vroegen ze of we koffie wilden, we probeerden de avond wat rekken door naar een dessert als kaas te vragen, het antwoord van een Solomedewerkster was: misschien! Toen zijn we gegaan, thuis zagen we dat er een dessertkaart aanwezig was, we stonden binnen 1 uur weer buiten! Niet gezellig, eerder treurig!

74. Na een jaar weer eens bij Sol gaan genieten van de tapaskaart.
    Het was in een woord genieten.
    De tapas waren zeer lekker en heerlijk bereidt in de Josper Grill.
    Bediening was zeer attent en vriendelijk.
    De prijs is wel wat aan de stevige kant, maar de sfeer en de gerechten maken dit (deels ) goed.
    Dit is en blijft voor ons een van de favoriete restaurants in Sittard.

75. José Bisschoff

Heerlijke tapas gegeten, veel keuze in vlees en vis.
    Zeker een aanrader.

76. Heerlijke tapas, gezellige sfeer, vriendelijke bediening.
    Allin prijs voor de tapas is prima, helaas valt het door de drank altijd weer duurder uit dan je eigelijk wil.

77. Frans Luiten

Gezellig, ongedwongen en lekker eten.

78. Simone Hamers

Wij hebben hier heerlijke tapas gegeten. Ruime keuze en werkelijk alles even lekker! De sangria van het huis is ook een aanrader ;-)

79. Lekker gegeten, vriendelijke bediening.

80. J.kammenga

Lekker gegeten en voldoende keuze ook binnen het a la carte menu. Vriendelijke bediening. Prijs kwaliteit is oke.

81. Irene Stelten

Was een top avond, lekker eten, fijne sfeer, super bediening. Al met al een geslaagde zaterdagavond.

82. Giel van Kaam

Eten viel tegen. Visschotel was lauw. Voor dat geld viel het echt tegen.
    Presentatie ook niet echt goed. Weinig smaak helaas.
    Scampi was super gaar en dat hoort gewoon niet.

83. Haegeman Luc

Leuke formule waarbij je kan kiezen uit een aantal grillgerechten die heel lekker klaar gemaakt zijn. Zeer fijne bijgerechten. Absoluut de moeite waard om uit te proberen. Bij een volgend bezoek aan Sittard proberen wij zeker het tapasmenu uit.

84. MysterieGuest

We werden warm ontvangen en naar onze tafel geleidt, hier wordt ons rustig de kaart uitgelegd, nu zat er een groep bij ons in de buurt dus wij verwachten dat ons eten later kwam maar verrassend kwam het eten optijd aan. Personeel was zeer vriendelijk en de sfeer was goed. Ik zal het zeker aanraden aan bekenden 👍🏻

85. Priscilla callemeijn

We hebben tapas gegeten. Alles was heerlijk en royale porties.

86. Rob Hendriks

Eten was heerlijk, vond het wel wat prijzig.

87. Onbeperkt tapas menu blijft een aanrader. Bediening was vriendelijk en alert.

88. Carla Vrancken

Heerlijk ontspannen avond gehad. Tapas gegeten. Super vers, verrassend. Ook fijn dat je steeds rondes krijgt van max 2 gerechtjes p.p. En niet alles in 1x. Een aanrader.

89. Heb al eens smaakvoller bij Sol gegeten! Heb het idee dat er minder aandacht aan de Tapas gerechten besteed wordt.

90. We komen hier vaker, pas geleden de onbeperkt tappas geprobeerd, heerlijk!
    We gaan hier ook vaker terug komen.

91. Heerlijk gegeten en gedronken! De sangria is heerlijk bij de gerechten.

92. Familie Wolfs

Gewoon weer overheerlijke gerechtjes met volle smaak !

93. We hebben super heerlijk gegeten bediening heel vriendlijk, ons tafel beetje aan klein kant maar snel opgelost met tafel erbij te zetten.

94. We zaten op de bovenste etage. Duidelijke uitleg gehad over het concept. Uiteindelijk gekozen voor tapas. Eerste ronde duurde erg lang voordat we het eten kregen, uiteindelijk wilde we het briefje waarop onze wensen stonden al inleveren alleen mochten we dit niet en pas als het eten opwas. Drinkrondes werden vergeten of duurde ook erg lang voordat deze bezorgd werden. Voor ons heeft het geen meerwaarde om hier nog eens terug te komen.

95. We hebben weer heerlijk gegeten zoals altijd bij Sol, voor herhaling vatbaar.

96. We waren met 5 man en hadden gereserveerd. Bij aankomst stond onze tafel al klaar. De bediening was vriendelijk en stond " aan". De uitgekozen gerechten waren stuk voor stuk smullen en de tijd tussen bestellen en eten was prettig te nomen. Al met al weer een fijne avond uit...

97. Nino van bree

Laat ik beginnen met waar ik mij persoonlijk en ook ons gezelschap het meeste aan ergerde was de methode waarop wij tapas konden bestellen, "ON"beperkt tapas was eenmaal daar toch beperkt, wij waren met een gezelschap van 9 man en we mochten maar per ronde beperkte variatie bestellen, deze werden dan ook nog is geleverd op het zelfde bordje waardoor ook verwarring ontstond. De beperkte variatie leiden meer tot stress dan een lekker ontspannend avondje weg en gezellig eten.

Verder de locatie waar wij met 9 man zaten was om het in de trans van "on"beperkt te houden toch aardig beperkt. Ik bedoel ik vind af en toe lekker knus niet erg, maar op de schoot van mijn buurman en buurvrouw te moeten gaan zitten en elleboog knokkend te gaan eten gaat mij persoonlijk te ver. Daarnaast zaten we nog op geen meter afstand van de wc's dus hadden we "gezellig" iedereen wel een keer over de vloer en verstoord werden tijdens het eten door nu eenmaal menselijke behoefte. Beter gezegd geen locatie om je gasten neer te zetten. Het laatste wat me erg stoorde tijdens het dineren was toch wel de onaangename temperatuur de daarboven toch wel boven de 30 graden uitstak. Ik bedoel maar een airco is daar zeker geen overbodige luxe! Helaas was die niet aanwezig!

Nu gaan we over is kijken naar het eten, dat was al met al redelijk in orde. Helaas dat de schelpen waren iets te ver waren en hier en daar een darmkanaaltje bij de gamba's. Helaas ook weer dat je bij onbeperkt tapas moet bijbetalen voor sommige gerechten, geen probleem maar dat maakt het toch stiekem ook iets beperkter. En tot slot het natuurlijk het toetje, wij zijn altijd heel benieuwd naar lekkere toetjes en willen daar dan ook graag een aantal proberen. Helaas werden deze beperkt tot 1 toetje en anders was het bijbetalen indien u nog andere toetjes zou willen bestellen. Laat maar zitten wij pakken wel 1 toetje en we hadden keuze uit honing met ananas en karamel als ik het mij goed herinner.

Voor ons is dit niet voor herhaling vatbaar.

98. De tafels zijn erg klein, het is erg warm en er zijn te veel regels aan de tapas verbonden. Je keuzevrijheid voor 'onbeperkt' tapas is echter vrij 'beperkt'. Je gaat onbeperkt tapas eten zodat ieder iets kan bestellen wat 'ie zelf lekker vindt, maar mag maar 6 verschillende gerechten per ronde bestellen, ongeacht de grootte van het gezelschap. Het eten wordt ook samen geserveerd, dus je moet zelf het eten verdelen. De schelpen te ver en er zaten er nog darmkanaaltjes in de gamba's. De uienringen waren erg magertjes gepaneerd en erg vet en de zoete aardappelfriet was slap. Je mag ook maar 1 toetje bestellen. Het personeel is wel erg vriendelijk, maar het duurt erg lang voordat het personeel de tafel afruimt. Het is niet voor herhaling vatbaar.

99. Erg lekker eten, vriendelijke bediening

100. Janneke

Heerlijk gegeten en vriendelijk geholpen. Er werd echt moeite gedaan om het ons naar de zin te maken. Ik raad iedereen aan hier eens te gaan eten. Het vlees smaakt echt verrukkelijk!

Volgende pagina