Sol in Sittard

Nu ook op maandag geopend !

Tempelplein.
    Paardestraat.
    ODA-parking.

Alle richting Markt.

SOL, Steaks & GrilL vindt u aan de sfeervolle Markt in Sittard. Gevestigd in één van de smalste historische pandjes.

Bij binnenkomst trekt de open keuken met een smeedijzeren houtskoolgrill de volle aandacht. Deze houtskoolgrill vonden we in Barcelona en is zeer populair bij de beste Spaanse restaurants. Niet gek dus dat deze grill een hoofdrol vervult op onze menukaart.

Op onze kaart treft u de mooiste vleessoorten aan van Amerikaanse Angus, Ierse Shannon en Hollandse dikbil: rib-eyes, entrecotes, ossenhaasfilets en een prachtige rib roast en T-Bone. Bij ieder gerecht mag u zelf de begeleidende saus en bijgerechten bepalen.

De kaart van SOL is uitgebreid en biedt naast alle steaks een grote keuze aan fingerfood, voor-, na- en visgerechten. De echte specialiteit is natuurlijk de selectie mixed grills.

SOL Steaks & GrilL is niet groot en daardoor knus en gezellig. Wel bevelen wij daarom aan even te bellen voor een reservering.

Buiten eten kan ook : SOL beschikt tevens over een terras aan de Markt. Op onze 1e etage vindt u tevens een sfeervolle ruimte voor gezelschappen tot 25 gasten.

Tot ziens bij SOL !

• Veganistisch

4. Betalen pin Visa Master Card American Express

1319555251 73
1386620665 72
1396201438 76
1420153372 77
1492009172 83

1. Lekker gegeten, vriendelijke bediening.

2. J.kammenga

Lekker gegeten en voldoende keuze ook binnen het a la carte menu. Vriendelijke bediening. Prijs kwaliteit is oke.

3. Irene Stelten

Was een top avond, lekker eten, fijne sfeer, super bediening. Al met al een geslaagde zaterdagavond.

4. Giel van Kaam

Eten viel tegen. Visschotel was lauw. Voor dat geld viel het echt tegen.
    Presentatie ook niet echt goed. Weinig smaak helaas.
    Scampi was super gaar en dat hoort gewoon niet.

5. Haegeman Luc

Leuke formule waarbij je kan kiezen uit een aantal grillgerechten die heel lekker klaar gemaakt zijn. Zeer fijne bijgerechten. Absoluut de moeite waard om uit te proberen. Bij een volgend bezoek aan Sittard proberen wij zeker het tapasmenu uit.

6. MysterieGuest

We werden warm ontvangen en naar onze tafel geleidt, hier wordt ons rustig de kaart uitgelegd, nu zat er een groep bij ons in de buurt dus wij verwachten dat ons eten later kwam maar verrassend kwam het eten optijd aan. Personeel was zeer vriendelijk en de sfeer was goed. Ik zal het zeker aanraden aan bekenden 👍🏻

7. Priscilla callemeijn

We hebben tapas gegeten. Alles was heerlijk en royale porties.

8. Rob Hendriks

Eten was heerlijk, vond het wel wat prijzig.

9. Onbeperkt tapas menu blijft een aanrader. Bediening was vriendelijk en alert.

10. Heerlijk eten voor een mooie prijs. Voldoende keuze, aandacht voor de klant en leuk dat ze je weer herkennen als je terug komt hè Veronique 😉

11. Carla Vrancken

Heerlijk ontspannen avond gehad. Tapas gegeten. Super vers, verrassend. Ook fijn dat je steeds rondes krijgt van max 2 gerechtjes p.p. En niet alles in 1x. Een aanrader.

12. Heb al eens smaakvoller bij Sol gegeten! Heb het idee dat er minder aandacht aan de Tapas gerechten besteed wordt.

13. We komen hier vaker, pas geleden de onbeperkt tappas geprobeerd, heerlijk!
    We gaan hier ook vaker terug komen.

14. Heerlijk gegeten en gedronken! De sangria is heerlijk bij de gerechten.

15. Familie Wolfs

Gewoon weer overheerlijke gerechtjes met volle smaak !

16. We hebben super heerlijk gegeten bediening heel vriendlijk, ons tafel beetje aan klein kant maar snel opgelost met tafel erbij te zetten.

17. We zaten op de bovenste etage. Duidelijke uitleg gehad over het concept. Uiteindelijk gekozen voor tapas. Eerste ronde duurde erg lang voordat we het eten kregen, uiteindelijk wilde we het briefje waarop onze wensen stonden al inleveren alleen mochten we dit niet en pas als het eten opwas. Drinkrondes werden vergeten of duurde ook erg lang voordat deze bezorgd werden. Voor ons heeft het geen meerwaarde om hier nog eens terug te komen.

18. We hebben weer heerlijk gegeten zoals altijd bij Sol, voor herhaling vatbaar.

19. We waren met 5 man en hadden gereserveerd. Bij aankomst stond onze tafel al klaar. De bediening was vriendelijk en stond " aan". De uitgekozen gerechten waren stuk voor stuk smullen en de tijd tussen bestellen en eten was prettig te nomen. Al met al weer een fijne avond uit...

20. Nino van bree

Laat ik beginnen met waar ik mij persoonlijk en ook ons gezelschap het meeste aan ergerde was de methode waarop wij tapas konden bestellen, "ON"beperkt tapas was eenmaal daar toch beperkt, wij waren met een gezelschap van 9 man en we mochten maar per ronde beperkte variatie bestellen, deze werden dan ook nog is geleverd op het zelfde bordje waardoor ook verwarring ontstond. De beperkte variatie leiden meer tot stress dan een lekker ontspannend avondje weg en gezellig eten.

Verder de locatie waar wij met 9 man zaten was om het in de trans van "on"beperkt te houden toch aardig beperkt. Ik bedoel ik vind af en toe lekker knus niet erg, maar op de schoot van mijn buurman en buurvrouw te moeten gaan zitten en elleboog knokkend te gaan eten gaat mij persoonlijk te ver. Daarnaast zaten we nog op geen meter afstand van de wc's dus hadden we "gezellig" iedereen wel een keer over de vloer en verstoord werden tijdens het eten door nu eenmaal menselijke behoefte. Beter gezegd geen locatie om je gasten neer te zetten. Het laatste wat me erg stoorde tijdens het dineren was toch wel de onaangename temperatuur de daarboven toch wel boven de 30 graden uitstak. Ik bedoel maar een airco is daar zeker geen overbodige luxe! Helaas was die niet aanwezig!

Nu gaan we over is kijken naar het eten, dat was al met al redelijk in orde. Helaas dat de schelpen waren iets te ver waren en hier en daar een darmkanaaltje bij de gamba's. Helaas ook weer dat je bij onbeperkt tapas moet bijbetalen voor sommige gerechten, geen probleem maar dat maakt het toch stiekem ook iets beperkter. En tot slot het natuurlijk het toetje, wij zijn altijd heel benieuwd naar lekkere toetjes en willen daar dan ook graag een aantal proberen. Helaas werden deze beperkt tot 1 toetje en anders was het bijbetalen indien u nog andere toetjes zou willen bestellen. Laat maar zitten wij pakken wel 1 toetje en we hadden keuze uit honing met ananas en karamel als ik het mij goed herinner.

Voor ons is dit niet voor herhaling vatbaar.

21. De tafels zijn erg klein, het is erg warm en er zijn te veel regels aan de tapas verbonden. Je keuzevrijheid voor 'onbeperkt' tapas is echter vrij 'beperkt'. Je gaat onbeperkt tapas eten zodat ieder iets kan bestellen wat 'ie zelf lekker vindt, maar mag maar 6 verschillende gerechten per ronde bestellen, ongeacht de grootte van het gezelschap. Het eten wordt ook samen geserveerd, dus je moet zelf het eten verdelen. De schelpen te ver en er zaten er nog darmkanaaltjes in de gamba's. De uienringen waren erg magertjes gepaneerd en erg vet en de zoete aardappelfriet was slap. Je mag ook maar 1 toetje bestellen. Het personeel is wel erg vriendelijk, maar het duurt erg lang voordat het personeel de tafel afruimt. Het is niet voor herhaling vatbaar.

22. Erg lekker eten, vriendelijke bediening

23. Janneke

Heerlijk gegeten en vriendelijk geholpen. Er werd echt moeite gedaan om het ons naar de zin te maken. Ik raad iedereen aan hier eens te gaan eten. Het vlees smaakt echt verrukkelijk!

24. Goede bediening en lekker eten!

25. Claudia

Verassend lekker. Geen standaard tapasgerechtjes.
    Echt heerlijk eten om samen te delen. Lekkere wijn
    enig minpuntje is dat bij sommige gerechtjes een bijbetaling is.

26. Lekker eten. Anders dan andere tapas tentjes. Service prima, echter rond half 10 kregen we de indruk dat ze graag wilden sluiten doordat ze herhaaldelijk vroegen of we al een keuze gemaakt hadden (4x komen vragen) en telkens kijken of we het briefje al ingevuld hadden. Dat vonden we minder.

27. Mijn vriendin en ik zijn er nu 3 keer geweest en afgelopen vrijdag is het ons tegen gevallen. Het terras zat over de hele avond vol en binnen zaten 3 of 4 tafels maar de keuken kreeg het niet onder controle.Wij hadden de tapas en hebben Redelijk lang moeten wachten tussen de gerechten door ( halfuur tot drie kwartuur), we hebben van half 7 tot 10 uur gezeten. Nu houden wij wel van lekker lang tafelen,maar om half 10 hadden wij weer honger. De gerechten vonden wij erg vlak van smaak, veel smaakte het zelfde. Erg jammer want in het verleden was dit ons favoriete steak house. De bediening was heel vriendelijk en heel vak bekwaam. Er was nogal wat rumoer op het terras omdat we niet de enige waren die lang moesten wachten, maar ze gingen hier goed mee om.

28. familie Storms

We vonden het eten vlak van smaak , de service was top ook vriendelijk personeel en de prijs veel te duur voor de kwaliteit wat jullie serveren.
    Voor ons niet meer voor herhaling vatbaar.

Mvrgr fam.Storms

29. Nagy 50 punten

Gisteren voor de derde keer het heerlijke tapas menu gegeten. Van 17.00 uur tot 23.00 uur op het terras gegeten en gedronken!! Super genoten van alle lekkere onbeperkte hapjes!! Super, relaxed personeel. Wij komen 8 juli met vrienden sowieso weer terug, maar dat zal zeker niet de laatste keer zijn.

30. Pascal Dreuning

Weer heerlijk gegeten. De Tapaskaart is echt een aanrader.

31. Zoals altijd super lekker en goeie bediening!

32. Arno Mewissen

Lekker gegeten. Vriendelijke bediening.

33. heerlijk gegeten, zeer gastvrije bediening. De sangria was iets te zoet, en wij hebben het liever met rode wijn.
    De tapas was heerlijk, zou iets spaanser mogen.

34. Heerlijk gegeten en een gastvrije bediening.

35. Bergmans

Gezellige avond met good food and a nice wine
    Ramon je was een toppie kokkie

36. Joyce de Vos

Tapas is erg lekker! Een aanrader.

37. Heerlijke tapas wederom. Wel iets in prijs verhoogd. Lekkere huiswijn en zeer vriendelijke bediening

38. Goede ambiance en heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel. Komen zeker terug.

39. Bas en Pauline

Toch wel duidelijk één van de beste tapas restaurants in de buurt. Is langzamerhand toch wel ons lievelingsrestaurant aan het worden. Gepassioneerde kok waarbij je letterlijk in de keuken kan kijken en iedere gerecht met heel veel passie en smaak gemaakt wordt. Absoluut een dikke aanrader

40. Heerlijk gegeten in n sfeervolle omgeving

41. Familie Bovens

We hebben heerlijk genoten van het tapas menu. Op deze manier konden we allerlei verschillende gerechten proberen met veel variatie. Het personeel is zeer vriendelijk, het restaurant is een echte aanrader.

42. Tim Claessens

Gezellig restaurant. Vriendelijk personeel. Als je van lekker eten houdt, zou ik hier zeker gaan uiteten. Genoeg keuzes. Wat echt een aanrader is op de kaart is de All you can eat tapas. Je kan zoveel mogelijk rondjes tapas eten als je wilt. Prijs hiervan is €27.
    Gisteren hier weer wezen uiteten en het was zeker de moeite waard.

43. Op aanraden van de serveerster en onze eigen voorkeur gekozen voor het onbeperkt Tapas menu. We hadden een tafeltje voor 2 personen vlakbij de trap richting de keuken. Ondanks het personeel dat veelvuldig langskwam hier eigenlijk geen last van gehad. Alle gekozen gerechten zowel met vlees, vis en die zonder vlees of vis smaakte goed tot zeer goed. Wat drank betreft vond ik de standaard witte huiswijn niet zo lekker en ben ik hierna overgegaan op de Chardonnay.

Zeker een tweede bezoek waard

44. Heerlijk tapasgerechtjes gegeten.

45. Heerlijk mixed grill gegeten, vlees en vis hadden iets warmer mogen zijn. Na een opmerking daarover werd vlees nog even opgewarmd. Prima opgelost. Bediening was perfect, vriendelijk en oplossingsgericht.

46. Heerlijke tapas gegeten.

47. Afgelopen weekend weer een keertje bij ons favoriete restaurant gaan eten! Wat hebben we weer genoten van een heerlijk avondje tapas!! Helemaal top verzorgd en enorm vriendelijke bediening! Hopelijk tot snel en we zullen dit keer tijdig reserveren. 😉😁

48. Wat zeer facties waren ons briefje kwijt van de eerste ronde. Wij vroegen na zeker een half uur waar blijft ons eten en ronde twee kregen wij als eerste gepresenteerd. Wat er fout kon gaan, ging fout. Weet niet of wij nog eens komen eten?
    Misschien als jullie het goed maken met een etentje van de zaak voor 3 personen, want dat waren wij, zouden wij het wel nog eens willen proberen en kijken of het nu wel goed gaat.

49. Heerlijk gegeten, goede service, een echte aanrader!

50. Zoals altijd: prima kwaliteit, ontspannen bediening, prima prijs/kwaliteitsverhouding en een absolute aanrader voor een veelzijdige maaltijd.

51. Danielle Szlanina

Super lekker gegeten en top bediening...zeker aan te raden en voor herhaling vatbaar!

52. Anouk Rutten

Ontzettend leuke bediening, vriendelijk en spontaan. Eten ook erg lekker en vooral niet te grote porties zodat je genoeg kan proeven. Wij hebben gekozen voor het all you can eat tapasmenu en een hele fijne en lekkere avond gehad!

53. Afgelopen zaterdag bij Sol gegeten.
    Gekozen voor het tapas menu.
    Het eten was heerlijk!
    De bediening super vriendelijk.
    Echt genoten van de avond een echte aanrader.

54. ingrid pluijmakers

Heerlijk gegeten, de bediening gewoon echt vriendelijk.

55. Ben Sartorius

Vrijdagavond 16-02 met 6 personen gegeten en keus gemaakt voor Tapas van de chef.
    Eten was prima en goed gedoseerd. Bediening was uitstekend! Kwamen niets te kort, plezierig in omgang en niet opdringerig.
    Zeker voor herhaling vatbaar!

56. Heerlijk gegeten, top bediening. Snelle bediening en dus ook snelle koks die het goed weten te organiseren. Ondanks dat de zaak tot de nok toe gevuld zat en het dus aanpoten was voor de bediening straalden zij rust uit en waren zij vriendelijk, attent en klantgericht. Chapeau!!

57. Heerlijk gegeten met eerlijke ingredienten, lekkere smaken en verrassende combinaties.
    Met een grote groep boven gezeten, leuke ruimte, gezellige sfeer
    Fijne bediening

58. Heerlijk gegeten. Lekkere tapas gerechten.
    Zeer aan te bevelen. Gezellige en knusse sfeer.

59. Wederom heerlijk gegeten in dit gezellige Spaanse restaurant. Deze keer niet gekozen voor de tapas maar voor de mixed grill met voorgerecht.
    De bruchettas vooraf waren wat aan de harde kant, maar de combinaties waren heerlijk. Ook het brood met olijven en diverse tapenades waren zeer goed.
    Het hoofdgerecht, de mixed grill, was heerlijk gegrild met de bekende Sol grillsmaak. Alleen de lamskoteletjes misten wat kruiding. De bief daarentegen was werkelijk top.

Kortom een goede keuze voor een lekker avondje tafelen.
    En voor ons zeker niet voor het laatst.

60. Echt heerlijk gegeten! De vegetarische mixed grill smaakte super en de portie was voldoende! De vlees mixed grill smaakte ook erg goed, maar de portie had iets groter mogen zijn (grote eters). Dessert crème brûlée was erg lekker. Bediening vriendelijk en alert.

Wij komen snel terug.

61. We hebben perfect gegeten. Alles was naar wens.

62. Heerlijk gegeten, leuke sfeer en vriendelijke bediening echt een aanrader. Wij komen zeker nog een keer terug !!

63. Lekker gegeten, leuke sfeer en spontane bediening

64. We hebben erg lekker gegeten! Onbeperkt tapas was een succes! Personeel was erg vriendelijk en een vlotte bediening. We gaan er zeker nog eens eten.

65. Heerlijk met de kinderen gegeten. Veel keus, ook voor onze vegetarier

66. Heerlijk gegeten. Op het menu voor iedereen wat wils. Hetgeen wat je krijgt zeker waar voor het geld. Zeer vriendelijk en gezellig personeel!

67. Tapas menu was lekker, maar de porties waren veel te groot waardoor je niet veel verachillende dingen kunt proberen. Ik geef de voorkeur aan echt kleine gerechtjes zodat je meerdere dingen vd kaart kunt proeven want het aanbod is erg groot.

68. Jack en Jolan

Gewoon top daar!! Het eten, het drinken, de bediening, de gezelligheid... gewoon top dus

69. We komen er regelmatig, altijd lekker en leuke bediening!!

70. Michelle Geelen

Heerlijke avond gehad!

71. Weer een geweldige ervaring bij Sol. Dit keer de tapas genomen en
    deze was erg goed. Veel keuzes, aparte dingen en snelle en vriendelijke
    service.

72. Heerlijke tapas. Vlees erg goed. Heerlijk grand dessert. Leuke bediening. Kortom leuke avond uit!

73. Roger Dohmen

Goed Eten. Prima sfeer. Lekker Biefstuk medium met peperroomsaus. Heerlijk desert. Crème Brulee met zelfgemaakt IJS.

74. Top, heerlijk eten, komen hier graag.

75. Prima restaurant. Lekker gegeten. Zeker een aanrader.

76. M. Helmes

Lekker gegeten, veel variatie en vriendelijke bediening.

77. Jessen-Stoots

Hele smakelijke tapas. Snelle vriendelijke bediening.

78. Danielle offermans

Heerlijk! Zijn echte Tapas liefhebbers....
    Meestal krijg je overal hetzelfde.
    Maar hier echt aparte heerlijke tapas van kwaliteitsproducten! Super fijne bediening.
    Zeker voor herhaling vatbaar

79. Lekker gegeten. Gezelligheid moet jezelf ook wel een beetje maken, maar sfeer is goed. In het begin duurde het wat lang voordat we de tweede ronde kregen bij all in tapas. Maar dat werd later goed gemaakt! Gerechten waren lekker.

80. Familie Wolfs

Het onbeperkt tapas menu was heerlijk... mooie en smaakvolle gerechtjes. Een échte aanrader!

81. Desiree leistra

Heerlijke tapas gegeten

82. Lekker eten gevarieerd en fijne bediening

83. Top eten erg gezellig leuk zelf je menu samenstellen via mixgrill na wten genoeg op mochten heerlijk. Nog een nagerecht en lekker delen met z'n drieeën

84. Hilde coumans

Alweer heerlijk gegeten, gezellige bediening, open sfeer, heerlijk. 😊

85. Wat is deze zaak vooruitgegaan! Heerlijk eten was het altijd al maar het plaatje klopt steeds meer.
    Lekker genoten op het terras van heerlijke mix grills

86. Hans springintveld

Lekker gegeten leuke bediening. Lekker knus. Goed eten, niks op aan te merken, kortom perfect.

87. Vriendelijk personeel, snelle bediening. Eten was lekker (grill). De porties waren ten opzichte van de prijs aan de kleine kant, zowel de kinder- als de gewone porties. Jammer...

88. Geweldig is een understatement, alles is gewoon meer dan goed! We hebben tapas gegeten en alles was ontzettend lekker. Bediening super vriendelijk en de rekening viel mee :-)

89. Wij zijn al paar keer geweest en elke keer is het eten weer lekker!! Wij doen altijd onbeperkt tapas en ze hebben genoeg keuzes en alles even lekker, soms als het wat drukker is kan het zijn dat je iets langer moet wachten maar wij komen er graag om even lekker samen te genieten van een avondje uiteten! Personeel is ook altijd vriendelijk!

90. Raf en Heidi

Aangenaam verrast door de nieuwe tapaskaart van Sol. Heerlijke gerechtjes voor een hele mooie prijs. De sangria van Sol is een absolute aanrader. Tot snel!

91. Tip, communicatie over wachttijd kan beter. En ietwat weinig ruimte tussen de tafels! Een al vriendelijkheid dat wel!

92. Geweldig lekker gegeten op onze girls night out.
    Super tapas en de sangria Sol evenzo.
    Tot nu toe elke keer lekker gegeten tegen een goede prijs, met fijne service.
    Zeker weer voor herhaling vatbaar.

93. Zoals altijd prima. Geslaagde "tapas"formule, prettige laagdrempelige zaak die zeer de moeite waard is.

94. Jos Banens

Heerlijk gegeten vanavond. Voor-, hoofd- en nagerecht. Kwaliteit: prima. Lekker eten in zeer gezellige sfeer. Bediening heel goed en vriendelijk. Prijs voor mijn voorgerecht iets te hoog maar alles bij elkaar prima. Volgende keer proberen we de tapas...

95. ger bisschops

Ramon nog bedankt voor de overheerlijke veganistische verrassingen. Perfectomento!!
    Bediening was heel erg vriendelijk en attent!
    Chapeau!

96. Eten werd snel geserveerd en was erg lekker. Personeel was erg vriendelijk.

97. Leuk restaurant met leuke en enthousiaste bediening.
    Het eten was lekker, maar verder niet bijzonder.
    Minpunt was dat de porties minimaal waren. Porties mogen dus groter!
    Ook de wachttijd was vrij lang. Zeker gezien het feit dat het niet erg druk was.

Verder wel gewoon lekker gegeten in een leuke sfeer.

98. We hebben hier heerlijk gegeten gebruik makende van de tapas. Voldoende keuze en de gerechten zijn heerlijk, wat vooral te danken is aan de typische smaak van de Jospergrill.

Bediening was vriendelijk en vlot. De inrichting is lekker Spaans en knus. Het werd in de loop van de avond drukker en dan kan de beperkte ruimte een nadeel worden. Maar eigenlijk hoort deze gezellige drukte wel bij een Spaans georienteerd restaurant. Wel veel trappen dus minder geschikt voor mindervaliden.

De prijs incl. drank vonden wij gemiddeld en het zeker waard.

Kortom, we waren positief verrast en zullen hier zeker terugkomen.

99. Tijdje geleden een slechte ervaring gehad omdat we zolang op het eten moesten wachten. Ze hebben het prima opgelost en we mochten nog een keer komen eten, super opgelost vanuit de baas. Veel verontschuldigingen gekregen en de tweede keer super gegeten. We kregen het leukste tafeltje van het restaurant en het eten was heerlijk. We hoefde niet lang erop te wachten en zijn zeer tevreden de deur uitgegaan!!! Nogmaals bedankt.

100. Zeer gezellig gegeten. Prijs kwaliteit is prima. Bediening was heel vriendelijk.

101. Bert Hanckmann

We hebben over het geheel genomen lekker gegeten. Minpuntje bleken de gegrilde groenten die wij als bijgerecht besteld hebben. De groenten waren niet goed door en door gegrild, sommige zelfs bijna rauw en van binnen nog niet warm. Had er de schijn van dat men dit bijgerecht vergeten had toen het hoofdgerecht klaar was en dus maar snel alsnog heeft klaargemaakt. Vlotte bediening, vriendelijk, verder niets op aan te merken.

102. Claassens

Attentie personeel kan beter. Organisatie kan stukken beter.

103. De afgelopen tijd hoorden wij veel goede reacties over Sol en afgaande op de recensies hier, zijn wij eens een hapje gaan doen bij Sol.

Ontvangst was prima, we mochten mee lopen naar boven en werden op de bovenste verdieping neergeplaatst. Viel ons al meteen op dat het erg klein was en heel rumourig. Nou goed, dat is niet het aller ergste en bestelden ons drinken en bekeken de kaart. De tapas kaart ziet er goed uit en er staan zo op het eerste oog erg verrassende gerechtjes op. Nadat de ober terug kwam met de drankjes de eerste ronde besteld. Na 20 minuten kwamen dan onze eerste gerechtjes. Deze waren wel heel erg lekker en qua hoeveelheid prima.

Nadat we onze eerste gerechtjes op hadden, begon het drama. We hebben ruim 50 minuten zitten wachten totdat er een ober onze vuile vaat op kwam halen, nieuw drinken kwam bestellen en nieuwe bestelling op kwam nemen. In de tussentijd werden de tafels om ons heen ruim bedeeld en werden continu in de gaten gehouden. Obers met volle dienbladen gingen met lege terug, zonder ook maar een blik naar ons te werpen.

Normaal geven wij dit wel aan, maar we wilden wel eens weten hoe lang het ging duren. Uiteindelijk kwam er dus na ruim een uur een ober (denk de manager) vragen of het had gesmaakt. Ik liet zeker weten dat ik niet happy was en gaf de man aan dat we al erg lang zaten te wachten en pas 2 gerechtjes hadden gehad. Hij excuseerde zich en gaf aan dat er problemen beneden waren. Ik vond dit erg vreemd, terwijl de tafels langs ons keer op keer goed verzorgd werden.

Uiteindelijk kregen we een drankje van de zaak voor hem en hij ging ervoor zorgen dat het wat sneller zou gaan. Het ging een half uurtje goed, in dat half uur hebben we 2x2 gerechten gekregen en daarna duurde het weer een tijd voordat het kwam. Inmiddels merkten we dat de grote tafel langs ons ook al begon te morren dat het allemaal zo lang duurde. Een andere tafel kreeg een verkeerde bestelling op tafel.

Al met al zijn de gerechtjes van goede kwaliteit. Echter merkte ik dat hoe later het werd, hoe minder aandacht aan de gerechten werd besteed. Ik vind dit een doodzonde en getuigt van geen goed vakmanschap.

De gewone menukaart zal mij bij een volgende bezoek (als dat ooit zal gebeuren) meer aantrekken, dan het tapas menu. Deze toko is gewoon geen geschikte zaak voor een tapas - ayce concept. Er gaat teveel mis in de bediening en het is te rumoerig.

104. Zeer leuke avond gehad. Absoluut lekker gegeten en een zeer fijne bediening. Zeer zeker voor herhaling vatbaar.

105. Eric Rodigas

Woensdag 24 februari voor het eerst bij Sol gegeten op advies van. Wij hebben het tapas-menu genomen en er moet gezegd worden: het was af! Zeer veel variatie, verfijnd en verrassend, zo kan je het wel noemen wat er op de borden kwam. Terugkomen hier is dus zeker een must, zeker gehoord hebbende dat ook de grillgerechten goed moeten zijn.

106. Meijers

107. Eerste keer bij Sol onbeperkt tapas gegeten. Echt een aanrader, alles was heerlijk, ook de wijnen. Bediening zeer vriendelijk en behulpzaam. Wij komen zeker terug.

108. Het was heerlijk, de tapas! Echt een aanrader en we komen zeker terug.

109. Gisteren heerlijk genoten van de tapas en omdat het valentijn was kregen we een overheerlijk toetje. De sfeer is gezellig en personeel erg vriendelijk. Een echte aanrader.

110. Gisteravond 13-2-2016 voor het eerst gaan eten bij Sol met twee personen. Het was een drukke avond met veel groepen. Door dat de ruimtes niet al te groot zijn is het niet prettig zitten met 2 personen tussen de groepen, je kon elkaar amper verstaan, tafels erg dicht op elkaar, de tafelgesprekken kunnen alleen gaan over koetjes en kalfjes.

De bediening is vriendelijk maar is niet heel erg ervaren, niet storend juist charmerend. Wel hadden we het gevoel dat er haast bij was, door dat er erg snel werd afgeruimd terwijl je net je laatste hap neemt. Dit is storend, te vaak gevraagd of het wel naar wens was, maar er wordt niet gevraagd of je nog iets te drinken wil. Bij het kaasplankje kwam een kok het brengen aan tafel, erg leuk maar geen uitleg welke kaas op je bord ligt, dat is dan wel erg jammer.

Het eten is echt heerlijk. Eerlijke & verse gerechten, ieder gerecht zijn eigen uitgesproken smaak, daar hebben wij echt van genoten.

111. Knus restaurant waar je gezellig kunt eten. Een leuke menukaart met voor ieder wat wils. Genoten van de mixed grill. Top toetjes waarvan de smaken elkaar aanvullen. Zeker voor herhaling vatbaar.

112. Heerlijk gegeten weer! Altijd super verzorgd, service en top bediening. Voor het eerst de tapas kaart geprobeerd en deze was net zo smakelijk als de 'reguliere' kaart!

113. Nooit meer, uur op het eten en drinken moeten wachten. Gelukkig was het eten wel lekker en de bediening vriendelijk.

114. Prima plek om een hapje te eten. De kaart is al enige tijd uitgebreid met allerlei zelfgemaakte tapazhapjes, een eenheidsprijs voor 2 uur tafelen. We hoorden dat de tapazkaart binnenkort wordt aangevuld met nagerechtjes. Misten nog wat frisse gerechtjes op de tapazkaart. Dat werd prima opgelost door speciaal wat gerechtjes te maken voor ons. Nagerecht was overheerlijk, vooral de cheesecake. De bediening is uitstekend, vriendelijk, meedenkend en geen vraag is te veel. Zeker voor herhaling vatbaar.

115. Eerste en laatste keer. 20 min gewacht tot ze kwamen vragen of je wat te drinken wil en de menukaart kwamen brengen. Eten was matig, toen we weg gingen hadden we nog steeds honger. Zonde van ons geld geweest.

116. Rob en Anniek

Erg lekker gegeten bij Sol. Het was voor ons de eerste keer dat we dit restaurant bezochten, maar zeer zeker niet de laatste keer. De zaak is leuk ingericht, al is het wat krapjes (maar dat mag de pret niet drukken want je hebt genoeg plaats om te zitten). De kaart is duidelijk en aantrekkelijk. De service was prima en het eten zelf netjes gepresenteerd en lekker. De prijs/kwaliteit verhouding is top: een zeer schappelijke prijs voor goed eten. Wij komen hier zeker terug.

117. Eten was lekker. Vlees en vis hebben een lekker grill-smaakje. Kwaliteit van de gerechtjes is erg goed. Leuk dat er een extra dagkaart is met extra gerechtjes.
    Zaakje is wel erg krap...1 van ons gezelschap kreeg van de bediening daardoor een bord tegen zijn achterhoofd (waarvoor excuses). En de 2 aan het gangpad moesten ook constant met het hoofd buigen als bediening langs wilde. 2 uur is te kort voor de tapas. Je moet namelijk ook een redelijke tijd wachten op de hapjes. Ik mis iets fris op de kaart, een lekkere salade en toetjes zijn ook niet inbegrepen. Erg jammer ook dat er tamelijk wat gerechtjes zijn waar een meerprijs voor betaald moet worden, €1,- tot €1,50. Zo kan de prijs ook nog eens flink oplopen.

Al met al prima gegeten, maar voor de tapas ga ik hier niet meer terug. Ik ken zaken waar het niet uitmaakt hoelang je er zit, waar de keuze ruimer is, er geen meerprijs is voor gerechtjes en je ook heel lekker kunt eten!

118. Heerlijk gegeten. Wij hadden het grill menu dat je zelf kunt samenstellen. Erg lekker, vlees super mals en de garnalenspies was heerlijk gekruid.

Service was heel vriendelijk en snel. We hoefden niet eindeloos te wachten op het eten.

Een echte aanrader. 👍

119. Eerste keer in Sol en helemaal tevreden. Goede kwaliteit eten en een eerlijke prijs. Kom zeker nog eens terug.

120. Heerlijk gegeten, zeer goede keus, fijn en vriendelijk personeel.

121. Was heel gezellig en lekker eten voor niet te veel geld. Echter was de keuze voor een vegetariër beperkt.

122. Vandaag onbeperkt tapas gegeten, heel smaakvol en een gezellige sfeer. Het personeel was heel vriendelijk en attent. Zeker voor herhaling vatbaar!

123. Vanavond heerlijk gegeten, wij hebben tapas onbeperkt gegeten. Naast dat het er heerlijk uit zag, smaakte het ook zo! Fantastische wijnkaart! De bediening en koks professioneel, alert en vriendelijk! Top!

124. Esther Berkmans

In 1 woord top. Het meisje van de bediening was super vriendelijk en werkte hard. We hadden onbeperkt tapas en het was geweldig, het waren heerlijke kleine gerechtjes en er was volop keus. Het is zeker voor herhaling vatbaar en ik kan het iedereen aanraden :)

125. Yvonne Niessen

Wij hebben à la carte gegeten waarbij het vlees iets warmer had gemogen, maar smaakte verder heel erg goed. De bijgerechten waren ook prima verzorgd. Keuze genoeg.

126. Heerlijk onbeperkt tapas gegeten. Kom zeker terug.

127. Eten was prima, lekker mals vlees, bediening was vriendelijk. Enig puntje; het was erg warm in de zaak, maar dat heeft natuurlijk ook met de open keuken te maken, dus gewoon niet te warm kleden. We hebben met 7 meiden een gezellige avond gehad bij Sol!!

128. In deze zaak kun je heerlijk vertoeven! Ik heb afgelopen week hier gegeten en deze zaak is een positieve recensie dubbel en dik waard. Ik ben zelf vegetariër en daarvoor was ruim voldoende aanwezig. Ik zou zeggen dat het een restaurant is dat zeer geschikt is voor vegetariers. Mijn partner vond het eveneens goed, hij at heerlijke vleesgerechten. De sfeer is super, er is 100% transparantie omdat je zo de keuken in kunt kijken. Dit waardeer ik zeer. Eveneens de bediening was zeer correct, verstaat zijn vak goed. Prijzen heel redelijk. Kortom: Top!

129. Afgelopen woensdag voor de tweede keer onbeperkt tapas gaan eten bij Sol. Net als de eerste keer was het weer een feestje wat er op tafel verscheen. Prima prijs kwaliteit, mooie wijnkaart en zeer gastvrije bediening. Je wordt in de watten gelegd, zoals het heurt!

130. Leon Henckens

Positief is sfeer. Leuk eetcafeetje. Personeel heeft weinig oog voor klanten. Focus op serveren en daardoor ontgaat de helicopterview over het restaurant. Aardig personeel. Kleine porties. Zelfs kinderporties erg klein. Kwaliteit wel goed. Bij dessert ging bij ons iets mis met bestelling. IJsje moest geruild worden, maar het juiste was men vergeten. Slordig.

131. Heerlijk gegeten! Tip voor personeel: alert reageren op lege borden/glazen, redelijk lang moeten wachten tot onze tafel werd afgeruimd/gevraagd werd of we nog iets wilden drinken. Verder alles in orde!

132. Johan&Shardé

Hele goede service, juiste ligging op de markt. Hele goede prijs kwaliteits verhouding. Lekker eten voor weinig geld.

133. Ludwig Muller

Het eten was vers, lekker en genoeg. De muziek was misschien iets te hard, moet op de achtergrond blijven. Het dessert was heerlijk. Bediening was vriendelijk en attent. We komen zeker nog eens terug. (Keep up the good work.)

134. Luckers

Een vriendin van ons vertelde enthousiast over Sol. Nu wilde wij dit restaurant ook wel eens proberen. De eerste indruk was goed. Vriendelijk personeel, leuke sfeer. Maar al snel vonden wij dat met name de eigenaar niet al te vriendelijk was. Ook de inrichting van de zaak incl. terras mag zeker wat meer aandacht krijgen. Erg basaal. Ook de temperatuur in de zaak was erg hoog. De tafel naast ons vertrok hierdoor al snel. Wat het eten betreft kan ik vermelden dat dit niet bijzonder was. De porties van hetzelfde gerecht verschilden onderling erg. Ook de saus bij de mixed gril zat in een dusdanig klein potje waar geen vlees of vis in kon. De koffie die we na afloop dronken smaakte totaal niet. De cappuccino leeft wel een espresso. Zo weinig zat er in de kopjes. Bovendien was erg duidelijk dat ze naar huis wilden. We hebben vervolgens maar een drankje bij een andere zaak aan de overkant van de markt gedronken waar je wel welkom eas.

Al met al een echte afknapper. Wij zullen niet meer bij Sol gaan eten. Was echt niet de moeite waard. Je kunt hier veel meer van maken.

135. Jolanda veen

Voor het eerst daar geweest, heel vriendelijk personeel, goed gegeten. Alleen jammer dat het zo lang duurde, maar verder toptien. We komen zeker nog eens eten.

136. Dit restaurant verdient een dikke 10. Hard werkend personeel dat er echt alles aan doet om het de gasten naar de zin te maken, trots op hun restaurant en op wat ze te bieden hebben. En terecht, het smaakt allemaal heerlijk en met liefde bereid. Chapeau! We komen graag nog eens terug.

137. Nathalie Daniels

Kwaliteit van het eten is echt super goed! We hebben er heerlijk gegeten!

138. Vanavond voor de 3de keer gaan eten bij Sol, de eerste keer sinds de vernieuwde kaart met tapas. Dit keer dus ook de tapas geprobeerd, dit was echt heerlijk!!!! Alles op smaak en de hoeveelheden waren prima (voor ons zelfs soms te veel). Bediening was erg vriendelijk en correct en we gaan dan ook zeker weer een keertje terug!
    Ga zo door!

139. Tatiana Sanna

The best Vegan Menu that I ever had in the Netherlands. Very beautiful presentation and very very tasty.

141. Dennis vermeulen

Best aardig gegeten. Zaten op de eerste verdieping, daar zit je wel onrustig, met het op en neer geloop van de bediening. En de wc's zitten ook daar.

142. Erg gezellig restaurant. Zeer leuke en spontane bediening. Erg attent. Heerlijk gegeten. Mijn nieuw favoriete restaurant.

143. Gisteren met 5 personen heerlijk gegeten. Wij hadden een tafel gereserveerd en zaten op de bovenste verdieping met uitzicht op de markt. Zeer vriendelijke, snelle bediening. Het personeel kwam regelmatig vragen of het smaakte en of wij nog iets wilden drinken.
    Leuk dat je de bijgerechten zelf kunt samenstellen. De hoofdgerechten (vis en vlees) en het dessert (crème brûlée en grand dessert) vielen bij ons erg in de smaak. Ook de prijs/kwaliteit verhouding was prima in orde.
    Wij komen zeker terug.

144. van der Meulen

Er zijn 3 verdiepingen waar je kunt eten. De bovenste is erg sfeervol met mooi uitzicht op de markt. Helaas zaten wij op de middelste verdieping, bijna tegen de toiletten aan. Min of meer tussen het "trappenhuis" en de toiletten in. Qua plek dus niet echt gezellig. De rest was al allemaal gereserveerd.
    Het personeel was heel vriendelijk en kwam ook regelmatig vragen of alles smaakte en of we nog iets wilden drinken. Ondanks de enorme drukte (veel mensen werden weggestuurd omdat er geen plek was) kregen we ons eten en drinken vrij snel. Het dessert (tiramisu en crème brûlée) was heerlijk. Het hoofdgerecht smaakte ook goed, maar ik had erna nog trek. De champignonroomsaus bij de biefstuk had beter gekund. Een paar verdwaalde champignons erin.

145. Weer een keer geprobeerd bij dit restaurant aan de Markt in Sittard. En de bevindingen van voorgaande bezoeken bleken nog altijd te gelden. Het is een leuk restaurant, met op de bovenste verdieping prachtig uitzicht op de markt. De service is heel vriendelijk, maar schiet door de drukte echt tekort vanavond. Rode wijn die ruim voor het hoofdgerecht besteld wordt, krijgen we pas als we het hoofdgerecht al op hebben, ook tafels om ons heen proberen vaak tevergeefs de aandacht van het personeel te trekken.

Het eten is daarbij wisselvallig vanavond. Vooraf is als tapas de pasta truffel salade met serano ham heel lekker, dat geldt ook voor de empenadas. De calamaris daarentegen zijn kant en klaar uit de vriezer en van standaard café kwaliteit. Bij de hoofdgerechten vinden we het weer opvallend dat de kwaliteit van het vlees in een grill restaurant te wensen over laat. Daarnaast is er op de cuisson ook het een en ander aan te merken. De bijgerechten zijn wel lekker.

Al met al dus een matige ervaring gehad. De eigenaar vertelde dat hij het een en ander gaat aanpassen in de nabije toekomst. We hopen dus op verbetering en wellicht geven we het in de toekomst nog eens een kans.

146. Het eten had weinig smaak. Geur en geluidsoverlast van de spoelkeuken. Zou er niet meer terug gaan.

147. Het eten is goed, maar niet speciaal. De kaart is omslachtig, omdat je (kunt) bestellen met bijgerechten die op de achterkant van de kaart staan. Keuze is wel groot, waardoor je speciaal je eigen menu kunt samen stellen.

Bediening en attentie van het personeel is zeer slecht. Het duurt zeer lang voordat iemand je de kaart komt brengen, drinken opneemt en dan uiteindelijk het eten wilt komen opnemen. Dan duurt het weer een half uur tot 3 kwartier voordat je iets krijgt, en die periode tot aan het hoofdgerecht duurt ook minimaal een uur. Als je dan vraagt hoe dat komt, krijg je als antwoord "het is erg druk".

Deze zaak zou er veel meer uit kunnen halen, als het personeel en de bediening attenter zou zijn naar zijn gasten.

148. Anouk

149. Fam van Dijk

Goed eten voor een redelijke prijs. Snelle en aardige bediening. Erg leuk dat je de bijgerechten zelf kunt samenstellen.

150. Het mooie is dat je al gast zelf je menu kan samenstellen door de bijgerechten keuze (2) naast je vlees of vis. T heeft heerlijk gesmaakt! Voorgerechten waren aparter, niet de standaard carpaccio of garnalencocktail. Geen gigantische porties, mooi in balans. Ik kom er zeker terug!

151. Even getwijfeld in verband met een negatieve recensie. Navraag gedaan bij de chef ten aanzien van de recentie en het zelf mogen ervaren. Prima eten uit de spaanse gril en zeer vriendelijke bediening. Zal het m'n vrienden aanbevelen.

152. Als toerist eens het marktplein rond gekeken om eens te zien waar we 's avonds zouden eten.

Via het marktplein naar binnen; dan kom je langs de keuken, en gereserveerd voor later. Reserveren was nodig; het restaurant was vol.

Verrassend ruim: de begane grond is klein, maar tot onze verbazing bestond het pand uit 3 verdiepingen.

Heerlijk gegeten. Niet duur voor wat je krijgt en vriendelijk personeel.

De rolstoel toegankelijkheid zet ik mijn vraagtekens bij i.v.m. beperkte ruimte.

153. Gezellige gelegenheid. De prijs/kwaliteit verhouding is goed voor wat je er krijgt. Je kunt er ook nog ongedwongen natafelen zonder dat je het idee hebt dat je weg gejaagd wordt.

154. Gisteren om 18:30 hier gaan eten, voor een dinsdag was het bijzonder druk. Met minimaal personeel werd hier maximaal gepresteerd. Bleven zeer vriendelijk en eten was ook perfect klaargemaakt. Ik werk zelf al jaren in de horeca dus keek er net wat anders tegenaan dan een willekeurige gast. Dus lekker gegeten en ik kom zeker terug.

155. Goed gegeten. Gehaaste bediening. Muv een nieuwe medewerkster. Geen contact. Ze zouden iets meer tijd moeten nemen voor hun klant.

156. Heerlijk gegeten. Super kwaliteit vlees en perfect van smaak. Lekkere gegrilde groenten en groene asperges en gepofte aardappel met heerlijk sausje! Tot slot heel lekkere creme brulé! Enige minpuntje: geen plek aan het raam met uitzicht op markt!

157. Afgelopen vrijdag ben ik met mijn vriend gaan uiteten bij sol, heel lekker gegeten, super service en helemaal niet duur voor wat we kregen, kortom top tent! Wij komen zeker terug.

158. We waren met 4 personen om 18:00u aangekomen. Voor, hoofd en nagerecht voor alle 4. Vlees hoofdgerecht was niet echt warm en de helft van de spies was ook geen mals vlees. Champignonroomsaus was niet romig en er zat 1 verdwaalde champignon in. Grand dessert was grand qua prijs maar niet qua inhoud, soesjes waren droog en zou ik thuis zelf niet meer eten. Bediening was vriendelijk maar duurde lang, terwijl het niet druk was. Uiteindelijk om 22:12u pas buiten.. 38€ kwijt en niet echt lekker gegeten. Dit ook daar aangegeven, zonder resultaat. Jammer.. Wij komen niet meer terug.

159. Naar aanleiding van de recensies voor de eerste keer gaan eten bij Sol.
    We hadden als voorgerecht brood en inktvisringen.
    Het brood was lekker en de inktvisringen niet bijzonder.
    Als hoofdgerecht hadden we spareribs en mix max (mix grill vlees/vis).
    De spareribs waren mals maar niet echt bijzonder en een kleine portie.
    De mix max stelde niet veel voor, kleine portie en de prijs was redelijk hoog voor wat we kregen.
    Kortom, voor ons geen tweede keer meer bij Sol.

160. Gezellig klein. Fijne open keuken. Keurig verzorgd en aardig personeel. Snelle service. Perfect kwaliteits eten. Top. We komen zeker terug.

161. Miriam en Gerald Ahn

Prima ervaring. Vriendelijke bediening. Niet lang wachten op bestelling. Lekker eten. We hebben buiten op het terras gezeten. Voor degenen die Sittard niet kennen: de markt in Sittard is knus en gezellig. Alleen jammer dat we twee uur naar draaiorgelmuziek hebben moeten luisteren vanwege een kermis. Maar daar kon de eigenaar (dus) niets aan doen. Zonder meer voor herhaling vatbaar. Tip: het is aardig als door de bediening gevraagd wordt of alles naar wens is geweest, maar deze vraag mag best ietjes minder (dan 5 keer) gesteld worden.

162. Chris Peeters

163. barend schotting

Leuk klein restaurant met relaxte sfeer op de druk bezochte markt.
    Vrolijke en ad rem bediening die open staat voor vele vragen.
    Mix Max grill menu besteld die niet als bij de meeste restaurants als een western wordt geserveerd maar mooi opgemaakt met een mooie groente creatie.
    Malse biefstuk. Licht knapperig gegrilde kip. Sappige varkenshaas en lichte zilte gamba's op stokje.
    Verrassend was het menu waarbij tevens een keus mocht worden gemaakt uit bijgerechten. Zoals maiskolf. Salade of gewoon lekkere knapperige frietjes mayonaise.
    De presentatie was goed maar de bereiding nog beter. Vanuit mijn werk eet ik regelmatig buiten de deur.
    Maar zelden werd ik zo aangenaam verrast als bij Sol.
    Super diner !! Op super locatie !!

164. Jane Appleseed

Test

Abcd

165. Wij zijn al een aantal keren gaan eten bij Sol, super eten en leuke bediening. Wij gaan zeker weer terug.
    Alleen vorige week waren we daar en toen kwamen er een jonge dame en een jonge heer binnen met 2 kleine hondjes. Hier heb ik mij behoorlijk aan zitten ergeren. De hondjes zaten op schoot en likte meerdere keren aan een bord. Hier ben ik vies van. Ik heb dit tijdens het afrekenen gemeld, personeel was het met mij eens maar zij konden er ook niets aan doen. De baas beslist.
    Maar buiten de honden ervaring is het Top!

166. Weekendgast

Erg lang moeten wachten om te kunnen bestellen en voordat wij te eten kregen.
    3 Gangen tappas menu besteld. In verhouding erg kleine porties en geen voorkeur o.i.d. kunnen aangeven. Hadden ons er meer van voorgesteld.

167. han hissel

Leuk uit eten, goede prijs kwaliteit en leuke bediening. Goed getafeld.

168. marianne de waal

Prettige bediening, lekker eten voor een hele redelijke prijs, kortom: we komen zeker weer!

169. Lekker gegeten, gezellig klein restaurant. Komen hier zeker een keer terug.

170. Christina Maassen

Zaterdagavond, 6 oktober, in een volle zaal heerlijk gegeten.
    Een kleine opmerking wil ik echter wel plaatsen. Wanneer je de rozemarijnaardappeltjes besteld staat dit niet in verhouding met de rest van de bijgerechten. Dit mag iets meer zijn. Maar echt heerlijk gegeten en we komen zeker terug.

Een echte aanrader.

171. Ik heb afgelopen donderdag gegeten bij Sol, we kregen een (wiebelende) tafel boven, waar je van het mooie uitzicht kon genieten.
    Ik bestelde een icetea, en die kwam zonder ijs..ik vind toch wel dat bij een icetea wat ijsblokjes horen.
    Mijn voorgerecht was carpaccio, die geweldig op smaak was, maar er werd geen brood bij onze voorgerechten geserveerd, heel jammer.. daar ik uitgenodigd was heb ik dat niet kenbaar gemaakt.
    Mijn hoofd gerecht was een entrecote, en die was erg lekker, en mooi gegrild.
    De mayo bij de friet zat er niet bij, maar na vragen kwam die ook.
    Mijn saus keuze was bbq, helaas heb ik die niet gekregen, ik kreeg een flauw smakende tomaten compote, wat in mijn ogen (23 jaar horecaervaring) echt niet bij de perfecte steak past.
    Ik keek er echt naar uit voor bij mijn steak, maar het mocht niet zo zijn.
    AL met al was het een leuke eerste kennismaking met dit restaurant.

172. 2 weken geleden met vrienden bij Sol gaan eten. Wij zijn voor het tapas menu van 19.95 euro pp gegaan. je krijgt dan 3 gangen van verschillende hapjes.Vooraf werd gevraagd of er wensen of allergieen waren waar ze rekeningen mee moesten houden, hierin werd door één persoon aangegeven geen paprika te lusten. We moetsen lang wachten op ons eerste drankje. De eerste gang was minimaal, 1 tot 2 inktvisringen pp, een plakje kaas, dadels onmwikkeld met spek (2 pp) en een aardappeltortilla. Er werd geen brood mee geserveerd. Het leek wel een amusebordje en verwachte dus meer van ronde 2. Ook dit was weer minimaal, een half plakje parmaham pp 2 uienringen pp en gevuld stukje paprika met gehakt. De persoon die geen paprika luste kreeg een groenterolletje, gevuld met paprika!! Dit werd terug naar de keuken gestuurd maar geen vervangend gerecht terug gekregen! ondertussen nog wat brood besteld om de ergste honger te stillen, op de tafel stonden 12 glazen van 4 personen. De derde gang was een stukje bief met een paprika salade! De bediening zei nog even met een lach dat zij dat niet kon eten. Uiteindelijk zijn we met honger en frustratie naar huis gegaan. De frikandellen nadien smaakte ons heerlijk!! Sol, nooit meer.

1,7
  173. Erg gezellig en ongedwongen. Heerlijk gegeten!
    Verse producten en fijne bediening.

Een echte aanrader!

174. Onlangs met z'n vieren voor het eerst bij Sol gegeten.
    Al met al viel deze avond niet tegen.
    We begonnen met een nogal vette tafel en de menukaarten waren minstens zo vet. Dit werd snel door het vriendelijke personeel opgelost! De ruimte tussen de tafels vonden we wat krap, iets meer privacy tijdens het eten zou fijner zijn.
    Het eten zelf was super van kwaliteit!! Zalig mals en goed gegrild vlees. De spareribs vielen zeer in de smaak en het kunnen kiezen van verschillende bijgerechten vonden we erg leuk. Ook deze waren allemaal erg lekker.
    Alles was ruim voldoende! Het personeel zeer vriendelijk en met een extra oog voor de kinderen. Al met al toch een geslaagde avond.

175. Tilly Vola

Gezellige lokatie, goede bediening en service. Prima prijs-/kwaliteits verhouding.

176. Met een stel vrienden gaan eten bij Sol. Sfeervolle, knusse zaak, heerlijk eten en vriendelijke bediening. Hebben genoten!! Heel fijn dat je zelf bijgerechten kan kiezen. Komen hier zeker terug!!

177. Speciaal gegaan om spareribs te eten. Leuke sfeervolle zaak, al hoorde je op de bovenste etage een of ander basgeluid van waarschijnlijk de buren. Bediening is matig en ongeinteresseerd, een glimlach kan er niet van af.

Eten boven verwachting, lekkere spareribs, goede gepofte aardappel en royale salade. Alleen met het bakje tomaten-prak konden we niks. Verder heerlijk gegeten voor een zeer goede prijs.

178. Net met z'n 4en gaan eten bij Sol, gekozen voor het 3 gangen Tapasmenu. We waren aangenaam verrast door de lekkere, verse gerechten die we kregen! Het goede, lekkere eten werd teniet gedaan toen de dames in de bediening ijverig begonnen te poetsen terwijl wij nog zaten!
    Vuilnisbakken gingen door de zaak, er werd hardop gekletst onderling over nieuw gekochte kleren enz, wij als gast werden totaal vergeten! Zelf maar naar de kassa gelopen voor af te rekenen aangezien niemand bij of na het dessert nog oog voor ons had. Zien we daarna dat we ook nog €1 extra hebben moeten betalen aangezien we slagroom bij ons dessert wilden! Zo jammer!

Voor het eten komen we zeker een keer terug maar de service/bediening mag een stuk beter!

179. Verleden week voor het eerst gegeten met een aantal personen en ik kan niet erg roemen.
    Het was gewoontjes, geen echte hoogtepunten.
    De smaak van de gerechten was in orde, maar niet meer dan dat.

180. Maria 305 punten

Persoonlijk vond ik Sol een tegenvaller, ik had er meer van verwacht. Het restaurant ziet er gezellig uit, al zit je wel dicht op je buren. De bediening is erg traag en weet volgens mij niet echt wat ze moeten doen. Zelf moeten vragen of we nog wat te drinken mochten hebben en ze waren niet erg vriendelijk. De Mixed Grill had 3 kleine stukjes vlees, dit vonden wij erg weinig, maar het smaakte wel goed. Gelukkig hadden wij nog tapas als voorgerecht besteld, dit smaakte erg goed!

181. Niet echt geweldig. Weinig eten voor toch een redelijk hoge prijs. Trage bediening, maar het was ook te druk voor de capaciteit van het gebouw. Ik ga er niet meer snel terug en ik zal er niet persé mijn vrienden niet naartoe sturen. Misschien lag het aan de avond, het is natuurlijk maar mijn mening, en ik zie dat er anderen zijn die een andere ervaring hebben gehad. Helaas wij niet.

182. Een paar weken geleden voor het eerst bij Sol gegeten. De ruimte is niet groot, je zit vrij dicht op je buren. Maar ala, dat weet je, het pand is een zgn pijpenla.
    Heerlijk gegeten voor zeer redelijke prijzen. Grillschotel van mijn partner was vlgs zijn zeggen goed, mijn kip aan spies was ook zeer smakelijk. Heel fijn om de keus te hebben in de bijgerechten. Het hoofdgerecht was ruim voldoende, maar lekkerbekken als we zijn wilden we ook een dessert. De overkant een chocolademousse en ik een grand dessert. Werkelijk overheerlijk en de prijs meer dan waard. Bediening was goed, het glas wijn prima.
    Kortom, zeker om nog een keer te doen. Gaan we dan boven zitten, meer ruimte??

183. Wij hebben hier onlangs met 6 personen gegeten en iedereen was gewoon tevreden. Vriendelijke ontvangst, vriendelijk personeel. Ondanks 6 personen kregen we de gerechten ongeveer tegelijk wat wij 'n pluspunt vonden. Mijn steak was zo mals dat 't mes erdoorheen gleed. Heerlijk. Ook fijn is dat je 2 bijgerechten kunt kiezen, er is dus voor iedereen wel iets te vinden op de uitgebreide kaart.

184. Ik hoorde zeer uiteenlopende verhalen over dit restaurant, maar door vertrouwen in de eigenaar toch maar eens zelf de proef op de som gesteld. Ik kan niet meer zeggen dan dat het gewoon goed is. Het is precies wat ik verwacht van een dergelijk restaurant, ik zal er geen vaste klant worden, maar dit ligt niet aan de geleverde kwaliteit of service!

185. Maurice Leinarts

Wij zijn op zaterdag 22 oktober gaan eten met een groep van 8 personen. We hebben boven gezeten met uitzicht op de markt en de kermis in het kader van het oktoberfeest.
    Met een minder makkelijke eter in ons midden hebben het personeel en de koks hun uitstekend best gedaan om het ons naar onze zin te maken. Voorgerechen bestaande uit reguliere voorgerechten en een aantal verschillende tapas waren zeer lekker. Alle hoofdgerechten en ook de nagerechten waren ook uitstekend en de geserveerde wijn viel ook goed in de smaak.
    Het was onze 3e keer dat we Sol bezochten en wederom is het ons uitstekend bevallen en we komen zeker nog een keer terug.
    Veel succes verder met jullie zaak.

186. Martin Walraven

In reactie op de recensie van Jos over onze bereikbaarheid. Emails trachten we binnen 24 uur te beantwoorden doch bij drukke werkzaamheden lukt dit niet altijd. Het verkeerd neerleggen van de telefoon is afgelopen vrijdagmiddag inderdaad één keer gebeurt maar waar het "vaker voorkomen" hiervan zijn grond in vindt, kunnen we slechts gissen.
    Sol is om 16 uur open en op maandag en dinsdag om 17 uur. We zijn altijd minimaal 2 uur tevoren aanwezig voor alle voorbereidingen en dus per telefoon bereikbaar.
    In de ochtend- en vroege middaguren kan het dus zijn dat we door inkopen e.d. niet aanwezig zijn om op te nemen. Wilt u voor 14 uur reserveren, adviseren wij u de reserveringsfaciliteit te gebruiken op EET.NU. Wij krijgen deze reserveringen om 14 uur via de computer binnen en u krijgt dus bijtijds respons. Tip: vul op het reserveringsformulier uw telefoonnummer in zonder spaties of andere extra tekens. De computer kan u anders de bevestiging niet sms-en.

187. Het is bij Sol moeilijk afspraak te maken. Op mail reageert men niet. De telefoon is de hele tijd in gesprek omdat men verkeerd neer legt. Dit schijnt regelmatig voor te komen. Erg moeizaam dus. Hebben er gegeten met een bon van Groupon. Smaak was prima maar was wel weinig. Hadden hogerige verwachtingen. Als je hier de normale prijs van € 25
    voor betaald had zou je echt wel balen...

188. Een gezellig restaurant met een leuke sfeer in een smal pand op de markt in Sittard. Maar helaas had ik meer van het eten verwacht. Het viel enigzins tegen. Het gegrilde vlees heeft een goede smaak dat moet gezegd zijn maar de bijgerechten waren erg flauw en fantasieloos. Ook werd er niet gevraag hoe hoe het vlees bereid moet worden. Daarnaast vonden wij de kip aan de dure kant zeker gezien het feit dat je een matige portie krijgt. Daarnaast was de kruidenboter bij het voorgerecht nog keihard en amper te smeren. Jammer... De bediening is vriendelijk. De plastic menukaarten waren overigens niet al te hygienisch. Conclusie: leuk restaurantje, kan nog veel verbeteren.

189. Joep en Melle

Heerlijk gegeten! De een een zeer goed stuk vlees en de ander lekkere visschotel. Wat erg fijn is dat ieder zijn eigen bijgerechten kan bestellen die allemaal erg smaakvol zijn.

Mooie producten, eerlijk klaargemaakt en vriendelijk geserveerd.

190. Vandaag na lange tijd eens bij Sol gaan eten, na alle goede geluiden.

Helaas konden onze verwachtingen niet geheel waar gemaakt worden.

De mixed grill, van zogezegd 300 gram, bestond uit drie zeer kleine hoeveelheden, volgens mij echt geen 300 gram! Het smaakte overigens wel oke!, Frieten waren lekker salade die je erbij kon kiezen was ook oke, maar helaas niet meer dan dat.

Had er veel meer van verwacht, maar helaas was alles was vrij standaard. Zonder op te scheppen had ik dit ook makkelijk thuis kunnen maken.....daarvoor ga ik niet uit eten.

191. c. 17 punten

Al een paar keer bij Soll geweest met mijn man die zelf jaren als chef in de keuken hefet gestaan.

Wij zijn beide erg enthousiast over soll en haar mooie vleesgerechten. Je proeft de passie terug in het eten en dan weet je dat iemand niet zomaar op de automatische piloot staat te koken maar met gevoel.

Vorige keer boven gezeten, leuk hoe ze van een vrij kleine kamer een sfeervolle ruimte hebben weten te maken.

Er kan altijd eens iets fout gaan, maar ik twijfel geen seconde aan het feit dat als je je klacht tijdig kenbaar maakt, dat dit correct word opgelost.

Mijn enige persoonlijke advies, zou graag eens iets anders dan de rucola en trostomaatjes willen zien als garnituur.

Voor de rest...TOT SNEL! Adios.

192. Maurice

De eerste keer hier gaan eten en ach...het was wel aardig maar eerlijk gezegd toch wat meer van verwacht. Met name het vlees is op zich wel ok maar niet echt bepaald een toppertje. Verder is de temperatuur van het vlees echt te laag als je het geserveerd krijgt, blijkbaar komt dit vaker voor gezien de recensies. De bijgerechten waren echter prima, evenals de lekkere frietjes. Maar eigenlijk kom je toch voor het vlees en dat is helaas niet meer dan middelmatig.

Bediening was overigens gewoon goed.

193. Wij gaan nu al de 4 keer naar Sol vinden het echt goed daar eten zeer goed en leuke bediening zeker de moeite waard om eens naar toe te gaan.

194. Patrick

Na een aantal keren over Sol gehoord te hebben zijn we er gisteren gaan eten. Onze tafel was niet schoon, er zaten over de hele tafel veegstrepen met korreltjes etensresten. De dame van de bediening veegde de tafel opnieuw schoon op ons verzoek. Fijn. Het eten was niet zo geweldig, van de steak op het broodje was de helft rauw en de helft erg doorbakken. Lamsrack met steak was niet echt geweldig. (Er werd niet gevraagd hoe het vlees gebakken moest worden.) Bijgerechten wel ok, en de wijn was goed. Helaas voor ons geen tweede keer. Een tip voor de bediening: een beetje positieve uitstraling werkt beter dan een afgestreken blik. Ook al is het warm en moet je werken...

195. Ik heb gisteren heerlijk gegeten bij jullie. Echt super. Een aanrader voor iedereen.

196. Saskia 128 punten

Wij hebben hier al een paar keer gegeten en het was iedere keer erg gezellig en erg lekker. Leuke zaak met inrichting die je verwacht bij een grillrestaurant in Spaanse stijl. Door het zelf kiezen van de bijgerechten en sauzen kun je lekker combinaties maken en ook ruilen met je tafelgenoten waardoor je nog meer variatie krijgt. Met een glaasje cava vooraf, drie gangen en wijntjes bij het eten ben je met 2 personen ongeveer 100 euro kwijt. Niet echt goedkoop maar voor de kwaliteit die je krijgt meer dan de moeite waard. Bediening vriendelijk en correct.

197. jeroen zegers

Ik heb gister gegeten bij Sol.
    Bij Sol was ik zo verrast dat het de moeite is dit te melden. Op een prachtige locatie en met een mooi uitzicht op de markt in Sittard. Het restaurant doet mij denken aan een Amerikaans steak house, maar dan met een Spaans tintje. De prijskwaliteit verhouding was goed. Kwaliteit van het vlees ook goed. Ja, het vlees was niet verschrikkelijk heet, maar dat kan ook niet, vlees moet tijd krijgen! Wel was het vlees niet zo medium-rare als ik had verzocht. Dat was jammer. Maar mijn mixed grill was goed, porties had iets groter kunnen zijn. (nu had ik een voor en nagerecht, zonder deze, had ik waarschijnlijk nog trek gehad.) Wat heerlijk dat je zelf je bijgerechten kan kiezen, voor ieder wat wils. De enige reden dat ik niet meer zou gaan, is dat na een uitstekende ervaring, een kleine tegenslag harder aankomt. Dat neem ik dan op de koop toe, mij zien ze zeker terug! Ga zo door SOL!

198. Levi 117 punten

Inmiddels twee keer bij SOL gegeten en ik kijk er nu alweer naar uit om weer terug te gaan. Heerlijk vlees van de grill. Het concept is erg leuk, je kunt bij de hoofdgerechten zelf twee bijgerechten kiezen en hebt daarbij meer dan voldoende keuze. Zo stel je dus je eigen gerecht samen en is er voor ieder wat wils.

Het vlees was erg goed maar ook de bijgerechten zijn erg lekker. Als nagerecht heb ik de laatste keer de crème brûlée besteld, deze was super!

199. Beste Meloen,

Bedankt voor uw recensie. We zien deze liever positiever maar over smaak valt niet te twisten en we gaan met uw kritische noten zeker iets doen. U heeft met een groep van 12 gasten bij ons gegeten op een onverwacht drukke woensdag waar ik zelf achteraf bezien eerder had moeten stoppen met het accepteren van passanten. De 2 dames in de bediening hebben keihard gewerkt maar konden het maar met moeite bijbenen waardoor u bijvoorbeeld ook veel te lang op de koffie heb gewacht. We zijn nog geen jaar open en soms wordt ook ik verrast.

Dat u om half 6 binnen was en pas om 8 uur wat te eten kreeg, is echter duidelijk ver bezijden de waarheid. De eerste gasten waren inderdaad op dat tijdstip binnen maar u wilde met de menukaart wachten tot de laatste gast binnen was, wat tegen half 7 geschiedde. Vervolgens heeft uw gezelschap een finger food platter besteld. Deze is binnen een half uur geserveerd. Vervolgens heeft het wel langer geduurd om uw hoofdgerechten te bereiden dan de 20 minuten waar we naar streven. U was ook met zn twaalven en mocht a-la-carte bestellen. Dat kostte ons inderdaad iets langer dan ik gewild had.

Ik begrijp dat uw recensie voorkomt uit een minder prettige eetervaring en dat spijt me. Ik wil dit wel rechtzetten om toekomstige gasten van Sol geen verkeerd beeld te geven over veronderstelde wachttijden van 2 1/2 uur. Nogmaals dank voor de moeite van het geven van uw reactie,

Martin Walraven.

200. Helaas een tegenvaller. Wij gaan niet meer terug. Kwaliteit/prijs aan de hoge kant. 17,50 voor 3 kleine stukjes ossenhaas aan spies. Weinig groente. Frites zijn wel oke. Biefstuk koud. Teruggegeven maar nog steeds lauw. Vragen ook niet of je deze medium of doorbakken wil.

Slecht en zeer trage bediening. Half zes daar en om acht uur eten. Het duurt allemaal heel lang.

Te duur voor wat ze bieden.

201. Gisteren hier met mijn vader gaan eten. De zaak is klein, maar gezellig. We kregen een hapje van de zaak. En bestelden een mixed grill. Deze was heerlijk. De smaak was goed en het vlees was lekker mals en precies goed gegrild. Leuk vond ik dat je 2 bijgerechten kon kiezen. Voor ieder wat wils. Ook het dessert was lekker. De prijs was goed. Wij gingen helemaal tevreden weg en zullen zeker teruggaan.

202. Helaas viel mijn ervaring met Sol erg tegen. Veel vet aan het vlees en te rauw. Dat terwijl het absoluut niet druk was, in tegendeel zelfs.

203. Na ons eerste bezoek, vlak na de opening, waren wij nog niet helemaal overtuigd. Sinds ons bezoek gisteren, is dit wel het geval. De voorgerechten waren allemaal royaal geportioneerd en goed op smaak. Het heerlijke vlees als hoofdgerecht was prima gegrild, met elk stuk de juiste garing en dit keer ook goed gekruid. En als dan ook de zelf te kiezen bijgerechten uitstekend smaken (overheerlijke aardappelgratin bijvoorbeeld!), dan hebben we niks meer te klagen. Sol is dus een prima grillrestaurant, waarbij niet alleen het vlees overheerlijk is!

204. Goed gezellig restaurant.

Zijn er in de zomer vaker geweest en hebben steeds goed kunnen eten en genieten.

205. mitch

206. Bjorn Clement

Afgelopen zondag wezen eten bij Sol samen met mijn vriendin. We werden op een of andere manier aangetrokken door Sol, waarschijnlijk de keuken! Die vanaf de markt zichtbaar is, super idee en oplossing. Eten was goed, idee van keuze van 2 bijgerechten is geweldig, zo kun je met zijn 2en veel keuze maken. Vlees was van superieure kwaliteit en geweldig van smaak, probeer het eens zonder saus! Tot snel. Zaten eerst boven, was toch wel warm, aircootje misschien? Onder was het aangenaam.

207. Daan 514 punten

Leuk nieuw restaurant van de eigenaar van Meds, een van de beste restaurants in Sittard. Goed eten, goede kwaliteit, aardige bediening en niet te duur. Smaken zijn puur en eerlijk, zoals bij Meds. Simpel en goed eten. Vooral vlees.

Zeker een restaurant om eens terug te komen.

208. Daan

209. Gisteravond bij Sol gegeten. Eten was erg lekker, bediening was prima en de prijs/kwaliteitsverhouding dik in orde. Leuk concept, hoofdgerecht incl. 2 bijgerechten naar keuze. Aanwinst voor Zitterd.

210. Het is een gezellig restaurant die nog veel dingen moet verbeteren.

Personeel was niet al te vriendelijk en discussieerde over loon in de zaak?! Dit doe je niet als er gasten in de zaak zijn!

Een groot gedeelte van het eten was flauw en niet goed gekruid.

Daarnaast had ik als nagerecht de chocolade brownies besteld, krijg je 1 lullig opgewarmd stukje chocolade cake, wat door het opwarmen taai is geworden.

Na het nagerecht nog een koffie besteld, deze zat vol koffiedrab, dat kan gebeuren, dus hebben een nieuwe gekregen. Krijg je wel maar de helft van je kopje gevuld.

Al met al zou ik het niet aanraden bij anderen.

211. Sol is een nieuw grillrestaurant op de markt in Sittard, dat door dezelfde eigenaar bestiert wordt als het mateloos populaire Meds. Sol heeft ook alles in zich om weer een succes te worden, al moeten dan wel nog wat puntjes op de 'i' worden gezet. Een prachtige houtskoolgrill in de open keuken, trekt bij binnenkomst meteen de aandacht. De hele zaak ademt een fijne mediterane sfeer uit en is een stukje minder formeel als grote broer Meds. De meeste voorbereidingen worden bij Meds gedaan en bij Sol wordt voornamelijk nog het vlees gegrild. Het vlees is prima van kwaliteit. De voorgerechten zijn eenvoudig, waarbij de scampi's in knoflookolie tegenvallen. Deze heb ik op verschillende plekken veel beter gegeten. De garnituur en sauzen kunnen zelf uitgezocht worden. Over het algemeen geldt dat de smaken wat steviger mogen en sommige bijgerechten mogen wat meer pit hebben. Ook het vlees zou beter gekruid kunnen worden.

212. Vorige week op het terras gezeten, voor mij de 1e keer bij Sol, mijn tafelgenoten waren er al 'ns eerder geweest en waren toen erg tevreden. Mij viel het helaas wat tegen. De bediening had niet haar beste dag, er gingen toch aardig wat zaakjes mis (gerechten van onze buurtafel bij ons en omgekeerd, verkeerde saus bij het eten geserveerd, duurt te lang voordat de tafel wordt afgeruimd en lang moeten wachten op de rekening). Het eten was best goed, eenvoudig bereid, maar lekker. Ik denk dat, als er meer de puntjes op de i worden gezet, dit best wel een restaurant zou zijn waar ik graag terugkom.

213. Margriet

Laatst 'per ongeluk' bij Sol terecht gekomen. Daar hadden we geen spijt van. Hoewel de zaak erg klein is, zijn de zitjes ruim genoeg. En het eten was er heerlijk. Heel verrassend was de salade met tomaat en gegrilde paprika. Ben van plan er snel weer te gaan eten.