Simla in Sittard

INDIAAS TANDOORI RESTAURANT

Dichterbij stations- of bij oude ziekenhuis, bij Parallel weg- of Walraamstraat.

Naast trein station-en bus.

Simla laten bezorgen?

Sinds 1996 in Sittard te vinden
Wij staan bekend om onze uitstekende kwaliteit en service!
In ons restaurant zult u een warme en vriendelijke sfeer vinden. Met vriendelijke gezichten van ons personeel, snelle en kwaliteitsgerichte service, overheerlijke gerechten en betaalbare prijzen. ​
Simla, kwaliteit- en servicegericht.

• Buffet: € 24,95

1452066098 89
1465206653 86
1511198593 85

1. Stephan en Lilian

Ongelofelijk lekker gegeten. We hebben al bijna alle eetgelegenheden gehad in de omgeving maar hier was het onovertroffen goed op alle vlakken! Weldra gaan we weer eten daar.

2. Wij komen hier al vele jaren eten en elke keer is het eten weer heerlijk. Als je het restaurant inloopt waan je je meteen in de Indiase sferen en dit is erg aangenaam. De service is altijd top en nog nooit iets negatiefs op aan te merken gehad.
    Vooral de Tandoori gerechten zijn heerlijk en erg aan te raden! Ook het Nan brood is erg lekker. Tevens is het Indiaas bier erg lekker en verrassend. Ook het nagerecht smaakt altijd erg lekker.
    Dit Indiaas restaurant is een van de beste Indiase restaurant van Nederland en daarom zijn er ook zoveel vaste klanten en Engelse klanten. Een echte aanrader!

3. We waren erg laat met reserveren, maar gelukkig was hier nog plaats en hebben we hier op 2de kerstdag kunnen eten.

De bediening was super vriendelijk en heeft ons de hele avond goed geholpen. Omdat het kerstmis was kon je niet van de kaart bestellen, maar aangeven wat je niet wou eten (vis, vlees, groente, etc.) en werd hier rekening mee gehouden. Mijn vader had gezegd dat hij geen garnalen kon eten, maar dit was waarschijnlijk niet helemaal doorgekomen waardoor we in zijn hoofdgerecht toch garnalen zaten. Gelukkig werd dit snel vervangen door een compleet ander visgerecht. Prima opgelost!

Het eten was heel lekker. Er stonden allemaal verschillende gerechtjes op warmhoudplaten zodat iedereen zelf kon kiezen wat ze wilden. Het was allemaal top!

Bij het vertrek kreeg iedere gast een ingepakt cadeautje mee omdat het kerst was. Heel leuk en onverwachts. Ook kreeg mijn zus 2 volle handen bonbons mee en werden alle overgebleven restjes netjes ingepakt zodat we er thuis nog een keer van kunnen genieten.

Wat mij betreft een aanrader.

4. Afgelopen week voor het eerst bij Simla gegeten, wauw! Bij binnenkomst komen de heerlijke geuren uit de keuken je al tegemoet. We hebben na de voorgerechten genoten van een royal tandoori en een biryani met garnalen, zelden zo goed gegeten! De kaart is super uitgebreid, wat ik een hele grote plus vind. De prijzen zijn zeer vriendelijk, helemaal vergeleken met de super kwaliteit.
    Wij gaan zeker snel terugkomen!

5. Beth Palm

Echt lekker eten, en een vriendelijk en gezellig sfeer.

6. Super goed restaurant! Het eten is van uitstekende kwaliteit. Je proeft de culinaire kennis en liefde die in het eten wordt gestopt. Prijs kwaliteit is erg goed. Zeer vriendelijke en attente bediening. De tandoori gerechten zijn besliste aanraders!

Bij het verlaten van het pand beloven we één ding: we komen snel weer terug!

Wij komen al ruim 10 jaar bij Simla. Echt een aanrader!!!

7. Mijn eerste keer dat ik hier ben gaan uiteten. Bediening was erg vriendelijk en gastvrij. Het eten was erg lekker en goed van smaak. Op aanraden van de bediening Lassi besteld als nagerecht. Hier heb ik geen spijt van gehad. Heerlijk! De prijs/kwaliteit was goed. Voor mij zeker voor herhaling vatbaar.

8. Zeer uitgebreide kaart. Uiteindelijk genoten van een heerlijke thali. Bediening is zeer vriendelijk. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

9. Ze adverteren met halal, maar verkopen alcohol. Sinds wanneer is dat halal? Bediening is slecht. Eigenaar is te gehaast, praat slecht Nederlands en communicatie nauwelijks mogelijk. Decor, inrichting van restaurant is teveel, te druk.

10. Ik ben een bijna een vaste klant, wij komen regelmatig eten bij Simla. Het eten is heerlijk, iedere keer weer. De bediening is vriendelijk. Als je de Indiase keuken niet kent, is het zeker de moeite waard om bij Simla te beginnen. Simla is één van de beste Indiase restaurant in Nederland. ik heb in Nederland nog nergens zo lekker Indiaas gegeten als bij Simla in Sittard.

11. Eerlijk heerlijk eten voor een hele leuke prijs. Altijd vers! Echt een topper.

12. We zijn gasten van het eerste uur en komen daarmee al jaren graag smullen bij Simla. In Engeland zijn Indische restaurants veel gangbaarder en is de keuze veel ruimer. Daarmee vergelijkend kan ik zeggen dat ik blij ben dat we hier bij Simla terecht kunnen voor een uitstekende Indische schotel. Mijn voorkeur voor een bepaald gerecht ? Jhinga Maly, Lams Kasmiri, Butter Chicken, King Prawn Biryani, Thali Special en altijd een stuk Peshwari Nan erbij. Met een flesje Kingfisher of Cobra en een lassie als nagerecht is het feest compleet. Maar goed, keuze te over. Over feesten gesproken: hun catering is een aanrader: Het was een onvergetelijke verrassing voor mijn 30 gasten.

13. Fons Jungbluth

Wij komen al zeker 18 jaar bij Simla, het eten is hier altijd uitstekend in een fijne rustige sfeer! Vriendelijke bediening!

14. José en Kees

Lekker eten gezellige bediening. Goede prijs kwaliteit verhouding. Probeer eens de pakora, heerlijk!

15. Ik heb al vaker bij Simla gegeten, zo ook vanavond. Het eten was weer heel lekker. Ik eet graag een thali, een schotel met allerlei gerechten en verrukkelijk naambrood. Prima eten en leuke bediening. Een aanrader dus.

16. Anna Nelissen

Vandaag heerlijk gegeten bij Simla. Ruime keuze aan gerechten en de prijzen waren niet aan de hoge kant!!

Voor de eerste keer geweest en is zeker voor herhaling vatbaar!

top!

17. Jan Janssen

Wij zijn 19 jaar voorbij gelopen. Vanavond besloten wij om toch een keer bij Simla te gaan eten. Wij waren meteen verkocht. Vriendelijke en charmante bediening en uitstekend gegeten. Een aanrader!!

18. simla

1 punt
  19. Wendela en Pierre

Zeer goed Indiaas restaurant. Wij komen er zowel zakelijk als privé. Prima sfeer, zeer netjes ingericht. Heb de keuken mogen bekijken, zie ook film op simla site. We eten regelmatig met Indiase vrienden, en hebben ook zelf geruime tijd in India met de locale keuken kennisgemaakt. Dhr Hussain en familie staan garant voor een geslaagd uit -eten, met een zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Een aanrader.

20. Zeer lekker eten, ook ik heb als vegetarier een ruime keuze mogelijkheid! Bediening erg netjes en vriendelijk! Gezellige sfeer.

21. Arsiwalla

Vandaag Indiase borrel voor 40 mensen kantoor laten verzorgen door simla. Goede service en natuurlijk ook smaak. Wij hadden Pakura, tandoori en samosa. Hoeveelheid was enorm, maar nog veel belangrijker, het was heerlijk. Verder gratis papadums, sauzen en bestek en borden erbij. Geweldig. Zeker een aanrader. Prijs was prima, daar kan een Nederlandse borrel niet tegen op!

22. Na veel goede verhalen gehoord te hebben hebben we toch maar eens besloten om hier te gaan eten. Eerlijk gezegd hadden wij meer verwacht van het eten en de service.

Bij binnenkomst kwam de bediening wat nors en ongemotiveerd over.

Het voorgerecht (groente en vlees in bladerdeeg) was er smaakloos. Mijn hoofdgerecht (lam) was eveneens niet smaakvol en tevens vrij droog. De geserveerde groenten (kerry) waren qua smaak goed, maar zag er allerminst vers bereid uit.

Tot slot bleek het ijs toetje al behoorlijk lang te zijn voortgemaakt en bewaard in de vriezer wat resulteerde in een coup ijs met een behoorlijke portie bevroren water kristallen.

Jammer om dit te moeten schrijven na alle positieve ervaringen van vrienden en familie die hier wel goed gegeten hebben.

23. Heerlijk gegeten hier.

We waren er op een donderdagavond rond 20:00. De enige gasten. Dat is dan wel heel kaal, maar je kunt wel uitzoeken waar je wilt zitten.

Als voorafje kregen we papadums. Nadat we er om gevraagd hadden een lekkere mango chutney en raita. Lekker snoepen en, zo bleek achteraf, van het huis.

Allebei een menu genomen, dat is toch wel het makkelijkste. Omdat in onze beide menu's een groenten curry zat, werd er één vervangen door een champignongerecht. Goed dat ze hier aan denken, maar dan kunnen ze toch beter even vragen of iedereen wel van champignons houd, want nu moest ik het in mijn eentje opeten en ik had nu juist zo'n zin in die curry!

De gerechten waren heerlijk. Vooraf een dahl soepje. Lekker op smaak, maar wat weinig bite. Ik had een iets steviger soep verwacht met hele linzen er in.

De hoofdgerechten kwamen op een warmhoudplaatje tussen ons in te staan en gaven veel keus. Rijst, groeten curry, spinazie met eigengemaakte paneer, champignons in een lekker sausje, naan brood erbij. Heel compleet. Het licht werd een beetje gedimd en we zaten alleen met al dat lekkere eten. romantische setting hoor!

Toe een lassie (mango yogurt shake) en een koffie en geheel voldaan naar huis.

De toiletten waren eenvoudig en niet erg modern, maar wel schoon en proper.

Voor 50,- met 2 personen eten en drinken was het een goede prijs.

24. Lekker gegeten in een eenvoudige, maar wel gezellige sfeer. Vooraf had Ad Murug Pakura, lekker gekruide kip en Marijke Butterfly gemarineerde grote garnalen. Lekker gekruid en een verrassend voorafje. Daarna kreeg Marijke het gerecht Thali Speciaal, viertal verschillende gerechtjes van lam en kip. Heerlijk met het Nan brood. Ad nam de gegrilde lamskoteletten uit de kleioven. Heel smaakvol en ook nu alles lekker gekruid. Als toetje het indiaas ijs. Kortom lekker eten en de prijs volledig waargemaakt. Ook de bediening erg vriendelijk!!

25. Voor de 1e keer hier gegeten met een stel vrienden en aangenaam verrast.

We vonden het alle 4 heerlijk, de bediening was ook prima in orde.

Absoluut voor herhaling vatbaar.

26. Een tijdje geleden heb ik hier heerlijk gegeten en heb toen tevens aangegeven dat de bediening er alleen dramatisch slecht was. Nou, dat is nu sterk verbeterd, attent, vriendelijk en snel. Kortom een goed restaurant met heerlijk gerechten voor een faire prijs.

27. Condors55

Prima eten, vriendelijke bediening, snel, kortom: alle ingedrienten als je 'even snel' lekker buiten de deur wil gaan eten zonder de rest van de avond kwijt te zijn!

28. Vandaag voor het eerst hier gegeten en dat terwijl we al 11 jaar in Sittard wonen. 11 jaar te laat dus.

Prima restaurant, zeer ruime keus in gerechten en de smaak is helemaal goed. De smaak is ook beoordeeld door mijn vader die afkomstig is uit India, een kenner.

De porties zijn enorm en hadden best minder kunnen zijn voor hetzelfde geld. Soms is "less is more" ook goed.

Wij kunnen het restaurant aan een ieder aanbevelen.

Bedoening is ook heel vriendelijk.

Samosa's zijn top, Kulfi ijs ook, maar de rest heeft ons zeker ook uitstekend gesmaakt.

29. Barbara

Heerlijk eten en vrij betaalbaar eten. Deze Indiaanse gerechten zijn lekker gekruid en niet flauwig en ook de 'Lassi's ' zijn een aanrader.

30. Gisteravond gegeten bij Simla samen met mijn man. Het was de vierde of vijfde keer dat we er gegeten hebben, we gaan meestal 1 of 2 keer per jaar. Het eten was zo als gewoonlijk heerlijk, maar de bediening liet heel veel te wensen over. Bestelling voor drankjes, voor- en hoofdgerecht werden tijdig opgenomen, we hoefden niet lang te wachten op het eten. Toen werd alles weggehaald en werden we gewoon vergeten. Niemand kwam vragen of we nog iets wilden drinken of een nagerecht wilden bestellen. Er was verder nog 1 tafel bezet (8 personen) die alle aandacht kreeg, maar wij werden gewoon genegeerd. 1 ober was druk bezig op zijn laptop achter in het restaurant en de andere was in de keuken. Uiteindelijk zelf iemand geroepen om een toetje en koffie te bestellen en de rekening gevraagd. Geld voor fooi op tafel laten liggen. Niemand zei bedankt of tot ziens en toen de ober kwam om het blaadje met suiker en pepermuntjes te halen, keek hij gelijk onder het dekseltje van het potje pepermuntjes. Misschien dacht hij dat wij twee hadden gestolen of zo! Heel bizar allemaal en we zullen er nooit meer terugkeren. Kwaliteit eten geef ik een 8, maar voor service/bediening een 1!

31. Lekker eten en goede bediening.

Kwaliteit en prijs goed.

Voor een Indiaas restaurant in Holland gelukkig geen namaak Indiaas, maar echte goede smaak met echte goede vriendelijkheid.

Vandaar de vele Engelse bezoekers, die zijn goed gewend en komen steeds terug!

We gaan vaak terug en bestellen ook vaak, dus we hebben veel ervaring met dit restaurant.

32. Eten is lekker en bediening is vriendelijk en authentiek. Kwaliteit eten is zeker zo goed als in de gemiddelde Indian restaurants in Groot-Brittannie. Niet verbazend is dan ook dat een aantal gasten engelstalig zijn. Deze weten het eten van Simla zeker te waarderen.

Prijs is wel iets aan de hoge kant ten opzichte van bijv. Grieks of Chinees tafelen. Wellicht dat in de Indiase keuken duurdere specerijen en kruiden gebruikt worden. Daarentegen staat wel dat het eten verfijnder en smaakvoller is.

De inrichting bij Simla is niet zo bijzonder en mist sfeer.

33. jolanda

We zijn er met 4 personen gaan eten. Was weer eens iets anders.

Ik moet zeggen, het was heerlijk. We hadden een samen gesteld menu gepakt met verschillende gerechten van voor tot nagerecht.

Het was heerlijk! Gewoon doen!

34. Gisteren (zaterdag 23 januari) heel erg lekker in dit restaurant gegeten. Was erg druk, maar toch was de service erg goed en vriendelijk!

Eten werd op tijd bezorgd en smaakvol, echt heerlijk gegeten.

Wij komen hier zeker nog eens terug.

Echt een aanrader!

35. Wij eten hier al jaren zeer regelmatig. Zowel met z'n 2-en, 4-en als met een hele groep. Nog geen enkele keer is er iets negatiefs geweest. De bediening is juist voorbeeldig, het eten smaakt heerlijk (steeds zelfde kwaliteit) en keuze te over. Van mild tot erg heet.

Met de grote groep werd ons geadviseerd diverse gerechten eens te laten uitproberen, dit is echt een aanrader en werd door iedereen gewaardeerd.

Tot nu toe heb ik alleen nóg beter Indiaas in Londen gegeten.

Het lijkt wel een reclamespot, maar dat komt omdat ik de negatieve berichten zeker niet herken!

36. Het eten in dit restaurant vonden we heerlijk. Jammer van de dramatisch slechte bediening. We stonden al 5 min binnen terwijl er niemand van het personeel aanwezig was. Het tweede drankje 2x moeten bestellen terwijl het niet druk was. Omdat het pin apparaat defect was werden we naar het station verwezen om te pinnen!

37. Ik heb twee keer gegeten, een keer met een gezelschap van 10 personen en een keer met zijn tweeën. Met de groep had ik van alles op tafel laten zetten, een soort verrassing. Viel bij iedereen in de smaak, die van Tandoori kruiden houdt.

Je kon verschillende dingen proeven, van mild tot een beetje pittig. Lekker ijsje na.

38. Heerlijk kruidig en avontuurlijk gegeten!

Lekker eens wat anders dan frites sate.

39. Geweldig lekker, heerlijke geuren als je binnenloopt, vriendelijke bediening, en uitstekend eten.

Ik ben spontaan verslaafd aan Indiaas eten geraakt!

40. Afgelopen weekend voor het eerst wezen eten. Eten was ok, prijskwaliteit ook. Maar een ontzettend slechte bediening.

We moesten ruim 1 uur wachten op ons voorgerecht, en ruim 1,5 nadat we dat ophadden kwam het hoofdgerecht pas. Tafel werd pas zeer laat afgeruimd. Tussendoor drinken bestellen lukte alleen maar als je bijna iemand een pootje deed lappen.

De eigenaar vertelde wel dat er 2 zieke mensen waren, dus dat er gewerkt werd met onderbezetting. Fijn een excuus, maar een geste daarbij was mooier geweest mijn inziens.

41. Pierre Lebon

We hebben verschillende keren hier gegeten en we zijn altijd tevreden geweest over de kwaliteit, de sfeer en de bediening.

Een aanrader!

42. Regelmatig gegeten, altijd anders: 1e keer was goed 2e keer slecht 3e keer goed, dus als je in bent voor een verrassing is dit een aanrader.

43. we eten hier regelmatig(ook afhalen) altijd heel lekker. Ik raad het ook echt aan. Alleen kerstdag was het echter niet wat we gewend zijn. Maar over het algemeen top!

44. D.Kösters

Op 1 ste kerstdag wezen eten, alleen menu mogelijk, nou ja dan menu.
    vooraf ragout van garnalen, smaakloos met een droog sla garnituur niet eens dressing??tussengerecht een smaakloze gehaktplak onbekend wat het was samen met iets roods met een garnaalstaartje?????met frituursmaak weer met sla zonder iets op. Hoofdgerecht aan prut gekookte groente met olie en de vis KNOKEDROOG!!!! En dan vertellen dat het zoetwatervis is, nadeel als je kok bent denk ik dat je weet dat dit onzin is. We zijn opgestapt en hebben Thuis wel lekker gegeten. Wat een afknapper, en dan niet eens de zaak vol.Succes als je hier gaat te eten

45. Simla in Sittard, daar dineren wij wel een aantal keren per jaar. Helemaal top!

46. Ik had een thali besteld en volgens de kaart zijn dat vijf schaaltjes mild en pikant. Het waren uiteindelijk 4 kleine schaaltjes, waarvan ook nog eens een (kleine) met rijst. Al met al heb ik al eens beter Indiaas gegeten, en zeker meer gekregen voor mijn geld. Ik ga niet meer. Het smaakte overigens wel goed.

47. Iedere keer weer geweldig.
    Lekker eten en goede bediening.