Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Sittard verdeeld zijn.

1. Bjorn

Erg gezellige brasserie, heel sfeervol en leuke ligging aan de markt in Sittard. Leuk terras ook. Prima kaart, met leuke, originele gerechten. Niet heel goedkoop, maar ook niet te duur. De bediening is redelijk. Af en toe lijkt het alsof je tegen een robot praat. Allemaal erg standaard, bijna volgens een script. Wat me verder al een aantal keren is opgevallen is dat de cola erg slecht is. De cola? Ja de cola. Het lijkt wel aanleng-cola, of de flessen zijn te lang open. Geen idee, maar het smaakt in ieder geval niet.
    Prijs/kwaliteit is in orde, dus een prima keuze om even wat te eten en te drinken. Afgaande op de gunfactor, zou ik er niet direct naar binnen gaan.

2. Bjorn

Misschien wel 1 van de beste lunchrooms van Sittard. Een wat rommelige inrichting, maar wel een gezellige sfeer in de zaak. Wel érg veel tafels. Het wordt uitgemolken, dit gaat ten koste van de gezelligheid en kwaliteit.
    Het ontbijt is hier erg populair en wordt geserveerd tot half 12. Doe geen moeite om ook maar om 1 minuut na half 12 een ontbijt te krijgen, want om klokslag half 12 lijkt al het ontbijt verdwenen te zijn. Wat ons opvalt na heel wat keren te hebben ontbeten hier, is dat de hoeveelheid ei erg wisselend is. Vreemd dat hier geen standaard voor blijkt te zijn. Gezien het bedrag dat men hiervoor dient te betalen echter een meer dan prima ontbijt. Ook de rest van de kaart is prima te noemen. De bediening is niet meer dan "in orde" te noemen. Erg gehaast, het is echt een fabriek. Het waait als ze langs je tafel rennen. Het is soms een kunst om nog iets te drinken te bestellen. Al met al een prima keuze om hier te gaan eten. Verwacht geen perfectie, verwacht geen sterrenzaak, maar de prijs/kwaliteit verhouding is prima en ik ben hier na tientallen bezoeken eigenlijk nog nooit ontevreden naar buiten gelopen.

3. Nederlands Sittard

Bjorn

Dubbel gevoel bij Luna. Leuke ligging, sfeervolle zaak met vriendelijke, professionele bediening. Wel erg duur. De prijs is altijd net wat te hoog, de porties net wat te klein of de smaak net niet fantastisch. Daardoor ga ik meestal voldaan, maar met een kleine zucht naar buiten.
    Gisteren wou ik met mijn vrouw gaan lunchen, bleek dit niet mogelijk te zijn. Tot half 12 is hier de mogelijkheid om te ontbijten, en vanaf 12 uur is er lunch. In mijn ogen erg slecht geregeld, op primetime niets te eten kunnen aanbieden. Inmiddels hadden we al drinken besteld, en aangezien het 11.32 was hadden we beter direct kunnen vertrekken. De niet erg representatief ogende kok stond aan de bar wat te drinken en liet toen de ober vroeg of hij nog iets voor ons kon betekenen duidelijk blijken dat hij dit niet van plan was.
    Drankje betaald en naar buiten gelopen met de gedachte dat dit voorlopig de laatste keer Luna was.

4. Bjorn

Met verbazing de bijzonder positieve reacties gelezen. Blijkbaar ligt onze lat een stuk hoger dan die van de gemiddelde reviewer hier op eet.nu.
    Na eerdere mindere ervaringen een tijd lang niet bij Dafne te zijn geweest, gisteren nog eens een poging gedaan. Het is een mooi restaurant, zeker voor een griek. Mooi pand, mooie ligging. Wel erg groot en wat te veel licht naar mijn smaak en daardoor niet heel gezellig. De bediening loopt vlot, maar lijkt enigszins chagrijnig. Van sommige bedienden zou ik bijna bang worden. Het bestelde eten en drinken kwam snel. We hadden een 2 persoons schotel besteld, die fors duurder is dan 2 losse menu's. De salade bestond voor 80% uit rode uien, jammer. Verder wel lekker fris en prima in orde. Het vlees smaakt uitstekend, de gyros misschien wat aan de droge kant maar al met al dik in orde. Het bordje met rijst en frietjes was ronduit lachwekkend voor 2 personen. Zelfs voor 1 persoon was dit te weinig. 2 Bolletjes rijst en 20 frieten. Toen ik 5 minuten nadat het eten was geserveerd wat extra frietjes wou bijbestellen, kreeg ik te horen dat de keuken gesloten was. Pardon? Het restaurant zat nog vol, en hoeveel moeite is het nou om een handje vol frieten in het vet te gooien?
    Uiteindelijk letterlijk de buik er van vol, en met een niet erg tevreden gevoel gaan afrekenen. Forse rekening, die niet in verhouding staat tot de geleverde kwaliteit. Niet voor herhaling vatbaar.

5,1
  5. Geweldig gegeten, super bediening, en dat voor een mooie prijs! Wij komen hier vaker!

6. Heerlijk gegeten. Eten was echt super goed bereidt door de chef kok Ben. Een echte aanrader!

7. Raymond van den Broeke

Enorm genoten van drie gangen. Elk met een uitzonderlijke smaak. Je proeft de passie en de uitstekende service maakt dat je je meteen thuis voelt. Ben en Claar het was fantastisch. Thnx a lot

8. In het najaar kreeg ik een champagne ontbijt aangeboden van mijn nichtje. We hebben dat als heel erg leuk ervaren en daarom vond ik het een mooi idee om mijn vriend ook te trakteren op een ontbijt. We hebben geboekt voor een ontbijt op zaterdag 21 maart 2015 om 11:00 uur. 10:50 uur melden we ons en we kregen champagne, advocaat yoghurt en de vraag wat wij graag bij het ontbijt wilden drinken, "Cappuccino" was ons antwoord, wat ook gelijk gebracht werd.

10 voor 11 was vooraan van de brasserie nog vrijwel vrij. Na een dik 10 minuten kwamen 4 dames binnen, werden vrij snel geholpen en binnen nog geen 5 minuten stond alles gedekt, ook hun brood met alles erop en eraan. Nog geen 5 minuten erna kwamen 3 dames binnen en ook zij werden vrij snel geholpen en ook hun ontbijt werd met alles erop en eraan geserveerd. We hebben toen een van de bediendes erop aan gesproken waarom zij hun ontbijt al geserveerd kregen en wij inmiddels de cappuccino niet koud wilden drinken en dus al genuttigd hadden. Zij keek verbluft, zei weinig tot niks, draaide zich om en liep weg. We dachten "Oke daar wordt wel wat aan gedaan."
    Nadat er weer een tafel geholpen werd die na ons binnen gekomen waren, zijn wij naar het buffet gelopen om de cappuccino af te rekenen met de mededeling dat dit echt niet leuk was en we wilden vertrekken. Er was dus duidelijk niks door gegeven. We hoefden de cappuccino dan niet te betalen, pfff, maar zijn weggegaan.

Buiten heb ik opgebeld en gevraagd naar de bedrijfsleider of eigenaar om toch mijn ongenoegen te uiten. Ik wilde dat niet in een volle zaak doen. Deze meneer liet het overkomen of dat wij het zelf schuld waren en het wel eens kon gebeuren. Toen ik zei dat het binnen een half uur tot 3 keer gebeurd was, viel hij me in de rede dat ik hem moest laten uitpraten en weer kreeg ik te horen dat het wel eens kon gebeuren en hij het zelf ook nog maar 10 minuten wist (dus geen communicatie onder het personeel). De man maakte veel woorden vuil om het goed te praten, maar mijn zin was vergaan, zeker als zo iemand zelf een ander die een serieuze klacht bij hem neerlegt.

Toen zei de heer "Maar ik krijg geen kans om u iets te kunnen bieden..." Nou, dan zeg ik: word professioneler en maak er geen woorden over vuil en laat de klant niet het gevoel krijgen dat wij de schuldige zijn en het geduld niet hadden om 25 minuten te wachten, zoals hij het noemde, maar het was inmiddels al 40 minuten. Ik bedankte voor de eer en maakte dat ik op zo'n manier geen zin had in een aanbod en de man bleef door praten en heb ik teleurgesteld opgehangen. Een professioneel iemand had direct zijn excuus aangeboden met een alternatief voor het voorval. Jammer.

Vriendelijke groet A.M.Tilmans

9. Geweldig lekker gegeten. Ben zijn liefde voor varken was goed te proeven en de buitengewone vergeten groenten waren erg lekker en weer eens wat anders. En dat is dan ook meteen wat The Duchess zo bijzonder maakt, het is weer eens wat anders en ook nog verdomd lekker. En de toetjes zijn "to die for" ;-)

10. Ria Dols

Hartstikke leuke omgeving, industrieel ontwerp wat toch warm en gastvrij aandoet! De burgers waren overheerlijk ook mijn veggie variant was heel erg lekker. Goeie keuze van degene die ons uitgenodigd hadden om een hapje te eten. Bediening was ook heel gastvrij en vriendelijk.
    Heel veel succes nog!

11. Nederlands Sittard

Na 3 weken geleden heerlijk te hebben geluncht bij Luna, besloten wij om mijn verjaardag daar te vieren met een diner. De spinaziesoep van mijn man was lauw/koud, maar werd na een opmerking hierover opgewarmd. Mijn garnalenkroketjes waren eveneens lauw, maar omdat dit niet in mijn aard ligt, heb ik dit niet gemeld. Mijn man en zoon hadden vervolgens allebei een mixed grill, die er uit zag en smaakte alsof hij opgebouwd was uit restjes, die opnieuw verwarmd waren in de magnetron. Na een klacht tegen de bediening, kon mijn man een andere hoofdgerecht kiezen, maar dit hebben wij afgewezen. Onze dochter had een kogelbiefstuk met champignonsaus, maar de saus was niet terug te vinden op het bord, hetgeen wij eveneens gemeld hebben. Daar werd niks mee gedaan. Mijn eendenborst daarentegen was wel lekker en ook de scampis aglio ollio van onze schoonzoon smaakten goed. Het dessert was ook lekker. De service liet ook te wensen over, het duurde lang voordat ze de tweede keer kwamen vragen of we nog wat wilden drinken. Mijn man hoefde zijn hoofdgerecht niet te betalen, maar hij heeft het dan ook niet gegeten. Conclusie: hier zien ze ons niet meer terug!

1,4
  12. Was bij bufkes op de brandstraat, bizarre ervaring. Vanuit het plafond op de wc vielen vetdruppels omlaag, personeel schept alles op zonder handschoenen, geld aannemen en verder broodjes smeren, niemand met haarnetjes boven het vlees. De ham was uitgedroogd en ik werd verdrongen omdat er geen plaats was. Van melick zegt wel hoog kwaliteit te handhaven, maar we hebben onze broodjes laten staan en betaald, absoluut geen aanrader, we mijden deze locatie in de toekomst.

1,4
  13. Heerlijke producten en de bezorgoptie is werkelijk top!

14. Huiskamerrestaurant Sittard

Chris

Wat een geweldig test restaurant!

15. bart schepers

16. Nederlands Sittard

Was een gezellige avond. Eten was prima. Restaurant was helemaal volgeboekt. Bij het dessert zou de appeltaart warm zijn, was niet zo. Maar na navraag werd dit gelijk opgelost. Super. Komen zeker nog een keer terug.

17. Onlangs een kapsalon gegeten, was zeer goed gevuld en smaakte goed. Prijs en kwaliteit verhouding zeker voor herhaling vatbaar.

6,5
  18. H.C. Prins-Brouwer

Lekker gegeten, goed verzorgd en goede bediening, jammer dat we niet in de tuinkamer zaten, we hadden nu geen enkel uitzicht, maar toch voor herhaling vatbaar.

19. ashish

20. An

21. Diana cuijpers

Op goed geluk een restaurantje gezocht en niet wetende dat dit restaurant van eigenaar is gewisseld hebben we ons neergezet en besteld. Het eten was heel lekker en na een leuk gesprek met de kok (tevens eigenaar) merkte ik dat hij hart voor zijn zaak, maar ook het eten heeft. Alles was goed verzorgd en als je bepaalde wensen hebt, dan kun je deze uiten bij zijn vrouw of hem.
    Ik kom zeer zeker terug met mijn vriendinnen om daar culinair, maar voor een schappelijke prijs te eten.

22. van der Meulen

Er zijn 3 verdiepingen waar je kunt eten. De bovenste is erg sfeervol met mooi uitzicht op de markt. Helaas zaten wij op de middelste verdieping, bijna tegen de toiletten aan. Min of meer tussen het "trappenhuis" en de toiletten in. Qua plek dus niet echt gezellig. De rest was al allemaal gereserveerd.
    Het personeel was heel vriendelijk en kwam ook regelmatig vragen of alles smaakte en of we nog iets wilden drinken. Ondanks de enorme drukte (veel mensen werden weggestuurd omdat er geen plek was) kregen we ons eten en drinken vrij snel. Het dessert (tiramisu en crème brûlée) was heerlijk. Het hoofdgerecht smaakte ook goed, maar ik had erna nog trek. De champignonroomsaus bij de biefstuk had beter gekund. Een paar verdwaalde champignons erin.

23. Vertaal van English naar Nederlands

Great atmosphere, great service and superb food. Chef knows what he is doing and knows how to spoil his guests. Would recommend all!

24. josan en marielle

Ondanks de enigszins beperkte keuze op de kaart heel goed gegeten. Pure smaak, zeer goede kwaliteit, bijzondere gerechten, anders dan anders! Zeer vriendelijk en heerijke cake!! ;-)

25. Nederlands Sittard

Vanavond voor t eerst gaan eten bij Luna. Bediening meteen behulpzaam. Geen klachten over. Als hoofdgerecht mixedgrill, de stukjes vlees waren zeer gezouten zoals ook de frieten. Over de spareribs zat een pittige saus. Niet mijn smaak. Jammer.

26. Wij hebben al menig jaar een hoge pet op van het eten bij Ernesto's maar gisteren was het minder. Alles was te bruin op het zwarte af gebakken van voorgerecht en friet. Hier iets over gezegd en het werd doorgegeven was het antwoord. Maar we weten dat het eten goed en lekker is bij hun dus we blijven zeker terug gaan.

6,5
  27. bart schepers

28. bart schepers

29. Internationaal Sittard

R

30. Internationaal Sittard

Vavavond met 3 vrienden overheerlijk gegeten bij Soho, weer genoten van het lekkere eten en de goeie service. Zeer goeie kwaliteit en goeie porties voor een goeie prijs...... je proeft dat hier nog echt gekookt word. De nieuwe inrichting is erg mooi en heeft een rustige en gezellige sfeer. Een klein aandachtspunten is wel dat de deur hard dichtslaat maar voor de rest weer helemaal top, we komen weer snel terug.