Ophovener Molen in Sittard

1319023316 82
1420795577 86
1454719664 83

1. Annelies meijers

Super gezellige locatie, heerlijk eten goeie prijs /kwaliteit verhouding en fantastische bediening. Top!!!

2. Harrie van Ool

Diner voor 2 personen op zaterdagavond. Het was er gezellig druk, prijs kwaliteit verhouding was prima. Positieve vermelding is tevens de gastvrijheid van personeel. Aanrader.

3. Wij hebben een fantastische avond avond gehad. Het personeel oh zo vriendelijk!! Het eten was véél te goedkoop voor die prijs, hahaha, maar echt héérlijk!! Jullie zouden minstens een * moeten hebben!!

Zeer zeker voor herhaling vatbaar.

4. Mooi verzorgd menu en goede sfeer. Jammer dat ruimte geen tochtportaal kent. Na het 4 gangen menu werd koffie/cappuccino voorgesteld. Deze werd vervolgens geserveerd met twee minuscule zoetigheidjes. Dit verhoogde de prijs onaangenaam naar €3,65/€3,95. Echt een minpuntje om zo het (Wow)actiemenu te compenseren.

5. Mevr Heijdendael

We hebben een gezellige middag gehad en het eten was lekker en goed verzorgd het was alleen jammer dat de reservering niet goed was verlopen bij hun stond geen reservering voor ons gepland dus was er geen tafel klaar gemaakt voor onze high tea (het was n.l een cadeautje voor onze 90 jarige moeder).Ze vonden het wel heel erg vervelend en hebben excuses gemaakt naar ons toe.

6. Buurvrouwen

High tea met 14 personen is erg tegengevallen bij de Ophovenermolen; te weinig bediening, slechte prijs / kwaliteit verhouding. Helaas zal ons volgende uitje niet meer op deze mooie locatie plaatsvinden.

7. Ondanks dat mijn kleindochter niet meegerekend was voor de high tea werd er toch rekening gehouden met haar! Geweldig attent. Bedankt voor de fijne middag mede namens mijn dochter, moeder en schoonmoeder en kleindochter.

8. Jos Smeets

Prima sfeer en uitstekend eten. De tijd tussen de gerechten mag wat ons betreft iets korter. We komen zeker terug.

9. Het hartige gedeelte vond ik te weinig en "uit een pakje" en het zoete gedeelte was te veel, maar wel lekker.

10. Via Wow-deal gegeten bij de Ophovener molen (was de eerste keer), zeer goede verzorging/bediening, eten was ook heerlijk.

11. Zoals al vele jaren weer heerlijk gegeten zondagmiddag met prachtig uitzicht over het park, vriendelijke bediening en een lekker hapje en drankje, warm aanbevolen!!

12. Heerlijk gegeten bij Ophovener Molen voor een goede prijs. De bediening was goed, totaal niets op aan te merken. Een fantastische ervaring.

13. We hebben zondag genoten van de high tea bij de Ophovener Molen. Het was inderdaad net ff angesj! Zeer goede kwaliteit en hoeveelheden. Vriendelijke bediening. Leuk dat niet alles ineens op tafel werd gezet, maar dat we iedere keer weer verrast werden door een nieuwe gang. We zullen dit zeker nog eens herhalen.

14. Genoten van een gezellig etentje in een ontspannen sfeer. Vriendelijke, attente bediening en heerlijke gerechten. We komen zeker nog eens terug.

15. Goede ontvangst, fijne en attente bediening, heerlijk glutenvrij brood en aparte boter/kruidenboter voor de coeliaak in het gezelschap. Gezellige ambiance, lekker eten, fijne avond!

16. Leuke, mooie ambiance. De keuken moest nog opstarten, maar men wist dat we om 17:00 uur hadden gereserveerd en dan duurt het een beetje lang, ondanks een goede gesprekspartner, voordat de gerechten geserveerd worden, zeker als men het menu van de dag kiest. Vriendelijke en voorkomende gastvrouw. Eten lekker en goed verzorgd. En niet te grote porties. Prima! Wijn prima voor de prijs.

17. Het was weer fijn, gezellig en heerlijk rustig met fijne achtergrond muziek! We hebben weer genoten zoals al vele keren eerder... dus hartelijk dank en groet van Lucie.

18. Familie Aanraad

Heerlijke eerlijke gerechten voor een eerlijke prijs! Goede bijpassende huiswijnen! Alles goed op temperatuur. Mooie opmaak. Wij (2 volwassenen, 4 kinderen 10-15) zijn erg hartelijk ontvangen in een sfeervolle omgeving met prima bediening. Een half uurtje van te voren gebeld. En toen we arriveerden was er buiten een mooie tafel ingedekt. We zijn op onze wenken bediend. Onze 4 kinderen konden van de kleine kaart eten en de extra groenten ipv friet waren ook echt extra, zonder extra kosten en een perfecte garing. Super! Wij hadden zelf voor voor- tussen- en hoofdgerecht gekozen en ook dit was geen probleem! En mooi afgestemd op de kleine kaart van de kinderen. We waren op doorreis en bij toeval dit restaurant gevonden. Ook al wonen we niet in de buurt, we gaan er zeker een keer naar terug. Dat maakt de 45 minuten rijden dubbel en dwars waard. We hebben ook nog een blik in de keuken mogen werpen toen de gastvrouw onze jongste zoon uitnodigde om in de keuken de chef voor de gek te houden. Ook daar was het prima voor elkaar.
    We kunnen dus niet anders dan tienen geven voor dit gastvrije echtpaar wat het vak verstaat.

Fam. Aanraad

19. Irene Janssen

Locatie is geweldig mooi. Bediening vriendelijk en hulpvaardig. Het vegetarisch menu vonden wij zeer teleurstellend. Bonen in tomatensaus en guacemole leken zo uit een kant en klaar verpakking te komen. De maaltijd was slecht gekruid. Zelf maak ik dit gerecht honderd keer lekkerder. De viseters klaagden over de presentatie van de zeebaars op het bord. Het beetje kreeftensaus lag onderin het diepe bord en bovenop lag een vis in zijn grijze vel.
    Van een gerenomeerd restaurant als dit had ik een veel beter vegetarisch gerecht verwacht. Als uit etende vegetariër krijg ik de zoveelste keer het gevoel dat men zich niet echt wilt uitsloven om een uitdagend vis of vleesloos gerecht te bereiden.

20. Jean Nilwik

Is ons uitstekend bevallen op deze mooie locatie! Alleen jammer dat er te weinig verlichting was bij ons laatste onderdeel van het diner. Maar ja, wat wil je? Eind augustus is wel vaak mooi weer, maar sneller donker.

21. We hebben met 8 personen genoten van een heerlijke avond met een goede bediening, lekker eten en goede wijn en dat alles tegen een zeer schappelijke prijs.

22. Lekker gegeten in een mooie omgeving. Zeer vriendelijke bediening. We komen graag nog eens terug!

23. Ingrid lemeer

We waren met z'n zessen en hebben voor het drie gangen menu gekozen. Het was erg smakelijk en heel goed verzorgd. De bediening erg vriendelijk. Er werd meteen een bakje water voor de hond gehaald. Al met al, prima ervaring, gaan zeker terug.

24. Het was voor ons de tweede keer dat we hier van een high tea konden genieten. Het was perfect verzorgd en geregeld. Juiste uitleg van wat we konden verwachten, leuke en vriendelijke dames die ons heel correct hebben bediend. Prijs - kwaliteit is ook goed. We zullen zeker een derde keer teruggaan. Een echte aanrader!!

25. Miriam hamacher

Zondag 12 juli high tea voor een 50 jarige vriendin. We waren met 9 dames en allen waren wij teleurgesteld. Bij de reservering leek de werkende persoon niet veel zin erin te hebben! Op de vraag of we buiten konden, mompelde hij dat dat aan het weerr lag. Zeg dan "tuurlijk kan dat" en bekijk die dag of het echt kan.

Ik had bij de reservering de bedoeling uitgelegd van de verrassing voor de betreffende vriendin (zij wist nergens van). Het zou een zogenaamd functioneringsgesprek worden en ik hoopte dat de eigenaar er een beetje op in zou spelen. Hij gaf haar nog geen hand voor haar verjaardag en toen onze vriendin binnen kwam wist hij nergens van! Onprofessioneel. Ook de posters die we her en der hadden opgehangen had hij eraf getrokken, was hij niet van gediend.

De high tea zelf was redelijk, niet echt bijzonder, het leek een beetje voorgepakt spul. De bediening was waardeloos, een dame werd zelfs aan haar schouder geduwt om een bord op tafel te zetten. Als je met hete dingen aankomt waarschuw je de klanten toch? Het is een prachtige lokatie en gelukkig maakten wij er het beste van, maar alles kwam nogal horkerig over. Ik woon in de buurt en zie weinig of geen actie rondom het restaurant waar komt dit door? Ik vermoed dat het personeel wat meer aan zijn gastvrijheid moet werken, erg jammer, zal het niet gauw aan derden aanbevelen.

26. Fam Hameleers

Goede ontvangst en gezellig restaurant. Helaas redelijk stil, daar er niet veel ander gasten waren (Maandag avond). Bediening was professioneel en vriendelijk. Eten was erg lekker, jammer dat de "Truffel saus" bij de kalfsoester niet naar truffel smaakte. Maar dit was het enige minpuntje.

We zullen zeker terugkomen.

27. Jos van den Bergh

Hebben de locatie gebruikt voor een vergadering. En daar is dit een uitstekende locatie voor. Klantvriendelijk, correct en goede faciliteiten.

28. Het eten was prima verzorgd, lekker en voldoende van omvang. De bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. Wij gaan zeker nog een keer terug.

29. Meggy Kretzers-Props

Afgelopen zondag met zes personen geluncht met een menusuggestie van de keuken. Lekker gegeten, goede, zeer vriendelijke bediening. Minpuntje: de lange wachttijden tussendoor, terwijl het op dat moment zeker niet druk was. En als tip: serveer bij de vitello tonnato ansjovis met kappertjes in plaats van sardientjes. De sardientjes gaven het gerecht wel een uitgesproken vissmaak, waardoor het anders, minder lekker smaakte dan ik bij dit heerlijke voorgerecht gewend ben. Het hoofdgerecht en dessert waren prima en de koffie, later op het terras in de zon, maakte het helemaal af.

30. Christien

Geen aanrader wat betreft vegetarisch. Verbrande wraps waar je echt niet blij van wordt, kreeg na de klacht geuit te hebben een warme pannenkoek als wrap geserveerd. Inderdaad net ff Angesj. Jammer het is een prachtige locatie.

31. Het was weer prima geregeld en lekker van smaak. Fantastische locatie.

32. We hebben heerlijk genoten van de High Tea. Prima bediening.

33. Heel goed verzorgde high tea, net ff angesj inderdaad. Zeker voor herhaling vatbaar!

34. Corina

35. Corina 1415 punten

Vanwege de verjaardag van mijn vriend bij de Ophovener Molen gaan eten op een maandagavond. Aanvankelijk hebben we even aan de bar moeten wachten, gezien het terras buiten volzat.
    We werden vriendelijk ontvangen en we konden indien we dat wilden ook nog een drankje op het terras doen. We kozen ervoor dit inderdaad te doen. Bij onze drankjes kregen we een portie lekkere borrelnootjes. Omdat het inmiddels wel afgekoeld was buiten, namen we binnen plaats. Het was niet druk dus we konden vrij een tafel kiezen. De tafels waren mooi gedekt met ook een porseleinen servethouder met een wijze spreuk erop. De ambiance straalt het gevoel uit van huiselijke gezelligeheid en het lijkt alsof je je in een oude boerderij bevindt. De gastheer kwam ons aan de tafel vertellen wat de specialiteit was vandaag. De kaart bevat veel keuze met betaalbare 3 en 4 gangenmenu's en ook voldoende keuze uit andere 'losse' gerechten. Mijn vriend koos voor het 3 gangen diner : de carpaccio, ierse biefstuk en aardbeientiramisu. Ik koos voor de hoendersoep, kabeljauw en de creme brûlée. Bij ieder gerecht kwam de gastheer vertellen wat voor prachtig gerecht we op het bord hadden liggen. De presentatie van de gerechten was prachtig! De gerechten waren stuk voor stuk heel smakelijk. Goed gekruid, vol smaak! Het vlees en visgerecht was perfect gegaard. Tussendoor kregen we nog een heerlijke mango-mousse amuse. De creme brûlée was de lekkerste die ik ooit gehad heb in een restaurant! Vol van smaak en een perfect krokant laagje erop. Petje af voor de kok. Ondertussen was in het complex ook nog een feest aan de gang maar er was voldoende aandacht voor de restaurant gasten. Er werd regelmatig gevraagd of we nog iets wilden drinken en of alles naar wens was. Het is geen restaurant voor de budgeteter , maar als je overheerlijk wil eten in een huiselijke sfeer voor een prijs die daar ook bij past. Dan is de Ophovener Molen the place to be! Ik kom zeker weer!

36. Tweede keer voor een high tea in dit gezellige restaurant geweest!!! Bediening was weer supervriendelijk. We werden welkom geheten, jassen aangenomen en alles duidelijk uitgelegd. Eten weer heel erg lekker. Echt een aanrader. De kir royal vooraf was ook heerlijk... En dan al die zoete lekkernijen na... Prijs/kwaliteit echt goed. Dik 2 uur genoten van alles!!!

37. Aubrey jansen

Hier 2x een high tea gehad, goede service en elke keer weer een goede kwaliteit en lekkere maaltijd gehad! Prijs/kwaliteit is perfect in balans, echt niet duur. Zeker voor herhaling vatbaar.

38. j.van de laar

Duidelijke uitleg van de mogelijkheden. Diverse menus. Heerlijk gegeten. Prettige bediening. Mooie omgeving en schone sanitaire voorzieningen. Daarbij ook heel belangrijk redelijke prijzen. Zeker een aanrader dus. Wij gaan spoedig op herhaling.

40. H.C. Prins-Brouwer

Lekker gegeten, goed verzorgd en goede bediening, jammer dat we niet in de tuinkamer zaten, we hadden nu geen enkel uitzicht, maar toch voor herhaling vatbaar.

41. testregistratie

42. Goede bediening en erg lekker gegeten, alles goed verzorgd. Voor herhaling vatbaar

43. We hebben met 10 personen genoten van een lekkere high-tea.
    Mooie locatie, vriendelijke bediening.

44. Het eten is altijd even lekker en de bediening is goed, een goed en mooi restaurant.

45. A. Vinclair

Zaterdag 24-01-2015 hebben we een babyshower met een high tea gehouden bij de ophovenermolen. De ontvangst was heel vriendelijk, onze jassen werden aangenomen en we mochten ons plekje versieren.
    Toen ons clubje compleet was, werd ons de high tea uitgelegd waarna ons het ene na het andere lekkere hapje werd geserveerd.
    De sfeer was gezellig en ontspannen [ook door de sneeuw was het uitzicht naar buiten extra mooi]. Een echte aanrader!!

46. Afgelopen zaterdag 10 januari 2015 heerlijk gegeten.
    Uitstekende service, goede prijs- kwaliteit.

47. w.bemelmans

Met 4 personen voor het 3-gangen menu gekozen. De twee vegetarische menu' s waren redelijk en de andere waren ronduit goed en smaakvol. Vriendelijke bediening, lekkere wijn en sfeervolle ambience.

Jammer dat onze kleine telg van 2 jaar, ook tafelgenoot, niet getrakteerd werd op ijs; dit was het enige minpunt.

48. Voor een zondagmiddag gereserveerd voor 6 personen. Bij aankomst onduidelijkheid of we kwamen eten of voor de high-tea. Vreemd, telefoonnummer en email adres bij reservering doorgegeven, er had dus even gebeld kunnen worden. Het duurde daarna meer dan een kwartier, bij een bijna lege zaal, voordat de kaart werd gebracht. Tot onze verbazing konden we alleen van de brasseriekaart kiezen, de grote kaart was pas 's avonds beschikbaar. Dit staat niet op de website vermeld.

Gekozen voor het (lunch) menu van livar varken en wild stoofpot en schnitzel. Het voorgerecht van livar varken was heel goed. Het hoofdgerecht was wel goed maar een beetje saai. Naast het potje met stoofvlees lag, vergeleken met de berg frieten bij de schnitzel, maar een bescheiden portie gebakken aardappelen en de twee hoopjes rode kool konden het bord ook niet tot grotere hoogte tillen. Waarom niet een beetje meer variatie in groenten, bijvoorbeeld met een paar spruiten en wortelen had het bord er veel mooier uitgezien. De schnitzel was goed, maar de proportie frieten was veel te groot en de hoeveelheid sla (droog, zonder dressing geserveerd) eerder aan de kleine kant.

Voor de lokatie en de inrichting is dit een zeer goede keuze, maar de keuken en de bediening hebben toch wat steken laten vallen. Geen aanrader voor 's middags (alleen kleine kaart), misschien wel 's avonds.

49. Heerlijk gegeten. Topkeuken en -bediening.

50. Heerlijk gegeten in de sfeervolle omgeving en zoals altijd was de bediening perfect.

51. Uitermate tevreden! Zal beslist aanbevolen worden door ons.

52. test

53. Marianne en Louis Schoonbrood

Wij hebben met 28 personen genoten van een waar culinair festijn. De keuze viel op het viergangen menu. Alle gerechten waren bereid van verse producten en werden smakelijk en oogstrelend geserveerd. Vergezeld van goede huiswijnen en een perfecte bediening. De Ophovener molen die naast het restaurant ligt werd ook bezichtigd, kortom een echte aanrader voor een gezellig familiefeest.

54. Peter en Marlies

Feest gehad bij Ophovener Molen. Tijdens de voorbereiding werd rekening gehouden met onze wensen, wat wij heel erg gewaardeerd hebben. Het eten (walking diner), de wijn en zeker niet te vergeten de bediening was voortreffelijk! We hebben een geweldig feest gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.

55. Volop genoten van een 4 gangen verrassingsmenu. Sfeervolle locatie, vriendelijke bediening en heerlijk gegeten. Kortom... een echte aanrader!

56. Voorgerecht waren garnalenkroketten. In totaal 3 garnalen geteld.
    Hoofdgerecht 1x tonijn doorbakken dus droog en minder smaakvol.
    Hoofdgerecht 1x lamsbout te veel pezen.

Drank,bediening en sfeer waren prima.

57. Jan Meursinge

Buitengewoon, de gerechten waren subtiel van smaak, precies goed, lekker. En de nagerechten waren van wat engeltjes met je tong doen.

58. test

59. In één woord geweldig. Zowel telefonisch als persoonlijk ontzettend vriendelijk te woord gestaan. De high tea was heerlijk en meer dan voldoende. Prachtige locatie. We hebben ontzettend genoten en zullen zeker nog eens terug komen. Een echte aanrader!!!

60. Koppenhagen

De ervaring was: goede sfeer, zeer mooie locatie, goede service. Eten was ook goed, mijn feestje was geslaagd. Met dank aan Brasserie-Restaurant Ophovener Molen.

61. Roel en Mieke

Afgelopen vrijdag was de restaurantzaal het decor voor onze huwelijksvoltrekking en het feest.
    Fantastische dag, mede door de goede verzorging van de eigenaren en het personeel.
    Men heeft onze dag perfect gefaciliteerd en veel zorgen uit handen genomen.
    Kortom, perfecte locatie voor een trouwfeest!

62. We hebben een mooie en romantische avond gehad in dit sfeervolle restaurant! De bediening was super, een jas aannemen zie je tegenwoordig niet meer veel.

We hebben heerlijk gegeten onder het genot van een lekker wijntje. Onder het genot van een lekkere Latte Macchiato hebben we nog lang mogen natafelen. Het meisje van de bediening kwam steeds netjes vragen of alles nog naar wens was zonder opdringerig te zijn.

Toen er een aantal dames met hun achterwerk tegen onze tafel stonden te discussiëren of ze hun drankje nu gratis zouden krijgen, werd hun vriendelijk verzocht door het personeel om dat ergens ander te gaan doen. Als klanten werden we toch wel in de watten gelegd. Ons romantische avondje was helemaal top!

We komen zeker nog een keer terug!

63. De high tea was goed verzorgd. We hebben een fijne middag gehad, het eten was lekker en mooi verzorgd. De bediening was net.

64. Fam. Kuijpers

Wij hebben een super middag gehad. Al bij het reserveren krijg je het gevoel dat je echt welkom bent. Dat herhaalt zich bij de ontvangst en de binnenkomst in het mooie, sfeervolle restaurant. Wij hadden prachtig uitzicht op het terras en het park daarachter ... en dan begint de high tea: het aperitief (met nèt die extra toets!), de warme en de hartige gerechtjes, de zoete lekkernijen, de (grote!) keuze aan heerlijke theesoorten ... en dat alles 'afgetopt' met de vlotte en vriendelijke - maar zeker ook professionele - bediening door Valerie en Rob. Ophovener Molen is een aanrader en wij komen beslist nog terug - voor weer een high tea of een diner. Dank en complimenten aan het team van keuken en zaal! Joost en Veerle

65. Jen Quanjel

Het was heerlijk weer. Dus de high tea buiten gehad. Prima omgeving om te vertoeven natuurlijk op zo'n zonnige zondag. Eten en bediening waren ook super. Maar niet anders gewend!

66. Op een vrijdagavond gebruik gemaakt van de Wowdeal. Hoewel er maar 2 tafeltjes bezet waren, toch erg lang moeten wachten tussen de gangen in.
    Het eten was lekker, maar niet wat we ervan verwacht hadden (o.a. heel veel frietjes en maar een klein lepeltje groente).

67. M. Kuijpers

68. familie huveneers

Leuke middag gehad in de Ophovener Molen. De high tea was lekker. De service was uitstekend. Alles was prima vanaf het begin tot het einde. De hele familie vond het een prima high tea op een prima lokatie. We komen zeker nog eens terug.

69. Sjeer Houben

Zondag 9-3-14 High Tea gereserveerd zou om 13.00 moeten zijn, vonden wij erg vroeg dus kon om 14.00 uur want het duurt gemiddeld 2 1/2 uur.
    Om te beginnen kregen we om 15.15 het eerste gerecht nadat we een half uur op de Prosecco hadden gewacht.
    Daarna moesten we ook steeds lang wachten op een volgende gerecht. Het was druk en er waren 2 mensen in de bediening. Lang wachten hadden we al 2 keer eerder ervaren door te weinig personeel. Wilden echter nog een keer de voorkeur van de twijfel geven.
    De High Tea bleek klaar te zijn, maar wij misten: mini crème brulee, Old English fudge en de vers gebakken cakejes.
    Bij navraag kregen we als antwoord, dat de High Tea niet altijd hetzelfde is echter op de kaart staan deze gerechten wel genoemd en er staat nergens " of " bij.
    Ook jammer dat het thee water warm was en niet heet, zoals thee gedronken dient te worden.
    Jammer we hebben dit ook kenbaar gemaakt, want we wilden voorproeven voor een familie feestje.

70. Vanmiddag heerlijke High Tea gehad. Alles vers, prima kwaliteit. Goede gastheer, prima uitleg.

71. Super lekker gegeten afgelopen zondag met mijn familie. Ik heb zelf ook in de horeca gewerkt en let daardoor extra op de bediening. Deze was ook super, evenals het eten. We hadden gebruikt gemaakt van een wow-deal, maar je kreeg de normale porties zoals je ook zou bestellen. Lekkere carpaccio, soep, kemperhoen en een heerlijk toetje! Met andere woorden helemaal top!

72. Heerlijk gegeten in dit bijzonder mooie restaurant.

73. P. Arnoldus

Leuke sfeervolle locatie. Zeer vriendelijk personeel, zowel bij het reserveren en afspreken van het menu voor 9 personen als op de avond zelf. Bereid om mee te denken met de wensen van de gast! Lekker gegeten en het werd ook mooi en verzorgd opgediend. Kortom, een aanrader!

74. We werden hartelijk ontvangen, heel goed bediend en het eten was prima! Zeker voor herhaling vatbaar!

75. Met 30 collega's een hele gezellige High Tea gehad. Het was goed verzorgd en was net ff angesj. Oftewel de gerechtjes waren apart en ook nog erg lekker. Voor herhaling vatbaar!

76. Diana Heijnen

Vandaag hightea gehad met 2 nichtjes. De hightea was goed verzorgd en erg lekker! Zeker voor herhaling vatbaar!! We hebben gezellig bij kunnen kletsen onder het genot van heerlijke hapjes en verschillende soorten thee. Bediening was prima en zeer goede prijs/kwaliteitverhouding. Een aanrader!

77. Marianne.

Vrijdag 24 Januari met 6 pp. gegeten met een voucher. We hebben een gezellige avond gehad met een heerlijk 4 gangen menu. Alles was perfect. Alleen jammer dat de rekening van de drank niet klopte: 2 flessen wit + 1 glas wit, 1 fles rode wijn + 1 glas prosecco en 2 flessen water. Wij weten zeker dat we geen 2 flessen witte wijn hebben gehad. Wel 1 fles en een glas. Na een telefoontje hebben we volgens de bediening toch 2 fessen wit + 1 glas gehad met 4 pp. 1 pp heeft alleen maar water gehad en 1 pp een prosecco en 1 glas rode wijn.Je gaat echt niet bellen als je weet dat de rekening klopt. Het is jammer dat dit gebeurt, je hebt een gezellige avond waar je toch een naar bijsmaakje aan over houdt. Zeker als het al eerder gebeurd is bij mijn moeder. De prijs / kwaliteit vinden we daardoor aan de hoge kant.

78. Vanaf het moment dat je binnenloopt totdat je naar buiten begeleid word, heb je het gevoel dat je thuis en welkom bent! Het personeel is professioneel maar daarnaast ook heel nuchter, normaal en gezellig!
    Het is een klein restaurant in een romantische omgeving(vooral de mooie tuin).
    Het eten vonden wij overheerlijk (Tip: ga er met een lege maag naartoe)! Naast de normale gerechten krijg je ook nog heerlijk brood als voorgerecht en tussendoor een "zoete verleiding".
    We zijn deze keer met een Wowdeal-voucher komen eten en je word gewoon behandeld als iedere andere bezoeker (dat is bij sommige restaurants wel eens anders). Echt een heerlijke avond gehad, een echte aanrader en we komen zeker nog een keer terug!

79. Afgelopen weekend zijn we met de WOWdeal actie bij de Ophovener Molen gaan eten. Hoewel we bekend zijn met de zaak, zijn we er nog nooit zelf gaan eten. De ontvangst was zeer vriendelijk en prettig. De ruimte is met smaak ingericht en ademt een rustige sfeer uit. Complimenten aan de chefkok, want deze heeft ons aangenaam verrast met heerlijke gerechten. Tezamen met de uitstekende service was dit een heerlijke avond waar we volop van hebben genoten. Absoluut aan te bevelen! Ik was sceptisch vanwege de wowdeal actie (wordt er dan wel genoeg moeite gedaan?), maar dit was dus volledig onterecht. Hulde. We komen hier absoluut nog vaker terug.

80. Liesbeth Meesters

Deze week hebben we via de wowdeal kennis gemaakt met Ophovener Molen. Bij reservering werden we al zeer vriendelijk te woord gestaan. Toen we het restaurant binnen gingen waren we verrast door de gezellige inrichting. En het eten was ronduit perfect en zeer lekker. Complimenten aan de kok die een everzwijn zo mals kan klaarmaken. De bediening was ook heel vriendelijk. Kortom, zeker voor herhaling vatbaar!

81. Wendy de Natris

Via goede internet recensies aan dit restaurant gekomen. Gelukkig maar! Heerlijk avondje gehad. 4 gangen chef menu was heerlijke mix tussen wild en regulier. Wijn arrangement was helemaal aangesloten, en werd goed uitgelegd. Prijs-kwaliteit helemaal goed. Echt genoten! Een aanrader!

82. Zijn zaterdag 21 december met 6 personen gaan eten. Het was een gezellige avond. Mooie locatie. Schitterende entourage. De bediening was heel vriendelijk en kundig en het eten was heerlijk. We zullen vast nog eens terugkomen. Bedankt.

83. frank adriaens

Afgelopen zondag heerlijk gegeten met een prima prijs-kwaliteit verhouding. Samen met een mooie kerstversiering maakte dat we een super avond hebben gehad. Dank je wel. Frank en Nicolle.

84. Hier laatst een high-tea gedaan met de familie. Ik vond de entree redelijk, het gebouw is wat achteraf en valt niet bijzonder op. Binnen ziet het er een stuk gezelliger en uitnodigender uit, met name de zaal waar we zaten was leuk ingericht.

De kwaliteit van de vele kleine gerechtjes was prima, zo ook de verschillende thee soorten en de prosecco vooraf. Het moest een uitgebreide high tea worden, wat het qua hoeveelheid en kwaliteit ook zeker was.

De service vond ik over het algemeen heel goed. De gastvrouw, volgens mij nog erg jong, was opmerkelijk spontaan en vriendelijk. Het verdere personeel was over het algemeen ook vriendelijk, hoewel het me opviel dat één serveerster wel erg stil was. Ik verwacht dat het met de leeftijd te maken heeft, maar toch een aandachtspunt in mijn ogen.

De sfeer, zoals gezegd, vond ik prima, er was leuke versiering in de zaal aangebracht, de tafel was leuk gedekt en het zag er verder allemaal prima uit. Wel wat opmerkelijk was dat we de zaal enkel deelden met een grotere groep personen (waarschijnlijk ook een familie). Desondanks was het er best gezellig zitten.

De prijs kan ik helaas niet beoordelen, gezien ik niet op de hoogte ben van de inhoud van de rekening.

Mijn conclusie is simpel; bij Ophovener Molen is alles prima voor elkaar. Het eten, de service, de sfeer, het voldeed ruim aan onze wensen. Wat mij betreft is deze locatie een aanrader, en voor ons voor herhaling vatbaar.

85. Math Nijsten

Met een zogenaamde 'deal' vanavond met de familie naar Ophovener Molen geweest. Eten was prima. Net als de bediening. Ik zal hier absoluut nog een keer terug komen.

86. Jenny Nijsten

We hadden ons jaarlijkse familie-etentje bij de Ophovener Molen. Het was heerlijk en gezellig, leuke bediening. Zeker een aanrader.

87. M. van Enckevort

Gisteren met 12 personen genoten van een heerlijk 4-gangendiner. Zowel de kwaliteit als de kwantiteit van de verschillende gangen was voortreffelijk. Prettige bediening; alert, correct, en niet (zoals te vaak in andere restaurants ervaren) de voortdurende vraag of "alles naar wens is". Ambiance in het restaurant was perfect. Kortom: een culinaire verwennerij, en een aanrader!!

88. Familie Janssen

Gisteravond hebben wij met een bon van WowDeal genoten van een viergangenmenu. Als voorgerecht hadden we carpaccio en een heerlijke wildpaté met cranberry. De tweede gang was pompoensoep of wildbouillon. Eerst brachten ze de borden met daarin het garnituur, waarna de soep aan tafel ingeschonken werd. Als hoofdgerecht hadden we allemaal een lekker stukje wildzwijn met gepofte aardappeltjes en groente en als toetje chocolademousse met het lekkerste hazelnootijs ooit. Alles was even lekker en de bediening was fantastisch, zeer gastgericht en erg vriendelijk. Hier weten ze nog wat service is. Het restaurant was heel mooi en gezellig ingericht met overal lampjes en kaarsjes. Kortom, we hebben een topavond gehad!

89. Fam.Eggen Fam.Wanten

Zondag j.l. met 4 personen high tea gebruikt, het was super we hebben genoten. Extra dank aan Valerie, heel spontaan en een gezellige dame.

90. Vandaag hebben we met een groepje een high tea gedaan bij jullie. We werden heel vriendelijk ontvangen en de bediening was super. De tijd tussen het eten was ook voldoende, de prijs kwaliteit verhouding is super je krijgt zoveel lekkers te eten dat je uiteindelijk hartstikke vol zit. We hebben heerlijk gegeten en zeker een aanrader. We komen zeker nog eens terug.

91. Claudia & Martijn Wind

Tijdens een weekendje Sittard hebben wij op basis van een aantal goede recensies voor dit restaurant gekozen. En dat bleek helemaal goed! Super vriendelijke bediening, huiselijke sfeer en bovenal heerlijk eten. Ook bijzonder is de theewagen, voor ons als theeliefhebbers echt verwennerij. Het is voor ons te ver rijden om er regelmatig heen te gaan (160 km), maar als we in de buurt zijn gaan we 'op herhaling'.

92. Heerlijk genoten van het drie gangen menu. Lekker en zeer smaakvol gemaakt met liefde voor de aangename keuken zonder poespas! Lekker wijntje erbij en dan ben je zomaar 4 uur verder en hadden we een leuke avond gehad. Dit was mijn tweede ervaring bij de Ophovener Molen en beide waren zeer goed, dus geen toeval.......
    Wij komen terug!

93. Op 19 oktober 2013 met een groep van 19 personen dit restaurant bezocht. Prima ambiance, goede bediening, leuk personeel en vooral het 3 gangen menu was prima verzorgd. We hebben met z'n allen genoten.

94. Caspar Jans

Het was een uiterst plezierige ervaring om te dineren bij de Ophovener Molen. Het eten was bijzonder goed verzorgd, de aankleding van de borden erg netjes en de smaak was zeer goed. In combinatie met een zeer attente bediening (die de goede balans heeft gevonden tussen attent zijn zonder opdringerig over te komen) was dit een uitermate prettige avond tegen een aantrekkelijke prijs.

Een absolute aanrader....

95. Vandaag hebben wij van een gevarieerde en overheerlijke high tea genoten.
    Het restaurant is sfeervol ingericht en de bediening is vriendelijk en attent.
    Zeker een aanrader.
    Wij zullen hier zeker nog eens terug komen.

96. Een paar keer per jaar kom ik in Leyenbroek. Vergaderen en de Andreaskapel bezoeken. Soms alleen en soms met z'n allen. Soms als oud-student(en) van het "Missiehoes". En dit weekend als deelnemer aan Sittard-klassiek.

En eerlijk is eerlijk; ik wist niet dat er zo'n klasse-restaurant was in Sittard. Wat kunnen deze mensen 'koken' ! Geweldig ! En niks uit 'n pakje of zakje ! Niks van dat alles. Hier wordt gewerkt met eerlijke, verse producten. Met een glimlach op tafel gezet, wordt je hier als GAST behandeld. Hulde aan Remco en Debbie Oude Tijdhof die het hebben aangedurfd om in deze tijd zo'n prachtig restaurant te starten. Door jullie enthousiasme moet dat zeker lukken.

Ik kom graag bij jullie terug. En met mij de zestig overige Oud-Juvenisten van de Leyenbroekerweg 107. (Ik ga ze vertellen wat er aan de Molenweg 56 is te vinden)

Een warme groet aan u allen van Pieter van Ruiten

97. Wil en Marion Jetten

Afgelopen zaterdag, 31-08-2013 vierden wij hier ons 25-jarig huwelijksfeest.
    Wij hebben samen met onze gasten volop genoten van deze avond!
    Alles was in een woord top, ontvangst, locatie, de vriendelijke bediening, de sfeer en niet te vergeten het diner!
    Onze complimenten aan de keuken.
    Debbie, Remco en teamgenoten bedankt!

98. Heerlijk gegeten in prima sfeer. (H)eerlijke gerechten voor een eerlijke prijs. Nét effe angesj!

99. Hub en Esther Kreijen

Geweldige locatie, uitstekende en vriendelijke bediening en overheerlijk Frans buffet!
    Al onze gasten waren vol lof over de goede verzorging en wij hebben volop genoten van ons jubileum!

Ook de kerstbrunch was heerlijk en goed verzorgd!

Hub en Esther Kreijen

100. Op 1 augustus 2013 vierden we hier ons 50-jarig huwelijksfeest.
    De sfeer zat er meteen goed in. Na afloop kregen we van onze gaste (80) niets dan lof over de lokatie, de verzorging, de bediening, de hapjes, het buffet en de algehele aankleding.
    Debbie je bent een uitstekende gastvrouw en complimenten aan de keuken die het italiaanse buffet en de hapjes tussendoor vootreffelijk hadden verzorgd.
    Rest ons nog de bediening een pluim op de hoed te steken voor de vriendelijke en vookomende manier van bedienen.
    Het was een geweldige dag en we zullen niet nalaten jullie bij anderen aan te bevelen.
    Hartelijk dank! Mia en Lin Bolech

101. Vandaag genoten van een high tea. De high tea bestaat uit verschillende 'gangen' die stuk voor stuk erg lekker waren! Er was ook genoeg ruimte tussen de gangen in, zodat je er ook echt van kunt genieten en niet al meteen vol zit. Ook werd er rekening gehouden met de wens om vegetarisch te eten. Deze persoon kreeg een apart bordje met vegetarische sandwiches.

Er was ruime keuze uit verschillende soorten aparte theesmaken. De service was prima, erg vriendelijk. We hebben lekker in de tuin gezeten en hebben al met al 3uur over de high tea gedaan.

Ik heb al verschillende high tea's gehad, maar dit was absoluut de beste!

102. Zaterdag, 6 juli met zoon en schoondochter heerlijk gegeten ter gelegenheid van de verjaardag van mijn echtgenote. Wij waren alle vier enthousiast over de geboden kwaliteit van zowel menu als a la carte.
    Wij kunnen dit restaurant van harte aanbevelen..

103. We zijn zaterdagavond 29 juni bij jullie geweest.
    Nou als je inderdaad eens ff wat anders wil, dan is dit een aanrader. Niets is teveel, als kan gevraagd worden.
    Heerlijk, relax, goede bediening en super keuken, prijs/kwaliteit verhouding prima.
    Je krijg hier echt een avond om. Bert en Monique bedankt, was geweldig.

104. Enige minpunt is, dat tussen de sommige gerechten de wachttijd te groot is. Deze ervaring hebben wij meerdere keren meegemaakt, als excuus werd gezegd: de drukte. Ik zou zeggen, doe daar wat aan.

105. Jane Appleseed

106. Dit was voor ons een slechte ervaring. Hebben meer dan een uur moeten wachten op een hoofdgerecht en er was helemaal niet zoveel volk aanwezig. De amuse was niet lekker kikkererwtencreme en olijven van slechte kwaliteit. De bediening was super traag. Op hun website staan andere dingen die je als je daar komt nergens op de kaart kan vinden. Jammer. Ik had de gamba's genomen echt droog gebakken niet eens gegrild zoals vermeld stond. Mijn man zijn gerecht was met spek maar zo hard gezouten de saus niet lekker. Het is geen aanrader.

107. Mariet Webers

Gisteren 18 mei via wowdeal n heerlijke avond gehad, werden zeer hartelijk ontvangen en naar de tafel begeleid, lekker brood met olijfjes, kruidenboter en kikkererwtenpuree als start. Daarna rundercarpaccio als voorgerecht, tomatensoep met crème fraise, daarn eendenborst met sinaasappel saus was heerlijk mals een van de vier personen had tonijn zou met pasta en pesto geserveerd worden hebben frietjes gevraagd ipv pasta was geen probleem,het toetje was aardbeien met cocolademousse cremebrulee of n kaasplankje, de wijnen zowel rood als wit waren goed. Mooie omgeving en leuke gastheer/ vrouw. Zeker aan te bevelen,kom er zeker terug.

108. Luuk en Milou van Dokkum

Wij hebben onze bruiloft gevierd in de Ophovenermolen. Het was een super avond!! Schitterende locatie, heerlijke hapjes en een geweldige sfeer!

109. Gisteren, 10 mei, heb ik samen met mijn kinderen genoten van een zeer gezellige avond bij de Ophovenermolen te Sittard. Alles was o.k. Het wow-deal menu en de daarbij genuttigde dranken zijn zeer in de smaak gevallen bij iedereen (5 personen). Ik heb nu zelf al diverse malen hier een bijzonder geslaagde avond mogen beleven en kan dan ook dit restaurant bij iedereen aanbevelen. De prijs/kwaliteit verhouding is gewoon uitstekend! Niets dan lof. Tot een volgende keer!

Yvonne

110. Annie en Jan

Gisteren hebben wij hier ons 50 jarige bruiloft gevierd. Het is voor ons een onvergetelijke dag geworden. Iedereen was lovend over de locatie, de inrichting en het voortreffelijk eten. Een dikke pluim voor de kok. De gerechten waren heel lekker en de diverse combinaties op de borden waren voortreffelijk. Ook het personeel was vriendelijk en attent. Dan de gastvrouw Debbie, super vriendelijk, oprecht en vol energie. De kwaliteit/prijsverhouding is zeer goed. Dit restaurant is zeer aan te bevelen.

111. Test

Abcd

112. Els Oude Tijdhof

Op 26 april zijn Chantal Oude Tijdhof en Rob Janssens getrouwd in de Ophovener molen. Het was het eerste bruidspaar dat bij jullie getrouwd is. Het was een sfeervolle en gezellige plechtigheid. Jullie hebben er voor gezorgd dat alles verliep zoals het van tevoren gepland was. Het feit dat er meer mensen waren gekomen als dat verwacht waren was geen enkel probleem. Achter de schermen werd alles geregeld.
    Remco, Debbie en bediening dankjewel dat jullie er voor gezorgd hebben dat de trouwceremonie van Chantal en Rob zo mooi verlopen is.

113. Jacobs

Communiefeest hier gevierd. Perfecte service, alles was tot in de puntjes geregeld. Heerlijk eten, iedereen die aanwezig was heeft genoten van het mooie feest met alles erop en eraan. Tot gauw weer eens!

114. Gisteren met ruim 40 personen onze 50 jarige bruiloft gevierd. Alle gasten waren zeer tevreden en vol lof over het eten. Ook de service was dik in orde. Al onze wensen werden zonder enig probleem direct vervuld.
    Chapeau voor Remco, Debbie en de bediening.

115. Afgelopen weekend hebben wij hier voor ruim 30 familieleden onze verjaardag gevierd, waar we met veel voldoening op terug kijken. Het eten was zeer goed net als de sfeer, grootte en aankleding van de ruimte en het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Absoluut een aanrader voor een mooi feest, wanneer je met een grotere groep bent!

116. Gezellige avond gehad met prima eten en vriendelijk personeel, wat mij betreft een aanrader!

117. Heel erg lekker gegeten met goede porties, goede prijs kwaliteit en vriendelijke bediening.

118. JANSSEN

Ophovermolen is echt een aanrader. Eten zeer goed service zeer goed.
    We hebben met 7 personen een mooie avond gehad met zeer goed eten. Iedereen was tevreden.Een resaurant om nog eens terug te komen.

119. Klaas Bos

Ophovener Molen is zeker een aanrader als je in/nabij Sittard wilt eten. Wij hadden een prima voorgerecht met schol, een lekker pittig tomatensoepje, mooie eendenborstfilet met een pallet versbereide groenten en als nagerecht een passend kaasplankje. De bediening was voornamelijk in handen van een stagiaire, en geloof me, die redt het wel als gastvrouw!

120. Vriendelijke bediening. Porties waren voldoende, alleen mag het allemaal wat verfijnder. Risotte was ingedroogd net zoals het stukje tongfilet. De hoeveelheid hoen bij hoofdgerecht was veel te groot (echt een bout). Nagerecht was lekker maar ook hierweer een bos groen als decoratie.

121. Op een mooie zondag lag het restaurant er prachtig bij in de sneeuw, bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen.
    Ons tafeltje keek uit op de besneeuwde tuin.
    De high tea begon met een lekker drankje en hapje van het huis.
    De verschillende hapjes werden netjes opgediend en wat heel prettig was, is dat alles niet tegelijker tijd kwam.
    Zo konden wij in alle rust echt genieten van de warme en koude hapjes.
    Waar het bij een high tea om te doen is , is de thee.
    Wat een keus heb je hier, wij konden heel wat theeen kiezen en hebben er dan ook verschillende geproefd.
    Er zaten echt heel lekkere tussen, zelf voor een niet zo thee type als ik ben.
    Het zou zonde zijn geweest als ik gekozen zou hebben voor koffie in plaats van thee te nemen.

Vriendelijke groet Pjotr Labijt

122. yvonne lüdke

Op 7 maart de 84 ste verjaardag van oma met een high tea in de Ophovener Molen gevierd,
    goed georganiseerd en heerlijke lekkernijen voor iedereen wat.
    De jarige en wij hebben genoten, en zeker ook van de zeer attente bediening.

123. Afgelopen zondag genoten van een heerlijke high-tea! We komen zeker nog een keer terug! Een aanrader!

124. Karin & Richard

Vandaag met de familie heerlijk gegeten van de zeer recent gewijzigde kaart.
    Zeer gevarieerde mogelijkheden en voortreffelijk bereid. Naast de uitstekende hoofdgerechten, vielen ook de voor- en nagerechten zeer in de smaak. Laat je verassen en kies het "net ff angesj" voor- en nagerecht, voor een heerlijke combinatie, geserveerd op diverse kleine schaaltjes. Hier komen wij zeker nog eens terug.

125. Super lekker gegeten. Goede porties. Mooie presentatie van de gerechten (aan ieder detail wordt aandacht besteed!) Heerlijke wijnen bij de gerechten, die ook nog eens door de gastheer voorgesteld worden. Super. Sfeer is enorm goed, in de zomer een mooie vijver erbij. Service verdient een dikke pluim, goed oplettend en zeer attent!

Al met al heb ik een hele leuke avond gehad en echt genoten!

Ik zeg: top! En kom zeker snel weer bij jullie langs.

126. High Tea
    Met zijn zessen High Tea gereserveerd. Door ziekte kon een persoon niet meekomen en daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan. Vooraf een heerlijke soep gevolgd door een heleboel lekkers.
    Enig minpunt was de thee, deze hoort vers te zijn en niet uit zakjes.
    Staat ook veel gezelliger kleine potjes met geurende thee, en voor de prijs hoeven jullie het niet te laten.
    Voor de rest een heel gezellige middag.

127. Hadden aangekondigd, in eerdere beoordeling, met Kerst hier te eten en hebben dat ook gedaan met 7 personen, eerste Kerstdag.
    Eten was prima. Met 3 personen ook wijnarrangement genomen. Wijn was te doen met als uitschieter de Italiaanse. Andere wijnen waren wat vlak. Voorgerecht was prima. Tussengerecht met makreel uitmuntend. Hoofdgerecht, wederom met wildzwijn, was erg goed. Niet droog, prima gegaard. Dessert met variaties vond mijn dochter lekkerder dan dat ze ooit had gehad. Na afloop koffie en voortreffelijke calvados.
    Alles perfect? Nee. Dessert van mijn vrouw had niet de toegelichte kersenbonbon. We hebben 2x om brood moeten vragen dat vergeten was. Werd goed opgelost. Eerste Kerst was erg druk. Planning en organisatie iets beter en.. Echt perfect.
    Kortom we gingen als laatste weg. Hadden prima gegeten en veel plezier.
    Volgend jaar weer.

128. Kerstdiner was uitmuntend. Bediening goed. Wijnen uitstekend en lokatie vind je elders niet. Remco en Debbie, chapeau.

129. De high-tea op zaterdagmiddag 15 december 2012 was niet zoals die conform de omschrijving van het restaurant had moeten zijn. Service: vuil bestek naast de borden. Teruggegeven. Na enige tijd moeten vragen naar nieuw bestek. Na de soep werden borden ingedekt die niet schoon waren. Opmerking gemaakt, werd vervangen. En toen de High-tea. Wat een povere bedoeling. Er werden halve glaasjes prosecco uitgeserveerd. Tevens hoort m.i. bij een high tea geen slagroom uit een spuitbus, maar clodded creme en een potje abrikozenjam is wel erg pover. Op uw site staan "diverse jams "of zou dit ook iets anders moeten zijn. Het viel op dat er veel cake van hetzelfde soort en smaak was en dat er tussen deze plakken cake twee sneetjes rozijnencake verstopt waren.
    Ons was verzocht eerder te komen omdat de tijdruimte tussen onze afspraak en een reservering in de avonduren te kort was om de eetgelegenheid om te bouwen. Hieraan maar voldaan. Echter als men dan toch lang moet wachten op het eerste gerecht de soep en dan vervolgens lange tijd moet wachten op het volgende zie ik het nut van eerder komen niet in.
    Als laatste; het theewater hoort heet te zijn en de theeboxen dienen voorzien te zijn van diverse soorten thee en niet wat bijeenraapsel waarvan de papieren zakjes reeds geopend zijn.
    Doe er jullie voordeel mee want de klant is bij jullie toch ook koning. Gezien vorenstaande is de kwaliteit beneden de maat en de prijs van 19,95 Euro pp veel te hoog.

130. Jacqueline Tenney

Wij hebben zaterdag met een wowdeal gegeten bij de Ophovenermolen.
    Wat ons enorm verraste was dat er aan kwaliteit niets ingeboet was. We werden ontvangen met een heerlijke amuse van het huis. Het eten, de bediening en de wijn waren uitstekend. Het enige minpuntje, voor zover je daarvan kunt spreken, was dat er redelijk veel tijd tussen de gangen zat.
    Beslist een aanrader.

131. remco Oude tijdhof

132. Rob en Pia

Waren met zijn 2e uiteten. Super atentte bediening al bij binnenkomst wordt je hartelijk ontvangen. Eten was heerlijk zelfs de huiswijn was een waar genot. Prijs kwaliteit is goed

Tot de volgende keer R & P

133. Heerlijk met familie gegeten om onze bruiloft te vieren.
    De bediening was zeer behulpzaam en vriendelijk.
    Het eten was heerlijk in een gezellige sfeer.

Tot de volgende keer !

134. div_

135. Sjaak Janssen

Wil je een avondje culinar genieten voor een niet al te gekke prijs moet je bij de ophovener molen zijn . De bediening is vriendelijk eten is goed .en vooral het uitzicht op de verzorgde en sfeervol ingerichte tuin/terras is perfect . Echt een avondje rustig genieten en je laten verwennen.

Kom zeker nog eens terug

136. Ondanks de sprookjesachtige locatie was het diner helaas een grote teleurstelling.

Het eten was niet lekker. Als voorgerecht had ik scharrelvarken. Dit was niet lekker en de linzen erin waren hard. Als hoofdgerecht had ik kabeljauw. Die was droog evenals de zwarte spaghetti. Daaronder lag rucola (?) die er niet bij paste en er zat veel te weinig saus bij (circa een half lepeltje). Mijn man had steak. Hem was niet gevraagd hoe hij deze wenste, en deze bleek erg taai. De serverende stagiaire wist vragen niet te beantwoorden, hoewel de kaart niet erg veel gerechten bevat. Het eten was zo teleurstellend dat we ons niet meer aan een dessert hebben gewaagd.

Bovendien vonden we een uur wachten op het voorgerecht veel te lang...

Te meer omdat we met een kleuter waren eten. Telefonisch werd toegezegd dat men een kinderkaart zou hebben. Helaas kregen we die niet, maar ging de ober mondeling toelichten wat ze voor kinderen hadden, nl. frietjes, kipnuggets, frikadelletjes. Uiteraard kregen we ons kind deze ongezonde snacks toen niet meer uit zijn hoofd gepraat. Als wij een kaart hadden gekregen, hadden wij de voorkeur gegeven aan iets gezonds voor hem, zoals vis met groenten ofzo. Niet echt handig dus. Vervolgens verzochten wij om dan maar bij de frietjes en nuggets wat groenten te doen, dus de ober stelde tot onze vreugde voor om aan ons kind tijdens ons voorgerecht dan maar een salade te serveren en dan tijdens ons hoofdgerecht de frietjes met nuggets, zodat ons kind gelijk met ons zou kunnen eten. Helaas kregen we bij het voorgerecht al al zijn eten... Daarom verzochten we om vervolgens z.s.m. ons hoofdgerecht te krijgen zodat ons kind niet met een leeg bordje zou komen te zitten, maar de ober gaf redelijk onvriendelijk te kennen dat er meer tafels op hun eten wachtten....

Kortom: zeker niet voor herhaling vatbaar!

137. Een meer dan prima etentje. Heerlijk genoten van een 4 gangen diner (via WOW-deal). Mooie gezellige locatie. Aandacht voor de gast. In een rustig tempo wordt alles op een bijzondere wijze geserveerd. We komen hier zeker nog eens terug.

138. P. Tummers

Heerlijk eten en lekkere wijn op een leuke locatie. Een echte aanrader voor een gezellige en culinaire avond.

139. Prima restaurant.
    Gisteren met 2 personen hier gegeten.
    Aangenaam verrast dat er in Sittard een restaurant is met een dergelijke kwaliteit en ambiance.
    Gekozen voor het 4 gangen menu ( € 39.95 p.p.) plus de rode huiswijn.
    Ben normaal niet gecharmeerd van Spaanse wijnen maar deze was voortreffelijk.
    Voorgerecht, een combinatie van zuurkool en Livar varken. Fris en erg smakelijk. Ook passend in de tijd van het jaar.
    Daarna op de huid gebakken vis.
    Het hoofdgerecht waren wildzwijn steaks. Prima gegaard, rosé, niet droog. Lang niet meer zo goed gehad.
    Dessert een appel crumble met chocolade mousse en chocolade. Deze week in een ander restaurant gehad maar die kon niet tippen aan de appel crumble die hier geserveerd werd.
    De rekening met koffie en een paar Calvados was een reden te meer om hier weer te komen eten.
    Kortom meer dan een 8 waard.
    Komen hier beslist vaker. Ga waarschijnlijk met Kerst hier ook boeken.
    Een echte aanrader.
    R.L.

140. jaspers els en wil

Het bestaat nog. Vriendelijk personeel, lekker en goed eten, goede sfeer, houden rekening met glutenvrij eten.
    Dat ze lang mogen bestaan, kunnen wij er regelmatig gaan genieten zoals op 27/10/2012.

141. Miranda Engels

142. Ann en Arend van der Linden

Zaterdag 29 september zijn wij gaan uit eten bij de Ophovener Molen en daar hebben wij geen spijt van.

De ontvangst was vriendelijk. Na het aperitiefje kregen we een uitstekende uitleg over de kaart. Een van ons is vegetarisch maar dat was geen enkel probleem. We hebben het 4-gangen diner genomen en we kunnen maar een ding zeggen: voortreffelijk.

Na 2,5 uur uitgebreid genoten te hebben van de verschillende gerechten kwam de volgende meevaller, de rekening.
    De prijs-kwaliteit verhouding is prima in orde en we kunnen dan ook iedereen aanraden een bezoekje te brengen aan dit restaurant.

143. We hebben enkele keren lekker genoten op het buiten terras en waren benieuwd hoe de diners zouden zijn.
    Nou, we hebben het op 22-9-2012 met onze vrienden (omdat we 40 jaar getrouwd waren) uitgeprobeerd en in een woord samen gevat, het was "geweldig".
    Van het begin tot het eind heel goed verzorgd, gezellige en vakkundige bediening, geweldig eten en mooi geserveerd (compliment voor de kok) en juiste timing tussen de gerechten.
    Top, Top, Top.

Aanrader dus.. doen!

144. Henk Stipdonk

Wij hebben ons op 11 augustus laten verrassen met het 4-gangenmenu. Gezellig terras, en toen het later op de avond kouder werd, was het een kleine moeite om naar binnen te verhuizen. Relaxte bediening, heerlijke gerechten.

We hadden dit restaurant uitgezocht op de score in deze gids. De hoge score bleek het restaurant goed waar te kunnen maken.

145. Fam Jongen

Met Gezamelijke familie een lekkere sfeervolle high tea genoten Iedereen inclusief peuters smakelijk gegeten van de lekkere hartige en zoete hapjes. Personeel heel flexible kortom geweldig en voor herhaling vatbaar

146. Walter & Anita

Spontaan op zoek "naar een restaurant in de buurt dat open is op maandagavond" en hier terechtgekomen. Diverse recensies op voorhand gelezen en niets te veel gezegd!

Heerlijk gegeten, fantastische ambiance, vriendelijk personeel. Kan me werkelijk niet vinden in de weinige kritische recensies hier. Heb behoorlijk wat restaurants "versleten" gedurende mijn (buitenlandse) zakenreizen; dit is gewoon een erg goed restaurant.

147. Fam. Verreck

We hebben gisteren een heerlijk 4 gangen diner gegeten, op het erg gezellige terras. Enige minpuntje: de stoelen zaten vreselijk. Gelukkig kregen we een kussen toen we erom vroegen.

148. Op donderdag 2 augustus zijn we hier met ons gezin gaan eten. Het was een geslaagde avond. Na een aperitiefje buiten gingen we naar binnen voor het voorgerecht. De door de ober geadviseerde wijn was heerlijk. Eén van ons was vegetariër, maar dit was geen enkel probleem: in overleg werd er een speciaal menu samengesteld. Het hoofdgerecht was ook erg lekker. Zelfs toen we een extra puntzak friet vroegen, werd deze snel gebracht. Ook het nagerecht was subliem, met als enige minpuntje dat het ijs bij de crème brûlée in een klein kommetje was geserveerd, waardoor het ijs over de rand liep als je er met je lepel inging. Ondanks dat hebben we hier heerlijk gegeten voor een goede prijs, de ober was erg aardig en we komen dan ook zeker eens terug!

149. Zondag avond weer heerlijk gegeten in de prachtige tuin van de Ophovener Molen
    De sfeer werd nog verhoogd door het personeel, dat buitengewoon attent en vriendelijk is.
    Kortom, een plaats waar je heel graag gaat eten.
    Toch is er een klein puntje van kritiek: jammer genoeg geeft het menu geen keuze vrijheid. Als een van de gerechten niet je smaak is, ben je verplicht om voor alle gerechten de "A la carte prijs" te betalen.

150. paul en jolanda herffs

Op 6 mei hebben wij onze babyborrel bij jullie gevierd. Het was echt heel goed georganiseerd. Goede verzorging, bediening en sfeer. Ik zal jullie zeker aanprijzen bij vrienden en kennissen. Het was een super babyborrel. Bedankt!

151. Reinier Voogd

Makkelijk parkeren, goede ontvangst, prima wijnen en meer dan goed te eten tegen een eveneens prima prijs/kwaliteit verhouding. Informeel zonder vrij te zijn. Een aanrader voor iedereen die in Sittard e.o. eens iets anders wil dan de Markt!

152. Zeer regelmatig gegeten in de jaren 2006 t/m 2012, zowel zakelijk als prive. Wisselend van kwaliteit. Soms goed, doorgaans net voldoende, met name door onkundig personeel in bediening. Vaak lang wachten. Relatief erg prijzig voor wat je krijgt. Nadat we drie keer op rij een dikke onvoldoende gaven, hebben we besloten om een pauze in te lassen. Misschien dat we het over een jaartje nog eens proberen. Het blijft immers een uitspanning op een geweldige locatie met desondanks zeer beperkte openingstijden en misschien zegt dat al genoeg. De slogan 'net ff angesj' is wat ons betreft een aanbeveling die de exploitant ter harte moet nemen.

153. Vanavond hebben wij heerlijk gegeten! Echt super, zeker een aanrader!

154. Zaterdag hier gedineerd, voortreffelijk.
    Het hoofdgerecht van het menu was uitstekend zo mals hebben wij nog nergens een steak gehad.
    De overige gangen waren ook uitstekend.
    De kelner had ons een wijn arrangement gemaakt, zeer goede keuze zowel van de kelner als van ons om dit te nemen.
    Op zo'n mooie zomeravond kun je hier geweldig genieten op het rustieke terras.
    Wij komen zeker weer snel terug

Bert.

155. Ingrid Heller

Vanavond heerlijk met zijn tweeen hier gegeten, menu was verrassend, net even anders. Goed glas wijn, sfeervolle ambiance, prachtig plekje zo midden in het stadspark, attente en snelle bediening. Aanrader!

156. Afgelopen vrijdag ter gelegenheid van het slagen van onze zoon heerlijk gegeten bij de Ophovener Molen. We hadden niet veel tijd, maar keuken en personeel zijn daar goed op ingesprongen. Het restaurant is gezellig. Ook op het terras kun je leuk zitten. De keuken was prima. De bediening attent. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Kunnen dit restaurant zeker aanbevelen.

157. Sfeervolle ambiance, attente bediening, verrassende creaties. Tot nu toe 3 x geweest, en 3 x zeer aangenaam!
    Ik kijk uit naar een volgende keer!

158. Inmiddels voor de vierde keer gegeten in dit gezellige en knus ingericht restaurant. Heerlijk gegeten, mooie opgemaakte borden en prima bediening. We komen zeer zeker terug binnenkort.

159. Ook wij hebben hier op 19 mei 2012 naar aanleiding van een WOW-deal met 6 personen gegeten.
    Kende het restaurant van vroeger wel, maar bij de vorige eigenaren werden jaarlijks de prijzen maar duurder en duurder, waardoor het niet meer leuk was om er nog te gaan eten.
    Nieuwe eigenaren hebben het begrepen, het is nu weer een leuk knus restaurant om gezellig een hapje te eten.
    Heerlijke prosecco vooraf, konden we buiten op terras nuttigen.
    Daarna binnen genoten van een heerlijk 3 gangen diner.
    Was helemaal af, eten was uitstekend, bediening goed en zeer vriendelijk, avond was helemaal af. We hebben genoten, zeker een aanrader!

160. rick en sonja

Onlangs bij dit mooi en sfeervol ingericht restaurant gegeten. Met name het hoofdgerecht (steak van het MRY rund) en het toetje (lopend chocoladetaartje) waren super lekker. We hebben hier gegeten met een bon van WOW-deal. We hebben al eens vaker gebruik gemaakt van zo'n bon en heel vaak krijg je in een restaurant een speciaal menu. Hier echter niet: je mocht kiezen uit een 3-gangen menu maar je mocht ook a la care eten. Dit hebben wij als zeer gastvrij en vriendelijk ervaren. Zeker een restaurant om naar terug te gaan.

161. Afgelopen weekend hebben we via Wow deal bij de Ophovenermolen gegeten. (3 gangen a la carte)

Het eten heeft ons erg gesmaakt. Het enige dat tegenviel was ons voorgerecht. De carpaccio, was vrij taai en smakeloos. Over het hoofd en nagerecht waren we erg tevreden. We hebben een gezellige avond gehad.

162. Milanda Stalman

Ter gelegenheid van het 50-jarig huwelijksfeest van pap en mam hadden we vandaag 5 mei als verrassing een lunch met ons gezin. We werden vriendelijk ontvangen en de plek waar de tafel al stond gedekt was zeer sfeervol.
    We hebben een heerlijke soep gegeten en als vervolg een lekker broodje. (nou ja broodje zeg maar gerust brood) Het was meer dan genoeg en alles werd op een aparte manier opgediend. Prijs-kwaliteit verhouding is prima. We gaan zeker weer een keertje terug.

163. Gisteravond ben ik hier met mijn partner gaan eten. We hadden een 3-gangen keuzemenu via Wowdeal. De voorgerechten waren erg matig van smaak. Mijn carpaccio was taai en niet weg te krijgen. De zalmtartaar van mijn vriend was erg smakeloos, en het bijgerecht, glasmie met garnalen, hadden ze beter alleen glasmie kunnen noemen. Er waren welgeteld twee garnaaltjes in te vinden. De glasmie zelf smaakte naar water.
    Het hoofdgerecht, kabeljauw uit de oven met pasta, was te eten maar niks speciaals. Een overheersende pastasaus waardoor de smaak van de kabeljauw verloren ging.
    De Ierse steak zat vol pezen en de groentegarnituur was waterig en erg weinig. Er werden frieten in puntzak bij geserveerd, wat wij een beetje misplaatst vonden voor een gelegenheid als deze.
    De creme brulee was goed te doen, echter het toetje met de aardbeienparfait was teleurstellend. Een witte substantie die parfait-achtige mousse moest voorstellen, smaakte naar een pakje boter. Er werden droge ipv sappige aardbeien bij geserveerd.
    Er was een ober aanwezig die wij voor de gelegenheid veel te amicaal vonden. Hij had nog niet helemaal door hoe het hoorde. Hier kan aan gewerkt worden.
    De sfeer en de omgeving was prachtig, een gemiste kans om er niet meer van te maken! Voor deze prijs hadden wij een heel ander niveau van eten verwacht.

164. Fam Bovens

165. We hebben hier met zijn vieren een héérlijke avond gehad, in alle opzichten. We werden prettig ontvangen, hadden een mooie ruime tafel, er heerste een gezellige rustige sfeer.
    We hadden een bon van Wow deal, en konden 3 gangen van de kaart eten, of kiezen voor een 3-gangen menu van de kok.
    Ik moet zeggen; er stonden leuke gerechten op de kaart, zeker niet standaard. Ze werden leuk geserveerd, en de smaak was erg goed, evenals de hoeveelheid. Het enige wat ik zou kunnen opmerken is dat het groentengarnituur iets royaler had mogen zijn, maar in zijn totaliteit was de hoeveelheid prima.
    Er werd "een foutje" gemaakt bij het serveren van de nagerechten; we kregen de verkeerde toetjes, maar dat werd opgemerkt voordat we eraan waren begonnen en kregen toen na enig wachten (niet vervelend) de juiste toetjes voorgeschoteld.
    Later bleek dat we de koffie en de thee "na'" van het huis hadden gekregen als goedmakertje. Nou dat was echt niet nodig geweest, maar wel erg attent natuurlijk!

Kortom: Een absolute aanrader!!

166. Miranda en Leo

14 april 2012
    Wij zijn met vrienden hier gaan dineren en hebben er voortreffelijk gegeten, vriendelijke bediening zeer smakelijk opgediend en sublieme smaak van de uitgekozen gerechten. De aankleding van het restaurant is stijlvol en en aangenaam. Wij gaan er zeker nog eens terug om iets anders van de kaart te proberen.

167. Daniëlle & Tom

Bij binnenkomst voel je meteen de fijne, gemoedelijke sfeer. Alles netjes ingericht, schoon, gezellig en super vriendelijk personeel!
    Alles is mogelijk, er wordt echt gekeken naar de wens van de klant; en dat vinden we erg belangrijk! Alle combinaties, diëten of noem maar op, overal is wel een oplossing op te vinden, echt erg fijn voor mensen met een specifieke wens.
    We mochten een kijkje in de keuken nemen en kregen mooi uitgelegd hoe alles in z'n werk ging en we kregen meer inzicht hoe het er eigenlijk allemaal aan toe gaat in zo'n restaurant; echt geweldig!
    Het eten was erg goed en lekker! Goede porties, super presentatie en érg lekker! Het personeel was erg gemoedelijk maar toch heel professioneel; een goede samenhang dus!
    Wij komen hier zeker terug!

168. Met een Wow-deal hier gegeten. Kan alleen maar zeggen het was heerlijk en er komt zeker een volgende keer. Heel gezellig restaurant met zeer goed eten. Komen zeker vaker terug.

169. Desiree B

Goede bediening waarbij bij elk gerecht verteld werd wat het was. Kwaliteit van het eten was perfect. Erg gezellig restaurant. We gaan er zeker vaker eten.

170. Heerlijke Paasbrunch op een mooie plek. Het was uitstekend met een gastvrije bediening. We komen vast nog een keertje terug om een keer te eten of om op het gezellige terras aan het water bij het stadspark iets te drinken op het zonnige dag. Door de Paasbrunch hebben we deze plek ontdekt en we komen zeker terug.

171. jansen m.m.e.

Wij genoten vandaag met drie vriendinnen (waarvan één semi-profesioneel kok) van de high tea bij de Ophovener Molen.
    We waren/zijn enthousiast over de kwaliteit van het gebodene, het prachtige gebouw + terras en de adequate bediening!
    Zelf zullen we daar dus zeker nog eens terugkomen. En we hebben dit arrangement vanavond meteen ook al aanbevolen aan andere vrienden.

172. familie Versteegden

Het eten werd bij ons thuis bezorgd. Ze hebben ontzettend veel moeite voor ons gedaan en het eten was heerlijk. Heel erg bedankt want mede dankzij jullie was het een geweldige avond.

173. Vandaag heerlijk genoten van een high tea! Goede uitleg, goede service en heerlijk eten. Zeker voor herhaling vatbaar!

174. Gisteravond zijn we voor het eerst met de familie hier geweest. Normaal komen we niet gauw in Sittard, maar vanwege familiereünie werden we hier uitgenodigd. Wat een mooie locatie! Ik was echt verrast door de mooie ligging aan het water en in/bij het park. Wist niet dat Sittard dit had.

We hadden gekozen voor het 4-gangen menu, en dat smaakte echt uitstekend. Ik vond ook de manier waarop het geserveerd werd (bijv. de puntzak frietjes) erg origineel. Heb jammer genoeg niet gevraagd of niet opgelet wat het drankje bij het appelcrumble dessert was.

Ook complimenten voor het personeel: we werden uiterst vriendelijk bediend.

Was zeker voor herhaling vatbaar!

175. Els en Peter Oude Tijdhof

Wij hebben al een paar keer gegeten bij de Ophovener molen. Iedere keer weer was het lekker en gezellig.
    Het personeel is attent en vriendelijk, je zit niet lang met een leeg glas.
    Chef-kok Remco is heel erg flexibel, gaat niet-bestaat niet.
    Een geweldige kok en heel behulpzaam op alle gebied.
    Wij komen met veel plezier weer bij jullie terug.

Peter en Els.

176. Lekker gegeten in een mooie en gezellige ambiance. Goede prijs kwaliteit verhouding.

177. Ben met familie gaan uit eten bij de Ophovener Molen.
    De bediening was erg vriendelijk, netjes en attent.
    Het eten was heel erg lekker en de opmaak van de gerechten op het bord was zeer mooi. De uitdrukking het oog wil ook wat ging hier zeker op. Een echte aanrader voor een gezellig en lekker avondje uit. Wij gaan zeker terug.

178. Gisteravond met vrienden etentje gehad in de Ophovener Molen. Zeer goed bevallen, gezellig tafelen, attent personeel kortom een zeer geslaagde avond met lekker eten en goede wijnen, prijs kwaliteit top. Remco en team complimenten.

179. Vandaag hebben we met de buurtvrouwen een high tea genuttigd. Het was heerlijk en er was GENOEG voor iedereen.
    Lekkere tomatensoep tussen de lekkere, en zoete hapjes door.
    We hebben genoten, en ook het personeel was heel attent.
    Voor die 19,50 hebben we een gezellige en lekkere middag gehad. Dit is voor herhaling vatbaar.

180. Gister, tijdens valentijn, voor de eerste keer een bezoekje gebracht aan dit sfeervolle restaurant.
    Het is ons super bevallen!
    Uitstekend gegeten, gezellige ambiance, zeer vriendelijk en attend personeel en wat natuurlijk erg belangrijk is: betaalbaar. Toegankelijk voor vele doelgroepen!
    Al met al een hele gezellige en zeer goed verzorgde avond gehad in de Ophovener molen. Zeker voor herhaling vatbaar.

Nogmaals mijn complimenten aan de chef en de gastheer van de avond.

Groetjes Jan en Milou

181. Gertie & Njisa

Onze verwachtigen waren enigszins gespannen, nieuwe kok en wat zou het WOW deal ons geven? Echt verrast met goed en verzorgt eten in een mooie ambiance. Een fijne avondje uit zoals men mag verwachten, een voldoende keuzemogelijkheid van de kaart en een juist afgestemd wijnarragement.
    Prijs/kwaliteit buiten de deal is zeker acceptabel.
    Gewoon goed! en voor herhaling vatbaar.

182. Hallo.

Wij zijn op een donderdagavond heel onverwachts met een deal hier terechtgekomen.

Wat een mooie lokatie!!
    Heel fijne bediening!!
    Het eten was super!!
    Een echte aanrader.
    Wij zullen hier nog vaak gebruik van maken.

Groeten Marleen uit Susteren

183. Pensioen, geniet ervan.
    Op 27 januari 2012 heb ik mijn collega’s uitgenodigt om mijn afscheid uit het werkleven te vieren.
    Voor dit evenement met ongeveer 35 personen heb ik het zaaltje "Trent" in de Ophovener Molen gereserveerd, om een borreltje te drinken en een hapje te eten.
    Ik moet zeggen het was een excellente keuze.
    Heerlijke groente-soep met broodjes en achteraf royale schalen met hapjes vond iedereen- heerlijk.
    Mooie ruimte met een kleine bar sfeervol en gezellig.
    Afgerond werd deze mooie avond door een zeer vriendelijke en altijd attente bediening.
    Bedankt team Ophovener Molen voor een onvergetelijke avond.
    Ik kom terug.. zeker!
    Hans Breuer

184. Marij Gorissen

185. Afgelopen week zaterdag zijn we weer eens gaan eten in de "Molen" het was nog beter dan voorheen . Voortreffelijk eten, een goede prettige bediening en een goede prijskwaliteit verhouding.
    De huiswijn is heerlijk, dus het is echt een aanrader

186. Voor mijn verjaardag heb ik afgelopen donderdag mijn drie vriendinnen getrakteerd op een verwen avond in de Ophovener Molen te Sittard het was een avond voor hun waar ze van genoten hebben, wij hebben er heerlijk gegeten de bediening was super het eten geweldig de sfeer was geweldig wij kunnen niets anders zeggen dan dat wij een geweldige avond hebben gehad wij willen de eigenaar en de bediening dan ook bedanken voor deze mooie avond.

Marij Gorissen.

187. Nico Ron en Ine

29 januari Wij hebben genoten van een echt heerlijk 4 gangen menu. Gezellige omgeving, fijne sfeer, een prachtige locatie. De bediening is niets teveel. Complimenten aan het hele keukenteam en bediening. Top. Een aanwinst voor de omgeving.

188. Heerlijk een 4 gangenmenu gegeten. Niets op aan te merken. Vriendelijk personeel, gezellige ambiance.
    Wij komen zeker terug.
    Top

189. Voldoende parkeergelegenheid, niet teveel keuze op de kaart - precies genoeg, eten was heerlijk en de prijs/kwaliteitverhouding goed. Vriendelijk personeel.

190. Daniella Janssen

Vandaag ben ik hier met een vriendin gaan eten. Het eten is heerlijk, de locatie is erg mooi, leuke sfeer en vriendelijk en professioneel personeel.

191. Op 28 januari 2012 eerste kennismaking sinds nieuwe eigenaar!! Een gezellige,ontspannen sfeer. Zeer vriendelijk en gastvrij personeel en natuurlijk op de eerste plaats:
    Heerlijke gerechten!
    Mijn tafelgenoot, wel iets gewend op culinair niveau, en ik vonden de prijs/kwaliteit verhouding, de entourage, de bediening, het totaal-plaatje dus, van zeer goed niveau!!
    Echt een aanrader!!

28-01-2012 Yvonne

192. Omdat het tuinrestaurant al volgeboekt bleek, hebben we toch nog kunnen reserveren in de lounge-ruimte. Een prettige ruimte waar het ook nog een stuk rustiger was (En dat vonden we wel zo lekker). Een menukaart met genoeg keuze, tevens een uitgebreide wijnkaart. Het eten was heerlijk en ook de bediening was, ondanks de drukte, persoonlijk. Dus Finn volgende keer komen we zeker nog van een tas koffie met een sjtuk vlaai geneeten!!

193. Eten, bediening, sfeer: alles prima
    Zeer goede prijs/kwailteit verhouding.
    Gezellig ingericht, en mooi serviesgoed.
    Kan dit restaurant aan ieder aanbevelen!

194. hipwood christy

Samen met mijn bridge vriendinnen, hebben we sfeervol en lekker gegeten.
    Zeker gaan we nog een keer terug.
    Christy

195. Anita Brouwer

Wij hebben hier op 22 januari gegeten, dit om mijn verjaardag te vieren.
    Ik zal kort zijn want velen waren me hier voor:
    * heerlijk gegeten
    * prettige en behulpzame bediening; alles kon geregeld worden
    * prachtige locatie

Thumps up!

196. piet en aly

In het najaar hebben wij 2 keer geluncht in de brasserie en in december met familie in het restaurant gegeten.
    Het eten is lekker en wordt zeer smaakvol opgediend, de wijn is heerlijk en de bediening is niets teveel.
    Kortom, wij komen ook dit jaar zeker weer terug.

197. Marcel & Michaela

Op 16 januari hebben we een personeelsuitje gehad in de Ophovenermolen. Het was de bedoeling dat we zelf het drie gangen menu mochten bereiden in een drie groepen. Een groep mocht het voorgerecht maken (Sushi met Zalm en komkommer en zalmtartaar) de andere groep het hoofdgerecht (Cordon Blue, Ratatouille met verse frite), en andere groep (Tarte Tatin met vanille ijs,slagroom en kwark). Tijdens het afwisselen in de keuken kregen de andere groepen van een Sommelier (wijnproeven) en het indekken van tafels uitgelegd. Sfeer was uitstekend, kortom het was een supermiddag-avond. Niets was teveel voor het personeel. Kortom niets dan lof voor deze locatie en personeel.

198. Mark Verstraeten

Op 7 januari met mijn familie wezen eten hier.De accomodatie was erg mooi.De sfeer erg gezellig.De bediening was erg goed,het leek alsof we een prive ober hadden!Met een goede kennis van de menu's en van de wijn werden wij dan ook uitstekend bediend.De gerechten waren allemaal voortreffelijk en de huiswijn was uitstekend.Ook dankzij de comfortabele stoelen en de gemoedelijke sfeer met veel plezier de hele avond hier gezeten.Ik vindt het een echte aanrader en kom zeker nog eens terug!

199. Claudia en Jeroen

Op 6 januari 2012, hebben wij een klein privefeestje gehad in de Ophovenermolen. Na een vriendelijk ontvangst werd ons gemeld dat er geen andere reserveringen waren. Desondanks werden we niet overladen met aandacht. Alles verliep op een normale, prettige en ongedwongen manier. Na een lekkere amuse hebben we gebruik gemaakt van het 3 gangenmenu (net effe angesj). Over het eten waren we beiden erg te spreken. Ditzelfde geldt eigenlijk voor de service en spontaniteit van het personeel en chef Remco. We komen zeker nog eens terug.

Claudia en Jeroen

200. Op 30 december 2011 hebben we met ongeveer 75 personen de 60 ste verjaardag van mijn echtgenote gevierd.

De locatie was prachtig en erg sfeervol (in kerstsfeer) ingericht. Je voelde je er gelijk thuis.
    Vanaf het moment van binnenkomst werden we omringd door personeel dat er alles aan deed om het ons naar onze zin te maken. Geen moeite was hen te veel. Ze waren erg attent en zorgden er voor dat iedereen tijdig van een drankje en hapje werd voorzien.

Voor het eten hebben we op advies van chef-kok Remco gekozen voor een walking dinner van 4 gangen.
    Iedereen heeft genoten van de heerlijke en verrassende combinaties en liet dit dan ook blijken door de vele positieve reacties die we hierover ontvingen.
    Bij het serveren van de gerechten gaf het bedienend personeel steeds uitleg, hetgeen door de gasten erg op prijs werd gesteld.

Plaats hierbij een DJ met een geweldige muziekkeuze en het plaatje is compleet.

Dankzij de inzet van jullie allen kunnen wij terugkijken op een geweldig geslaagd feest.

Chapeau.

Jack en Annie.

201. Fam Nijsten

2e kerstdag hebben wij genoten van een heerlijke avond. Bij binnenkomst werden wij ontvangen door een leuke gezellige gastvrouw. Het restaurant was sfeervol ingericht, wij voelden ons meteen thuis. De bediening was aardig, heel gezellig en maakten een praatje met ons. We hebben genoten van een geweldig lekker kerstmenu. De prijsverhouding met het eten lag op een lijn. Complimenten aan de chefkok Remco en zijn keukenbrigade. Wij komen zeer zeker terug om te genieten van de kookkunsten en de gezellige ambiance.

Mvg Fam Nijsten

202. In het nieuwe jaar gelijk met broer en schoonzus een etentje afgesproken. Keuze op Ophovener Molen gevallen. Absoluut een goede keuze. Bealve de locatie die mooi is, is het eten buitengewoon goed. Gekozen voor het 3-gangenmenu met tussengerecht/hoofdgerecht en dessert.(33 euro) Erg tevreden. Zeker een eetgelegenheid om nogmaals te bezoeken.

203. Maurice en Manuela

Op eerste kerstdag zijn we hier van het avond-diner komen genieten. En genieten was het ! Een heerlijk 4-gangen diner samen met een wijn-arrangement bleek een heerlijke combinatie. De sfeer was uitstekend, gezellig en gemoedelijk. De bediening was erg vriendelijk en zorgde dat alles tot in de puntjes geregeld was.
    Verder nog een compliment aan iedereen die er voor gezorgd heeft dat deze avond op deze manier beleefd kon worden.

204. Wij zijn 1e kerstdag wezen eten bij de Ophovener Molen.
    De brunch was zonder meer de moeite waard. Vriendelijke en rustige bediening (ondanks dat men volgeboekt zat) die werd afgemaakt doordat men na elke gang vroeg of wij nog wat van het buffet wilden gebruiken voordat men ging afruimen voor een volgende gang. Per saldo een zeer aangename 1e kerstdag op culinair gebied en zeker voor herhaling vatbaar.
    Ook buiten de feestdagen zullen we hier zeker nog een keer terugkomen.

205. Wij hebben hier vandaag op 1e kerstdag genoten van een gezellige heerlijke kerstbrunch, waar goed en lekker eten werd geserveerd.
    Voor ieder wat wils, dit in een gezellig restaurant, met mooie zicht op het buitenterras, welk wellicht nog gezelliger was geweest als de vuurkorven waren ontstoken, maar dit is maar een tip. Ook de lekker chocolade mousse was heerlijk, complimenten aan de kok en het personeel.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

206. Beste Nikki,

Het doet ons zeer dit te moeten lezen op deze site, graag zouden wij van u willen weten wanneer u bij ons bent komen eten, aangezien wij geen cocuilles op de kaart hebben staan.
    Dus wij kunnen deze reactie niet helemaal plaatsen.
    Wij hopen een reactie van u te vernemen.

Mvg,

Team Ophovener Molen

207. Wat een romantisch dinertje moest worden, is bij de Ophovener Molen uitgelopen op een complete deceptie. Wij eten regelmatig in de betere restaurants, maar wat we hier voorgeschoteld kregen, was echt beneden alle peil. Koude smakeloze coquilles, taai vlees en zelfs het nagerecht (doorgaans een smakelijke afsluiting) was niet lekker. Zeker gezien de prijs/kwaliteitsverhouding (Ophovener Molen is niet goedkoop!) was het 4-gangen menu een afknapper. Het verbaast me dan ook dat dit restaurant zulke goede recensies krijgt. Wat wij voorgeschoteld kregen, was niet te eten.
    Ook de bediening was slecht. Op mijn verzoek voor een bepaalde wijn werd ik praktisch uitgelachen door de ober. Enige pluspunt is de vrij moderne en aparte inrichting en het gezellige buitenterras.
    Maar als je lekker wilt eten, moet je hier zeker niet naar toe!

208. Wij hebben afgelopen zondag t.g.v. mijn schoonmoeders' 85e verjaardag een heerlijk 3 gangenmenu genoten. Alle 12 volwassenen waren zeer te spreken over de kwaliteit van het eten en de vriendelijke bediening. In ons gezelschap bevonden zich ook jonge kinderen die een eigen tafel kregen toegewezen om te spelen en tekenen. Zo konden wij heerlijk lang en relaxed tafelen. De kinderen waren helemaal in hun nopjes toen ze zelf hun ijsje mochten maken in de keuken en na deze smakelijke verrassing mochten ze zelfs voor de 2e keer een ijsje maken! We hopen nog vele verjaardagen te kunnen vieren bij De Ophovener Molen want dit is een echte aanrader!

209. Mientje Bovens gymclub Trimlust Urmond

Een aanrader.

Wilt U eens lekker, sfeervol, gezellig uit eten gaan, dan kunnen
    wij U, dames van gymclub Trimlust Urmond, Ophovener Molen
    warm aanbevelen.

210. Een geweldige high tea! 4 uur getafeld en gedronken, het kon niet op. Zeer vriendelijke ontvangst, goede uitleg. Niet hoeven vragen om nieuw heet water, het werd iedere keer snel bijgevuld. De hoeveelheid lekkere sandwiches was overweldigend. Heerlijke ragout en zoetigheid was ook prima. Aanrader.

211. Een high tea met 6 dames gehad. Was heerlijk en heel gezellig, maar veeeeel te veeeeel! we zijn allemaal naar buiten "gerold" en rollen nu nog ;-)
    Goede bediening, goede uitleg van wat we konden verwachten. Echt te heerlijk allemaal!

212. Orbis trakteerde ons op 'n High Tea, samen met collega's op 17 oktober naar de Ophovener molen en lekker genieten van heel veel lekkers, maar wat een teleurstelling!!
    Er was niemand die ons welkom heette, de eerste sandwich kwam 3 kwartier na aankomst en naar het beleg mochten we raden, met het inschenken van het eerste en tevens laatste drankje was de ober weer totaal niet communicatief hij zei niet wat hij inschonk en vroeg niet eens ook niet of men het beliefde, ongevraagd schonk hij het in!!
    Steeds moesten we naar heet water vragen voor de thee, ook had ik een koffiekop met een lelijke vlek, toen ik om een schoon kopje vroeg werd er niet eens sorry gezegd.
    Een collega vroeg op een gegeven moment wat we nog konden verwachten, de ober zei: Nog veel zoetigheden en heel veel slagroom.
    De zoetigheid bestond voor 4 personen uit: 3 petit four en verder een muffin in plakjes gesneden, 3 brownies en nog een té hard stukje cake. Slagroom??? Nee!!!
    We wilde nog graag een 2de kopje koffie, maar de ober was nergens te bespeuren, dus na even zoeken zagen we hem en vroegen of hij nog een bestelling wilde komen opnemen, ja hoor ik kom zo was het antwoord, na 20 wachten zijn we maar gegaan en in de stad nog een lekker kopje koffie en een wijntje gedronken.
    Ik heb wel de ober nog gezegd dat we na 20 minuten wachten nog geen koffie konden bestellen laat staan drinken.
    Excuses was het enige wat hij zei.
    Een prachtige accommodatie maar wat een teleurstellende bediening. En van een high tea heb ik elders wel genoten met verrukkelijke zoetigheden die hier niet te vinden waren.

213. Ik heb hier gegeten tijdens de restaurantweek op 29.9.2011. Het 3 gangenmenu stond vermeld op de website en beloofde veel goeds. Dat werd in de praktijk op donderdag 29 september ruimschoots waargemaakt. Verrassende combinaties, vooral bij het voorgerecht. Heerlijk mals vlees bij het hoofdgerecht en tot slot een heerlijk dessert: zoete witte chocomousse en een fris abrikozentaartje. De porties waren goed, ik heb wel eens minder gehad! Echt waar voor je geld.De bediening was heel attent.Ik moest op tijd weg om de trein te halen en daarmee heeft men goed rekening gehouden. En de locatie is erg leuk, zoals de naam al zegt 'bij een oude watermolen, erg sfeervol'.

214. Marco & Angelique

De Ophovener Molen was onlangs uitgekozen door het Televisie programma het Familiediner..Als locatie. Hier werden wij vriendelijk en gastvrij ontvangen door de eigenaar Remco en zijn vrouw. Er hing een gemoedelijke sfeer en was net even iets anders. Bij binnenkomst wordt je meteen verrast door de harmonische uitstraling van de brasserie. Ook het restaurant is tot in de puntjes verzorgd! Mede door het restaurant de Ophovener Molen was ons Familiediner een Suk6!!! We gaan er zeker nog een keer naar toe!.!

215. Hub & Tamara

Eten was erg lekker, personeel communiceert erg goed met elkaar, we kwamen niks te kort en vonden de persoonlijke aandacht erg fijn. Echt een aanrader!

216. Goede afspraken en bediening tijdens feest. Walking Dinner liep op rolletjes en het eten was heerlijk. Al met al een goede lokatie voor het geven van een feest

217. Har van Mierlo en Jos de Groot

6 september 2011
    Zijn afgelopen weekend met vrienden bij jullie gaan eten.
    Tafels mooi aangekleed en zeer verzorgd.
    Het eten was prima en de sfeer was erg leuk, mooie locatie.
    Leuke avond gehad en de bediening was erg aangenaam.
    Voor herhaling vatbaar.
    Har en Jos

218. Zijn hier met een groep vrienden wezen eten.
    Was hier vroeger onder de vorige eigenaar/beheerder al vaker geweest en toen was het eten zeer goed maar wel erg cullinair en sjiek.
    Nu is het eten er nog steeds erg goed, echter is de sfeer veel "gemütlicher" en ongedwongen.
    Bediening is erg gastvrij, gezellig en behulpzaam.
    Eten van de kleine kaart (wat wij deden) was erg lekker en betaalbaar.
    Kortom we hebben er met zijn allen een zeer gezellige avond gehad en zullen er zeker nog vaker terugkomen, absoluut een aanrader.

219. Theo en yvonne eitjes

Omdat wij in deze streek niet bekend zijn hebben wij internet geraadpleegd en kwamen wij bij dit restaurant terecht. Wij hebben een onwijze gezellige en zeer smakelijke avond gehad. De bediening was enthousiast en spontaan, het eten van zeer goede kwaliteit en de entourage geweldig! De prijs kwaliteitverhouding is zeer prettig en ook de keuze van de wijnen in het wijnarrangement is weloverwogen gedaan. Kortom een plaats waar we zeker nog eens terugkomen!

220. Wij hebben gisteren 19 augustus 2011 gegeten in de Ophovener Molen. Dit was een fijne verassing, er werd snel en goed ingespeeld op ons speciale eetwensen en er werd een heerlijke 3 gangen diner geserveerd. De ambiance van het restaurant is geweldig en de ligging in het groen van het Geleenbeekse dal is uniek. Jammer dat het net iets te koud was om lekker op het prachtige terras te kunnen eten, maar met de schuifdeuren open zaten we toch half buiten. Na een wat mindere periode lijkt het restaurant weer geheel terug op het oude vertrouwde niveau. De prijs prestatie verhouding van restaurant is prima. Blij dat dit Sittardse restaurant weer geheel mee doet op kwaliteitsniveau. In Sittard is hier zeker behoefte aan. Wij komen zeker gauw weer terug.

221. Afgelopen maandag genoten van een heerlijke high tea! Heel erg netjes verzorgd, prettige en vriendelijke service, mooi gepresenteerd en ook nog eens heel erg lekker! Dankzij het zonnetje hebben we op het sfeervolle terras gezeten en het was zeker voor herhaling vatbaar!

222. Heerlijk gedineerd in een ontspannen sfeer en prima entourage, ook de wijnen waren gezien, prijs/kwaliteit, in vergelijking met andere restaurants goed. We hebben hier in het verleden diverse malen gedineerd de kwaliteit is ons inziens beter geworden.

07-08-2011

223. Beste heer Smeets,

Wij vinden het enorm jammer dat u deze ervaring bij ons heeft. Wij hebben getracht u via eet.nu te benaderen, maar helaas u had hier geen behoefte aan.

Graag hadden wij gezien dat u tevreden naar huis was gegaan net als alle andere gasten die wij mogen verwelkomen.

Mocht u nog in contact met ons willen komen dan kan dat uiteraard altijd rechtstreeks of via eet.nu.

Mvg Remco oude tijdhof en team Ophovener Molen "net ff angesj"

224. Jo Smeets

Het is het allemaal net niet: inrichting, bediening, kwaliteit van het eten. Voor hetzelfde geld kun je elders veel beter eten.

Een gemiste kans op deze prachtige locatie, jammer.

Pluspunt: schappelijk geprijsde wijn.

225. Lekker, goed verzorgd eten en keurige bediening.

226. Wij zijn vandaag voor de tweede keer gaan eten bij de Molen. Net zoals de eerste keer is ons dit bijzonder goed bevallen!

Het hoofdgerecht, de hertenrug + wildzwijn, was geweldig!

Ook de bediening, met name de gastheer, was uitstekend.. Netjes, maar toch niet te formeel. Ook goed advies over wijn bij het eten. Verder werd er ook niet moeilijk gedaan over eventuele veranderingen in het dagmenu.

Kortom, absoluut een aanrader!

Wij komen zeker weer terug!

227. Dit weekend gegeten in dit prachtige restaurant. In tegenstelling tot wat ik hier gelezen heb vond ik de kaart zeer overtuigend. Wat ik jammer vind is dat de bijzondere, misschien gewaagdere, tinten die aan de gerechten zijn gegeven niet genoemd zijn. De koks weten iets bijzonders van de gerechten te maken en dat mogen ze ook wel aangeven.

Gekozen is voor het dagmenu, waar ik weinig op aan kan merken, de eendenborst carpaccio en kwartel was heerlijk, de combinatie van kalfslende en zwijn medaillon is interessant en goed te combineren met de gebruikte saus, maar de kalfslende is misschien iets te flauw voor deze combinatie, stukje persoonlijke smaak misschien.

Het personeel is zeer attent en kundig, er wordt een nette uitleg gegeven over de geserveerde gerechten en ze laten je niet wachten.

Over de gehele avond is er slechts een kleine aanbeveling die ik heb. Ik heb namelijk het idee dat de flessen rode wijn te warm liggen, deze mogen gerust op een koelere plek liggen voordat ze worden geopend.

228. Met z'n vieren gegeten. Keuzemogelijkheden niet erg uitgebreid. De bediening was vriendelijk en attent! Het duurde wel erg lang (bijna 1.5 uur) voordat het eerste gerecht op tafel verscheen.

De smaak van de Vitello Tonato werd enigszins bedorven door de stukjes ansjovis die eroverheen waren gedrapeerd. Waarom deze zoute vis toevoegen aan zacht kalfsvlees?

229. Rob 2499 punten

In het verleden, toen er nog andere eigenaren dit restaurant bestierden, hebben we hier vaker gegeten. Nu in een korte periode twee keer gedineerd. De eerste ervaring was prima, over de tweede ervaring zijn wij duidelijk minder te spreken. De kaart is een stuk eenvoudiger en de prijzen liggen wat lager dan voorheen. De keuze aan voorgerechten is redelijk beperkt. Vitello Tonato, Carpaccio van vlees of vis en meloen met ham, zijn wel erg standaard. Het op papier meest verrassende voorgerecht is een combinatie van gegrilde makreel en een aardappelsalade met Hollandse garnalen. Het merendeel van de tafel kiest ook dit voorgerecht. Bij ons eerste bezoek blijkt dit een prima keuze te zijn. Bij ons tweede bezoek laat dit voorgerecht echter te wensen over. Een slecht stuk makreel, slordig gefileerd met daarbij een droge en uiterst flauwe aardappelsalade. Daarbij een compleet misplaatste en veel te zoete salsa van mango. De Vitello Tonato is lekker, maar veel minder gul geportioneerd dan bij ons eerste bezoek. De carpaccio is gewoon goed.

Als hoofdgerecht de lamsbout. Deze is wederom prima en ook weer goed geportioneerd. Hetzelfde geldt voor de runderlende. De dorade met basilicumpasta en zeevruchten valt wat tegen. Flauwe pasta, waar (buiten de kleur) geen basilicum in te herkennen is en een grove saus van tomaten met zeevruchten van matige kwaliteit. De dorade op zich is prima.

De prijzen liggen zeker op een acceptabel niveau, alleen past het hierbij dan niet om bijvoorbeeld als huisaperitief een glas champagne van 8,50 euro te schenken. Het restaurant hinkt nog te veel op twee gedachten. De fantastische locatie en het mooie restaurant zouden in combinatie met een goede, wat meer creatieve en constante keuken, een absoluut succes kunnen maken van dit restaurant. Maar op dit moment ontbreekt daar nog te veel voor. Het is denk ik zeker een goede keuze om bewust met eenvoudigere ingredienten te werken (dus hier geen kreeft, coquille, gamba's of ossenhaas), maar dan moeten die ingredienten wel van topkwaliteit zijn en moeten de bereidingen ook simpel, maar doeltreffend zijn. En dat is nu nog zeker niet bij alle gerechten het geval.

230. Na de herhaalde kennismaking tijdens het humor festival in Sittard, zijn we weer gaan eten in de "Ophovener Molen"

Het resultaat overtrof alle verwachtingen.

Heerlijk eten, een redelijke prijs en buitengewoon attente bediening.

Mag ik toch een minpuntje noemen?

Ee karafje water is niet mogelijk en dat is jammer, zeker bij hoge temperaturen.

231. Heerlijk.

Zeer vriendelijk personeel.

232. Vandaag was het de derde keer dat mijn zus en ik met een bon van het kruidvat zijn gaan dineren. De Ophovener Molen is ons tot nu toe het beste bevallen. De versheid van de produkten van het gehele menu straalde er van af. Zeer gemotiveerde en vriendelijke medewerkers. Ook zonder dinerbon gaan wij zeker terug. Echt een aanrader. Volgende week laatste test in een restaurant met de kruidvat dinerbon.

E en M Gasten uit de gemeente maasgouw.

233. Samen met mijn ega genoten van een heerlijke verwenavond in de Ophovener Molen. Een zeer bevlogen team, doet heel erg zijn best om het de gasten naar hun zin te maken. In dit restaurant werken mensen met liefde voor hun vak. Zowel het diner als de ambiance waren top.
    Geïnformeerd naar de mogelijkheden voor het houden van een feest. Ook wat dat betreft is alles mogelijk. Mensen, dit restaurant is absoluut een aanrader.

234. Ik en mijn man zijn vanwege de schitterende lokatie er een aantal malen gaan eten, evenals afgelopen zaterdag.
    Wat ons opvalt is dat er, na de moeizame opstart met de nieuwe eigenaren veel veranderd is, in de positieve zin.
    Alles lekker fris en toegankelijk.
    De nieuwe kok, chapeau.
    Eindelijk weer eens hoogwaardige kwaliteit in Sittard, en betaalbaar.
    De bediening is uitstekend en weer met een sommelier, wat mijn man zo leuk vindt.
    Ga zo door en to snel!
    Gr Rosemarie Slavenburg.

235. Na mijn eerdere slechte ervaring, heb ik naar aanleiding van de na mij komende recensies, toch maar besloten om nog eens in de Ophovener Molen te gaan eten.

Het is mij niet tegen gevallen.
    Het jonge team doet zijn uiterste best om er iets leuks van te maken. De rekening klopte wel niet, maar dat werd heel snel gecorrigeerd.

Mijn vrouw was meer tevreden dan ik.
    Ik vond de portie lamsrack wel wat klein. De garnituur was niet echt geweldig.

Maar er is vooruitgang, dus we zullen nog wel eens terug gaan.

236. Gastvrijheid op en top!

Klasse gegeten!

237. Sinds de nieuwe kok er is, is het goed te eten. Afkraken en iemand de grond in boren, zijn we allemaal goed in. Dat is sport no.1. Het eten is goed ga zo door.

238. Na afloop van een droeve bijeenkomst werden we uitgenodigd in de Ophovener Molen.

Ik was er nog niet geweest, sinds de nieuwe eigenaar, dus ik was erg benieuwd.

Al spoedig bleek, dat zelfs het bakken van bitterballen een opgave was, die de keuken te boven ging.

Mijn stellige voornemen om spoedig eens in de Ophoven Molen te eten heb ik dan ook vlot ingetrokken.

239. Joop Oomens

Wij hebben met zeven personen heerlijk gegeten. Het z.g. Weekmenu. De gerechten waren qua ingrediënt en qua smaak mooi in balans. De prijs-kwaliteit verhouding is goed.

Dit restaurant is een goede reclame voor Sittard.

Ps. Ik heb er die avond mijn portefeuille verloren, maar die kon ik de volgende dag keurig weer ophalen.

Joop (een tevreden Brabander).