Meds in Sittard

ODA-parkeergarage (uitgang Paardenstraat)
    Tempelplein

Bushalte Tempelplein

Bezorgrestaurants in de buurt van Meds

Meds zorgt voor een beleving door de verrassende combinaties van Mediterrane -en lokale producten. Naast een aparte kaart voor lunch, diner en borrel heeft Meds ook een steeds wisselende kaart met o.a. zelfgemaakte anti-pasti, crèmes, soep en pastagerechten. Ook het brood maakt Meds zelf met veel liefde en passie.

Onze pasta’s, risotto’s en sauzen zijn ook verkrijgbaar in foodiebags voor thuis, die je in handomdraai zelf kan klaarmaken.

• High tea: € 23,50

5. Betalen Visa Master Card pin American Express

1189194560 66
1196201824 62
1203209089 67
1406419765 78
1420434295 73

1. Theo en Rosalie van Geldorp

Het was uitstekend! Goede en vlotte bediening, een werkelijk voortreffelijke schotel, waarvan we met zeer veel smaak gegeten hebben. Ook een niet zo lange wachttijd voordat e.e.a. werd opgediend

2. Manon meijers

Ronduit slecht eten. Eenvoudig voorgerecht : op de kaart als salade met scampi's, burrata en coeur de boeuf tomaat waren: scampi's van de diepvries, burrata was hard stuk pizzamozzarella zonder smaak en coeur de boeuf tomaat was hollandse vleestomaat. Rose was warm en toen we andere vroegen waren daar maar 4 flessen van waarvan 1 met kurk. Prijskaartje met 10 man: 500 euro. De rest van het gezelschap meurde de deur uit door overmatig knoflookgebruik in visgerecht.

3. Afgelopen weekend weer een poging gedaan na eerder paar tegenvallers. Eerlijkheid boven alles; plaatje voor de schermen was stukken beter dan vorig jaar augustus. Het eten is en blijft nog steeds heerlijk. Voor ons was het dit keer alleen één gerecht, kozen beide voor de pasta met scampis. Puur kwaliteit en overheerlijk.

Zaak heeft een likje verf gehad en alweer een kleine aanpassing. Sfeervol als voorheen is het echter niet meer. Groot licht op de verhoging en nauwelijks muziek te vernemen. In een volle zaak geen probleem, maar druk was het niet en dan is het wat akelig stil "zonder" muziek

4. We hebben heerlijk gegeten! Super gerechtjes. Bediening is erg vriendelijk en correct. Echt een aanrader!!

5. Heerlijk gegeten, leuke bediening! Anti Pasti menu, perfecte porties. Aanrader!

6. M.Deusings

We hebben lekker gegeten. De bediening was vriendelijk en voorkomend. We waren erg vroeg waardoor we een tijdje de enige gasten waren en dat was ongezellig.

7. Ik (Nadine) en mijn vriend Melvyn hebben bij jullie gegeten. Het eten was heerlijk!! Een echte aanrader. De Irish coffee van mijn vriend was perfect. Op het moment dat wij er waren was er een koffietafel achter in de zaal, ondanks de drukte, toch vriendelijke bediening.

8. Voor een zakendiner geweest en echt heerlijk gegeten. Vooral de sauzen en jus zijn van een hoog niveau. Heerlijke bijpassende wijnen. De bediening was heel correct.

9. Ons laten verrassen met verrassingsmenu en wat waren we positief verrast door het heerlijke eten! En de wijnen pasten ook echt goed bij het eten. Bediening heel vriendelijk. Echt een top avond!

10. Avondje verjaardag vieren van onze moeder. De meneer, nieuw zo vroegen wij aan andere collega's van hem, die ons bediende was lastig te verstaan door zijn volume van praten, dit hebben we 3x mogen ervaren... daarna wist hij de bestelling wel.

Zo jammer als de keuken wel klopt en de voorkant niet. Onze 2e mindere ervaring in korte tijd. Vernamen ook nog van een café gedeelte beneden, maar als het een kroeg gaat worden stopt het voor ons. Dit is / was (?) een restaurant met naam waar je heerlijk gaat dineren, geen café.

11. Onze vaste adres voor de afsluiting van de zomervakantie. Mooie laatste weken met warm weer gaf weer een mooi plekje op het terras. Het eten was weer goed! Traditioneel nemen we de carpaccio die nog steeds verrukkelijk is. Na alle pastas in Italië kozen we voor de biefstuk, lekker mals en geen klachten over.

De bediening lijkt hier wel erg veranderd in mindere zin van het woord. Meiden werken keihard en rennen zich de benen onder het lijft uit. De (nieuwe?) leiding is er niet echt bij zo lijkt, maar misschien is het een momentopname van ons geweest.

Al met al weer heerlijk gegeten! Kunnen er weer tegen aan :)

12. Mindere ervaring deze week op de lunch. Bediening is vooral tegengevallen. Eten is nog steeds het Meds niveau wat al jaren is. Voor de truffelmayonaise blijf ik hier elke lunch komen.

Plaatje mag dus wat meer kloppen met de mensen voor de schermen. Jammer

13. Math Daemen

14. Jannes Van Kan

Vriendelijke en behulpzame bediening maar we gaan nooit meer terug. Een paar behoorlijke blunders die de chef toegeeft maar weigert om er iets aan te doen !!
    In mijn hoofdgerecht vind ik een stukje plastic en mijn vriendin haar hoofdgerecht was zo weinig dat het meer weg had van een voorgerecht. We hebben dit gemeld en de baas wil niet tegemoet komen. Dat haar hoofdgerecht zo weinig was dat gaf de chef toe maar dat werd gecompenseerd met de groenten en saus ?? Het stukje plastic klopte ook, dat zat om het gerecht heen. Absoluut schandalig om je klanten zo niet tegemoet te komen terwijl de bediening wel wou meewerken. Wat een afgang. Een blamage voor de zaak, op deze manier kun je prijs/kwaliteit niet verantwoorden!

15. Tjerk van Zuijlen

Weer heerlijk gegeten bij Meds. Had het verrasingsmenu (wat ik niet zal verklappen). Waarbij vooral het hoofdgerecht (gekozen voor vlees) subliem was. Ook mijn vrouw had heerlijk gegeten, waarbij ook bij haar het hoofdgerecht (de lasagne, hun pasta is echt heerlijk) het beste was.
    Enige nadeel aan Meds is dat de tijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht wat lang kan zijn. Was bij vorige keren dat we hier aten ook zo. Bediening is verder wel heel vriendelijk en correct.

16. Het eten is lekker maar te weinig! Verder wilde ik een kleine crème brûlée bij mijn koffie. Er werd mij gezegd dat deze op waren! Enkel de grote crème brûlée was er. Ik vroeg toen om een grote crème brûlée, maar dan wel aan de prijs van de kleine en dit deden ze niet! Slechte zaak! Slechte service. 1. De crème brûlée is dus niet vers gemaakt en 2. Vind dat ze deze optie uit zichzelf hadden moeten aanbieden! Voor ons geen Meds meer dus! Een restaurant met zulk exclusief eten, daar verwacht je ook een exclusieve service!

17. Gekozen voor het 3 gangen verrassingsmenu. Het eten was goed. Prima portie en zeer goed bereid. Maar.. de bediening liet zeer te wensen over. Iedereen maakt een gejaagde indruk.

Bij binnenkomst is ons een tafel gewezen, vervolgens 15 minuten moeten wachten voor we een kaart kregen en er gevraagd werd om een drankje. Nadat we besteld hadden kwam het eten dat steeds haastig geplaatst werd. Men had het duidelijk te druk. Vervolgens werden legen borden snel weggegrisd. Zelf hebben we om een extra drankje gevraagd, want van de bediening kwam hier geen initiatief tot.

Na de laatste gang werden we een beetje aan ons lot over gelaten. Geen vraag of we een dessert of koffie wilden, totaal geen aandacht. Bij het verzoek om de rekening niet de vraag of we tevreden waren en bij het naar buiten lopen een haastige tot ziens. Jammer, want het eten was lekker, maar wij houden van meer persoonlijke aandacht zeker gezien de bovengemiddelde prijs die je voor een menu betaalt.

18. Als je op zoek bent naar een echt lekkere high tea, hoef je niet meer verder te zoeken! Wat een heerlijke hapjes. Wat mij betreft HET adres voor een high tea. Alleen jammer dat het zo rustig was, maar misschien gewoon een slechte dag gekozen.

19. Very poor indeed, not the Meds I used to know from the past. Service was trying and not too bad at all, but mistakes were made with orders (wrong salad). Worst of all the quality was not there. Shrimps were obviously frozen, same with the fish and for a daily special this should not happen. Worst of all: we ordered two daily specials, 3 course meals at €33 but wanted them without dessert. When the bill came we were charged 2 entrees at €19 each and two mains at €29 each! Sorry, but will not go there again soon...

20. Na enkele zeer goede ervaringen gisteren helaas een mindere ervaring gehad met MEDS.

Vooraf gereserveerd, en gekozen voor het 5 gangen verrassingsmenu. Ruim van te voren aangegeven dat mijn vrouw absoluut niets waar kaas in verwerkt zit mag eten vanwege een allergie.

Het hoofdgerecht was ravioli. Aangezien hier vaak kaas in zit nog maar een keer voor de zekerheid gevraagd. Aanvankelijk werd aangegeven dat hier echt geen kaas in zat. Uiteindelijk bleek er ricotta in te zitten (...). Van een hoogstaand restaurant als MEDS verwacht ik dit niet en vind ik het een regelrechte blunder. We voelden ons niet serieus genomen door de keuken en het plezier was er voor mij op dat moment ook direct van af. Uiteindelijk zo goed als mogelijk opgelost door 2 gangen niet in rekening te brengen, maar dit had echt niet mogen gebeuren.

De bediening is overigens professioneel en vriendelijk zoals altijd. De gerechten waren overigens wel erg lekker.

Niet mijn eerste ervaring met MEDS (Gelukkig). Het blijft een restaurant van een hoog niveau, maar na deze misser denk ik dat ik het voorlopig even oversla. Jammer!

21. Bijna ons jaarlijks uitje, vakantie inluiden bij meds. Hier gisteravond weer genoten. We vielen met onze neus in de boter met de nieuwe kaart die zij presenteerde. Strak, mooi en gelukkig nog met de klassiekers. De carpaccio met de truffelcrème blijft hemels. De kroketjes van de vitello zijn voor hoog niveau zo lekker. Als hoofdgerecht kozen we beide voor de medaillons van ossenhaas,. botermals met een zalige truffeljus. Ga zo door Meds! Het is werkelijk zalig en bediening is van zeer goede kwaliteit.

22. Gerard 2526 punten

Afgelopen dinsdagavond voor avondeten op het terras gezeten. Er was gereserveerd, dus ik moest even vragen waar te gaan zitten. Omdat er op dat moment geen bediening liep wachtte ik bij de deur waar twee mannen aan het kletsen waren. Ik keek ze wat onbeholpen aan en ze keken terug, maar geen reactie. Ze hoorden kennelijk niet bij het restaurant. Na een tijdje kwam 1 van de mannen toch naar me toe om te vragen of hij kon helpen. Een 'moment ik kom zo bij u' of iets dat aangeeft dat je er werkt zou wel fijn zijn geweest.

Heerlijke groene thee hebben ze hier. Maar liefst drie keer besteld.

De bestelling van de veganistische salade ging ook niet zo lekker. Hoewel ik dat hier al verschillende keren heb gegeten, kreeg ik nu een salade met kaas. Ik vraag aan het meisje of het duidelijk was dat ik een veganistische salade wilde. "Ja", zei ze en ze keek me vragend aan. "Maar er zit kaas op", zeg ik. "Ja", zei ze en ze keek me nog steeds vragend aan. "Maar dat is niet veganistisch", zeg ik voorzichtig. Het is me nu duidelijk dat ze niet weet wat het is en niet goed heeft opgeschreven wat ik besteld had. Jammer, de salade gaat terug. Binnen 20 seconden staat hij weer voor mijn neus, zonder kaas deze keer.

Hoewel de bediening wel had opgeschreven dat ik geen dressing wilde, zaten er her en der klonten pesto over de salade. Nu kun je beargumenteren dat dit geen dressing is, maar omdat in dressings meestal iets zit dat ik niet wil eten bestel ik altijd zonder dressing in plaats van alles op te noemen wat ik niet wil eten. Dit gaat eigenlijk altijd goed. Je maakt de salade en dan doe je er niks overheen. Vandaag helaas niet.

Het was helaas wat weinig voor een maaltijd, maar ik kan me voorstellen dat ze niet voldoende verse groenten in huis hebben voor een salade die als maaltijd kan worden gebruikt. Ik bestelde tenslotte niet van de kaart.

Dus. Een 8 voor inzet, een 6 voor het resultaat.

23. Jaqueline&Gerard

Hier gisteravond heerlijk genoten van al het moois dat de menukaart brengt. Zalige proeverij van diverse hammen met een risotto van fruits de mer voor mijn partner. Hoofdgerecht niks dan lof. De lamsfilet was super mals bij ons beide. Hebben het dessert over moeten slaan, maar die rode glaasjes komen we nog voor terug. Vernam van de bediening dat dit een lekker fris aardbeiencapucino was.

Aanrader voor een gezellig avondje uit. Leuke sfeer en een erg leuke bediening completeren de goede keuken.

24. Nordy Wolters

Zeer goede eet ervaring gehad! Erg lekker gegeten en de keuzes van het wijnarrangement waren zeer goed. Aanrader.

25. Samen met een vriendin genoten van een high-tea bij Meds. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het geweldig vond!
    - Alles werd vers bereid, daardoor duurde het iets langer hetgeen wat wij absoluut geen probleem vonden!
    - De keuze uit de lekkere thee was meer dan voldoende, op de etagère werden zoete en hartige lekkernijen gepresenteerd.
    - Een hele ruime keuze, en meer dan voldoende! Om een indicatie te geven:we hebben 's avonds ons "diner" overgeslagen...
    - Bediening: uiterst vriendelijk: regelmatig informeerden zij of alles naar wens was en werd (ongevraagd) de theekan bijgevuld.

Hier komen we zeker nog eens terug! Echt een aanrader!

27. De ambiance was gezellig.

Het verrassingsmenu stelde echt niet veel voor. Tussengerecht, hoofdgerecht en nagerecht waren echt niet bijzonder. Voorgerecht ging enigszins. Veel meer van verwacht en voorgesteld.

Daarbij duurde alles veel te lang. Zeker als men geen tussengerecht had genomen. 2 uur wachten op een hoofdgerecht na een voorgerecht. De porties zijn daarnaast zeer klein. Als voorbeeld hoofdgerecht vis. Misschien 50-75 gram. Tournedos zonder sausje; alleen met frites. Geen fantasie te ontdekken.

Prijs t.o.v. kwaliteit / kwantiteit is niet op orde.

28. nik 120 punten

Had a lunch with my colleagues at this restaurant recently. Option to have a big portion of a salad as a main course is nice. I opted-in for this option.
    I had a feeling that a waiting time was a bit long.
    For the meal itself: scampis were tasty, salad itself had nothing special for me. The price is more on the above average side.

29. Robbie Ehlen

30. Jurjen & Wilma

31. Heerlijk gegeten in gezellige ambiance. Bediening is vriendelijk en prettig en eten prima. Aanrader!

32. Jos Meershoek

33. Hier laatst gegeten met de Eet.nu lunch. Toen we eenmaal binnen waren, viel me op dat Meds een erg mooi, ruim interieur heeft, met een zeer nette, luxe uitstraling. Ook de gastheer had duidelijk bovengemiddelde kennis van zijn vak, hij was zeer vriendelijk, en past duidelijk binnen deze mooie zaak (goed gekleed, verzorgd en welbespraakt).

Het eten was over het algemeen behoorlijk goed. Ik heb gekozen voor de steak, deze was zeer goed bereid. Wel vond ik dat er wat teveel peper was toegevoegd, het was iets te nadrukkelijk aanwezig. Verder vond ik de friet wat droog smaken. Misschien dat ze een gezondere bereiding nastreven, maar de smaak heeft daar wat onder geleden. Ook zou ik de tip willen meegeven de steak voor de friet te positioneren op het bord (zie foto). De steak is het belangrijkste deel van dit gerecht, dat mag nadrukkelijker zichtbaar zijn.

De sfeer vond ik bijzonder goed, het was er rustig maar niet te rustig, en de uitstraling van het restaurant is bijzonder luxueus. De sfeer wordt versterkt door vriendelijke gastheer, en het verder prettige personeel. De zaak is naar mijn inzien geschikt voor een breed publiek qua leeftijd, hoewel ik het idee heb dat je als bezoeker wel een beetje in de stijl moet passen (dit is voor mij een pluspunt, men mag bij een dergelijke nette zaak ook een net publiek verwachten).

De prijs/kwaliteit verhouding vond ik ook prima, bij mijn weten is de prijs niet hoger dan het gemiddelde in deze regio, en voor de geleverde kwaliteit is dit absoluut niet te duur.

Mijn conclusie is dat er wel wat kleine verbeter punten zijn wat het eten betreft, maar dat dit niet al te storend is. De verdere ervaring vond ik zodanig goed, dat ik hier graag terug wil komen. De sfeer is vrijwel exact zoals ik het prettig vind, de service vond ik bewonderenswaardig goed, en de prijs is niet te hoog. Ik zal hier dus graag terug komen, en ik kan het eenieder aanraden een bezoekje aan Meds te brengen.

34. Chris

35. Meerdere malen geweest met zakenpartners en collegae. Ambiance is gezellig. Eten vond ik minder. Vele items van de kaart niet aanwezig of op. Het eten was niet warm, verkeerde bestelling gekregen.
    Ik ga hier niet meer terug. Bediening is vriendelijk.

36. Meds is safe. Het eten is smakelijk maar de smaken zijn wel erg voorspelbaar geworden. Iets te weinig creativiteit en truffelolie wordt te pas en te onpas gebruikt.

37. Mijn favoriete restaurant ! Voor zowel diner als lunch kan je hier prima terecht, 't is nét effe anders dan de overige goede restaurants in Sittard. Een kaart met uitgebreid aanbod, voor ieder wat wils, en overal komt die typische "medssmaak"in terug. Het is een informeel restaurant maar je kan er prima met een zakelijke afspraak naar toe, maar ik ga ook met vriendinnen lunchen, of lekker eten met het gezin. Veel vaste gezichten in de prima bediening. Kortom ; Mijn favoriet.

38. Marie-Jozé Schiffelers

We hebben heerlijk gegeten. Mooi opgediende gerechten, vers en zeer smakelijk. De bediening is snel, correct en vriendelijk.
    We hebben met z'n tweetjes samen 6 verschillende tapas gegeten. Daarna heb ik een "kleine" salade met gegrilde groente en scampi's genomen. Meer dan genoeg en werkelijk verrukkelijk. Zeer aan te bevelen!

39. Wekelijks lunch ik buiten de deur, vandaag besloten om Meds weer eens een bezoekje te brengen. Dit keer gegaan voor de Cavallino met tonijn, paprika, kappertjes en rode ui, gegratineerd met Provolonekaas. Een prima belegde Cavallino waar ook de grootte prima van was. Lekker! De service is verder in orde. Allereerst werden netjes onze jassen aangenomen, verder zijn ze gewoon vriendelijk, komen op tijd langs om een eventueel extra drankje op te nemen en vragen tussendoor of alles naar wens is. Wel zou het wat mij betreft allemaal net ietsje minder stijfjes eraan toe mogen gaan, het komt een beetje te formeel over. Dit is ook wel terug te zien aan de inrichting overigens; netjes, strak. Verder wel een aangename sfeer met leuke rustige achtergrondmuziek. De prijzen liggen hier nog steeds gemiddeld iets hoger dan bij een aantal andere eetgelegenheden aan de markt, maar gezien de kwaliteit is de verhouding toch nog voldoende tot goed te noemen.
    Al met al een prima lunch gehad, dus tot de volgende keer.

40. Chris Peeters

41. We gaan elke woensdag eten met onze collega's, maar de laatste paar maanden waren we continu naar dezelfde restaurants aan het gaan, omdat onze veganistische collega daar de beste salade's krijgt. Toen hij op vakantie ging hebben we besloten om ook wat andere restaurants een kans te geven en zo kwamen we vandaag bij Meds.

Eigenlijk wisten we voordat we aankwamen al dat we zin hadden in biefstuk. Nadat we door de bediening welkom werden geheten op het terras en we onze drankjes besteld hadden was de beslissing dan ook snel gemaakt. Terwijl onze ontwerpers aan het discussiëren waren over de layout van de menukaart (een tip voor het restaurant: print de foto's op de achterkant van de pagina's met de gerechten in plaats van een losse pagina van te maken. Dat maakt het menu een stuk makkelijker om door te lezen) kregen we onze drankjes en bestelden we dan ook viermaal de biefstuk van Shannonrund.

We hebben niet al te lang hoeven te wachten of onze borden werden naar tafel gebracht. Alles zag er tip top uit en we hebben er van genoten. De huisgemaakte frieten zijn erg lekker, en ook de kleine salade met een gekookt ei, croutons en spekjes was goed te doen, maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om de biefstuk. Deze was goed van smaak en lekker sappig. Ik denk zelfs dat dit nu mijn favoriete biefstuk van Sittard is geworden.

De prijs is wel iets hoger dan bij andere restaurants in Sittard, maar dit zie je terug in de kwaliteit. We hebben vandaag genoten en ik hoop dat als onze veganistische collega terug is van vakantie we hem kunnen overhalen om Meds op te nemen in de selectie van restaurants waar we 's woensdags lunchen.

42. Stefan Maanders

Altijd goed. Complimenten voor de altijd vriendelijke bediening en heerlijke gerechten!

43. Altijd heerlijk gegeten bij Meds!
    Ben hier al een aantal keren geweest. Ook met een grote groep. Erg goede bediening die je serieus neemt en erg vriendelijk is.
    Heerlijk eten van goede kwaliteit.

Prijs is wat aan de hoge kant, maar je krijgt er wel heerlijk eten en een goede sfeer voor terug.

44. Meds is super!

De passie van de chef komt duidelijk terug in zijn gerechten. Die altijd van hoogwaardige kwaliteit zijn.

De bediening/service is naar mijn mening top! Er is tevens voldoende wijnkennis in huis en de diversiteit aan wijnen op de kaart passen perfect bij de gerechten.

Meds.. een gezellige avond met heerlijke gerechten en een goede prijs/kwaliteit verhouding.

45. Vanmiddag hier met 4 collega's wezen lunchen. Twee personen, waaronder ikzelf, kozen voor de gegrilde tonijn salade. Deze was prima op smaak, zowel de tonijn zelf als de salade waren goed te eten. De hoeveelheid was voor mij ook voldoende, en dit terwijl ik de standaard versie had (er is namelijk een optie om deze salade als hoofdgerecht te bestellen voor een extra bedrag). Mijn collega had echter wel voor deze optie gekozen, al was dit wat ons betreft niet bepaald terug te zien in het gerecht (zie foto's).

De kwaliteit was echter zoals al eerder aangegeven wel in orde. Ook de service was prima. We werden netjes en vriendelijk geholpen, er werd snel opgemerkt dat we een engelstalige menukaart nodig hadden en ook de wachttijd was gewoon gemiddeld. Op de sfeer heb ik weinig aan te merken, niet heel speciaal maar ook niet verkeerd. Het enige minpuntje was misschien wel de ruimte die je per persoon had, we moesten namelijk met 5 personen aan een ronde tafel zitten die eigenlijk voor 4 personen is bedoelt. Het kon wel, maar ideaal is anders. De prijs/kwaliteit is verder redelijk te noemen, al ligt de prijs toch wel bovengemiddeld... enkele gerechten zouden toch voor een paar euro minder de keuken uit moeten kunnen komen (in ieder geval de salades en de steaks).

Samengevat is Meds een mooie en schone zaak, met goed personeel en waar goed gegeten kan worden, echter je moet wel bereid zijn om hier net dat beetje extra geld uit te geven. Al met al wel een aanrader, want je komt voornamelijk voor het eten, en dat is hier prima!

46. Met 12 personen hier een high tea gehad.
    Prima verzorgd.
    Veel verschillende hapjes en natuurlijk heerlijke thee.
    Van 13.00 uur tot na 16.00 uur gezelligheid gehad en een zeer tevreden oma die hier haar 87 verjaardag vierde.
    Bedankt.
    R.L.

47. We komen nog altijd graag in deze populaire zaak aan de Sittardse markt. Ook voor een (snelle) lunch op het terras kun je hier prima terecht.

Onlangs hier weer gedineerd en de bediening van Michel en Paul is attent en van uitstekend niveau. Over de voorgerechten hebben we ook zelden klachten. Heerlijke salades en prima carpaccio's of (wanneer aanwezig) een rijkelijk gevuld plateau fruits de mer. De hoofdgerechten vallen soms wel wat tegen. De kwaliteit van de ossenhaas is niet altijd top en ook het garnituur is niet altijd even geslaagd. Zo was nu de ossenhaas zeker niet botermals en was het garnituur met krokante aardappelschijfjes en artisjok wat saai en ontbrak het hier aan de rijke smaken die normaal kenmerkend zijn voor de keuken van Meds. Ook was het geheel wat droog en was de jus/saus ver te zoeken.

Ondanks deze kritiek blijft dit een zaak waar we graag komen en waar het fijn toeven is. Ook zeker een speciale vermelding voor de uitstekende wijnkaart, met vooral veel mooie en originele vondsten uit Italie.

48. fam. thissen

Gisteravond hier het carpaccio met pasta's menu gegeten. Wat een vondst!
    Als voorgerecht 3 carpaccios op tafel, dat was al smullen voor ons als liefhebber hier van toen het werd uitgelegd.
    De pasta's waren ook lekker maar erg vullend.

Heerlijke avond gehad, attente en erg vriendelijke bediening

49. Tom-Eric

50. Hier vandaag onze wekelijkse eet.nu lunch gehouden. Gelukkig is het nog lekker weer, waardoor we op het terras konden zitten.

De bediening was snel, had meteen door dat we 2 engelse menukaarten nodig hadden en we werden vriendelijk en goed behandeld.

Het eten was goed! Ik had een biefstuk met frietjes en salade. Het vlees was heerlijk mals en smaakte zoals een biefstuk hoort te zijn. Ook de salade en frietjes waren prima.

Dit restaurant is zeker een aanrader! Prijs is wel iets hoger dan normaal, maar dat merk je terug in de kwaliteit.

51. Binnenkomst; netjes ontvangen en begeleid naar de tafel.
    Bediening; vergeet voortdurend te vragen of je nog iets wil drinken. We moeten steeds de bediening roepen. Het eten werd besteld 4 gangen verrassingsmenu.
    Kwaliteit was niet bijzonder. Vlees was speenvarken, we waren niet onder de indruk van de opmaakt. Karige porties. Het eten totaal, de 4 gerechten, krijgen van ons een cijfer tussen de 5 en 6.
    Helaas werd er ook nog een half glas wijn over een van ons (per ongeluk ) heen gegoten. Met wat excuses werd het voorval afgedaan. Hebben toen maar weer gevraagd of we aub nog iets te drinken konden krijgen. Al met al ook een dikke onvoldoende mbt de bedrijfsleiding van het restaurant. Prijs / kwaliteit: volgens ons is de kwaliteit en prijs verhouding toch wel aardig onder de maat. In ieder geval de laatste keer dat we er gegeten hebben.

52. Bernhard Thissen

Absoluut het beste broodje carpaccio van Sittard e.o , kwaliteit!

Leuke bediening/sfeer, en een mooie prijs voor wat op tafel komt!

53. Bas 25 punten

(gereserveerd van te voren. Doorgegeven dat er gestart ging worden met Prosecco)

Binnenkomst; netjes ontvangen en begeleid naar de tafel.
    Tafel; geen tafelkleed op stenen tafel (koud)
    Bediening; vergeet in 1e instantie Prosecco, op aangeven van ons ging het wel goed.
    Het eten werd besteld 4 gangen Marktmenu, er waren genoeg opties om aan te geven wat je niet luste daar werd prima rekening mee gehouden door de keuken. Wijn werd besteld, negatief punt bediening; geen optie tot proeven wijn, niet netjes ingeschonken, knoeide zelfs!
    Het eten, de 4 gerechten krijgen van ons een cijfer tussen de 6 en 9. De gerechten werden echter te ergenis van ons met tussenpozen van 40 tot 45 min geserveerd, ons inziens veel en veel te lang. De hoeveelheden waren erg klein.
    Sfeer: gezellig restaurant, alleen het gemis van een tafelkleed en het uren zitten op ijzeren stoelen was vervelend, TIP: ga niet aan de grote tafel tegenover de bar zitten!
    Om nogmaals terug te komen op de in onze ogen slechte bediening: weinig inzicht wanneer er iets aangevuld moest worden (stokbrood, drinken) Er werd tussendoor niet eens gevraagd of het smaakte. Bij bescheiden zwaaien naar de ober werd niet gereageerd. Vandaar ook een dikke onvoldoende mbt de bediening.
    Prijs / kwaliteit: volgens ons toch een aardige discrepantie tussen kwaliteit en prijs.

Al met al, de eerste en laatste keer MEDS.

54. Vrijdag de 13 een 6 gangen menu gegeten bij Meds.
    Het eten was echt ontzettend goed, service, bediening aardig.

Het enige minpuntje is dat het ver rijden is vanaf Houten (Utrecht) anders zou ik zeker elke maand er eten.

55. Hele goede en snelle bediening. Daar kunnen wel anderen een voorbeeld aan nemen. Klanten worden goed in de gaten gehouden, geen bord blijft onnodig lang op tafel.

Eten was ook heerlijk. Het is leuk om je te laten verrassen. Slim bedacht zo'n menu.

56. bart schepers

57. Het blijft een heerlijke plek op een geweldig marktplein! Zeker met dit weer! Eten was super als vanouds, ook de aandacht van de bediening, michel/paul , super! Laat de zon maar schijnen, dan tot gauw!

58. Wij gaan hier altijd voor het verrassingsmenu. Echt heerlijk en ze houden prima rekening met je wensen. Vooral de aardbeiencappuccino vorig jaar is blijven hangen we hadden werkelijk nog nooit zon lekker dessert gehad!!! Prima bediening en echt heerlijk eten!

59. Afgelopen maandag 30 januari 2012 met 14 personen naar Meds geweest. Ondanks dat het een maandagavond was en flink gesneeuw had, was het tot onze verbazing toch druk in Meds. We namen het verrassingsmenu van de chef. Nadat er met speciale wensen rekening was gehouden, bleek dit een smakelijke verrassing. Veelzijdige smaken bij de tapashapjes. Bij het hoofdgerecht mals vlees en goedgegaarde vis. En het nagerecht was een droom. Wij werden gastvrij ontvangen en de bediening was zeer attent. Kortom uit eten bij Meds is beslist een aanrader.

60. Het eten was prima, alleen wat lang wachten tussen de gangen, onduidelijke en qua formaat onhandige menu kaart.

61. Weer eens geprobeerd bij Meds te dineren.

Vooraf carpaccio, waar volgens mij de zoutpot over heen gevallen was.
    Daarna roodbaars met vongole en scampi's op een bord van grof gesneden aardappel en groente ( tomaatjes met kroontje!!!), dit was veel te zout, na melding hiervan kwam de kelner terug met het verhaal dat het kwam door de vongole ( mini's) die open gaan tijdens het koken en dan zoveel zout verspreiden!!! Vis was te droog.
    Kortom beide borden bijna onaangeroerd terug naar de keuken.
    Dit was echt de laatste keer.

62. Jo Franssen

Prijs/ kwaliteit verhouding is matig en kan echt beter

63. in 1 woord fantastisch! Sfeervol, gemoedelijk en geweldig niveau van zowel bediening als keuken. Wij hebben hier vanavond heerlijk gegeten. Tot snel!

64. Eet hier regelmatig en de sfeer/personeel is prima. De porties zijn alles behalve klein.

Mvg.

Anette.

65. Gezellige ambiance, hoewel erg rumoerig. Het eten is redelijk tot goed voor de prijs, hoewel de porties niet al te groot zijn. De bediening kan echter veel beter! Veel te weinig (en sommige erg onervaren) personeel.

Leuk voor jonge mensen, maar ik zou het eerder een eetcafé noemen dan een restaurant.

66. Diverse malen gegeten bij Meds.

Opvallend is het kwaliteitsverschil in de weekeindes en doordeweeks.

Bediening kan in de weekeindes niet bekoren en soms de kwaliteit van het eten ook niet.

Dus aanrader om doordeweeks te gaan.

Verder niets dan lof.

67. Mike

68. Vanavond hier gegeten, in 1 woord zalig. Zeer gezellige ambiance, en smaakvolle gerechten! Zeker tot gauw!

69. Robbert

70. Gisteren hier met z'n 2en lekker gegeten. Na wat negatieve verhalen gehoord te hebben, hier weer heerlijk gegeten en komen zeker weer eens terug. Hebben ons lekker laten verwennen bij zowel voor-, hoofd- als nagerecht.

71. Antoinette

Gisteravond (weer) gegeten bij Meds en wederom lekker en erg goed. Je proeft dat de keuken met passie kookt, en dat met een mooi passend wijntje maakt het toch heel mooi af.

72. Afgelopen zaterdag geweest op het terras. Bediening vreselijk.

Eten daarentegen was top, heerlijke tapas gehad en aansluitend een dessert.

Kom hier zeker terug, niet voor de service maar voor het eten.

Gegroet Bart..

73. Vorige week geweest met mijn vriendin. Zij eet vegetarisch en was zeer te spreken over het gerecht. Smaak was prima. Verse ingrediënten. Beiden een voor- en hoofdgerecht gegeten. Het hoofdgerecht was qua hoeveelheid niet aan de ruime kant. Maar dat hoeft ook niet als het lekker is. Dat was zeker het geval. Ook hier verse en zeer gevarieerde ingrediënten die mooi op elkaar aansluiten. Mooi gepresenteerd. Er wordt duidelijk aandacht aan het eten besteed (geen routine-eten)

Bediening is zeer vriendelijk. Heeft kennis van zaken voor wat betreft de wijnkeuze (voor ons belangrijk). Sfeer is prima. Leuk interieur. De prijs/kwaliteit is goed. Je betaalt misschien meer dan andere zaken op de markt in Sittard maar het is zeker de moeite waard! We kwamen er vaker dus vandaar onze keus voor dit restaurant. Ook nu werden we niet teleurgesteld. We komen zeker weer terug.

74. We zijn op Valentijnsdag geweest en al was de bediening vriendelijk, duurde het allemaal erg lang..

Mijns inzien waren de gerechten echt veel te zout!

Mijn vriend heeft wel genoten van zijn oesters.

De brownie was te knapperig en hard...brownie vind ik, moet beetje smeuïg zijn.

Mijn eten viel dus wat tegen, dat van mijn vriend vond hij wel lekker.

Leuk restaurant als je veel geld hebt maar niet iets waar je indruk mee kunt maken op je date.

75. Het is en blijft een mooie zaak om te vertoeven. Vooral de carpaccio van ossehaas met eendelever en truffelcreme is een topper!

76. Hoe de vriendinnen ontzettend genoten hebben van het heerlijke eten. Vooraf tapas, de gerechten zagen er gezellig uit en smaakten erg lekker. Het vegetarische hoofdgerecht was ook echt een aanrader: Canneloni gevuld met aubergine, courgette, ricotta en basilicum. Hoe de vriendinnen aangenaam verrast waren met de snelle service en vriendelijkheid van Michel. De vriendinnen kijken terug naar een geslaagde avond.... nacht bij Meds, avondje Schouwburg en 1 afzakker? Bij cafe Bloem.

Groetjes van de tevreden vriendinnen.

77. Al jaren vaste klant, eten hier minimaal 1 x per maand en altijd tot volle tevredenheid. Personeel heeft altijd een vriendelijk woordje klaar incl. Jacco zelf en het eten is altijd heerlijk, alles vers en dat proef je.

78. Heel gezellig en sfeervol restaurant. Uitstekende bediening die vlot en duidelijk te werk gingen. Ook werd bij iedere gang verteld wat we gingen eten, super! De tapas waren heel variabel en voor iedereen wat wils. Hoofdgerecht vis was boven mijn verwachtingen. De vers geschaafde truffel erop maakte dit geheel keurig af!

Heerlijk gegeten! Een echte aanrader, restaurant Meds!

79. Monique Feller

80. mitch

81. Sfeervolle, aangeklede zaak met mediteraans tintje.

Tapas in 6 soorten, waren heerlijk onderscheidend, bord mooi opgemaakt, bediening vriendelijk en adviserend.

Hoofdgerecht vis van de dag met eekhoorntjes brood was goed op smaak, vis goed gebakken, met bijpassende wijn een prima combinatie, als gevolg van goed advies van de bediening.

Desert Creme Brulee, was prima, krokant laagje gecarameliseerde suiker erop die nog warm op de pudding creme lag in combinatie met een zalvig bolletje vannille ijs.

Prima kwaliteit van eten, inrichting en bediening tegen een eerlijke prijs.

82. Omdat andere favoriete restaurants op dinsdag gesloten waren hier (nogmaals) terecht gekomen.

Hopende op een betere ervaring dan de vorige keer. Het tegendeel is echter waar.

De ontvangst was hartelijk. Menukaart zag er goed uit.

De rosé huiswijn was matig. De grote glazen werden minimaal gevuld. De langoustines (4 voor 12,50) werden opgediend met rucola salade en een schijfje citroen. Een langoustine was helemaal zwart van binnen......

Ik heb er dus twee kunnen eten, en deze twee waren niet echt lekker. Het leek wel of ze te lang gekookt waren, een beetje puree achtig... geen bite dus.

Dat was ook het geval met de gamba's die ik als hoofdgerecht nam. De gamba's hadden ook weinig structuur, en geen bite. Bovendien werd hier ook een berg rucola sla bij geserveerd, incl een schijfje citroen. En een paar cherry tomaten waar het kroontje nog op zat. Jammer dat de kok, of bediening het gerecht niet heeft aangepast en de rucola had vervangen door iets anders.

Kortom, de smaak viel erg tegen. En op mijn bord weinig creativiteit.

Dit restaurant teert nog op zijn naam van weleer. Als dit restaurant zich nu zou moeten bewijzen, was het geen lang leven beschoren.

83. Vanavond hebben we weer eens bij Meds gegeten en het viel wederom erg tegen. De kok had kennelijk kaneel ontdekt en dat overal ingedaan, in het voor/hoofd en nagerecht. Daarnaast waren alle gerechten erg zoet, veel te in onze beleving. De kwaliteit van vlees en vis waren uitstekend!

Groente was er veel te weinig.

Het was een zomerse dag. Wij hebben geconstateerd dat Meds over de kop is, echt overgewaardeerd. We hebben er vaak gegeten en het kachelt achteruit. Jammer! Ik mis de kwaliteit, vers, zonder teveel kunstjes, meer natuurlijk en puur.

84. Raymond

85. Raymond 106 punten

Meds, veel over gehoord maar tot gisteravond nog nooit het gehoorde mogen proeven. Gekozen voor het 4 gangen verrassings menu.

1e gang: 4 mooi opgediende heerlijke tapas met o.a. in gerookte zalm gewikkelde groente (julienne gesneden), groente taartje, garnaaltjes en ei met vers brood. Gewoon eenvoudig en goed.

2e gang: brunoise gesneden stukjes vlees met spinazie en kleine stukjes asperges met verse ravioli gevuld met aspergemousse. Een intens lekker gerechtje!

3e gang: Mijn vriendin had een heerlijk botermals stukje lams rosbief (op houtskool gegrild) met groente en polenta.

Zelf had ik een op de huidgebakken stuk zeebaars met een tartaartje van aardappels, kappertjes en ik denk venkel. Verse groente voorzien van een sausje, gemaakt van gebakken paprika's.
    Mooi opgediende borden, alleen de saus mocht iets minder bij beide gerechten. Tot nu toe goede oplettende bediening.

4e gang: caramel panna cotta met een bolletje walnootijs en stukjes peer. Een fantastisch bedacht nagerecht. Heerlijk!

Als afsluiter nog een cappuccino gedronken.

We hebben een heerlijk verzorgde avond gehad. Eten was van een goede kwaliteit en origineel samengesteld. Goede tussen pauzes bij de gangen en goede bediening met bij iedere gang uitleg!

Meds is wat ons betreft in prijs en kwaliteit een aanrader!

86. Wij zijn meerdere malen hier geweest (geprobeerd het een 2e,3e kans te geven...) en elke keer viel het tegen.

Het is een beetje overgewaardeerd naar mijn mening.

Jong personeel wat niet goed weet wat ze doen, het is er altijd koud en niet bijster gezellig.

De gerechten zijn vol voorzien van olie en saus. Het lijkt apart, maar alles is een beetje hetzelfde. De kok ging zelfs een discussie aan over een gerecht voor een zwangere, geen stijl.

Nee, zeker geen aanrader voor de gemiddelde mens!

87. suzan 12 punten

Uitgebreide menukaart met heerlijk eten!

88. Dit blijft een prima en sfeervol restaurant op de Markt in Sittard. Onlangs weer eens gegeten bij Meds en dit was één van de betere keren. Het voorgerecht, koude lasagne van filodeeg met rauwe tonijn, eendenlever en truffelcreme is werkelijk voortreffelijk en ook het hoofdgerecht dat nu ter tafel kwam was overheerlijk. Supermalse hertenrugfilet met ricottaravioli, romige bloemkool, spinazie en eekhoorntjesbrood. Voortreffelijke combinatie en waarschijnlijk het lekkerste hoofdgerecht dat ik ooit at bij Meds.

89. Mirjam en Pascal

Heerlijk gegeten, goede ambiance en vriendelijk personeel. Wat wil je nog meer voor een gezellige middag/avond.

Onze complimenten!

90. Lekker culinair eten waarbij je (in tegenstelling tot vele andere restaurants van dit 'kaliber') aan het einde van de avond toch het gevoel hebt dat je iets gegeten hebt. Creatief gepresenteerd, goede en attente bediening. Kortom, een super locatie!

91. Harm

92. Vandaag wederom heerlijk bij Meds gegeten. Zowel voor avondeten als ook voor de lunch kan je prima bij ze terecht! Zelfs al ben je met kind, dan blijft het personeel zeer vriendelijk. Hier kunnen ze in andere restaurants nog wat van leren! Kortom één en al lof! Prijs / kwaliteitsverhouding prima.

93. Louis

94. Mooie inrichting, maar het eten valt tegen.

Wij hadden het 3G verrassingsmenu waarbij het hoofdgerecht een soort tussendoortje bleek. Met honger opgestaan en de smaken van de gerechten zijn zeker niet bijzonder, zodat je de kleine porties voor lief neemt.

Niet bijzonder, doodnormaal eten met alleen de porties en prijs van een klasse hoger.

Bediening is wat amateuristisch, zonder dienblad met losse glazen rondlopen en veel te lang wachten tussen de gangen.

95. Rob

96. Een vlot modern restaurant met een leuke sfeer. Zowel geschikt voor zakelijke diners als ook voor een diner voor 2.

Prijs/kwaliteit is goed. De bediening laat de laatste keren wat te wensen over, de eerste jaren was dit echt beter.

De menukaart mag wat mij betreft wel weer eens worden aangepast/vernieuwd.

97. In de loop der jaren regelmatig naar Meds voor de sfeer en kwaliteit van het eten.
    Vrijdag jl was er alleen nog plaats in de wijnkelder.

Alles verliep naar wens tot dat het hoofdmenu geserveerd werd. Een van mijn gasten had een hoofdmenu besteld met langoustines. De langoustines zaten vol zwarte drap.
    Het duurde 20 minuten voordat er iemand van de bediening kwam om de klacht aan te horen. De chef werd er bij gehaald, die moest eerst aan de kok vragen wat er mis gegaan was.
    De chef komt na enige tijd doodleuk vertellen dat de zwarte drap in de langoustines niet giftig is en gewoon gegeten had kunnen worden. Wat hem betreft was het probleem opgelost. Dat er iemand was die geen hoofdgerecht gegeten had interesseerde hem niet.

Volkomen verbijsterd hebben we maar een dessert besteld tegen de ergste honger en vlug vertrokken om nooit, maar dan ook nooit, meer terug te komen.

98. Maurice

99. Maurice 221 punten

Kwaliteits producten op de juiste manier klaar gemaakt, zonder veel poespas, koken zoals koken bedoelt is...Heerlijk!

Hier wordt niet alleen Rob de Geus gelukkig van......

100. Paul Bartels

Onlangs bij Meds gegeten. We bestelden 'slechts' een pizza en een salade en vervolgens werden de stoffen servetten vervangen door papieren en kregen we niet, zoals de 'menu-bestellers', een mandje brood vooraf. Die handelwijze zegt meer over de bekrompen kruideniersgeest waarmee dit restaurant wordt gedreven, dan over onze menukeuze.

Als de eigenaren van Meds de 'apartheid' opnieuw willen introduceren, dan adviseer ik hen om eens in Zuid-Afrika te gaan kijken. Daar is hij namelijk grotendeels uitgeroeid. Zo niet aan de Markt in Sittard. Daar bestaan blijkbaar nog 'twee soorten' klanten...

Volgende pagina