Down Under in Sittard

No Worries Mate!

di lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30

Gidday!

De term Down Under komt voort uit het feit dat de landen Australië en Nieuw-Zeeland gelegen zijn in het zuidelijk halfrond, beneden de meeste landen op deze wereldbol. `Down Under` is een acceptabel alternatief als benaming voor Australië.

De huidige Australische keuken is ontstaan door de beste elementen van allerlei eetculturen samen te voegen tot een spannende mix. Denk hierbij aan Engelse, Indische en Italiaanse invloeden. Met behulp van een gevarieerd kruidenaanbod ontstaat er een interessante smaakbeleving van diverse vis - en vleesgerechten.

Down Under is centraal gelegen op de Markt in Sittard. Met haar rustgevende ambiance is het een uitstekende locatie om ontspannen te genieten van een unieke formule. Met haar warme maar zeker ook avontuurlijke uitstraling is een vakantiegevoel nabij.

Ook voor onze jonge bezoekers is er een gezellige plek om te mogen spelen wanneer pappa en mamma zitten te genieten. Natuurlijk in het weekend met toezicht van een leuke oppas.

No Worries, tot "Down Under"!

5. Betalen pin Visa Master Card American Express

di lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 21:30

1292081958 90
1452204626 87
1483196110 89
1519352841 87

1. Kom hier geregeld voor lunch en/of diner.
    Zojuist genoten van een botermalse steak, mijn favoriete risotto als extra bijlage en geëindigd met het nieuwe dessert Pavlova wat heerlijk fris is en uiteraard de parfait hmm.
    Tis dat het stom uitziet om je bord af te likken anders…
    Gezellige ambiance en mooie vernieuwde stijlvolle menukaart.

Prettigste zaak van de Sittardse markt.

2. Het was weer een hele tijd geleden, maar eergisteren zijn we hier nog eens wezen eten. Erg vriendelijke bediening, die kwam vragen of alles naar wens was. Lekker aperitiefje van het huis en lekker eten. Het gereserveerde tafeltje waar we met 3 personen aan zaten, had wel ietsjes groter mogen zijn. Maar toch heerlijk buiten gezeten op het terras, genietend van het mooie weer!

3. Er zou een oppas zijn maar die was nergens te bekennen. Spareribs stonken en ware matig van kwaliteit. Service niet goed. Het 2e drankje krijg je niet zo maar. Echt om vragen 🙋

4. Met z’n zessen gaan uiteten.
    Vooraf bruschetta besteld, een kipsalade en het menu van de chef en echt alles was heerlijk! Vervolgens spareribs, shrimp on the Barbie en surf en turf gekregen, ook allemaal erg smaakvol bereid.
    Bediening en eigenaresse erg vriendelijk. Hier nu zeker 8× geweest en zal hier nog vaker langs gaan. Leuke setting, leuk personeel en lekker eten!

5. Gisteravond hebben wij gegeten bij Down Under. Het personeel was zeer vriendelijk. We hebben niet lang hoeven wachten op het eten. Het restaurant is erg smal. Er was veel keus aan drank maar niet veel aan avondgerechten. De spareribs waren goed bereidt met een lekkere marinade en drie voortreffelijke sausjes. De daarbijbehorende salade was helaas een beetje flauw. De steak met pepersaus was heerlijk en erg mals. De groente eronder paste ook goed bij de steak. Het was een gezellige avond en we komen er zeker nog eens terug!

6. We hebben heerlijk geluncht bij Down Under. Broodje gerookte struisvogel met truffelmayo is één van de beste en speciale lunchgerechten in Sittard. Echt een aanrader.

7. Ik heb hier gisterenavond mogen dineren en ik kan echt zeggen : WAUW!
    Echte authentieke gerechten en drankjes!
    Bij aankomst verwelkomd met een heerlijk zoet likeurtje.
    Ik had als voorgerecht de bruschetta welke rijk gevuld was. Mijn tafelgenoot de carpaccio. Allebei zeer smakelijk. Daarna voor het eerst in m'n leven kangoeroe gegeten. Zeer mals vlees dat smelt op je tong. Afgemaakt met een heerlijke zachte puree en volle saus. Mijn tafelgenoot had de krokodil en ook deze was erg smakelijk. Zeker met de combinatie van spinazie en scampi.
    Uitzonderlijk vriendelijke bediening die weet wat ze doen en hoe ze met hun gasten moeten omgaan (daar kunnen anderen nog echt een voorbeeld aan nemen!). Als je écht eens goed en gezellig wil eten met uitstekende bediening dan is dit toch echt "the place to be! ".
    Komen zeker nog eens langs!

8. Afgelopen vrijdag gegeten bij Down Under, zelf de Ozzieburger gegeten deze was in een woord TOP! Sfeer en bediening zijn eveneens super, attente bediening, die ook nog bezig zijn met verkoop.

Wij komen zeker terug!

9. Hier afgelopen zaterdag met 5 personen gegeten en in 1 woord:SUPER. Sfeervolle zaak, heerlijk eten en zeker ook een goede service. Vooral de bermundifilet op spinazie is een aanrader.

10. Heerlijk gegeten, fijne snelle bediening!

11. marianne

Zelfs v.t.v. een reservering gemaakt!? Wij hadden besteld bij een juffrouw... 1,5 uur later liep er een meneer rond (geen dames meer te zien) en als ik niet gevraagd had of het eten nog lang duurde, hadden we er NOG hoelang gezeten??
    OK, deze meneer ging effe checken, er stond dus totaal niks geregistreerd van ons etentje!

Tja, sorry hoor, maar never nooit nog eens, walgelijk maar dan ook ECHT ongelofelijk!!

Of we bij deze opnieuw wilden bestellen? Dacht 't NIET!!
    Wij hebben dan maar elders gegeten. "Down Under" dus letterlijk EN figuurlijk Down EN Under - Absoluut NIET meer!!

12. J de Bakker

Goede service en advies. Er wordt gevraagd wat de klant wil. Topzaak.

13. Ik kom hier al jaren met een vriend. Sinds dat ik niet meer in Sittard woon, kom ik helaas niet meer wekelijks. Down Under is een klein, maar bescheiden restaurant. De inrichting is gezellig, personeel vriendelijk en hard werkend. Hoe bescheiden het restaurant zich ook presenteert, het restaurant heeft ook een schare fans en de populariteit in mijn foodminnende omgeving is groot. Dit restaurant is al jaren een "hidden" gem in Sittard en zijn eigen outback. Kijk maar eens naar de recensies van de jaren vanaf het begin tot heden. Constante kwaliteit. Ik heb er vertrouwen in dat dit ook de komende jaren zo blijft, want de gastvrouw, maar met name de kok, weten waar zij mee bezig zijn. De kok heeft kennis en vakmanschap hoe hij vlees moet klaarmaken. Maar ook vegetarische eters komen hier goed tot hun recht. Daarbij zijn het geen alledaagse gerechten die op de menukaart staan, maar die je prikkelen om ze allemaal eens te hebben geproefd. Wat dit restaurant ook anders maakt dan de andere in Sittard is, dat je hier wel mensen ziet en ontmoet met een andere tongval. Blijkbaar is dit restaurant ook bij mensen van voornamelijk Engelstalige origine bijv. Expats geliefd.

Mijn aanraders zijn de Panini gehakt, Australian Steak Sandwich, Outback Burger en Pittige pompoensoep... Al jaren!

14. Wij hebben afgelopen donderdag heerlijk gegeten bij Down Under.
    Voorgerecht waren sardientjes en de scampi's met de heerlijk saus erbij!

Ook de Kangoeroe voor beiden was heerlijk en met de juiste garing gebracht bij ons aan tafel.

Met name Jeroen die deze avond heeft gewerkt, mijn complimenten! Een uitstekende gastheer zoals die hoort te zijn! Stelt de juiste vragen, stelt de juiste dingen voor, en maakt even een praatje!

Het was niet onze eerste keer, en ook zeker niet de laatste!

15. Chiara Franssen

16. Top restaurant, heerlijke broodjes, goede cocktails en geweldige service.

17. Voor een heerlijke burger moet je gewoon bij Down Under zijn.

18. Winnie 118 punten

Wij komen bijna maandelijks bij Down Under om te lunchen. Heerlijke gerechten! Geen broodje gezond of tosti Hawaii, maar unieke gerechten, die allemaal even lekker zijn! Ook voor diner zit je bij Down Under op het goede adres, ook hier weer gerechten die je niet dagelijks voorbij ziet komen. De kangoeroe en krokodil zijn favoriet, maar ook voor een steak met peper roomsaus zit je hier goed. Bediening is altijd vriendelijk en attent. Van krijsende kids heb je geen last in dit restaurant, die vermaken zich in de speelkelder. Down Under staat op ons lijstje met favoriete restaurants!

19. Math Daemen

20. Met een grote groep gaan uiteten bij Down Under. De service was goed. Bij de kilo spareribs was de helft lekker mals en goed gemarineerd, en de andere helft was niet gemarineerd en er zat veel vet aan. Verder was het prima!

21. Super lekker gegeten op Australisch wijze. Leuke sfeer en goede bediening. Echt een aanrader!

22. Geert Hofman

Wat een super avond bij Down Under! Beslist de beste scampi's sinds lange tijd. De struisvogelsteak met steranijs saus was een regelrechte hit. Perfect met de The Ned Pinot Noir. Zeer klantgerichte en attente bediening. Absolute aanrader!

23. Wilma Dumoulin

Het feit dat ik Australische van geboorte ben maakte de keuze van een restaurant in Sittard gemakkelijk. Na een keer proberen werd het 1x per maand puur genieten van een etentje met aparte gerechten: krokodil en kangroe zijn favoriet. Het eten is altijd vers, het menu gevarieerd. De "eigenaardige" smaak van de dressing op de salads komt van de truffelolie. Een opvallende smaak die wij zo lekker vinden dat wij dat thuis ook zijn gaan gebruiken. Het personeel is zeer vriendelijk en attent.
    Het feit dat er een mooie ruimte is voor kleine kinderen maakt dit restaurant zeer aantrekkelijk voor ouders met kleine kinderen.
    Mocht er een puntje van kritiek zijn dan staat de gastvrouw er open voor om dit te bespreken.
    Voor ons is Down Under "the place to be"!

24. Heel leuk personeel, erg vriendelijk. Ik eet er altijd de spare ribs en ze zijn zooo lekker!!! De Indiase curry is ook goed te doen, ik hou er niet van maar heb eens een hapje geproefd van iemand en als ik het dan al lekker vindt...

Het enige wat me is opgevallen, volgens mij als je heel vroeg gaat en je bestelt spare ribs zijn ze niet van die dag zelf. Het leek wel of het al eerder was opgewarmd. Dit is 2x gebeurd maar geen ramp, ze smaakte nog prima alleen niet zoals ik normaal gewend ben. Al met al een aanrader hoor!!

25. Ik ben hier al een paar keer geweest en elke keer is het top! De spareribs zijn super mals maar ook de visgerechten zijn super. Van de dressing op de carpaccio en salades moet je van houden. En het mooiste voordeel, in het weekend kan mijn dochtertje gezellig mee door de super oppas!!

26. Zeer positief. Spareribs gegeten, waren heerlijk. Mijn partner had vis, ook top. Alleen de dressing van salade bij de spareribs had een eigenaardige smaak.

27. guido 518 punten

We hebben er vandaag super lekker geluncht. De Burgers waren super, medium gebraden met lekkere aioli of bbq saus. De wedgies met sour cream waren subliem. De bediening was vriendelijk en zeer behulpzaam. Een echte aanrader.

28. elly saive

Vanavond met de kinderen heerlijk gegeten. Alles was lekker en niet onbelangrijk; alles lekker warm. Het was genieten. Voor herhaling vatbaar.

29. Ik vind dit het beste restaurant van Sittard. Heerlijk! Alles! Helemaal top vind ik de blonde gastvrouw (niet de bazin), altijd vriendelijk rent zich de benen onder het lijf uit.. wat een power. Dikke 10 voor jou.

30. Heb er ook eens gegeten, de steak was botermals, de groente goed op smaak. Maar wat ik jammer vond, men was nogal royaal met de olie, alles was vettig (olieachtig). Maar de ambiance was perfect, je waant je direct in Australië.

32. testregistratie

33. Sander

34. test

35. div_

36. J.

37. Wederom hier een lunch genoten met een aantal collega's (ditmaal gekozen voor een panini tonijn, zie foto). Afgezien van een klein voorvalletje de voorlaatste keer is het hier elke keer weer relaxed lunchen. Eten is van goede kwaliteit, goede portie grootte, en goed op temperatuur waar nodig. De service is ook prima; snel genoeg, correct, maar ook heel vriendelijk. Kleine extraatjes wordt ook niet moeilijk over gedaan. En mocht er een keertje iets misgaan komen ze hier op terug, zeer netjes dus. Sfeer is ook in orde, gezellige inrichting met al die Australische spulletjes en schilderijtjes en dergelijke. Rustig muziekje op de achtergrond, passend bij het type restaurant en op het juiste volume. Ook voldoende ruimte tussen de tafeltjes overigens, zeer belangrijk. Prijs/kwaliteit ook zeker in orde, voor om en nabij een tientje zit je hier goed vol!

Aanrader!

38. Gorissen

Wij zijn 2 weken geleden op een vrijdagavond gaan uiteten met nog een koppel. Het restaurant was propvol en ons gereserveerde tafeltje was tegenover het toilet, niet echt onze eerste keuze. Het personeel rende zich kapot en probeerde er het beste van te maken.
    Voordat we onze bestelling hadden doorgegeven werd ons gezegd dat een vissoort red snapper niet aanwezig was, dit hebben wij al eerder van reacties gehoord (raar voor vrijdagavond). Na onze bestelling werd er verteld dat ook de bestelde varkenshaas op was?! Derde poging bestelling gelukt en na driekwartier en een aperitief van het huis kwam het voorgerecht, wat heerlijk en royaal was en bijna 2 uur verder het hoofdgerecht, dat ook prima was, maar wel wegens de drukte royale tijd na het voorgerecht.
    Bij het afrekenen zei de serveerster tegen de ober "Pfff, loop jij even langs bij hun met de bon?" Niet bijzonder aardig. Al met al gezellig geweest en je kunt er goed eten.

39. Joey

40. Leuk ingericht kun je buiten en binnen zitten. De prijs kwaliteit verhouding is goed te noemen. De kok in de keuken weet waar hij mee bezig is. De service van de bediening is gastvrij, een aanrader als je met z'n tweeën wilt gaan eten of met een kleine groep wat wilt drinken.

41. Prima restaurantje voor als je eens iets anders wilt. Niet de standaard friet met schnitzel, shoarmaschotel of pizza? Dan moet je bij Down Under zijn. Leuk ingericht restaurantje, het eten smaakt prima en de kaart is gevarieerd.
    Kangoeroe, krokodil, struisvogel, het staat er allemaal op! Maar met name de huis gemarineerde spareribs zijn een aanrader! Erg lekker.

Kortom, een aanrader als je er nog nooit geweest bent, laat je verrassen en oordeel zelf!

42. In een woord geweldig!! Vriendelijke bedienig die de benen onder hun lijf uit rennen. Twee obers aan onze tafel gehad die goed op elkaar afgestemd waren. Overheerlijk gegeten en de kinderen hebben het super naar hun zin gehad in de speelruimte met toezicht. Toilet spik en span met commode om de kleine te verzorgen. Heerlijk veel ruimte om te zitten aan de tafel.

Nog nooit 2,5 uur zo rustig in een restaurant kunnen genieten. Super! Heb meteen pap en mam getipt voor paps verjaardag!

43. Sjmitje

44. Hier vandaag weer langs geweest met de eet.nu lunch. Voor een uitgebreidere beoordeling van de sfeer en prijs verwijs ik graag naar mijn eerdere reviews. Beide zijn nog altijd heel goed naar mijn mening. De service verdient zoals gewoonlijk een compliment, de gastvrouw is altijd spontaan en vriendelijk.

Vandaag heb ik gekozen voor een steak met pepersaus, ditmaal als rare. Deze was, zonder enige twijfel, de beste steak die ik heb mogen genieten zover.

Op- of aanmerkingen zouden hier in mijn ogen misplaatst zijn, ik ben bijzonder tevreden over Down Under. Hoogstwaarschijnlijk tot zeer binnenkort weer!

45. Tamara Burgers

Laatst ben ik samen met mijn vriend hier wezen eten. We hadden wat probleempjes voordat we daar aankwamen, maar we werden heel vriendelijk en gastvrij ontvangen. We kregen gelijk een apiritief en verder een eerlijke avond gehad met fijne bediening.

46. Prima gegeten bij Down Under. Druk bezochte zaak, waar de bediening het allemaal redelijk onder controle heeft. Het eten is prima, niet te pretentieus, schappelijke prijzen en goede portionering. Als voorgerecht is de salade met kleine inktvisjes zelfs overheerlijk en de hoofdgerechten smaken ook allemaal uitstekend. De ribeye van de houtskoolgrill is heel erg lekker en ook de rundvleescurry (wel erg pikant, zeker bij een keuze 5 op een schaal 10 van pittigheid) en de eendenborst smaken prima.

47. Tiny Crombach

Vandaag per toeval gegeten bij Down Under. We kwamen met 6 personen en toch was er gelijk plaats voor ons, alhoewel het terras aardig vol zat. We kregen binnen een plek met airco. Gratis apperatief. Aardig en professioneel personeel. Ruime keuze. Goede prijs / kwaliteit verhouding.
    Gezellige ambience. Vooral het 3 gangen-menu is voordelig, carpachio, biefpuntjes van de haas, verrassingsdesert voor €23,-
    Ondanks de drukte hebben we niet al te lang hoeven wachten.

48. Eerste keer deze week bij Down Under gegeten en gelijk een succes. Heerlijk gegeten, leuke sfeer, goede service en zeker een pluspunt de speelruimte voor de kinderen.

49. Chris Peeters

50. We zijn dit jaar al 2x bij Down Under gaan eten, het was super, echt een aanrader als je eens wat anders wil eten.

51. Vincent Olislagers

52. Hier op een donderdag gegeten, we waren er vrij vroeg waardoor we als enigste waren. De muziek stond zachtjes aan maar omdat wij de enigste waren hoorden we ook de muziek uit de keuken, dit was behoorlijk irritant, 2 muziekjes door elkaar. Maar toen het wat drukker werd hadden we hier geen last meer van.
    Ik had vegetarische spagetti, was lekker maar niet heel bijzonder smaakvol. Mijn man had spare-ribs, deze waren heerlijk mals. De patatas bravas waren de lekkerste die ik oit geproefd had, ook de bieslook mayo was verrukkelijk. Salade niet zo bijzonder.
    Verder prima gezeten en gegeten.

53. Mark 154 punten

Wij hebben 2 jonge kinderen en aangezien we graag gaan uiteten moeten we onze kinderen op dit gebied goed opvoeden. Down Under is de ideale plek voor gezinnen met jonge kinderen, ze hebben nl een gedeelte gereserveerd waar kids in hartelust kunnen spelen onder toezicht terwijl papa en mama net iets meer tijd hebben om een extra gangetje te nemen of een extra wijntje te drinken.

Het eten is natuurlijk net zo / zo niet nog belangrijker. Bij Down Under is er voor ieder wat wils. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt, waarbij de kwaliteit van alle gerechten prima is te noemen! De wijnen die we uitkozen waren goed. Verder is de bediening jong maar zeer vriendelijk en herkende ons al bij het 2de bezoek. Ze helpen ook vraag met een kinderwagen van de ene naar de andere verdieping te helpen.

Down under is in rap tempo ons favoriete restaurant geworden in Sittard en we zullen hier dan ook regelmatig terug komen, aangezien er nog veel op de kaart staat wat we nog niet hebben mogen proeven!

54. Desiree

55. Yum yum .. de kangaroe was lekker. Benieuwd naar de outback burger en ozzie burger.

56. Laats gaan eten bij down under.

Hoe lekker en verfrissend de kangoeroe was, zo teleurstellend was het allerduurste gerecht, de 300g steak.
    Je proefde helemaal niks van de op de kaart omschreven speciale australische kruidenmix. Deze taai, lichtgezoute, volledig naar courgette smakende steak is dus de grootste nachtmerrie van ieder steak liefhebber.
    Na de vraag of alles naar wens was heb ik mijn verhaal gedaan. De reactie verbaasde me een beetje: Ja meneer het is een ''kwestie van smaak''. Dit is natuurlijk het domste wat je kunt zeggen als de smaak van het gerecht niet eens in de buurt komt van omschrijving op de kaart.

Ga er gerust een keertje eten, De sfeer is erg gezellig.

Maar een rating van 8.3 verdienen ze niet

57. Down Under is in rap tempo ons favoriete restaurant in Sittard geworden. De hamburgers die ze maken zijn heerlijk en het personeel is supervriendelijk.

Mijn favoriete hamburger is de Outback Burger, bestaande uit een dikke burger van 200 gram, met bacon, Zwitserse kaas en een heerlijk sausje. Het is altijd een avontuur om deze hamburger op te eten zonder een gigantische puinhoop te maken, maar dat is eigenlijk best leuk.

De service is fantastisch. Bestellingen van vroeger worden onthouden, het personeel is vriendelijk en snel en als er iets mis is wordt er adequaat op gereageerd.

Prijs is prima. Voor 10€ per persoon kan je hier een goede stevige lunch hebben, waarna je 's avonds met een boterham met kaas genoeg hebt om vol te blijven.

Wat mij betreft een aanrader!

58. Met 4 vrienden een echt lekker 3-gangenmenu gegeten. Zeer vriendelijk personeel. Een echte aanrader. Goeie prijs/kwaliteit verhouding. Hier komen we zeker terug!

59. Jolijn Handels

Gisteren samen met drie vriendinnen maar eens Down Under op de markt in Sittard geprobeerd. Het was er behoorlijk druk. Dat heeft kennelijk ook zijn weerslag op het personeel. Het is moeilijk om de aandacht van het personeel te krijgen als het zich al toont. Vriendelijk is het personeel niet bepaald waardoor er een beetje een onprettig sfeertje hangt. Vragen zoals: "is alles naar wens?" of "heeft het gesmaakt?" worden niet gesteld. Het eten was niet echt heel slecht, maar niet goed warm. Iets duurder fastfood zeg maar.
    Al met al geen aanrader.

60. The Aussie burger is simply great! I'd recommend it any time of the day. So much better than anything from fast food chains.

Get some extra napkins if you lack the skill of burger eating :)

61. Maria 305 punten

Al vaker bij Down Under gaan eten en het is altijd perfect! Reserveren is in het weekend wel echt noodzakelijk. De bediening is altijd vriendelijk en je hoeft nooit lang te wachten op drinken of eten. Het eten is van goede kwaliteit en het zijn grote porties. Persoonlijk vind ik het een van de beste restaurants van Sittard!

62. Afgelopen zaterdag met vrienden gaan eten bij Down Under.
    Was wederom tot in de puntjes verzorgd, ondanks alle drukte.
    Heb de dames al een compliment gegeven voor de vriendelijkheid. Ik ga reclame maken voor deze zaak!

63. p.greven

Met 8 vriendinnen gaan uiteten,bij dit voor ons onbekend restaurant.Prima bediening,zeer vriendelijk,maar niet overdreven. 3 gangenmenu genomen,verrassend lekker!Zeker voor herhaling vatbaar,vooral de goede prijs/kwaliteitsverhouding.

64. Afgelopen week per toeval in dit restaurant terechtgekomen en dat is heel goed bevallen. Prima hoofdgerecht en een super lekker dessert. Aperitiefje vooraf van de zaak. Grote porties patat bij hoofdgerechten. Zeer zeker voor herhaling vatbaar. Aparte menukaart (o.a. kangoeroe en struisvogel). Daarbij ook nog zeer vriendelijke en attente bediening.

65. Voor de wekelijkse eet.nu luch bij down under terecht gekomen.

Als drankje heb ik de Caffe Late met Macademiasiroop genomen. Was in een mooi hoog glas geserveerd met de juiste 80-20 verhouding.

Voor de Lunch is het de Ozzie burger geworden. (gegrilde beefburger met red dessert rub, gebakken uien, augurkjes en een Australische smokey bbq saus) eindelijk een burger die je met de hand kon eten. Overheerlijk.

De bediening liet soms op zich wachten.

De zaak is mooi ingericht je krijgt echt het gevoel dat je in Australië bent.

66. Het gezellige aangeklede terras brengt je gelijk in een goed humeur als je binnenloopt. Ook binnen is er flink aandacht besteed aan de aankleding en accessoires, maar de meubelkeuze doet toch wat saai en stijfjes aan.

Er was niemand die ons binnen verwelkomde en na wat gedraal hebben we zelf een tafel gevonden die groot genoeg was voor 6 personen. Toen we zaten was het me niet duidelijk of iemand ons wel gezien had. Na 5 minuten in spanning gewacht te hebben kregen we bediening.

De kaart is uitgebreid en origineel. Voldoende vegetarische gerechten en ook een veganistische bestelling was geen probleem.

De salade was lekker, maar wel wat summier voor een maaltijd salade. Naar schatting 60 gram sla (10 kcal).

Ik miste een tweede bezoekje om te vragen of alles naar wens was en moest ook zelf zoeken naar iemand om te betalen. Zwaaien heeft geen zin als er niemand is.

Toen we bijna met jassen aan de deur uit waren werd achterin onze groep nog gevraagd of het had gesmaakt.

De prijs viel wel heel erg mee.

67. Voor de eet.nu lunch naar Down Under gegaan. Het hele restaurant is Australisch ingericht, wat mij sterk liet denken aan mijn rondreis in Australië: Back down Memory Lane...

Aan de muren Aboriginal Art en prachtige foto's van Australië. Ook kon een digeridoo niet ontbreken. Door de mooie kleuren van de Aboriginal Art krijgt de plek een warme uitstraling. Ook de sfeervolle gele verlichting werkt hier aan mee.

Het restaurant was vrij verlaten bij binnenkomst en wij waren op het moment de enige gasten die in het restaurant waren. Een serveerster kwam vrij snel naar onze tafel om het drinken alvast op te nemen en de menukaarten werden ons aangereikt. Het was geen probleem om een Engels menu te voorschijn te toveren voor onze Engelssprekende collega.

Ik besloot te gaan voor een Caffe Late met Macademiasiroop. Het duurde vrij lang voordat we de drankjes kregen en dus ook onze bestelling konden doorgeven. Toen we dan toch de drankjes kregen werd het geheel mooi gepresenteerd met een precies goede schuimkop en de 80-20% verhouding van melk en koffie. Ook maakte de macademiasiroop het geheel lekker zoet. Het bijgeleverde stukje Brownie was heerlijk halfzacht en had een prettige textuur in de mond. Het stukje had van mij wat groter mogen zijn!

Als lunchgerecht koos ik de Ozzie burger (gegrilde beefburger met red dessert rub, gebakken uien, augurkjes en een Australische smokey bbq saus). Het duurde even voordat het gerecht op onze tafel verscheen, maar dat maakte na de eerste hap mij niet meer zoveel uit! Er lag een goed belegde burger op mijn bord met een saladegarnituur. Er was steakbestek bijgeleverd voor de hamburger, maar ik vond dat ik deze gewoon met mijn handen moest pakken. Dat zou minder moeilijk gaan dan met het bestek (dacht ik). Het vlees was heerlijk gegaard en de zoete-licht pittige saus maakte het geheel compleet. Hier wordt echt gewerkt met verse producten en dat proef je. Het broodje had precies de perfecte knapperigheid. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Mijn hamburger kostte 6.50. En dat was hij dubbel en dik waard!

Zeker een aanrader voor de burgers! Chapeau! Ik kom hier zeker terug om iets anders van het menu te proberen.

68. Heerlijk gegeten, nav goede berichten. Pittige pompoensoep met garnaaltjes en daarna scampi's: heerlijk!

69. Eten hier regelmatig.
    Heb alle gerechten die ik lust van de kaart al gehad.
    Alles is erg lekker en smaakvol. Parties zijn ruim (speciaal de spare ribs) en je hebt altijd een gerecht dat uitgebalanceerd is.
    Speciaal de kangaroe is een aanrader.

Wat dit restaurant die extra touch geeft is dat in het weekend er speciaal voor de kids een oppas zit in een speciale kids room. Je kan zelf heerlijk rustig eten terwijl de kids zich niet vervelen.
    Ik geloof normaal niet in 10-en maar voor deze service maak ik een uitzondering.

70. Goed restaurant! De verse uiensoep met grove mosterd was heerlijk en ook de kangoeroe was perfect. Niets dan lof over het eten. De bediening is vriendelijk en de prijs kwaliteit verhouding is dik in orde! Enig nadeel: de inrichting. Wat een gemiste kans! Daardoor is de sfeer in de zaak ook minder. Een saaie, onsamenhangende inrichting met wat attributen tegen de muur. Daar hadden ze wat gezelligers van kunnen maken.

71. Komen er regelmatig en altijd even vriendelijk en gezellig.

Het eten smaakt ook altijd heerlijk.

Nooit lang wachten op drinken of eten.

Aanraders : spareribs, hamburger en de australian cheesecake!

72. Een absolute aanrader voor iedereen, van zowel lunch als diner.

Eten, drinken, bediening en sfeer zijn allen TOP!

73. Vandaag voor het eerst gaan eten bij Down Under.

Het is een zeer nette, verzorgde, mooie, gezellige zaak.

Zeer vriendelijk ontvangst, leuk, jong en zeer klantvriendelijk personeel. Doen alle moeite om het je naar de zin te maken. We hadden gekozen voor een 3-gangen keuze menu-tje. Het menu dat wij kozen bestond uit: garnaaltje in een pittige zoetzure saus op basis van tomaat. Zalmfilet op een bedje van groentjes. Hierbij werden lekkere frieten geserveerd. Toetjes: Een verrassing. De verrassing was een bolletje vanilleijs, een bolletje slagroom en een bolletje witte chocoladebavarois. Heerlijk en een leuke opmaak van het bord. Alles was écht super vers en de smaak was voortreffelijk. Prijs / kwaliteit is zeer goed. Deze zaak verdient een echte pluim.

74. Zijn hier in juni geweest met vrijgezellenfeest (10 personen) en moet echt zeggen top restaurant. Met z'n 4en spare ribs gekozen en gelukkig geen voorgerecht gekozen want ze waren veels te lekker om te laten liggen, andere gerechten zagen en smaakten ook goed. Zeker een aanrader om eens wat anders te proberen.

75. Wij zijn met 4 collega's daar gaan eten. En ik moet eerlijk zeggen, de ontvangst van de medewerkers was zeer attent en super open en vriendelijk. De menu kaart heeft niet alleen bij ons aan tafel, maar ook de andere tafels bij elk gerecht wat erop stond ons het water in de mond laten lopen. Wij hadden 4 verschillende voorgerechten die wij van elkaar geprobeerd hebben en die waren echt super lekker, leuk opgediend en super zeker voor die prijs.

Daarna hadden wij allemaal Kangoeroe met truffelsaus en zoete aardappelen, zeer bijzonder en alweer super lekker. En ook het nagerecht was super. Dit is een heerlijk en eerlijk en vooral iets ander restaurant dan normaal. Maar ieder die nog niet geweest is, zou ik zeggen als je een fijne lekkere eet avond wil hebben, maak je zeker indruk op je vrienden om daar heen te gaan. Ik bedank de hele crew van dit restaurant voor de fijne goed verzorgde avond. Met een gezonde groet,

Yvonne.

76. Op een gok naar binnen, maar zeker niet teleurgesteld. Erg leuk restaurant, met erg lekker eten en een prima bediening.

De spareribs zijn super!

77. robert sanders

78. Saskia 133 punten

Pas geleden voor de tweede keer gegeten in dit leuk restaurant. Nette zaak, leuke inrichting, vriendelijke bediening. Beide keren genoten van een van de specialiteiten, kangoeroe met zoete aardappel, gebakken witlof en truffeljus. Vooraf ook beide keren hetzelfde, de overheerlijke aardappel-knoflooksoep. Bediening over het algemeen jonge mensen, weinig ervaring maar laten zich niet gek maken, ook niet door grote groepen. We zullen hier zeker nog eens gaan eten!

79. Afgelopen donderdag de 1 ste x geweest. Super lekker gegeten. Gezellig, goeie sfeer, dus toppertje!

Donderdag gedineerd... Vandaag eens kijken of lunchen ook zo goed bevalt!;)

80. Super restaurant! Precies dat wat we misten in Sittard.

Eten is prima, bediening super en de sfeer helemaal geweldig.

Opvang voor de kinderen is helemaal handig!

Echt een aanrader!

81. Hans Beckers

Voor mij is Down Under een vaste stek. Sinds de opening ben ik er tientallen keren geweest. De bediening vind ik prima, vriendelijk en snel. De keuken heeft een goede kwaliteit. Niet te chic en goed op smaak. Het feit dat je vrijdag t/m zondag geen plek krijgt zonder reservering zegt eigenlijk al genoeg. Gasten vinden dit een fijn restaurant.

82. Cynthia

83. Ook wij hebben hier met Kerst gegeten, met 10 personen.

Wij hebben heel goed gegeten en zullen naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar met Kerst weer bij Down Under zitten.

Ook de keren buiten het Kerstdiner dat ik bij Down Under gegeten heb waren uitstekend!

84. Met Kerst gereserveerd voor 10 personen bij Down Under. Menu van Eu 40,- p.p. Voor die prijs mag je een perfect diner verwachten maar het was niet goed het eten was matig! Tournedos was vet en echt niet lekker. Dit aangekaart maar daar wordt verder niets mee gedaan. Jammer! Ik denk niet dat we er nog een keer ga eten.

85. Met 20 collegae gegeten. Leuke sfeer boven. Alle gangen voor de meeste mensen naar wens. Goede keuken. Prettig personeel met humor. Kortom: Heerlijke avond.

86. Ben fervent australië- ganger en dit restaurant bracht me direct terug naar Sydney. In een woord; SUPER.

Bevlogen personeel, fijne sfeer, heerlijk eten en echt aussie- bier.

Cheers.

87. Monique Feller

88. Ik heb goede ervaringen met dit restaurant. De inrichting maakt het erg gezellig, de bediening is erg vriendelijk en het eten erg lekker. Aanrader!

89. Leuke losse bediening met heerlijk eten.

Leuke kaart met tinten australisch. Dus voor ieder wat wils.

Komen zeker een keer terug.

90. john en marion

Zijn diverse malen gaan eten bij Down Under, een aanrader!

Een eenvoudig maar mooi interieur, knap gedaan trouwens!

Op de kaart staan verrassende maar vooral erg lekkere gerechten.

Tip: bestel eens het 3- gangen menu voor nog geen €24. Top!

De eigenaren en het personeel zijn erg gedreven om je een leuke avond te bezorgen, en dat lukt ze uitstekend!

Down Under team, blijf zo doorgaan!

91. Heb hier laatst een 3-gangen menu gegeten.

Ik kan niet anders zeggen dan dat dit restaurant een echte aanwinst is voor Sittard.

Je ziet dat het restaurant niet met een enorm budget gebouwd is, maar dat hebben ze dan wel perfect gedaan!

Leuke sfeer, vriendelijke bediening en het eten was gewoon erg lekker!