De Vief Heringe in Sittard

1499191594 67
1507032035 71
1519576741 74

1. harold

2. Heerlijk gegeten op het terras. De sfeer is erg fijn en het eten is goed. Al met al een prima ambiance voor een fijne zondagmiddag. Wat ontbreekt is een goed vegetarisch gerecht op de kaart (zonder geitenkaas)!

3. Jose Wetzels

Gistermiddag met zijn vijven een verlate lunch genuttigd bij de Vief Heringe. En alles klopt daar gewoon: prima eten tegen en mooie prijs, prima drinken, fijn terras, ruime parkeergelegenheid en last but not leest erg prettige bediening. Alles kan, parasol werd aangesleept omdat we allemaal in de schaduw wilden zitten. Niets is te veel. Erg gezellig. Ik kwam hier voor de derde keer, en ook de eerdere keren was het net zo goed. Ik kan niets bedenken wat beter zou kunnen. Ga gewoon zo door! Wij komen gauw weer terug.

4. Marie-Jose kelleners

Locatie, eten en bediening was prima. Zoals we gewend zijn.
    Zeker weer voor herhaling vatbaar.
    Complimenten aan alle medewerkers.

5. Fieke Ubachs

Het is een sfeervol restaurant, echter liet de bediening te wensen over. Enkele gerechten werden niet correct geserveerd. O.a. Zalm werd gedeeltelijk rauw aangeleverd en een visgerecht waarbij groenten hoorden te zijn werden niet geserveerd. De zalm werd op verzoek nogmaals doorbakken. Echter ging het hier om hetzelfde stukje. Een aspergesoep bevatte veel klonters die weinig op asperge leken. Maar meer op een niet goed bereide roux. Jammer dat dit zo moest lopen. Immers is het een super locatie met een sfeervolle inrichting. Hoop voor de vief haringe dat ze snel updaten.

6. Gisteravond lekker ontspannen gegeten bij de Vief Heringe. De menukaart is niet uitgebreid maar daardoor is het juist makkelijker een keuze te maken. De service was prima. Het weer was top. De omgeving is rustgevend ondanks dat het hele terras vol zat.
    Ik kan het iedereen aanbevelen die houdt van een rustige omgeving (midden in een park)

7. Lia Beckers

8. Familie van Meel

Eerste kerstdag.
    Plaats was zeer ongezellig ondanks afspr dat we twee mensen van 80 en 90 jaar bij ons hadden slecht ter been toch in een hoek, soort zitkuil met trapjes geplaats op zeer vuil beklede stoelen. Zeer krap op elkaar. Het eten was zeer matig de chateau briande voor twee was zeer karig misschien twee ons vlees voor twee personen. De wildzwijnwangetjes met de puree van knolselderei en pompoen met rode kool was bijzonder weinig een theelepel puree, een theelepel rode kool en een steepje pompoen mous. Dit was echt zo ongelooflijk dat zo met groente wordt omgegaan die eigenlijk niks kosten. De grand dessert was ook voor 9.5 Euro. Zeer weinig zeer fantasieloos. De koffie aangekleed voor 6.5 Euro leek wel een kop koffie die men in de meeste braseries in België gratis krijgt. Ook weer zeer weinig zeer fantasieloos.Bediening was ok en sommige hadden zuurvlees die vonden het lekker. He he valt dat nog mee. We hadden geen warme groentjes alleen salade kaal met wat nootjes erop en frambozen dressing wat het dan culinair moet laten smaken. Kortom staan hier wel professionele koks in de keuken. Voor een drankje met bitterballen of een frietje zuurvlees prima maar meer dan dat ook niet.

9. Altijd lekker eten. Het is een heerlijk tentje voor de koude dagen met open haard en industriële doch traditionele interieur.
    Hun uiensoep, zuurvlees en gehaktballetjes zijn super!
    Wil je lekker Bourgondisch borrelen? Neem het plankje Vief Heringe. Heerlijk.

10. Gevonden tijdens een wandeling. Binnen gekomen zat de zaak helemaal vol. Het was een gezellige drukte. De serveerster vond snel nog een tafel voor ons. Wij hebben genoten van het eten wat ondanks de drukte binnen een redelijke tijd werd geserveerd.
    Vriendelijke en attente bediening, goed verzorgd eten.
    Een aanrader

11. Erg veel mensen in 1 ruimte waardoor t erg rumoerig was. Doordat tafeltjes erg dicht op elkaar staan heb je weinig ruinte aan de tafel. We waren met 12 pers en we mogen alleen maar van een speciale menukaart voor groepen kiezen. 3 gangen menu. Dus bij geen grote honger heb je pech. Bediening soms een beetje te sociaal. Ik hoef niet te weten wat een vriend van een serveerster lekker vind van de kaart.
    Vlees was matig. Frite salade erg lekker. Soep had geen smaak en de carpaccio te weinig.
    Al met al matige maar best aan de prijs.

12. Danny Thans

ABSOLUUT een aanrader, als je voor een gezellig uitje wil gaan.
    Wij zijn vanavond voor de vierde keer gaan eten en het was wederom erg gezellig en lekker.
    Gelukkig is er hier nog sprake van een BELEVING dankzij de leuke bediening, de mooie sfeer en het lekkere eten.

13. Wij hebben met vanavond (voor de drukte om 17.30 Uur) hier gegeten. Mosselen en vis van de dag besteld.
    Helaas de portie mosselen was zeer klein, een halfvol pannetje, ze waren niet erg warm zonder groenten en kruiden,
    Smaakte nieteens naar mosselen, terwijl wij heel vaak mosselen eten.
    En dan de vis van de dag. Men zei dat het roodbaarsfilet was, maar dat was het zeker niet.
    Een zeer klein stukje 10 x 7 cm, ja echt! Er overheen een witte drab (zou witte wijnsaus zijn) en ook nog 2 mini tomaatjes. Smaakte ook nergens naar.
    Wel heel veel sla en frites.
    Geklaagd bij de bediening, die zou het doorgeven en niets meer van gehoord. Zelfs geen excuses.
    Wij hebben hier eerder mosselen en vis van de dag gegeten. Heel vaak geluncht, en altijd was het goed.
    Jammer van zo'n mooie zaak.

Hier komen wij dus niet meer!
    M.B..

14. We waren uitgenodigd voor een besloten Feest.
    Het was een geweldige namiddag en avond met een SUPERHEERLIJK 6 gangen diner.
    Prachtige gedekte tafels buiten op een sfeervol terras.
    Chapeau!
    Ode aan de Kok en de enorme goede verzorging door Arthuur en zijn crew.
    Onze wekelijkse ervaring bij De Vief Heringe staat bij ons hoog in het vaandel.
    Wij weten wel waar we ons eerstkomende feest weer gaan vieren.
    In '' De Vief Heringe '' natuurlijk.
    Van ons krijgen jullie een dikke 10.

Annelies.

15. Jos Maas

Mijn ervaring is positief op alle fronten. Ik kan geen echte minpunten benoemen.

16. Ook wij kregen dé tafel bij de ingang tegenover de bar. Na herhaald vragen om een andere tafel (zonder resultaat) zijn we, zonder te eten, vertrokken!

17. Helaas erg jammer dat eten lauw was, bediening liet lang op zich wachten en lampen boven de tafels erg fel.

18. Eijkelenberg

De vief Heringe in Sittard een hele leuke en gezellige locatie. Eten was goed en de service ook. Enige minpuntje, als je dat zo mag noemen, is dat er alleen frietjes geserveerd zijn geworden bij ons visgerecht en weinig aan groenten. Misschien een tip om naast de frietjes ook een keuzemogelijkheid tussen puree, aardappelkroketjes, gebakken aardappeltjes of pasta en iets meer groenten.
    Zeker een aanrader en we zullen wel vaker terug komen.

19. Gelegenheid met potentie, maar de nieuwe uitbater moet nog het een en ander leren op horeca-gebied. Dus ik zal een volgend bezoek een jaartje uitstellen.

20. Vandaag high tea met 6 personen. Er was sumier gedekt direct bij de ingang tegenover de bar. Personeel moest toch weten dat je bij een high tea lang zit. Dus een kopje koffie op die plek is ok, maar voor de lange zit bij de high tea slechte keus. Het was erg druk, zelfs met deze temperatuur zat het terras bomvol. Niet normaal, er werd in en uit gelopen en de deur knalde daarbij steeds hard dicht.
    Dat we lang moesten wachten tussen de gangen door stoorde niet eens, omdat we veel bij te kletsen hadden, maar de kou en het in en uit geloop + de acties rondom de bar en de kassa was echt niet te harden! (Morgen zal een deel van het personeel wel ziek zijn, bij deze temperaturen zou ik niet bedienen op een open terras! Onverantwoord!)
    Buiten dat was het servies slecht afgewassen. De hapjes best lekker, maar summier in vergelijking met andere plaatsen. De bediening deed hun uiterste best; maar had deze drukte waarschijnlijk ook niet voorzien. Achteraf zagen we dat in de grote zaal best nog plaats genoeg zou zijn geweest voor ons. Waarom men die keuze niet maakte is ons niet duidelijk.
    High tea op zondag, geen aanrader! Sowieso niet bij de ingang! Kritiek is om van te leren en ik weet zeker dat het een leuke zaak wordt als men met de kritiek iets doet.

21. Iris Knubben

Heerlijk gegeten gisteravond. Sfeervol restaurant met een goede menu kaart. Hoogtepunt was de uitmuntende bediening. Komen zeker nog vaker terug. Ga zo door en laat je niet beïnvloeden door de negatieve kritiek.

22. Ondanks negatieve geluiden uit onze omgeving hebben we toch een bezoekje gebracht aan deze mooie sfeervolle locatie. Wat een tegenvaller. Inderdaad wat een arrogantie, nooit meer!
    Het eten was lekker, precies wat we verwacht hadden bij de uitstraling van de zaak. Maar hoe het ons toekwam, daar valt weinig goeds over te zeggen. Zeer vervelend en arrogant bediend door jonge dame, waarvan duidelijk bleek dat zij het voor het zeggen had t.o.v. haar collega. Dit verstoorde helaas ook nog eens de sfeer.
    Jammer, zaak heeft veel potentie.

23. Onvriendelijke ontvangst waarbij enkel werd gewezen naar de tafel achter in het restaurant die we hadden geboekt. Eten was echter niet verkeerd maar de menukaart is toch we erg simpel.

Met 4 volwassen 170 euro afgetikt en nog niet eens een bedankje bij het naar buiten gaan. Wat een arrogantie.

Kortom eens maar nooit weer.

24. Maurice Kuijpers

Super goed eten in een sfeervol restaurant, gezelligheid. Wij komen zeker terug.

25. Maurice Mertens

Lekker en sfeervol eten en drinken voor een eerlijke prijs ... Prima concept.

26. Vriendelijke bediening, klein feestje gevierd, alles goed en prettig geregeld. Eten was lekker en goed verzorgd. Ga zo door! Voor herhaling vatbaar!

27. Nieuwe uitbater, nieuwe kans geven, niet meer dan logisch. Maar op een enkele horecavrouw na is het meer roeien met de riemen die ze hebben. Leuke zaak, leuk ingericht maar een amateuristische lunchkaart bestaande uit 2 A-4-tjes aan elkaar geniet. Zal veel horeca inbreng moeten komen om hier te overleven als uitbater.

28. Bert en Daniela

Heerlijk gegeten. Fijne bediening. Een aanrader!!!

29. Op de foto`s ziet het er beter uit. Eendenbout en Kogelbief besteld. kleine porties, iets voor een holle kies.
    Biefstuk niet mals, dit ook aan personeel doorgegeven, eendenbout was redelijk. Geen aanbeveling. Zeer lange wachttijden. Kan de hoge punten van de recensies niet herleiden. meerdere gasten hadden het toch anders voor ogen. In vervlogen jaren was dit een restaurant waar je U tegen kon zeggen.

30. Vanmiddag op terras gezeten en om menukaart gevraagd, na heel lang wachten en zeker 3 keer vragen kwam kaart. Eindelijk eten besteld, rond half 5 dan de mededeling door medewerkster u bent te vroeg, eten gaat pas vanaf 5 uur en dan moet u zeer waarschijnlijk ook nog lang wachten. Dit vindt ik gewoon belachelijk. Zal dan ook niet meer daar naartoe gaan.

31. Truus Warlich

Wat smaak en uitstraling betreft. Heerlijk gegeten en gedronken. De kok had goed zijn best gedaan. Goeie bediening, alleen wat lang, door drukte natuurlijk, moeten wachten voordat geserveerd werd, maar was de moeite waard!

32. Dolfijntje

Super service ook voor de hondjes! Heerlijk gegeten voor een goede prijs kwaliteit verhouding. Bediening zeer vriendelijk, kortom toppie! Zeker een aanrader.

33. Math Daemen

34. Math Daemen

Gezellig heel toegankelijke zaak. Heerlijke huiskamer sfeer met de 2 houtkachels. Lekkere pot bier en ook speciaal bier en heerlijke wijn. Kaart is ook speciaal/anders en lekker.

Echt een aanrader om eens te bezoeken.