Brasserie de Trechter in Sittard

1341918613 82
1377206365 85
1419551667 84
1476012069 79

1. Super zaak! Heerlijke verse producten en je proeft dat alles huisgemaakt is. Personeel is vriendelijk en vlot, een echte aanrader als je Sittard bezoekt. De goulashsoep en de spare ribbs zijn mijn favoriet.

2. Geweldig restaurant op een super locatie, met zeer vriendelijke bediening, de moeite waard om te lunchen als je in de stad bent 👌👌

3. Met de oktoberfeesten hier gegeten. Super gezellige sfeer en heerlijk eten. De 1/2 haan is mijn favoriet met die heerlijke saus. Vrienden natuurlijk de spare ribbs gepakt zoals altijd top.

4. Tijdens oktoberfeest 2 x spies gegeten eten was taai en oud opgewarmde magnetron voer 40 euro inclusief drankje mag wel beter!

Geen Aanrader.

5. gaston.meulenberg

Eten veel te pittig, te veel marinade en te lang aan het spit gehangen. Nog extra water besteld om te blussen, alles moeten betalen, geen service en een onzin verhaal ophangen.

6. Samen met mijn vrouw hier voor de eerste keer gegeten. Alle twee gekozen voor de cheeseburger. Vlees was goed, broodje uitgedroogd, geen ketchup en bijna geen kaas. De patat was flauw, slap en smakeloos. Verder hoort cola geserveerd in flesje en niet in klein glas met ook nog teveel ijsblokjes. Al met al geen aanrader en zal ons bezoek bij deze ene keer blijven.

7. Rik Sporck

Varkenshaas saté niet op smaak. Satésaus erg waterig. Vlees droog en slecht gekruid. Waren ook maar enkele stukjes. Voor 15 Euro mag je wel wat meer verwachten.

8. Super gezellige zaak, heel vriendelijk personeel en veel keuze aan diverse gerechten. Heerlijk geluncht.

9. Een heerlijk ontbijt genoten voor 2 personen. Was al een tijd niet geweest is alleen maar nóg beter geworden.
    Erg royaal en vers en prijs kwaliteit is top. Leuke knappe jongeman in de bediening. Als we in Sittard zijn komen we beslist terug.

10. Prima kaart, heerlijk eten, vriendelijk personeel, gezellige brasserie. Openingstijden beperkt en kloppen niet met hetgeen hun site vermeld.
    Aanrader voor een hapje en een drankje!

11. K. Mulder

Ik nam koffie met een smaakje, dit bleek een scheut siroop, waardoor de koffie koud was en mierzoet. Toen ik zei dat de koffie niet te drinken was bracht de serveerster een nieuwe kop normale koffie. Ik bedankte hartelijk voor de goede service. En gaf nog een fooi toen ik wegging. Toen ik later de rekening bekeek omdat het toch wel duur was, bleek ik de vieze koffie ook te moeten betalen!
    Hier kom ik dus nooit meer.

12. Een stokbrood beenham gegeten. Ik was eigenlijk teleurgesteld. Broodje was taai, geraakte er nauwelijks door met een mes. De beenham mocht wat dikker zijn en warmer.

13. Brasserie aan de Markt in Sittard. Keuken biedt wisselende kwaliteit: soms prima (7,5/8) met ruime porties, soms overgaar en te kleine porties (4,5/5). Tip: Kies een plekje dat 'in de loop' ligt van de bediening; hou anders rekening met minder aandacht en service door de bediening (vooral in de zaak achterin).

Zoals overal op de markt ook hier saté (met Wijcko-saus?), frites, ciabatta met gehakt en tosti-achtige gerechten. Kaart gericht op lunch. Geen verrassingen.

Vanaf het terras genoeg te zien op de Markt. Bediening: jong/ studenten aangevuld met enkele meer ervaren krachten.

14. dennis knubben

Hoewel het eten relatief duur is krijg je wel hele goede kwaliteit voor je geld en de sfeer is heel goed. Je hebt zicht over de hele markt wat best prettig is. De service is trouwens ook heel goed.

Conclusie: een hele goede brasserie en perfect voor in het weekend te lunchen.

15. Eveline Maas

Top zaak! Uitgebreid menu, voor iedereen wat wils! Van hamburgers tot salades tot soepjes tot heerlijke specialiteiten van de chef en nog veel meer!

16. Stokje trechter is een aanrader!

17. Bjorn 731 punten

Erg gezellige brasserie, heel sfeervol en leuke ligging aan de markt in Sittard. Leuk terras ook. Prima kaart, met leuke, originele gerechten. Niet heel goedkoop, maar ook niet te duur. De bediening is redelijk. Af en toe lijkt het alsof je tegen een robot praat. Allemaal erg standaard, bijna volgens een script. Wat me verder al een aantal keren is opgevallen is dat de cola erg slecht is. De cola? Ja de cola. Het lijkt wel aanleng-cola, of de flessen zijn te lang open. Geen idee, maar het smaakt in ieder geval niet.
    Prijs/kwaliteit is in orde, dus een prima keuze om even wat te eten en te drinken. Afgaande op de gunfactor, zou ik er niet direct naar binnen gaan.

18. Heerlijk genoten van een super lunch met collega's allemaal wat anders bestelt, en allemaal tegelijk het eten.
    Hele vriendelijke bediening, zeker de eigenaresse, die glimlachte van oor tot oor.

19. Wat een geweldige zaak op een super locatie. Wil hier zeker in het voorjaar terugkomen op het heerlijke terras eens vertoeven. Goede prijs/kwaliteit verhouding, bediening zeer netjes en beleefd. Eten was verrukkelijk. gewoonweg een 10..!!

20. Hier laatst weer eens gegeten met de Eet.nu lunch. De zaak ziet er nog steeds leuk uit, we waren er allemaal behoorlijk positief over. De sfeer is er ook leuk, het is een gezellige zaak om in te zitten.

We kozen bijna allemaal voor de "dagschotel": een hamburger en cheeseburger (zie foto). Het gerecht zag er mijn inziens goed uit qua opmaak, en het smaakte ook super! De "gewone" hamburger was ruim voorzien van sla, bacon en tomaat, dit was minstens een van de lekkerste hamburgers die ik ooit heb gehad. De cheeseburger was ook lekker aangekleed, wat dan ook een van de beste cheeseburgers was die ik ooit heb gegeten. Wel viel me op dat het allemaal niet extreem vet smaakte, onder andere daaraan kon ik wel merken dat dit geen fastfood kwaliteit was (een understatement).

De service is hier ook meer dan prima, het personeel komt positief over. De wat jongere medewerkers waren gelukkig positief aanwezig, ze waren enthousiast, representatief en gemakkelijk in de omgang. Een goede zaak, dit zijn niet de gebruikelijke onhandige (en vooral goedkope) tieners die je op andere locaties vaak tegenkomt.

De prijs viel alleszins mee, deze kwaliteit mag wel wat extra kosten... maar het kost eigenlijk niets extra. Althans, als je twee fatsoenlijke burgers van de Mac wilt, geloof ik dat je al snel zeven euro kwijt bent? Hier dus ook. Maar dan van goede kwaliteit, leuk opgemaakt, en geserveerd door fatsoenlijk personeel. Ook vergeleken met andere zaken op de markt van Sittard, is de prijs van zeer acceptabel niveau.

Conclusie: ze zijn nog niet mijn nieuwe favoriet op de markt van Sittard, maar het verschil is niet al te groot meer. Het is zelfs een zeer uitstekende zaak om te lunchen, dus ik kan het eenieder aanraden. Ik wil ze wel aanraden dit gerecht (of een variant hierop) een vast gerecht te maken: deze burgers zouden niet slecht staan op de kaart, en voor mij zou het in ieder geval een reden zijn om hier vaker te gaan lunchen.

21. Veronique V

Heerlijk gegeten, maar helaas kregen we na het eerste drankje geen nieuwe meer aangeboden. Ook niet toen de borden werden opgehaald. Na 40 minuten wachten en proberen contact te zoeken met de serveerster zijn we gaan afrekenen en ergens anders gaan zitten.

22. Dennis & Tamara

Heerlijk gegeten ter ere van mijn verjaardag. Speciale koffie was erg lekker, tomatensoep zoals tomatensoep bedoeld is. En ook de tosti tonijn en Chili con Carne vielen goed in de smaak! Aanrader!

23. Elke keer als we hier gaan eten is het goed. Verder is het super gezellig binnen en is de bediening altijd vriendelijk. Wij komen hier zeker weer terug!

24. Gisteren hier gereserveerd voor lunch, altijd druk, maar super geregeld. Lekker gegeten, vooral de pita chicken was toppie, en heel leuke bediening.

25. Gezellige knusse zaak,heerlijk de champignons van het huis,echt een bezoek waard, ook op het terras is het super om te zitten

26. Prima gegeten hier. Een veganistische maaltijd salade was geen probleem. Het werd uiteindelijk de Griekse salade. Gelukkig werden de ingrediënten opgenoemd zodat ik ze er op kon wijzen dat feta ook van een dier komt. Azijn en olie dressing standaard ernaast in plaats van erop. Perfect!

Ook hier wel het probleem dat een maaltijd salade niet echt een maaltijd is, maar meer een salade. De olijven zorgen wel voor wat calorieën, maar maakt de hoeveelheid vet wel hoog.

Met zes personen was de tafel wel wat krap. Er waren helaas geen grotere tafels beschikbaar. Maakt het wel gezellig en een ronde tafel praat makkelijker dan een rechthoek.

27. Gaby & Stef

Op onze vrije dag heerlijk in het zonnetje gezeten bij de trechter.....En zoals altijd weer een heerlijke lunch genuttigd.
    Altijd weer voor herhaling vatbaar.

28. Hier voor de wekelijkse eet.nu lunch terecht gekomen.

Als drankje heb ik de latte de lux genomen.

De lunch was de saté de trechter met stokbrood. was lekker mals gegrild en overgoten met voldoende saté saus. en salade erbij, met 2 stokbroden ene wit de ander bruin. Zeker zijn geld waard!

De zaak is gezellig huiselijk ingericht.

De bediening was wat minder deze keer iedere ober is wel aan onze tafel geweest de een nam de bestelling op en de ander kwam het brengen en wist dan niet wie wat had bestelt.

29. Hier gaan eten met de Eet.nu lunch. Ik moet zeggen dat het een erg leuke Brasserie is, het pand is niet al te groot, we hadden niet al te veel ruimte, maar het straalde wel veel sfeer uit. Lijkt me vooral 's avond heel gezellig daar een keer te gaan eten.

Zelf had ik een Zalm Ciabatta, hoewel het feitelijk geen Ciabatta broodje was (de vorm klopte niet). Gelukkig ben ik daar niet zo heel serieus in, de vorm maakt me niet uit, zo lang het er smakelijk uitziet en lekker is om te eten. Aan deze vereisten werd dan ook zeer zeker voldaan, ik was zeer onder de indruk dat zo'n (vrij groot) broodje zo lekker kon zijn! Ook was er gelukkig geen tekort aan zalm, sterker nog, de zalm paste amper op het broodje, en dat vond ik prima. Met de groentes erop vond ik het een goede combinatie, terwijl ik daar normaal niet zo'n fan van ben.

De bediening was prima, heel aardig en wat mij betreft waren ze niet te gehaast, maar ook niet zo traag dat ik me zou ergeren aan de wachttijd, prima dus! Ook had ik het idee dat mijn aanwezige collega's zeer tevreden waren, ook hun keuzes vond ik zeer smakelijk uitzien (wie weet een idee voor een volgend bezoek dus!).

De prijs was voor mijn gevoel ook prima met zo'n 7 euro voor dit gerecht, terwijl je aan zo'n hoeveelheid zalm bij de AH vaak al de helft hiervan kwijt bent (en dan smaakt het toch echt minder). Het enige nadeel, was dat het glas cola nogal klein was voor de prijs, kostte 1.70 euro, voor 1.85 euro hadden ze flesjes, maar toen had ik nog niet op de kaart gekeken helaas (hadden ze me mogen aanraden).

Al met al was ik in ieder geval enorm tevreden, het is er niet te duur, maar wel allemaal heel erg lekker. Zeker een aanrader om een keer in je lunchtijd te doen of na school, maar ook tijdens het shoppen of een uitje met vrienden lijkt het me een aanrader. Wat mij betreft zeer zeker voor herhaling vatbaar!

30. Voor mijn voorlopig laatste eet.nu lunch naar Brasserie de Trechter gegaan.

Om binnen te komen moesten we via het terras lopen. Hier waren de tafeltjes gezellig versierd met krokussen en kon je een fleecedekentje gebruiken indien je dat wilde. Binnengekomen werd duidelijk dat men hier ook was gegrepen door het carnavalsvirus met alle rood-geel-groene versieringen. De zaak heeft een sfeer als een oudbruin café. De gezelligheid stroomt al naar je toe bij openen van de deur. De vensterspiegels aan de wanden, de kleurrijke doorkijk luikjes in de houten planken en de robuuste tafels zorgen voor een warme sfeer. De rode leren stoelen zorgen voor een comfortabele zit. De verlichting is achter in de zaak is wat te donker naar mijn mening. De rechthoekige vensters voor keuken en wc zijn leuk vormgegeven. Op de tafels waren nu ook grote lantaarns aanwezig wat het wat minder makkelijk maakte als je met meerdere mensen kwam lunchen. We waren nu met zijn drieën, dus het ging net. Ook is het mogelijk om plaats te nemen op een van de houten banken.

Bij binnenkomst werden we al vriendelijk begroet door de eigenaresse. Deze kwam ook snel vragen of we al iets te drinken wilden. Ik besloot te gaan voor een koffie met kaneel en vanille. Een kleine minuut later stonden de drankjes al voor onze neus. Dus we konden het menu bekijken onder het genieten van onze drankjes. Mijn koffie werd geserveerd met slagroom en een klein likeurtje. Ook was er een chocolate chip koekje aanwezig. Het geheel was lekker maar er had van mij iets meer vanille in de koffie gemogen.

Het was voor mij vrij moeilijk een keuze te maken van de menukaart. Er is enorm veel keuze en vele 'huisspecialiteiten'. Waardoor de keuze niet makkelijk is. Ik besloot uiteindelijk te kiezen voor een gerecht op een van hun schoolborden: de flaguette met warme beenham en tonijnmayonaise. Er zat precies voldoende tijd tussen bestellen en het krijgen van de gerechten. Het geheel zag er mooi gepresenteerd uit met enkele kappertjes en groene kruiden op het bord. De service door de eigenaresse was zeer professioneel en vriendelijk. Onze koffies werden afgeruimd, zodat we plek hadden voor te eten.

Het broodje bevatte een geruime hoeveelheid warme beenham en smaakte lekker mals. Het was een perfecte combi met de tonijnmayonaise en rucolasalade. Ook smaakte het broodje erg vers en had de perfecte knapperigheid.

Na ons gerecht besloten we nog wat te drinken en ik koos voor een Choco Dolce. Deze werd door een van de andere serveersters naar ons toegebracht en de koppen waren allemaal overgelopen. Dit was een beetje jammer. In het schoteltje stond nu een poeltje chocomel. De chocomel was wel heerlijk met de toegevoegde extraatjes. Ook hier werd het geheel weer geleverd met een chocolate chip koekje.

Al met al een gezellig ingerichte eetgelegenheid, waar je je thuis voelt en vooral ook lekker kunt eten.

31. De salades zijn goed gevuld overheerlijk alsook de diverse soorten soep. Gezellige sfeer en leuke bediening.

32. Van het stokje tot de Pita Chicken en de best Ribs in town, het eten is hier gewoon zéér goed!

Mooie sfeervolle ambiance en een uitstekende bediening...

33. Levi 117 punten

Je kunt hier heel lekker lunchen (Pita Chicken), maar ook de warme gerechten zijn lekker. Inrichting is erg gezellig en knus!

34. Op aanraden van een vriendin besloten een keer te gaan lunchen bij de Trechter! Dit is zo goed bevallen, dat ik hier toch wel verschillende keren per maand lunch! Heerlijk!

De uitsmijter ham/kaas is heerlijk!

35. Ik kom hier regelmatig en ben zelfs een beetje fan, maar ik heb nu voor de zoveelste keer oud brood bij mijn overigens heerlijke soep gehad.

Ik hoop dat de eigenaren dit lezen want het is ronduit belachelijk om hierop te bezuinigen, het is dat alle overige gerechten zo lekker zijn anders ging ik hier niet meer terug....

36. Per toeval op de markt in Sittard terecht gekomen, bij De Trechter naar binnen gegaan, wat een leuke Brasserie, heerlijk gegeten en een fijne bediening, beslist een aanrader,

37. Silvana Verschuren

Elke maand lunchen wij wel een keertje bij de Trechter.

Het eten is altijd prima en de bediening altijd vriendelijk.

Onze kinderen vinden het altijd een feest als we bij de Trechter gaan eten, vooral de spare ribs zijn overheerlijk!

Wij blijven er zeker komen.... top tent!

38. Peter Wetzels

Hier laatst gegeten. Kwamen rond half 5 nog even binnen, maar personeel had er zichtbaar geen zin meer in. Het eten was duur, vrij lauw en het stokbrood niet te pruimen. Pluspuntje was de uiensoep. Lekker en zelf gemaakt. Personeel mag stuk vriendelijker en mijn cola leek wel water.

Nee, hier zal je ons niet meer zien. Vroeger hebben we er toch veel beter gegeten. (en goedkoper!)

Mvg. Peter.

39. Rob 2499 punten

Knus ingerichte lunchroom op de markt van Sittard, met terras. De uiensoep was heerlijk en leek toch echt zelf gemaakt en ook het twaalf uurtje (brood kroket, uitsmijter en huzarensalade) smaakte goed. Het bijgeleverde stokbrood was zeker voor verbetering vatbaar....

40. Op terras zitten bij de Trechter is heerlijk.

Heel lekker eten, vooral de pita chicken en de pita gyros, echt een aanrader! Verder is het ook niet al te duur en vooral belangrijk, de bediening is super vriendelijk!

Altijd alles even snel, dus kortom het beste terras op de hele markt!

Compliment!

41. Je kunt er lekker eten, maar voor die prijzen mag dat eerlijk gezegd ook wel.

42. Ben het helemaal niet eens met mijn voorganger.

Moet eerlijk toegeven dat ik niet bekend ben met hun broodjes. Hun kaart is zo uitgebreid met lekkere warme gerechten dat ik het zonde vind om er een broodje te bestellen.

43. Ik zie hier maar een iemand staan die de spijker op zijn kop slaat. Ik kom zelf van Sittard, heb al verschillende broodjeszaken geprobeerd waaronder de Trechter en dan zie je duidelijk waarom Raf dit geschreven zal hebben. Mijn ervaringen zijn ook niet al te goed en dan heb ik het over de versheid van de producten en de broodjes.

44. Ik heb vanmiddag bij de trechter gegeten en ik ben erg tevreden. Ik ben geholpen door twee vrolijke jongedames en het eten was erg lekker. Volgende keer weer.

45. De trechter is echt een leuke tent! Je kan hier super goed eten en het is niet te duur. Ik ben hier vandaag geweest en het was erg gezellig. Vriendelijke, spontane bediening en het eten was er heel snel.

46. Sammyyyy

Een super gezellig restaurant snelle en vriendelijke bediening!
    Je kan er heerlijk eten en het is goedkoop!
    Wat mij betreft de leukste tent op de markt!
    Alle complimentjes aan Tasj en Jos en hun team!

47. Wij bestellen hier vaak broodjes voor op het werk, maar heb echt heel veel slechte ervaringen zoals veel te laat bezorgen wij zitten met een pauzetijd, enorme prijsstijgingen de afgelopen tijd tegen het wettelijke in zelfs. Broodjes zijn niet vers en bijna niet te eten kwa opmaak en als klap op de vuurpijl nadat je ongeveer 5 euro voor een broodje gezond betaald die ook nog eens triest word belegd rekenen ze je ook nog eens 50 eurocent voor een beetje mayonaise die krijg je er dan in een zakje bij en kun je dan op je tafel er zelf op knuddelen echt belachelijk wat vind ik de techter een trieste zaak je krijgt hier echt geen waar voor je geld!!

48. altijd lekker eten, goeie bak koffie, vriendelijke bediening en zeer mooie zaak. dus alle complimentjes voor Tasj, Jos en hun team !

49. Franca Macaluso

Mijn man en ik komen al jaren gemiddeld 2x per week bij de Trechter.Geweldige bediening, iedereen is altijd vrolijk en attent.
    Verder wil ik toch even reageren op de resentie van Jan.Je geeft op een site je cijfer over de bediening, geen persoonlijke zaken. Die behoor je ter plekke te bespreken. Wij kunnen je mening hierover absoluut niet delen.

50. Leuke zaak,zeer snelle bediening. Goede prijs/kwaliteit verhouding. 'sZomers gezellig vertoeven op het terras.

51. Lekker en eenvoudig eten maar wel rijkelijke belegging en garnering. Behoorlijke porties voor schappelijke prijzen.