Bie 't Gruuzekirkske in Sittard

1479812030 78
1494207635 80
1506203972 78

1. M. Plasier

Lekker driegangenmenu voor een mooie prijs. Fraai opgediend en attente bediening. Sfeervol, intiem (niet te groot) ingericht. Aanrader.

2. Leo van Gerven

Middels de aanbiedingen van AH terecht gekomen bij dit restaurant. Na inlevering van de kortingskaarten van AH bij dit restaurant geen andere kaart. Gewoon de bijzondere gerechten van de a-la-carte-kaart gegeten. Heel bijzondere belevenis met betrekking tot de gerechten, mooie uitleg van de gerechten en kennis van alle soorten wijn. Ambiance wat minder i.v.m. Grote ramen en glas op het dak. Deze gaven door de inwerking van hars van bomen op het glas een minder verzorgde indruk. Verder een leuke avond gehad.

3. Math Daemen

4. b. debie

Wij waren de enige 2 gasten op een zaterdagavond in een groot restaurant. Geen sfeer dus. Een zeer beperkte kaart! De porties waren zeer minimaal, evenals de hoeveelheid wijn per glas. Daarentegen was het eten wel smaakvol.
    Ik zal hier zeker niet terug gaan.

5. Dit restaurant heb ik eerder al een tweetal keer bezocht voor een diner, wat toen op enkele aanmerkingen na, goed beviel. Vandaag hier geweest om te lunchen. Deze lunch beviel echter een stuk minder goed. De huisgemaakte hamburger was gort droog, smakeloos en saai. Een slecht en compleet doorbakken stuk rubberachtig vlees met sla, komkommer, tomaat en een heel klein beetje ondefinieerbare saus kan echt niet. De erbij geserveerde frieten waren ruim bestrooid met iets wat op paprikapoeder leek. Dit kruid overheerste en maakte de frieten absoluut niet lekkerder. Het andere gerecht was een plankje waarbij je zelf uit een aantal producten het plankje kunt samenstellen. In dit geval was dit gerookte kip (warm), coppa en gerookte forel. Erbij geserveerd brood, olie en zeezout.

De presentatie op een soort houten dienblad is leuk. De gekozen producten waren lekker, maar erg simpel en het verwarmen van gerookte kip had voor ons niet gehoeven. Het bijgeleverde zeezout bleek simpel keukenzout te zijn en de olijfolie leek maar op een standaard olie. De bediening is erg vriendelijk en attent, maar schenkt veel te kleine glaasjes wijn in, zeker voor het bedrag wat je hiervoor betaald. Het modern verbouwde restaurant is mooi, maar verdiend wel iets beter onderhouden en schoon gemaakt te worden (smerige parasols, bladeren in gangzone, vies geworden lichtstraat).

Kortom een teleurstellende lunchervaring. Jammer want de eerdere diner ervaring was goed en dit restaurant leek toch meer ambitie en potentie te hebben dan we hier vanmiddag hebben geproefd.

6. Chris van Wesel

En dan stap je op een dinsdagavond ‘Bie ’t Gruuzekirkske’ binnen, benieuwd naar wat ze te bieden hebben. Het, in mijn ogen, wat zakelijke interieur is niet helemaal mijn smaak. Al met al best wel spannend... Het werd een héle bijzondere avond met heerlijke gerechten op prachtig opgemaakte borden en een super spijsdrankcombinatie. Het personeel was zéér deskundig en erg vriendelijk.
    Het werd een verwenavond om niet snel te vergeten. Een echte aanrader dus!

7. Heerlijk geluncht bij Bie 't Gruuzekirkske in Sittard. Voor velen een onbekend restaurantje in een super sfeervol pand.

De broodjes waren ontzettend vers en krokant, de ingredienten van uitstekende kwaliteit en met zorg geserveerd.

Uiteindelijk een leuk praatje gemaakt met medewerker Stef. Jonge knul waar duidelijk aan te merken viel dat hij hart heeft voor de zaak waar hij werkt. Mooi om te zien. Zijn enthousiasme werkte aanstekelijk, hij had recht van spreken.

De verborgen parel van Sittard, een absolute aanrader voor een lekkere lunch of een mooi diner. We gaan binnenkort zeker terug!

8. Ieder gerecht zag er mooi uit en smaakte heerlijk. De service was super! Zeker voor herhaling vatbaar!

9. Claar America

Bij binnenkomst worden we vriendelijk ontvangen door Rick en gaan we aan een tafeltje dichtbij de keuken zitten. We bestellen een plenske en een hamburger. Beide gerechten zijn eenvoudig opgemaakt maar precies goed want ik hou niet van te veel poespas. De hamburger is perfect gebakken en zit in een heerlijk broodje. En ook alle componenten op het plenske zijn erg smaakvol. Vergezeld met een goed glas bier en wijn hebben we genoten van een heerlijke lunch. Wij komen zeker nog eens terug.

10. Rob 2499 punten

Voor het eerst gedineerd in dit prachtige restaurant, gevestigd nabij het "Gruuzekirkske" in hartje Sittard. Het restaurant begon nog niet zo lang geleden als Belgische bistro met de voor de hand liggende garnalen- en kaaskroketten, stoofvlees en steak frietes. Inmiddels is er echter wat verandert in de keuken en kookt men hier op hoog niveau, voor zeer schappelijke prijzen. Weliswaar nog hier en daar wat Belgische invloeden, maar nu vooral zeer verfijnde gerechten met mooie smaken en zeer kundig gepresenteerd.

We beginnen met heerlijke garnalenkroketten (9,50 euro) en voor de andere kant van de tafel coquilles met buikspek (13,50 euro). Beide gerechten zijn prima op smaak en vooral de coquilles blinken uit in verfijning. Hoewel dit voor een a la carte gerecht te zeer een miniatuurgerecht is. Als hoofdgerecht is de steak bearnaise (20 euro) stijlvol gepresenteerd en overheerlijk. De garnituren zijn wederom verfijnd en heerlijk op smaak. De vis van de dag is rode poon (18,50 euro) en komt met een romige saus van cepes ter tafel, ook weer heel lekker. Alhoewel het zelfde garnituur beter bij de steak past dan bij de vis. Speciale vermelding nodig voor de handgesneden frieten, zalig!

De service is daarbij onberispelijk en op een betrokken en enthousiaste manier. De wijnen komen sinds kort van kwaliteitslevarancier Sauter in Maastricht en de witte rioja die wij drinken is prima geprijsd en daarbij een heerlijk glas wijn.

Tot slot is er nog een mooi kaasplankje (voor 7,50 euro!) en bereidingen van chocolade (6,50 euro). Het zoete dessert is wederom verfijnd en goed qua smaak, maar ook wel weer aan de wat kleine kant voor a la carte.

Wij houden hoe dan ook een bijzonder goed gevoel over aan ons eerste bezoek aan dit restaurant. Hier zit echt potentie in. Jammer dat het er op deze zaterdagavond niet heel druk is. Ik hoop dat ze hier vooral doorgaan op deze ingeslagen weg en dit nog verder kunnen uitbouwen. Dit restaurant verdient het om een succes te worden.

Een paar tips van onze kant: Liever een garnituur minder, maar wel per gerecht het garnituur er op afgestemd. Houdt de portionering in de gaten, zeker van de tussengerechten/warme voorgerechten. Misschien deze alleen nog maar aanprijzen als "tussengerecht". Doe iets aan de afzuiging! Het is in de zaak niet prettig om de hele tijd een frituurlucht te ruiken, die ook nog eens penetrant in de kleding gaat zitten.

11. Voor de 3e keer hier wat gedronken/gegeten op het heerlijk rustig gelegen terras, helaas was dit onze laatste keer. Om 16.02 u wilden we in eerste instantie een pannenkoekje bestellen tegen de kleine honger. Dit kon niet meer, het was 16uur geweest. Dan maar een borrelhapje, ook goed, past misschien wat beter bij het drankje en het tijdsstip. Kwam de vriendelijke serveerster ons vertellen dat de keuken dicht was tussen 16u en 17u. Huh? Keuken dicht? Ja, want het personeel moest zelf ook eten!

Naar de baas gestapt of een portie bitterballen echt niet geserveerd kon worden. NEE! Bij 'klanten' die na 16u het terras verlieten werd ook direct een bordje "gereserveerd" op tafel gezet. In no time waren op 3 tafels na, alle tafels gereserveerd. Wij nog denken dat er 's avonds een feestje was ivm oktoberfeesten, maar nee, na 17u gingen de bordjes weer van tafel en waren de 'klanten' weer welkom. Nog nooit zoiets meegemaakt!! Helaas zien ze ons op dit heerlijke terras niet meer terug.

12. Zaterdag met mijn zoon voor het eerst gaan eten, het was zeer goed, mooie producten en een goede bereiding. Het blanc bleu kalfsvlees is een aanrader, super goede kwaliteit wat bijna nergens te krijgen is. De bediening uiterst vriendelijk en attent, voor iemand die van lekker eten houdt is dit een perfect restaurant. Goede prijskwaliteit verhouding. Mij zullen ze zeker terugzien.

13. Luud 18 punten

Afgelopen zaterdag voor de 1e keer gaan eten bij "Bie 't Gruuzekirkske.". Wij gaan regelmatig uit eten en maken ook vaker gebruik van social deals. Deze keer weer eens gaan eten zonder social deal. Er zijn van die restaurants die steken met kop en schouder boven de middelmaat uit. Zo ook Bie 't Gruuzekirkske.
    Wat een gezellige ambiance en wat hebben we heerlijk gegeten. Bovendien was de bediening heel attent en zeer vriendelijk. Een echte aanrader en zeer zeker voor herhaling vatbaar.

14. dhr.Quint

Zeer lekker gegeten en bijzonder vriendelijke en gastvrije bediening! Ondanks de misschien ietwat 'kleine' kaart is het absoluut de moeite waard om te gaan eten!

15. Nikki 491 punten

Aan de ene kant vond ik dineren in dit restaurant een aparte belevenis, aan de andere kant ook ietwat teleurstellend. Het restaurant is heel modern, daardoor is de sfeer ietwat kil (mede door de harde verlichting). De bediening is correct en het eten smaakt prima (hoewel kleine porties).

Ik was al een paar keer langsgelopen en het zag er gezellig uit. Binnen viel dat ietwat tegen. Desondanks een aanwinst voor Sittard. Als de kaart uitgebreid wordt en de porties wat ruimer, wil ik er best nog een keer gaan eten. Zeker nu het buitenterras open is.

16. Wendy 21 punten

Genoten op het terras van een salade met kip en een goede kop koffie met verwennerij erbij. Dames in de bediening erg vriendelijk, maken tijd voor een gezellig gesprekje.

De kaart voor in de avond bekeken, zag er goed uit. Jammer dat dit onze laatste middag in Sittard was anders waren we hier zeker voor een diner teruggekomen.

17. Lars

18. Ook vanavond weer heerlijk gegeten 'Bie 't Gruuzekirkske'. Ze hadden net een nieuwe kaart dus heb mij eens goed laten verwennen. Een uitgebreide keuze in salades waarbij mijn keus al snel viel op de salade met kip met yoghurtdressing. In 1 woord: voortreffelijk. Het hoofdgerecht bestond uit een varkensrack met pepersaus die als het ware op mijn tong smolt. Heerlijk !!

Wat de service betreft: een betere ben ik in Sittardse nog niet tegengekomen.

De locatie zelf doet, vooral tegen de avond, sprookjesachtig aan. Mooi met 't Gruuzekirkske in de spotlight. De ligging ligt ideaal, lekker weg uit de drukte.

Kan niet wachten tot we van de zomer op het terras kunnen genieten van 'Bie 't Gruuzekirkske.

19. Onlangs geluncht in dit nieuwe restaurant. Het restaurant ligt op een mooie locatie net tegen de rand van het centrum aan en dankzij de glazen serre wordt de gezellige ruimte goed verlicht. De bediening is heel vriendelijk en behulpzaam en het eten is goed. Ik kom hier graag nog eens terug om wat andere gerechten te proberen.

20. Ik ben d'r een paar keer geweest. Zeer goede aanwinst voor de stad en centrum. De prijs kwaliteit verhouding is goed te noemen. Je kunt er ook een goed kopje koffie drinken of ontspannen wat lezen.

21. An 822 punten

Zojuist wezen lunchen in Bie 't Gruuzekirkske. Een nieuwe zaak in Sittard, dus dit moesten we eens proberen en dat is zeker niet tegengevallen!
    Ontvangst was zeer vriendelijk. We konden kiezen waar we wilden zitten en met de zon die juist scheen, leek het ons wel leuk om in de "serre" (gedeelte volledig uit glas: muren & plafond) te zitten. Zo gezegd, zo gedaan. Het drinken konden we ook meteen bestellen.
    Na even de menukaart bekeken te hebben, was de keuze snel gemaakt: 5x steak en voor mezelf de kaaskroketjes met brood. De steaks waren lekker, alleen had hier en daar de cuisson iets beter gemogen. Mijn kroketjes waren ook heel lekker. Hoewel ik eerlijk gezegd een klein mandje brood had verwacht (4 of 5 sneetjes) in plaats van 2 sneetjes op het bord. Maar goed, in verhouding tot de hoeveelheid kaaskroketjes was dit nog wel ok. Ook even ter verduidelijking: op de foto ligt er weinig sla op mijn bord, maar dit komt omdat ik gevraagd had de rucola er niet bij te doen.
    Wanneer de glazen leeg waren, werd beleefd gevraagd of we nog wat wilden drinken. Dit zonder te zeer storend/opdringerig te zijn.
    Al bij al een zaak waar we waarschijnlijk nog eens naartoe zullen gaan!

22. Tom 1167 punten

Vandaag voor de eerste keer hier wezen lunchen met collega's. Het restaurant zelf vond ik er netjes uitzien en straalt een fijne sfeer uit. Het was wel erg rustig (lees; leeg) toen we binnenkwamen, wat de sfeer iets dempt. Later werd het wel drukker. De bediening was vriendelijk en correct, gelukkig niet al te formeel. Er werd ook netjes tussendoor gevraagd of alles naar wens was, en we hoefden niet lang met lege glazen te zitten. Van de zes mensen hadden er 5 de steak besteld, ze zagen er allemaal prima uit, inclusief die van mij. De smaak was ook prima, en de bernaisesaus was zeker een goede keuze wat mij betreft. Daarnaast nog lekker wat frietjes erbij en een salade, helemaal goed! De prijzen zijn gemiddeld te noemen, maar gezien de kwaliteit in orde is, is de prijs/kwaliteitverhouding zeker voldoende tot goed.

Enkele kleine puntjes, aangezien iets nooit perfect is (maar dit zijn slechts puntjes die voor mij persoonlijk gelden); Bij de steak vroeg ik om medium-rare, maar deze bleek meer 'gewoon medium' te zijn. Nog steeds heel lekker, maar hij had dus iets meer 'rare' gemogen. De frietjes waren wat mij betreft nét iets te lang gebakken, en het mochten er ook iets meer zijn. Wel nog steeds erg lekker hoor! De salade was qua portie perfect, al vond ik hem erg basic (standaard slablaadjes met wat komkommer, tomaat en een dressing). Dus ik had graag wat extra dingetjes hierin teruggevonden (stukjes paprika, wortel, croutons.. je kunt er natuurlijk van alles in kwijt).

Al met al een prima lunch genoten en zeker voor herhaling vatbaar! Ik ben er dan ook van overtuigd dat dit zeer spoedig zal gebeuren.

Aanrader? Ja hoor!