Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Sint Willebrord verdeeld zijn.

Na 35 jaar de top 100 van de Lekker bereiken kwam toch een beetje als een verrassing. Ik moet bekennen dat de kookstijl de laatste jaren nog iets verfijnder is geworden en de invloed van de Franse keuken is gegroeid.
    We werden verwelkomd door de sympathieke Monica Tsang, leuk was het om sommelier Luc Linnenbank weer tegen te komen. We kregen ditmaal een tafel aan het raam in het grotere restaurant gedeelte, prima. De aperitief trolley werd voorgereden, het werd een Verdejo 2017 uit de Rueda van Félix Lorenzo Cachazo die goed beviel. Ernaast een amuse trio. Een krokant hoorntje gevuld met pompoencrème gekruid met curry waarop stukjes verse makreel, afgewerkt met foreleitjes, verfijnde smaken.
    Een savarin van pekingeend met toefjes crème van hoisin, hoog op smaak, heerlijk.
    En een kopje met gebonden bospaddenstoelensoep.

De eerste begeleider werd uitgebreid met passie toegelicht door de enthousiaste Luc. Een Spätburgunder rosé 2017 van Künstler, fris en verfijnd met tonen van aardbei en framboos. Uit de keuken een mooie presentatie uitgeserveerd door de jonge keukenchef. Plakjes sashimi van Japanse Hamachi, ernaast een ceviche dressing van ponzu met witte soja, erop een quenelle wasabi ijs, structuren van mango, papaja en tomaat en krokantjes van gepofte quinoa. Aan tafel afgewerkt met een olie van lavas. Een gerecht met veel smaakbeleving, de dressing was hoog op smaak, de wasabi was prima gedoceerd en de delicate hamachi was voortreffelijk. De wijn bleef wat op de achtergrond maar combineerde prima. Om de gang af te ronden was er een Gillardeau oester afgewerkt met Balinese oester dressing, genieten! (9,75)

Een speciale begeleider, het favoriete drankje van Mike Tsang (de zoon), pruimen sake van Heiwa Shuzō, drie jaar gerijpt. Mooie amber kleur, het aroma deed denken aan amaretto, in de mond duidelijk frisser en lager in alcohol, wow. De keuken is de uitdaging aangegaan om hierbij een passend gerecht te ontwikkelen. Een klassiek Franse terrine van eendenlever, gemarineerd in de sake waarin cacao en zacht gegaard op 54 graden. Een keurige balk met mooie marmering, erop een laag pruimen gelei en erbij ingelegde Kumquat, schijfjes pruim en dotjes gelei van chardonnay azijn. De lever was mooi hoog op smaak, de Kumquat zorgde voor een verfijnd bittertje dat de koppeling naar de sake optimaliseerde. Mijn favoriet van de middag. (9,85)

Verder met een frisse en sappige Chenin Blanc uit de Vouvray van Sables Blonds. Op een kobalt blauw bord de koningsgarnaal in tempura op een zoetzure saus waarin jonge bamboe scheuten, erop huisgemaakte kimchi, ernaast een “chipje” van de poten en een shiso blad in tempura. Mooie texturen, verfijnde smaken, de saus was lekker zuur met een toets van mango en passievrucht. De crispy pootjes smaakte mineralig. De wijn sloot naadloos aan. (9,5)

Over naar Italiaans rood, een Alberaia 2015, Sangiovese van Caciorgna Pietro, vol met cassis fruit met een vleugje hout. Uit de keuken de Anjou duif in Hong Kong stijl. Twee langzaam gegaarde borstfilets in eigen saus en een bitterbal van de bout. Het garnituur lag op een niet eetbaar blad, wat ik minder handig vond. Cilinder “lo mai kai”, ofwel kleefrijst met stukjes Chinese worst, stukjes rode biet, takje groene blaadjes en ingelegde crosne (Japanse andoorn). Apart uitgeserveerd, een schaaltje nasi kuning. De cuisson van de borst was prima, evenals de smaak, de biet en crosne paste prima. Van de rijst met worst moet je houden. De wijn was keurig in balans en vulde het gerecht aan met zijn zuren. (9,6)

De dessertwijn was iets speciaals, Trockenbeerenauslese van PMC gemaakt van Welschriesling 2015, geconcentreerd met tonen van exotisch fruit en uitstekende zoetzuur balans. Uit de keuken een tweetraps dessert. In het schaaltje een papje van rode rijst waarop zeste van limoen, quenelle kokosijs, koriander cressjes en krokantje van rijst, aan tafel afgewerkt met kokosmelk. Goede textuur van rijst, niet te zoet met lekkere toetsen van koriander en kokos. Onder de rijst kwamen we nog wat ganache van witte chocolade tegen, wat het wat zoeter maakte.
    Op de deksel verschillende structuren van lychee en witte chocolade, anijs cressjes, kokos schaafsel en krokantje van rijst. Goede toets van lychee maar voor mij wel wat zoet. De heerlijke wijn kwam iets beter tot zijn recht bij het eerste deel. (9,3)

Bediening was wederom uitstekend verzorgd met een hoofdrol voor de enthousiaste Luc ondersteund door Wendy Tsang.

Het was wederom een mooie beleving en ben nog steeds onder de indruk van het foie gerecht met kumquat en pruimen sake, bedankt!

Al jaren gaan we naar dit restaurant omdat je er gewoon lekker kunt eten tot… het moment dat ik afhankelijk werd van een buddyhond. De eigenaresse weigerde me binnen te laten met de hulphond. Gewoon schandalig blinde mensen mogen niet binnen met een blindegeleidehond, mensen met een beperking mogen niet binnen met een hulphond. Ondanks het feit dat dat dit strafbaar is. De eigenaresse maakt zich schuldig aan discriminatie. Er is aangifte gedaan tegen de eigenaar. Steun mensen met een beperking en… De eigenaren dicrimineren mensen met een beperking!

Nicoline

Héérlijk gedineerd met 4tjes. Onze gasten waren ook blij verrast met onze keus om hier gezellig te gaan dineren :)

Mike Meeusen

De mireilla schotel is het beste wat ik in tijden op heb, heel aardig personeel ook! Zeker een aanrader.

adriaan

Het restaurant bestaat inmiddels 35 jaar, daar hoort een mooi Jubileum menu bij. Vorig jaar waren we aardig onder de indruk van de verfijnde Aziatische smaken dus gereserveerd voor een lunch op vrijdag.
    De verkeerssituatie voor de deur is gewijzigd (een richtings-verkeer) maar de parkeerplaats is nog van beide zijden te bereiken, fijn. We werden begeleid naar een ronde tafel aan het raam, prima. Monica Tsang kwam met de rijk gevulde aperitief wagen, ze wist onze voorkeur nog, het werd de Spaanse Godello van Lagar da Xestosa die erg goed beviel. Het menu werd nog even doorgenomen deze was op enkele puntjes aan onze voorkeuren aangepast, prima. Leuk dat Helena Tsang de gasten nog even persoonlijk kwam verwelkomen.

De amuse met Thaise invloeden opgebouwd uit vier delen kwam op tafel. Als eerste een blokje mousse van tom kha kai met gelei van rode peper in een crumble van pinda, verrassend sappig in de mond met verfijnde smaken en licht pikant, heerlijk.
    Een kopje met pompoensoep. Krokantje van zoete aardappel, verrassend. Als laatste een viskoekje van de gril met een zoet zure dip, heerlijk.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de voor ons nieuwe Sommelière Lisa Snepvangers. Viognier uit de Pays d’Oc Clementine van een Belgische wijnmaker in een elegante stijl. Een tweetraps voorgerecht. Op een mooi zwart bord met reliëf, tartaar van Schotse zalm aangemaakt met een dressing van yuzu en soja, erop schuimpjes van bonito, zoetzure daikon en komkommer, plakjes radijs en kletskopjes van sesam. Delicaat met mooie texturen en frisse toetsen. Apart uitgeserveerd sushi met erop Japanse ebi garnaal op een toef wasabi crème afgewerkt met haringkuit. De sushi was licht knapperig en plakte wat aan de tanden, de smakencombinatie was uitgekiend en verrassend lekker. (9,3)

De viognier werd doorgezet voor bij het inmiddels bekende signature gerecht van de chef. Een keurig bruin gebakken coquille op een bedje van gestoomde glasnoedels met ertussen takjes zeekraal, ringen van bosui en groene sojaboontjes, erop een plakje krokant gebakken lotuswortel en takje Shiso Purple cresse. Ditmaal overgoten met een hele lekkere licht pikante dashi soja saus. Het XO gedeelte van de saus vonden we terug op de coquille. Nog steeds een delicatesse, genieten! (9,5)

Uit de Pfalz een droge Grauer Burgunder Muschelkalk 2016 van Wilhelmshof, lekker sappig en romig. Uit de keuken een proeverij van zeefruit. Siu Mai gevuld met Koningskrab en afgewerkt met forelkuit, heerlijk. Een dim-sum op basis rettich met pikante dip. In een stoommandje Bapao gevuld met Singapore chili kreeft. Het klapstuk was de grote geroosterde garnaal met heerlijke rooktoets waarbij een saus van cashewnoot en nog lekkerder chutney van mango en ananas. Om af te wisselen een schaaltje tapioca kroepoek. De wijn was hierbij keurig in balans. (9,4)

Over naar rood met een Squinzano gemaakt van Negroamaro van het huis Due Palme, zeer zacht en rond met tonen van rijp zwart fruit. Op het bord Nieuw Zeelands lamsrack gegaard in de green egg besprenkeld met Balinese saus waarbij een Spaanse padron peper en krokantje van lotuswortel. Apart uitgeserveerd gebakken trompet de la mort op een bedje van beetgare kailan. Het lam was perfect gegaard, normaal houd ik niet zo van de smaak van vet (dit was grotendeels verdwenen) maar dit combineerde ditmaal uitstekend met de heerlijke Balinese saus. Ruim voldoende afwisseling met het garnituur. De zachte wijn sloot naadloos aan en was een schot in de roos. (9,8)

De dessertwijn kwam uit India, een laat geplukte Chenin Blanc 2014 van het huis Sula, net even complexer en rijker dan de Loire wijnen die ik ken, met tonen van rijp exotisch fruit. Op een mooi groot wit bord een mooie presentatie van verschillende bereidingen van mango, passiefruit, ananas en yuzu erop een flinke quenelle heerlijk lychee-ijs en afgewerkt met een schijf Valrhona Ivoire chocolade. Een dessert waar je blij van wordt mijn lievelings-smaken in verschillende texturen. De wijn sloot hierbij naadloos aan, genieten. (9,7)

Als afsluiter nog een lekkere Nespresso met een drietal keurig gepresenteerde, lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd, we voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Samengevat was het weer een mooie culinaire middag met verfijnde oriëntaalse smaken in een ontspannen ambiance met gezellige bediening. We voegen ze graag toe aan onze favorieten, bedankt!

Ik kom er graag al van jongs af aan. Onder de shoarmaboeren niet de goedkoopste maar eten is goed (soms een 10, soms een 8) en vriendelijk correct personeel. Sausjes moeten groter maar dat is bij de meesten zo. Op sommige gerechten zou je 4 stuks knoflook willen. Donderdag pizzadag!

8. Chinees-Indisch Sint Willebrord

Waardeloos. Eten gaat nog wel maar sommige etenswaren zijn erg slecht/onverkoopbaar. Zakelijker en meer sfeerloos bestaat niet. Dat was vroeger wel anders (vorige eigenaar).

slechte ervaring, ben net vandaag 31/05/2017 om 13u45 de tent uitgelopen, zitten er gewoon twee personen ongezellig hun sigaret te roken aan de balie terwijl je er zit te eten, vraag ik of het stoort als ik verder eet, antwoorden ze het stoort je duidelijk als wij roken, vraag ik hun sigaret te doven, zeggen ze gewoon je kan aan de andere kant gaan zitten, echt niet normaal, met alle chinezen, maar niet met de deze, en de eigenaar die gewoon niets daartegen onderneemt, gewoon buiten proportie, zulke zaak moeten ze gewoon verbod opleggen rokers toe te laten in hun pand

Tristan kools

Lekker eten, om te smullen!

ik kom er al vele jaren
    alles altijd perfect en een ieder op zijn beurt
    dit gaat altijd en dit loopt goed.
    deze zaak is dus een aanrader!!!!!

Martijn en Henny

Schoon, fris, redelijk eten voor een iets te hoge prijs.

Is gewoon heel lekker en goede service. En vooral de döner en shoarma is gewoon goed.

Zeer vriendelijk personeel dat weet wat ze doen.
    Snelle service ook bij thuis brengen. Altijd gezellig, zelfs als ze gaan sluiten laten ze je rustig nog eten.

Na een tip van een verwende eter, die onder de indruk was van de mooie oriëntaalse smaken en de toffe gastvrouw, was onze aandacht wederom getrokken. Er waren sinds ons laatste bezoek al weer zo’n 4,5 jaar verstreken, dus maar meteen geboekt voor een lunch op zondag middag.

Er was deze middag voor de deur een grote braderie maar de auto konden we vrij eenvoudig een stukje verder parkeren, mooi. Er was wat teveel wind om plaats te nemen op het terras waardoor we neerstreken aan het raam in de serre met zicht op de mooie Chinese tuin. Monica Tsang kwam met een indrukwekkende aperitiefwagen waarop een uitgebreid assortiment gin en mousserende wijnen. Ik wilde toch graag een witte wijn. Dit werd een Spaanse Godello van Lagar da Xestosa die erg goed beviel. Het menu (op onze voorkeuren aangepast) en de wijnkaart werden overhandigd. Een mooie gebonden overzichtelijke wijnkaart met wijnen van over de gehele wereld, die keurig per land zijn gecategoriseerd. Ertussen staan leuke spreuken wat het lezen gezelliger maakt. De lievelings-wijnen zijn met hartjes aangegeven en met groene blaadjes de biologische wijnen, prima.

Een amuse trio verscheen. In een wit schaaltje een delicate marshmallow met ingelegde radijs en uienringen. Een mooie presentatie van bouchot mosselen, op een fijne brunoise van granny smith die aangezuurd was met citrus, verder nog en een krokantje met sesam en nori, erg lekker. De derde amuse was een kom met Laksa, een licht pikante Maleisische kokosbouillon met stukje kwartelei en blokje surimi, genieten tot het laatste druppeltje.

De eerste begeleider werd keurig door Monica gepresenteerd. Een Griekse witte van het eiland Santorini, de Atlantis 2015 van Argyros, verrassend aroma met veel mineralen en subtiele zuren, in de mond verfijnd en complex met een subtiele ziltige afdronk, heerlijk. Op het bord een stuk koude scholfilet met erop een lauwwarme gebakken langoustine, blaadjes waterkers en takjes zeebes. Ernaast shiitake, stukjes artisjok en een sausje van waterkers. Het geheel werd aan tafel afgewerkt met een vinaigrette van langoustine en Japanse sansho bessen. Verrassend dat de schol koud was, wel lekker sappig en heel puur van smaak. De langoustine was heerlijk. De overige ingrediënten combineerde mooi maar ik miste de oriëntaalse toets. De wijn sloot naadloos aan, deze ondersteunde de delicate smaakjes. (9)

Over naar de Gentil uit de Alsace van het gerenommeerde huis Hugel, een blend van ongeveer alle witte druivenrassen uit de Alsace, mooi aroma, aangenaam fris in de mond met een klein zoetje in de afdronk. Deze werd gepresenteerd door de sommelier die het vanaf hier van Monica over nam. Uit de keuken een signature gerecht van de chef. Een keurig bruin gebakken coquille op een bedje van glasnoedels, zeekraal, ringen van bosui en groene sojaboontjes, overgoten met een magisch lekkere xo saus. Erop nog een krokant gebakken plakje lotuswortel en Shiso Purple cresse. Wat een delicatesse, prima smaken met ruim voldoende afwisseling en een hele mooie oriëntaalse toets. De wijn was een voltreffer, hij vulde het gerecht aan met zijn zuren en mooie aroma. (9.7)

Over naar een Grauer Burgunder Buntstück trocken 2012 van Dr. Wehrheim, biodynamisch gemaakt en een echte vriend van de oriëntaalse keuken. Ernaast gegrilde gamba's Singapore stijl. Dat wil zeggen, met het jasje nog aan en met opengesneden rug. Ze lagen op een bedje van lamsoren, zeekraal, gebakken uitjes, ringen van bosui en schijfjes rode peper. Het geheel werd aan tafel afgewerkt met een licht pittige, zoete saus. Er lag nog een stukje limoen naast om de gamba's naar wens aan te zuren. De gamba’s waren in mijn beleving ietsje te ver maar erg lekker. Een goede smaakbalans met de zilte groentjes en de heerlijke wijn. Wel een beetje ongemakkelijk omdat we van het pellen nogal vieze handen kregen. Een extra beleving zullen we maar zeggen. (9.2)

Voor het pièce was een hele speciale Spaanse Verdejo 2015 geselecteerd van het huis Valdelagunde, heerlijk aroma met tonen van passievrucht en rijpe ananas, sappig in de mond met een elegante midden lange afdronk. Uit de keuken een mooi stuk bruin gebakken tarbotfilet op een bedje van Aziatische groenten, Japanse noedels en beukenzwammen. Verder nog een kroepoek van tapioca met nori. Aan tafel afgewerkt met een magisch lekkere teriyaki die was verrijkt met premium witte soja. Het kannetje bleef op tafel, super! De cuisson van de tarbot was top. De balans met de wijn was prima, genieten weer. (9.6)

De dessertwijn was een speciale, Rivesaltes Ambré 1997 van Cazes, gemaakt van de Grenache Blanc, vijftien jaar op hout gerijpt met een verrassend fruitig aroma waarin tonen van sinaasappel, abrikoos, rozijnen en noten. In de mond een goede zoet zuur balans met een lange afdronk. Uit de keuken een mooie presentatie. Als basis een saus van zwarte sesam met erop een kubus ijs van Valrhona chocolade, quenelle ijs van gezouten melk, gekarameliseerde plakjes banaan, toefjes crème van bastognekoek, sponge cake en toefjes gel van yuzu. Een verrassende smakenbalans, voornamelijk door de zwarte sesam en gezouten melk die we op deze wijze nog niet kende. Heerlijk hoe de complexe wijn het gerecht naar een nog hoger niveau bracht, genieten weer. (9.6)

Bediening was uitstekend verzorgd, Monica Tsang liet deze middag zien waarom ze door Gault Millau tot talentvolle gastvrouw is verkozen, alles was tot in de puntjes verzorgd. Ze kreeg na de eerste gang ondersteuning van een ervaren sommelier. Gezellig dat Helena Tsang deze middag nog even een rondje langs de gasten maakte.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend, vijfgangen Sunday Special menu €50,-, wijnarrangement €35,50, huiswijn €5,- en koffiearrangement €5,95.

Samengevat kunnen we stellen dat we weer enorm hebben genoten van verfijnde gerechten met oriëntaalse toets en geweldige sausen, waarnaast uitgelezen wijnen, dit alles in een fijne setting met prima bediening. We proefde een duidelijke verbetering ten opzichte van de vorige keer. De sausen zijn nu minder uitbundig en iets verfijnder. Hierdoor is de balans met de overige ingrediënten verbeterd, waardoor deze beter tot hun recht komen. Een aanrader voor de levensgenieters en liefhebbers van de verfijnde oriëntaalse keuken. Bedankt!

Het was lekker en voor herhaling vatbaar!!

Al vele malen gegeten hier. Eten perfect en bediening vriendelijk.
    Een aanrader!

Stefhan

valentijn

We hebben lekker gegeten en de service was heel goed, maar de kaart is niet zo uitgebreid.

Bijzonder hygiënische zaak. Alles blinkt. De kaart is zeer ruim en de kwaliteit van het eten prima.

Een aanrader!

Echt een aanrader! Eten wordt vers en snel bereid. Bediening is vriendelijk en haalt vuile borden snel op. Restaurant is uitgebreid, veel meer keus! En echt goedkoop.. Van alle restaurants waar ik ben geweest is dit het lekkerst! Drinken zit bij de prijs in, alcoholische dranken vallen erbuiten, maar voor maar 1 euro per glas! Wat wil je nog meer...

Zeer uitgebreid menu. Uitstekende bediening en een voordelig maandmenu. Voor herhaling vatbaar!

Anderhalf uur moeten wachten op een verlepte koude pizza die we zelf nog in de oven moesten opwarmen. Voor ons nooit meer.

Laura de Jong

Het menu tijdens de restaurantweek was uiterst beperkt en wisselend van kwaliteit.

Voorgerecht (carpaccio van Wagyu beef) was voortreffelijk. Het extra tussengerecht van Japanse hapjes (waarvoor 12,50 Euro extra betaald moest worden) was goed maar niet echt speciaal. Voor het hoofdgerecht was er alleen maar kip met toebehoren en dit viel behoorlijk tegen.

Stukken heel goed bereide kip met de huid er nog aan oké, maar die huid moet dan wel krokant zijn en dat was deze niet. Als bijgerecht o.a. een bitterbal met speciale vulling die niet echt smaakte en waarvan de buitenkant taai was. Het nagerecht was een combinatie van kleine liflafjes met een mini vruchtentaartje, een op smaak gebracht schuim en een ijs quenelle. Alleen het vruchtentaartje beviel erg goed, de rest viel zwaar tegen.

Wat er voorbij kwam aan gerechten die van de kaart waren besteld zagen er geweldig uit en waren waarschijnlijk ook voortreffelijk van smaak. Wij als restaurantweek gasten kwamen er naar onze mening echter minder goed vanaf.

Wij hebben er in het verleden wel eens veel beter gegeten.

Gerard

Anita Heeren

John en Nathalia

Na familie bezoek in Schijf gezocht naar een shoarmatent in de buurt. Na Sprundel te hebben afgezocht naar iets fatsoenlijks terecht gekomen bij Pyramide in Sint Willibrord. Top gegeten. Lekkere grote shoarmaschotel en mijn vriendin nam een broodje doner. Met nog een rit van 2,5 uur voor de boeg, konden we voldaan op pad. Super tent!

Johan

Afgehaald, nou dat kun je beter maar niet doen en vooral niet zoals wij op een maandagavond. Ik had het gevoel dat we de kliekjes zaten te eten van het buffet van zondagavond. Een hoop kleffe zooi wat ze uit de diepvries gehaald hadden. Gadverdamme, eens en nooit meer.