Hier zie je hoe de meningen over de De Rooise Boerderij verdeeld zijn.

Heerlijke maaltijd, verrassingsmenu gekozen met als toevoeging kreeft en vis. De keuken had zich heel goed uitgeleefd en een heerlijke maaltijd voor ons bereid. Een explosie van smaken die heel goed elkaar aan vulden. Samen met de heerlijke wijnen die erbij geserveerd werden behorende bij het wijnarrangement was dit een hele goede en mooie keuze.

Op doorreis bij toeval ontdekt. Deze mooie boerderij viel direct op toen we even van de snelweg afweken om iets te eten. Prima keuze bleek later. Een bijzonder vriendelijke ontvangst van de eigenaar gaf al een eerste goede indruk. De menukaart was best wel verrassend. Mooie gerechten vooraf, en de hoofdgerechten waren niet mis als portie. Een mals stuk ossenhaas en een mooie moot roodbaars wat allemaal perfect bereid was. Een lekker dessert ronde het bezoek af.
    We hebben even lekker gegeten en kunnen dit restaurant zeker aanraden.

wijninga

Ben er gisteren voor de 2e keer geweest, was top. Kreeftmenu is een aanrader. Goede bediening en het eten was uiteraard super. Op na de 3e keer.

Zeer lekker gegeten, 4 gangen verrassing menu was echt een verrassing. Leuke sfeer en prima bediening. Ook de keuken was prima en had een snelle respons. Drank is wel redelijk aan de prijs. Restaurant is zeker oké en zal er ongetwijfeld nog een keer terug komen.

Op onze trouwdag door de weeks wezen eten. Het restaurant was op een ander aanwezig stel leeg wat ten koste ging van de sfeer. Helaas liet de bediening ondanks de rust te wensen over. Binnen was het te donker. Lekker gegeten, maar we miste de sfeer. Voor de prijs/kwaliteit blijft onze voorkeur uitgaan naar De Beleving in het centrum van Rooi.

Na reeds een paar keer eerder wezen eten bij de Rooise Boerderij nu ook de 80ste verjaardag van m`n vader hier gevierd. De voorgaande keren was het allemaal erg goed, lekker van smaak, goede bediening en een zeer gezellige ambiance. Kortom, de verwachtingen waren ook nu weer hoog gespannen. Eens kijken of Jan van de Moosdijk en zijn mensen het wederom waar kunnen maken.

Bij binnenkomst worden we tegemoet getreden door een vriendelijke jongeman die onze jassen in de gardarobe hangt. Voor de privacy, en de rust voor de overige gasten, hadden we met de gehele groep de bovenverdieping, de zogeheten "Entresol", toebedeeld gekregen. Dit was keurig geregeld met "eigen" bediening. De "Entresol" heeft een mooi besloten karakter met een eigen bar en waar voor de borrel vooraf 2 statafels waren klaargezet met wat versnaperingen erop. Omdat wij als laatsten van de familie aankwamen visten we daar echter al achter het net want die hapjes waren al zo goed als op. In deze rustieke boerderij zit je in de Entresol als het ware op zolder, dus wel op de mooie rustieke, maar keiharde, balken letten want je stoot je hoofd er zo aan. Niettemin zorgen deze balken wel voor de mooie uitstraling welke zo kenmerkend is voor oude boerderijen. Kortom, een mooie plek om met een grotere groep toch intiem je feestje kunt vieren en een diner kunt nuttigen alhoewel mijn voorkeur toch uitgaat naar dineren in het retaurant op de begane grond.

Het eten
    Er was een speciaal voor de gelegenheid gemaakte menukaart met een aantal vooraf afgesproken gerechten. Bij het voorgerecht kon men kiezen tussen:
    - Carpaccio van runderhaas met kletskop van Parmaham, truffelcreme en parmezaan of,
    - Rosbief van tonijn met gebakken gamba`s en balsamicocreme.

Als tussengerecht was er keuze uit:
    - Wildbouillon met geconfijte eend, knolselderie en stokzwammetjes of,
    - Lichtgebonden oesterzwammen soep met creme fraiche.

Als hoofdgerecht hadden we de keuze uit:
    - Gebakken heilbotfilet met gegrilde coquille st-Jacques en luchtige kreeftenjus of,
    - Gebraden hertenfilet met wildsaus en bospaddestoelen of,
    - Gesauteerd biefstukje van het dikbilrund met een rode wijnsaus en sjalotjes.

Het diner werd afgesloten met een Grand dessert en koffie na.

De voorgerechten waren unaniem voortreffelijk! De runderhaas carpacchio was mooi op temperatuur en heerlijk mals. De kletskop van Parmaham zorgde voor een lekkere pittige bite. De truffelcreme was subtiel op de achtergrond aanwezig en had iets meer mogen zijn voor mij. De tonijnrosbief was ook perfect op temperatuur en heerlijk van smaak, de gamba`s in een krokant laagje waren werkelijk voortreffelijk. E.e.a. werd vergezelt van een mooie bijpassende witte of rode huiswijn voor de liefhebbers en tot meerdere malen werd het brood aangevuld met zowel room- als kruidenboter.

De 2 soepjes tussendoor pasten goed in het geheel. De wildbouillon was lekker pittig en kruidig en had mijn voorkeur. De iets gebonden oesterzwammen soep, geproefd van m'n echtgenote, was daarintegen juist heerlijk zacht, maar wel vol van smaak. Het is maar wat je prefereert.

De meeste tafelgenoten kozen voor het hert of de biefstuk en maar 1 voor de heilbot. De heilbot was blijkbaar erg lekker en m.n. de kreeftensaus was een reden om het bord bijna letterlijk " af te likken". Zelf heb ik deze echter niet geproefd. De rest van de tafel had ongeveer gelijk verdeeld gekozen voor biefstuk of hert. De biefstuk was mooi gebakken, ook voor de 2 mensen die `m wat meer doorbakken wilden hebben. Smaakvol, mooi tussen rood en roze in en geflankeerd met een heerlijke rodewijnsaus en separaat opgediende gegratineerde aardappels.

De mooi gebakken hertenfilet, roze nog, lag op een bedje van zuurkool met daaroverheen een heerlijke, maar zachte, wildsaus geflankeerd door een paar bospaddestoelen. Voor de liefhebbers stonden op tafel een paar extra juskommetjes met extra wild- of rodewijnsaus voor beide gerechten. Ik vond er voldoende saus opzitten, maar ook hier: smaken verschillen.

Het grand dessert bestond o.a. uit een bolletje slagroom met een munt takje, amandelijs en een wat zure bosbessen bavarois. Zoet en zuur mooi afgewisseld, alhoewel ik zelf meer van een zoet dessert houd en het zuur voor mij achterwege mag blijven. Een heerlijk dessert wijntje erbij maakte de maaltijd helemaal af.

De wijn
    We hadden voor de standaard huiswijnen gekozen voor de wijndrinkers en uiteraard fris en bier naar behoeven. "Onze" serveerster heeft zich rot gelopen om de glazen bij te houden, maar daar is ze goed in geslaagd. De witte droge wijn, een Sauvignon Blanc van Joseph Mellot uit de Loire, was lekker maar zeker niet te zwaar. Voor de heilbot met de kreeftensaus zou een tikje vettere wijn best mogen, maar hij voldeed prima en het was tenslotte onze keuze om de huiswijn te hanteren. De rode Corbières Château Etang des Colombes Rouge Tradition is van grootse klasse. Heerlijk vol zonder zwaar te worden. Hij bleef bij zowel de bief als bij het hert prima "staan", zonder weer te zwaar te zijn en de smaak van het vlees weg te drukken. Kortom, en hele mooie combi.

Op ons verzoek bij het dessert een Moscato D`Asti gevraagd omdat we dat lekker bij een zoet dessert vinden smaken. Zoet bij zoet. En dan doet het zuur van de bavarois je wel even wakker schudden!

De bediening
    Zoals al aangegeven hadden we onze "eigen" bediening ter beschikking! Geweldig geregeld. Ze was vriendelijk en zeer adequaat. Omdat beneden het restaurant ook geheel vol zat moesten we tussen de soep en het hoofdgerecht best wel lang wachten. Omdat we met zo`n grote groep waren en inmiddels behoorlijk aan het rondwandelen waren geslagen om weer eens her en der wat bij te praten, was dat niet zo`n probleem. Wel belangrijk dat we allemaal tegelijk ons hoofdgerecht kregen waarbij er voor het uitserveren extra assistentie van beneden kwam zodat we allemaal in no-time onze gerechten voor ons hadden staan op heerlijk warm gemaakte borden. Het gastheerschap van Jan van de Moosdijk is uitstekend. Hij komt meerdere keren kijken of alles naar wens is.

Al met al is het wederom zeer goed bevallen. De Rooise Boerderij blijft een toppertje voor mij gezien prijs/kwaliteit en ambiance. Je hebt constant het gevoel op sterrenniveau te eten al is dat niet zo. De rekening is dan ook niet op sterrenniveau en ik vraag me dan ook af waarom dit restaurant nog geen Bib Gourmand vermelding heeft.

We eten regelmatig in diverse restaurants die in de top 100 van lekker.nl staan, maar voor mij is de Rooise Boerderij zeker een kandidaat die daar ook in thuis hoort. Heerlijk eten, ambiance op niveau, wijnen van topkwaliteit en een rekening die een niet te grote aanslag op je maandbudget doet. Gewoon heerlijk zo`n avondje dus en ze hebben het wederom waar gemaakt!!!

Wij hebben zojuist bij De Rooise Boerderij heerlijk gegeten.
    Het personeel is bijzonder vriendelijk en netjes, de aankleding en sfeer passen perfect bij het pand, de borden waren erg mooi opgemaakt en de porties perfect van 'maat'.
    Wij hadden een geweldige runderbiefstuk (van de "dikbil koe"), malser dan ik ooit in een restaurant heb gehad, met een lekkere truffelsaus en garnituur en meer dan voldoende Franse frietjes.

De wijn was helemaal top en paste perfect bij het gerecht.
    Ook de koffie was goed, hoewel ik die normaal zwart drink en er nu melk en suiker in heb gedaan i.v.m. de sterkte.

Hier ga ik zeker vaker naartoe.

Prima restaurant waar ik nu een aantal malen ben geweest. Iedere keer is het eten voortreffelijk afgezien van een aantal missers. (Maar smaken verschillen natuurlijk)

De locatie zelf is een nostalgische boerderij die omgebouwd is tot chique restaurant. Iets wat in mijn ogen perfect gelukt is, en ook bijdraagt aan de warme sfeer van het restaurant.

Ik zou het aanraden.

Al diverse malen heerlijk gegeten. Het eten en de bediening zijn prima. Wat ons een beetje tegen staat is het interieur. De locatie is prachtig alleen zou wat ons betreft een moderner interieur niet misstaan.

Twee keer gegeten en beide keren buitengewoon aangenaam verrast. Heerlijk gegeven; lekkere wijnen, vriendelijke en professionele bediening. Jammer idd dat water/koffie/thee zwaar betaald moeten worden; jammer, maakt het minder gastvrij. Toch gaan wij er zeker nog eens terug.

Ook voor feesten een prima locatie; wij zijn er op een trouwerij geweest; prima verzorgd.

We waren aangenaam verrast door de zeer goede prijs kwaliteit verhouding. We namen een 5 gangen verrassingsmenu en werden inderdaad verrast, we kregen geen enkel gerecht wat al op de kaart stond. De gerechten waren goed van smaak en goed op elkaar afgestemd. De geadviseerde bijpassende wijnen waren een aanvulling op het geheel.

De keuken verdient hier alle lof qua smaak en de grootte van de porties. Ook de bediening mag er wezen!

Van aankomst tot vertrek hebben we ons hier thuis gevoeld.

De bediening was vrolijk, correct, vlot, deskundig en hield de snelheid erin, ondanks dat het restaurant op deze doordeweekse dag volledig bezet was. Daar kan menig restaurant nog wat van leren, hoe deze jonge eigenaars de klanten tot dienst zijn. Wij vonden het top!

Bijzonder goede prijs kwaliteit verhouding.

Reeds tweemaal gegeten bij de Rooise Boerderij. Genoten van een 4-gangen verrassingsmenu. En werkelijk, we werden tweemaal enorm verrast. Hebben genoten van het heerlijke eten en de professionele bediening. Voor ons een reden om zeker nog eens terug te gaan!

Familie van Hastenberg

We hebben genoten van een 5-gangendiner. Helaas werd tijdens het opdienen niet verteld wat we geserveerd kregen. Dit is wel bij het plaatsen van de bestelling verteld, maar we zouden het graag nogmaals gehoord hebben.

Voor een kwaliteitsrestaurant als de Rooise Boerderij, zou je verwachten dat het water, dat bij het wijnarrangement geschonken werd, aangeboden zou worden door het huis. Helaas was dat niet het geval en moesten we ruim 20 euro betalen! Ook voor koffie en thee achteraf moet je flink betalen. 3,50 Euro voor een kopje thee/ of koffie!

Mede door de hoge drankprijzen komen wij niet snel meer terug.

Ambiance: Gezellig, warme inrichting. Ook leuk is het aparte " borrelgedeelte" in de bar.

Service: Vriendelijk en heel alert.

Kwaliteit: Gegeten van het drie gangenmenu van € 27,50, dit was een echte smaaksensatie.

Algeheel: Een echte aanrader!.

Vorige pagina