Eigen parkeerplaats voor 30 auto's en parkeren in de directe omgeving.

di lunch 12:00 - 14:30 diner 18:00 - 21:30

Restaurant 'De Rooise Boerderij'

Gastvrij met een hoofdletter “G “, een Franse keuken waarin herkenbaar en verfijnd wordt gekookt, een warme en eigentijdse ambiance in combinatie met een prima prijs/kwaliteit verhouding.
Dit zijn de ingrediënten die 'De Rooise Boerderij' op de kaart hebben gezet. Gastheer Jan van de Moosdijk en Chefkok Frank Groeneweg vormen hier een ijzersterk koppel die gepassioneerd bezig zijn het hun gasten naar de zin te maken. De Rooise Boerderij volgt de seizoenen met steeds wisselende menukaarten en specialiteiten menu’s.
Naast de a la carte kaart voert men ’s middags ook een kleine kaart waarbij men met mooi weer onder majestueuze kastanjebomen op het sfeervolle terras heerlijk kan genieten.

Het restaurant beschikt over diverse ruimtes die afzonderlijk of te samen gebruikt kunnen worden. Zo is er bijvoorbeeld de 'entresol', een sfeervolle ruimte op de eerste verdieping, waar men intiem kan dineren, het café waar men borrels en ontvangsten kan organiseren en het schitterende terras. Heeft u iets te vieren, een huwelijksfeest, een verjaardag, jubileum of een familiediner, het restaurant speelt in op al uw wensen. Voor bijzondere gelegenheden staat De Rooise Boerderij ‘exclusief’ tot uw beschikking.
De doelstelling van het gehele gastvrije team is het nalaten van een prettige herinnering bij u en uw gasten.

“De Rooise Boerderij”, heel gewoon bijzonder!!

• High tea: € 22,50

• Rookruimte
    • EV-oplaadpunt
  5. Betalen American Express Master Card Visa pin

di lunch 12:00 - 14:30 diner 18:00 - 21:30

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1372043250 85
1445322069 83

1. Zijn er al eerder wezen dineren, maar gisteren het Paasmenu genoten een treffer.
    Verrassend en als verwacht goed.
    Bob

2. Heerlijke lunch met fijne bediening lekker eten en bijpassende wijn!

3. R. Wellens

Heerlijk gegeten in een prettige sfeer. Prijs/kwaliteitverhouding is prima. Heel vriendelijk personeel. Was voor ons de eerste keer in dit restaurant maar zeker niet de laatste keer.

4. Will Versmissen

Heerlijk gegeten in onze favoriete locatie.. Iets minder alert als andere keren‼️

5. Wat kun je hier van zeggen:Hier klopt alles Top gastheer, vriendelijk personeel.
    En het eten was heerlijk Nogmaals hier klopt alles.

6. Genoten van de heerlijke gerechten, prima service, fijne sfeer en goede prijs/kwaliteit verhouding.
    We komen graag terug.

7. Jan van den Boomen

Heerlijk gegeten, met zeer vriendelijk personeel en gastheer.

8. Wat hebben we heerlijk gegeten.
    Elk gerecht was een lust voor het oog en een feestje voor de tong.

9. Top.

10. Fam. Rondeel

Wij hebben met z n zessen gisteravond verrukkelijk gegeten bij De Rooise Boerderij in St. Oedenrode. Een heerlijk 4 gangen verrassingsmenu, maar wij hebben daar vaker gegeten en altijd even geweldig. Ook heel erg prettig personeel, wat zeker niet onbelangrijk is.

11. Viering onze trouwdag.
    Wij werden zeer gastvrij ontvangen door Jan van de Moosdijk en de tafel was uitstekend.
    Wij hebben en 5-gangen menu met een wijnarrangement besteld en er van genoten. Af en toe waren we het met de keus van de wijn niet helemaal eens (7). Maar de witte Viognier en de rode wijn waren echt fantastisch. De wijnen werden uitgebreid voorzien van uitleg over herkomst en kwaliteit. De aandacht van de gastheer verslapte niet. Maar ook een compliment aan de bediening… en de chef. (9) chapeau. De gerechten waren prima en de smaken pasten perfect bij elkaar (8). De kwaliteit is van het niveau van Mansion Bos en Ven en Restaurant De Rosep beide in Oisterwijk. Wij vonden het een goede prestatie. Zeker aan te bevelen.

12. Ronduit heerlijk. Verrassingsmenu met wijnarrangement is een aanrader!

13. Jan van de Moosdijk

14. Zonder meer top! Heerlijke en mooie gerechten en een geweldige gastvrijheid!

15. jos kuijpers

Heerlijk gegeten, goede sfeer. Wel ietwat rumoerig (voor oudere, misschien wat slechter horende mensen). Voor het algemeen: niets dan lof.

16. Super gegeten met t gezin. Mooie sfeervolle locatie. Gastheer en bediening gezellig en goed op de hoogte van de producten. En heel leuk dat onze jongste zelf zijn dessert mocht maken in de keuken. Er is heel goed rekening gehouden met de lactose intolerantie. Mijn man en ik hadden een verrassingsmenu wat mooi was aangepast toen ze hoorde dat wij erg graag wild eten. Dus terplekken wordt er op maat gekookt! Kortom wij hebben genoten en komen zeker terug! Dank voor de gezellige avond.

17. Donkersloot

Na een hele poos weer eens gegeten bij de RB. De gastvrijheid was al prima en is alleen maar toegenomen. Eigenaar en personeel erg aardig. Werken er ook al lang en dat is een goed teken. Eten was verrukkelijk en de ambiance is buitengewoon prettig. Een perfect culinair avondje uit.

18. Van Huijgevoort

Genoten van een geweldig 4 gangen diner met zeer smakelijke gerechten. Een aanrader voor diegene die van een avondvol genieten houdt.

19. Wederom heerlijk gegeten.

20. Fam. van de Laar

Dit restaurant is altijd het favoriete restaurant geweest van mijn ouders. We hebben al vaak in dit restaurant gegeten.
    Je wordt er van begin tot eind in de watten gelegd met heerlijke gerechten. We houden de traditie in ere en zullen vaker hier terugkomen. Het personeel is zeer klantvriendelijk. Echt een aanrader

21. Heerlijk eten en drinken en zeer zeker de moeite waard om bij de Rooise Boerderij een avondje door te brengen.
    Prettige bediening in heel sfeer vol restaurant.

22. Monique van Gaal

Een feestje om te gaan eten bij de Rooise Boerderij. Gastvrij, leuk en vriendelijk personeel, en belangrijk het eten is superlekkere eten en mooie bordjes.
    Tip bestel het specialiteiten menu.

23. Zo als altijd weer heerlijk gegeten en gastvrij ontvangen. Mijn moeder genoot enorm. En we hadden het gezellig.

24. Constante hoge kwaliteit van de keuken. Bediening als altijd zeer voorkomend! Gastheerschap van een hoog niveau!

25. Babette van der Padt

Perfecte plek voor een bijzondere gelegenheid.
    Mooie avond, mede door de zeer gastvrije bediening.
    En heerlijk eten natuurlijk.

26. Klaartje Peeters

Het is elke keer een feest om te mogen eten bij de Rooise Boerderij. De heerlijke gerechten zijn tongstrelend op oogverblindende mooi opgemaakte bordjes. In gezelschap van heerlijke wijn en super gastvrij onthaal, maakt dat elke keer het bezoek aan de Rooise Boerderij een geweldige beleving is voor zijn gasten.

27. Heerlijk gegeten.
    Lekkere wijnen!
    Personeel is erg vriendelijk.
    Echt een aanrader!

28. van de Warenburg

We hebben een hele fijne, gezellige avond gehad.
    Heerlijk gegeten, goede service, zeer vriendelijk personeel.
    Het was heel gemoedelijk.

29. Elly van Liempt

Fijne ontvangst. Gezellige ronde tafel. Het Grote Doelen menu was heerlijk en ook de wijnen subliem!

30. Smaakvol gegeten, het was weer fantastisch.

31. Theo van Dommelen

Wederom fantastisch heerlijk gegeten. Geweldige bediening, prettige sfeer.
    Kortom, een heerlijk avondje uit.

32. Prima locatie. Heerlijk eten. Mooi opgediend. Vriendelijke bediening. Kortom super.

33. H. Neijenhuis

Heerlijk gegeten. Verrassingsmenu is een aanrader. Bediening was heel goed. Je komt werkelijk niets tekort. Zeker voor herhaling vatbaar.

34. Han de Jong

Fijne ambiance, goed gastheerschap, mooie kaart.
    Heerlijk gegeten

35. Wederom heerlijk gegeten met het gezin, zeer smakelijke gerechten in een gemoedelijke sfeer. We blijven hier graag komen!

36. Geweldig lekker gegeten in een fijne entourage. Onze tafel gasten hebben ook genoten.

37. Geweldig lekker gegeten.

38. H.J.A. (Joop) Vagevuur

Een heerlijke avond gehad.

39. G. Thijssen

Een voortreffelijk aspergemenu in een gezellige gemoedelijke sfeer sloot een Brabantse Koningsdag uitstekend af.

40. Wij hebben heerlijk gegeten. Veel verschillende smaken geproefd in een gezellige huislijke ambiance.

41. Zondag 9 april 2017, een prachtige lentedag, dus mooi weer voor een terrasje. Omdat wij zin hadden in echt lekkere asperges zijn wij afgereisd naar sint odenrode naar restaurant de rooise boerderij, welke reeds in 2012 uit de bus kwam als asperge restaurant 2012 van het brabants asperge genootschap. Wat ons betreft is het dat nog steeds! Super goed, geen enkele aanmerking, alles uitmuntend goed. Prachtige gerechten met superieure asperges. Lekker buiten gegeten, super bediening
    en echt alles kan, de chefkok was vandaag echt een tovenaar.

Wij raden iedereen aan die in de buurt komt van sint oedenrode zeker even bij de rooise boerderij aan te gaan, dit mag je niet missen.

Jan en frank, volhouden zo, het is geweldig,

Teun en Adrie hol

42. Jef Weck

Het diner was, zoals elke keer weer, gewoon geweldig.

43. Wij hebben genoten van het 5 gangendiner. Alles was naar wens. De omgeving was gezellig en het personeel uitstekend. Zeker de moeite waard om dit te herhalen.

44. Afgelopen zaterdag weer heerlijk gegeten.
    4-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement.
    De Rooie Boerderij echt een aanrader voor een ontspannen culinaire avond uit.

45. Jan en Ingrid van Oorschot

Deze keer kozen we voor een zondagavond om uit eten te gaan. Ondanks dat er veel tafels bezet waren, heb je niet het gevoel dat je heel dicht op elkaar zit. Het personeel is uiterst correct en zeer vriendelijk. Je hoeft niet lang te wachten op een drankje met een lekkere amuse erbij. Er is volop keuze op de menukaart en het is moeilijk kiezen. Het eten wordt mooi geserveerd, is goed warm en zeer smaakvol. Zonder opdringerig te zijn, wordt er regelmatig gevraagd of alles naar wens is. Van voorgerecht tot koffie een ware smaakvolle belevenis om nog lang van na te genieten. Pluim voor personeel, eigenaren en kok.

46. Erik en Sylvia

Lekker gegeten in een sfeervolle omgeving. Komen zeker nog eens terug.

47. Heerlijk gegeten in een fijne sfeer met een geweldige, betrokken bediening.

48. Silvia van Gerven

Heerlijk gegeten met wijn die er uitstekend bijpast. Jammer dat het wildseizoen bijna afgelopen is, want de hazenrug is érg lekker!

49. Prima service!

50. Erna vd Ven

Erg lekker gegeten. Wij hadden gekozen voor 4 gangen specialiteit van de chef. Voor- en hoofdgerechten goed bij elkaar passend. Goed gegaard coquille was boterzacht, tonijn erg goede kwaliteit, zeebaars om je vingers bij op te eten. Ossepunt, klassiek maar erg lekker. Nagerecht vonden wij minder goed gekozen, de combinatie van smaken was minder. Erg tevreden over service en vlotte bediening. Wij komen zeker terug.

51. Het was een heerlijke avond. Gastvrij ontvangen en lekker gegeten. Nog bedankt voor de mooie attentie naar aanleiding van mijn verjaardag. Zeer verrassend.

52. Hein en Diny

Het was weer fantastisch. Lekker goed verzorgd in een sfeervolle lokatie.

53. Anne van de Laar

Heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance met een goede gastheer!

54. Heerlijke gerechten en vriendelijk personeel. Een aanrader.

55. Hans Barelds

Gastvrij ontvangen door Roy, Jan en collega. Super gegeten (4 gangen verrassingsmenu waarbij goed rekening wordt gehouden met wat je niet wilt -orgaanvlees ed-). Bijpassend wijnarrangement was zorgvuldig samengesteld. Uitstekende keuzes passend bij onze gerechten.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

56. Lizet Dolstra Vroomans

Het was een heerlijke avond.
    We hebben heerlijk gegeten.
    De prijs is niet goedkoop, maar dat is niet erg. Kwaliteit en service was perfect, tussen haakjes: SUPER avond!

57. fons van der kroef

Het begint al bij binnenkomst. Je wordt welkom geheten, jas aangenomen en naar je plaats geleid. Stoel wordt aangeschoven. De gastheer komt langs en vertelt een en ander van de menukaart. De menukaart geeft voldoende keuze, net als de wijnkaart. Eten was voortreffelijk, in een prettig tempo qua opdienen. Een en ander houdt in, dat ik dit restaurant, waar mijn vrouw en ik ruim 38 jaar geleden ons huwelijksfeest vierden, uitermate geschikt vind om ook mijn afscheidsdiner van het bedrijf CSU te vieren. Ik kijk er nu al naar uit.

58. Uitzonderlijk lekker gegeten, ook vegetarisch heel erg lekker! Fijne sfeer en prettige bediening!

59. Familie van den Bosch

Een hele speciale avond voor onze familie. We hebben heerlijk gegeten, de timing was niet helemaal goed zodat we ons hoofdgerecht niet tegelijkertijd kregen.
    Maar het was zeker smakelijk en goed verzorgd.

60. Prima. Voor herhaling vatbaar!

61. M.Nieuwkamp-Stoffelen

Het was voor ons een paar jaar geleden dat we hier gegeten hadden. Toen vonden wij het al helemaal TOP en daar is niks in veranderd!
    De service, het eten en de bediening is allemaal erg goed. Om hier te gaan eten is echt wat ons betreft speciaal!

62. Bas van Turnhout

Zoals altijd TOP.
    Een restaurant waar de kwaliteit constant is. Gewoon een feest om daar te genieten van fantastisch eten en bediening. 😚 chapeau!

63. Ingrid van Oorschot

Wil je eten in een gezellig restaurant waar een hele fijne sfeer heerst, de bediening uiterst vriendelijk en correct is en ieder bord een plaatje om te zien en het eten echt overheerlijk is ga dan naar St. Oedenrode, de Rooise Boerderij. Een mooi restaurant met ruime parkeergelegenheid en een fijne ambiance. Een echte aanrader waar je een avond echt uit bent. Hier gaan ze ons zeker vaker zien.

64. Wederom met een gezelschap van 15 personen gegeten. Super ambiance met geweldig personeel en vooral lekker gegeten, niet a-la-carte, maar een mooi voorstel gekregen voor een mooi 3-gangenmenu met altijd lekkere wijnen die je naar keuze kan combineren. Knap dat men steeds opnieuw iets lekker op tafel kan zetten dus we blijven komen!!

65. Lekker gegeten en goede en gezellige bediening. Avond vullend.

66. Renate Hokke

Zoals altijd fantastisch gegeten bij de Rooise Boerderij. De gastvrijheid van Jan en zijn team was zoals vanouds. We hebben ons laten verrassen met het 5 gangen verrassingsmenu. Heerlijke gerechten, sfeervolle ambiance en een topservice. We komen graag weer terug!

67. Fam. v d Loo

Goed restaurant, vriendelijke bediening, eten was goed van smaak, hoeveelheden waren voldoende. De opmaak van de gerechten was zeer goed.
    Tussen de gangen door zou wellicht een kleine versnapering gepresenteerd kunnen worden.
    Opmerking: geconstateerd en doorgegeven aan personeel dat het houtwerk van de stoelen erg stoffig waren en lange tijd niet waren schoongemaakt. Dit mag je van dit restaurant niet verwachten.

68. Van 5-gangenverassingsmenu genoten, elke gang was een toppertje, zowel de smaak als de presentatie waren zeer fraai en toch het belangrijkste: super lekker. De kok heeft ons echt verrrast met zijn smaakvolle combinaties. Bediening was attent en bourgondische gezellig. Top avond gehad.

69. Ursula Becker

Het eten was heerlijk, de wijn idem en de bediening was vriendelijk en attent.
    Beetje jammer was dat we met ons tweetjes in het midden zaten tussen de vele tafels om ons heen met grotere gezelschappen die toch wat harder praatten.

70. Ad en Lies

We waren met ons vieren en hebben heerlijk gegeten met een vriendelijke bediening. Echt aan te bevelen.

71. M. Hurkmans

Alles was uitstekend: ontvangst, personeel, enz. Het was zoals we daar gewend zijn. Wat wil je nog meer. We hebben genoten om er weer eens te zijn. Een aanrader.

72. Afgelopen vrijdag buiten op het terras van dit mooie restaurant gezeten. Lunch met aspergegerechten als aanbeveling opgevolgd en het was uitstekend. Attente bediening, heerlijke gerechten.

73. lekkerbek

Perfect, leuke ontvangst, eten zeer lekker, service prima, mag wat kosten. Aanrader.

74. Marijke

Top restaurant, was gezellig.

75. Zoals altijd weer voortreffelijk gegeten en weer tot over enkele weken.

76. Wij zijn altijd zeer tevreden over De Rooise Boerderij en bij Jan en zijn team. Onze gasten vanuit Amerika waren echt onder de indruk. Prima wijnarrangement er bij, topavond!!

77. Samantha

Ik heb nog nooit zo lekker gegeten. Vooral asperge menu erg lekker, mooie locatie, erg warm en huiselijk, service was top.

78. Ronald Bobbe

Wederom heerlijk gegeten bij Jan en zijn team in het mooie St. Oedenrode. We hadden het 5-gangen menu, maar hebben daar een gangetje uitgelaten (het kwarteltje). Daar wordt dan ook niet moeilijk over gedaan, flexibel richting klanten als altijd. Prima wijnarrangement er bij, topavond!! Tot de volgende keer.

79. Wij zijn altijd zeer tevreden over De Rooise Boerderij. Wij gaan bijna altijd voor het grote doelen menu. Dit voornamelijk vanwege de prijs. Dit bevalt altijd super goed. Toen we er laatst weer waren en beide hoofgerechten niet zo onze smaak waren hebben ze een zeer nette en passende oplossing gegeven. De gastheer heeft echt verstand van zaken en is op en top gastheer.

Tot de volgende keer weer!

80. Gertjan van de Pol

Zowel lunch als diner iedere keer weer een verrassing. Wat er ook langskomt, alle gerechten met zorg bereid en de juiste smaak verhouding. Echte aanrader, avondvullend met een 4-5 gangen verassingsmenu. Deze keer 3 gangen lunch was ook perfect.

81. Tonny de Man

Wij hebben heerlijk gegeten en genoten van een heel mooi menu dat op een heel prettige manier geserveerd werd en begeleid door een voortreffelijke gastheer. Al met al een gezellige avond gehad. Tonny.

82. Geweldig restaurant. Heerlijk eten, mooie ambiance, prima bediening en een op en top gastheer. Een van mijn favoriete restaurants.

83. Met de Kerstdagen er weer gegeten, maar het was prima verzorgt. Het eten was er top, gezellig, leuk personeel en de gastheer met al zijn charmes was in vorm. Kortom een aanrader voor als je heerlijk ontspannen wilt eten in een prachtige ambiance. Een toppertje!!

85. Leo Vergeer

We hebben een keer heerlijk geluncht. Omdat we woensdag in de buurt waren rond half 3, wilden we weer gaan lunchen, werden we weg gestuurd omdat de keuken dicht was! Vind ik echt slecht!!

86. Wilma Eckhardt

De rooise Boerderij was ooit mijn eerste werk plek, toen onder Jac Aarts. Ben er vele keren nog anoniem wezen eten maar nu echt de kwaliteit en kwantiteit is geweldig. Zeker de gastvrijheid zoals het hoort. Zeker voor iedereen een aanrader.

87. Fam Janssen

Na een hartelijk welkom van de eigenaar, genoten van een heerlijk verrassingsmenu. Met een goed wijnarrangement met uitgebreide uitleg over de wijnen en gerechten. Was voor ons de eerste keer maar zeker niet de laatste keer.

88. Heerlijke maaltijd, verrassingsmenu gekozen met als toevoeging kreeft en vis. De keuken had zich heel goed uitgeleefd en een heerlijke maaltijd voor ons bereid. Een explosie van smaken die heel goed elkaar aan vulden. Samen met de heerlijke wijnen die erbij geserveerd werden behorende bij het wijnarrangement was dit een hele goede en mooie keuze.

89. Op doorreis bij toeval ontdekt. Deze mooie boerderij viel direct op toen we even van de snelweg afweken om iets te eten. Prima keuze bleek later. Een bijzonder vriendelijke ontvangst van de eigenaar gaf al een eerste goede indruk. De menukaart was best wel verrassend. Mooie gerechten vooraf, en de hoofdgerechten waren niet mis als portie. Een mals stuk ossenhaas en een mooie moot roodbaars wat allemaal perfect bereid was. Een lekker dessert ronde het bezoek af.
    We hebben even lekker gegeten en kunnen dit restaurant zeker aanraden.

90. wijninga

91. Ben er gisteren voor de 2e keer geweest, was top. Kreeftmenu is een aanrader. Goede bediening en het eten was uiteraard super. Op na de 3e keer.

92. Zeer lekker gegeten, 4 gangen verrassing menu was echt een verrassing. Leuke sfeer en prima bediening. Ook de keuken was prima en had een snelle respons. Drank is wel redelijk aan de prijs. Restaurant is zeker oké en zal er ongetwijfeld nog een keer terug komen.

93. Op onze trouwdag door de weeks wezen eten. Het restaurant was op een ander aanwezig stel leeg wat ten koste ging van de sfeer. Helaas liet de bediening ondanks de rust te wensen over. Binnen was het te donker. Lekker gegeten, maar we miste de sfeer. Voor de prijs/kwaliteit blijft onze voorkeur uitgaan naar De Beleving in het centrum van Rooi.

94. Na reeds een paar keer eerder wezen eten bij de Rooise Boerderij nu ook de 80ste verjaardag van m`n vader hier gevierd. De voorgaande keren was het allemaal erg goed, lekker van smaak, goede bediening en een zeer gezellige ambiance. Kortom, de verwachtingen waren ook nu weer hoog gespannen. Eens kijken of Jan van de Moosdijk en zijn mensen het wederom waar kunnen maken.

Bij binnenkomst worden we tegemoet getreden door een vriendelijke jongeman die onze jassen in de gardarobe hangt. Voor de privacy, en de rust voor de overige gasten, hadden we met de gehele groep de bovenverdieping, de zogeheten "Entresol", toebedeeld gekregen. Dit was keurig geregeld met "eigen" bediening. De "Entresol" heeft een mooi besloten karakter met een eigen bar en waar voor de borrel vooraf 2 statafels waren klaargezet met wat versnaperingen erop. Omdat wij als laatsten van de familie aankwamen visten we daar echter al achter het net want die hapjes waren al zo goed als op. In deze rustieke boerderij zit je in de Entresol als het ware op zolder, dus wel op de mooie rustieke, maar keiharde, balken letten want je stoot je hoofd er zo aan. Niettemin zorgen deze balken wel voor de mooie uitstraling welke zo kenmerkend is voor oude boerderijen. Kortom, een mooie plek om met een grotere groep toch intiem je feestje kunt vieren en een diner kunt nuttigen alhoewel mijn voorkeur toch uitgaat naar dineren in het retaurant op de begane grond.

Het eten
    Er was een speciaal voor de gelegenheid gemaakte menukaart met een aantal vooraf afgesproken gerechten. Bij het voorgerecht kon men kiezen tussen:
    - Carpaccio van runderhaas met kletskop van Parmaham, truffelcreme en parmezaan of,
    - Rosbief van tonijn met gebakken gamba`s en balsamicocreme.

Als tussengerecht was er keuze uit:
    - Wildbouillon met geconfijte eend, knolselderie en stokzwammetjes of,
    - Lichtgebonden oesterzwammen soep met creme fraiche.

Als hoofdgerecht hadden we de keuze uit:
    - Gebakken heilbotfilet met gegrilde coquille st-Jacques en luchtige kreeftenjus of,
    - Gebraden hertenfilet met wildsaus en bospaddestoelen of,
    - Gesauteerd biefstukje van het dikbilrund met een rode wijnsaus en sjalotjes.

Het diner werd afgesloten met een Grand dessert en koffie na.

De voorgerechten waren unaniem voortreffelijk! De runderhaas carpacchio was mooi op temperatuur en heerlijk mals. De kletskop van Parmaham zorgde voor een lekkere pittige bite. De truffelcreme was subtiel op de achtergrond aanwezig en had iets meer mogen zijn voor mij. De tonijnrosbief was ook perfect op temperatuur en heerlijk van smaak, de gamba`s in een krokant laagje waren werkelijk voortreffelijk. E.e.a. werd vergezelt van een mooie bijpassende witte of rode huiswijn voor de liefhebbers en tot meerdere malen werd het brood aangevuld met zowel room- als kruidenboter.

De 2 soepjes tussendoor pasten goed in het geheel. De wildbouillon was lekker pittig en kruidig en had mijn voorkeur. De iets gebonden oesterzwammen soep, geproefd van m'n echtgenote, was daarintegen juist heerlijk zacht, maar wel vol van smaak. Het is maar wat je prefereert.

De meeste tafelgenoten kozen voor het hert of de biefstuk en maar 1 voor de heilbot. De heilbot was blijkbaar erg lekker en m.n. de kreeftensaus was een reden om het bord bijna letterlijk " af te likken". Zelf heb ik deze echter niet geproefd. De rest van de tafel had ongeveer gelijk verdeeld gekozen voor biefstuk of hert. De biefstuk was mooi gebakken, ook voor de 2 mensen die `m wat meer doorbakken wilden hebben. Smaakvol, mooi tussen rood en roze in en geflankeerd met een heerlijke rodewijnsaus en separaat opgediende gegratineerde aardappels.

De mooi gebakken hertenfilet, roze nog, lag op een bedje van zuurkool met daaroverheen een heerlijke, maar zachte, wildsaus geflankeerd door een paar bospaddestoelen. Voor de liefhebbers stonden op tafel een paar extra juskommetjes met extra wild- of rodewijnsaus voor beide gerechten. Ik vond er voldoende saus opzitten, maar ook hier: smaken verschillen.

Het grand dessert bestond o.a. uit een bolletje slagroom met een munt takje, amandelijs en een wat zure bosbessen bavarois. Zoet en zuur mooi afgewisseld, alhoewel ik zelf meer van een zoet dessert houd en het zuur voor mij achterwege mag blijven. Een heerlijk dessert wijntje erbij maakte de maaltijd helemaal af.

De wijn
    We hadden voor de standaard huiswijnen gekozen voor de wijndrinkers en uiteraard fris en bier naar behoeven. "Onze" serveerster heeft zich rot gelopen om de glazen bij te houden, maar daar is ze goed in geslaagd. De witte droge wijn, een Sauvignon Blanc van Joseph Mellot uit de Loire, was lekker maar zeker niet te zwaar. Voor de heilbot met de kreeftensaus zou een tikje vettere wijn best mogen, maar hij voldeed prima en het was tenslotte onze keuze om de huiswijn te hanteren. De rode Corbières Château Etang des Colombes Rouge Tradition is van grootse klasse. Heerlijk vol zonder zwaar te worden. Hij bleef bij zowel de bief als bij het hert prima "staan", zonder weer te zwaar te zijn en de smaak van het vlees weg te drukken. Kortom, en hele mooie combi.

Op ons verzoek bij het dessert een Moscato D`Asti gevraagd omdat we dat lekker bij een zoet dessert vinden smaken. Zoet bij zoet. En dan doet het zuur van de bavarois je wel even wakker schudden!

De bediening
    Zoals al aangegeven hadden we onze "eigen" bediening ter beschikking! Geweldig geregeld. Ze was vriendelijk en zeer adequaat. Omdat beneden het restaurant ook geheel vol zat moesten we tussen de soep en het hoofdgerecht best wel lang wachten. Omdat we met zo`n grote groep waren en inmiddels behoorlijk aan het rondwandelen waren geslagen om weer eens her en der wat bij te praten, was dat niet zo`n probleem. Wel belangrijk dat we allemaal tegelijk ons hoofdgerecht kregen waarbij er voor het uitserveren extra assistentie van beneden kwam zodat we allemaal in no-time onze gerechten voor ons hadden staan op heerlijk warm gemaakte borden. Het gastheerschap van Jan van de Moosdijk is uitstekend. Hij komt meerdere keren kijken of alles naar wens is.

Al met al is het wederom zeer goed bevallen. De Rooise Boerderij blijft een toppertje voor mij gezien prijs/kwaliteit en ambiance. Je hebt constant het gevoel op sterrenniveau te eten al is dat niet zo. De rekening is dan ook niet op sterrenniveau en ik vraag me dan ook af waarom dit restaurant nog geen Bib Gourmand vermelding heeft.

We eten regelmatig in diverse restaurants die in de top 100 van lekker.nl staan, maar voor mij is de Rooise Boerderij zeker een kandidaat die daar ook in thuis hoort. Heerlijk eten, ambiance op niveau, wijnen van topkwaliteit en een rekening die een niet te grote aanslag op je maandbudget doet. Gewoon heerlijk zo`n avondje dus en ze hebben het wederom waar gemaakt!!!

95. Wij hebben zojuist bij De Rooise Boerderij heerlijk gegeten.
    Het personeel is bijzonder vriendelijk en netjes, de aankleding en sfeer passen perfect bij het pand, de borden waren erg mooi opgemaakt en de porties perfect van 'maat'.
    Wij hadden een geweldige runderbiefstuk (van de "dikbil koe"), malser dan ik ooit in een restaurant heb gehad, met een lekkere truffelsaus en garnituur en meer dan voldoende Franse frietjes.

De wijn was helemaal top en paste perfect bij het gerecht.
    Ook de koffie was goed, hoewel ik die normaal zwart drink en er nu melk en suiker in heb gedaan i.v.m. de sterkte.

Hier ga ik zeker vaker naartoe.

96. Prima restaurant waar ik nu een aantal malen ben geweest. Iedere keer is het eten voortreffelijk afgezien van een aantal missers. (Maar smaken verschillen natuurlijk)

De locatie zelf is een nostalgische boerderij die omgebouwd is tot chique restaurant. Iets wat in mijn ogen perfect gelukt is, en ook bijdraagt aan de warme sfeer van het restaurant.

Ik zou het aanraden.

97. Al diverse malen heerlijk gegeten. Het eten en de bediening zijn prima. Wat ons een beetje tegen staat is het interieur. De locatie is prachtig alleen zou wat ons betreft een moderner interieur niet misstaan.

98. Twee keer gegeten en beide keren buitengewoon aangenaam verrast. Heerlijk gegeven; lekkere wijnen, vriendelijke en professionele bediening. Jammer idd dat water/koffie/thee zwaar betaald moeten worden; jammer, maakt het minder gastvrij. Toch gaan wij er zeker nog eens terug.

Ook voor feesten een prima locatie; wij zijn er op een trouwerij geweest; prima verzorgd.

99. We waren aangenaam verrast door de zeer goede prijs kwaliteit verhouding. We namen een 5 gangen verrassingsmenu en werden inderdaad verrast, we kregen geen enkel gerecht wat al op de kaart stond. De gerechten waren goed van smaak en goed op elkaar afgestemd. De geadviseerde bijpassende wijnen waren een aanvulling op het geheel.

De keuken verdient hier alle lof qua smaak en de grootte van de porties. Ook de bediening mag er wezen!

Van aankomst tot vertrek hebben we ons hier thuis gevoeld.

De bediening was vrolijk, correct, vlot, deskundig en hield de snelheid erin, ondanks dat het restaurant op deze doordeweekse dag volledig bezet was. Daar kan menig restaurant nog wat van leren, hoe deze jonge eigenaars de klanten tot dienst zijn. Wij vonden het top!

100. Bijzonder goede prijs kwaliteit verhouding.

Volgende pagina